Persoonlijk vind ik dat als een hond vriendelijk komt kijken je inderdaad nooit je eigen hond mag laten bijten als je dat kan voorkomen. Maar ik begrijp ook dat sommige honden heel sterk zijn en dat dat niet altijd te voorkomen is fysiek.

Als een hond blijft komen ondanks dat je hond NEE! zegt is die hond zelf ergens ook schuldig want hij kan ook weg gaan toch?
Wat ik ook vind is dat als een hond op de mijne wil klappen ik de mijne los moet laten.

Zolang een hond lief is is er niks te vrezen al kunnen de dames hier dan best even uitvallen als het rond ons huis gebeurd. Dan til ik ze op en kunnen ze niet bijten. Dus als ik dat wil dan kan er niet gebeten worden, wat er ook gebeurd. Want dan pak ik ze gewoon aan de halsbanden en trek de voorpoten van de grond. Maar als een hond ze aan komt vallen en ze kunnen hem/haar hebben dan gooi ik ze onmiddellijk los.

Ik heb hele slechte ervaringen met vasthouden als een agressieve hond komt. Ik liep met Wuilus en die werd aangevallen door een losgerukte kruising herder. Ik wilde een gevecht voorkomen want dat was net als Wuilus een hele grote hond en ik voorzag een groot probleem omdat ze elkaar haatte en dat al jaren lang. Helaas greep die hond gewoon en beet Wuilus in de rug en billen en ik liet haar zichzelf niet verdedigen omdat ik haar kop vast had. Ze had dus gaatjes en flinke krassen. Toen ik een trap wilde geven greep die hond naar mijn been. Sindsdien laat ik mijn honden meteen los als er een hond op ze wil klappen terwijl ze aan de riem zijn. Dan is het pech.

Ik wil er niet tussen staan en ze kunnen het prima regelen zonder echte problemen. Mijn honden willen nl niet vechten. Is het een staff of iets heel bruuts dan laat ik ze niet los maar dan help ik ze wel als die hond gaat pakken want daar heb ik helemaal geen zin in.
Ik vind dus dat je je hond moet kunnen beletten te bijten maar ik weet ook dat niet iedereen dat kan en dat dat niet bij elke hond kan. Ik kan het wel met deze twee honden gelukkig. Maar agressieve honden die op mij en mijn aangelijnde honden afkomen ga ik niet tegen zichzelf beschermen ten koste van mijn eigen honden. Ik roep 1 keer naar de baas en als de hond door rent en komt aanvallen gaan de riemen eraf. Dan is de kans het grootst dat het met een sisser afloopt en dan kan Eva Cleo ook beschermen want die is nu oud en stram.