Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Vraagje

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik zou het toch niet doen op die voorwaarden een pup kopen.
Ik zou geen vertrouwensband kunnen opbouwen met een fokker die mij niet vertrouwt.
Ik vind dat echt belangrijk, dat wederzijdse vertrouwen.
Ik wil zo'n fokker ook leren kennen, wil zien hoe hij/zij met zn eigen honden omgaat en ik wil die honden ook zien en dan niet 5 minuten.
Maar misschien ben ik wel een rare pupkoper hoor, dat kan ook best.

Voor het buitenland vind ik het wel wat anders, dan kan ik me wel indenken dat je als fokker een aanbetaling vraagt, maar dan wel nadat dat de pups geboren zijn.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Nee Renee, dat heb ik ook hoor. Ik zou het afschuwelijk vinden dat mijn woord alleen geloofd word met een geldbedrag voor de pups uberhaupt geboren zijn. Dan hoef ik dus al geen pup meer daar vandaan hoe graag ik het ook zou willen uit die combi.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

renee-uk schreef:Ik zou het toch niet doen op die voorwaarden een pup kopen.
Ik zou geen vertrouwensband kunnen opbouwen met een fokker die mij niet vertrouwt.
Ik wil zo'n fokker ook leren kennen, wil zien hoe hij/zij met zn eigen honden omgaat en ik wil die honden ook zien en dan niet 5 minuten.

Voor het buitenland vind ik het wel wat anders, dan kan ik me wel indenken dat je als fokker een aanbetaling vraagt, maar dan wel nadat dat de pups geboren zijn.
ik ken de fokkers waar ik mijn pups haal altijd al wel.... je ziet ze op wedstrijden etc.
Er zijn er in NL maar erg weinig waar ik een pup zou halen nl. dus diegene die dat wel zijn ken ik (erg) goed.
Meestal ken ik de honden ook wel die gebruikt worden. Dus voor mij zou het geen onoverkomelijk probleem zijn, maar goed, ik heb het dan ook nog niet meegemaakt tot op heden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:
renee-uk schreef:Ik zou het toch niet doen op die voorwaarden een pup kopen.

ik ken de fokkers waar ik mijn pups haal altijd al wel.... je ziet ze op wedstrijden etc.
Er zijn er in NL maar erg weinig waar ik een pup zou halen nl. dus diegene die dat wel zijn ken ik (erg) goed.
Meestal ken ik de honden ook wel die gebruikt worden. Dus voor mij zou het geen onoverkomelijk probleem zijn, maar goed, ik heb het dan ook nog niet meegemaakt tot op heden.
dat had ik met Jan natuurlijk ook
maar ik stel me dan zo voor dat ik voor een heel ander ras zou gaan waar ik geen fokkers zou kennen en dan gaat wat ik eerder schreef wel op.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes

Ongelezen bericht door Jeannet »

TeamWork schreef:Maar waarom deed je die aanbetaling dan wel?
De pups waren er al toen ik voor de eerste keer ging kijken. Ik was eigenlijk overdonderd door het feit dat ik een aanbetaling moest doen, gelijk moest beslissen en betalen.
Na de eerste keer ben ik nog een paar keer wezen kijken en toen waren er toch wel dingetjes die mij niet echt aanstonden, maar ja toen had ik al betaald.

Ik denk op zich wel dat het een goede fokker was. Alleen ze hadden een manier van omgang wat niet echt bij mij paste, het voelde later gewoon niet echt goed meer. Als ik het idee had gehad dat er niet goed met de pups of moederhond was omgegaan, dan had ik wel kunnen zeggen: Jammer van de 100 gulden, maar ik ga een deurtje verder kijken.
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Aanbetalingen vind ik raar, wordt er dan niet naar het karakter van de pups gekeken? Stel dat er wel voldoende van het juiste geslacht zijn, maar dat de pups die er zijn toch niet zo goed bij je passen? En wat als er blijkt dat een nest leeg is of er iets ander mis gaat waardoor er geen on onvoldoende pups zijn?
Voor Lumi heb ik ttt het geld overgemaakt, een paar dagen voordat ik haar ging ophalen. Dit was zowel voor ons als voor de fokker het makkelijkste.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Een aanbetaling kan natuurlijk ook gewoon teruggestort worden hè? :wink:
Er zijn zat redenen te bedenken waarom iemand die een aanbetaling gedaan heeft toch van de koop afziet: er kan alsnog een hondje overlijden, als iemand een reutje wil die voor de fok ingezet zou moeten gaan worden en met 8 weken zijn nog niet beide balletjes ingedaald, er staan meerdere mensen op de lijst voor een teefje die willen showen en eventueel fokken en de teefjes die nog beschikbaar zijn hebben een klein fokfoutje, zoals te veel wit, een foute vacht o.i.d.
In al die gevallen zou ik als fokker de aanbetaling gewoon retourneren. Dan ligt het namelijk niet aan de pupkoper dat deze afhaakt, maar aan de kwaliteit van het nest en dus is dat dan aan mij te "verwijten".
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

LongFields schreef:Een aanbetaling kan natuurlijk ook gewoon teruggestort worden hè? :wink:
Er zijn zat redenen te bedenken waarom iemand die een aanbetaling gedaan heeft toch van de koop afziet: er kan alsnog een hondje overlijden, als iemand een reutje wil die voor de fok ingezet zou moeten gaan worden en met 8 weken zijn nog niet beide balletjes ingedaald, er staan meerdere mensen op de lijst voor een teefje die willen showen en eventueel fokken en de teefjes die nog beschikbaar zijn hebben een klein fokfoutje, zoals te veel wit, een foute vacht o.i.d.
In al die gevallen zou ik als fokker de aanbetaling gewoon retourneren. Dan ligt het namelijk niet aan de pupkoper dat deze afhaakt, maar aan de kwaliteit van het nest en dus is dat dan aan mij te "verwijten".
Idd, als het aan mij ligt gewoon t geld terug.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

LongFields schreef:Een aanbetaling kan natuurlijk ook gewoon teruggestort worden hè? :wink:
Precies!
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik werk ook niet met aanbetalingen, zo kunnen beide partijen er weer onderuit.
En ben blij toe.
Ik had mensen op de lijst staan, al enige maanden, waren ook netjes op bezoek geweest en hadden al een Tatra gehad.
Op het moment dat de pups zijn geboren opgebeld, zouden langs komen maar door veel sneeuwval afgezegd.
Later belde ik nog een keer om een nieuwe afspraak te maken, kwam terloops uit het gesprek dat ze al een reutje hadden die drie maanden ouder was ......
Ik ben blij dat ik geen aanbetaling heb gedaan, want enigszins ben ik dan toch verplicht dat hondje aan hun te verkopen?
Heb ik dus niet gedaan, en heb de volgende op de lijst gebeld. Hij heeft nu een geweldig huisje.

Nu is de Tatra wel een ras waar weinig puppy's per jaar geboren worden, dat scheelt misschien ook?

En naar het buitenland, ik eis dat ze de pup zelf op komen eisen, willen ze niet dan gebeurd het niet.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

malinois schreef:als ik ergens een pup bestel dan neem ik die ook, ik heb nog nooit gehad dat ik een pup uit een bepaalde combi heb besteld en dat het nest me totaal niet beviel, echt niet nog nooit... ik weet wat ik uit welke lijnen kan verwachten... het zijn altijd vrije pups etc.
Nogmaals ik heb nog nooit een aanbetaling hoeven doen (ook omdat ik de fokker goed ken) maar ik zou toch de pup nemen... dus het probleem van 'dan moet het' heb ik niet... ik weet wat ik kan verwachten.
Maar stel, dat ik persé een reu had gewild, dan had ik toch behoorlijke pech gehad met het nest van Yentle, want er waren 4 teefjes. Dan neem je toch niet een teefje. Of bij de Franse bulldoggen dat je perse een gestroomde wilt, en er zijn alleen bonte geboren? Dan wil ik uit dat nest toch geen pup?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:
malinois schreef:als ik ergens een pup bestel dan neem ik die ook, ik heb nog nooit gehad dat ik een pup uit een bepaalde combi heb besteld en dat het nest me totaal niet beviel, echt niet nog nooit... ik weet wat ik uit welke lijnen kan verwachten... het zijn altijd vrije pups etc.
Nogmaals ik heb nog nooit een aanbetaling hoeven doen (ook omdat ik de fokker goed ken) maar ik zou toch de pup nemen... dus het probleem van 'dan moet het' heb ik niet... ik weet wat ik kan verwachten.
Maar stel, dat ik persé een reu had gewild, dan had ik toch behoorlijke pech gehad met het nest van Yentle, want er waren 4 teefjes. Dan neem je toch niet een teefje. Of bij de Franse bulldoggen dat je perse een gestroomde wilt, en er zijn alleen bonte geboren? Dan wil ik uit dat nest toch geen pup?

Maar je betaald toch aan voor wat je wilt (dus bv reu, gestroomd (reserveer hier overigens niet op kleur, willen mensen op kleur dan zoeken ze maar een andere fokker)) & is jouw keus niet geboren, geld terug.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Hoezo had je hun dan "moeten" verkopen, zij zeggen dan toch af omdat ze niet konden wachten. Dan is t jammer maar helaas aanbetaling kwijt (kijk t is anders als t in overleg gaat).

En openhalen is leuk (zie mijn B nest) maar je kan dus ook met een hond blijven zitten waar je al andere goede kandidaten voor geweigerd hebt.
Melanie 74 schreef:Ik werk ook niet met aanbetalingen, zo kunnen beide partijen er weer onderuit.
En ben blij toe.
Ik had mensen op de lijst staan, al enige maanden, waren ook netjes op bezoek geweest en hadden al een Tatra gehad.
Op het moment dat de pups zijn geboren opgebeld, zouden langs komen maar door veel sneeuwval afgezegd.
Later belde ik nog een keer om een nieuwe afspraak te maken, kwam terloops uit het gesprek dat ze al een reutje hadden die drie maanden ouder was ......
Ik ben blij dat ik geen aanbetaling heb gedaan, want enigszins ben ik dan toch verplicht dat hondje aan hun te verkopen?
Heb ik dus niet gedaan, en heb de volgende op de lijst gebeld. Hij heeft nu een geweldig huisje.

Nu is de Tatra wel een ras waar weinig puppy's per jaar geboren worden, dat scheelt misschien ook?

En naar het buitenland, ik eis dat ze de pup zelf op komen eisen, willen ze niet dan gebeurd het niet.
Neeltje

Jeannet schreef:
TeamWork schreef:Maar waarom deed je die aanbetaling dan wel?
De pups waren er al toen ik voor de eerste keer ging kijken. Ik was eigenlijk overdonderd door het feit dat ik een aanbetaling moest doen, gelijk moest beslissen en betalen.
Na de eerste keer ben ik nog een paar keer wezen kijken en toen waren er toch wel dingetjes die mij niet echt aanstonden, maar ja toen had ik al betaald.

Ik denk op zich wel dat het een goede fokker was. Alleen ze hadden een manier van omgang wat niet echt bij mij paste, het voelde later gewoon niet echt goed meer. Als ik het idee had gehad dat er niet goed met de pups of moederhond was omgegaan, dan had ik wel kunnen zeggen: Jammer van de 100 gulden, maar ik ga een deurtje verder kijken.
Daarom moet je dus tijd uittrekken om een fokker uit te zoeken en niet hals over kop een pup willen.

Bij mijn vorige hond was de teef waar ik een pup van zou krijgen leeg gebleven en dacht de fokker dat ik ergens anders naar toe zou gaan. Maar nee, ik wilde een pup bij haar, dus dan wacht ik wel tot het volgende nest.
Neeltje

crutz schreef:
Neeltje schreef:

Maar je betaald toch aan voor wat je wilt (dus bv reu, gestroomd (reserveer hier overigens niet op kleur, willen mensen op kleur dan zoeken ze maar een andere fokker)) & is jouw keus niet geboren, geld terug.
Misschien in jour ras niet op kleur. Bij Yentle maakte het me ook niet uit, maar bij een Franse Bulldog wil ik toch echt alleen maar een gestroomde en anders niet. Als dat dus niet mogelijk zou zijn, zou ik dus gewoon naar een andere fokker zoeken.

Maar bij Tirsa is daar überhaupt niet over gesproken en bij Yentle heb ik een klein bedrag aanbetaald toen de pups geboren waren en er ook een voor mij bij was.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Fok hier toch ook nesten waar zwart, geel of gestroomd uit kan komen (xHH) & ook bij de Mechels veel kleur verschillen, maar de mensen die bellen voor een kleurtje stuur ik toch echt een deur verder.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

crutz schreef:Hoezo had je hun dan "moeten" verkopen, zij zeggen dan toch af omdat ze niet konden wachten. Dan is t jammer maar helaas aanbetaling kwijt (kijk t is anders als t in overleg gaat).

En openhalen is leuk (zie mijn B nest) maar je kan dus ook met een hond blijven zitten waar je al andere goede kandidaten voor geweigerd hebt.
Melanie 74 schreef:Ik werk ook niet met aanbetalingen, zo kunnen beide partijen er weer onderuit.
En ben blij toe.

Nu, deze mensen wilden alsnog de pup hebben, ik heb nee gezegd omdat ik dat niet zie zitten.(De fukker van die andere hond had gezegd dat het best mogelijk is en dat het goed gaat).
Het was dus andersom ;)
Ik wilde niet maar hun wel. Wat doe je dan met de aanbetaling? Ik was blij dat ik het niet heb gedaan, maar ik heb geen problemen ondervonden met plaatsen van dit nestje.

Kijk naar de USA begrijp ik dat wel. Misschien is er toch een verschil omdat er per jaar weinig Tatrapups geworden worden, en er dus simpelweg niet zo veel zijn. (Ik had er wel 20 kunnen verkopen aan echt serieuze mensen ook die ik dus naar collegafokkers heb verwezen).
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

crutz schreef:Fok hier toch ook nesten waar zwart, geel of gestroomd uit kan komen (xHH) & ook bij de Mechels veel kleur verschillen, maar de mensen die bellen voor een kleurtje stuur ik toch echt een deur verder.
Maar als je nou perse een bepaalde kleur/geslacht wilt? Ik had met Cody's fokker contact voor het nest er was (ik kende de dekreu heel goed en wilde heel graag een nakomeling van hem). Het was een bm moeder en een tri vader en ik wilde heel erg graag een bm-reu. Natuurlijk kon zij niet garanderen dat er een reu van die kleur bij zat. Achteraf waren er 10 pups, geslachten én kleuren gelijk verdeeld, dus was het geen probleem. Maar dan is het toch niet zo raar dat een potentiële pupkoper een specifieke wens heeft? Ik ben in ieder geval blij dat zij mij geen 'deurtje verder' stuurde. :wink:

Overigens, ik heb niets aanbetaald tijdens de dracht en pas bij het eerste nestbezoek een aanbetaling gedaan. Hoefde trouwens niet, maar wilde ik zelf graag. Zowel voor mezelf als voor voor de fokker.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Melanie 74 schreef:
crutz schreef:Hoezo had je hun dan "moeten" verkopen, zij zeggen dan toch af omdat ze niet konden wachten. Dan is t jammer maar helaas aanbetaling kwijt (kijk t is anders als t in overleg gaat).

En ben blij toe.

Nu, deze mensen wilden alsnog de pup hebben, ik heb nee gezegd omdat ik dat niet zie zitten.(De fukker van die andere hond had gezegd dat het best mogelijk is en dat het goed gaat).
Het was dus andersom ;)
Ik wilde niet maar hun wel. Wat doe je dan met de aanbetaling? Ik was blij dat ik het niet heb gedaan, maar ik heb geen problemen ondervonden met plaatsen van dit nestje.
dan geef ik net zo makkelijk de aanbetaling terug, zonder problemen....
Kijk naar de USA begrijp ik dat wel. Misschien is er toch een verschil omdat er per jaar weinig Tatrapups geworden worden, en er dus simpelweg niet zo veel zijn. (Ik had er wel 20 kunnen verkopen aan echt serieuze mensen ook die ik dus naar collegafokkers heb verwezen).
verwijs serieuze mensen ook door naar collega fokkers indien nodig, maar nu ik met aanbetalingen werk hoef ik ze miinder snel door te verwijzen...
crutz
Zeer actief
Contacteer:

lieke schreef:
crutz schreef:Fok hier toch ook nesten waar zwart, geel of gestroomd uit kan komen (xHH) & ook bij de Mechels veel kleur verschillen, maar de mensen die bellen voor een kleurtje stuur ik toch echt een deur verder.
Maar als je nou perse een bepaalde kleur/geslacht wilt? Ik had met Cody's fokker contact voor het nest er was (ik kende de dekreu heel goed en wilde heel graag een nakomeling van hem). Het was een bm moeder en een tri vader en ik wilde heel erg graag een bm-reu. Natuurlijk kon zij niet garanderen dat er een reu van die kleur bij zat. Achteraf waren er 10 pups, geslachten én kleuren gelijk verdeeld, dus was het geen probleem. Maar dan is het toch niet zo raar dat een potentiële pupkoper een specifieke wens heeft? Ik ben in ieder geval blij dat zij mij geen 'deurtje verder' stuurde. :wink:

Overigens, ik heb niets aanbetaald tijdens de dracht en pas bij het eerste nestbezoek een aanbetaling gedaan. Hoefde trouwens niet, maar wilde ik zelf graag. Zowel voor mezelf als voor voor de fokker.

zoals we hier thuis altijd zeggen "een goed paard heeft geen kleur"
en dat geld natuurlijk ook voor honden....
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

crutz schreef:zoals we hier thuis altijd zeggen "een goed paard heeft geen kleur"
Dat geldt natuurlijk voor paarden en ook voor honden van jouw ras die ongeveer allemaal dezelfde kleurslagen hebben (de één iets lichter bruin, de ander meer zwart) maar voor rassen die in verschillende kleurslagen komen is dat anders. Ik ben altijd gek van sable teefjes geweest en die heb ik dan ook altijd gehad. Al maakt het me geen bal uit of het donker of licht sable is, maar dan ga ik niet voor bijv. tri.

Trouwens, er zitten karakterverschillen in alle drie de kleuren bij collies. De sables zijn het zachtst en de blue merles het pittigst. De tri zit er tussen in. Dus bij mijn ras gaat jouw spreekwoord niet op. :wink:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

lieke schreef:
crutz schreef:zoals we hier thuis altijd zeggen "een goed paard heeft geen kleur"
Dat geldt natuurlijk voor paarden en ook voor honden van jouw ras die ongeveer allemaal dezelfde kleurslagen hebben (de één iets lichter bruin, de ander meer zwart) maar voor rassen die in verschillende kleurslagen komen is dat anders. Ik ben altijd gek van sable teefjes geweest en die heb ik dan ook altijd gehad. Al maakt het me geen bal uit of het donker of licht sable is, maar dan ga ik niet voor bijv. tri.

Trouwens, er zitten karakterverschillen in alle drie de kleuren bij collies. De sables zijn het zachtst en de blue merles het pittigst. De tri zit er tussen in. Dus bij mijn ras gaat jouw spreekwoord niet op. :wink:

als ik het dan over een goed paar heb heb ik het net als bij de honden over werkers idd....

maar goed, zelfs bij de huishonden (zie bv mijn moeder met haar Plato) vind ik dat het op gaat, want karakter gaat nog altijd voor de kleur....

weet dat mijn moeder heel graag een sable (heet dat zo bij pembrokes, dacht t wel) pemmetje had gehad, maar uiteindelijk viel voor Plato (drie kleur), ze had dus (gelukkig) niet op kleur gereserveerd....

maar goed, zoals jij (en Nanna daar onder) het zeggen zal ik dat dan wel voor andere rassen dan die van mezelf verkeerd zien, das mooi, maar bij mij gaat dat dus wel op...& werkt het zo goed...
Neeltje

crutz schreef:
lieke schreef:

als ik het dan over een goed paar heb heb ik het net als bij de honden over werkers idd....

maar goed, zelfs bij de huishonden (zie bv mijn moeder met haar Plato) vind ik dat het op gaat, want karakter gaat nog altijd voor de kleur....

weet dat mijn moeder heel graag een sable (heet dat zo bij pembrokes, dacht t wel) pemmetje had gehad, maar uiteindelijk viel voor Plato (drie kleur), ze had dus (gelukkig) niet op kleur gereserveerd....

maar goed, zoals jij (en Nanna daar onder) het zeggen zal ik dat dan wel voor andere rassen dan die van mezelf verkeerd zien, das mooi, maar bij mij gaat dat dus wel op...& werkt het zo goed...
Maar ik heb ook niet op kleur gereserveerd. Wel laten weten wat mijn voorkeur was en heb gewoon uit het nest kunnen kiezen. Ik had uit het nest van Yentle net zo goed de blonde kunnen nemen, wat eerst mijn voorkeur was. Ik sta gewoon op de lijst voor een pup uit dat nest. En dan ligt het er maar aan nummer hoeveel ik ben of ik eerste keus heb of laatste.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Ik vind het belachelijk om een aanbetaling te doen voor een pup die er nog niet is.
Stel dat de pups je niet bevallen of je wilt een reu en er worden niet genoeg reuen geboren.
Krijg je de aanbetaling dan netjes terug of wordt je dan naar een volgend nest doorgeschoven?
Ik zou bij zo`n fokker geen pup halen.

L.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
crutz
Zeer actief
Contacteer:

MonaToetje schreef:Ik vind het belachelijk om een aanbetaling te doen voor een pup die er nog niet is.
Stel dat de pups je niet bevallen of je wilt een reu en er worden niet genoeg reuen geboren.
Krijg je de aanbetaling dan netjes terug of wordt je dan naar een volgend nest doorgeschoven?
Ik zou bij zo`n fokker geen pup halen.

L.
mss eersteven de rest vd discussie lezen, dan heb je antwoord op je vraag
COURTLY

Ongelezen bericht door COURTLY »

[quote="bouvierpoedel"]Nu dat ze geen gehoor krijgen op de verzoeken om de pups te mogen komen bekijken willen ze eigenlijk niet zo graag een pup meer daar vandaan[quote]

Kijk, de ultieme reden om NIET te werken met 'handgeld'.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

crutz schreef:
lieke schreef:

En als je moeder nu bij geen enkele pup een klik had gehad? Was ze dan de aanbetaling kwijt geweest omdat er wel een reutje in het nest zat? Wat als jij een hond hebt aanbetaald maar de juiste mentaliteit werktlust niet heeft maar het is wel een rue en daar stond je voor op de lijst. :denken: Koop je hem dan toch om na 6 maand door te verkopen als niet geschikt voor het werk, omdat je anders de aanbetaling kwijt zou zijn. :denken:
Afbeelding
gevni havanezers
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik vraag altijd een aanbetaling als mensen zijn komen kijken naar de pups en hun keuze bepaalt hadden. En de aanbetaling kan ik altijd terug storten als ik in gebreke zou blijven, maar vind een aanbetaling toch een beetje zekerhied geven.

Ik fok nu niet meer. Toen ik voor Bijounop de wachtlijst stond moest ik een aanbetaling doen voordat ik de pups had gezien, zodra het nest geboren was moest ik een aanbetaling doen, maar ik kon de fokker al en wilde graag een hondje van jaar, omdat zij toen al de staarten niet meer coupeerde.

En ik persoonlijk zou het niet erg vinden als mensen op kleur kiezen, ik heb zelf rode honden, maar zou er eigenlijk best wel een black and tan erbij gehad willen hebben.

Ik ben voorlopig gestopt met fokken, want anders zit ik straks met tig honden op een flatje.
Vond het af en toe ook een zenuwenbedoening, had een keer elf mensen op de wachtlijst, Bijou kreeg toen ook precies elf pups, ben de mensen gaan bellen en alle elf hadden ondertussen al ergens anders een pup gehaald of vond het ineens te duur.
Het schijnt heel moeilijk te zijn om dan even af te bellen of een mailtje te sturen dat ze geen interesse meer hebben. Kreeg toen wel even buikpijn, zag me al zitten met 14 honden op een flat.

En inderdaad heb je ook mensen die ergens anders een pup halen en constant jou bellen voor advies.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

@ blacky: net als ik neemt Carmen de hond dan terug, hoewel ik nog nooit te weinig werklust als reden op heb gekregen....eerder (veel) te veel.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Selena schreef:@ blacky: net als ik neemt Carmen de hond dan terug, hoewel ik nog nooit te weinig werklust als reden op heb gekregen....eerder (veel) te veel.
Maar ben je niet bang dat een pup koper zich verplicht voelt om hem toch te nemen. ondanks dat ze zelf het gevoel hebben als ze eenmaal op bezoek komen en de pups een het echt zien dat er niet echt een bij zit die bij hun past.

Of kun je dat ook gewoon zeggen en krijg je dan ook de aanbetaling terug?
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”