Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vallen op een uiterlijk

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Vallen op een uiterlijk

Ongelezen bericht door Jacky »

bouvierpoedel schreef:Naar mate de leeftijd vorderd word mijn blik ruimer.
Kan heel veel honden met kort/ ruw/ langhaar en van klein naar groot waarderen.
Zolang de bouw maar niet beperkend is.
dit dus ook hier. behalve dat ik niet hou van ruwhaar.
straathondjes etc. is ook prima, zolang ze maar de blik hebben.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Nanna schreef: mannen met zachte oortjes? :denken:
Ja, heb jij er een met harde oren dan? :kotz:

Je moet een beetje in de oorlellen kunnen kneden, anders is het niets :neenee:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik heb geen enkele voorkeur kwa hond, alles hangt af van de manier waarop een hond
MIJ bekijkt.
Het is gewoon de blik in zijn/haar ogen dat het hem doet
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Dalisa
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising tussen een kat, wolf, duif, kangoeroe en een beetje hond.

Ongelezen bericht door Dalisa »

ik hou van grotere honden. Ook al zullen het leuke beestjes zijn, ik ga niet over straat lopen met bijvoorbeeld een chihuahua.
ik ben super gefascineerd door de wolf, en het valt op dat de honden die ik mooi vind een beetje hetzelfde eruit zien. Duitse Herder, Tamaskan, wolfshonden...
maar ik vind bijvoorbeeld de border collie en de aussie ook mooi..
een klein hondje kan natuurlijk ook flink van zich afbijten, maar ik heb dan liever een hond waarvan men denkt 'daar wil ik geen ruzie mee, ik loop er wel met een boog omheen'.
[Niet dat het de bedoeling is dat de hond gemeen is of moet zijn of iets dergelijks!!daar neem ik in ieder geval geen hond voor]

Ik ga dus meer voor maat en grootte dan een bepaalde oorstand of kleur bijvoorbeeld...
Afbeelding
met dank aan Sanner
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Mama Sanneke schreef:Ik heb geen enkele voorkeur kwa hond, alles hangt af van de manier waarop een hond
MIJ bekijkt.
Het is gewoon de blik in zijn/haar ogen dat het hem doet
dat heb ik wel met individuele honden, maar als het erom gaat wat ik echt mooi vind.. Dan heb ik toch wel een beeld haha.

de hond die trouwens het best in de buurt komt bij mijn ideaal van een hond is een duitse staande draadhaar
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik val op verschillende type honden, eigenlijk niet specifiek iets. Ik kan de afghaan ontzettend waarderen maar een mooie mastino idem, een ruwhaarteckel vind ik geweldig en zo nog wel meer rassen die ik qua uiterlijk ontzettend mooi vind. Of het nu hangende oren heeft , lichte of donkere ogen, afhankelijk van het type hond kan ik dat waarderen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik val op honden (toch meestal wel terriërs) met een wat adelijke uitstraling; de schotse terrier, de airdale; dat soort types. met van die lange neuzen zeg maar. Plukvachten hebben mijn voorkeur.

Ik hou niet van plopogen, lange vachten of korte snuiten.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Ik val op wat grotere honden, kortharig. Atletisch en gespierd gebouwd, maar niet overdreven. Zo vinden ik Ridgebacks, Dalmaten en Weimaraners erg mooi, maar ook bijvoorbeeld whippets en andere kortharige windhondachtigen.

Helemaal tegen het bovenstaande in, ben ik ook DOL op ruwhaar teckels! :F:

Het belangrijkste waar ik voor val is eigenlijk de kop. Een intelligente, stoere uitdrukking, maar nog steeds vriendelijk. Dat vind ik ook in de RR terug, maar ook in vele andere rassen. Wat dat betreft ben ik heel veelzijdig!
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Heel verschillend. Over het algemeen: kortharig, slank, staande oren. Kleur maakt niet heel veel uit.
Toch hou ik ook van molossers enz. ik vind heel veel mooi.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

ArCee schreef:Ik val qua uiterlijk op honden die echt BODY hebben. Type kalf dus....ongeveer.
Honden die er echt staan, waarvan je in 1 oogopslag weet: Zo jij kunt tegen een stootje. Daar staat ff wat!!
Bij mij moet een hond echt H O N D zijn, niet alleen in uiterlijk, ook in gedrag. Niet teveel vermenselijken en af en toe een beetje dwars / eigenwijs zijn mag best :tongue:
Ook mijn idee.. :ok:
Afbeelding
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Ik houd van natuurlijk uitziende honden, geen korte pootjes, lange lijven, platte neuzen, teveel vel, teveel vacht.. Ik vind het mooi als ze uitstralen dat ze pit hebben, en mooi bespierd. Staande oren, mooie lange neus..

De twee mooiste honden vind ik de mechelse herder en husky met donkere ogen, maar ook een kort/stokharige duitse herder vind ik heel mooi, en behaarde peruanen. En hollandse herders, maar daarvan dan weer wel de langhaar en border collies met korte vacht. Dit zijn ook allemaal wel honden die ik zelf zou willen hebben, ook al is de husky misschien een vreemde eend in de bijt.

Kortharige windhonden vind ik ook heel mooi, maar niet de héle dunnes waar alle botjes uitsteken. Die elegante kracht en snelheid als ze rennen, kan ik uren naar kijken..

Kleine langharige witte hondjes vind ik leuk omdat ze er zo snoezig en lief eruit zien, ze zíjn ook snoezig en lieflijk, wat ik heb geleerd dat weer minder bij me past.

En hoewel teckels korte pootjes en lange lijven hebben, vind ik ze toch geweldig leuk, het eigenwijze snoetje en grappige uiterlijk. En het grote karakter spreekt me ook aan, wie weet wordt dat over tien jaar het kleine hondje "voor erbij".
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

ArCee schreef:Ik val qua uiterlijk op honden die echt BODY hebben. Type kalf dus....ongeveer.
Honden die er echt staan, waarvan je in 1 oogopslag weet: Zo jij kunt tegen een stootje. Daar staat ff wat!!
Bij mij moet een hond echt H O N D zijn, niet alleen in uiterlijk, ook in gedrag. Niet teveel vermenselijken en af en toe een beetje dwars / eigenwijs zijn mag best :tongue:
Ja, daar hou ik ook van. En daar moet natuurlijk een mooie massieve kop opzitten. Een Ier is groot, maar die heeft niet zo'n massieve kop als bijvoorbeeld een Newfoundlander.

En eigenwijs hoort natuurlijk, een slaafse hond is te saai.
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Nanna schreef:
*Esther schreef:Puur op Nanna's tekst zie ik een hond voor me: de Doberman
Minpuntje: de kleur, ik hou eigenlijk helemaal niet van black en tan.
je hebt ze ook in het bruin ;-)
Afbeelding
Dat weet ik toch :wink:
En vroeger nog in t blauw.
Het liefst zag ik het Dobermannlijf in het reebruin. Hebbie die niet voor me :wink:
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

*Esther schreef: Het liefst zag ik het Dobermannlijf in het reebruin. Hebbie die niet voor me :wink:
Ridgeback. :pffff:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Dat is een Duitse Pinscher :S:
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Ik ben op die enorme oren van een Cardigan gevallen :wink: Verder hou ik van honden met een halflange vacht en van honden die niet te groot zijn. Ze moeten er wel sportief uitzien. Ik hou van lange staarten die niet over de rug krullen. Kortsnuiten, bolle ogen en heel groot en kortharig is niet mijn ding.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik hou van de kleuren van corgi's, en van de koppen. Ze kijken vaak zo wijs.
Maar, de honden die ik leuk vind lijken niet op elkaar qua uiterlijk.
Ik kan een stafford wel waarderen, puur op uiterlijk, omdat ik die spieren erg mooi vind.
Maar, een leonberger, kan ik de grootte, de vacht, en juist die 'berghonden' bouw, weer erg waarderen.
Honden die ik gewoon nooit zal waarderen qua uiterlijk, zijn honden met krullen, dreads, en overmatig lang haar.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Muk schreef:
Ja, daar hou ik ook van. En daar moet natuurlijk een mooie massieve kop opzitten. Een Ier is groot, maar die heeft niet zo'n massieve kop als bijvoorbeeld een Newfoundlander.

En eigenwijs hoort natuurlijk, een slaafse hond is te saai.
hier sluit ik me bij aan :cheer:
Afbeelding
Hamster-007
Actief
Mijn ras(sen): Maltezer x Terriër
Klikootje

Ongelezen bericht door Hamster-007 »

Nanna schreef:Als we nou even totaal alle ras/karaktereigenschappen buiten beschouwing laten.
En alleen maar even nadenken over het uiterlijk van een hond.
Waarom val je dan juist op kortsnuitige, langharige, grote, hangorige, vellerige of juist superstrakke honden?

Dus: wat trekt je aan in het uiterlijk van het ras dat je het mooist vindt?
Hoe mooi sommige rassen ook zijn (Rotties zijn zoooo moooi :I: ), vaak zijn de klikootjes (sommigen van hen) het meest interessant in mijn optiek.
In echte rashonden zitten vaak eigenschappen die de mens er willens en wetens in heeft willen proppen, met doorfokken en lichamelijke/psychische klachten tot gevolg.
Een kruising tussen bijv. een Maltezer en een Terriër kan een hond eigenschappen van beide kanten geven, als ook een zeer interessant karakter.
Qua rashonden blijf ik toch in liefde met de Rotties. Groot deel van mijn jeugd hebben we er een gehad en ze was zo lief, zo mooi. De rankheid, de kracht, de betrouwbaarheid, het vermogen om zowel een teddy- als een grizzlybeer te zijn...
En dan de manier waarop zo'n Rotti je aan kan kijken, dat is een zeldzaamheid :love: .
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik val op honden die op wolven lijken. De tjech, saarloos of tamaskan, geweldig!!! De mechelaartjes, duitse en hollandse herders vind ik ook aardig in de buurt komen van wolven, ik vind ze gewoon prachtig om te zien.

En waarom? Tja, ik weet het eigenlijk niet, wolven fascineren me gewoon. Een wolf in huis lijkt me niets, maar een hond die er op lijkt... Ik teken ervoor. Ooit, als ik later groot ben :mrgreen:
Afbeelding
umajoya
Zeer actief
Mijn ras(sen): Verliefd op Australian Shepherds

Ongelezen bericht door umajoya »

laura86 schreef:Ik val op honden die er "vriendelijk" uitzien met een halflange, aaibare vacht en flapperoren. Niet te klein en niet te groot.
Helemaal mee eens :D

Terwijl ik toch ook ergens diep van binnen een zwak heb voor Amstaffs.
Liefs, Uma [Met Mojo en Halo]

Afbeelding
[gemaakt door kiki2000]
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik val op het type honden wat nog iets weg heeft van de wolf, ook voor mij vallen daar dan de mechelaar, hollander en duitser onder.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

umajoya schreef:
laura86 schreef:Ik val op honden die er "vriendelijk" uitzien met een halflange, aaibare vacht en flapperoren. Niet te klein en niet te groot.
Helemaal mee eens :D

Terwijl ik toch ook ergens diep van binnen een zwak heb voor Amstaffs.
die vind ik ook leuk ja, amstaffs. Alleen haak ik al af bij de hondagressie, dat is neits voor mij.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik val op honden met een werkend uiterlijk, dat kunnen verschillende dingen zijn:

- wolf-achtige honden (incl. husky-achtigen)
- pitbull-achtigen (maar dan dus wel de atletische variant, qua type de game-bred)
- waakhonden als de dobermann, de rottweiler, etc.
- sommige herders (maar dan wel vaak de werklijnen)
- de kortharige windhonden

Ik zeg altijd, qua type moet een hond voldoende poot-, snuit- en staartlengte hebben en niet te veel oor (zowel rechtop (vleermuisoren), als zeer lang hangend) en niet te veel huid (zowel rimpels, plooien en loshangend vel). Daarnaast ben ik niet zo'n fan van een ruwharige vacht. Het liefst een golvende of rechte middellange vacht of kort. En dan niet te veel harend (liefst echt rui-seizoenen)
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

ik val eerder voor de oertypes, dus zowat alles wat op een wolf lijkt. Waarom? De geweldige imposante uitstraling die ze daardoor hebben :I:
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Annemarie Rouw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippets
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Annemarie Rouw »

Een heel korte vacht, zodat je precies ziet wat de hond in huis heeft aan belijning, bespiering etc. En dan liefst een vlakke maar flinke bespiering. Een lange hals, mooi hoofd, absoluut donkere ogen, een lange staart.
Ik kan nog altijd ademloos kijken naar mijn whippets als ze coursen. Die snelheid, die wendbaarheid, die passie... :I:
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Ik val op honden met half lang haar, half staande oren of flap oren. Een gemiddelde atletische bouw en alles in balans waardoor ze lekker kunnen bewegen. Een hond moet er voor mij ook niet te "netjes" en perfect uitzien, een beetje eigenheid in het uiterlijk kan ik erg waarderen.
Mijn voorkeur gaat de laatste jaren uit naar zwarte honden, dat komt door Buck :wink:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik val op een alert koppie, halflange vacht (lang genoeg om lekker doorheen te kroelen, maar ook weer niet absurd lang), geen baard en leuke kleurtjes.

Zeg maar een leuke merle BC :mrgreen:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Wat ik aan de Boston zo leuk vind is de zachte soms ondeugende/clownske uitstraling. Verder hou ik meer van het " elegante type " . Vierkante bouw met voldoende beenlengte. Dat vind ik mooi. De snuit moet niet te lang zijn . Daar hou ik dan weer niet van, maar een beetje snuit vind ik wel ok.
Ik ben helemaal niet moeilijk. Het enige waar ik niet op val zijn op honden met lang haar , collies en Shelties uitgezonderd.

Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Nanna schreef:Als we nou even totaal alle ras/karaktereigenschappen buiten beschouwing laten.
En alleen maar even nadenken over het uiterlijk van een hond.
Waarom val je dan juist op kortsnuitige, langharige, grote, hangorige, vellerige of juist superstrakke honden?

Dus: wat trekt je aan in het uiterlijk van het ras dat je het mooist vindt?
Qua uiterlijk val ik op grote honden met, bij voorkeur, spitse oren.
Duitse Herders, Akita's, Wolfhonden en Huskies bijvoorbeeld, vind ik echt prachtig.
De reden weet ik niet precies. Het is niet zo dat ik een semi-wolf zoek ofzo.
De blik van de Duitser kan mij echt doen smelten...
Afbeelding

Als nr 2.. 'next best thing' zeg maar, jachthonden met ''echte'' snuiten en flaporen.
Voorbeelden zijn de Bloedhond en de Bracco Italiano.
Dat is weer heel iets anders, dus het zal voor mij wel met uitstraling te maken hebben.
Afbeelding
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”