Dat kun je wel vergeten, ook bij een professionel opvang, of het moet echt bijtijds ontdekt worden zodat er nog iets aan gedaan kan worden. Maar vaak wordt dat op het laatste moment nog ontdekt als ze bijvoorbeeld de hond kammen. In het beste geval krijg je een pipetje anti vlo mee. Zoals ik al zei: vlooien zijn lastig en iedereen kan ermee te maken krijgen. Net zoals in elke dichte populatie honden en katten kennelhoest en niesziekte kan ontstaan, kan er ook een vlooienplaag ontstaan.Lieke67 schreef:Teken laten zich idd vallen, dat dacht ik ook:) Maar misschien heb ik niet genoeg verstand van teken, ik kan het alleen maar over vlooien hebben;)
Drijver, ik maak me niet zo druk om een paar vlooien, ik maak me er druk om dat ik mijn hond van de opvang haal waar ze twee weken gelogeerd heeft en dat ik haar onder de vlooien weer terug krijg. Dat komt op mij niet erg positief over.
Ik denk idd niet dat vlooien zich laten afschrikken door een professionele opvang maar ik denk wel dat een professionele opvang er voor zorgt dat ik mijn hond niet onder de vlooien terug krijg.
Ik heb het zelf ook meegemaakt hoor, dat ik mijn honden van mijn oppas terughaalde en ze hadden vlooien. Denk je nou echt dat ik de oppas erop aan keek? Die vond het minstens zo vervelend als ik en zij had er zelf nog de meeste last van.
Ze heeft elke dag fijn met mijn hond gefietst, ze gingen met haar mee als ze weg ging, kregen op tijd hun prakkie en aandacht. Dan neem ik die vlooien graag voor lief hoor, ze staat bij mij nog steeds hoog aangeschreven. Ze heeft perfect voor mijn honden gezorgd en ze kwamen er ook blij vandaan. Dat vind ik veel belangrijker dan mijn gal spuien over vlooien op een forum en voor het gemak maar vergeten wat voor goede dingen je oppas met je hond heeft gedaan.
Het is gewoon iets waar niemand iets aan kan doen.