Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verwaarloosde lhasa apso, is geadopteerd!

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: verwaarloosde lhasa apso, nu voorlopig bij mij, met foto

Ongelezen bericht door Supernova »

forestmeisje schreef:Even om voor Browny te spreken, ze laat hem zo snel castreren omdat hij zichzelf echt echt in de weg zit.
Hij wil telkens op browny rijden, tot vervelens toe. Daarnaast heeft het ventje grotere kans om bij hun te blijven als hij geholpen is.
Verder moet ze zelf maar bevestigen/vertellen waarom :P
Zit hij zichzelf in de weg of vindt TS het zelf lastig dat rijgedrag? :wink:
Ik denk eerlijk gezegd dat Boeddha er helemaal geen last van heeft dat hij op Browny rijdt :mrgreen: Het is nu gewoon een reu met reuengedrag, vind ik geen reden om te castreren.
Dat ze hem laat castreren zodat ze hem zelf kan houden lijkt mij logischer, al had ik dat niet zo snel laten doen.
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

forestmeisje schreef:Even om voor Browny te spreken, ze laat hem zo snel castreren omdat hij zichzelf echt echt in de weg zit.
Hij wil telkens op browny rijden, tot vervelens toe. Daarnaast heeft het ventje grotere kans om bij hun te blijven als hij geholpen is.
Verder moet ze zelf maar bevestigen/vertellen waarom :P
Helemaal :ok:
Hij kan geen minuut rust vinden omdat hij de hele tijd achter de andere aanloopt of voor ze gaat zitten om uit te dagen/lokken. Buiten staat hij constant de pies van Nora en browny op te likken en klapperen met tandjes..
Browny is helemaal uit zn doen hierdoor en vind het niet cool, Nora is nog pup dus bijt niet van dr af..
Ook wilt hij op armen rijen als er met m wordt gespeeld :p
Ik overweeg hem te houden en dan kan ik enkel kijken hoe het gaat als jij gecastreerd is, degene die geinteresseerd is wilt ook dat hij gecastreerd wordt..

Dus tja waarom zou ik wachten ;)
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Browny schreef: Helemaal :ok:
Hij kan geen minuut rust vinden omdat hij de hele tijd achter de andere aanloopt of voor ze gaat zitten om uit te dagen/lokken. Buiten staat hij constant de pies van Nora en browny op te likken en klapperen met tandjes..
Browny is helemaal uit zn doen hierdoor en vind het niet cool, Nora is nog pup dus bijt niet van dr af..
Ook wilt hij op armen rijen als er met m wordt gespeeld :p
Ik overweeg hem te houden en dan kan ik enkel kijken hoe het gaat als jij gecastreerd is, degene die geinteresseerd is wilt ook dat hij gecastreerd wordt..

Dus tja waarom zou ik wachten ;)
Alles wat jij noemt vind ik geen uitzonderlijk gedrag bij een intacte reu, is meestal een kwestie van begeleiden. Dat het makkelijker is voor jou of de toekomstige eigenaar begrijp ik prima maar als dit gedrag is waar reuen zelf verschrikkelijk last hebben dan kunnen er beter alleen maar teven zijn.

En waarom wachten? Omdat hij er pas net een paar dagen is, ik vind hem zo snel laten opereren wel een beetje lullig :ugh:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Denise. schreef:
ik vind hem zo snel laten opereren wel een beetje lullig :ugh:
Ik ook. En zeker omdat hij van alles mankeert. Ik zou dat eerst goed laten genezen voordat je hem laat opereren. Dat rijden kan ook een uiting van spanning zijn. Hij is er nét. Laat hem eerst even bijkomen en wennen, dikke kans dat het rijden verdwijnt :ok:
Afbeelding
Sil
Zeer actief
Mijn ras(sen): maltezer

Ongelezen bericht door Sil »

Balletjes/geen balletjes.....het is een verwaarloosd hondje wat opgevangen wordt en misschien voor de rest van z'n leven een gouden toekomst krijgt. Die balletjes zullen hem een rotzorg zijn. Ik laat mijn honden ook niet castreren maar in dit geval ....zo ongeveer half de Nederlandse reutjes loopt zonder balletjes rond en die zien er echt niet ongelukkig uit. Z'n gouden toekomst is heel wat belangrijker.
Fijn dat je hem opvangt en leg dat gemiep maar lekker naast je neer! :ok:
alm@
moderator

Het gaat mij ook niet om balletjes/geen balletjes. Maar wel het opereren terwijl hij van alles mankeert. Verder alle hulde voor ts :ok:
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Sil schreef:Balletjes/geen balletjes.....het is een verwaarloosd hondje wat opgevangen wordt en misschien voor de rest van z'n leven een gouden toekomst krijgt. Die balletjes zullen hem een rotzorg zijn. Ik laat mijn honden ook niet castreren maar in dit geval ....zo ongeveer half de Nederlandse reutjes loopt zonder balletjes rond en die zien er echt niet ongelukkig uit. Z'n gouden toekomst is heel wat belangrijker.
Bedankt :ok: , ik wil hem een eerlijke kans geven en die krijgt hij nu in deze situatie niet. verder vind ik het zieliger om zijn gedrag te corrigeren voor iets wat in zijn genen zit en pure instinct is, hierdoor raakt hij gestrest en gaat hij krabben :ugh: als ik dit op deze manier aan blijf kijken dan blijft het een gestrest hondje dat ook nog eens gestraft wordt door mijn eigen hond.
alm@ schreef:Het gaat mij ook niet om balletjes/geen balletjes. Maar wel het opereren terwijl hij van alles mankeert. Verder alle hulde voor ts :ok:
Bedankt ;) hij is nagekeken door de dierenarts en is op de huid/vacht/gebit probleem een gezond hondje, denk niet dat dit mankementen zijn om geen castratie aan te kunnen?
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Sil schreef:Balletjes/geen balletjes.....het is een verwaarloosd hondje wat opgevangen wordt en misschien voor de rest van z'n leven een gouden toekomst krijgt. Die balletjes zullen hem een rotzorg zijn. Ik laat mijn honden ook niet castreren maar in dit geval ....zo ongeveer half de Nederlandse reutjes loopt zonder balletjes rond en die zien er echt niet ongelukkig uit. Z'n gouden toekomst is heel wat belangrijker.
Helemaal mee eens :E:
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Ik heb niet het hele topic door gelezen.
Maar mijn schoonma zoekt nog een lhasa apso.
Dus als je er 1 in de opvang hebt die een goed huis zoekt.
Pb me even
Afbeelding
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

wenmart20 schreef:Ik heb niet het hele topic door gelezen.
Pb me even

<Met of zonder ballen?? :smile2: :mrgreen: :LOL:
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
Supernova
Zeer actief

Gemiep? Dus ik mag alleen maar ooh en aah zeggen en geen kritische noot plaatsen? Wat een onzin zeg :roll: Ik heb nergens gezegd dat ze die hond helemaal niet moet castreren, dat moet ze vooral doen als dat zo uitkomt :ok: Maar ik had dat hondje langer de tijd gegeven om te wennen, beestje is er een paar dagen en moet dan al geopereerd worden. Dat vind ik heftig, zeker omdat hij ook nog eens van alles mankeert.
Browny
Zeer actief

yvonne dl schreef:
wenmart20 schreef:Ik heb niet het hele topic door gelezen.
Pb me even

<Met of zonder ballen?? :smile2: :mrgreen: :LOL:
:goeie:

Boeddha doet het erg goed, hij is een erg zelfverzekerd hondje :E: gisteren is hij gegrepen door een hond in het bos (die had een speeltje in zijn bek en greep alles wat langs liep :piew:) en na een flink gil concert heeft hij er niets aan overgehouden en vervolgde zijn pad weer alsof er niets aan de hand was :engel: hij kan je ook lekker brutaal aankijken, echt een heerlijk ventje :F: hij loopt je ook zo lekker overal achterna, waar ik ben is hij :LOL: vandaag is hij er een week, maar lijkt alsof hij er al veel langer is, zo snel wen je eraan
Browny is wel heel erg jaloers, dat komt omdat hij moeilijk de aandacht kan delen ;)
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Castreren is natuurlijk onzin. Wat zonde zeg! :ugh: Dat beest is er net en krijgt zo toch helemaal geen kansen joh! :oeps: Als je een hond opvangt betekent dat niet dat je er alles mee mag doen in mijn ogen. Dit hondje is zoals hij is en zo vang je hem dus ook op en herplaats je hem. Ik vind dat castreren echt zonde en Amerikaans.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Wat een bullshit...waarom zou een hond geen kansen krijgen omdat hij gecastreerd wordt?
Ik snap die ophef niet. Als hij gecastreerd is, kan hij misschien blijven, is dat beter als met ballen weer ergens anders heen?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Laeken, wat een overdreven reactie zeg. Slaat echt nergens op. Dit hondje krijgt een hele mooie kans als hij geholpen wordt, mag vrij zeker blijven! Mits het goed gaat met browny, dat is toch super?!
Daarnaast is het gewoon echt nodig, beestje heeft een hoop ellende gehad en je bent hem constant aan het corrigeren door zijn rij gedrag waardoor hij vreselijk gestressed raakt en weer flink gaat krabben. Wat is er nou beter dan hem castreren en hem een huisje kunnen bieden waar hij nu zit, en veel minder stress!
laeken
Zeer actief

fes/lou schreef:Wat een bullshit...waarom zou een hond geen kansen krijgen omdat hij gecastreerd wordt?
Ik snap die ophef niet. Als hij gecastreerd is, kan hij misschien blijven, is dat beter als met ballen weer ergens anders heen?
Natuurlijk is dat niet beter. Waarom is het beter om te blijven zonder ballen dan ergens heen te gaan met ballen? Ik denk dat dat laatste een stuk beter is zelf. Ik vind het altijd erg jammer dat mensen net doen alsof het niks uit zal maken. Ik zeg je, dit hondje zal er over 10 jaar 20 keer beter uitzien als je hem nu niet castreert. Castreren om dit soort redenen is gemakzucht. Zeker binnen een week. Als je door opvang recht hebt om in hondjes te snijden want ze waren toch maar opvang vind ik dat dus weer onzin. Onze reu had ook in het asiel gezeten. Gelukkig meenden zijn tijdelijke verzorgers niet beter te weten dan zijn toekomstige baasjes wat goed voor hem was. Want daar gaat het me om. Waarom opereren en dan herplaatsen? Wie denk je dan dat je bent? Doe maar gewoon herplaatsen en dan laat je het netjes aan zijn nieuwe baasjes over. Of ga hem houden en doe niet zo fucking ongeduldig waardoor je na 1 week al gaat opereren. Geef dat beestje een kans zeg!
Afbeelding
HaddockandFriends
Zeer actief
Contacteer:

Jemig zeg, wat een oordelen over een beestje die je niet eens zelf hebt gezien. Je hebt geen flauw benul waar je over praat, als je het beestje ziet etc weet ik zeker dat je het begrijpt! Dit slaat echt volkomen nergens op. Wat een onzin.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik heb laatst een JR reu opgevangen die absoluut niet op zn plek zat.
Hij deed het prima bij mij, maar was dusdanis hitsig dat hij ruim 2 weken nadat mijn teef gedekt was er nog opsprong, en de teef geen kans gaf weg te gaan. Dit gebeurde bij 2 verschillende teven.
Die blijft hier wel wonen, maar is daarom wel gecastreerd. Heb ik nu een doodzonde begaan?
Volgens mij niet, hij heeft nu een fijn leven, lekker op de bank ipv in de kennel, en hoeft straks niet meer gescheiden worden van de teven...
Goeie ruil toch voor een paar ballen? :D
Mijn reu is hier trouwens een maand of 4/5, weet ik niet eens :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
laeken
Zeer actief

forestmeisje schreef:Jemig zeg, wat een oordelen over een beestje die je niet eens zelf hebt gezien. Je hebt geen flauw benul waar je over praat, als je het beestje ziet etc weet ik zeker dat je het begrijpt! Dit slaat echt volkomen nergens op. Wat een onzin.
Ik zou zelf eens niet zo bijdehand gaan lopen doen want ik weet heel erg prima wat het betekent als je je hond gaat castreren. Of je hond? Is het wel haar hond? Vorige week was hij van iemand anders en binnenkort misschien ook. Als je honden opvangt dan zorg je ervoor en laat je ze met rust om ze aan een nieuwe baas te geven. Opvangen betekent niet opereren en aanpassen wat mij betreft. Dan vind ik nl dat dit hondje meteen herplaatst had moeten worden naar iemand die er niet direct in wil snijden. Ik vind het zonde om dit dier te castreren en daar heb jij verder niks over te zeggen. Ik hoef dat hondje daar totaal niet voor gezien te hebben.

Dus wat is dit voor gelul? :denken:

Ik zal het zeker niet begrijpen als ik het hondje gezien heb. :neenee: Ik vind dat je met je tengels van andermans hond af moet blijven. :wink: Zeker als opvangadres als je zegt dat je voor de hond op komt. Een herplaatsing betekent niet dat een dier vogelvrij is voor de tijdelijke opvang.

Misschien moet dat hondje wel gecastreerd worden voor zijn eigen bestwil. Zou best kunnen. Maar niet daarover beginnen na een week. Dat kan echt niet in mijn ogen.
Afbeelding
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Als dat hondje veelvuldig gecorrigeerd moet worden wegens de hormonen en het rijgedrag zou ik hem ook laten castreren. Als je daarmee de stress weg kunt halen en dat hij stopt met krabben doe je volgens mij de hond er alleen maar een plezier mee.
En dat je moet wachten omdat hij er nog maar zo kort is vind ik onzin.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

zoals ik het begrijp zijn er nu twee opvangmogelijkheden; zowel bij de TS als een andere. Beide hebben de hond liever gecastreerd. Dan lijkt het me een simpele optelsom en zou ik de hond ook castereren.
Lillith
Zeer actief

laeken schreef:
forestmeisje schreef:Jemig zeg, wat een oordelen over een beestje die je niet eens zelf hebt gezien. Je hebt geen flauw benul waar je over praat, als je het beestje ziet etc weet ik zeker dat je het begrijpt! Dit slaat echt volkomen nergens op. Wat een onzin.
Ik zou zelf eens niet zo bijdehand gaan lopen doen want ik weet heel erg prima wat het betekent als je je hond gaat castreren. Of je hond? Is het wel haar hond? Vorige week was hij van iemand anders en binnenkort misschien ook. Als je honden opvangt dan zorg je ervoor en laat je ze met rust om ze aan een nieuwe baas te geven. Opvangen betekent niet opereren en aanpassen wat mij betreft. Dan vind ik nl dat dit hondje meteen herplaatst had moeten worden naar iemand die er niet direct in wil snijden. Ik vind het zonde om dit dier te castreren en daar heb jij verder niks over te zeggen. Ik hoef dat hondje daar totaal niet voor gezien te hebben.

Ik zal het zeker niet begrijpen als ik het hondje gezien heb. :neenee: Ik vind dat je met je tengels van andermans hond af moet blijven. :wink: Zeker als opvangadres als je zegt dat je voor de hond op komt. Een herplaatsing betekent niet dat een dier vogelvrij is voor de tijdelijke opvang.

Misschien moet dat hondje wel gecastreerd worden voor zijn eigen bestwil. Zou best kunnen. Maar niet daarover beginnen na een week. Dat kan echt niet in mijn ogen.
Wat een bescheur verhaal, ga nog even door kunnen we nog meer lachen :goeie:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Onyx schreef:Als dat hondje veelvuldig gecorrigeerd moet worden wegens de hormonen en het rijgedrag zou ik hem ook laten castreren. Als je daarmee de stress weg kunt halen en dat hij stopt met krabben doe je volgens mij de hond er alleen maar een plezier mee.
Jas er dan een spuit in ipv radicaal de ballen eraf te halen als dit de rede is. Haal je de ballen eraf dan duurt het nog een flink aantal weken voor je er uberhaupt iets van merkt en die tijd had je hem dan net zo goed kunnen geven door de hond de kans te geven eerst tot rust te komen.
De chemische casteratie heb je meteen plezier van, binnen een aantal uur al. Dan weet je ook meteen of het geen stressgedrag is maar echt hormonaal maar jullie hebben allemaal even wat meer tijd om te wennen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
HaddockandFriends
Zeer actief
Contacteer:

Lillith schreef:
laeken schreef:

Wat een bescheur verhaal, ga nog even door kunnen we nog meer lachen :goeie:
Echt he :blah:

Volgensmij lees je ook over belangrijke zaken heen! Het hondje BLIJFT (vrij zeker) als hij geholpen is. Daarnaast als het toch niet goed gaat met browny, de andere gegadigden hebben hem ook liever geholpen. Tsja dat jij het snel vind, prima jou ding. Maar in dit geval sta ik volledig achter de keus van Mieke om hem te laten helpen. Ik ben zelf ook niet van het castreren, heb hier ook een intacte reu lopen. Maar als het nou beter is voor het hondje, meer kansen, minder stress etc.. Tsja dan zeg ik, waarom niet.
Dat jij er zo tegen bent, tsja jammer dan.
En dat je me bijdehand vind vind ik een compliment :P

Chrico: Dat was inderdaad wel iets om over na te denken. Zelf helemaal niet aan gedacht en dus ook niet aangegeven en ik denk dat Mieke er ook niet bij stil heeft gestaan.
Lillith
Zeer actief

chrico schreef:
Onyx schreef:Als dat hondje veelvuldig gecorrigeerd moet worden wegens de hormonen en het rijgedrag zou ik hem ook laten castreren. Als je daarmee de stress weg kunt halen en dat hij stopt met krabben doe je volgens mij de hond er alleen maar een plezier mee.
Jas er dan een spuit in ipv radicaal de ballen eraf te halen als dit de rede is. Haal je de ballen eraf dan duurt het nog een flink aantal weken voor je er uberhaupt iets van merkt en die tijd had je hem dan net zo goed kunnen geven door de hond de kans te geven eerst tot rust te komen.
De chemische casteratie heb je meteen plezier van, binnen een aantal uur al. Dan weet je ook meteen of het geen stressgedrag is maar echt hormonaal maar jullie hebben allemaal even wat meer tijd om te wennen.
Een chip werkt pas optimaal na 6 wkn., info van de DA :wink:
chrico
Zeer actief

Lillith schreef:
Er zijn meerdere vormen waarvan de chip de nieuwste is.
Binnen 48 uur zie je resultaat en dan weet je meer. De andere vormen gaat langere tijd overheen voor je ook daadwerkelijk wat ziet. Nu komt het over als ballen eraf en we hebben een ander hondje terwijl het soms maanden kan duren voor je er ook maar iets van merkt
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Lillith
Zeer actief

chrico schreef:
Lillith schreef:
Er zijn meerdere vormen waarvan de chip de nieuwste is.
Binnen 48 uur zie je resultaat en dan weet je meer. De andere vormen gaat langere tijd overheen voor je ook daadwerkelijk wat ziet. Nu komt het over als ballen eraf en we hebben een ander hondje terwijl het soms maanden kan duren voor je er ook maar iets van merkt
Als hij binnen 48 uur werkt is dat natuurlijk een goede keuze, ik hoop dat de DA die chip heeft :D
chrico
Zeer actief

Lillith schreef:
Als hij binnen 48 uur werkt is dat natuurlijk een goede keuze, ik hoop dat de DA die chip heeft :D
Het is gewoon simpelweg een spuit dus geen chip/implantaat
Er is ook een tabletvorm waarvan je na twee weken het resultaat ziet enz enz. Niet blindstaren op 1 manier maar verruim je blik door info te vergaren. Het is maar net welk doel je wil bereiken.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
alm@
moderator

Gevoelsmatig heb ik ook moeite met de castratie maar dat heb ik al eerder aangegeven. Een chip is inderdaad een goed alternatief :ok:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Of je er nu een stoot hormomen in propt of je haalt ze weg door zijnn ballen in te leveren.?
Ben niet zo'n pro castreren ,maar de nuchterheid om het wel te doen als het het hondje zijn functioneren in de weg staat dan zou ik niet aarzelen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”