Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuw maatje erbij (Kruizing Bordeaux dog/Amstaff ) foto's

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Nieuw maatje erbij ( Kruizing Bordeaux dog / Amstaff )

Ongelezen bericht door Emma »

Aimee schreef:
laeken schreef:O ja, gezondheids-testen zijn echt enig. Alleen helpt het niet. :F: Als je tegenwoordig een bordeauxdog haalt bij een fokker die op alles test mag je lijen dat dat beestje de 5 jaar haalt. :U: Dus die testen zijn leuk alleen helpt testen nergens tegen. Van een test wordt een hond niet gezond en een ras ook niet. :neenee:

En omdat het hier om een kruising gaat heb je ook niet al teveel te maken met rastypische problemen. Alleen HD kan een probleem zijn als ik zo even nadenk. Dat komt in beiden rassen voor. Echter, dat komt ook voor in nesten waarvan de ouders HD-vrij waren. Dus tja... :wink:
Dus heeft longfields voor jan doedel de ouders van Eva getest? Dat is ook zonde van haar geld dan!
Als het allemaal niks helpt :mrgreen:
testen zijn natuurlijk nooit een garantie voor een gezonde hond. het kan hooguit de kans vertgroten, maar ook dan kunnen ze het krijgen, of ze krijgen iets anders.
maar als de ouders bijvoorbeeld allebei HD hebben, dan is de kans ook weer groter dat dat erfelijk wordt doorgegeven. dus testen zijn zinvol, maar nooit een garantie.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Frederiek schreef:Ik ben het wel met Marc eens eigenlijk. Ik snap ook niet zo goed waarom een kruising amstaff/bd 'gevaarlijker' zou moeten worden dan een volbloed van een van die rassen? Sowieso staan beide rassen volgens mij nou niet direct bekend om het feit dat ze zo gevaarlijk voor het eigen gezin zijn...

Heel veel plezier met je pup!
:U: ik zou het gedrag van de één niet in het jasje van de ander willen hebben...
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Emma schreef:
Aimee schreef:
laeken schreef:O ja, gezondheids-testen zijn echt enig. Alleen helpt het niet. :F: Als je tegenwoordig een bordeauxdog haalt bij een fokker die op alles test mag je lijen dat dat beestje de 5 jaar haalt. :U: Dus die testen zijn leuk alleen helpt testen nergens tegen. Van een test wordt een hond niet gezond en een ras ook niet. :neenee:

En omdat het hier om een kruising gaat heb je ook niet al teveel te maken met rastypische problemen. Alleen HD kan een probleem zijn als ik zo even nadenk. Dat komt in beiden rassen voor. Echter, dat komt ook voor in nesten waarvan de ouders HD-vrij waren. Dus tja... :wink:
Dus heeft longfields voor jan doedel de ouders van Eva getest? Dat is ook zonde van haar geld dan!
testen zijn natuurlijk nooit een garantie voor een gezonde hond. het kan hooguit de kans vertgroten, maar ook dan kunnen ze het krijgen, of ze krijgen iets anders.
maar als de ouders bijvoorbeeld allebei HD hebben, dan is de kans ook weer groter dat dat erfelijk wordt doorgegeven. dus testen zijn zinvol, maar nooit een garantie.
:19: Als allebei de honden HD hebben, dan wordt er toch niet gefokt, dus dan wordt het niet doorgegeven.....

Ik zeg ook nergens iets over een garantie hoor, absoluut niet, ik vind het alleen onzin om te zeggen dat testen onzin zijn.

Over de kruising, als jij een hond met een stafford karakter hebt, maar die het dubbele weegt van een stafford, dan is dat dus wel degelijk een groter risico, en gevaarlijker. Wij hadden in het pension vroeger een kruising CC met Ambull, beest kon niet met andere honden, moest door 2 medewerkers uitgelaten worden. Was naar mensen verder een schat hoor. Maar was echt niet te houden, en levengsgevaarlijk.

Overigens vind ik ook een amstaff een slechte keuze bij hele jonge kinderen, niet door karakter jegens kinderen, maar gewoon praktisch gezien, en dan ook in het belang van de hond gezien ( moeilijker om aandacht te verdelen als je hond nooit mee kan als je iets gaat ondernemen met je kind bijvoorbeeld. )
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

dagmar88 schreef:
Frederiek schreef:Ik ben het wel met Marc eens eigenlijk. Ik snap ook niet zo goed waarom een kruising amstaff/bd 'gevaarlijker' zou moeten worden dan een volbloed van een van die rassen? Sowieso staan beide rassen volgens mij nou niet direct bekend om het feit dat ze zo gevaarlijk voor het eigen gezin zijn...

Heel veel plezier met je pup!
:U: ik zou het gedrag van de één niet in het jasje van de ander willen hebben...
er lopen hier best wordt stafford kruisingen. maar ze vallen nooit uit. misschien zijn ze niet sociaal met andere honden, en die honden komen dan meestal niet los bij andere honden. ik zie ze niet uitvallen aan de lijn.
ook is het gedrag naar honden bij de bordeaux dog nogal verschillend.

maar goed, ook met een jolige, jonge, speelse, labrador aan de hand, kan met een kinderwagen een hele kluif zijn.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Volgens eigenaren wel getest op erfelijke ziekte bij beide. En gezond verklaard.

Dat zou ik alleen geloven als ze mij die ook zouden kunnen tonen !
Veel mensen noemen een standaard onderzoekje al het bewijs dat hun hond gezond is........
Ik zou HD-foto's en dergelijke willen zien want je wilt toch niet dat je pup op 7 maanden bij de dierenarts zite omdat hij niet meer uit de voeten kan vanwege slechte heupen of zo.
Sandra
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Emma schreef:maar goed, ook met een jolige, jonge, speelse, labrador aan de hand, kan met een kinderwagen een hele kluif zijn.
Dat is absoluut waar! Daarom zou ik persoonlijk al helemaal geen pup nemen als je op korte termijn een baby verwacht, maar dat is mijn mening natuurlijk.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Lijkt mij een geweldige hond, ik ben reuze benieuwd dus plaats gerust meer fotos!

En ik sluit mij bij Marc aan, ik zie niet in waarom deze kruising gevaarlijk zou moeten worden :scratch: Ik ken wel wat BDoggen maar die gaan allemaal prima met andere honden dus waarom zou die die eigenschap ook niet kunnen hebben :19:

En een stuiterende Napoleon wil je ook niet naast een kinderwagen hebben :Q:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Emma schreef: maar goed, ook met een jolige, jonge, speelse, labrador aan de hand, kan met een kinderwagen een hele kluif zijn.
absoluut en daar gaat het mij ook om, niet om de kruising op zich al zal het nog lastiger worden als dit hondje inderdaad hondonvriendelijk wordt.
Maar goed TS gaat dit allemaal zo even tussen neus en lippen door doen en hoewel ik hoop dat ik het mis heb vrees ik toch dat we over een jaar of wat weer een verknipte BD x Amstaff kruising in een of ander asiel of op MP zien opduiken :jank:
Maar misschien helpt de natuur een handje en duurt het nog even voordat ze zwanger is....
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Aimee schreef:

Wat heeft Suzanne met mijn mening over testen op gezondheid bij kruisingen te maken? :denken: Als ik morgen een leaken x whippet koop dan hoeven die ouders van mij echt niet getest te worden hoor. Die pups hebben dan nl geen HD of andere problemen. :U:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

laeken schreef:
Aimee schreef:

Wat heeft Suzanne met mijn mening over testen op gezondheid bij kruisingen te maken? :denken: Als ik morgen een leaken x whippet koop dan hoeven die ouders van mij echt niet getest te worden hoor. Die pups hebben dan nl geen HD of andere problemen. :U:
Dat zeg je niet, je zegt dat gezondheidstesten onzin zijn en je geeft daarbij als voorbeeld de gezondheid van het ras de BD :19:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

dagmar88 schreef:
laeken schreef:Wat een vreemd topic weer. Deze kruising zou niet mogen maar ondertussen loopt half het forum met dergelijke honden. Beetje vreemd nietwaar? Verder lijkt het me een leuke mooie hond waar helemaal niks anders aan is dan de vele pitbulls die hier inmiddels rondrennen. Denken jullie nu echt dat je met een kruising bordeaux stafford ineens problemen krijgt maar met een Amstaff minder? Of met een zuivere pitbull? Die kun je wel nemen maar deze hond is dan ineens een recept voor problemen. :denken: Moet ik wel een beetje om lachen hoor. :engel:
Was jij blij geworden van een 50 kilo wegende dapper?
Waarom niet? Een kruising bordeauxdog is veel minder heftig dan een pure staff of pit dus ik zie het probleem niet zo. :denken: De kans dat die hond helemaal niet hond-agressief wordt is aardig groot nl. Een bordeaux valt erg mee, een stafford-teefje ook wel en dan een kruising hieruit en dan een teef. Ik kom liever deze hond tegen dan een gemiddelde pitbull of stafford. Ook al is de laatste 20 kilo lichter. :wink:

Ik merk ook in mijn omgeving dat kruisingen met stafford heel vaak gewoon sociaal zijn. Zolang ze niet puur zijn is vaak het scherpe er al lang en breed vanaf. :19: Ze zien er vooral eng uit dan. Maargoed, dat is smaak.
Afbeelding
uthaagie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog en American Stafford

Ongelezen bericht door uthaagie »

renee-uk schreef: ik hou ook niet van saai maar het zal niet het kind zijn dat de rekening betaalt als dit soort experimenten mislukken en iemand zal toch voor de hondjes moeten opkomen.
Je hebt blijkbaar noch met het opvoeden van een hond noch met het opvoeden van een kind ervaring en om er dan maar vanuit te gaan dat dat allemaal moet lukken omdat je niet van saai houdt vind ik niet getuigen van ook maar enig gezond verstand, sterker nog die hele beslissing komt bij over als ondoordacht en dom.
Jij gaat nu dingen roepen omdat je antwoord ontkracht wordt en JIJ je daar niet in kan vinden. Dingen roepen zoals weinig ervaring honden en kinderen daar kan jij geen ene malle moer van zeggen je kent me niet in het echt. Ik heb ervaring met honden maar omdat meneertje maar in het hokje denkt is de andere fout? Ik heb in eerdere berichten de volgende dingen geschreven ( en raad aan eens terug te lezen voor je onwaarheden gaat roepen.
in voorgaande berichten staan de antwoordde van ons:
- Wij nemen geen hond om weg te doen ( dus waar komt het ik moet op komen voor honden dan vandaan)
- Wij hebben mee gemaakt dat kinderwagen hond WEL kan uit praktijk ervaring om me heen met elk ras hond kan dat (Dat het niet in jouw opkomt, niet jouw keuze is of jij er niet mee wil/kan omgaan, daar kunnen wij niks aan doen).
- Jij kunt niet weten of wij er genoeg doordacht mee bezig zijn ( Maar aangezien we al 2 jaar aan het zoeken zijn naar voor ons juiste hond, (toevallig een kruizing is) wil genoeg zeggen over doordachte gedachten. maar ja je weet beter wat wij denken)
-Daarbij is het logisch als we geen kind heb geen ervaring met kinderen opvoeden hebben ( beetje dom dat te gaan roepen)

Dit is in iedergeval de laatste keer dat we op kinderwens kant van de vraag vanuit eigen kind reageren, het is nu wel duidelijk wat wij daarin onze motivatie is. Heb meegemaakt praktijk gericht dat het te doen is, het kind en de hond er niet onderlijd. Als je twijfels heb bij deze beslissing van ons. Jammer.
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

nee, het is zeker erg veilig met een hond-agressieve hond en een klein kind. :N:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Inc schreef:nee, het is zeker erg veilig met een hond-agressieve hond en een klein kind. :N:

Dat vind ik een beetje een aanname, wie weet valt het reuze mee, ik ken meer hondvriendelijke B.doggen zoals ik al aangaf.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
uthaagie
Vaste gebruiker

laeken schreef:
dagmar88 schreef:
laeken schreef:Wat een vreemd topic weer. Deze kruising zou niet mogen maar ondertussen loopt half het forum met dergelijke honden. Beetje vreemd nietwaar? Verder lijkt het me een leuke mooie hond waar helemaal niks anders aan is dan de vele pitbulls die hier inmiddels rondrennen. Denken jullie nu echt dat je met een kruising bordeaux stafford ineens problemen krijgt maar met een Amstaff minder? Of met een zuivere pitbull? Die kun je wel nemen maar deze hond is dan ineens een recept voor problemen. :denken: Moet ik wel een beetje om lachen hoor. :engel:
Waarom niet? Een kruising bordeauxdog is veel minder heftig dan een pure staff of pit dus ik zie het probleem niet zo. :denken: De kans dat die hond helemaal niet hond-agressief wordt is aardig groot nl. Een bordeaux valt erg mee, een stafford-teefje ook wel en dan een kruising hieruit en dan een teef. Ik kom liever deze hond tegen dan een gemiddelde pitbull of stafford. Ook al is de laatste 20 kilo lichter. :wink:

Ik merk ook in mijn omgeving dat kruisingen met stafford heel vaak gewoon sociaal zijn. Zolang ze niet puur zijn is vaak het scherpe er al lang en breed vanaf. :19: Ze zien er vooral eng uit dan. Maargoed, dat is smaak.
Mee eens de kruizingen die in me wijk rondloepen waar onder een BD/Astaff zijn allemaal vriendelijk sociaal en kunnen met andere honden.
Brindlecardi
Zeer actief

uthaagie schreef:
laeken schreef:
dagmar88 schreef:

Mee eens de kruizingen die in me wijk rondloepen waar onder een BD/Astaff zijn allemaal vriendelijk sociaal en kunnen met andere honden.
Ik vraag me af of je nou wel of niet een sociale hond wilt....
want aan je opmerking van hierboven kan ik wel afleiden dat je blijkbaar de verwachting hebt dat die van jou dat ook wel zal worden.

Heb je de vader gezien? De moeder? Kunnen die leuk met andere honden?
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Inc schreef:nee, het is zeker erg veilig met een hond-agressieve hond en een klein kind. :N:

want een kind is een hond :scratch: dergelijke honden staan er om bekend niet de aller sociaalste honden te zijn waar het de omgang met andere honden betreft, maar vwb de omgang met mensen zijn het vaak de meest lieve rassen die je je kunt bedenken. :ok:

Ik ben zelf van kleins af aan opgegroeid met dergelijke honden en wij hadden thuis nooit geen problemen. Terwijl daar vroeger toch echt aardig wat peuterspul over de grond heen "kroop" tussen de pits,bouviers-staffs-yorks noem maar ook. :19: Nooit geen problemen. Ook niet met andere honden trouwens. :roll:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef:
dagmar88 schreef:

:mrgreen: Goh, karakter van bordeaux en stafford teefjes daar weet ik helemaal niks van af...
:mann: Ik zal Charlie zo even vertellen dat ze wel mee valt.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

uthaagie schreef:
renee-uk schreef: ik hou ook niet van saai maar het zal niet het kind zijn dat de rekening betaalt als dit soort experimenten mislukken en iemand zal toch voor de hondjes moeten opkomen.
Je hebt blijkbaar noch met het opvoeden van een hond noch met het opvoeden van een kind ervaring en om er dan maar vanuit te gaan dat dat allemaal moet lukken omdat je niet van saai houdt vind ik niet getuigen van ook maar enig gezond verstand, sterker nog die hele beslissing komt bij over als ondoordacht en dom.
Jij gaat nu dingen roepen omdat je antwoord ontkracht wordt en JIJ je daar niet in kan vinden. Dingen roepen zoals weinig ervaring honden en kinderen daar kan jij geen ene malle moer van zeggen je kent me niet in het echt. Ik heb ervaring met honden maar omdat meneertje maar in het hokje denkt is de andere fout? Ik heb in eerdere berichten de volgende dingen geschreven ( en raad aan eens terug te lezen voor je onwaarheden gaat roepen.
in voorgaande berichten staan de antwoordde van ons:
- Wij nemen geen hond om weg te doen ( dus waar komt het ik moet op komen voor honden dan vandaan)
- Wij hebben mee gemaakt dat kinderwagen hond WEL kan uit praktijk ervaring om me heen met elk ras hond kan dat (Dat het niet in jouw opkomt, niet jouw keuze is of jij er niet mee wil/kan omgaan, daar kunnen wij niks aan doen).
- Jij kunt niet weten of wij er genoeg doordacht mee bezig zijn ( Maar aangezien we al 2 jaar aan het zoeken zijn naar voor ons juiste hond, (toevallig een kruizing is) wil genoeg zeggen over doordachte gedachten. maar ja je weet beter wat wij denken)
-Daarbij is het logisch als we geen kind heb geen ervaring met kinderen opvoeden hebben ( beetje dom dat te gaan roepen)

Dit is in iedergeval de laatste keer dat we op kinderwens kant van de vraag vanuit eigen kind reageren, het is nu wel duidelijk wat wij daarin onze motivatie is. Heb meegemaakt praktijk gericht dat het te doen is, het kind en de hond er niet onderlijd. Als je twijfels heb bij deze beslissing van ons. Jammer.
ik was helemaal niet van plan überhaupt nog te reageren op jullie of jullie kinderwens, ik heb gezegd wat ik ervan vind en dat jullie daar niks mee willen doen is jullie goed recht.

Overigens ben ik geen meneertje hetgeen je had kunnen zien aan de extra e in mijn naam en, als dat te moeilijk is, aan mijn onderschrift en avatar.
Maar net als je verdiepen in de combi jonge, jolige, sterke hond en dikke buik en/of klein kindje zal dat wel te ingewikkeld voor jullie zijn.

Overigens is het op dit forum niet toegestaan met zn tweeën 1 account te gebruiken en ik geloof ook niet zo in je koninklijke afkomst, dus misschien kun je je posts beter in het enkelvoud houden :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
uthaagie
Vaste gebruiker

Aimee schreef:Ik vraag me af of je nou wel of niet een sociale hond wilt....
want aan je opmerking van hierboven kan ik wel afleiden dat je blijkbaar de verwachting hebt dat die van jou dat ook wel zal worden.

Heb je de vader gezien? De moeder? Kunnen die leuk met andere honden?
Zowel vader als moeder gezien, beide lieverd lopen los op speelvelden, en spelen met de andere honden die aanwezig zijn, ontzettend aanhankelijk naar kinderen. Alleen de BD heeft een hekel aan een JR die haar gebeten heeft toen ze kleiner was. Ja je voed je hond sociaal op en zal dan ook alles aan doen dat zo te houden.
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

smoekie schreef:

want een kind is een hond :scratch: dergelijke honden staan er om bekend niet de aller sociaalste honden te zijn waar het de omgang met andere honden betreft, maar vwb de omgang met mensen zijn het vaak de meest lieve rassen die je je kunt bedenken. :ok:

Ik ben zelf van kleins af aan opgegroeid met dergelijke honden en wij hadden thuis nooit geen problemen. Terwijl daar vroeger toch echt aardig wat peuterspul over de grond heen "kroop" tussen de pits,bouviers-staffs-yorks noem maar ook. :19: Nooit geen problemen. Ook niet met andere honden trouwens. :roll:
Sorry, ik bedoelde meer met het over straat gaan en dat soort dingen. Verwacht geen agressie naar het kind zelf, maar als je loopt met een kinderwagen en een dergelijke hond...nee dank u. Of als het kindje loopt aan je hand en de hond neemt ineens een sprong.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik heb geen zin om te discussiëren maar voordat iedereen dat weer gaat geloven...
Ook kruisinghonden kunnen HD krijgen. Zelfs als ze gekruist zijn met een ras wat geen HD kent. zie oa hier http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6833074" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
smoekie
Zeer actief

Inc schreef:
smoekie schreef:

Sorry, ik bedoelde meer met het over straat gaan en dat soort dingen. Verwacht geen agressie naar het kind zelf, maar als je loopt met een kinderwagen en een dergelijke hond...nee dank u. Of als het kindje loopt aan je hand en de hond neemt ineens een sprong.

Ah op die fiets. Snapte em al niet zo goed :ok:

tja, ik moet zeggen dat naar mijn idee het best kan je hond uit te laten al lopend met een kinderwagen. Maar daarvan moet ik wel bekennen dat al loop je met een JR het gewoon klote lopen is. Dus nee, als het niet nodig is zou ik niet met kinderwagen en hond gaan lopen, maar het kan wel. Neem maar aan dat de meeste toch wel dusdanig gezond verstand hebben dat ze niet met een hond agressieve hond gaan lopen met een klein minimensje aan de hand of in de wagen. :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Brindlecardi
Zeer actief

smoekie schreef:
Inc schreef:
smoekie schreef:

tja, ik moet zeggen dat naar mijn idee het best kan je hond uit te laten al lopend met een kinderwagen. Maar daarvan moet ik wel bekennen dat al loop je met een JR het gewoon klote lopen is. Dus nee, als het niet nodig is zou ik niet met kinderwagen en hond gaan lopen, maar het kan wel. Neem maar aan dat de meeste toch wel dusdanig gezond verstand hebben dat ze niet met een hond agressieve hond gaan lopen met een klein minimensje aan de hand of in de wagen. :wink:
Maar dat is dan toch niet praktisch, en eigenlijk meer dan zielig? Als je kind nog zo klein is kan je juist heel makkelijk nog wandelen met hond en kind. Ik had laatst een JR, Apple die nog 3,5 maand was, en 2 kids in de kinderwagen mee, ging echt perfect, en is gewoon super te combineren met het uitlaten van de honden. Dat zie ik mezelf dus niet doen met een hond van 50kg die hondagressief is. Dat is dan gewoon niet leuk. En in wat resulteert dat dan? Korte plas en pisrondjes, want baby kan eigenlijk niet alleen thuis zijn, en hond moet toch plassen...
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Het gaat er toch niet om of jij of ik het fijn vinden om met deze hond en een kinderwagen te lopen :scratch:

Een beetje bedweterig vind de meeste reacties, de ts kent zichzelf het beste en lijkt goed over de dingen na gedacht te hebben. De keuze voor een type hond is een gevoelskeuze, wat de een leuk,mooi en belangrijk vind, heeft de ander weer niks mee....
Of het succes word weet je nooit vooraf, ook niet als je een andere hond kiest.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

mariaa schreef:Het gaat er toch niet om of jij of ik het fijn vinden om met deze hond en een kinderwagen te lopen :scratch:

Een beetje bedweterig vind de meeste reacties, de ts kent zichzelf het beste en lijkt goed over de dingen na gedacht te hebben. De keuze voor een type hond is een gevoelskeuze, wat de een leuk,mooi en belangrijk vind, heeft de ander weer niks mee....
Of het succes word weet je nooit vooraf, ook niet als je een andere hond kiest.
Voor mij lijkt dat eigenlijk niet aan de hand van wat er hier geschreven wordt.
En deze mensen maakten ook allemaal van die leuke gevoelskeuzen.

http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... ind=1&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... ind=7&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;

:Q: Zo wil ik ze de kost niet geven.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

waar zijn de ouders op getest en wat zijn de uitslagen?
Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

@dagmar: snap ik :wink:
Ik bedoel ook niet dat je alleen maar een keuze op gevoel moet maken, vooral niet als je te impulsief kiest.
Ik krijg zelf niet de indruk dat de ts niet verstandelijk over dingen nadenkt.
Maar waar je uiteindelijk "voor valt" is toch een persoonlijk ding...
Dan kunnen andere mensen wel alle argumenten op tafel leggen maar dat is dan eigenlijk niet zo belangrijk.

Je kunt beter een hond kiezen waar je stapel gek op bent en die echt bij je persoonlijkheid past, meestal is er dan ook een groter draagvlak voor de problemen die kunnen ontstaan :D
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Aimee schreef:
smoekie schreef:
Inc schreef:Sorry, ik bedoelde meer met het over straat gaan en dat soort dingen. Verwacht geen agressie naar het kind zelf, maar als je loopt met een kinderwagen en een dergelijke hond...nee dank u. Of als het kindje loopt aan je hand en de hond neemt ineens een sprong.

Maar dat is dan toch niet praktisch, en eigenlijk meer dan zielig? Als je kind nog zo klein is kan je juist heel makkelijk nog wandelen met hond en kind. Ik had laatst een JR, Apple die nog 3,5 maand was, en 2 kids in de kinderwagen mee, ging echt perfect, en is gewoon super te combineren met het uitlaten van de honden. Dat zie ik mezelf dus niet doen met een hond van 50kg die hondagressief is. Dat is dan gewoon niet leuk. En in wat resulteert dat dan? Korte plas en pisrondjes, want baby kan eigenlijk niet alleen thuis zijn, en hond moet toch plassen...
Maar wat is nou je punt?

Persoonlijk vind ik het gewoon 3x niks om de hond uit te laten met een kinderwagen aan je andere hand. Ongeacht ras of grootte van een hond. Dat het bij jou super gaat met 2 honden en 2 kinderen prachtig kind. Hartstikke mooi toch :ok: Maar jij bent mij niet, noch ben jij de ts. En als ik een hond zou hebben die hondagressief is zorg ik op mijn eigen manier wel dat de hond gewoon aan de nodige beweging komt hoor. Daar is van alles op te verzinnen. Jij doet nu net of je met een kind nergens geen tijd voor hebt ofzo :scratch: Of een hond van ouders met kinderen (baby's) het moeten doen met gestolen plas en poeprondjes :piew: Denk dat je dan een heleboel ouders hier op het forum en daarbuiten aardig tekort doet :cool2:

En nogmaals, denk niet dat er veel ouders zijn met een hond agressieve hond die gezellig de hond in het bos gaan uitlaten met aan de ene hand die agressieve "rothond" en aan de andere hand de lieve baby in de wagen :roll:
smoekie
Zeer actief

Tara schreef:Wát gaat er gebeuren als het allemaal minder positief uitpakt?
Als de hond tóch hondagressief zal blijken te zijn?
:idea: Herplaatsen? Er worden hier honden voor minder herplaatst hoor. Niemand weet van te voren hoe een hond uiteindelijk zal worden en vaak gaat het goed, en soms gaat het fout. Jammer dan toch. Als ik zie hoe "gemakkelijk" sommige mensen een hond herplaatsen en de bijbehorende redenen denk ik dat het hier in geval met de ts wel mee zal vallen en is het naar mijn idee helemaal niet nodig om dergelijke rampscenarios op te sommen die zij ongetwijfeld heus wel al in gedachte voorbij heeft laten gaan. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”