Precies! fokkers en pups zat!!Podenji schreef:hoezo ineens geen pup meer? als een bepaalde fokker je niet bevalt ga je toch naar een ander? al dan niet in Nederland.Ennath schreef:Maar goed: een Leonberger wordt hier wel serieus overwogen.
Maar dan toch geen pup.
We hebben al eerder een Leonberger herplaatser gehad, die zal er vast wel weer komen.
een herplaatser kan natuurlijk altijd, maar omdat je de werkwijze van betreffende leonberger fokker niet bevalt , zegt dat toch niets over de andere fokkers?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verschil in pupprijs
Moderator: moderatorteam
-
irmaLeo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhond
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Nee, sorry...Podenji schreef:hoezo ineens geen pup meer? als een bepaalde fokker je niet bevalt ga je toch naar een ander? al dan niet in Nederland.Ennath schreef:Maar goed: een Leonberger wordt hier wel serieus overwogen.
Maar dan toch geen pup.
We hebben al eerder een Leonberger herplaatser gehad, die zal er vast wel weer komen.
een herplaatser kan natuurlijk altijd, maar omdat je de werkwijze van betreffende leonberger fokker niet bevalt , zegt dat toch niets over de andere fokkers?
Ik heb uit principe herplaatsers, dus daarom zou het geen pup zijn.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
oh zo bedoelde je dat. het leek er namelijk net op dat je zei "maar dan toch geen pup" m.b.t. wat irmaLeo zei, dus dat je daarom geen pup wilde, maar je wil zoizo een herplaatser, dus ehh wat maakt het dan uit?Ennath schreef:Nee, sorry...Podenji schreef:hoezo ineens geen pup meer? als een bepaalde fokker je niet bevalt ga je toch naar een ander? al dan niet in Nederland.Ennath schreef:Maar goed: een Leonberger wordt hier wel serieus overwogen.
Maar dan toch geen pup.
Ik heb uit principe herplaatsers, dus daarom zou het geen pup zijn.![]()
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
en zo werden er ook ooit eens de winnaars van een show opgespoord, in engeland geloof ik, om hun honden te jatten en duur te verkopen, blijkbaar was dat toen nogal maffia business, een kampioens hond te hebben zonder dat je er ooit verder wat mee kan doenEnnath schreef:Nee, want ik kan de organisatie verbieden om mijn naw gegevens bekend te maken, die staan dan dus niet ingevuld (maar zijn wel bekend bij de organisatie).irmaLeo schreef:ehhh... kijk als je meedoet aan de jongehondendag krijg je een catalogus.. en in die catalogus staan de adressen van de deelnemers.
En aan jan en alleman gegevens bekend maken.. nou overdrijf je toch wel heel erg zeg! Aan de pupeigenaren van het zelfde nest, waarbij dit besproken is. Als dat jan en alleman is..... Wat een probleem maakt je ervan
En ik ben graag anoniem.
Ik heb al meegemaakt dat via een catalogus van een kattententoonstelling een bepaalde mevrouw opgespoord werd.
Die vervolgens halfdood geslagen werd door haar ex. :N:
mijn ex spoort ook niet, maar om daar nu voor alles en iedereen mijn adres gegevens te verzwijgen , neh zo wil ik niet leven.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
Ennath
- Zeer actief
Niks, niet voor mij.Podenji schreef:oh zo bedoelde je dat. het leek er namelijk net op dat je zei "maar dan toch geen pup" m.b.t. wat irmaLeo zei, dus dat je daarom geen pup wilde, maar je wil zoizo een herplaatser, dus ehh wat maakt het dan uit?Ennath schreef:Nee, sorry...Podenji schreef:hoezo ineens geen pup meer? als een bepaalde fokker je niet bevalt ga je toch naar een ander? al dan niet in Nederland.Ennath schreef:Maar goed: een Leonberger wordt hier wel serieus overwogen.
Maar dan toch geen pup.
Ik heb uit principe herplaatsers, dus daarom zou het geen pup zijn.![]()
Maar ik maak me heel erg boos over dit soort ondoordachtheid.
Wij hebben een paar Blijf van Mijn Lijf huizen als klant (en nee, ik vertel je niet eens in welke plaatsen).
Daar hebben we al eens het één en ander gehoord over wat kan gebeuren met zo'n ondoordachte uitgifte van naw gegevens.
Daarnaast is het gewoon ronduit verboden.
Wet op de privacygevoelige gegevens weet je wel.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
waarom doe je zo defensief richting mij?Ennath schreef:Niks, niet voor mij.
Wij hebben een paar Blijf van Mijn Lijf huizen als klant (en nee, ik vertel je niet eens in welke plaatsen).
Daar hebben we al eens het één en ander gehoord over wat kan gebeuren met zo'n ondoordachte uitgifte van naw gegevens.
wil ik uberhaupt weten waar die blijf van mijn lijf huizen zitten? kom op man, doe niet zo gek, jij begint daar zelf over, niemand vraagt er nota bene naar, zal mij een zorg zijn waar ze zitten, is toch normaal dat zo een beetje niemand dat weet, daar zijn ze voor
ik snap trouwens zoizo niet waarom je je er zo druk overmaakt, als mensen hun pupkopers gegevens willen uitwisselen doen ze dat in overleg met de pupkopers, althans ik wel en zo te lezen bijna elke fokker ( ook Irmaleo al kwam dat eerst wel wat anders over ), en dan in mijn geval alleen het emailadres
als iemand overigens anoniem wil blijven neem ik aan dat die persoon dat ook wel duidelijk aangeeft als diegene een schriftelijke verbintenis van welke aard dan ook aangaat met een ander, en daar valt het kopen van een raspup zoizo ook onder, is het ook niet zo dat een asiel je gegevens wil hebben als je daar een hond vandaan haalt? de meeste stichtingen iig wel.
Iemand in een blijf van mijn lijf huis zal overigens ook geen hond kopen lijkt mij
-
Ennath
- Zeer actief
Niet voor alles en iedereen maar ik beslis graag zelf aan wie ik mijn gegevens opgeef.Podenji schreef:en zo werden er ook ooit eens de winnaars van een show opgespoord, in engeland geloof ik, om hun honden te jatten en duur te verkopen, blijkbaar was dat toen nogal maffia business, een kampioens hond te hebben zonder dat je er ooit verder wat mee kan doenEnnath schreef:Nee, want ik kan de organisatie verbieden om mijn naw gegevens bekend te maken, die staan dan dus niet ingevuld (maar zijn wel bekend bij de organisatie).irmaLeo schreef:ehhh... kijk als je meedoet aan de jongehondendag krijg je een catalogus.. en in die catalogus staan de adressen van de deelnemers.
En aan jan en alleman gegevens bekend maken.. nou overdrijf je toch wel heel erg zeg! Aan de pupeigenaren van het zelfde nest, waarbij dit besproken is. Als dat jan en alleman is..... Wat een probleem maakt je ervan
En ik ben graag anoniem.
Ik heb al meegemaakt dat via een catalogus van een kattententoonstelling een bepaalde mevrouw opgespoord werd.
Die vervolgens halfdood geslagen werd door haar ex. :N:gelukkig zijn dat ook uitzonderingen.
mijn ex spoort ook niet, maar om daar nu voor alles en iedereen mijn adres gegevens te verzwijgen , neh zo wil ik niet leven.
Ik ken de andere pupkopers net zo min als dat zij mij kennen.
-dat neem ik dan maar aan-
En ik weet dan ook niet wat voor een volk dat is.
Ik neem ook niet aan dat irmaLeo er eerst "Hoffman's Bedrijfsrecherche" op losgelaten heeft om te zien wat voor een vlees ze in de kuip heeft.
Dus ik koop een pup en jij koopt er één.
En dan spreken we elkaar via zo'n lijst of via Hyves of een andere dergelijke oplossing.
En dan wisselen misschien wel via Pb adressen uit.
Of niet...
Maar dat is aan ons: niet aan de fokker.
Overigens: ik gebruik op het Forum altijd iemands Nick.
Niet je eigen naam, zelfs niet als ik je goed ken.
-
irmaLeo
- Zeer actief
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Sja, en dan nog kun je iemand wel voor de kop kijken maar niet er in.irmaLeo schreef:Nou.... je zit er niet ver naast!!!Ik neem ook niet aan dat irmaLeo er eerst "Hoffman's Bedrijfsrecherche" op losgelaten heeft om te zien wat voor een vlees ze in de kuip heeft.![]()
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
irmaLeo
- Zeer actief
Dat is zeker waar!MonaToetje schreef:Sja, en dan nog kun je iemand wel voor de kop kijken maar niet er in.irmaLeo schreef:Nou.... je zit er niet ver naast!!!Ik neem ook niet aan dat irmaLeo er eerst "Hoffman's Bedrijfsrecherche" op losgelaten heeft om te zien wat voor een vlees ze in de kuip heeft.![]()
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ik spreek nu dus als fokker als ik zeg, dat ik de mensen die bij mij een pup aanvragen wel door de google machine gooi, als ik iets raars tegenkom dan confronteer ik die mensen indien nodig er ook mee zodat ze het uit kunnen leggen, ik bepaal wie een pup van mij mag kopen en ik bepaal dus ook hoe ver ik ga in het screenen van mensen.Ennath schreef: Ik neem ook niet aan dat irmaLeo er eerst "Hoffman's Bedrijfsrecherche" op losgelaten heeft om te zien wat voor een vlees ze in de kuip heeft.![]()
Op deze manier heb ik wel kunnen voorkomen dat er pups naar buitenlandse handelaren zijn gegaan, ook door andere fokkers te waarschuwen die ook aanvragen van deze mensen bleken te hebben gehad.
kan me niet schelen wat je er van denkt, als ik merk dat iemand een valse naam opgeeft of wat dan ook dan rotten ze trouwens direkt maar op.
-
Ennath
- Zeer actief
Sorry Podenji schoot even te ver door.Podenji schreef:waarom doe je zo defensief richting mij?Ennath schreef:Niks, niet voor mij.
wil ik uberhaupt weten waar die blijf van mijn lijf huizen zitten? kom op man, doe niet zo gek, jij begint daar zelf over, niemand vraagt er nota bene naar, zal mij een zorg zijn waar ze zitten, is toch normaal dat zo een beetje niemand dat weet, daar zijn ze voor![]()
ik snap trouwens zoizo niet waarom je je er zo druk overmaakt, als mensen hun pupkopers gegevens willen uitwisselen doen ze dat in overleg met de pupkopers, althans ik wel en zo te lezen bijna elke fokker ( ook Irmaleo al kwam dat eerst wel wat anders over ), en dan in mijn geval alleen het emailadres
als iemand overigens anoniem wil blijven neem ik aan dat die persoon dat ook wel duidelijk aangeeft als diegene een schriftelijke verbintenis van welke aard dan ook aangaat met een ander, en daar valt het kopen van een raspup zoizo ook onder, is het ook niet zo dat een asiel je gegevens wil hebben als je daar een hond vandaan haalt? de meeste stichtingen iig wel.
Iemand in een blijf van mijn lijf huis zal overigens ook geen hond kopen lijkt mij
Overigens schijnen die adressen mensen zeer te intrigeren.
Ik krijg vaker de vraag of ik het adres kan geven, of dat ik kan bevestigen dat daar en daar een Blijf van Mijn lijf huis ligt.
We hebben één huis in een jaar tijd drie keer moeten verhuizen omdat op een dergelijke manier (niet door ons, andere leverancier en één keer een waterleidingbedrijf) het adres bekend werd.
Nee als je in een Blijf van mijn Lijf huis zit dan zal je wel geen rashond kopen.
Dat wil niet zeggen dat je familie en vrienden dat niet doen.
Enfin, zo kom je achter iemands adres.
Irma gaf aan dat ze altijd de gegevens aan de andere pupkopers geeft, tenzij je een héél goede reden hebt om het niet te geven.
"Ik wil het niet" is geen goede reden blijkt uit haar antwoord aan Nanna. En daar wordt ik heel boos over.
Vooral omdat er dan zo luchtig over gedaan wordt.
"ik heb niets te verbergen" hoor je dan.
Nou ik ook niet, en dan wil ik toch nog steeds zelf beslissen voor wie ik me "niet verberg".
Uiteraard moet je bij asiel of stichting je bekend maken.
Net zoals bij irmaLeo.
Maar daar kies ik voor.
En dat vind ik ook niet erg, waarom zou ik.
Maar ik zou het wel erg vinden als het asiel of die stichting dan vervolgens mijn gegevens zouden publiceren.
Dat doen ze dan ook niet....
Hooguit vragen ze of ze op de website mogen zetten dat Hondje X een leuke plaats gevonden heeft in Y.
Kortom, ik maak me boos en reageer op de mededeling dat de fokker zonder meer alle naw gegevens van de pupkopers aan de andere pupkopers meegeeft.
Ik zou mijn fokker dan ook zeker verzoeken dat niet te doen.
En daar wil ik geen reden voor op moeten geven.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
En het lijkt me dan ook alleszins terecht.Ennath schreef:Kortom, ik maak me boos en reageer op de mededeling dat de fokker zonder meer alle naw gegevens van de pupkopers aan de andere pupkopers meegeeft.
Ik geef geen adressen door, hooguit email als mensen daar toestemming voor geven.
Of ik stuur zo'n vraag door aan de persoon in kwestie, dan kan die zelf bekijken wat ze doen.
Op onze site zet ik wel foto's van de kopers met pup en daarbij enkele gegevens, maar alleen met toestemming.
Ik vind dat ook alleen maar logisch.
Het is gewoon de wet trouwens, om het zo te doen.
-
Ennath
- Zeer actief
Ik zeg toch niet dat jij (of een ander) geen onderzoek naar je pupkopers mag doen?Podenji schreef:ik spreek nu dus als fokker als ik zeg, dat ik de mensen die bij mij een pup aanvragen wel door de google machine gooi, als ik iets raars tegenkom dan confronteer ik die mensen indien nodig er ook mee zodat ze het uit kunnen leggen, ik bepaal wie een pup van mij mag kopen en ik bepaal dus ook hoe ver ik ga in het screenen van mensen.Ennath schreef: Ik neem ook niet aan dat irmaLeo er eerst "Hoffman's Bedrijfsrecherche" op losgelaten heeft om te zien wat voor een vlees ze in de kuip heeft.![]()
Op deze manier heb ik wel kunnen voorkomen dat er pups naar buitenlandse handelaren zijn gegaan, ook door andere fokkers te waarschuwen die ook aanvragen van deze mensen bleken te hebben gehad.
kan me niet schelen wat je er van denkt, als ik merk dat iemand een valse naam opgeeft of wat dan ook dan rotten ze trouwens direkt maar op.
Inderdaad: het is je goed recht en jij mag beslissen aan wie je verkoopt.
Maar ik neem toch wel aan dat jij vervolgens niet de gegevens die je op die manier boven water krijgt (en dan vooral over te goeder trouw zijnde pupkopers) aan anderen openbaar gaat maken?
Wat dat betreft zijn de "Sabrina" waarschuwingen die je regelmatig leest al aan het randje van wat wettelijk toelaatbaar is.
Onderzoek doen naar je kopers: ja.
De gegevens van je kopers openbaar maken: nee.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
nou tis je vergeven hoorEnnath schreef:Sorry Podenji schoot even te ver door.
.......
Kortom, ik maak me boos en reageer op de mededeling dat de fokker zonder meer alle naw gegevens van de pupkopers aan de andere pupkopers meegeeft.
ik zou het ook van de zotte vinden als ik al mn pupkopers mekaars adressen zomaar geef, of ze op mn site zet, ik zet de naam + eventueel land waar de pups zitten op mn site, met toestemming en meer niet, ook al zou het mogen, en bij mn links staan de sites van de pupkopers die een site hebben maar die kan je toch makkelijk traceren via google dus dat maakt ook niet uit
en betreft die bvml huizen, als iemand echt wil komen ze er inderdaad toch wel achter, daaorm moeten die huizen ook zo vaak verplaatst worden, desalniettemin ben ik het compleet met je eens dat die gegevens uiterst zorgvuldig behandeld moeten worden om de kwaaien het niet makkelijk te maken
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
haha nee hoor, die hou ik lekker voor mezelfEnnath schreef:Ik zeg toch niet dat jij (of een ander) geen onderzoek naar je pupkopers mag doen?Podenji schreef:ik spreek nu dus als fokker als ik zeg, dat ik de mensen die bij mij een pup aanvragen wel door de google machine gooi, als ik iets raars tegenkom dan confronteer ik die mensen indien nodig er ook mee zodat ze het uit kunnen leggen, ik bepaal wie een pup van mij mag kopen en ik bepaal dus ook hoe ver ik ga in het screenen van mensen.Ennath schreef: Ik neem ook niet aan dat irmaLeo er eerst "Hoffman's Bedrijfsrecherche" op losgelaten heeft om te zien wat voor een vlees ze in de kuip heeft.![]()
Maar ik neem toch wel aan dat jij vervolgens niet de gegevens die je op die manier boven water krijgt (en dan vooral over te goeder trouw zijnde pupkopers) aan anderen openbaar gaat maken?
Wat dat betreft zijn de "Sabrina" waarschuwingen die je regelmatig leest al aan het randje van wat wettelijk toelaatbaar is.
De gegevens van je kopers openbaar maken: nee.
-
irmaLeo
- Zeer actief
-
Ennath
- Zeer actief
Hè hè, we zijn eruit.Podenji schreef:haha nee hoor, die hou ik lekker voor mezelfEnnath schreef:Ik zeg toch niet dat jij (of een ander) geen onderzoek naar je pupkopers mag doen?Podenji schreef:ik spreek nu dus als fokker als ik zeg, dat ik de mensen die bij mij een pup aanvragen wel door de google machine gooi, als ik iets raars tegenkom dan confronteer ik die mensen indien nodig er ook mee zodat ze het uit kunnen leggen, ik bepaal wie een pup van mij mag kopen en ik bepaal dus ook hoe ver ik ga in het screenen van mensen.Ennath schreef: Ik neem ook niet aan dat irmaLeo er eerst "Hoffman's Bedrijfsrecherche" op losgelaten heeft om te zien wat voor een vlees ze in de kuip heeft.![]()
De gegevens van je kopers openbaar maken: nee.daar heeft een ander niets mee te maken, als ik iets heel smerigs tegenkom dan waarschuw ik wel mede fokkers, maar daar blijft het dan ook bij
Ik denk dat we er min of meer hetzelfde over denken.
En de meeste fokkers hier.
Dus laten we er maar over ophouden.
Dan kan ik ook weer eens doorwerken.
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik neem aan dat elke verantwoorde fokker zoveel mogelijk informatie over zijn potentiele pupkopers probeerd in te winnen.Podenji schreef:ik spreek nu dus als fokker als ik zeg, dat ik de mensen die bij mij een pup aanvragen wel door de google machine gooi, als ik iets raars tegenkom dan confronteer ik die mensen indien nodig er ook mee zodat ze het uit kunnen leggen, ik bepaal wie een pup van mij mag kopen en ik bepaal dus ook hoe ver ik ga in het screenen van mensen.Ennath schreef: Ik neem ook niet aan dat irmaLeo er eerst "Hoffman's Bedrijfsrecherche" op losgelaten heeft om te zien wat voor een vlees ze in de kuip heeft.![]()
Maar daar gaat het toch ook helemaal niet om.
Ik heb hier ook weleens meegemaakt dat er mensen onaangekondigd voor mijn deur stonden. èèn meneer en mevrouw vonden het zelfs nodig om ipv netjes aan te bellen over mijn schutting te gaan hangen. Omdat ze "o zo nodig wilden weten hoe ik mijn honden houd ".
èèn stel had mijn adres uit een duits hondenblaadje gehaald. Ik wist niet dat als je je bij de Duitse Boston Club aanmeld dat daar een lidmaatschap van een Duits hondenblad aan vastzit en dat tevens je adresgegevens gepubliceerd worden.
Oke, ik weet dat dat kan gebeuren , maar echt prettig vond ik dat niet.
Ik heb niets te verbergen hoor. Iedereen mag hier naar de hondjes komen kijken maar wel graag na het maken van een telefonische afspraak.
Om die reden vind ik het dus niet netjes als een fokker vindt dat hij het recht heeft om zomaar de adressen van zijn pupkopers aan de andere kopers door te geven.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
waarom worden die toch wel bekend? Als ik nu niet naar zo'n jonge hondendag ga, dan zijn die gegevens dus ook niet bekendirmaLeo schreef:Nou dacht het niet hoor, lees maar eens terug... ff goed lezen! Het wordt altijd gezegd en besproken. En tot nu toe geen problemen.Ennath schreef:Het systeem van Longfields lijkt me heel leuk.
Daar zou ik als pupkoper ook geen bezwaar tegen hebben.
IrmaLeo zou beslist ruzie met me krijgen als ze mijn naw gegevens aan al haar pupkopers zou overhandigen.
Wie mijn privégegevens zou krijgen: daar beslis ik nog altijd zelf over.
Want en dat zei ik ook al, de adressen worden toch wel bekend.
Dus of ik het nou doe, of de club via de nestinventarisatie?
En ja die inventarisatie is verplicht bij mij. Ben je er niet mee eens.. dan geen pup... simpel toch, heb ik geen moeite mee even goede vrienden!
Ik kan wel ja zeggen als ik de pup koop, maar daarna echt niet gaan
Laatst gewijzigd door malinois op 15 mei 2009 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze verkoopt geen pups aan mensen die niet naar de jongehondendag willen komen.malinois schreef:waarom worden die toch wel bekend? Als ik nu niet naar zo'n jonge hondendag ga, dan zijn die gegevens dus ook niet bekendirmaLeo schreef:Nou dacht het niet hoor, lees maar eens terug... ff goed lezen! Het wordt altijd gezegd en besproken. En tot nu toe geen problemen.Ennath schreef:Het systeem van Longfields lijkt me heel leuk.
IrmaLeo zou beslist ruzie met me krijgen als ze mijn naw gegevens aan al haar pupkopers zou overhandigen.
En ja die inventarisatie is verplicht bij mij. Ben je er niet mee eens.. dan geen pup... simpel toch, heb ik geen moeite mee even goede vrienden!
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
heb er nog wat onder gezet... ik kan overal wel ja op zeggen... maar als ik de hond heb, het niet doenMonaToetje schreef:Ze verkoopt geen pups aan mensen die niet naar de jongehondendag willen komen.malinois schreef:waarom worden die toch wel bekend? Als ik nu niet naar zo'n jonge hondendag ga, dan zijn die gegevens dus ook niet bekendirmaLeo schreef:Nou dacht het niet hoor, lees maar eens terug... ff goed lezen! Het wordt altijd gezegd en besproken. En tot nu toe geen problemen.Ennath schreef:Het systeem van Longfields lijkt me heel leuk.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
ssshhhhtttt , jij brengt de mensen nog op ideeen zo :N:malinois schreef:heb er nog wat onder gezet... ik kan overal wel ja op zeggen... maar als ik de hond heb, het niet doenMonaToetje schreef:Ze verkoopt geen pups aan mensen die niet naar de jongehondendag willen komen.malinois schreef:waarom worden die toch wel bekend? Als ik nu niet naar zo'n jonge hondendag ga, dan zijn die gegevens dus ook niet bekendirmaLeo schreef: Nou dacht het niet hoor, lees maar eens terug... ff goed lezen! Het wordt altijd gezegd en besproken. En tot nu toe geen problemen.
En ja die inventarisatie is verplicht bij mij. Ben je er niet mee eens.. dan geen pup... simpel toch, heb ik geen moeite mee even goede vrienden!![]()
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
Marion.
Maar hoe weet je als pupkoper verschil in pupprijs? De prijs is het allerlaatste wat aan bod komt, pas als ik de pup ga halen. Snel rats-rats geld overhandigen, en weer lekker verder knuffen met mijn puppy en verder babbelen met de fokster.
Ik zal dus al helemaal niet gaan vragen wat de andere pupkopers voor hun pup moeten betalen, en ik neem aan dat een fokker daar ook niet over uitwijdt?
En mijn adres is geen geheim, maar ik vind het niet nodig dat de andere pupkopers dat op een lijstje meekrijgen
Ik zal dus al helemaal niet gaan vragen wat de andere pupkopers voor hun pup moeten betalen, en ik neem aan dat een fokker daar ook niet over uitwijdt?
En mijn adres is geen geheim, maar ik vind het niet nodig dat de andere pupkopers dat op een lijstje meekrijgen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tja ik zou dat dus ook niet willen dat mijn naw gegevens zomaar effe verdeeld werd onder andere pupkopers... als mensen contact met me willen kan dat altijd via de fokker of via mn eigen mail...
Dan kan ik altijd nog beslissen of ik dat ook wil of niet...
Ik vind het idee van Suzanne en Carmen prima, je kunt je er zelf op zetten desgewenst... het moet bij mij niet zo zijn dat het alvast gedaan wordt en dat je er speciaal voor moet afmelden, juist het omgekeerde, vrijwillig...
Een agent in Amerika heeft mij ook via internet gevonden, hij heeft het zusje van mijn Xena als diensthond. Of ik het leuk vond om zo af en toe wat info en fototjes uit te wisselen... nou super toch? Maar dan ben ik er zelf bij om ja of nee te zeggen en nergens staan mijn gegevens vooraf al opgekalkt.
De enige gegevens die hij heeft zijn mn homepage en emailadres en die zijn niet zo geheimzinnig.
Dan kan ik altijd nog beslissen of ik dat ook wil of niet...
Ik vind het idee van Suzanne en Carmen prima, je kunt je er zelf op zetten desgewenst... het moet bij mij niet zo zijn dat het alvast gedaan wordt en dat je er speciaal voor moet afmelden, juist het omgekeerde, vrijwillig...
Een agent in Amerika heeft mij ook via internet gevonden, hij heeft het zusje van mijn Xena als diensthond. Of ik het leuk vond om zo af en toe wat info en fototjes uit te wisselen... nou super toch? Maar dan ben ik er zelf bij om ja of nee te zeggen en nergens staan mijn gegevens vooraf al opgekalkt.
De enige gegevens die hij heeft zijn mn homepage en emailadres en die zijn niet zo geheimzinnig.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja maar daar kun jij dus niets aan doen? Jij kunt mij niet verplichten om daaraan mee te doen als ik de hond al hebirmaLeo schreef:
![]()

- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik een pup koop is de prijs ook het laatste waar ik het over zal hebben , maar ik zal er zeker niet mee wachten tot ik bij de fokker op de bank zit om mijn pupje op te halen.Marion. schreef:Maar hoe weet je als pupkoper verschil in pupprijs? De prijs is het allerlaatste wat aan bod komt, pas als ik de pup ga halen. Snel rats-rats geld overhandigen, en weer lekker verder knuffen met mijn puppy en verder babbelen met de fokster.
Je zou er maar vanuit gaan dat een pupje van jouw ras 500 kost en net bij de duurste fokker uitkomen. :N: Zit je daar op de bank ""ehhh , vind je het erg als ik 500 mot gaan bij pinnen? " :N:
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
irmaLeo
- Zeer actief
nee klopt, maar tot nu toe komen ze allemaal, omdat ik vertel en uitleg dat het wel belangrijk is.malinois schreef:ja maar daar kun jij dus niets aan doen? Jij kunt mij niet verplichten om daaraan mee te doen als ik de hond al hebirmaLeo schreef:
![]()
Ik vind dat altijd zulke rare dingen zulke verplichtingen....ook niet uitvoerbaar want je hebt geen poot om op te staan.
Als men van te voren al zegt daar heb ik geen trek in, dan zet ik al vraagtekens. het gaat niet om showen oid.
het is een vrij normale gang van zaken binnen de leonberger wereld dat je naar de jongehondendag gaat, en daar werk ik graag aan mee.
-
Ennath
- Zeer actief
Nogmaals: je mag geen adressen meer in catalogi publiceren zonder toestemming van de eigenaren.MonaToetje schreef:Ze verkoopt geen pups aan mensen die niet naar de jongehondendag willen komen.malinois schreef:waarom worden die toch wel bekend? Als ik nu niet naar zo'n jonge hondendag ga, dan zijn die gegevens dus ook niet bekendirmaLeo schreef:Nou dacht het niet hoor, lees maar eens terug... ff goed lezen! Het wordt altijd gezegd en besproken. En tot nu toe geen problemen.Ennath schreef:Het systeem van Longfields lijkt me heel leuk.
Als de eigenaren (van die adressen) geen toestemming geven moet je de adresgegevens blanco laten.
Eigenaren moeten zich wél bekend maken bij de organisatie natuurlijk.
Je kan niet anoniem inschrijven, wel anoniem meedoen.
Heel veel verenigingen stellen nog steeds catalogi samen zonder toestemming voor publicatie van de gegevens te vragen, maar daar kan je dus op aangesproken worden.