Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vechtende honden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Re: Vechtende honden

Ongelezen bericht door Felix »

chrico schreef:
renee-uk schreef: hondje gaatjes en baasje ook als die mensen met herders gaat schoppen..... :cool2:
Ik krijg daar geen pestbui van hoor, vind het sneu voor het hondje dat weer wel, dat weet ook niet beter.
Ik bedoel het cynisch, ik krijg de kriebels van dit soort mensen. Die bezorgen andere mensen een hoop ellende onder het mom van ze zoeken het zelf wel uit :devil: maar owee als de tegenpartij sterker blijkt te zijn of schade aanricht :N:
Dan lopen ze te sjanke, en heb jij het gedaan! :boos:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik heb dus een hond waar honden als Roos lekker van gaan profiteren. Noah laat zich wel onderuit schoffelen namelijk :N: Tegenwoordig word ik er harder in, nog net niet over tot schoppen maar je mag best weten dat ik er echt gek van word. In zulke dingen mis ik Nanni heel erg, want die wist dan wel van aanpakken :mep: Maar op de 1 of andere manier deden ze het nooit bij Nanni en wel bij Noah
Perry en Noah

Afbeelding
Bibeltje
Actief
Mijn ras(sen): podenco
chowchow/mix
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bibeltje »

Moos schreef:
Lellibel schreef: De rangorde gevechten die ik weleens zie bij Roos zijn meer op de rug gooien , grommen en eventueel als de ander zich niet overgeeft bijten maar dan is het ook klaar. Dat bedoel ik er mee, en als het niet overgaat en ze echt lang vechten is het wel gevaarlijk.

Is het niet zo dat veel Dalmatiërs van nature uit dominant zijn? Wij hebben vrienden met een dalmatiër teefje en zij is echt wel zeer dominant naar andere honden toe, maakt niet uit of het nu een reu of een teef is. Wij komen dikwijls samen en dan zijn er zo'n 8 honden die eigenlijk goed met mekaar overweg kunnen. Al merk je dikwijls haar dominantie, en het is een geluk dat de andere honden onderdaniger zijn, want anders hadden we al lang hommeles gehad. Ben nu eens benieuwd als Bibeltje er gaat bijkomen, hoe ze gaat reageren.
Do take your time,because your soul
Will be mine, the day you die

Afbeelding
ashafowler
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): americaansebulldog

Ongelezen bericht door ashafowler »

Nanna schreef:
ashafowler schreef: nu als er wat voor valt loop ik door en roep heel vrolijk als ze echt aan het vechten zijn hou ik me zo stil mogelijk en sta een stuk verder op hem te wachten ik merk dat het dan ook zo over is, meestal nog geen drie minuten en er komt dan ook geen bloed aan te pas tyson heeft gelukig tot nu toe nooit door gebeten.
Ga je er nu op staan wachten tot dat wèlk gebeurt? :roll:
Hij moest mijn hond niet aanvallen want dan was ie toch echt zwaar aan de beurt bij mij. :devil:
En als jij verderop maar een beetje staat af te wachten en af en toe "vrolijk roept" kun jij ook nog een piece of my mind krijgen.
Je houdt je vechtersbaas maar lekker vast.
nee je snapt het niet mijn hond heeft nog nooit een gevecht begonnen. maar als hij word uit gedagen dan gaat hij die niet uit de weg.
als je wat heel veel eigenaars doen wat heel fout is om op het moment dat ze elkaar gaan uit dagen of aan het vechten zijn gaat roepen zeg je tegen een hond ja toe vecht maar. als je stil weg loopt zeg je tegen je hond hier wil ik niks mee te maken hebben je staat er alleen voor. waardoor de spaning tussen twee honden minder word.
hoe vaak ik wel niet mensen om de honden heen zie gillen en proberen te pakken waardoor honden helemaal door het lint gaan. vaak loop ik naar ze toe. en zeg doe rustig hoe rustiger de baas hun rustiger de honden worden als het echt te mal gaat zal je samen met de andere baas moeten afspreken om ze gelijk er af te pakken.
maar gelukig is dat bij mijn hond nooit nodig geweest.(behalve 1 keer dat hij tussen twee andere vechtende reuen zat. hij had toen zelf nog nooit een vecht partij mee gemaakt en was ook echt een maand helemaal van de kaart was echt niet leuk. maar toen kon hij er niks aan doen hij was aan het spelen en de andere twee begonnen te vechten.) hij heeft ook nog nooit gebeten hij laat alleen zien dat ze dat niet moeten proberen bij hem. dus om even duidelijk te zijn zij beginnen dan.
en nu dat hij gecastreed is is het een watje en probeerd zo veel mogelijk om er onder uit te komen maar ja als de andere dat niet toe laat dan zal hij wel moeten.
want het is geen hond om op ze rug te gaan.
groetjes asha +tyson
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

ashafowler schreef:
Nanna schreef:
ashafowler schreef: nu als er wat voor valt loop ik door en roep heel vrolijk als ze echt aan het vechten zijn hou ik me zo stil mogelijk en sta een stuk verder op hem te wachten ik merk dat het dan ook zo over is, meestal nog geen drie minuten en er komt dan ook geen bloed aan te pas tyson heeft gelukig tot nu toe nooit door gebeten.
Ga je er nu op staan wachten tot dat wèlk gebeurt? :roll:
Hij moest mijn hond niet aanvallen want dan was ie toch echt zwaar aan de beurt bij mij. :devil:
En als jij verderop maar een beetje staat af te wachten en af en toe "vrolijk roept" kun jij ook nog een piece of my mind krijgen.
Je houdt je vechtersbaas maar lekker vast.
nee je snapt het niet mijn hond heeft nog nooit een gevecht begonnen. maar als hij word uit gedagen dan gaat hij die niet uit de weg.
als je wat heel veel eigenaars doen wat heel fout is om op het moment dat ze elkaar gaan uit dagen of aan het vechten zijn gaat roepen zeg je tegen een hond ja toe vecht maar. als je stil weg loopt zeg je tegen je hond hier wil ik niks mee te maken hebben je staat er alleen voor. waardoor de spaning tussen twee honden minder word.
hoe vaak ik wel niet mensen om de honden heen zie gillen en proberen te pakken waardoor honden helemaal door het lint gaan. vaak loop ik naar ze toe. en zeg doe rustig hoe rustiger de baas hun rustiger de honden worden als het echt te mal gaat zal je samen met de andere baas moeten afspreken om ze gelijk er af te pakken.
maar gelukig is dat bij mijn hond nooit nodig geweest.(behalve 1 keer dat hij tussen twee andere vechtende reuen zat. hij had toen zelf nog nooit een vecht partij mee gemaakt en was ook echt een maand helemaal van de kaart was echt niet leuk. maar toen kon hij er niks aan doen hij was aan het spelen en de andere twee begonnen te vechten.) hij heeft ook nog nooit gebeten hij laat alleen zien dat ze dat niet moeten proberen bij hem. dus om even duidelijk te zijn zij beginnen dan.
en nu dat hij gecastreed is is het een watje en probeerd zo veel mogelijk om er onder uit te komen maar ja als de andere dat niet toe laat dan zal hij wel moeten.
want het is geen hond om op ze rug te gaan.
Wat ik niet begrijp is dat jij het stukje mist dat je jouw hond uberhaupt al op andere honden af laat gaan, je zegt zelf al dat hij het niet uit de weg gaat. Alleen die houding kan al rede zijn voor de ander hem een lesje te leren. Dan begint jouw hond dus zeker wel alleen zie jij dat niet en bezorg je andere aardige problemen. Zo moeilijk is dat stukje dus niet
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
ashafowler
Vaste gebruiker

want het is geen hond om op ze rug te gaan.[/quote]
Wat ik niet begrijp is dat jij het stukje mist dat je jouw hond uberhaupt al op andere honden af laat gaan, je zegt zelf al dat hij het niet uit de weg gaat. Alleen die houding kan al rede zijn voor de ander hem een lesje te leren. Dan begint jouw hond dus zeker wel alleen zie jij dat niet en bezorg je andere aardige problemen. Zo moeilijk is dat stukje dus niet[/quote]
jeetje wat een voor oor delen nee ik laat mijn hond nooit op een andere hond af lopen tyson is super lief naar alle teeven dominant of niet alle honden die lief zijn speels zijn niks aan de hand. hij wil ook alleen maar spelen. maar ik heb wel mee gemaakt dat hij lief aan het spelen was en een andere reu naar hem toe schoot en om hem heen begon te lopen en te grommen ja dan pikt tyson het niet. of hij is met een andere reu de hele tijd aan het spelen gaat even naar de struiken om te plassen komt terug baasje heeft de andere aan gelijnt maar tyson vind hem lief en rent nog even naar hem toe alleen andere is bang dus aan de lijn en bijt hem . en baasje heeft ons niet gewaarschuwt dat deze anders gedraagt aan de lijn dan niet aan de lijn. baasje heeft lijn los gelaten en de russie was ook zo over.het is niet dat ik het op zoek in tegen deel ik laat tyson alleen met reuen spelen waar ik zeker weet dat het goed gaat en gelukig zijn dat er heel veel. maar hij is groot en draagt altijd zijn staart omhoog en sommige honden vinden dat toch eng en reageren ook op hem hij was 5 maanden dat hij met een collie speelde en die had een tak en voor je eht wist vloog hij me hond aan dus je kan het gewoon niet altijd over zien hoe hard je ook probeerd en dan is het gewoon hoe ga je er mee om en dan zeg ik hoe rustiger je zelf bent hoe rustiger de honden.
groetjes asha +tyson
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Lellibel schreef:Nou dank jullie voor jullie aardige opmerkingen :klaar:

Ja, ik hoop ook voor jou dat je weet dat er buiten ook rangorde is aangezien de honden buiten met elkaar nog moeten spelen en niet elkaar negeren of aanvallen dus moeten ze wel weten wie sterker is en wie baziger is enz. Ja Roos dwingt een hond op zijn rug, dus? Als die teef veel te bazig is voor haar dan doet ze dat, en dan is dat over en kunnen ze gewoon vrolijk verder leven. Ze gaan elkaar niet vermoorden en dat zal Roos ook nooit doen. En als jij mijn hond gaat schoppen als mijn hond de rangorde bepaald dan kan je een schop van mij terug verwachten :lol1:
Ik vind het vooral bijzonder onaardig dat jij je hond maar wat aan laat klooien als ze andere honden op de rug dwingt, gromt en eventueel bijt. En inderdaad, honden moeten elkaar niet aanvallen buiten nee, op de rug dwingen en grommen en eventueel bijten gaat ook al aardig richting die categorie hoor.
Elkaar negeren kunnen honden prima buiten, en zo niet kunnen ze ook meer dan prima gewoon normaal contact maken zonder meteen even flink te bepalen wie 'de baas' is. Kunnen ze dat niet, dan hoor je ze niet zomaar aan te laten klooien.
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

chrico schreef:
renee-uk schreef: hondje gaatjes en baasje ook als die mensen met herders gaat schoppen..... :cool2:
Ik krijg daar geen pestbui van hoor, vind het sneu voor het hondje dat weer wel, dat weet ook niet beter.
Ik bedoel het cynisch, ik krijg de kriebels van dit soort mensen. Die bezorgen andere mensen een hoop ellende onder het mom van ze zoeken het zelf wel uit :devil: maar owee als de tegenpartij sterker blijkt te zijn of schade aanricht :N:
En als de tegenpartij sterker is dan is de tegenpartij evengoed de dupe van de zoveelste onverantwoordelijke eigenaar.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

chrico schreef:

Nou precies, dan heeft de ander ineens een valse kuthond :roll:
Het is natuurlijk alleen maar leuk als je eigen hond dat soort 'geintjes' uithaalt, maar als er tegengas komt, dan is er ineens paniek in de tent.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hé eigenlijk kan dat ook best met Kaya.... die gooit ook een hond op de rug, gromt en tja als de hond zich niet overgeeft, dan kan ze bijten.
Maar ik begrijp dat dit prima gedrag is, dus wat doe ik eigenlijk moeilijk al die tijd? :denken:
Die andere hond moet zich gewoon overgeven en doet ie dat niet, dan is dat de kuthond :cheer: :cheer:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

ashafowler schreef: jeetje wat een voor oor delen nee ik laat mijn hond nooit op een andere hond af lopen tyson is super lief naar alle teeven dominant of niet alle honden die lief zijn speels zijn niks aan de hand. hij wil ook alleen maar spelen. maar ik heb wel mee gemaakt dat hij lief aan het spelen was en een andere reu naar hem toe schoot en om hem heen begon te lopen en te grommen ja dan pikt tyson het niet. of hij is met een andere reu de hele tijd aan het spelen gaat even naar de struiken om te plassen komt terug baasje heeft de andere aan gelijnt maar tyson vind hem lief en rent nog even naar hem toe alleen andere is bang dus aan de lijn en bijt hem . en baasje heeft ons niet gewaarschuwt dat deze anders gedraagt aan de lijn dan niet aan de lijn. baasje heeft lijn los gelaten en de russie was ook zo over.het is niet dat ik het op zoek in tegen deel ik laat tyson alleen met reuen spelen waar ik zeker weet dat het goed gaat en gelukig zijn dat er heel veel. maar hij is groot en draagt altijd zijn staart omhoog en sommige honden vinden dat toch eng en reageren ook op hem hij was 5 maanden dat hij met een collie speelde en die had een tak en voor je eht wist vloog hij me hond aan dus je kan het gewoon niet altijd over zien hoe hard je ook probeerd en dan is het gewoon hoe ga je er mee om en dan zeg ik hoe rustiger je zelf bent hoe rustiger de honden.
Het is geen vooroordeel, het is de houding van je hond herkennen.
Als jouw hond met opgestoken staat kennis komt maken betekend dat meestal niet veel goeds in mijn geval. Mijn honden hebben spitse oren en een krulstaart en ik weet wat voor een reactie zij hebben op andere honden en neem gewoon het risico niet. Andere honden lezen deze houding en reageren daarop. Je zegt dat die collie hem aanvloog met 5 maanden, ik vind dat vrij logisch maar merk dat jij dat niet vind. Straks als jouw reu wat ouder is zal je vaker voor dit soort problemen komen te staan en ben benieuwd hoe je gaat praten als jij regelmatig te maken krijgt met mensen die net zo reageren als jij nu doet.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
ashafowler
Vaste gebruiker

volgens mij lees jij niet goed er staat nergens in mijn verhaal dat hij zo kennis maakt. en toen hij aan gevallen werd door een collie was hij aan het spelen met een stafford en kwam die collie en beet hem in zijn nek. omdat hij blijkbaar wat tegen witte honden had dus als jij dat normaal vind.
deze week bijvoor beeld liep ik met me hond op een los loop terijn als ik een hond zie roep ik tyson altijd bij me en loopt hij keurig naast me en op afstand waar ik tegen de baas kan praten. vraag ik eerst of het een teefje of mannetje is nou dat gebeurde nu ook. dus die man zegt teefje. maar op dat moment komt er nog een reu uit de bosjes naar ons toe gestormt tyson zat naast me dus aan zijn staart kon het niet liggen :wink: zijn baas maar roepen hond luisterde helemaal niet dus het enige wat ik toen kon doen is hond los laten rustig door lopen en tyson heel vrolijk mee roepen. nou tyson kon geen kant op en stond in een houding van rustig maar ik wil geen russie en die hond blaffend om hem heen springen en hapen in de lucht uit eindelijk beet de hond boven tysons hoofd het enige wat tyson deed was 1 keer afbijten van zo is het genoeg. in de lucht dus niet dat je weer denkt dat hij hem heeft gehapt. en kwam toen hij de kans kreeg heel vrolijk naar mij toe .
nou ik denk dat voor de castratie had hij er wel op gevlogen met zijn borst kast zo van niet doen maar dat doet hij nu dus helemaal niet meer hij wil alleen spelen.
en het waren nog maals voor beelden hoe te handelen als honden vechten en niet de discusie of mijn hond een gevecht aan ging want ook toen hij heel erg met zijn hormonen tekeer ging heeft hij nog nooit eerst gehapt. en als er twee haantjes tegen elkaar staan hoe zo is dan gelijk de mijne schuldig.
wel heb je gelijk dat toen hij echt last kreeg van zijn hormonen hij wel echt het haantje begon te worden, maar toen hilden wij hem heel erg strak en hij heeft toen nooit gevochten. want ik ben heel erg voor beter het er voor zijn en het niet laten gebeuren dan later het op te moeten knappen. en nu nog steeds hij is heel erg mild en wil alleen spelen maar toch ga ik de risco niet aan als ik een andere reu zie die hij niet kent en heel erg haantje aan komt om ze kennis te laten maken.
groetjes asha +tyson
Reneey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua

Ongelezen bericht door Reneey »

corason del perro schreef:Ja er zijn meerder wegen die naar Rome leiden.

Ik zou niet heel snel dit toepassen. Bij een gil stoppen mijn honden direct (al zijn ze nooit in heule erge gevechten geweest miss is dat t)

Verder vind ik t tegenstrijdig te zeggen er niet zelf niet tussen te komen maar hem dan toch bij de halsband te pakken in mijn ogen net zo risico vol om gebeten te worden :19:

Water helpt vaak (als je dat in de buurt hebt) en wat ook schijnt te helpen is een jas of iets dergelijks over hun koppen te gooien zodat ze niets meer zien. Ze schijnen dan los te laten. Maargoed nooit (hoeven) geprobeert dus of het echt zo goed werkt? Ik zou dat trouwens eerst proberen voordat ik een halsband vast ga pakken.
Water helpt inderdaad .. bij ons bij de paarden hadden we vroeger roedel honden lopen 2 australian cattledogs, halve duitse dog, greyhound, 2 collies en 1 amerikaanse pitbull ....
Als deze in gevecht kwamen doken ze allemaal in elkaar ... halsband of geen halsband je kreeg ze niet uit elkaar.
Allereerst mijn hond ( duitse dog ) eruit trekken die is het grootst en ja dat ging gewoon aan nekvel ... dan heeft hij maar pijn maar liever hij pijn dan de andere honden de gaten in hun lichaam .... daarna grote emmers water eroverheen gooien .. en dan stopten ze meestal wel .. stopten ze niet gingen we met scheppen te werk ... ertussen in en de honden uit elkaar duwen. ( lees : Duwen dus niet slaan ermee )
Maar water geeft vaak schrikeffect dus laten ze inderdaad los ... maja ook niet altijd hoor .. soms hebben we ze er ook af moeten schoppen ... tis heel leuk een roedel maar als dat eenmaal in gevecht is dan wil je daar niet bij blijven staan zonder niks doen je moet dan wel iets ......
Afbeelding
Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
ashafowler
Vaste gebruiker

Reneey schreef:
corason del perro schreef:Ja er zijn meerder wegen die naar Rome leiden.

Ik zou niet heel snel dit toepassen. Bij een gil stoppen mijn honden direct (al zijn ze nooit in heule erge gevechten geweest miss is dat t)

Verder vind ik t tegenstrijdig te zeggen er niet zelf niet tussen te komen maar hem dan toch bij de halsband te pakken in mijn ogen net zo risico vol om gebeten te worden :19:

Water helpt vaak (als je dat in de buurt hebt) en wat ook schijnt te helpen is een jas of iets dergelijks over hun koppen te gooien zodat ze niets meer zien. Ze schijnen dan los te laten. Maargoed nooit (hoeven) geprobeert dus of het echt zo goed werkt? Ik zou dat trouwens eerst proberen voordat ik een halsband vast ga pakken.
Water helpt inderdaad .. bij ons bij de paarden hadden we vroeger roedel honden lopen 2 australian cattledogs, halve duitse dog, greyhound, 2 collies en 1 amerikaanse pitbull ....
Als deze in gevecht kwamen doken ze allemaal in elkaar ... halsband of geen halsband je kreeg ze niet uit elkaar.
Allereerst mijn hond ( duitse dog ) eruit trekken die is het grootst en ja dat ging gewoon aan nekvel ... dan heeft hij maar pijn maar liever hij pijn dan de andere honden de gaten in hun lichaam .... daarna grote emmers water eroverheen gooien .. en dan stopten ze meestal wel .. stopten ze niet gingen we met scheppen te werk ... ertussen in en de honden uit elkaar duwen. ( lees : Duwen dus niet slaan ermee )
Maar water geeft vaak schrikeffect dus laten ze inderdaad los ... maja ook niet altijd hoor .. soms hebben we ze er ook af moeten schoppen ... tis heel leuk een roedel maar als dat eenmaal in gevecht is dan wil je daar niet bij blijven staan zonder niks doen je moet dan wel iets ......
ja mijn moeder werkt op de canariese eilanden al jaren in een dieren asiel, ze hebben soms wel 50 honden of zo en als het daar mal gaat dan gebruiken ze de tuin slang werkt heel goed zegt ze
groetjes asha +tyson
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ja, ik hoop ook voor jou dat je weet dat er buiten ook rangorde is aangezien de honden buiten met elkaar nog moeten spelen en niet elkaar negeren of aanvallen dus moeten ze wel weten wie sterker is en wie baziger is enz. Ja Roos dwingt een hond op zijn rug, dus? Als die teef veel te bazig is voor haar dan doet ze dat, en dan is dat over en kunnen ze gewoon vrolijk verder leven. Ze gaan elkaar niet vermoorden en dat zal Roos ook nooit doen. En als jij mijn hond gaat schoppen als mijn hond de rangorde bepaald dan kan je een schop van mij terug verwachten :lol1:
Honden moeten niet spelen met andere honden.
Als ze dat graag willen en ik vind het goed en de andere baas en hond hebben geen probleem, dan is dat prima.
Ze mogen het wel, maar ze moeten niet.
Als het spelen alleen betekent dat de een op de rug moet voor de ander, dat wordt er niet gespeeld.

Dan mag het dus van mij niet eens.
Als een van mijn honden dat zou doen dan moet ze doorlopen.
Er is geen gewone rangorde is tussen honden die elkaar buiten ontmoeten.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Bibeltje schreef:
Moos schreef:
Lellibel schreef: De rangorde gevechten die ik weleens zie bij Roos zijn meer op de rug gooien , grommen en eventueel als de ander zich niet overgeeft bijten maar dan is het ook klaar. Dat bedoel ik er mee, en als het niet overgaat en ze echt lang vechten is het wel gevaarlijk.

Is het niet zo dat veel Dalmatiërs van nature uit dominant zijn? Wij hebben vrienden met een dalmatiër teefje en zij is echt wel zeer dominant naar andere honden toe, maakt niet uit of het nu een reu of een teef is. Wij komen dikwijls samen en dan zijn er zo'n 8 honden die eigenlijk goed met mekaar overweg kunnen. Al merk je dikwijls haar dominantie, en het is een geluk dat de andere honden onderdaniger zijn, want anders hadden we al lang hommeles gehad. Ben nu eens benieuwd als Bibeltje er gaat bijkomen, hoe ze gaat reageren.
Nee. :wink:
Dalmatiërs zijn wat eigenzinnig van karakter.
Dus je moet ze goed opvoeden.
"Van nature dominant" bestaat niet.

Beetje kort door de bocht gezegd, maar doorgaans kan je het wel zo stellen.
Een heel ras kan niet "dominant" zijn.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

ranetje schreef:

Honden moeten niet spelen met andere honden.
Als ze dat graag willen en ik vind het goed en de andere baas en hond hebben geen probleem, dan is dat prima.
Ze mogen het wel, maar ze moeten niet.
Als het spelen alleen betekent dat de een op de rug moet voor de ander, dat wordt er niet gespeeld.

Dan mag het dus van mij niet eens.
Als een van mijn honden dat zou doen dan moet ze doorlopen.
Er is geen gewone rangorde is tussen honden die elkaar buiten ontmoeten.
Inderdaad zou wat zijn als alle honden moesten spelen. Arme Jola die vind andere honden (op een enkeling na) helemaal niet leuk en negeert ze als dat gaat en anders gaat ze dus in de "aanval" Dat is bij haar een hoop kabaal en zo hard mogelijk de ander verjagen door in zijn kont te bijten. Ik snap dat gedrag heel goed maar dat betekend niet dat ze het mag!
Met jola wordt er dus niet gespeelt met vreemde honden! Odin wel maar die is nog jong en moet nog vanalles leren, maar ook bij hem wil ik aandacht voor mij dus is het even kennis maken, en even spelen en dan loop ik gewoon door. (en komt odin bijna altijd netjes mee)

Conflicten ga je altijd nog het beste uit de weg door je honden gewoon bij je te houden. (dan heb ik het niet over afgesproken wandelingen enzo, maar over de vreemde die je even in het bos tegen komt) Dan heb je ook al die trucjes om vechtende honden uit elkaar te krijgen niet nodig.
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Caro. schreef:Hé eigenlijk kan dat ook best met Kaya.... die gooit ook een hond op de rug, gromt en tja als de hond zich niet overgeeft, dan kan ze bijten.
Maar ik begrijp dat dit prima gedrag is, dus wat doe ik eigenlijk moeilijk al die tijd? :denken:
Die andere hond moet zich gewoon overgeven en doet ie dat niet, dan is dat de kuthond :cheer: :cheer:
Zei ik érgens dan dat de andere hond een kuthond is als die zich niet overgeeft? Ja, Roos is dominant naar andere teefjes, nee, ik snap niet waarom jullie er een probleem van maken, jullie hebben het zelf niet eens gezien en dan maken jullie er ophef van :roll: Ik kan je een ding vertellen, geen enkel baasje heeft ooit geklaagd dat Roos slecht opgevoed was, geen enkele hond is aangevallen door Roos. Wat ze doet is domineren, dat gebeurd nou eenmaal als honden vrienden met andere honden worden.

Trouwens , even voor de duidelijkheid, als jij mijn hond schopt schop ik niet jouw hond, neen wie schopt nou een dier dat er niks mee te maken heeft (behalve jij dan), ik schop jou dan :wink: Als honden kijken wie sterker is en jij schopt ineens mijn hond , begon jij he. :19:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Lellibel schreef:
Caro. schreef:Hé eigenlijk kan dat ook best met Kaya.... die gooit ook een hond op de rug, gromt en tja als de hond zich niet overgeeft, dan kan ze bijten.
Zei ik érgens dan dat de andere hond een kuthond is als die zich niet overgeeft? Ja, Roos is dominant naar andere teefjes, nee, ik snap niet waarom jullie er een probleem van maken, jullie hebben het zelf niet eens gezien en dan maken jullie er ophef van :roll: Ik kan je een ding vertellen, geen enkel baasje heeft ooit geklaagd dat Roos slecht opgevoed was, geen enkele hond is aangevallen door Roos. Wat ze doet is domineren, dat gebeurd nou eenmaal als honden vrienden met andere honden worden
Mijn honden hebben ook genoeg "hondenvrienden" maar wat jouw hond doet, hebben ze nog nooit gedaan. Je bent niet zo'n helder licht he?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Lellibel schreef:Zei ik érgens dan dat de andere hond een kuthond is als die zich niet overgeeft? Ja, Roos is dominant naar andere teefjes, nee, ik snap niet waarom jullie er een probleem van maken, jullie hebben het zelf niet eens gezien en dan maken jullie er ophef van :roll: Ik kan je een ding vertellen, geen enkel baasje heeft ooit geklaagd dat Roos slecht opgevoed was, geen enkele hond is aangevallen door Roos. Wat ze doet is domineren, dat gebeurd nou eenmaal als honden vrienden met andere honden worden.

Trouwens , even voor de duidelijkheid, als jij mijn hond schopt schop ik niet jouw hond, neen wie schopt nou een dier dat er niks mee te maken heeft (behalve jij dan), ik schop jou dan :wink: Als honden kijken wie sterker is en jij schopt ineens mijn hond , begon jij he. :19:
Er wordt nergens een punt ervan gemaakt, dat jouw hond een type is die nogal dominant uit de hoek poogt te komen .. Men stoort zich wel aan de lakse houding die jij daar tegenoversteld .. Van, ach, laat maar gaan ...

En als mijn hond z.g.n. 'vriendjes' wordt met een andere hond, dan gaat ze die echt niet proberen te domineren om maar zekers de baas o.i.d. te kunnen zijn, dan gaat ze gewoon lekker rotzooien en spelen met die hond .. Nogal een verschilletje dacht ik zo ..
Lellibel
Zeer actief

Felix schreef:
Lellibel schreef:Zei ik érgens dan dat de andere hond een kuthond is als die zich niet overgeeft? Ja, Roos is dominant naar andere teefjes, nee, ik snap niet waarom jullie er een probleem van maken, jullie hebben het zelf niet eens gezien en dan maken jullie er ophef van :roll: Ik kan je een ding vertellen, geen enkel baasje heeft ooit geklaagd dat Roos slecht opgevoed was, geen enkele hond is aangevallen door Roos. Wat ze doet is domineren, dat gebeurd nou eenmaal als honden vrienden met andere honden worden.

Er wordt nergens een punt ervan gemaakt, dat jouw hond een type is die nogal dominant uit de hoek poogt te komen .. Men stoort zich wel aan de lakse houding die jij daar tegenoversteld .. Van, ach, laat maar gaan ...

En als mijn hond z.g.n. 'vriendjes' wordt met een andere hond, dan gaat ze die echt niet proberen te domineren om maar zekers de baas o.i.d. te kunnen zijn, dan gaat ze gewoon lekker rotzooien en spelen met die hond .. Nogal een verschilletje dacht ik zo ..
Klopt, maar Roos doet het ook alleen met teven die dominant zijn he.. en dan wordt er nog wel eens gezegd dat teven niet dominant kunnen zijn.. als een teef op de hoogste heuvels plast en zelfs haar achterpoot soms optilt zegt het mij genoeg.

Maar is het dan zo erg dan, dat ik vind dat ze dat mag doen? Nee ik snap echt niet wat daar erg aan is, en ik wil graag weten wat er dan precies zo erg aan is, maar ik zou wel graag willen dat er wel een beetje aardige opmerkingen zijn en niet dat iedereen als een kudde schapen ineens argumenten tegen mij gaat roepen snap je ? :wink:
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Lellibel schreef:
Felix schreef:

Klopt, maar Roos doet het ook alleen met teven die dominant zijn he.. en dan wordt er nog wel eens gezegd dat teven niet dominant kunnen zijn.. als een teef op de hoogste heuvels plast en zelfs haar achterpoot soms optilt zegt het mij genoeg.

Maar is het dan zo erg dan, dat ik vind dat ze dat mag doen? Nee ik snap echt niet wat daar erg aan is, en ik wil graag weten wat er dan precies zo erg aan is, maar ik zou wel graag willen dat er wel een beetje aardige opmerkingen zijn en niet dat iedereen als een kudde schapen ineens argumenten tegen mij gaat roepen snap je ? :wink:
Hoe kun je nu niet snappen wat daar erg aan is? Als jouw hond niet met bepaalde teven kan moet je haar gewoon bij je houden. Het is niet leuk voor die andere honden die door haar bewerkt worden en het is zeker niet leuk voor jouw hond als ze eens haar meerdere treft.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Lellibel schreef: Klopt, maar Roos doet het ook alleen met teven die dominant zijn he.. en dan wordt er nog wel eens gezegd dat teven niet dominant kunnen zijn.. als een teef op de hoogste heuvels plast en zelfs haar achterpoot soms optilt zegt het mij genoeg.

Omdat als jouw teef, dat gedrag bij mij teef zou proberen te uiten, ze op de tafel van de DA gaat belanden .. Als dat is wat je wilt, be my guest ..

En aangezien een knok partij tussen twee teven nou net iets is wat je niet wilt .. Zulke ruzie's dat blijft door etteren, en blijft dan ook keer op keer terug komen .. Wat dat betreft kun je beter twee knokkende reu'en hebben ...
Lellibel
Zeer actief

Roos blijft altijd bij me , maar als we een hond passeren in het bos bijvoorbeeld die ze nog niet kent (tja, Amsterdamse bos, veel honden, dat gebeurd nog wel eens) kán het gebeuren dat er zo iets gebeurd als het een dominante teef is. Dan weet ik ook niet van tevoren hoe die hond is, en na zo'n "gevecht" is het gewoon over en kunnen ze verder leven. Ze negeren of spelen met elkaar. Helemaal geen gezeur van baasjes of van honden, hooguit even zeggen van "ah ze mogen elkaar toch niet" of "wat leuk hoe heet 'ie". :mann:
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Lellibel schreef:Roos blijft altijd bij me , maar als we een hond passeren in het bos bijvoorbeeld die ze nog niet kent (tja, Amsterdamse bos, veel honden, dat gebeurd nog wel eens) kán het gebeuren dat er zo iets gebeurd als het een dominante teef is. Dan weet ik ook niet van tevoren hoe die hond is, en na zo'n "gevecht" is het gewoon over en kunnen ze verder leven. Ze negeren of spelen met elkaar. Helemaal geen gezeur van baasjes of van honden, hooguit even zeggen van "ah ze mogen elkaar toch niet" of "wat leuk hoe heet 'ie". :mann:

Ik verwacht, dat als ik jou (of wie dan ook) in het bos tegenkom, dat jij je hond bij je houdt, dat kun je ook van mij verwachten. En andere honden wordt hier gewoon niet gewaardeerd, zowel van mijn hond z'n kant, als van mijn kant .. Of het moet een bekende hond/persoon zijn ...
Lellibel
Zeer actief

Felix schreef:
Lellibel schreef:Roos blijft altijd bij me , maar als we een hond passeren in het bos bijvoorbeeld die ze nog niet kent (tja, Amsterdamse bos, veel honden, dat gebeurd nog wel eens) kán het gebeuren dat er zo iets gebeurd als het een dominante teef is. Dan weet ik ook niet van tevoren hoe die hond is, en na zo'n "gevecht" is het gewoon over en kunnen ze verder leven. Ze negeren of spelen met elkaar. Helemaal geen gezeur van baasjes of van honden, hooguit even zeggen van "ah ze mogen elkaar toch niet" of "wat leuk hoe heet 'ie". :mann:

Ik verwacht, dat als ik jou (of wie dan ook) in het bos tegenkom, dat jij je hond bij je houdt, dat kun je ook van mij verwachten. En andere honden wordt hier gewoon niet gewaardeerd, zowel van mijn hond z'n kant, als van mijn kant .. Of het moet een bekende hond/persoon zijn ...
Ik zeg bijna altijd dat ze naar de andere hond mag, een nieuwe kennis kan nooit kwaad doen, ik heb er ook geen problemen mee als er een hond naar Roos komt , ik weet niet hoe het zit met de andere baasjes, heb er geen klachten over gehad.. heb wel vaak meegemaakt dat een ander baasje van ver af gaat roepen of "ie bijt" en "ie gecastreerd is" :piew: Vind het er best raar uitzien als ik eerlijk mag zijn.
Afbeelding
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Maar als je nou iemand tegenkomt die dat niet wil met zijn hond dan heeft diegene en zijn hond dus geen keuze maar moeten ze met gedrag van jou hond omgaan.
Stel iemand heeft een hond met rugklachten en wil niet dat zijn hond met andere honden speelt of vecht?

Als je niet weet hoe een hond van een ander is waarom gok je er dan op? Jou eigen hond kan ook gewond raken :denken:
en nog erger het gedrag van jou hond kan probleem gedrag bij andere honden veroorzaken.
Je gaat zelf toch ook niet als je iemand niet kent ter kennismaking een ander op de grond gooien of armpje drukken om te zien of de ander sterker is?
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Lellibel
Zeer actief

Oke ik zal mijn hond gewoon bij me houden in het vervolg, heb eigenlijk niet eens gedacht aan honden met rugklachten (die kunnen ook dominant zijn) :(
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Lellibel schreef:Oke ik zal mijn hond gewoon bij me houden in het vervolg, heb eigenlijk niet eens gedacht aan honden met rugklachten (die kunnen ook dominant zijn) :(
Honden die mischien een 'medisch probleempje' hebben, die kunnen ook feller uit de hoek komen, als dat ze normaal zouden doen ..
Lellibel
Zeer actief

Felix schreef:
Lellibel schreef:Oke ik zal mijn hond gewoon bij me houden in het vervolg, heb eigenlijk niet eens gedacht aan honden met rugklachten (die kunnen ook dominant zijn) :(
Honden die mischien een 'medisch probleempje' hebben, die kunnen ook feller uit de hoek komen, als dat ze normaal zouden doen ..
Bedankt voor de info :wink: Wandel jij trouwens ook in het Amsterdamse bos?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”