Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nav een topic over een aanval op een hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Nav een topic over een aanval op een hond

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:
ranetje schreef:
Inge O schreef:
deze paragraaf vind ik in deze toch wel de wereld van verschil maken.
Het betekent alleen dat zo iemand nog niet strafbaar is.
Aansprakelijk voor de schade waarschijnlijk wel ?
tja, dat weet ik niet, dat staat er ook nergens :wink: .
Strafbaarheid staat in het Wetboek van Strafrecht en aansprakelijkheid staat in het Burgerlijk Wetboek ......dacht ik :denken:
Dus dat vind je niet in dezelfde paragraaf.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Martijn schreef:Ik vind het van buitengewoon slechte smaak getuigen om alles meteen op centen aan te laten komen.
Zeker als het op zo'n dwingende manier gebeurt.
Nou, daar heb je zeker een punt, ja.
Toen ik een week na dato een meneer op stoep vond die een rekening kwam brengen van de hechtingen van de hond, die ook nog het broertje van de baas bleek te zijn en simpelweg vermeldde dat "dit betaald moest worden want jullie hond had onze gebeten", wekte dat inderdaad niet direct medeleven of meewerkendheid in mij op.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

ranetje schreef:Strafbaarheid staat in het Wetboek van Strafrecht en aansprakelijkheid staat in het Burgerlijk Wetboek ......dacht ik :denken:
Dus dat vind je niet in dezelfde paragraaf.
Dit soort zaken wordt niet behandeld via het wetboek maar via civiele procedures.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Marjoleine schreef:
Martijn schreef:Ik vind het van buitengewoon slechte smaak getuigen om alles meteen op centen aan te laten komen.
Zeker als het op zo'n dwingende manier gebeurt.
Nou, daar heb je zeker een punt, ja.
Toen ik een week na dato een meneer op stoep vond die een rekening kwam brengen van de hechtingen van de hond, die ook nog het broertje van de baas bleek te zijn en simpelweg vermeldde dat "dit betaald moest worden want jullie hond had onze gebeten", wekte dat inderdaad niet direct medeleven of meewerkendheid in mij op.
Wij hebben er ook hele slechte ervaringen mee. Er was een hond bij behendigheid het veld op gerend en tegen Eva op geknald om haar overhoop te rennen. Dat was wat er gebeurd was en verder helemaal niks. Eva ging over de kop, honden werden geroepen en klaar. Bleek die X-machelaar later een enorme jaap in de hals te hebben. Dat terwijl er dus niet eens gegromd is en Eva die hele hond niet zag aankomen want zij was lekker bezig. De hond moest dus gehecht. Ik denk dat het de gesp van Eva's halsband was of een wel heel slecht getimede knal tegen haar tanden :oeps:

Kregen we de eigenaar aan de lijn, of we even wilde dokken. Martijn zei, laten we dat even de volgende les bespreken met de instructeur erbij. Nee, nu meteen betalen. Nou, sorry, ik betaal best maar alleen met een getuige en de tijd om het even door te spreken. Daarna zijn wij gestalked, heeft het bestuur van de club te horen gekregen dat Eva de X-mechel uit het niets naar de strot is gevlogen en meer van die onzin. Dat was het begin van einde behendigheid voor ons. :U:
Laatst gewijzigd door laeken op 17 sep 2010 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Mijn hond vast, een vervelend los en mijn hond bijt. Dan vraagt de eigenaar van de vervelende hond geld? Lachen is het beste denk ik. :oohja:
Ik zou altijd eerst zeggen dat het niet handig is en dat de hond terug geroepen moet worden.
En ik zou proberen te voorkomen maar als ie dan toch zou happen tja...

Overigens, de politie heeft vaak 'geen zin' hoorde ik hier van EEN AGENT.

En je moet getuigen hebben. Twee honden los is moeilijk. Als mijn hond losloopt en er komt een vals kreng aan die gaat aanvallen dan vind ik dat die aangepakt moet worden maar of dat ook gebeurt? Je moet naar de rechter etc etc.

Overigens ga ik net zo lang naar de politie tot ze optreden.

Ik had eens dat mijn hond de stoep in het centrum afliep en iemand deed of ie van zijn fiets viel, die wilde ook meteen geld want had een schouderoperatie gehad en nu blahblahblah. Ik had zoiets van heuh echt niet. Gelukkig spraken mensen die het zagen me direct aan wilde wel getuigen. Getver wat een onmens dacht ik en wat mooi dat er meteen mensen willen getuigen :ok:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Cash schreef:ik snap niet hoe zo'n aangelijnde hond toch in staat kan zijn te bijten.....
Ik ook niet... Dan moet je hem muilkorven als je niet kan voorkomen dat hij bijt. Natuurlijk heb je hem aan de riem en is de andere fout, maar ik zou ook niet blij zijn als hond met gaatjes terug komt :denken:
Perry en Noah

Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

duitse herder schreef:
Cash schreef:ik snap niet hoe zo'n aangelijnde hond toch in staat kan zijn te bijten.....
Ik ook niet... Dan moet je hem muilkorven als je niet kan voorkomen dat hij bijt. Natuurlijk heb je hem aan de riem en is de andere fout, maar ik zou ook niet blij zijn als hond met gaatjes terug komt :denken:
Huh? Nou, als een hond op Tomas klapt als ik hem heel kort aan de lijn heb kan Tomas evengoed nog bijten hoor. Of hij het doet is een tweede, maar in zo'n geval muilkorven? Nee echt niet.Dan kan hij zich helemaal niet meer verdedigen.
laeken
Zeer actief

Persoonlijk vind ik dat als een hond vriendelijk komt kijken je inderdaad nooit je eigen hond mag laten bijten als je dat kan voorkomen. Maar ik begrijp ook dat sommige honden heel sterk zijn en dat dat niet altijd te voorkomen is fysiek. :wink: Als een hond blijft komen ondanks dat je hond NEE! zegt is die hond zelf ergens ook schuldig want hij kan ook weg gaan toch?

Wat ik ook vind is dat als een hond op de mijne wil klappen ik de mijne los moet laten. :U: Zolang een hond lief is is er niks te vrezen al kunnen de dames hier dan best even uitvallen als het rond ons huis gebeurd. Dan til ik ze op en kunnen ze niet bijten. Dus als ik dat wil dan kan er niet gebeten worden, wat er ook gebeurd. Want dan pak ik ze gewoon aan de halsbanden en trek de voorpoten van de grond. Maar als een hond ze aan komt vallen en ze kunnen hem/haar hebben dan gooi ik ze onmiddellijk los. :F: Ik heb hele slechte ervaringen met vasthouden als een agressieve hond komt. Ik liep met Wuilus en die werd aangevallen door een losgerukte kruising herder. Ik wilde een gevecht voorkomen want dat was net als Wuilus een hele grote hond en ik voorzag een groot probleem omdat ze elkaar haatte en dat al jaren lang. Helaas greep die hond gewoon en beet Wuilus in de rug en billen en ik liet haar zichzelf niet verdedigen omdat ik haar kop vast had. Ze had dus gaatjes en flinke krassen. Toen ik een trap wilde geven greep die hond naar mijn been. Sindsdien laat ik mijn honden meteen los als er een hond op ze wil klappen terwijl ze aan de riem zijn. Dan is het pech. :lekkerpuh: :engel: Ik wil er niet tussen staan en ze kunnen het prima regelen zonder echte problemen. Mijn honden willen nl niet vechten. Is het een staff of iets heel bruuts dan laat ik ze niet los maar dan help ik ze wel als die hond gaat pakken want daar heb ik helemaal geen zin in.

Ik vind dus dat je je hond moet kunnen beletten te bijten maar ik weet ook dat niet iedereen dat kan en dat dat niet bij elke hond kan. Ik kan het wel met deze twee honden gelukkig. Maar agressieve honden die op mij en mijn aangelijnde honden afkomen ga ik niet tegen zichzelf beschermen ten koste van mijn eigen honden. Ik roep 1 keer naar de baas en als de hond door rent en komt aanvallen gaan de riemen eraf. Dan is de kans het grootst dat het met een sisser afloopt en dan kan Eva Cleo ook beschermen want die is nu oud en stram. :ok:
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Inderdaad Marc, snap ik. Je hond moet zich kunnen verdedigen. Helaas denkt de wet daar anders over, maar ach er gaat toch niemand naar de rechtbank voor zoiets...
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

MARC_S schreef:Ik vind dus dat je je hond moet kunnen beletten te bijten maar ik weet ook dat niet iedereen dat kan en dat dat niet bij elke hond kan. Ik kan het wel met deze twee honden gelukkig. Maar agressieve honden die op mij en mijn aangelijnde honden afkomen ga ik niet tegen zichzelf beschermen ten koste van mijn eigen honden. Ik roep 1 keer naar de baas en als de hond door rent en komt aanvallen gaan de riemen eraf. Dan is de kans het grootst dat het met een sisser afloopt en dan kan Eva Cleo ook beschermen want die is nu oud en stram. :ok:
Dat laatste snap ik. Als een hond met echt kwade bedoelingen op Hera af zou komen stormen, dan ga ik haar ook niet beletten iets terug te kunnen doen.

Maar als een hond gewoon komt snuffelen of nieuwsgierig is en blijft snuffelen ondanks het waarschuwen van jouw hond dan vind ik absoluut niet dat die vreemde hond dan maar gebeten mag worden.
Dan vind ik dat je maar te zorgen hebt dat je je hond dat kunt beletten.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Marie-Josée
Erelid

Cash schreef: Maar als een hond gewoon komt snuffelen of nieuwsgierig is en blijft snuffelen ondanks het waarschuwen van jouw hond dan vind ik absoluut niet dat die vreemde hond dan maar gebeten mag worden.
Dan vind ik dat je maar te zorgen hebt dat je je hond dat kunt beletten.
Natuurlijk, in dat geval gaan hier de voorpoten van de grond hoor, maar bij een hond die gericht aanvalt kan ik dat niet meer voorkomen aangezien ze dan al te dicht op elkaar zitten.
Gelukkig is dat sinds Tomas gecastreerd is nauwelijks nog voorgekomen maar voordien was het bijna elke dag raak :ugh:
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

duitse herder schreef:

Misschien dan in eerste instantie zorgen dat jouw loslopende hond niet bij aangelijnde honden komt.
Zou al een heleboel ellende voorkomen. Als ik een euro kreeg voor iedere loslopende hond die niet los hoort te lopen
waar ik loop dan zou ik rijk zijn, heel rijk. En wat minder gefrustreerd soms :F:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

duitse herder schreef:
Onzin, zeg. Die hond heeft twee gaatjes; zn oor is er niet af. :hmmm: Als jij als eigenaar het risico niet wilt lopen dat jouw honden eens een gaatje oplopen, moet je zelf je hond maar aan de riem houden. Heel makkelijk.
Ook vind ik dat honden uitermaaate snel zelf in de gaten hebben als een andere hond niet van ze gediend is. Als ze dan blijven doordrammen, kan ik t niet uitsluitend de fout van de bijter vinden.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Anne&Taar schreef:
duitse herder schreef:
Onzin, zeg. Die hond heeft twee gaatjes; zn oor is er niet af. :hmmm: Als jij als eigenaar het risico niet wilt lopen dat jouw honden eens een gaatje oplopen, moet je zelf je hond maar aan de riem houden. Heel makkelijk.
Ook vind ik dat honden uitermaaate snel zelf in de gaten hebben als een andere hond niet van ze gediend is. Als ze dan blijven doordrammen, kan ik t niet uitsluitend de fout van de bijter vinden.
Met dat eerste ben ik het ook mee eens, als iedereen zijn hond bij zich houd, ontstaan er zowiezo nooit gaatjes. Maar praktijk is gewoon dat het nooit gebeurd :mrgreen: Ik zou het vervelend vinden mocht Noah er ooit vandoor gaan dat ze meteen gaatjes eraan overhoud. Gelukkig is Noah een hond die zulke hond niet opzoekt, maar toch...
Perry en Noah

Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief

duitse herder schreef: Met dat eerste ben ik het ook mee eens, als iedereen zijn hond bij zich houd, ontstaan er zowiezo nooit gaatjes. Maar praktijk is gewoon dat het nooit gebeurd :mrgreen: Ik zou het vervelend vinden mocht Noah er ooit vandoor gaan dat ze meteen gaatjes eraan overhoud. Gelukkig is Noah een hond die zulke hond niet opzoekt, maar toch...
Ja, maar kan jij de ab-so-lute garantie geven dat jouw hond dit noooit zal doen? Ook niet bij een hond welke hem nu NET uitermate slecht ligt? Een gaatje kan gewoon gebeuren, hoor. Zo'n drama is dat toch ook weer niet...Zelfs door wild spel van Fenna heeft Anne wel eens een kras en een gaatje her en der. En als het mijn hond was welke op een dergelijke manier een verwonding opgelopen had, had ik toch echt mezelf voor mn hoofd geslagen. Nogmaals, een hond heeft echt wel in de smiezen als een ander geen zin in contact heeft.
Cash
Zeer actief

Anne&Taar schreef:
duitse herder schreef: Met dat eerste ben ik het ook mee eens, als iedereen zijn hond bij zich houd, ontstaan er zowiezo nooit gaatjes. Maar praktijk is gewoon dat het nooit gebeurd :mrgreen: Ik zou het vervelend vinden mocht Noah er ooit vandoor gaan dat ze meteen gaatjes eraan overhoud. Gelukkig is Noah een hond die zulke hond niet opzoekt, maar toch...
Ja, maar kan jij de ab-so-lute garantie geven dat jouw hond dit noooit zal doen? Ook niet bij een hond welke hem nu NET uitermate slecht ligt? Een gaatje kan gewoon gebeuren, hoor. Zo'n drama is dat toch ook weer niet...Zelfs door wild spel van Fenna heeft Anne wel eens een kras en een gaatje her en der. En als het mijn hond was welke op een dergelijke manier een verwonding opgelopen had, had ik toch echt mezelf voor mn hoofd geslagen. Nogmaals, een hond heeft echt wel in de smiezen als een ander geen zin in contact heeft.
Een gaatje boeit mij ook niet alleen vind ik het wel onnodig.
Dan kun je dus maar beter alle pups nooit meer losgooien voor ze strak onder apel staan en niet meer in hun enthousiasme op een vreemde hond afrennen....
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Anne&Taar schreef:
duitse herder schreef:
Eens... :ok:
En pups, heb er nu zelf 1 die wel uitkijkt om naar een hond toe te gaan die laat merken het erg onaangenaam te vinden....
Dus ook pups hoeven zich niet blind op een killer te storten om te spelen...
Overigens gaat ie alleen los als ik geen honden zie, als er een hond aankomt weet ie dat ie een snoepje krijgt dus komt ie eerst naar mij... mocht de andere hond te vertrouwen zijn met pups en de eigenaar vind het goed dan mag hij daar naar toe, zeker niet in een andere volgorde.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cash schreef: Dan kun je dus maar beter alle pups nooit meer losgooien voor ze strak onder apel staan en niet meer in hun enthousiasme op een vreemde hond afrennen....
ja vind ik wel, dat doe ik al jaren met al mijn honden en dat vind ik een zeer prettige manier.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Anne&Taar
Zeer actief

Cash schreef:
Anne&Taar schreef:
Een gaatje boeit mij ook niet alleen vind ik het wel onnodig.
Dan kun je dus maar beter alle pups nooit meer losgooien voor ze strak onder apel staan en niet meer in hun enthousiasme op een vreemde hond afrennen....
Nee, inderdaad vind ik dat onverstandig in een aanlijngebied...Bovendien zijn de meeste pups niet achterlijk en weten net zo goed als een volwassen hond dat een grommende hond geen zin heeft. Als je een grommende en grauwende hond tegenkomt in aanlijngebied, en jouw pup is van t kaliber 'effe doordouwen', zou ik toch echt die pup bij me houden.
En volgens mij betrof de hond van TS ook geen pup.
Cash
Zeer actief

Weet je, ik vind het wel prima hoor.
Dan vinden jullie het gewoon normaal dat een andere hond gaten oploopt vanwege jullie hond.
Ik voorkom dat liever.
En ja, ik heb dus met Hera al meerdere malen meegemaakt dat een pup toch in alle gezelligheid veels te dichtbij Hera kwam....
AfbeeldingAfbeelding
Marie-Josée
Erelid

Cash schreef:Weet je, ik vind het wel prima hoor.
Dan vinden jullie het gewoon normaal dat een andere hond gaten oploopt vanwege jullie hond.
Ik voorkom dat liever.
En ja, ik heb dus met Hera al meerdere malen meegemaakt dat een pup toch in alle gezelligheid veels te dichtbij Hera kwam....
Ik vind dat je schade aan andere honden zoveel mogelijk moet beperken, en inderdaad, in onze overvolle maatschappij komt er altijd wel eens een hond te dicht bij, dat hoeft dan niet meteen een bloedbad te worden. Ik loop liever niet met een geladen wapen over straat.
Gelukkig voelt Tomas zich door pups niet bedreigd en is het bij hem altijd meer lawaai dan iets anders.Anders zou ik zeker een muilkorf overwegen. Maar niet standaard dus :wink:
Laatst gewijzigd door Marie-Josée op 19 sep 2010 08:26, 2 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief

Het hangt erg van de pup af. Ik heb meegemaakt dat pups zich echt op en onder mijn honden storten en ik heb pups gezien zoals Eva was dus gewoon elke hond negeerde. Eva kon tussen alles los lopen want die taalde niet naar andere honden als pup.
Opdringerige pups kruipen vaak het laatste stukje en zij denken dat als ze maar kruiperig genoeg doen ze niet gebeten worden.

Wat er dan speelt is dat die pup op een leeftijd is dat hij buiten de nestomgeving de roedel leert kennen. Weet de pup veel dat de vreemde hond niet bij de roedel hoort. Zo'n pupje gaat uit het huis en dus uit het nest. Elke hond die hij ziet is potentieel een roedelgenoot waar hij verplicht kennis mee moet maken. Eva was vanaf dag 1 op de hoogte wie bij haar roedel hoorde en was dus afwijzend naar vreemd. Dus hoe een pup op vreemde honden reageert is niet helemaal te zeggen. Rent hij er heen en werpt hij zich op de rug of gaat beklikken dan is dat ook normaal. Met een agressieve reactie hoort hij niet te maken te krijgen want honden die dat niet trekken zijn onnatuurlijk binnen de roedel. Na een maandje weet zo'n pup wel wat binnen en buiten de roedel valt maar die hele kleintjes rennen naar honden omdat dat de natuurlijke situatie is. De rest van de roedel zit niet in en om het nest maar loopt in de buurt rond en die leren ze dus pas met 8 - 9 weken kennen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

MARC_S schreef:Het hangt erg van de pup af. Ik heb meegemaakt dat pups zich echt op en onder mijn honden storten en ik heb pups gezien zoals Eva was dus gewoon elke hond negeerde. Eva kon tussen alles los lopen want die taalde niet naar andere honden als pup.
Opdringerige pups kruipen vaak het laatste stukje en zij denken dat als ze maar kruiperig genoeg doen ze niet gebeten worden.

Wat er dan speelt is dat die pup op een leeftijd is dat hij buiten de nestomgeving de roedel leert kennen. Weet de pup veel dat de vreemde hond niet bij de roedel hoort. Zo'n pupje gaat uit het huis en dus uit het nest. Elke hond die hij ziet is potentieel een roedelgenoot waar hij verplicht kennis mee moet maken. Eva was vanaf dag 1 op de hoogte wie bij haar roedel hoorde en was dus afwijzend naar vreemd. Dus hoe een pup op vreemde honden reageert is niet helemaal te zeggen. Rent hij er heen en werpt hij zich op de rug of gaat beklikken dan is dat ook normaal. Met een agressieve reactie hoort hij niet te maken te krijgen want honden die dat niet trekken zijn onnatuurlijk binnen de roedel. Na een maandje weet zo'n pup wel wat binnen en buiten de roedel valt maar die hele kleintjes rennen naar honden omdat dat de natuurlijke situatie is. De rest van de roedel zit niet in en om het nest maar loopt in de buurt rond en die leren ze dus pas met 8 - 9 weken kennen.
Hoe bedoel je dat?
Voor de hond die fel reageert op een pup kan dat heel natuurlijk gedrag zijn omdat die pup niet bij zijn roedel hoort.
Dacht ik? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

malinois schreef:
Cash schreef: Dan kun je dus maar beter alle pups nooit meer losgooien voor ze strak onder apel staan en niet meer in hun enthousiasme op een vreemde hond afrennen....
ja vind ik wel, dat doe ik al jaren met al mijn honden en dat vind ik een zeer prettige manier.

inderdaad. is toch logisch dat je je pup alleen loslaat als je weet dat hij snapt dat niet alles kan :denken:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

massam schreef:
malinois schreef:

inderdaad. is toch logisch dat je je pup alleen loslaat als je weet dat hij snapt dat niet alles kan :denken:
nou, meer dat je weet wanneer en met welke honden je je pup los kunt laten, het is gewoon een feit dat niet elke ( volwassen) hond leuk is tegen pups en er zijn er genoeg die ook echt schade kunnen maken.
ze moeten wel leren wat wel en niet kan en gelukkig zijn er ook genoeg honden die dat op een juiste manier duidelijk kunnen maken.
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:
ranetje schreef: Voor de hond die fel reageert op een pup kan dat heel natuurlijk gedrag zijn omdat die pup niet bij zijn roedel hoort.
Charles moet (vanwege zijn leeftijd) niks van pups weten. Hij grauwt ze dus weg.
Bijten komt niet in hem op; dat zou ik eigenlijk ook een zeer overdreven en absurde reactie vinden.
Er zijn heel wat honden die als "vals" worden betiteld als ze een pup weg grauwen.

Rana bromt alleen maar, die wil geen onstuimigheid in de buurt omdat ze bang is dan pijn te hebben.
Dat wordt ook al als onnatuurlijk gedrag bestempeld door sommige mensen.
"want een pup mag nog alles" :U:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

massam schreef:
malinois schreef:
Cash schreef:Dan kun je dus maar beter alle pups nooit meer losgooien voor ze strak onder apel staan en niet meer in hun enthousiasme op een vreemde hond afrennen....
Hoe leert een pup dat dan, als je hem alle gras voor de voeten wegmaait?
Ik pleit er zéker niet voor om een pup overal maar op af te laten gaan, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet superveel rekening hou met honden die een pup meteen doormidden bijten.
Als ik het niet vertrouw, dan vertrouw ik het niet. Maar in alle andere gevallen vind ik dat een pup best met andere honden in contact mag komen, en zodoende ook wel mag leren waar de grenzen van andere honden liggen.
Ik zie veel teveel jongen honden die dat stukje gemist hebben eigenlijk :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Jaap* schreef:Hoe leert een pup dat dan, als je hem alle gras voor de voeten wegmaait?
Ik pleit er zéker niet voor om een pup overal maar op af te laten gaan, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet superveel rekening hou met honden die een pup meteen doormidden bijten.
Als ik het niet vertrouw, dan vertrouw ik het niet. Maar in alle andere gevallen vind ik dat een pup best met andere honden in contact mag komen, en zodoende ook wel mag leren waar de grenzen van andere honden liggen.
Ik zie veel teveel jongen honden die dat stukje gemist hebben eigenlijk :wink:
Ik liet ze als pup ook alleen maar bij bekende honden zo moeilijk is dat niet vooral niet bij kleine pups die nog goed op jou letten. Maar goed hier hadden ze ook geen interesse in andere honden.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
nou, meer dat je weet wanneer en met welke honden je je pup los kunt laten, het is gewoon een feit dat niet elke ( volwassen) hond leuk is tegen pups en er zijn er genoeg die ook echt schade kunnen maken.
ze moeten wel leren wat wel en niet kan en gelukkig zijn er ook genoeg honden die dat op een juiste manier duidelijk kunnen maken.
jazeker dat is ook heel belangrijk maar dat moet je zelf als baasje wel even vantevoren zelf weten... ik zoek zelf de honden uit waar mijn pup mee kennis mag maken... daarvan weet ik dat ze normaal doen tegen hem maar hem wel zullen vertellen dat niet alles maar mag, dat er ook respect moet zijn.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Nanna schreef:
ranetje schreef: Voor de hond die fel reageert op een pup kan dat heel natuurlijk gedrag zijn omdat die pup niet bij zijn roedel hoort.
Charles moet (vanwege zijn leeftijd) niks van pups weten. Hij grauwt ze dus weg.
Bijten komt niet in hem op; dat zou ik eigenlijk ook een zeer overdreven en absurde reactie vinden.
Er zijn heel wat honden die als "vals" worden betiteld als ze een pup weg grauwen.

Rana bromt alleen maar, die wil geen onstuimigheid in de buurt omdat ze bang is dan pijn te hebben.
Dat wordt ook al als onnatuurlijk gedrag bestempeld door sommige mensen.
"want een pup mag nog alles" :U:
grauwen vind ik prima, Xena doet dat bijv. ook, prima geen probleem... daar leert ie ook van...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”