Ik lees steeds meer over allerlei regels daar. Je moet ook starten binnen zo veel seconden en binnen zoveel seconden weer weg zijn toch? Heb het idee dat het bij Cyno relaxter is qua regels._Do_ schreef:JaZoek stok! schreef:Is dit bij FHN?_Do_ schreef: Eerst liep mijn trainer, liep een disk en vervolgde haar parcours, maar de hond loopt het parcours uit, bij de start recht op mij af. Ik stond zo'n 6 m bij de ring vandaan. Ik pak de hond draaihem om en laat hem weer los. Word ik gediskwalificeerd....
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zaterdag wedstrijd
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: Zaterdag wedstrijd

Linda, Izzie en Bram
- Daphne
- Zeer actief
Jente had twee keer een D. Erg slap van Leo op de JP. Hij was bijna rond en hij wijst vooruit en slaat zelf direct linksaf. Jente volgt hem direct en pakt dus een verkeerde sprong. Echt heel zonde en ik was voor het eerst ook een beetje pissig op Leo want in mij ogen was hij gewoon een beetje te lui om mee te lopenZoek stok! schreef:En Jente, ik zag haar op foto's voorbij komen toch?Daphne schreef:Goed gedaan zegLeuk om te lezen!
Op naar de volgende wedstrijd.

En ik heb met Nero in Rotterdam gelopen. We hadden dezelfde rondjes als de C dus ik was best wel gespannen.
Nero heeft het echt supergoed gedaan. Op het VP hadden we een disk op de palen. Eerst mist hij de insteek en vervolgens komt hij bij de 10de paal eruit, ik ben toen doorgelopen. Maar voor de rest geen fouten en best wel snel.
Op de JP waren we foutloos maar..... 13 sec. buiten de tijd. Reden.... palen

Ik ben heel trots op Nero dat hij gewoon laat zien dat hij het echt kan, ook als het wat moeilijker is.
Des te meer steekt het een beetje dat we altijd stranden op die rotpalen

Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Nero 11/1998 - 16/06/2014

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Daar wordt je om allerlei dingen gediskwalificeerd heb ik gehoord :N:_Do_ schreef:JaZoek stok! schreef:Is dit bij FHN?_Do_ schreef: Eerst liep mijn trainer, liep een disk en vervolgde haar parcours, maar de hond loopt het parcours uit, bij de start recht op mij af. Ik stond zo'n 6 m bij de ring vandaan. Ik pak de hond draaihem om en laat hem weer los. Word ik gediskwalificeerd....

- Zoek stok!
- Zeer actief
Eerst je hond afpakken, en dan te lui zijn om mee te lopenDaphne schreef:Jente had twee keer een D. Erg slap van Leo op de JP. Hij was bijna rond en hij wijst vooruit en slaat zelf direct linksaf. Jente volgt hem direct en pakt dus een verkeerde sprong. Echt heel zonde en ik was voor het eerst ook een beetje pissig op Leo want in mij ogen was hij gewoon een beetje te lui om mee te lopenZoek stok! schreef:En Jente, ik zag haar op foto's voorbij komen toch?Daphne schreef:Goed gedaan zegLeuk om te lezen!
Op naar de volgende wedstrijd.![]()
En ik heb met Nero in Rotterdam gelopen. We hadden dezelfde rondjes als de C dus ik was best wel gespannen.
Nero heeft het echt supergoed gedaan. Op het VP hadden we een disk op de palen. Eerst mist hij de insteek en vervolgens komt hij bij de 10de paal eruit, ik ben toen doorgelopen. Maar voor de rest geen fouten en best wel snel.
Op de JP waren we foutloos maar..... 13 sec. buiten de tijd. Reden.... palen![]()
Ik ben heel trots op Nero dat hij gewoon laat zien dat hij het echt kan, ook als het wat moeilijker is.
Des te meer steekt het een beetje dat we altijd stranden op die rotpalen

Ja zonde he, als Nero die palen iets sneller zou doen.....hij loopt verder zo ontzettend leuk!!

Linda, Izzie en Bram
- _Do_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Australian Shepherds
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja, maar was mijn 2e keer pas. En hie rin het noorden heb je meer fhn dan cyno.Zoek stok! schreef:
Ik lees steeds meer over allerlei regels daar. Je moet ook starten binnen zo veel seconden en binnen zoveel seconden weer weg zijn toch? Heb het idee dat het bij Cyno relaxter is qua regels.
Maar ga volgend jaar denk ik ook cyno starten, kan ik in ieder geval assen hoogeveen en amersfoort mee doen.
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
http://www.droversroad.nl/
- Zoek stok!
- Zeer actief
Amersfoort zijn meerdere wedstrijden, dus dan kom je op best een aardig aantal._Do_ schreef:Ja, maar was mijn 2e keer pas. En hie rin het noorden heb je meer fhn dan cyno.Zoek stok! schreef:
Ik lees steeds meer over allerlei regels daar. Je moet ook starten binnen zo veel seconden en binnen zoveel seconden weer weg zijn toch? Heb het idee dat het bij Cyno relaxter is qua regels.
Maar ga volgend jaar denk ik ook cyno starten, kan ik in ieder geval assen hoogeveen en amersfoort mee doen.

Linda, Izzie en Bram
- _Do_
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit jaar alleen nog in aug of daarna nog een keer? Want aug komt net niet uit.Zoek stok! schreef:Amersfoort zijn meerdere wedstrijden, dus dan kom je op best een aardig aantal._Do_ schreef:Ja, maar was mijn 2e keer pas. En hie rin het noorden heb je meer fhn dan cyno.Zoek stok! schreef:
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ja, ook 5 september voor de A._Do_ schreef:Dit jaar alleen nog in aug of daarna nog een keer? Want aug komt net niet uit.Zoek stok! schreef:Amersfoort zijn meerdere wedstrijden, dus dan kom je op best een aardig aantal._Do_ schreef:
Ja, maar was mijn 2e keer pas. En hie rin het noorden heb je meer fhn dan cyno.

- Daphne
- Zeer actief
Ja, in Arnhem (open) ga ik zelf met Jente lopen. Ben benieuwd, haha.Eerst je hond afpakken, en dan te lui zijn om mee te lopen![]()
![]()
Ja zonde he, als Nero die palen iets sneller zou doen.....hij loopt verder zo ontzettend leuk!!
Van Nero is het echt heel jammer want hij is voor de rest best snel. En als je dan zo mooi rond komt zoals nu met de JP maar je verliest het puur alleen op die palen dan baal ik echt. Maar ja, het is niet anders en het zal ook nooit beter worden. Ik zal me er bij neer moeten leggen

Hij blijft natuurlijk mijn kanjer

Groetjes Daphne, Jente en Rinya

- _Do_
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan zit ik met mijn gat in Canada, dus dat gaat ook niet lukken.marye schreef:Ja, ook 5 september voor de A._Do_ schreef:Dit jaar alleen nog in aug of daarna nog een keer? Want aug komt net niet uit.Zoek stok! schreef:
Amersfoort zijn meerdere wedstrijden, dus dan kom je op best een aardig aantal.
De wedstrijd kalender op de site van cyno doet het bij mijn iet, of ik heb een verkeerde. Iemand de goede link voor mij?
- Zoek stok!
- Zeer actief
Natuurlijk is hij een kanjer, maar ik kan me voorstellen dat het jammer is.Daphne schreef:Ja, in Arnhem (open) ga ik zelf met Jente lopen. Ben benieuwd, haha.Eerst je hond afpakken, en dan te lui zijn om mee te lopen![]()
![]()
Van Nero is het echt heel jammer want hij is voor de rest best snel. En als je dan zo mooi rond komt zoals nu met de JP maar je verliest het puur alleen op die palen dan baal ik echt. Maar ja, het is niet anders en het zal ook nooit beter worden. Ik zal me er bij neer moeten leggen
Hij blijft natuurlijk mijn kanjer
Oei oei, nu maar hopen dat je geweldig loopt met Jente

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
http://www.lhbsystems.nl/asp/agkalender.asp" onclick="window.open(this.href);return false;_Do_ schreef: De wedstrijd kalender op de site van cyno doet het bij mijn iet, of ik heb een verkeerde. Iemand de goede link voor mij?
Wegens drukte kan hij langzaam zijn hoor. Er is dit weekend veel gelopen, dus veel bezoekers.

Linda, Izzie en Bram
- _Do_
- Zeer actief
- Contacteer:
ThnxZoek stok! schreef:http://www.lhbsystems.nl/asp/agkalender.asp" onclick="window.open(this.href);return false;_Do_ schreef: De wedstrijd kalender op de site van cyno doet het bij mijn iet, of ik heb een verkeerde. Iemand de goede link voor mij?
Wegens drukte kan hij langzaam zijn hoor. Er is dit weekend veel gelopen, dus veel bezoekers.
- Zoek stok!
- Zeer actief
" onclick="window.open(this.href);return false;
Bram tijdens de jumping voor wie het leuk vindt. Als hij uit de derde tunnel komt, gaat hij pas echt lopen. Dat moet hij een heel parcours doen
Ga ik in ruil daarvoor niet met m'n dikke kont voor het gat van de tunnel lopen 
Bram tijdens de jumping voor wie het leuk vindt. Als hij uit de derde tunnel komt, gaat hij pas echt lopen. Dat moet hij een heel parcours doen

Linda, Izzie en Bram
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
_Do_ schreef:JaZoek stok! schreef:Is dit bij FHN?_Do_ schreef: Eerst liep mijn trainer, liep een disk en vervolgde haar parcours, maar de hond loopt het parcours uit, bij de start recht op mij af. Ik stond zo'n 6 m bij de ring vandaan. Ik pak de hond draaihem om en laat hem weer los. Word ik gediskwalificeerd....
Heb zo ooit een disk gekregen omdat iemand zo leuk was om na dat ik gelopen had (30 seconden later) een balletje naar Pardoes te gooien. Iets waar ik ook niet om had gevraagd en ik was ook al ver van de ring verwijdert.
Nu gaf het niks omdat ik toch geen super rondje had gelopen maar soms kunnen ze erg flauw doen.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- *Anita*
- Zeer actief
Te snel geklikt
Degene die hebben gelopen zo te horen toch goed zeker gezien de warmte

Degene die hebben gelopen zo te horen toch goed zeker gezien de warmte

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Goed gegaan dus, je eerste B wedstrijd! Leuk om het filmpje te zien (ik heb de anderen ook weer even bekeken
). Tobi stond meteen vragend naast me, die mist het wel. 

- Zoek stok!
- Zeer actief
Och Inge, waar zal ik beginnenInge O schreef:goed zegZoek stok! schreef:
Bram tijdens de jumping voor wie het leuk vindt. Als hij uit de derde tunnel komt, gaat hij pas echt lopen. Dat moet hij een heel parcours doenGa ik in ruil daarvoor niet met m'n dikke kont voor het gat van de tunnel lopen
! ik zie bij god niet wat je verkeerd zou gedaan hebben
.

Linda, Izzie en Bram
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Wat fijn dat Bram er toch tempo in had, ondanks de warmte! Kennelijk is zijn motivatie groot genoeg
@_Do_ Wat een verhaal
Jammer dat het nu allemaal niet zo lekker liep.

@_Do_ Wat een verhaal

- Zoek stok!
- Zeer actief
Begrijp ik nou goed dat je buiten de ring niks mag doen aan belonen? Ik leg de voerdummy altijd bij Brams lijn neer (die doe ik buiten de ring af) en die verplaatsen ze voor me naar de finish (buiten de ring). We rennen daar naartoe na de laatste hindernis en dan mag hij de hele voerdummy leegeten.*Anita* schreef:
Heb zo ooit een disk gekregen omdat iemand zo leuk was om na dat ik gelopen had (30 seconden later) een balletje naar Pardoes te gooien. Iets waar ik ook niet om had gevraagd en ik was ook al ver van de ring verwijdert.
Nu gaf het niks omdat ik toch geen super rondje had gelopen maar soms kunnen ze erg flauw doen.

Linda, Izzie en Bram
- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Contacteer:
Je mag geen "second handling" doen. Dus als je in het parcours staat en je weet de weg niet meer, mag er van de kant niemand roepen "de tunnel!!". Ook mag je dus niet vanaf de kant een hond belonen, ook dat is second handling. Je mag ook niets mee ter beloning in de ring. Dus voer in je zak met de rits erop mag niet, ook al haal je het er pas uit als je al lang en breed gefinishd bent. Je mag het niet bij je hebben. punt.
Ook dat starten is inderdaad een issue. Je moet binnen 5 seconden starten. Dus uitgebreid start-training doen en je hond telkens terugzetten is er niet bij. Of je moet er een disc voor over hebben.
Op zich is er voor alle regels wel iets vóór en iets tegen te zeggen. Regels moeten er zijn. Dus als iedereen nou lekker bij cyno blijft lopen
, hoeft de FHN zijn wedstrijden niet te splitsen (Ik vind dát nl geweldig. Met al je honden lopen op 1 dag, ipv meedere dagen de hort op voor je verschillende honden).
Ook dat starten is inderdaad een issue. Je moet binnen 5 seconden starten. Dus uitgebreid start-training doen en je hond telkens terugzetten is er niet bij. Of je moet er een disc voor over hebben.
Op zich is er voor alle regels wel iets vóór en iets tegen te zeggen. Regels moeten er zijn. Dus als iedereen nou lekker bij cyno blijft lopen

- *Anita*
- Zeer actief
Dat begrijp je heel goed.Zoek stok! schreef:Begrijp ik nou goed dat je buiten de ring niks mag doen aan belonen? Ik leg de voerdummy altijd bij Brams lijn neer (die doe ik buiten de ring af) en die verplaatsen ze voor me naar de finish (buiten de ring). We rennen daar naartoe na de laatste hindernis en dan mag hij de hele voerdummy leegeten.*Anita* schreef:
Toen iemand een balletje naar Pardoes gooide was degene die na mij liep al gefinisht en toch kreeg ik een disk ivm second handling. Vond dit ook erg ver gaan (werd trouwens gediskt door een scheidsrechter die niet mijn klasse floot maar onder de partytent bij de schrijvers stond).
Begrijp best dat je niet een speeltje of een beloning mag gooien direct uit de ring maar dit ging bij mij ook erg ver.
Heb hier eerst heel verbaast opgereageerd en ook degene die het balletje gooide is meteen naar hem toe gegaan. Heb het hier toen verder bij laten zitten. Meestal geef ik wat brokjes aan iemand en vraag die zodra ik gefinisht ben. Daar nog nooit een disk voor gekregen. Wel doe ik dit ver buiten de ring.

- _Do_
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind de regeling voor second handeling nu te streng. Als jij gefinisht bent dan is je rondje in principe over, en helemaal als je buiten de ring bent. Net zo als honden die naar de riem vliegen, wat hun beloning is. Dit mag soms ook niet, maar liever de riem dan een hond die toevallig er net achter staat.
Mijn disk hebben we om weten te draaien. Maar dat lukt niet altijd. Ik denk ook dat het een beetje macht misbruik van de keurmeester was.
Wat mij betreft is second handling alleen in de ring, als je hond geen disk heeft. Dus als het rondje nog telt.
Linda, ik vind het filmpje leuk, maar je ziet goed dat hij even op gang moest komen. Misschien legt dat "handje" te veel druk op hem, ik weet dat ik bij Blizz zo ver mogelijk bij haar vandaan moet blijven, anders vallen de latten.. Tezij ze weer moe word, dan moet ik haar juist meer begeleiden. verder erg leuk zo'n filmpje. Ik heb van mij ook een paar. Is fijn om jezelf terug te kunnen zien.
Mijn disk hebben we om weten te draaien. Maar dat lukt niet altijd. Ik denk ook dat het een beetje macht misbruik van de keurmeester was.
Wat mij betreft is second handling alleen in de ring, als je hond geen disk heeft. Dus als het rondje nog telt.
Linda, ik vind het filmpje leuk, maar je ziet goed dat hij even op gang moest komen. Misschien legt dat "handje" te veel druk op hem, ik weet dat ik bij Blizz zo ver mogelijk bij haar vandaan moet blijven, anders vallen de latten.. Tezij ze weer moe word, dan moet ik haar juist meer begeleiden. verder erg leuk zo'n filmpje. Ik heb van mij ook een paar. Is fijn om jezelf terug te kunnen zien.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik vind buiten de ring buiten de ring, wat je daar doet zou niet moeten tellen. Uiteraard mag je bij cyno in de ring ook niks bij je hebben qua voer/speeltje, maar buiten de ring wel. Ik heb wel 1 keer van een keurmeester een opmerking gekregen dat hij vond dat ik te dichtbij de ring beloonde, nu stap ik dus iets verder weg._Do_ schreef:Ik vind de regeling voor second handeling nu te streng. Als jij gefinisht bent dan is je rondje in principe over, en helemaal als je buiten de ring bent. Net zo als honden die naar de riem vliegen, wat hun beloning is. Dit mag soms ook niet, maar liever de riem dan een hond die toevallig er net achter staat.
Het handje houdt Bram inderdaad tegen. Hoe zenuwachtiger ik ben, hoe meer ik het handje gebruik

Linda, Izzie en Bram
- _Do_
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben zelf te druk en dan gaan bij ons de balken. Dus ieder zo zijn probleem.
en buiten de ring is idd buiten de ring. Bij de fhn is een keurmeester, die mij ook een die disk gaf, die al begint te schreeuwen over aanlijnen terwijl je net gefinishd bent en je hond een aai geeft....
en buiten de ring is idd buiten de ring. Bij de fhn is een keurmeester, die mij ook een die disk gaf, die al begint te schreeuwen over aanlijnen terwijl je net gefinishd bent en je hond een aai geeft....