Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Als je hond iemand bijt op eigen terrein.
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Re: Als je hond iemand bijt op eigen terrein.
Noodweer-excess in combinatie met gepast geweld.
- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
- Aantal honden: 3
'Gepast geweld' is alleen van toepassing bij noodweer !X12207 schreef:Noodweer-excess in combinatie met gepast geweld.
Ingeval van 'Noodweer excess' is daar nooit sprake van aangezien je bijv. in een vlaag van angst handeld maar daarbij wel geweld hebt gebruikt.
Stel, je kunt wegrennen terwijl je bedreigd word maar in je angst sla je de ander. Je bent dan dus wel strafbaar maar wordt niet veroordeeld/krijgt geen straf vanwege het 'Noodweer excess' artikel. (Bedreigen is namelijk geen reden tot meteen slaan volgens de wet !)

"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
- kynologisch
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Parson Jack Russell
Kruising A.Malamute x (S. Husky x D. Herder)
mixje van Malamute, Husky, D. & M. Herder - Contacteer:
Pablo schreef:Hoe zit nou, als je hond iemand bijt op eigen terrein?
Stel, er komt iemand aan de deur, je doet open, de hond staat achter je, die persoon doet een beetje moeilijk en wil niet weggaan, de hond voelt jou spanning en hapt de persoon die z'n voet tussen de deur zet en niet wil weggaan.
Ben je dan strafbaar? Of is de hond strafbaar? Moet de hond dan een test ondergaan ofzo?
Nee, tenminste zoals ik onlangs geleerd heb, mag de hond een inbreker bijten... let op: NIET VERSCHALKEN of doodmaken. Ook als jij er bij bent, zal een hond dit redelijkerwijs doen (bescherming van de roedelleider) en valt het onder zelfverdediging. Waakborden zijn overigens niet verplicht! Maar wel een handige waarschuwing voor mensen met minder goede bedoelingen...
Cogito ergo sum!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
maar daar gromt de hond zacht blijkbaar... als er hier een vreemde loopt te spoken heb je 6 mechelaars op vol geluidsniveau en ik denk dat dan inmiddels de hele buurt incl. de naastgelegen woonplaats wakker is....dogo4ever schreef:Er zijn inbrekers die echt maling hebben aan het feit dat er een hond in huis ligt. Bij een hele goede vriend van ons hebben ze het geprobeerd. Op dat moment had hij 2 Staffords waarvan 1 nog een pup en 1 volwassen teef. Hij was diep in de nacht nog achter zijn computer op de eerste verdieping. Hij hoorde zijn hond grommen. Hij geeft een brul dat ze stil moet zijn maar dat doet ze niet. Ook niet na diverse waarschuwingen. Dus hij stuift naar beneden en op het moment dat hij naar de hond toe wil lopen ziet hij bij de schuifpui (waar de hond stond te grommen) iemand aan het slot rommelen. Je zou toch denken dat het gegrom van die hond te horen is zo dicht bij het raam en dat het afschrikt. Nou mooi dus niet. Die vriend van ons heeft als een speer de pui van het slot gehaald en open gegooid. De hond ging er gelijk achteraan. De persoon in kwestie was net even sneller over de schutting dan dat de hond hem te pakken kreeg. De neiging om de poort van de tuin open te gooien en de hond te laten gaan, heeft ie maar onderdrukt wat dat schiet niet op.Joepie schreef:Als je een kapotte riem in huis hebt zeg je dat hij losgebroken was.![]()
Dan mag het wel.
Ik denk trouwens dat de meeste inbrekers eerst kijken of er een hond in huis is.
Dan maakt het niet uit of het een kleine hond of grote hond is want als er geblaft wordt dan worden ze gestoord.
Ik heb zelf wel een bordje maar ik vraag me af of hij echt wat zal doen.
Hij lijkt heel wat maar is eigenlijk lulletje rozenwater
Maar over inbrekers die rekening houden met honden gesproken......
En al dat lawaai daar houden inbrekers vaak niet zo van...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Nee, dat is waar. Alhoewel ik hier wel eigenwijze glazenwassers heb. Ik heb al diverse keren aangegeven dat er aan de achterkant geen ramen meer gelapt hoeven te worden omdat met name mijn jongste Dogo meid hier niet van gediend is. Ik ben bang dat ze nog een keer door de ramen heen vliegt. En dat hebben de glazenwassers toch meerdere keren mee gekregen.malinois schreef:maar daar gromt de hond zacht blijkbaar... als er hier een vreemde loopt te spoken heb je 6 mechelaars op vol geluidsniveau en ik denk dat dan inmiddels de hele buurt incl. de naastgelegen woonplaats wakker is....dogo4ever schreef:Er zijn inbrekers die echt maling hebben aan het feit dat er een hond in huis ligt. Bij een hele goede vriend van ons hebben ze het geprobeerd. Op dat moment had hij 2 Staffords waarvan 1 nog een pup en 1 volwassen teef. Hij was diep in de nacht nog achter zijn computer op de eerste verdieping. Hij hoorde zijn hond grommen. Hij geeft een brul dat ze stil moet zijn maar dat doet ze niet. Ook niet na diverse waarschuwingen. Dus hij stuift naar beneden en op het moment dat hij naar de hond toe wil lopen ziet hij bij de schuifpui (waar de hond stond te grommen) iemand aan het slot rommelen. Je zou toch denken dat het gegrom van die hond te horen is zo dicht bij het raam en dat het afschrikt. Nou mooi dus niet. Die vriend van ons heeft als een speer de pui van het slot gehaald en open gegooid. De hond ging er gelijk achteraan. De persoon in kwestie was net even sneller over de schutting dan dat de hond hem te pakken kreeg. De neiging om de poort van de tuin open te gooien en de hond te laten gaan, heeft ie maar onderdrukt wat dat schiet niet op.Joepie schreef:Als je een kapotte riem in huis hebt zeg je dat hij losgebroken was.![]()
Dan mag het wel.
Ik denk trouwens dat de meeste inbrekers eerst kijken of er een hond in huis is.
Dan maakt het niet uit of het een kleine hond of grote hond is want als er geblaft wordt dan worden ze gestoord.
En al dat lawaai daar houden inbrekers vaak niet zo van...
Ondanks afspraken om van tevoren te bellen, niet in de achtertuin te komen, bordjes met verboden toegang en hier waak ik, stappen ze toch rustig de achtertuin in. Met als gevolg dat onze Cecilia en Tekila (de 2 dogo's) bijna een glazenwasser te pakken hadden. Glazenwasser uit zijn stekker maar ik nog meer uit mijn stekker. Helaas begreep ie me niet helemaal denk ik want hij spreekt geen woord Nederlands.

Wel een dappere man dat ie een tuin instapt waar honden duidelijk aangeven dat ze niet willen dat er vreemden in stappen. Of dom.
- Pippa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): - Friese Stabij/ Kooiker kruising: Pippa
- Rasechte vuilnisbak: Murdock
- Golden Retriever: Tobias - Locatie: Soest
Dit hebben kennisen van mijn ouders geweten! Hun hond waarschijnlijk smiddags al iets gegeten met slaapmiddel erin! De hond is normaliter ontzettend waaks, dat weet iedereen. zij gingen gewoon naar bed en 's nachts is het halve huis leeggeroofd, de hond heeft geen kik gegeven. Was 's ochtends nog slaperig, de dierenarts kon niets meer ontdekken maar zei dat hij waarschijnlijk een sterk slaapmiddel gekregen had.dogo4ever schreef:Er zijn inbrekers die echt maling hebben aan het feit dat er een hond in huis ligt. Bij een hele goede vriend van ons hebben ze het geprobeerd. Op dat moment had hij 2 Staffords waarvan 1 nog een pup en 1 volwassen teef. Hij was diep in de nacht nog achter zijn computer op de eerste verdieping. Hij hoorde zijn hond grommen. Hij geeft een brul dat ze stil moet zijn maar dat doet ze niet. Ook niet na diverse waarschuwingen. Dus hij stuift naar beneden en op het moment dat hij naar de hond toe wil lopen ziet hij bij de schuifpui (waar de hond stond te grommen) iemand aan het slot rommelen. Je zou toch denken dat het gegrom van die hond te horen is zo dicht bij het raam en dat het afschrikt. Nou mooi dus niet. Die vriend van ons heeft als een speer de pui van het slot gehaald en open gegooid. De hond ging er gelijk achteraan. De persoon in kwestie was net even sneller over de schutting dan dat de hond hem te pakken kreeg. De neiging om de poort van de tuin open te gooien en de hond te laten gaan, heeft ie maar onderdrukt wat dat schiet niet op.Joepie schreef:Als je een kapotte riem in huis hebt zeg je dat hij losgebroken was.![]()
Dan mag het wel.
Hoe ontzettend ziek

- laniramommy
- Actief
- Mijn ras(sen): Boerboel x stafford
HumorFrysian Beer schreef:Deze doen het ook altijd leuk.
De mensen kijken eerst altijd naar binnen.![]()

vind die eerste érg grappig !

- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
- Aantal honden: 1
Jaren geleden, toen ik alleen King nog had (de mazzelpik) waren mijn vrouw en ik boodschappen aan het doen terwijl King los in de tuin liep. Tuin is afgeschermt met links en rechjts een schutting van 2 meter, achterin de tuin staat de schuur, met een poort van 2 meter hoog.
Afijn, we waren anderhalf a 2 uur weg, komen terug en zien een brief in de bus liggen.
Ik moest me komen melden op het politie bureau aangaande een aanklacht tegen de hond.
Ik er meteen naartoe, en King achterin gedaan zodat ze hem meteen konden zien en eventueel beoordelen.
Wat bleek, een persoon had getracht om over de schutting te klimmen om de krat bier die in de tuin stond te jatten. Hij had King wel gezien en gehoord, maar dacht dat hij niets zou doen. FOUTJE!!
Voordat hij in de tuin stond, hij hing aan de dakrand, hing King al in zijn broekspijp en zijn kuit, tot bloedens aan toe.
Hij is dus gevlucht, diefstal gestaakt, en is bij thuiskomst met zijn ouders aangifte gaan doen tegen King vanwege het bijtincident
Ik hoor dat hele verhaal aan en antwoord: King was alleen thuis in een afgesloten tuin. King zal duidelijk en doordringend waarschuwen als iemand iets probeerd. Daarbij heb ik achter en voor waarschuwingsbordjes op de poort en de voordeur. Tjah, iemand die niet nadenkt, wat kan ik daar aan doen agent?
Maar goed, als hij aangifte doet dan doe ik hetzelfde. Ik wil hem aangeven tot huisvredebreuk en poging tot diefstal cq inbraak want wij waren niet thuis, hebben alles afgesloten en nooit toestemming gegegeven om ons terrein te betreden.
Ik zei erbij, mocht hij besluiten de aangefte laten vallen, dan trekken wij hem ook in.
Uiteindelijk heeft hij de aanklacht ingetrokken, wij dus ook, maar helaas zette de politie de aanklacht eigenhandig door omdat achteraf bleek dat heel Heerhugowaard en omgeving op dat moment werd overspoeld door een golf van diefstal van kratten.
Denk niet (als hij wijs is) dat hij het nog eens doet, zeker niet nu ik er 2 heb.
Nooit meer iets van gehoord overigens.
Afijn, we waren anderhalf a 2 uur weg, komen terug en zien een brief in de bus liggen.
Ik moest me komen melden op het politie bureau aangaande een aanklacht tegen de hond.
Ik er meteen naartoe, en King achterin gedaan zodat ze hem meteen konden zien en eventueel beoordelen.
Wat bleek, een persoon had getracht om over de schutting te klimmen om de krat bier die in de tuin stond te jatten. Hij had King wel gezien en gehoord, maar dacht dat hij niets zou doen. FOUTJE!!
Voordat hij in de tuin stond, hij hing aan de dakrand, hing King al in zijn broekspijp en zijn kuit, tot bloedens aan toe.
Hij is dus gevlucht, diefstal gestaakt, en is bij thuiskomst met zijn ouders aangifte gaan doen tegen King vanwege het bijtincident

Ik hoor dat hele verhaal aan en antwoord: King was alleen thuis in een afgesloten tuin. King zal duidelijk en doordringend waarschuwen als iemand iets probeerd. Daarbij heb ik achter en voor waarschuwingsbordjes op de poort en de voordeur. Tjah, iemand die niet nadenkt, wat kan ik daar aan doen agent?
Maar goed, als hij aangifte doet dan doe ik hetzelfde. Ik wil hem aangeven tot huisvredebreuk en poging tot diefstal cq inbraak want wij waren niet thuis, hebben alles afgesloten en nooit toestemming gegegeven om ons terrein te betreden.
Ik zei erbij, mocht hij besluiten de aangefte laten vallen, dan trekken wij hem ook in.
Uiteindelijk heeft hij de aanklacht ingetrokken, wij dus ook, maar helaas zette de politie de aanklacht eigenhandig door omdat achteraf bleek dat heel Heerhugowaard en omgeving op dat moment werd overspoeld door een golf van diefstal van kratten.
Denk niet (als hij wijs is) dat hij het nog eens doet, zeker niet nu ik er 2 heb.
Nooit meer iets van gehoord overigens.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
denk niet dat ze ooit het lef zullen hebben bij ons in te breken..
ik was 1 keer de sleutel vergeten en mn vriendin zei van nou dan klim ik wel bij de buurvrouw over het balkon heen .
Ze komt hier regelmatig en de hondjes kennen haar en haar gezin ook goed.
maar ze klom over het balkon en de hondjes braken nog net niet uit de bench.
ik was 1 keer de sleutel vergeten en mn vriendin zei van nou dan klim ik wel bij de buurvrouw over het balkon heen .
Ze komt hier regelmatig en de hondjes kennen haar en haar gezin ook goed.
maar ze klom over het balkon en de hondjes braken nog net niet uit de bench.

-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Engelse stafford
Als ze inbreken bij mij wens ik ze veel plezier. Dat heb ik namelijk zelf een keer moeten doen in me eigen huis
omdat ik me sleutels was vergeten. Me honden kwamen al blaffend en grommend naar buiten gerent
het is dat ze met net op tijd herkende anders had ik slachtoffer geworden van me eigen honden.
En ik heb niet voor niets bordjes hangen. Dus mochten ze een inbreker bijten krijgen ze van mij een grote kluif
omdat ik me sleutels was vergeten. Me honden kwamen al blaffend en grommend naar buiten gerent
het is dat ze met net op tijd herkende anders had ik slachtoffer geworden van me eigen honden.
En ik heb niet voor niets bordjes hangen. Dus mochten ze een inbreker bijten krijgen ze van mij een grote kluif

kijk ook eens op http://www.stichtingwatnouvechthond.com 
Voor
halsbanden volg deze link

Voor

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Die was je nog vergeten.noobzr schreef: me eigen honden.
Gr. Aniek

- stefanie
- Zeer actief
En dat je als ouders zijnde ook nog eens met je zoon meegaat naar het politiebureau.Inge O schreef:wat een lef zeg, inbreken en daarna een aanklacht tegen een waakhond.
en dat de politie daar ook nog op ingaat.

Ik vind het ook te gek voor woorden dat de politie serieus ingaat op een klacht van een inbreker.
- iones
- Zeer actief
Yep, dit is Nederland. Maar de VVD heeft nu wel iets er aan veranderd.Pablo schreef:Nee johmarian* schreef:Dan ben je bij mijn weten altijd fout.Jaren geleden is een Winterswijkse Boxer ingeslapen omdat hij een inbreker had gebeten.
De eigenaren hadden overal bordjes hangen![]()
Dus als iemand ongevraagd mijn woning betreed en met zijn smerige tengels mijn spullen jat en mijn hond bijt ben ik nog fout ook???
Die inbrekers genieten toch wel een goede bescherming, dat gaat dus nergens over.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Ach nee hoor, de VVD heeft helemaal niets veranderd, ze zijn aangestoken door de populariteit van een schreeuwende Wilders en huilen nu ook maar mee met de Wolven.iones schreef:Yep, dit is Nederland. Maar de VVD heeft nu wel iets er aan veranderd.Pablo schreef:
Nee joh![]()
Dus als iemand ongevraagd mijn woning betreed en met zijn smerige tengels mijn spullen jat en mijn hond bijt ben ik nog fout ook???
Die inbrekers genieten toch wel een goede bescherming, dat gaat dus nergens over.
Aan de wet is helemaal niets veranderd ook al roept een Rutte nu heel stoer dat je vanaf nu een inbreker met ferme tikken uit je huis mag slaan en roept Fred Teeven er nog meer achteraan; de wet is nog exact hetzelfde als voordat ze dat riepen.
Gr. Aniek

- Tanja en Hummer
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Pitbull terrier
Ik had een mechelse herder die nog al bijtgraag was.
Ik heb zowel bij de verzekering als bij een advocaat gevraagd hoe het zit.
verzekeringstechnies:
je moet zichtbaar bij elke ingang op je erf (schuttingdeur, tuindeur, voordeur zelfs als je een balkon hebt) een bordje hebben hangen met daarop een foto van je hond, de tekst hier waak ik voor mijn baas en betreden op eigen risico. (het liefste op ooghoogte) zodra de gene de bordjes voorbij is en de hond mocht bijten of op een of andere manier iemand of iets schade toebrengen kunnen ze je niet aansprakelijk stellen voor de geleden schade.
recht:
je mag iemand idd waarschuwen maar je mag hem niet bedreigen. (als je nu niet weg gaat stuur ik de hond op uw af) Als je iemand bedreigd met je hond en ze doen aangifte kun jij opgepakt worden voor bedreiging met een dodelijk wapen (namelijk je hond)
Daarin tegen als de gene voorbij je bordje is gestapt en de hond de hond zou je verdedigen kun je je beroepen op de waarschuwingen bij de ingang en is er een mogelijkheid dat je en je hond er goed voor weg komen.
verzekeringstechnies:
je moet zichtbaar bij elke ingang op je erf (schuttingdeur, tuindeur, voordeur zelfs als je een balkon hebt) een bordje hebben hangen met daarop een foto van je hond, de tekst hier waak ik voor mijn baas en betreden op eigen risico. (het liefste op ooghoogte) zodra de gene de bordjes voorbij is en de hond mocht bijten of op een of andere manier iemand of iets schade toebrengen kunnen ze je niet aansprakelijk stellen voor de geleden schade.
recht:
je mag iemand idd waarschuwen maar je mag hem niet bedreigen. (als je nu niet weg gaat stuur ik de hond op uw af) Als je iemand bedreigd met je hond en ze doen aangifte kun jij opgepakt worden voor bedreiging met een dodelijk wapen (namelijk je hond)
Daarin tegen als de gene voorbij je bordje is gestapt en de hond de hond zou je verdedigen kun je je beroepen op de waarschuwingen bij de ingang en is er een mogelijkheid dat je en je hond er goed voor weg komen.
He is your friend, your partner, your defender, your dog. You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion!
- Serenity
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Hoe dan ook ik zou nooit toegeven mijn hond te laten inslapen...
Oei hij is gaan lopen vandaag, ik weet niet waar hij is. En intussen zit hij al lekker bij vrienden of familie
Desnoods in het buitenland... 

Oei hij is gaan lopen vandaag, ik weet niet waar hij is. En intussen zit hij al lekker bij vrienden of familie

- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
@ Aniek, zeker geen VVD'er ?? 
(hier staat ook helemaal NIKS van in de polisvoorwaarden van geen enkele maatschappij
)
In geval van privé woningen hoeft dat nooit. (misschien handig als die ‘advocaat’ eens een bijscholingscursus gaat volgen
)
Zo zie je maar weer, zelfs verzekeringsmaatschappijen weten vaak niet hoe het zit en roepen maar wat. Stel je hebt 5 honden, moet je dus 5 foto's hebben hangenIk had een mechelse herder die nog al bijtgraag was.
verzekeringstechnies:

Het KAN handig zijn maar is geen wettelijke verplichting ! Bordjes zijn alleen verplicht (en dan ook alleen het art. 461 bordje: Hij die, zonder daartoe gerechtigd te zijn, zich op eens anders grond waarvan de toegang op een voor hem blijkbare wijze door de rechthebbende is verboden, bevindt of daar vee laat lopen, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie.), indien het een open, niet afgezet terrein betreft (bijv. door omheining, sloot etc.) en waarvan niet op het eerste oog aannemelijk is dat vrije toegang niet toegestaan is.recht:
In geval van privé woningen hoeft dat nooit. (misschien handig als die ‘advocaat’ eens een bijscholingscursus gaat volgen

- Budkes
- Zeer actief
@Tony Nee, dat heb je goed, geen VVD maar het gaat me vooral om dat achterlijk gejoel wat tegenwoordig nodig is in de politiek om maar vooral stemmen te trekken, het gaat nergens meer over.
En voor wat betreft jou opmerking dat die advocaat een bijscholing moet volgen, het hele stuk wat ze geschreven had was meer een soort van ik heb de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Ik had alleen even geen zin meer om alle onzin die er al in dit topic geschreven is te pareren.
Zoals dat onzinnige verhaal over bedreigen met een dodelijke wapen.
Dreigen met je hond valt sowieso al niet onder bedreiging, daarnaast wordt een hond in de wet niet gezien als een "dodelijke wapen".................
Waar iedereeen al die onzin toch vandaan haalt ?
En voor wat betreft jou opmerking dat die advocaat een bijscholing moet volgen, het hele stuk wat ze geschreven had was meer een soort van ik heb de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Ik had alleen even geen zin meer om alle onzin die er al in dit topic geschreven is te pareren.
Zoals dat onzinnige verhaal over bedreigen met een dodelijke wapen.

Dreigen met je hond valt sowieso al niet onder bedreiging, daarnaast wordt een hond in de wet niet gezien als een "dodelijke wapen".................
Gr. Aniek

- Tony
- Zeer actief
Tja, mensen geloven wat ze 'willen' geloven 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ook niet als bekend is dat je hond bijvoorbeeld IPO traint? Een politiehond word toch wel gezien als wapen?Budkes schreef:Zoals dat onzinnige verhaal over bedreigen met een dodelijke wapen.![]()
Pure interesse vraag hoor, want mij is toen ik mijn eerste hond kreeg ook ineens voor de voeten geworpen dat ik met een "wapen" liep omdat hij wist wat bijten was.. ik nam en neem het nog met een korrel zout want buiten en binnen naar mensen toe zijn ze gewoon normaal sociaal.
En de bijtdrempel is niet lager dan bij een andere hond in mijn visie.
Maar zal niet snel een commando geven om ze te sturen (als ze dan al zouden gaan) .. ja hier voet vind ik dan wel een belangrijke zitten ze in ieder geval naast me.
Valt dreigen met een hond niet onder bedreiging? Echt niet.. ik moet er niet aan denken om voor iemand te staan met een pittige hond die die hond staat op te fokken om te bijten.. zou me wel bedreigd voelen als ik zo een persoon tegen kom.. als het op mij gericht is maar ook als het om mijn honden gaat.. mag dat zomaar..
- Tony
- Zeer actief
Een hond is geen 'wapen', in geval van politie word de hond gezien als een 'geweldsmiddel'.
-
- Zeer actief
Dan vraag ik me inderdaad af waar al die praatjes vandaan komen..en ook wel bangmakerij.. noem ik het wel.. maar goed dat is hetzelfde als ik mijn huis verdedig als er inbrekers zijn en ik sla toe met een honkbal knuppel om de indringer uit te schakelen.. kan ik dan beter mijn honden inzetten blijkbaarTony schreef:Een hond is geen 'wapen', in geval van politie word de hond gezien als een 'geweldsmiddel'.

Ik weet niet beter dan dat ik mijn honden geen commando mag geven om te verdedigen, mits het beveiligingshonden/politiehonden zijn.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Leer je hond 'los' aan als commando om te bijtenblondie schreef:Dan vraag ik me inderdaad af waar al die praatjes vandaan komen..en ook wel bangmakerij.. noem ik het wel.. maar goed dat is hetzelfde als ik mijn huis verdedig als er inbrekers zijn en ik sla toe met een honkbal knuppel om de indringer uit te schakelen.. kan ik dan beter mijn honden inzetten blijkbaarTony schreef:Een hond is geen 'wapen', in geval van politie word de hond gezien als een 'geweldsmiddel'.![]()
Ik weet niet beter dan dat ik mijn honden geen commando mag geven om te verdedigen, mits het beveiligingshonden/politiehonden zijn.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
wij hadden 'tafel' bedacht daarvoormalinois schreef:Leer je hond 'los' aan als commando om te bijtenblondie schreef:Dan vraag ik me inderdaad af waar al die praatjes vandaan komen..en ook wel bangmakerij.. noem ik het wel.. maar goed dat is hetzelfde als ik mijn huis verdedig als er inbrekers zijn en ik sla toe met een honkbal knuppel om de indringer uit te schakelen.. kan ik dan beter mijn honden inzetten blijkbaarTony schreef:Een hond is geen 'wapen', in geval van politie word de hond gezien als een 'geweldsmiddel'.![]()
Ik weet niet beter dan dat ik mijn honden geen commando mag geven om te verdedigen, mits het beveiligingshonden/politiehonden zijn.probleem opgelost

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Tony
- Zeer actief
Waar die praatjes vandaan komen ? Van mensen die, zoals Aniek al aangaf 'de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt' !blondie schreef:Dan vraag ik me inderdaad af waar al die praatjes vandaan komen..en ook wel bangmakerij.. noem ik het wel.. maar goed dat is hetzelfde als ik mijn huis verdedig als er inbrekers zijn en ik sla toe met een honkbal knuppel om de indringer uit te schakelen.. kan ik dan beter mijn honden inzetten blijkbaarTony schreef:Een hond is geen 'wapen', in geval van politie word de hond gezien als een 'geweldsmiddel'.![]()
Als er wordt ingebroken en jij staat voor die persoon mét je hond en diezelfde persoon probeert weg te komen (zonder dat die agressief is en/of jou aanvalt), dan mag je hem vasthouden om dat te voorkomen echter nooit geweld gebruiken met wat voor middel dan ook ! Doe je dat wel dan ben je fout, klaar ! (losstaand van het feit dat hij niks te zoeken heeft in jou huis en/of bedrijf)
Even diensthonden van de politie buiten beschouwing gelaten (die mogen in bepaalde situatie's wel gebruik maken van de hond), mag een burger hetzelfde als een hondengeleider van de beveiliging... en dat is NIET zomaar de hond inzetten ! Wordt je plotseling aangevallen en de hond bijt is dat wat anders, maar je moet dan wel eerst proberen om weg te komen. (Noodweer exces even buiten beschouwing gelaten)
Er is echter een uitzondering, stel jij loopt met je hond buiten en ziet hoe een groep een persoon aanvalt en die persoon wordt dusdanig mishandeld dat het ergste valt te vrezen, dan mag iedereen zonder probleem een hond inzetten om het geweld naar die persoon toe af te wenden, alleen moet het ook dan met 'gepaste mate' gebeuren, en niet iedereen weet dat toe te passen, beter is dus om dat niet te doen

- Tony
- Zeer actief
malinois schreef:Leer je hond 'los' aan als commando om te bijtenprobleem opgelost
Dat verhaaltje valt ook onder de fabelsrenee-uk schreef:wij hadden 'tafel' bedacht daarvoor

Een hond die alleen thuis is en een insluiper pakt is een ander verhaal, maar dan dien je er wel voor te zorgen dat de toegang niet zomaar vrij toegankelijk is

Stel, vriendjes van je kinderen komen altijd via het achterpoortje binnen maar nu ben je een keer niet thuis, als die kinderen weer binnen komen en worden gebeten dan ben jij fout, moet je maar zorgen dat alles degelijk afgesloten is en de toegang niet vrij toegankelijk is, en dat gelt ook voor insluipers

-
- Zeer actief
Heb een keertje gebruik gemaakt van commando luid .. toen ik inderdaad een bepaalde escalatie zag ontstaan.. eerst aangesproken en toen dat niet werkte gebruik gemaakt van het luid van mijn hond.. toen was het toch wel snel klaar.Tony schreef:blondie schreef:Er is echter een uitzondering, stel jij loopt met je hond buiten en ziet hoe een groep een persoon aanvalt en die persoon wordt dusdanig mishandeld dat het ergste valt te vrezen, dan mag iedereen zonder probleem een hond inzetten om het geweld naar die persoon toe af te wenden, alleen moet het ook dan met 'gepaste mate' gebeuren, en niet iedereen weet dat toe te passen, beter is dus om dat niet te doen
Uiteraard in geval van spanning of ongeregeldheden heb ik mijn hond(en) aangelijnt.
Maar heb wel eens dingetjes gehad dat er gesloopt werd en gezeken werd over een motor van iemand dat ik ze aansprak.. en dat er nogal aggressief gereageerd werd waar ik het lef vandaan haalde om ze aan te spreken op hun gedrag. "stoer wijf zeg met je hond zo.." tsja..

Ga daar ook geen risico voor lopen ook hoor, vernielingen daar maak ik melding van als de situatie niet zo is dat ik zelf kan aanspreken. Als er 7 gasten een fiets aan het molesteren zijn en een auto beschadigen.. dan constateer ik en loop door en maak melding, ook al eens gedaan. Dan ben ik nergens alleen met hond als ze kwaad willen omdat ik ze aanspreek

Maar in mijn eigen huis heb ik ook wel een geval gehad van nu opsodejuen

Vind het nog wel eens lastig dat mensen altijd maar doorlopen hier ondanks het bordje hier waak ik.. en dan verstijven als de honden blaffend aankomen.. loop dan niet het hek door als de voordeur open staat of als je ziet dat ze in de voortuin liggen denk ik dan wel eens... nu hebben ze nooit gebeten.. maar ik vind het niet fijn, waaks zijn ze namelijk wel.. of vocaal verwelkomend

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
geloof dat je het niet helemaal snaptTony schreef:malinois schreef:Leer je hond 'los' aan als commando om te bijtenprobleem opgelost
Dat verhaaltje valt ook onder de fabelsrenee-uk schreef:wij hadden 'tafel' bedacht daarvoorDe hond staat onder jouw toezicht en dan heb jij er voor te zorgen dat hij niks kan doen.
![]()
Een hond die alleen thuis is en een insluiper pakt is een ander verhaal, maar dan dien je er wel voor te zorgen dat de toegang niet zomaar vrij toegankelijk is(dus afgesloten deuren/ramen).
Stel, vriendjes van je kinderen komen altijd via het achterpoortje binnen maar nu ben je een keer niet thuis, als die kinderen weer binnen komen en worden gebeten dan ben jij fout, moet je maar zorgen dat alles degelijk afgesloten is en de toegang niet vrij toegankelijk is, en dat gelt ook voor insluipers(is wat anders als ze over een muur danwel hekwerk moeten klimmen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Tony
- Zeer actief
Euhhh.... denk het ook niet nee...renee-uk schreef:geloof dat je het niet helemaal snapt

- Budkes
- Zeer actief
Dat is ook zo, maar dat heeft niets met bedreiging te maken. Als je je hond "ophitst" ben je inderdaad strafbaar, maar voor een ander artikel nl. 425 lid 1 strafrecht.blondie schreef: Ik weet niet beter dan dat ik mijn honden geen commando mag geven om te verdedigen, mits het beveiligingshonden/politiehonden zijn.
Bedreiging is een heel strikt artikel en er moet aan een heleboel voorwaarden worden voldaan om dat ten laste te kunnen leggen, en 9 van de 10 keer dat mensen zich echt bedreigt voelen, valt het helaas toch niet onder bedreiging.
Gr. Aniek