Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kruisingen van "jouw" ras

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

nathalietjuh schreef:
johan1969 schreef:Collie x Malamute of collie x chow geeft wel mooie honden ! Zeker in Blue of Sable merle. (of wolfskleur merle)

Bij ons in de buurt woont iemand met een Akita x Collie, da's ook een heel mooie hond.
Ik moet zeggen dat ik collie-kruisingen over het algemeen heel erg mooi vind.
Wat voor karakter heeft deze colliexmalamute eigenlijk? Het eigenwijze, zelfstandige van de malamute of meer het herderachtige van de collie?
Ik vind het overigens een prachtige kruising.
De meeste colliekruisingen vind ik ook mooi, maar ik heb ooit een kruising berner sennenxcollie gezien en die zag er heel raar uit. Berner sennen met wat rafelige/rommelige haren rondom de kop. Was overigens ook geen lieverdje en kon niet met kinderen/andere dieren. Vreemd, want beide rassen zijn juist erg lief.
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

lieke schreef:
nathalietjuh schreef:
johan1969 schreef:Collie x Malamute of collie x chow geeft wel mooie honden ! Zeker in Blue of Sable merle. (of wolfskleur merle)

Bij ons in de buurt woont iemand met een Akita x Collie, da's ook een heel mooie hond.
Wat voor karakter heeft deze colliexmalamute eigenlijk? Het eigenwijze, zelfstandige van de malamute of meer het herderachtige van de collie?
De meeste colliekruisingen vind ik ook mooi, maar ik heb ooit een kruising berner sennenxcollie gezien en die zag er heel raar uit. Berner sennen met wat rafelige/rommelige haren rondom de kop. Was overigens ook geen lieverdje en kon niet met kinderen/andere dieren. Vreemd, want beide rassen zijn juist erg lief.
Die van mij had van beide wat van het karakter geerfd. Aan de ene kant heel makkelijk, snel lerend. Ik kon haar altijd los laten lopen, ze bleef altijd in de buurt, luisterde heel goed. Maar ik moest wel contact met haar blijven houden. Liet je haar bijvoorbeeld een hele tijd maar gewoon lopen, terwijl ik ergens bezig was en niet met haar bezig was, dan nam ze de benen. Ze was een meesteres in uitbreken thuis. Iedere deur kon ze open krijgen, maakte niet uit hoe of waar de deurklink zat. Een raam op een kier betekende een ontsnappings mogelijkheid. De koelkast moest een haak op evenals de keukenkastjes. Alles kon ze open maken op zoek naar voedsel. Wanneer het haar gelukt was iets open te krijgen waar voedsel in zat. Dan werd een gedeelte opgegeten en de rest begraven (zover dat mogelijk was in huis) Dit betekende dat je pakjes boter in de hoek van de bank kon verwachten of franse kaas ergens in een hoekje gepropt onder het bed.

Wanneer het haar lukte om te ontsnappen dan kon je er zeker van zijn dat ze op jacht ging, kippen waren niet veilig en at ze ook op. Daarnaast was ze een perfecte muizen vanger wat op stal wel weer erg handig was.

Maar gewoon met haar lopen, waar dan ook, was een genot. Kon altijd los en bleef ook altijd bij je in de buurt.
Afbeelding
Groetjes Marja
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

tycha schreef:
lieke schreef:
nathalietjuh schreef:

Die van mij had van beide wat van het karakter geerfd. Aan de ene kant heel makkelijk, snel lerend. Ik kon haar altijd los laten lopen, ze bleef altijd in de buurt, luisterde heel goed. Maar ik moest wel contact met haar blijven houden. Liet je haar bijvoorbeeld een hele tijd maar gewoon lopen, terwijl ik ergens bezig was en niet met haar bezig was, dan nam ze de benen. Ze was een meesteres in uitbreken thuis. Iedere deur kon ze open krijgen, maakte niet uit hoe of waar de deurklink zat. Een raam op een kier betekende een ontsnappings mogelijkheid. De koelkast moest een haak op evenals de keukenkastjes. Alles kon ze open maken op zoek naar voedsel. Wanneer het haar gelukt was iets open te krijgen waar voedsel in zat. Dan werd een gedeelte opgegeten en de rest begraven (zover dat mogelijk was in huis) Dit betekende dat je pakjes boter in de hoek van de bank kon verwachten of franse kaas ergens in een hoekje gepropt onder het bed.

Wanneer het haar lukte om te ontsnappen dan kon je er zeker van zijn dat ze op jacht ging, kippen waren niet veilig en at ze ook op. Daarnaast was ze een perfecte muizen vanger wat op stal wel weer erg handig was.

Maar gewoon met haar lopen, waar dan ook, was een genot. Kon altijd los en bleef ook altijd bij je in de buurt.
Zoals je het beschrijft moet het een geweldige hond zijn (geweest?) :ok: Overigens, ook collies staan bekend om hun 'zelfinitiatief', hebben ze eenmaal iets door, dan doen ze het vervolgens ook op eigen initiatief, al dan niet gekoppeld aan andere geleerde oefeningen. Vandaar dat ze als hulphond wel geschikt zijn (mits je een actieve en niet al te luie collie hebt) maar beslist niet als blindegeleidehond. Dus zo'n karakter gekoppeld aan het zelfstandige van een malamute is idd. lachen geblazen :mrgreen: .
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Het was ook een geweldige hond :ok: en inderdaad zeer zelfstandig maar ook beschermend naar de kinderen. Mijn ex was een keer op zondagochtend met de kinderen naar het duin en strand geweest. Bij terugkomst bleek hij een parkeerboete gekregen te hebben. Hierover was hij zo boos, dat hij de kinderen in de auto had gezet en naar huis gereden is. Bij thuis komst vroeg ik waar de hond was... Oeps in zijn boosheid was hij dus de hond vergeten. Wij terug naar waar hij de auto geparkeerd had, maar daar was ze inmiddels niet meer. In het duin en op het strand nog gezocht en geroepen maar geen hond. Naar het asiel gereden, ook daar nog geen hond. De politie gebeld, ook die hadden nog geen melding gehad. Op 5 km afstand hadden wij onze zaak zitten, daar na toe gereden maar ook daar was ze niet. 'S middags nog een keer alles gebeld en naar het duin gereden maar nog steeds geen spoor van haar. Toen toch nog maar een keer naar de zaak gereden, en daar kwam ze net aangelopen :mrgreen: Volledig volgevreten dat wel. Ze was nog nooit van de zaak naar het strand geweest, maar wel vaak op de zaak geweest (ze mocht altijd mee) en ze heeft dus puur op instinkt de weg daar naar toe gevonden. :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
boy en minka
Actief
Mijn ras(sen): werklijn border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door boy en minka »

Dit was mijn eerste echte eigen hond: Beer, een kruising rottweiler / herder

Afbeelding

En dit is Boy, mijn kruising herder / doberman:

Afbeelding

En dan heb ik nog Minka, een kruising van vele herders ( her-en-der-herder dus): moeder was kruising mechel / onbekend en vader was kruising mechel / bordercollie:

Afbeelding

Minka is ook qua karakter een echte allrounder: speuren, schapendrijven, alles vindt ze leuk! En voor het schapendrijven heeft ze gelukkig ook aanleg, hahahaha! :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
Maak je geen zorgen voor de dag van morgen.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

RR/Boxer:
Afbeelding

RR/DD(erg mooi, vind ik :wink: ).

Afbeelding
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”