Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenbelasting, wat verwacht jij?
Moderator: moderatorteam
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Hondenbelasting, wat verwacht jij?
Ik betaal hier voor de eerste hond € 96,89 en mocht er een tweede bij komen, kost me die € 145,48.
Behoorlijk wat geld dus, maar ik moet zeggen dat er rondom Nijmegen wel behoorlijk veel voorzieningen zijn voor honden.
Hondenspeeltuinen, losloopgebieden, zwemplekken, afgezette poepveldjes, etc.
Ik verwacht niet dat de gemeente de poep opruimt (want inderdaad, dat vind ik verantwoordelijkheid van de eigenaar), maar wel dat ze zorgen dat je ergens met je hond terecht kan.
Waar ik me dan wel weer dood aan erger, is dat ik dagelijk kilo's kattenpoep in mijn tuin heb liggen en dat niemand daar de belasting voor betaalt!
Maar ach...je kan waarschijnlijk niet alles hebben..
Behoorlijk wat geld dus, maar ik moet zeggen dat er rondom Nijmegen wel behoorlijk veel voorzieningen zijn voor honden.
Hondenspeeltuinen, losloopgebieden, zwemplekken, afgezette poepveldjes, etc.
Ik verwacht niet dat de gemeente de poep opruimt (want inderdaad, dat vind ik verantwoordelijkheid van de eigenaar), maar wel dat ze zorgen dat je ergens met je hond terecht kan.
Waar ik me dan wel weer dood aan erger, is dat ik dagelijk kilo's kattenpoep in mijn tuin heb liggen en dat niemand daar de belasting voor betaalt!
Maar ach...je kan waarschijnlijk niet alles hebben..
- Misty 2
- Actief
In Rotterdam betaal je voor 1 hond 115 €, elke volgende hond 185 € en de uitlaatstroken zijn hier bijna allemaal langs een fietspad of drukke straat, wel wordt er op de uitlaatstroken schoongemaakt met de poepwagen, dus daar is geen opruimplicht.
Groetjes, Corrie en Misty
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Sinds een aantal jaren is hier de hondenbelasting afgeschaft.
Het was n.l. een leuk melkkoetjes voor de gemeente die er iets anders mee deed als dat wij dachten.
Er word hier niets voor de honden gedaan.
Wij hebben nu een opruimplicht. Vind ik prima maar het lijkt wel of ik de enige ben die het doet.
En ze moeten prullenbakken o.i.d. plaatsen die staan n.l. alleen hier bij ons in het centrum.
En daar lopen niet echt veel mensen met hun honden. Is een winkelcentrum.
In de buitengebieden staat niets.
Dan krijg je vanzelf dat mensen hun honden overal laten poepen.
En wij hebben hier niet echt losloopgebieden, alleen fietspaden met veel fietsers( over het algemeen jeugd, veel scholen e.d.)
Het lijkt wel of er bewust op aangestuurd word dat dit een hond onvriendelijk dorp moet worden.
Het was n.l. een leuk melkkoetjes voor de gemeente die er iets anders mee deed als dat wij dachten.
Er word hier niets voor de honden gedaan.
Wij hebben nu een opruimplicht. Vind ik prima maar het lijkt wel of ik de enige ben die het doet.
En ze moeten prullenbakken o.i.d. plaatsen die staan n.l. alleen hier bij ons in het centrum.
En daar lopen niet echt veel mensen met hun honden. Is een winkelcentrum.
In de buitengebieden staat niets.
Dan krijg je vanzelf dat mensen hun honden overal laten poepen.
En wij hebben hier niet echt losloopgebieden, alleen fietspaden met veel fietsers( over het algemeen jeugd, veel scholen e.d.)
Het lijkt wel of er bewust op aangestuurd word dat dit een hond onvriendelijk dorp moet worden.
Groetjes Willy, Djock en Puck

-
blondie
- Zeer actief
tarieven 2009 zijn 83.16 per hond, en voor een kennel 397.56
Ik ga ze een mailtje sturen waar het voor gebruikt wordt..
En de verwachting.. ik hoop dat ze in de nieuwbouwwijken rekening houden met het feit dat er zoveel honden wonen.. en dat bazen graag hun honden los willen laten lopen..
Poep ruim ik gewoon op maar dan wil ik wel graag dat mijn honden die goed luisteren ook lekker los kunnen lopen op veel plekken..dat er dus naast de kinderspeelplaatsen.. ook eens wat meer gedaan wordt voor hondenbezitters die belasting betalen en graag hun honden ook de vrijheid willen geven..
Ik ga ze een mailtje sturen waar het voor gebruikt wordt..
En de verwachting.. ik hoop dat ze in de nieuwbouwwijken rekening houden met het feit dat er zoveel honden wonen.. en dat bazen graag hun honden los willen laten lopen..
Poep ruim ik gewoon op maar dan wil ik wel graag dat mijn honden die goed luisteren ook lekker los kunnen lopen op veel plekken..dat er dus naast de kinderspeelplaatsen.. ook eens wat meer gedaan wordt voor hondenbezitters die belasting betalen en graag hun honden ook de vrijheid willen geven..
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Kzou eigenlijk wel eens willen weten hoe ze dat eigenlijk berekenen? Ik bedoel, als je al die verschillende tarieven ziet
Van niks tot ruim 100 euro voor een 1e hond
Zou dat met het aantal honden in de betreffende gemeente verband houden ofzo?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Marion.
Ik denk eerder met het aantal kinderspeeltuintjes.smoekie schreef:Kzou eigenlijk wel eens willen weten hoe ze dat eigenlijk berekenen? Ik bedoel, als je al die verschillende tarieven zietVan niks tot ruim 100 euro voor een 1e hond
![]()
- smoekie
- Zeer actief
?? Huh? Hoe bedoel je? Die snap ik ff niet.Marion. schreef:Ik denk eerder met het aantal kinderspeeltuintjes.smoekie schreef:Kzou eigenlijk wel eens willen weten hoe ze dat eigenlijk berekenen? Ik bedoel, als je al die verschillende tarieven zietVan niks tot ruim 100 euro voor een 1e hond
![]()
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Marion.
Speeltuintjes worden aangelegd/onderhouden door de pot Algemene middelen, dus van de hondenbelasting.smoekie schreef:?? Huh? Hoe bedoel je? Die snap ik ff niet.Marion. schreef:Ik denk eerder met het aantal kinderspeeltuintjes.smoekie schreef:Kzou eigenlijk wel eens willen weten hoe ze dat eigenlijk berekenen? Ik bedoel, als je al die verschillende tarieven zietVan niks tot ruim 100 euro voor een 1e hond
![]()
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
Of het gat in de begrotingMarion. schreef:Ik denk eerder met het aantal kinderspeeltuintjes.smoekie schreef:Kzou eigenlijk wel eens willen weten hoe ze dat eigenlijk berekenen? Ik bedoel, als je al die verschillende tarieven zietVan niks tot ruim 100 euro voor een 1e hond
![]()
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Natte vinger werk????????flatcoat schreef:Of het gat in de begrotingMarion. schreef:Ik denk eerder met het aantal kinderspeeltuintjes.smoekie schreef:Kzou eigenlijk wel eens willen weten hoe ze dat eigenlijk berekenen? Ik bedoel, als je al die verschillende tarieven zietVan niks tot ruim 100 euro voor een 1e hond
![]()
Groetjes Willy, Djock en Puck

-
lonneke
- Zeer actief
- Contacteer:
wil ook wel eens weten waar het geld blijft
en een kattenbelasting mag ook komen aangezien ze mijn voortuin vol poepen.
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
-
yvonne dl
- Zeer actief
Ik ben bij de gemeente geweest en het leuke is dat de ambtenaar die er over gaat van niks weet.
Hij weet niet wat er met het geld gedaan word,en er bestaat een regel in de wet die mensen met evet opvanghonden een vrijstelling kan geven.
Ik vroeg waar ik die wet kon lezen ,maar dat wist hij ook niet.
nu moest ik een brief schrijven dat ik voor een stichting werkt en honden in de opvang hebt
Afwachten wat er uit gaat komen.
Ook staat er op internet dat er een kennelbelasting aangevraagd kan worden,maar dat is alleen als je honden fokt,dat doe ik dus niet,ook dat wist hij niet dat dat er bij stond.
Hij weet niet wat er met het geld gedaan word,en er bestaat een regel in de wet die mensen met evet opvanghonden een vrijstelling kan geven.
nu moest ik een brief schrijven dat ik voor een stichting werkt en honden in de opvang hebt
Ook staat er op internet dat er een kennelbelasting aangevraagd kan worden,maar dat is alleen als je honden fokt,dat doe ik dus niet,ook dat wist hij niet dat dat er bij stond.
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
-
Marion.
Nou, hier ook weer een staaltje hoor.
Hier om de hoek is een hondenpoepveldje. Strook van 10 x 25 ofzo, langs een weg, en langs een kinderspeelveld (met bord verboden voor honden). Daar mogen ze dus poepen en hoef je het niet op te ruimen. Nu doen die van mij het daar nooit hoor, ze piesen er alleen maar, maar door buurthonden wordt er wel grif gebruik van gemaakt. Als je er zelf per ongeluk overheen loopt, moet je hink-stap-sprongen.
Ik heb 1x een poep-zuig-machine daar bezig gezien, maar ja ik heb er natuurlijk niet de hele dag kijk op. Maar aan de hoeveelheid stront daar te zien, komt de poepmasjien niet wekelijks, zeg maar.
Kom ik er gisteren langslopen, zijn de groenvoorziening-mannen bladeren aan het harken daar. Dus ik "watttt, ga me niet vertellen dat jullie nu stront mogen scheppen???".
Nee, ze moesten de bladeren in een rij harken. Dan zouden die bladeren door een masjien weggehaald worden. En daarna zou de stront geruimd worden door een masjien. Inmiddels is dat laatste allang niet meer nodig want alles zit in de profielzolen van de werkschoenen van de mannen. En in de handschoenen, want ik zag er ook één wiens hark zo kleverig en vol was geworden dat die geen bladeren meer kon harken. Dus maar met zijn handen de smeerboel eraf halen.
En als klap op de vuurpijl zag ik net dat de masjientjes nog niet geweest waren, en dat alle keurige rijtjes bladeren weer fijn over het hele gras verspreid zijn.
Nah. Ik ga hier echt een mailtje over sturen hoor, ik vind dit grof schandalig. Ze mogen mijn geld met alle graagte gebruiken voor prima machines, ze mogen ook alle poepvelden afschaffen en overal verplicht laten opruimen. Maar 4 mannen met een hark door de zooi van minstens een maand laten baggeren vind ik meer dan schandalig.
Hier om de hoek is een hondenpoepveldje. Strook van 10 x 25 ofzo, langs een weg, en langs een kinderspeelveld (met bord verboden voor honden). Daar mogen ze dus poepen en hoef je het niet op te ruimen. Nu doen die van mij het daar nooit hoor, ze piesen er alleen maar, maar door buurthonden wordt er wel grif gebruik van gemaakt. Als je er zelf per ongeluk overheen loopt, moet je hink-stap-sprongen.
Ik heb 1x een poep-zuig-machine daar bezig gezien, maar ja ik heb er natuurlijk niet de hele dag kijk op. Maar aan de hoeveelheid stront daar te zien, komt de poepmasjien niet wekelijks, zeg maar.
Kom ik er gisteren langslopen, zijn de groenvoorziening-mannen bladeren aan het harken daar. Dus ik "watttt, ga me niet vertellen dat jullie nu stront mogen scheppen???".
Nee, ze moesten de bladeren in een rij harken. Dan zouden die bladeren door een masjien weggehaald worden. En daarna zou de stront geruimd worden door een masjien. Inmiddels is dat laatste allang niet meer nodig want alles zit in de profielzolen van de werkschoenen van de mannen. En in de handschoenen, want ik zag er ook één wiens hark zo kleverig en vol was geworden dat die geen bladeren meer kon harken. Dus maar met zijn handen de smeerboel eraf halen.
En als klap op de vuurpijl zag ik net dat de masjientjes nog niet geweest waren, en dat alle keurige rijtjes bladeren weer fijn over het hele gras verspreid zijn.
Nah. Ik ga hier echt een mailtje over sturen hoor, ik vind dit grof schandalig. Ze mogen mijn geld met alle graagte gebruiken voor prima machines, ze mogen ook alle poepvelden afschaffen en overal verplicht laten opruimen. Maar 4 mannen met een hark door de zooi van minstens een maand laten baggeren vind ik meer dan schandalig.
- yvon
- Zeer actief
wij hebben sinds oktober een kennelregistratie wij betalen in Winschoten 123,60
-
yvonne dl
- Zeer actief
Mag ik vragen hoe je aan een kennel registratie kom dan?
fok je met honden?
fok je met honden?
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
- smoekie
- Zeer actief
Volgens mij krijg je idd alleen maar vrijstelling als je je als stichting laat registreren. Dat zal wel hetzelfde misschien wel zijn als jij voor een stichting "werkt"?yvonne dl schreef:Ik ben bij de gemeente geweest en het leuke is dat de ambtenaar die er over gaat van niks weet.
Ik neem aan dat die stichting waar jij voor werkt vrijstelling krijgt voor de honden die zij hebben. Zijn zij dan niet zogezegd de "houder" van de honden die bij jou verblijven????
Kheb net voor de grap even zitten kijken, maar staat best wel onduidelijk beschreven allemaal dus kan me wel voorstellen dat die kerel van de gemeente je dat ook niet eens kon vertellen
Zou er in ieder geval zeker achteraan gaan voor ze je ineens voor een paar honden tegelijk aanslaan en je nog een boete krijgt ook
-
wortel
- Actief
't zou leuk zijn als er idd hondenuitlaatplekken zouden komen, met opruimmachines die regelmatig langs zouden komen en die betaald zouden zijn van de hondenbelasting.
Mijn ervaring is echter meer dat het een soort sluitpost van de gemeente is. Hebben ze een begrotingstekort gooien ze gewoon de hondenbelasting omhoog. En geven dat dan uit aan al die andere dingen die een gemeente moet doen.
Hier is een stukje uit de verordening hondenbelasting uit onze gemeente:
Artikel 3 Maatstaf van heffing en tarief
1. De belasting wordt geheven naar het aantal honden dat wordt gehouden.
2. De belasting bedraagt per belastingjaar:
a. voor een eerste hond € 51,--;
b. voor elke volgende hond € 84,60.
3. In afwijking van het tweede lid bedraagt de belasting voor honden, gehouden in kennels die zijn geregistreerd bij de Raad van beheer op kynologisch gebied in Nederland € 305,40 per kennel.
4. Het derde lid blijft buiten toepassing, indien belastingplichtige schriftelijk verzoekt de verschuldigde belasting vast te stellen naar het werkelijke aantal honden, indien blijkt dat dit bedrag lager is dan het op voet van het derde lid bepaalde bedrag.
Best duidelijk vind ik.
Deze verordening komt trouwens van de website van de gemeente, als het goed is moet in jullie woongemeente ook een verordening erop staan.
Ze komen hier trouwens wel regelmatig aan de deur (huis-aan-huis) om te controleren op honden. Nou blaft Scott (nog) niet, maar heb wel netjes betaald hahahaha.
Controleren ze bij jullie ook?
Mijn ervaring is echter meer dat het een soort sluitpost van de gemeente is. Hebben ze een begrotingstekort gooien ze gewoon de hondenbelasting omhoog. En geven dat dan uit aan al die andere dingen die een gemeente moet doen.
Hier is een stukje uit de verordening hondenbelasting uit onze gemeente:
Artikel 3 Maatstaf van heffing en tarief
1. De belasting wordt geheven naar het aantal honden dat wordt gehouden.
2. De belasting bedraagt per belastingjaar:
a. voor een eerste hond € 51,--;
b. voor elke volgende hond € 84,60.
3. In afwijking van het tweede lid bedraagt de belasting voor honden, gehouden in kennels die zijn geregistreerd bij de Raad van beheer op kynologisch gebied in Nederland € 305,40 per kennel.
4. Het derde lid blijft buiten toepassing, indien belastingplichtige schriftelijk verzoekt de verschuldigde belasting vast te stellen naar het werkelijke aantal honden, indien blijkt dat dit bedrag lager is dan het op voet van het derde lid bepaalde bedrag.
Best duidelijk vind ik.
Deze verordening komt trouwens van de website van de gemeente, als het goed is moet in jullie woongemeente ook een verordening erop staan.
Ze komen hier trouwens wel regelmatig aan de deur (huis-aan-huis) om te controleren op honden. Nou blaft Scott (nog) niet, maar heb wel netjes betaald hahahaha.
Controleren ze bij jullie ook?
-
wortel
- Actief
o ja, dit staat erin over vrijstellingen
"Artikel 8 Vrijstellingen
De belasting wordt niet geheven terzake van honden:
die uitsluitend dienen om blinde personen te leiden;
die verblijven in een hondenasiel, als bedoeld in artikel 1, onderdeel c van het Honden- en kattenbesluit 1999, welk asiel is opgenomen in het centraal register bedoeld in artikel 5, tweede lid van genoemd besluit;
die uitsluitend ten verkoop of aflevering in voorraad worden gehouden in een bedrijfsinrichting als bedoeld in artikel 1, onderdeel b van het Honden- en kattenbesluit 1999, welke inrichting is opgenomen in het centraal register bedoeld in artikel 5, tweede lid van genoemd besluit;
die jonger zijn dan drie maanden, voor zover zij tezamen met de moederhond worden gehouden.
die door de Stichting Hulphond Nederland als gehandicaptenhond aan een gehandicapte ter beschikking zijn gesteld."
"Artikel 8 Vrijstellingen
De belasting wordt niet geheven terzake van honden:
die uitsluitend dienen om blinde personen te leiden;
die verblijven in een hondenasiel, als bedoeld in artikel 1, onderdeel c van het Honden- en kattenbesluit 1999, welk asiel is opgenomen in het centraal register bedoeld in artikel 5, tweede lid van genoemd besluit;
die uitsluitend ten verkoop of aflevering in voorraad worden gehouden in een bedrijfsinrichting als bedoeld in artikel 1, onderdeel b van het Honden- en kattenbesluit 1999, welke inrichting is opgenomen in het centraal register bedoeld in artikel 5, tweede lid van genoemd besluit;
die jonger zijn dan drie maanden, voor zover zij tezamen met de moederhond worden gehouden.
die door de Stichting Hulphond Nederland als gehandicaptenhond aan een gehandicapte ter beschikking zijn gesteld."
-
yvonne dl
- Zeer actief
Nee het word er niet makkelijker op.
Maar ik heb een brief gestuurd,dus moet eerst wachten op antwoord.
En de stichtingen zijn niet verantwoordelijk oor de belastingen
Maar ik heb een brief gestuurd,dus moet eerst wachten op antwoord.
En de stichtingen zijn niet verantwoordelijk oor de belastingen
-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Hier betaal je per jaar € 40,- voor de eerste hond. En in het totaal maximaal € 155,- per jaar.
Overal staan van zo'n prullenbakken met poepzakjes en veel ruimten om de hond uit te laten. Echt geen klagen hier, goed geregeld. Alleen jammer dat sommige de poep nog steeds op de stoep laten liggen en niets opruimen. En dat terwijl ze nog geen 3 meter van de poepzakjes staan.
Overal staan van zo'n prullenbakken met poepzakjes en veel ruimten om de hond uit te laten. Echt geen klagen hier, goed geregeld. Alleen jammer dat sommige de poep nog steeds op de stoep laten liggen en niets opruimen. En dat terwijl ze nog geen 3 meter van de poepzakjes staan.
-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Ow ja en kennels betalen € 95,- per jaar
-
blondie
- Zeer actief
ik had deze mail gestuurd
Geachte mevrouw/meneer,
Graag ontvang ik van u meer informatie over hoe het geld dat voor de hondenbelasting binnenkomt besteed wordt.
Ik woon in de zanderij, waar op dit ogenblik veel nieuwbouw wordt gepleegd..ik neem aan dat u als gemeente weet dat er ook zeer veel honden in dit gebied wonen.
Ik vraag mij af of er in de toekomst nagedacht wordt over de invulling van losloopgedeeltes.. parken, waar men de hond vrij kan laten lopen, mits de ontlasting wordt opgeruimd.. op dit moment vind ik dat het stukje losloop gedeelte vrij matig is gezien het aantal honden dat hier lopen.. momenteel maken veel mensen gebruik van het stuk bouwgrond naast de n206 om af te spreken of zelf te lopen met de honden waar ze de ruimte hebben en lekker kunnen razen.. dit zal in de nabije toekomst ook veranderen, aangezien dit natuurlijk ook bebouwd wordt.
Ik vraag me dus af of er van belastinggeld dat binnenkomt ook daadwerkelijk iets voor honden en hun bezitters wordt gedaan of dat er rekening wordt gehouden met deze grote groep in de bouwplannen..
Ik hoop dat het park meer uitgebreid word met ook toezegging dat honden vrij mogen lopen, mits natuurlijk zij onder controle zijn van bazen.. en dat mensen de verantwoording op zich nemen om de ontlasting op te ruimen..
Graag hoor ik dus wat er met de hondenbelasting gedaan wordt en wat de toekomstplannen zijn... ik hoop dat de gemeente ook denkt aan hondenbezitters .. er zijn veel kinderspeelplaatsen, er zijn ook veel kinderen..
Maar er zijn ook veel hondenbezitters die graag hun honden los willen laten lopen mits de honden dat kunnen, en die verantwoord ontlasting opruimen en belasting betalen.. maar die het losloopgedeelte voor honden zien versmallen..
Ik hoop op uw reactie."
Als reactie... bedankt voor uw e-mail.. om hem te registreren hebben wij uw adresgegevens nodig
Geachte mevrouw/meneer,
Graag ontvang ik van u meer informatie over hoe het geld dat voor de hondenbelasting binnenkomt besteed wordt.
Ik woon in de zanderij, waar op dit ogenblik veel nieuwbouw wordt gepleegd..ik neem aan dat u als gemeente weet dat er ook zeer veel honden in dit gebied wonen.
Ik vraag mij af of er in de toekomst nagedacht wordt over de invulling van losloopgedeeltes.. parken, waar men de hond vrij kan laten lopen, mits de ontlasting wordt opgeruimd.. op dit moment vind ik dat het stukje losloop gedeelte vrij matig is gezien het aantal honden dat hier lopen.. momenteel maken veel mensen gebruik van het stuk bouwgrond naast de n206 om af te spreken of zelf te lopen met de honden waar ze de ruimte hebben en lekker kunnen razen.. dit zal in de nabije toekomst ook veranderen, aangezien dit natuurlijk ook bebouwd wordt.
Ik vraag me dus af of er van belastinggeld dat binnenkomt ook daadwerkelijk iets voor honden en hun bezitters wordt gedaan of dat er rekening wordt gehouden met deze grote groep in de bouwplannen..
Ik hoop dat het park meer uitgebreid word met ook toezegging dat honden vrij mogen lopen, mits natuurlijk zij onder controle zijn van bazen.. en dat mensen de verantwoording op zich nemen om de ontlasting op te ruimen..
Graag hoor ik dus wat er met de hondenbelasting gedaan wordt en wat de toekomstplannen zijn... ik hoop dat de gemeente ook denkt aan hondenbezitters .. er zijn veel kinderspeelplaatsen, er zijn ook veel kinderen..
Maar er zijn ook veel hondenbezitters die graag hun honden los willen laten lopen mits de honden dat kunnen, en die verantwoord ontlasting opruimen en belasting betalen.. maar die het losloopgedeelte voor honden zien versmallen..
Ik hoop op uw reactie."
Als reactie... bedankt voor uw e-mail.. om hem te registreren hebben wij uw adresgegevens nodig
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Hahahaha, Blondie, wat een geweldige reactie op jou keurige mail 
-
blondie
- Zeer actief
Tsja.. wat moet je ermee... heb maar weer een reactie teruggestuurd met de vraag waarom ze mijn adresgegevens nodig hebben om een email te moeten registrerenMachie schreef:Hahahaha, Blondie, wat een geweldige reactie op jou keurige mail
(heb ze een aantal jaren ook aangeschreven over de gladde bruggen in het parkje, was toen eens flink onderuit gegaan en had een lelijke vleeswond in mijn scheenbeen toen.. om dus nu maar telkens adresgegevens etc. te gaan noemen bij algemene vragen.. dan ben ik bang dat ze denken.. daar heb je die zeikerd weer... even extra aanslaan die muts!
Overigens zijn de bruggen toen vrij snel aangepakt.. ligt nu grevel op zodat ze niet meer zo glad zijn.. of mijn mail waar ik dat in opperde ook daadwerkelijk ervoor gezorgd heeft dat dat gedaan werd.. ik heb ze in ieder geval destijds wel bedankt toen ik de verandering opmerkte.. ze hadden me uiteraard niet verder geinformeerd..)
- yvon
- Zeer actief
[quote="yvonne dl"]Mag ik vragen hoe je aan een kennel registratie kom dan?
fok je met honden?[/quote]
wij gaan in de toekomst fokken maar op zeer kleine schaal
wij gaan in de toekomst fokken maar op zeer kleine schaal
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Als je in sommige gemeente's een X aantal honden hebt, dan val je qua hondenbelastingen e.d. automatisch in het kennel tarief, dus op zich hoef je daar geen enkele registratie voor te overleggenyvon schreef:wij gaan in de toekomst fokken maar op zeer kleine schaalyvonne dl schreef:Mag ik vragen hoe je aan een kennel registratie kom dan?
fok je met honden?
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- vaddie
- Actief
- Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
lonneke schreef:ja hoor wij betalen weer het meeste voor de hondenbelasting
![]()
wil ook wel eens weten waar het geld blijft![]()
en een kattenbelasting mag ook komen aangezien ze mijn voortuin vol poepen.
Die kattenbelasting mag er van mij ook wel komen. Er zijn hier in de wijk bijna net zo veel katten als honden.
We betalen hier voor de eerste hond ongeveer 55 euro
Voor iedere volgende hond komt daar 80 euro bij.
We hebben losloop veldjes. (naast speeltuinen) Overal opruimplicht. Diverse zakjes automaten maar helaas vrijwel geen prullenbakken. We wonen hier nog niet zo lang en ik heb al zeker 2 mensen zien opruimen.
Het park (wat meer op een bos lijkt en echt super is) is losloop gebied en je hoeft hier niet op te ruimen. Park is eigenlijk zo groot dat je ook geen last hebt van drollen.
Een paar voetbal velden mogen de hondjes niet komen in het park.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
-
estelle
Niks te klagen hier.
Geen hondenbelasting maar wel heel veel velden/wandelstukken en plekken waar de honden los mogen.
Aan de kinderspeeltuintjes zal het niet liggen want ook die vind je hier zo'beetje op iedere hoek.
Geen hondenbelasting maar wel heel veel velden/wandelstukken en plekken waar de honden los mogen.
Aan de kinderspeeltuintjes zal het niet liggen want ook die vind je hier zo'beetje op iedere hoek.
- yvon
- Zeer actief
[quote="Felix"][quote="yvon"][quote="yvonne dl"]Mag ik vragen hoe je aan een kennel registratie kom dan?
wij gaan in de toekomst fokken maar op zeer kleine schaal[/quote]
Als je in sommige gemeente's een X aantal honden hebt, dan val je qua hondenbelastingen e.d. automatisch in het kennel tarief, dus op zich hoef je daar geen enkele registratie voor te overleggen
[/quote]
hier vallen we zeker niet automatisch in als kennelregistratie
hier wel want ik moest zelf mijn registratiekaart (kopie ervan)opsturen
ook moest ik contact opnemen met de milieudienst ivm met milieubelasting en de bouwverguningafdeling
maar dat was allemaal niet nodig na het gesprek wat ik met de gemeente heb gehad ben ik en blijf ik klein fokker de honden leven in huis dus daar heb ik me verder druk om temaken
wij gaan in de toekomst fokken maar op zeer kleine schaal[/quote]
Als je in sommige gemeente's een X aantal honden hebt, dan val je qua hondenbelastingen e.d. automatisch in het kennel tarief, dus op zich hoef je daar geen enkele registratie voor te overleggen
hier vallen we zeker niet automatisch in als kennelregistratie
hier wel want ik moest zelf mijn registratiekaart (kopie ervan)opsturen
ook moest ik contact opnemen met de milieudienst ivm met milieubelasting en de bouwverguningafdeling
maar dat was allemaal niet nodig na het gesprek wat ik met de gemeente heb gehad ben ik en blijf ik klein fokker de honden leven in huis dus daar heb ik me verder druk om temaken
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Ik verwacht van de hondenbelasting dat het ook in 'hondsezaken' gestoken wordt, iets wat de gemeente Apeldoorn volgens mij prima doet. Als je b.v. een honden uitlaatveld hebt, pal naast de A50, dan is 1 belletje voldoende om er een mooi en stevig hekwerk ernaast/omheen te krijgen. En, ook niet onbelangrijk, het wordt op weekelijkse basis schoongemaakt.
En voor de rest zijn we prima tevreden met het hondenveldje hier in het park (aan de overkant van de weg).

Ook deze is geheel omheind met klapdeurtjes, en mocht er onverhoopt een gat ontstaan in de omheining (wat nog wel eens gebeurt, dan wordt het door de gemeente gemaakt). En ook voor dit veldje geldt, dit wordt weekelijks schoongemaakt door de gemeente.
Prima geregeld zo, in dat Apeldoorn!
En voor de rest zijn we prima tevreden met het hondenveldje hier in het park (aan de overkant van de weg).

Ook deze is geheel omheind met klapdeurtjes, en mocht er onverhoopt een gat ontstaan in de omheining (wat nog wel eens gebeurt, dan wordt het door de gemeente gemaakt). En ook voor dit veldje geldt, dit wordt weekelijks schoongemaakt door de gemeente.
Prima geregeld zo, in dat Apeldoorn!
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier