Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

los naast de fiets en opbouwen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: los naast de fiets en opbouwen?

Ongelezen bericht door samantha! »

Macho loopt om de dag naast de fiets.
Ik heb een km teller dus dat is ook wel leuk om te zien.
Ik fiets eerst aangelijnd naar de dijk, dat is 2,5km.
Macho loopt altijd in zijn allersnelste draf en dat alleen maar omdat hij aangelijnd niet in galop mag :mrgreen:
Vanaf de dijk laat ik hem los.
Ik fiets dan zelf bovenenop de dijk en Macho rent onderaan langs de weilanden mee en pakt af en toe een prutsloot mee.
Zo gaan we ongeveer 5 km tot een uiterwaard waar ik altijd even meeloop zodat hij kan zwemmen.
En dan weer hetzelfde dus 5 km terug tot het begin van de dijk.
Dan weer aangelijnd 2,5km naar huis.
Ik heb dit wel opgebouwd maar ik moet zeggen dat het al vrij vlot ging.
In totaal fiets in dus ongeveer 15km waarvan 5 aangelijnd en 10 los.
Macho loopt trouwens meer, want die km's zijn de km's die ik maak en ik fiets niet als een gek op en neer om te snuffelen :mrgreen:
Als Macho los is mag hij trouwens zijn eigen tempo bepalen, en dat betekend voor mij dat ik door moet trappen :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

samantha! schreef:In totaal fiets in dus ongeveer 15km waarvan 5 aangelijnd en 10 los.
Macho loopt trouwens meer, want die km's zijn de km's die ik maak en ik fiets niet als een gek op en neer om te snuffelen :mrgreen:
:mrgreen:
niet?

Binky loopt ook altijd heerlijk los op de dijk. Dat is een echt feestje voor hem. En dan inderdaad een sprintje trekken als ik al verder ben.
Echt genieten is dat.
Afbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Gaia is dus echt een hond die alleen los kan op plekken waar dat kan. (duh :tongue: ) Ze is namelijk nog al van het heen en weer rauzen in een zo hoog mogelijk tempo en zeker aan de fiets is dat natuurlijk nog leuker. Ik heb haar nu eindelijk zo ver dat ze aan 1 kant blijft. Dat heeft me toch wel zo'n 2 jaar gekost.

Opbouwen heb ik bij haar ook niet gedaan omdat op het moment zij mij langer volhoudt dan ik. Rondje Sloterpark van 4 km in totaal legt mevrouw de hand niet voor om, ook al heb ik al zo'n 3 a vier weken niet meer gefietst. Natuurlijk houdt ik dit scherp in de gate en als ze moe ik dan wordt het lopend terug (of verder ligt eraan waar ik ben in het rondje). Maar een half uurtje fietsen is voor haar echt geen enkel probleem. Zeker niet als ze stukken los kan lopen. Juno rent trouwens de longen uit z'n lijf als hij Gaia d'r drafje bij moet houden. Ook heel apart.
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

hey maar ff vraagje voor de losfietsers dan, buiten de bebouwde kom lees ik nu dat honden meestal los mogen, maar fietsen jullie dan op gewone fietspaden met hond? of alleen hele rustige plekken ofzo?
ik heb zelf 1 goed stuk gevonden ook op een dijk, maar op een fietspad zonder "uitwijkmogelijkheid" ernaast zou ik toch bang zijn dat de hond botst met een fiets of brommer als hij los loopt.

en 2 honden mag dus niet wettelijk naast de fiets, maar 1 hond ernaast en 1 in een fietskar wel neem ik aan? ik zat erover te denken om dat zo te gaan doen nl.
2 honden naast de fiets lijkt me ook wat gevaarlijk in het verkeer.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Ragyo schreef:hey maar ff vraagje voor de losfietsers dan, buiten de bebouwde kom lees ik nu dat honden meestal los mogen, maar fietsen jullie dan op gewone fietspaden met hond? of alleen hele rustige plekken ofzo?
ik heb zelf 1 goed stuk gevonden ook op een dijk, maar op een fietspad zonder "uitwijkmogelijkheid" ernaast zou ik toch bang zijn dat de hond botst met een fiets of brommer als hij los loopt.

en 2 honden mag dus niet wettelijk naast de fiets, maar 1 hond ernaast en 1 in een fietskar wel neem ik aan? ik zat erover te denken om dat zo te gaan doen nl.
Officieel mogen honden hier ook niet los buiten de bebouwde kom. Maar ja officieel mogen op de dijk ook geen auto's rijden als ze er niks te zoeken hebben. Op de dijk loopt Binky dus gewoon lekker los.
Verder altijd aan de lijn naast de fiets. Meestal fiets ik van aanlijn gebied naar plekje waar hij los kan en dan meestel een stuk dijk. Zo wissel ik het af.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ragyo schreef:hey maar ff vraagje voor de losfietsers dan, buiten de bebouwde kom lees ik nu dat honden meestal los mogen, maar fietsen jullie dan op gewone fietspaden met hond? of alleen hele rustige plekken ofzo?

Ik fiets meestal aangelijnd naar de hei met twee honden naast me en dan laat ik ze los op de hei. Daar fiets ik over de fietspaden. Mijn honden blijven op de hei, lopen nooit op het fietspad zelf.

1 hond in de fietskar en 1 hond los doe ik ook wel eens. Dat is wel wettelijk toegestaan volgens mij.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Hetty2501 schreef:
samantha! schreef:In totaal fiets in dus ongeveer 15km waarvan 5 aangelijnd en 10 los.
:mrgreen:
niet?

Binky loopt ook altijd heerlijk los op de dijk. Dat is een echt feestje voor hem. En dan inderdaad een sprintje trekken als ik al verder ben.
Echt genieten is dat.
Nee, ik heb het geprobeerd maar de luchtjes bevielen me niet :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik fiets dan op rustige stukken, en als ik een fietser aan zie komen roep ik Vera bij me, zeg 'volg' en dan blijft ze naast de fiets lopen totdat ik zeg 'ja toe maar weer'.
Ik kijk ook wel regelmatig even snel achterom dan, om te kijken of er fietsers achterop komen, maar opzich heb ik nog wel tijd zat om haar bij me te roepen als mensen me eerst passeren :wink:
Maar op zo'n 20 min los fietsen komen we 2 andere fietsers tegen ofzo.
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Als Caja los naast de step loopt is het op hele rustige fietspaden of op bos/wandelpaden.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Waar ik los fiets kom ik ook bijna niemand tegen.
Macho loopt ook heel veel onder aan de dijk.
Of helemaal aan de zijkanten, bijna nooit echt in het midden.
Als er een andere fietser ofzo aankomt moet hij even naast komen lopen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”