Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenprijzen --> Wat is nu normaal?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Re: Hondenprijzen --> Wat is nu normaal?

Ongelezen bericht door TvanEmst »

Ik heb zelf voor onze kruising met (kopietje van) bomen van ouders 275 euro betaald. Maarja 't is en blijft geen rashond he ;)
Ik zou zelf niet meer dan 1200,- euro voor een hond betalen, maar de rassen waar ik op 'val' zijn meestal al wat minder duur. (Rond de 600 á 900 euro.)
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Nou ja, ik vind prijzen boven de 750 euro ook absurd worden. Hierboven lees ik bedragen boven de 1000 euro.... waar zit dat geld dan in? Waarom kan een duitseherder wel 600 euro kosten en moet een AA minimaal 1200 euro opbrengen? Dat is dan toch gewoon de vette winst waar het omgaat?
Van mij mag een fokker ook best iets overhouden hoor aan zijn pups maar zulke absurde bedragen?

Zulke bedragen zou ik dus al nooit betalen voor een hond, dan is de lol er voor mij snel van af.
Maar goed, ik heb hier allemaal honden waarvan de duurste 375 euro moest kosten. Dat was Hera, prima fokker, prima stamboom en een heerlijke hond.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

duitse herder schreef:
Nanna schreef:
duitse herder schreef: Bullen zijn achterlijk duur vaak en die kan je overal vinden heb ik het idee. Waarom zo veel verschil? Een hollandse en laekense herder is volgens mij ook niet zo duur

Bullen zijn veel moeilijker te fokken. Veelal keizersnee en daarna bizar veel werk voor een fokker om de pups ook allemaal gezond en wel groot te brengen.
Daarnaast best veel miskleuren en "mislukkelingen" in een nest et voilá, voor een goede bullpup betaal je een topprijs.
Feit is wel dat het geen gezonde rassen zijn, daar betaal je toch geen 1500 euro voor? Of is dat gewoon iets van "wat de gek er voor betaald"?
Dat snap ik dus ook niet. Dat de rassen die zo absurd veel moeten kosten als pup vaak niet de gezondste rassen zijn.
Ik snap dan dus al helemaal niet dat mensen zulke bedragen voor zo'n pup neertellen.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

estelle schreef:Nou ja, ik vind prijzen boven de 750 euro ook absurd worden. Hierboven lees ik bedragen boven de 1000 euro.... waar zit dat geld dan in? Waarom kan een duitseherder wel 600 euro kosten en moet een AA minimaal 1200 euro opbrengen? Dat is dan toch gewoon de vette winst waar het omgaat?
Van mij mag een fokker ook best iets overhouden hoor aan zijn pups maar zulke absurde bedragen?

1250,- minimaal, maar 1500,- is veel gangbaarder :wink:

Sja ik heb ook geen idee hoor, ben voor alles nog druk op onderzoek uit....
Ben het volledig met je eens dat het absurd is....

Heel vaak hoor ik van ja maar wij hebben die en die hond uit amerika gehaald...betaald van de verkoop van pups...
Persoonlijk vind ik dat van de zotte om dat door te berekenen in de pups, evenals shows...ook zoiets :denken:

*edit* overigens is de AA wel een gezond ras, uitzonderingen heb je altijd.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Dorien schreef:
Tamara. schreef:
Nanna schreef:waarom zou ik voor een dubbeltje op de eerste rij moeten zitten en alleen een kostprijs betalen?De fokker waar ik koop doet haar best om een goede gezonde hond te fokken en getroost zich daarvoor veel moeite. Ik vind dat daar best een financiële tegemoetkoming tegenover mag staan. Die tegemoetkoming heb ik er in ieder geval van harte voor over.
Ik wilde bijna exact hetzelfde typen. Er wordt bakken met geld uitgegeven aan een auto of nieuw bankstel en dat gaat, voordat het bij de consument staat, 5x over de kop, en een levend wezen waar je graag een gedeelte van je leven mee wilt delen moet tegen kost. Dat verbaast mij.

Bij mij zijn er uiteraard ook grenzen voor wat ik er voor over heb maar dat hoeft niet tegen kost.
Ik reageer maar even, want volgens mij refereer je aan mij als het gaat over iets tegen de kostprijs kopen, want ik heb niemand anders iets in die richting zien schrijven. Maar ook ik schrijf niet dat het tegen kostprijs hoeft en dat de fokker prima wat kan verdienen, maar dat ik vind dat bij veel rassen de verhouding zoek is. Ik ga ook voor een oude peugeot 205 geen 10.000 euro betalen en voor een hamburger geen 100 euro en voor een hondje ook geen 1000 euro. Ik vind die prijzen echt absurd, maar ik geloof dat ik dat nu wel genoeg heb gezegd. :mrgreen:
Voor sommige rassen vragen ze inderdaad absurd hoge prijzen, maar er is mij zeer regelmatig gevraagd wat ik voor mijn honden heb betaald, en als ik dan vertel dat het tussen de 600 en 800 euro is dan zie je sommige mensen van kleur verschieten en zeggen dat ze dat wel heel erg duur vinden......... :denken: terwijl ze zelf er op los paffen en drinken (wat kost dat wel niet) en, jawel , in een oudere duur betaalde peugeot rijden (tweedehands)die op het moment dat ze hem kochten alweer in prijs gedaald is. Daar hebben ze het niet over......
Het zijn inderdaad wel levende wezens waar je het over hebt, die, als je een beetje geluk hebt, wel zo'n jaar of twaalf mee gaan. :19:
Oke, 2000 euro voor een chihuahua vind ik ook te ver gaan, maar over het algemeen vind ik de prijzen wel meevallen. Het is maar wat je er voor over hebt. En zolang er mensen zijn die voor bepaalde rassen zo veel geld willen neertellen blijft de prijs zo hoog, denk ik.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door L@nghaar »

De prijs van een Duitse Staande Langhaar zit rond de 600,- en 700,- euro's.
Ik heb zelfs een advertentie gezien met n.o.t.k. :denken:

Wij hebben Nilsson gekocht voor 500,- euro hij was de laatste uit het nest.
De teven en bonten waren snel verzegd dus bleef als bruine reu over.
Het is een boel geld maar wij zijn laatste met z'n drieen uit eten geweest, kosten 100,- euro, nou dat is al 1/5 deel Nilsson.
Maar prijzen van boven de 1000,- euro dat gaat mij zoals ik er nu over denk toch echt te ver.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
_Do_
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Australian Shepherds
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door _Do_ »

Bij de aussie heb je soms wel dat eentje met verkeerde tekeningen voor minder weeg mag. maar dat is dan bij een fokker die 1,000 er normaal voor vraagt en dan betaal je nog 750... Wat bij sommige fokkers een normale prijs is.

Er zijn ook fokkers die het af laten hangen van de kosten die de teef gehad/maakt heeft. Zoals dekgeld reu, aantal pups, evt pup bemiddeling via de rasvereniging, en aantal foto's en scans die er gemaakt moeten worden.
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
http://www.droversroad.nl/
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Langhaar schreef:De prijs van een Duitse Staande Langhaar zit rond de 600,- en 700,- euro's.
Het is een boel geld maar wij zijn laatste met z'n drieen uit eten geweest, kosten 100,- euro, nou dat is al 1/5 deel Nilsson.
Precies. En daar zijn dan misschien 3 mensen een uurtje of 3 mee bezig? Da's sneller verdiend dan iemand die 8 weken lang pups moet grootbrengen hoor.
Ik snap niet waarom de (heel veel) tijd die de fokkers erin steken niet meegeteld mag worden :U:
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

ik vind 800 a 900 ook wel de max eigenlijk..

elke fokker betaald toch, ongeacht het ras, dezelfde prijs voor de stamboom aanvragen bij rvb..? lijkt mij?
elke pup krijgt toch dezelfde inentingen, ongeacht ras lijkt mij..?

waarom word er dan voor een stafford ongeveer 800 euro per pup gevraagd, en voor een bullterrier 1500..? om maar even wat te noemen

ik vind die prijzen ook echt te ver uit elkaar liggen
en ik snap best dat je het ras goed wil houden
maar als je zoveel vraagt voor een pup met stamboom, dan vindenb ze het raar dat er mensen honden kopen bij een broodfokker. (niet dat ik dat goed praat)
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Anne Panne schreef:ik vind 800 a 900 ook wel de max eigenlijk..

elke fokker betaald toch, ongeacht het ras, dezelfde prijs voor de stamboom aanvragen bij rvb..? lijkt mij?
maar niet het dekgeld is hetzelfde voor elk ras... meestal is dit pupprijs... daar zit dus al een wereld van verschil in.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Marion. schreef:
Langhaar schreef:De prijs van een Duitse Staande Langhaar zit rond de 600,- en 700,- euro's.
Precies. En daar zijn dan misschien 3 mensen een uurtje of 3 mee bezig? Da's sneller verdiend dan iemand die 8 weken lang pups moet grootbrengen hoor.
Ik snap niet waarom de (heel veel) tijd die de fokkers erin steken niet meegeteld mag worden :U:

Precies.
En ik snap ook niet waarom een goede fokker geen fatsoenlijke winst mag maken. Liever hij (meestal zij :wink: ) dan een broodfokker.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ze mogen best wat winst maken.
maar door overdreven veel voor een pup te vragen, kiezen mensen sneller voor puppy`s van puppy farms, dierenwinkels en andere broodfok.
en dat zit me wel een beetje dwars.

even off-topic:
ik ben zelf ook aan het rondkijken af en toe voor een tweede hond. en dat is nog best lastig. omdat je via internet niet weet hoe de dieren er werkelijk aan toe zijn. ook erkende kennels via rasvereniging fokken soms met meerdere rassen en meerdere teven tegelijk. en de prijzen rijzen soms de pan uit. het is gewoon best wel moeilijk waar je je een pup wil aanschaffen.
door de hoge prijzen en de vele fokteven die je dan op internet tegenkomt van kennels, daar wordt ik wantrouwig van.

ook via asiels is het moeilijker dan gedacht. de meeste leuke hondjes zitten twee of drie uur rijden ver. en dan wil of kan een asiel niet je vragen beantwoorden via telefoon of mail. en dan moet je er op de bonnefooi af of het wel zal klikken tussen de hond die je hebt. en tussen jezelf.

en dan is de keuze voor een broodfok pup op de hoek steeds aantrekkelijker. ik weet wel beter maar de meeste mensen niet.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Emma schreef:ze mogen best wat winst maken.
maar door overdreven veel voor een pup te vragen, kiezen mensen sneller voor puppy`s van puppy farms, dierenwinkels en andere broodfok.
en dat zit me wel een beetje dwars.

even off-topic:
ik ben zelf ook aan het rondkijken af en toe voor een tweede hond. en dat is nog best lastig. omdat je via internet niet weet hoe de dieren er werkelijk aan toe zijn. ook erkende kennels via rasvereniging fokken soms met meerdere rassen en meerdere teven tegelijk. en de prijzen rijzen soms de pan uit. het is gewoon best wel moeilijk waar je je een pup wil aanschaffen.
door de hoge prijzen en de vele fokteven die je dan op internet tegenkomt van kennels, daar wordt ik wantrouwig van.

ook via asiels is het moeilijker dan gedacht. de meeste leuke hondjes zitten twee of drie uur rijden ver. en dan wil of kan een asiel niet je vragen beantwoorden via telefoon of mail. en dan moet je er op de bonnefooi af of het wel zal klikken tussen de hond die je hebt. en tussen jezelf.

en dan is de keuze voor een broodfok pup op de hoek steeds aantrekkelijker. ik weet wel beter maar de meeste mensen niet.
als er een keuken uitgezocht moet worden, wordt er stad en land afgereden en bij een hond moet het maar bij het eerste de beste op de hoek te krijgen zijn? :denken: zo'n iemand kreeg niet eens een pup bij me... je mag er wel iets moeite voor doen.
En als je interesse in een bepaald ras hebt, kun je je laten informeren.. ga naar shows, wedstrijden, daar komen ook fokkers praat met ze, praat met eigenaren dan hoor je snel genoeg waar je wel of niet moet zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Leanne schreef: Jessica schrijft bv dat de Bullmastiff (topic hieronder) in oktober 2008 zweden 1850 euro kostte
En nu zijn ze al naar 2000 euro gegaan....dat gaat wel heel erg snel allemaal :N:
Vandaar dat ik me afvraag waar stopt dat eens dan
ik schreef dat ze tegen de 2000 aan zitten, niet dat ze dat kosten. 1850 euro vind ik tegen de 2000 aanzitten ;).
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Een Oudduitse herder is helaas geen erkend ras, maar je moet bij deze honden rekenen op zo'n € 800 à € 1.000. Wel is het zo dat bij de honden die rond de € 1.000 kosten bij de prijs een pennhiponderzoek (van +/- € 200) inbegrepen zit.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

malinois schreef:

maar niet het dekgeld is hetzelfde voor elk ras... meestal is dit pupprijs... daar zit dus al een wereld van verschil in.
dat snap ik ook ;)
maar verschil in pup prijs van 600 a 700 euro per pup
je kan mij niet vertellen dat een dekprijs van een reu duizenden euro's kost
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

Anne Panne schreef:
malinois schreef:

dat snap ik ook ;)
Het dekgeld is vaak de prijs van 1 pup.
Als een pup dus 2000 euro moet gaan kosten, dan is die dekking ook dat bedrag.
en dan inentingen, voer, maar ook de tijd die je besteed aan het grootbrengen van een nest, medische kosten/tegenvallers.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

bij de bm ligt het dekgeld rond de 1000 euro volgens mij. geen pupprijs dus.
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Emma schreef: even off-topic:
ook via asiels is het moeilijker dan gedacht. de meeste leuke hondjes zitten twee of drie uur rijden ver. en dan wil of kan een asiel niet je vragen beantwoorden via telefoon of mail. en dan moet je er op de bonnefooi af of het wel zal klikken tussen de hond die je hebt. en tussen jezelf.en dan is de keuze voor een broodfok pup op de hoek steeds aantrekkelijker. ik weet wel beter maar de meeste mensen niet.
Sorry maar dit vindt ik wel een hele makkelijke benadering.
Een hond koop je op gevoel, je ziet een hond/pup en het klikt of het klikt niet.
Als het alsiel mij een beschrijving van mijn vorige hond gemaild hadden had ik haar vast niet genomen maar ik zag haar en het klikt gewoon, ik wist dat dit mijn hond was, dat kun je niet via email oid.
Tsja en daar moet je soms even voor rijden.
En dat "men" dan voor het gemak maar even een broodfokpup van de hoek haalt geloof ik niet, ik denk dat het meer te maken heeft gebrek aan kennis, soms geldgebrek en zoiets van : ach we gaan gewoon even kijken, ja en dan ben je verkocht en die hebben geen puppywachtlijsten dus u wilt vandaag een pup? nou ik heb er zat.........
Laatst gewijzigd door L@nghaar op 21 jun 2009 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:bij de bm ligt het dekgeld rond de 1000 euro volgens mij. geen pupprijs dus.
meestal zei ik :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Emma schreef: even off-topic:
De keuze voor mijn huidige fokker had ik gemaakt toen we in Scheveningen woonden (en zij woonde in Dieren, bij Arnhem). Wij zijn daar tig keer heen gereden, zeker anderhalf uur enkele reis. Toen Saar was geboren woonden we op een half uurtje daar vandaan, maar daar hadden we de fokker niet op uitgekozen.

Als ik alleen al denk aan de uren die wij daar koffie-leuterend hebben doorgebracht (er was nog geen nest op komst), die uren moet je ook meetellen. Wij screenden de fokker, en de moederhond. Maar wij werden net zo hard gescreend hoor. En ik weet dat ze veel mensen heeft afgewezen. Maar dat heeft haar ook wat uurtjes en koffie gekost natuurlijk.

De keuze voor een rashond of een asielhond kun je gewoon niet vergelijken.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

duitse herder schreef:
Marjoleine schreef:Zowel de stabij als de wetter kost 550,= (richtprijs vereniging dus).

Dat is goedkoop vergeleken bij andere rassen volgens mij, en je komt er heel redelijk mee uit.
Eigenlijk raar, want zoals de wetter zie je zelden en echte stabij's ook. Bullen zijn achterlijk duur vaak en die kan je overal vinden heb ik het idee. Waarom zo veel verschil? Een hollandse en laekense herder is volgens mij ook niet zo duur
Een Laekense Herder bij een Nederlandse fokker kost (met stamboom) tussen de 650 en 750 euro. Bij mijn laatste nest van afgelopen april was de pupprijs 650 euro.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

*Ellen* schreef:Waarom zijn engelse bullen zo duur in vergelijking met andere rassen ?
Hier een poging dat te verklaren.
Het ras is kapotgefokt. Moederhond heeft geen idee wat ze met pups aan moet.
Dus je moet elke anderhalf uur de moeder platleggen om de pups te laten drinken.
Dag en nacht.
Laten drinken duurt ongeveer een half uur.Dan poepertjes wrijven en dan kunnen de pups weer slapen. Je ligt net een half uur in bed na het laatste poepertje en daar gaat de wekker weer. Dat gaat drie weken zo. Dag en nacht. Je hebt geen idee meer van tijd na een paar dagen.
Na drie weken kan je een wat ruimere tijd nemen tussen de voedingen, maar het blijft dag en nacht door gaan tot ze 5 weken oud zijn.
Dan kunnen ze vast voedsel eten en kan je met je wallen op je pantoffels 3 uur achter elkaar slapen.
Er zit ernorm veel tijd in.
Als het zo ernstig gesteld is, waarom dan nog 'commercieel' fokken? Dan moet je alleen nog maar gaan zorgen dat je de boel weer 'normaal' krijgt, lijkt mij toch? :19:
Afbeelding
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Onze pups hadden geen stamboom. Ons teefje had stamboompapieren zonder een export-pedigree.
De dekreu had wel een nederlandse stamboom.

Het maakte mij geen reet uit, we wilden heel graag een nestje met haar, een pretnest.
We hebben de pups verkocht voor 1200 euro per pup.
Dat heeft een heleboel gelazer gegeven, want de pupprijs lag toen boven de 2000 euro.
Wij vonden 1200 een nette prijs.
Wat heb ik een gelazer gehad zeg op internet.
Dat wij onze pups zo goedkoop verkochten, zonder stamboom, was vast alles mee mis !
Kon niet goed zijn, zijn bastaards !
Echt belachelijk. Ik kan er nog loeilink van worden.
*Ellen*

Frenk, daarom roep ik ook te pas en te onpas dat de rasstandaard van Engelse bullen veranderd moet worden.
Ik heb twee nestjes gefokt, het laatste nestje is 5 jaar geleden.
Heb hier drie intacte teven maar geen haar op mijn hoofd die nog een nestje wil fokken.
Wij waren onbenullig en hadden geen verstand van het ras.
Nu wel.
Het is een fantastisch ras, maar gooi er eerst maar eens nieuw bloed in, kruisen die hap.
Misschien wordt het dan nog wat.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

*Ellen* schreef:Frenk, daarom roep ik ook te pas en te onpas dat de rasstandaard van Engelse bullen veranderd moet worden.
Ik heb twee nestjes gefokt, het laatste nestje is 5 jaar geleden.
Heb hier drie intacte teven maar geen haar op mijn hoofd die nog een nestje wil fokken.
Wij waren onbenullig en hadden geen verstand van het ras.
Nu wel.
Het is een fantastisch ras, maar gooi er eerst maar eens nieuw bloed in, kruisen die hap.
Misschien wordt het dan nog wat.
Man, man. Als ik er al verdrietig van wordt op basis van de verhalen hier, dan wil ik niet weten hoe het is als dit het ras is wat je hart gestolen heeft. :ugh: :knuffel:
Afbeelding
*Ellen*

Frenk, het ras heeft ook mijn hart gestolen, daarom doet het zeer dat er steeds maar volgens die klote rasstandaard gefokt blijft worden.
Engelse bullen zijn zooooooooo fantastisch leuk !
Laat daar dan wat nieuw bloed in komen, en weg met die lijnteelt !
Maar nee, we motten op show en als je een U krijgt ben je de koning te rijk. Hoe krommer de poten hoe mooier het is.
Opsodemieteren met dat gedoe !
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Anne Panne schreef:
malinois schreef:

dat snap ik ook ;)
AA 1500,-.....gewoon pupprijs dus... :wink:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Als het via de rasvereniging gaat is het toch altijd dezelfde prijs?

Ik meende altijd dat honden van welk ras dan ook, die een stramboom hebben, dat dat altijd via de rasvereniging moet, wil je er een stamboom bij krijgen voor de pups.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

doggy schreef:Als het via de rasvereniging gaat is het toch altijd dezelfde prijs?

Ik meende altijd dat honden van welk ras dan ook, die een stramboom hebben, dat dat altijd via de rasvereniging moet, wil je er een stamboom bij krijgen voor de pups.
De rasvereniging heeft volgens mij niets met de stamboom te maken. Die komt van de Raad van Beheer :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”