Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onwaarschijnlijke kruisingen

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

*Ellen*

Re: Onwaarschijnlijke kruisingen

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Ik vind het altijd zo leuk om te lezen hoe honden dieren opjagen, echt geweldig !
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Nanna schreef:
Valerie schreef:Vaak ontstaan lurchers in Engeland door een kruizing staffordshire bull terrier x windhoud (greyhound bv) :mrgreen:
:mrgreen:
Ik vind het niet eens zo gek gedacht. Zo combineer je de vasthoudendheid van de staff met de snelheid en jachtdrift van de windhond. Vooral voor sterke prooien zou ik dit best een optie vinden ;-)
Afbeelding
Lekkere kruising :N:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Emma schreef:hoe vind je deze? das mijn hond. een kruising Am. Bulldog met syberische husky.
ikzelf vind het een super hond ! zowel uiterlijk als innerlijk :I:

Afbeelding
Zulke lichte ogen heb ik nog nooit gezien of het komt door het contrast. Mooi wel.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

De mooiste hond die ik ooit gezien heb was een kruising tussen een dober en een rottweiler.
De hoogte van de dober en qua breedte zat ie tussen de beide rassen in.
Echt een prachtige hond was dat en super vriendelijk ook nog.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

*Ellen* schreef:Ik vind het altijd zo leuk om te lezen hoe honden dieren opjagen, echt geweldig !
Ja he? Dat heb je als je roofdieren in je huis gaat houden. Of verloochen jij de tanden van je honden en denk je dat ze een geweten hebben en spitse grijptanden voor het uiterlijk vertoon? :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

MARC_S schreef:
*Ellen* schreef:Ik vind het altijd zo leuk om te lezen hoe honden dieren opjagen, echt geweldig !
Ja he? Dat heb je als je roofdieren in je huis gaat houden. Of verloochen jij de tanden van je honden en denk je dat ze een geweten hebben en spitse grijptanden voor het uiterlijk vertoon? :wink:
nee zei heeft eng. bullen in huis Marc, dan is een hond die kan jagen, idd heel erg vreemd :wink:
Agnes-en-Balou
Zeer actief

Ongelezen bericht door Agnes-en-Balou »

Ik kwam laatst zo'n geinig pupje tegen: Franse bull x dwergpincher => Mini rottweilertje! :smile:
Groetjes van Agnes en Balou & Nouska
laeken
Zeer actief

yamie schreef:
MARC_S schreef:
nee zei heeft eng. bullen in huis Marc, dan is een hond die kan jagen, idd heel erg vreemd :wink:
Volgens mij jagen er daar twee op elkaar toch? 2 halfzusjes. Ook raar voor honden met een geweten en een mond van boter :denken:

Sorry hoor Ellen, ik kon het niet laten want ik verbaas me over het feit dat je het raar vindt dat honden op konijnen jagen. :oohja: Die van mij mogen dat niet maar ik kan niet alles voorkomen en als Cleo gaat dan gaat ze. Tja....shit happens. :19:
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

renee-uk schreef:De mooiste hond die ik ooit gezien heb was een kruising tussen een dober en een rottweiler.
Ooooh je bedoelt een beauceron??? Daar kan ik inkomen... :mann: :pffff:

groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

MARC_S schreef: Ze zit er gerust 10 minuten aan een stuk achteraan en dat redt de podenco weer niet volgens mij. De huskie wel. :ok:
Echt wel :pffff:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Madelief schreef:
renee-uk schreef:De mooiste hond die ik ooit gezien heb was een kruising tussen een dober en een rottweiler.
Ooooh je bedoelt een beauceron??? Daar kan ik inkomen... :mann: :pffff:

hahaha nee, die bedoelde ik niet, maar ben het wel met je eens dat beaucerons ook errug mooi zijn :E:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

kitty2 schreef:
MARC_S schreef: Ze zit er gerust 10 minuten aan een stuk achteraan en dat redt de podenco weer niet volgens mij. De huskie wel. :ok:

Precies de podenco is een Gebrselassie onder de honden, kortom een zeer snelle duurloper!
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Chione schreef:
Emma schreef:hoe vind je deze? das mijn hond. een kruising Am. Bulldog met syberische husky.

Afbeelding
Zulke lichte ogen heb ik nog nooit gezien of het komt door het contrast. Mooi wel.
sommige mensen vinden het eng. een geesteverschijning. ha,ha. ik kan dat wel begrijpen hoor. hij weegt ook bijna 40 kg. als dat op je af rent :mrgreen:

maar meestal vinden de mensen het heel erg gaaf !! de mensen die er schrik van hebben draaien ook zo bij. het is een echte knuffelkont. en absoluut geen ruziezoeker met honden.
laeken
Zeer actief

wiek schreef:
kitty2 schreef:

Precies de podenco is een Gebrselassie onder de honden, kortom een zeer snelle duurloper!

Waarom kruisen spanjaarden er dan huskie doorheen? Dat gebeurd vaker heb ik vernomen en die hondjes worden dan voor de jacht gebruikt. :19: Volgens mij kunnen jullie honden helemaal geen haas vangen zoals Cleo dat kan :pffff:
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

MARC_S schreef:

Waarom kruisen spanjaarden er dan huskie doorheen? Dat gebeurd vaker heb ik vernomen en die hondjes worden dan voor de jacht gebruikt. :19: Volgens mij kunnen jullie honden helemaal geen haas vangen zoals Cleo dat kan :pffff:
Danne is (helaas) een bewezen hazenvanger... ( en Cleo kan vast geen vogels uit de lucht meppen zoals Danne dat kan :pffff: :lekkerpuh: :mrgreen: )

Waarom de Spanjaarden er Husky doorheen kruisen zou ik niet weten
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

MARC_S schreef:Cleo is in feite ook een lurcher. Ze is hoogst waarschijnlijk huskie/podenco en daarmee wordt in Spanje gejaagd. Dat ze dat kan bewijst het feit dat ze ook in NL hazen kan vangen. Ze mist de snelheid van de podenco wel wat, maar compenseert dat met een uithoudingsvermogen van de huskie waar je U tegen zegt. Dus de haas rent tot het gaatje en wordt dan alsnog gepakt. Cleo stopt niet en zal hem hoe dan ook vangen als hij op is. Ze zit er gerust 10 minuten aan een stuk achteraan en dat redt de podenco weer niet volgens mij. De huskie wel. :ok:
Da's een lastige en ik weet niet of het helemaal klopt. Een podenco kan best een uur zoet zijn met een prooi zoeken, maar het moet wel 'spannend' blijven. Neus op het spoor, een beweging in de struiken, wat geritsel... nou, dan kan ik op een bankje gaan zitten. :roll:

Als het puur gaat om erachteraan rennen hebben die van mij het na een paar minuten al gezien. Zoeken is leuk, rennen is leuk, 'pakken' is leuk, maar het blijft iets van een spelletje. En als het maar riekt naar te lang van hetzelfde gaan mijn honden weer iets anders leuks doen. Lilo pakt geen hazen omdat die haas alleen maar dat renspelletje wil doen, en dat wordt saai. Maar ik heb geen standaard-podenco's. :wink:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Frenk schreef:

Afbeelding
Het zal ongetwijfeld een ontzettende lieverd zijn :ok: , maar zulke lichte ogen vind ik altijd gek om te zien.
Ik vind het eng. Ik zou nooit een hond hoeven met 1 of 2 van die ogen. Als tienertje weigerde ik altijd al om op een paard met zo'n oog te stappen. Ik vind het eng.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

tja. . .ik heb daar weer andere ervaringen mee. ik val er voor :I:

maar ik kan ook wel begrijpen dat mensen er niks mee hebben. maar mensen hebben ook verschillende oogkleuren. en veel poolhonden en bij sommige andere rassen zie je het ook. blauwe ogen.

ik denk vooral omdat mensen het hier niet veel zien (net als bij paarden ook minder voorkomt dan het bruine oog) het ``eng``is.

wat mensen niet kennen is al snel ``eng``.is mijn ervaring.

maar mensen die Buster kennen, weten allang dat het een lieve hond is. en geen kwaad in de zin heeft :D
laeken
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
MARC_S schreef:Cleo is in feite ook een lurcher. Ze is hoogst waarschijnlijk huskie/podenco en daarmee wordt in Spanje gejaagd. Dat ze dat kan bewijst het feit dat ze ook in NL hazen kan vangen. Ze mist de snelheid van de podenco wel wat, maar compenseert dat met een uithoudingsvermogen van de huskie waar je U tegen zegt. Dus de haas rent tot het gaatje en wordt dan alsnog gepakt. Cleo stopt niet en zal hem hoe dan ook vangen als hij op is. Ze zit er gerust 10 minuten aan een stuk achteraan en dat redt de podenco weer niet volgens mij. De huskie wel. :ok:
Da's een lastige en ik weet niet of het helemaal klopt. Een podenco kan best een uur zoet zijn met een prooi zoeken, maar het moet wel 'spannend' blijven. Neus op het spoor, een beweging in de struiken, wat geritsel... nou, dan kan ik op een bankje gaan zitten. :roll:

Als het puur gaat om erachteraan rennen hebben die van mij het na een paar minuten al gezien. Zoeken is leuk, rennen is leuk, 'pakken' is leuk, maar het blijft iets van een spelletje. En als het maar riekt naar te lang van hetzelfde gaan mijn honden weer iets anders leuks doen. Lilo pakt geen hazen omdat die haas alleen maar dat renspelletje wil doen, en dat wordt saai. Maar ik heb geen standaard-podenco's. :wink:
Als Cleo een haas ziet in een veld dan rent ze er naartoe, hoe ver ook, mag best 500 meter zijn van haar helaas :roll: , en dan blijft ze net zo lang achter die haas aanrennen tot ze hem heeft. Ze zal hoe dan ook die haas krijgen tenzij hij de struiken in kan rennen. Ze kan hem ook ruiken en uitsnuffelen als hij zich verstopt in een slootkant oid. Wel echt irritant want dat betekent dat als ze gaat ik echt met mijn armen over elkaar kan wachten tot ze klaar is.

Ze zoekt ook op plekken waar hazen kunnen zijn en gaat daar gewoon hele velden uitkammen. Cleo kan dus absoluut niet los op boerenland. Ganzen idem, die wil ze ook vangen. Meerkoeten ook en dat lukt ook. Die snijdt ze af langs het water en dan springt ze ze uit de lucht of pakt ze als ze naar het water willen rennen.

Nu klinkt het veel erger dan het is want ze heeft in 2 jaar 3 keer een meerkoet en 1 keer een haas gevangen. Hier is een meerkoeten plaag en ze hakken elkaar ook de koppen in. Soms liggen er groepen van 80 meerkoeten op het veld en als ik te laat zie dat er achter de bomen nog liggen of dat ze heel ver het gras op zijn gelopen dan rent Cleo 400 meter weg en pakt er een of twee.

Ik zou zeker toen ze jonger was makkelijk met haar hebben kunnen stropen op konijnen, hazen en eenden. :F: Dan zou ik elke dag vlees hebben gehad :80:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Hanneke2 schreef:

Als Cleo een haas ziet in een veld dan rent ze er naartoe, hoe ver ook, mag best 500 meter zijn van haar helaas :roll: , en dan blijft ze net zo lang achter die haas aanrennen tot ze hem heeft. Ze zal hoe dan ook die haas krijgen tenzij hij de struiken in kan rennen. Ze kan hem ook ruiken en uitsnuffelen als hij zich verstopt in een slootkant oid. Wel echt irritant want dat betekent dat als ze gaat ik echt met mijn armen over elkaar kan wachten tot ze klaar is.

Ze zoekt ook op plekken waar hazen kunnen zijn en gaat daar gewoon hele velden uitkammen. Cleo kan dus absoluut niet los op boerenland. Ganzen idem, die wil ze ook vangen. Meerkoeten ook en dat lukt ook. Die snijdt ze af langs het water en dan springt ze ze uit de lucht of pakt ze als ze naar het water willen rennen.

Nu klinkt het veel erger dan het is want ze heeft in 2 jaar 3 keer een meerkoet en 1 keer een haas gevangen. Hier is een meerkoeten plaag en ze hakken elkaar ook de koppen in. Soms liggen er groepen van 80 meerkoeten op het veld en als ik te laat zie dat er achter de bomen nog liggen of dat ze heel ver het gras op zijn gelopen dan rent Cleo 400 meter weg en pakt er een of twee.

Ik zou zeker toen ze jonger was makkelijk met haar hebben kunnen stropen op konijnen, hazen en eenden. :F: Dan zou ik elke dag vlees hebben gehad :80:

een beetje podenco kan dit ook hoor, uithoudingsvermogen is geen issue, een huskie heeft dat echt niet meer dan een echte podenco, misschien zelf wel minder ;) ( ligt aan de omstandigheden)

ik denk dat jij nog niet vaak podenco's echt op jacht heb gezien ( of er op heb moeten wachten)
laeken
Zeer actief

Nee dat klopt. Maar wat zou dan de hele filosofie achter lurchers zijn als de windhonden zelf prima voldoen? Misschien dat Cleo een podenco was voor koudere gebieden? Ik kan me wel voorstellen dat een vachtje met wol beter beschermd dan een enkele korthaarvacht :mrgreen:

Of ze is gewoon toeval, dat kan natuurlijk ook. :mrgreen: Maar toch heb ik eerder van iemand gehoord dat Spanjaarden vaker snelle sledehonden met podenco's kruisen. :denken:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Nee dat klopt. Maar wat zou dan de hele filosofie achter lurchers zijn als de windhonden zelf prima voldoen? Misschien dat Cleo een podenco was voor koudere gebieden? Ik kan me wel voorstellen dat een vachtje met wol beter beschermd dan een enkele korthaarvacht :mrgreen:

Of ze is gewoon toeval, dat kan natuurlijk ook. :mrgreen: Maar toch heb ik eerder van iemand gehoord dat Spanjaarden vaker snelle sledehonden met podenco's kruisen. :denken:

kan best dat ze dat doen voor een stuk hardheid, bescherming ( van de hond zelf) maar wellicht is er ook geen logische verklaring voor, en wat voor handen was.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

yamie schreef:
MARC_S schreef:
:smile: :smile: :smile: :smile:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

MARC_S schreef:Misschien ook wel leuk om te laten zien. Dit zijn de honden van mijn neef. Echte Arubaanse honden en die zien er toch heel anders uit dan alles wat je hier zo hebt lopen in Europa. In dit geval zou er iets van pitbull of sharpei in kunnen zitten maar ook een heleboel Aruba-type. Dus laten we zeggen Aruba straathond x pitje/sharpei. Erg onwaarschijnlijk wat mij betreft. Het zijn geen makkelijke honden overigens. Wel hele mooie honden vind ik :ok:
Afbeelding
Dit zijn geen typisch Arubaanse honden hoor. Ik heb er 4 jaar gewoond en dit soort honden heb ik daar nooit gezien. Arubanen hebben meestal herderkruisingen voor bewaking, een enkele Dobermann-kruising en als huishondjes hebben ze z.g. Pikkipoe's en dat zijn Pekinees-kruisingen.
Pitjes/sharpei's heb ik daar toen nooit gezien, dit moet dan de laatste jaren ingevoerd zijn.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

alm@ schreef:
MARC_S schreef:Misschien ook wel leuk om te laten zien. Dit zijn de honden van mijn neef. Echte Arubaanse honden en die zien er toch heel anders uit dan alles wat je hier zo hebt lopen in Europa. In dit geval zou er iets van pitbull of sharpei in kunnen zitten maar ook een heleboel Aruba-type. Dus laten we zeggen Aruba straathond x pitje/sharpei. Erg onwaarschijnlijk wat mij betreft. Het zijn geen makkelijke honden overigens. Wel hele mooie honden vind ik :ok:
Afbeelding
Dit zijn geen typisch Arubaanse honden hoor. Ik heb er 4 jaar gewoond en dit soort honden heb ik daar nooit gezien. Arubanen hebben meestal herderkruisingen voor bewaking, een enkele Dobermann-kruising en als huishondjes hebben ze z.g. Pikkipoe's en dat zijn Pekinees-kruisingen.
Pitjes/sharpei's heb ik daar toen nooit gezien, dit moet dan de laatste jaren ingevoerd zijn.
Maar dit zijn straathonden. Arubaanse niks-straathonden. Dus geen huishonden. :neenee:

Kijk, dit zijn arubaanse straathonden. Die heb jij toch ook wel gezien neem ik aan dan? :denken:

Afbeelding
Afbeelding

Er leven op aruba, even groot als terschelling, duizenden van deze honden op straat.
Afbeelding
alm@
moderator

Die puppen komen mij inderdaad bekend voor. Ik heb daar van 1990 tot 1994 gewoond en ben daarna nog een keer of 8 voor een lange vakantie geweest maar duizenden zwerfhonden heb ik nooit gezien (en het is maar een klein eiland). Ik heb daar 3 jaar bij de (enige) dierenartspraktijk gewerkt waar ook een klein asiel aan verbonden was. Natuurlijk waren er zwerfhonden maar geen duizenden of dit moet iets zijn van de laatste jaren. Het enige wat ik daar een probleem vond waren de enorme aantallen kudde's geiten die je huis binnen kwamen kuieren als je vergeten was het tuinhek dicht te doen :N:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik weet niet of het iets van de laatste tijd is. Mijn neef zijn vrouw heeft daar een soort opvang en zij zegt dat het echt heel erg is op Aruba met de honden. De gemeente komt ze gewoon als je dat vraagt vergiftigen en dan liggen er overal creperende honden die vergif hebben gegeten :N:

Hier staat dat er inmiddels duizenden honden zijn.
http://www.wereldasielen.nl/index.php?id=181" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
alm@
moderator

MARC_S schreef:Ik weet niet of het iets van de laatste tijd is. Mijn neef zijn vrouw heeft daar een soort opvang en zij zegt dat het echt heel erg is op Aruba met de honden. De gemeente komt ze gewoon als je dat vraagt vergiftigen en dan liggen er overal creperende honden die vergif hebben gegeten :N:

Hier staat dat er inmiddels duizenden honden zijn.
http://www.wereldasielen.nl/index.php?id=181" onclick="window.open(this.href);return false;
Phoe zeg, heftig :N: dit is echt van de laatste 10 jaar zeg maar. In 'mijn' tijd was het zo erg nog niet. Dat vergiftigen ken ik, vreselijk. Dat zit ook in de cultuur daar, ik heb daar vreselijk dingen gezien wat voor de bewoners daar volkomen normaal is. Ik zal er verder niet openbaar over uitweiden, het blijft internet :wink:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Emma schreef:tja. . .ik heb daar weer andere ervaringen mee. ik val er voor :I:

maar ik kan ook wel begrijpen dat mensen er niks mee hebben. maar mensen hebben ook verschillende oogkleuren. en veel poolhonden en bij sommige andere rassen zie je het ook. blauwe ogen.

ik denk vooral omdat mensen het hier niet veel zien (net als bij paarden ook minder voorkomt dan het bruine oog) het ``eng``is.

wat mensen niet kennen is al snel ``eng``.is mijn ervaring.

maar mensen die Buster kennen, weten allang dat het een lieve hond is. en geen kwaad in de zin heeft :D
Mooie hond hoor! Echt een bijzonder mooie kruising wat mij betreft. Onze hond heeft ook blauwe ogen, er zijn inderdaad ook mensen die dat eng vinden. De meesten vinden het gelukkig wel leuk en vinden Rhodin ook lief. ;)
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
laeken
Zeer actief

Ik moet zeggen dat ik die witblauwe ogen ook wat engig vind. Niet eng als in gevaarlijk oid maar meer als in bijna blind of niet gezond overkomend.
Kijk, deze blauwe ogen vind ik mooi:
Afbeelding
Deze ook:
Afbeelding

Maar deze niet. Deze hebben geen duidelijke pupillen of gewoon een hele rare oogstand wat meteen verschrikkelijk uitpakt bij die blauwe ogen :N: Die honden lijken wel blind. Dat vind ik ook een beetje bij die hus/bull. Niet vervelend bedoeld maar ik zie gewoon geen pupillen meer. Alleen witte bollen :19: :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”