Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
UK versoepelt de regels
Moderator: moderatorteam
- Linx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever - Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: UK versoepelt de regels
Pet travel rules from 1 January 2012
From the 1 January 2012 all pet dogs, cats and ferrets (including guide and hearing dogs) can enter or re-enter the UK without quarantine provided they meet the rules of the scheme, which will be different depending on the country the pet is coming from.
Animals which do not meet all the rules must be licensed into quarantine. They might then be able to obtain early release if they can be shown to comply with the necessary pet travel requirements.
What you need to do if you are entering the UK from the EU and listed non-EU countries (see which countries apply)
What you need to do if you are entering the UK from unlisted non-EU countries (see which countries are unlisted)
What you need to do if you are entering the UK from the EU and listed non-EU countries
Preparing your dog, cat or ferret
Step 1 – Have your pet microchipped – Before any of the other procedures for pet travel are carried out, your pet must be fitted with a microchip so it can be properly identified.
Step 2 – Have your pet vaccinated – After the microchip has been fitted your pet must be vaccinated against rabies. There is no exemption to this requirement, even if your pet has a current rabies vaccination. Rabies boosters must be kept up to date.The length of the waiting period before entry to the UK is 21 days after the vaccination date. If the vaccination is in two parts the 21 day wait will be from the date of the second vaccination.
Step 3 – Get pet travel documentation – For animals being prepared in an EU country, you should get an EU pet passport. If you are preparing your animal in a non-EU listed country you will need to obtain an official third country veterinary certificate although note that Croatia, Gibraltar, Norway, San Marino and Switzerland are also issuing passports.
Step 4 – Tapeworm treatment – We expect the European Commission to shortly come forward with proposals to allow UK to still require pets to be treated against tapeworms. There will be no mandatory requirement for tick treatment.
Step 5 – Arrange for your animal to travel with an approved transport company on an authorised route – Your pet must enter the UK from a listed country travelling with an approved transport company on an authorised route.
Ik vraag me nu af, samen met de fokker van onze reu waar straks dus een pup heen gaat..
Als wij de pup nu met 12 weken (over 3 weken) laten enten.... Mag ze dan op 1 januari naar UK?
Of moet ze ná 1 januari geënt worden en mag ze dan 21 dagen later weg????
Het is zowel haar als ons niet helemaal duidelijk... Ik dacht eigenlijk het eerste, maar zij denkt het tweede....
From the 1 January 2012 all pet dogs, cats and ferrets (including guide and hearing dogs) can enter or re-enter the UK without quarantine provided they meet the rules of the scheme, which will be different depending on the country the pet is coming from.
Animals which do not meet all the rules must be licensed into quarantine. They might then be able to obtain early release if they can be shown to comply with the necessary pet travel requirements.
What you need to do if you are entering the UK from the EU and listed non-EU countries (see which countries apply)
What you need to do if you are entering the UK from unlisted non-EU countries (see which countries are unlisted)
What you need to do if you are entering the UK from the EU and listed non-EU countries
Preparing your dog, cat or ferret
Step 1 – Have your pet microchipped – Before any of the other procedures for pet travel are carried out, your pet must be fitted with a microchip so it can be properly identified.
Step 2 – Have your pet vaccinated – After the microchip has been fitted your pet must be vaccinated against rabies. There is no exemption to this requirement, even if your pet has a current rabies vaccination. Rabies boosters must be kept up to date.The length of the waiting period before entry to the UK is 21 days after the vaccination date. If the vaccination is in two parts the 21 day wait will be from the date of the second vaccination.
Step 3 – Get pet travel documentation – For animals being prepared in an EU country, you should get an EU pet passport. If you are preparing your animal in a non-EU listed country you will need to obtain an official third country veterinary certificate although note that Croatia, Gibraltar, Norway, San Marino and Switzerland are also issuing passports.
Step 4 – Tapeworm treatment – We expect the European Commission to shortly come forward with proposals to allow UK to still require pets to be treated against tapeworms. There will be no mandatory requirement for tick treatment.
Step 5 – Arrange for your animal to travel with an approved transport company on an authorised route – Your pet must enter the UK from a listed country travelling with an approved transport company on an authorised route.
Ik vraag me nu af, samen met de fokker van onze reu waar straks dus een pup heen gaat..
Als wij de pup nu met 12 weken (over 3 weken) laten enten.... Mag ze dan op 1 januari naar UK?
Het is zowel haar als ons niet helemaal duidelijk... Ik dacht eigenlijk het eerste, maar zij denkt het tweede....

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
het gaat in per 1 januari 2012, waarom laat je haar niet 3 weken daarvoor enten?Linx schreef: Ik vraag me nu af, samen met de fokker van onze reu waar straks dus een pup heen gaat..
ik weet alleen niet of 1 enting voldoende is bij een pup, maar dat zou je bij je DA kunnen navragen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zit er net een persbericht over te schrijvenrenee-uk schreef: het gaat in per 1 januari 2012, waarom laat je haar niet 3 weken daarvoor enten?
ik weet alleen niet of 1 enting voldoende is bij een pup, maar dat zou je bij je DA kunnen navragen.

Ja, als je drie weken van te voren ent, mag ze op de 1e weg volgens mij.
En ja, 1 enting is genoeg voor een hond vanaf 3 maanden.
- Linx
- Zeer actief
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
- Contacteer:
Ik snap niet helemaal waarom het dan 3 weken van tevoren moet? (Niet om te discussiëren hoor, ik snap het serieus niet..)
Als je haar met 3 maanden laat enten, een enting die normaal gezien 2 (of 3) jaar geldig is.... Dan is die enting op 1 januari
dus ongeveer 5 maanden oud........? Dus nog bij lange na niet verlopen? Zelfs al zou het zo zijn (dat weet ik dus niet) dat ze
in UK om het jaar enten? Evt. willen we ook best die enting 3 weken voor 1 januari geven, dat is het punt niet, alleen ik vraag
me af of ik het dan niet goed heb begrepen..
Als je haar met 3 maanden laat enten, een enting die normaal gezien 2 (of 3) jaar geldig is.... Dan is die enting op 1 januari
dus ongeveer 5 maanden oud........? Dus nog bij lange na niet verlopen? Zelfs al zou het zo zijn (dat weet ik dus niet) dat ze
in UK om het jaar enten? Evt. willen we ook best die enting 3 weken voor 1 januari geven, dat is het punt niet, alleen ik vraag

- Rahne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tamaskan
- Contacteer:
Volgens mij moet dat niet maar waarom zou je het eerder doen als het niet nodig is?Linx schreef:Ik snap niet helemaal waarom het dan 3 weken van tevoren moet? (Niet om te discussiëren hoor, ik snap het serieus niet..)
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Precies wat ik bedoelde.Rahne schreef:Volgens mij moet dat niet maar waarom zou je het eerder doen als het niet nodig is?Linx schreef:Ik snap niet helemaal waarom het dan 3 weken van tevoren moet? (Niet om te discussiëren hoor, ik snap het serieus niet..)
Het is nog een pup als ik de keus had zou ik die niet op 3 maanden rabies laten enten maar zo laat mogelijk

In de Uk hoeft er niet elk jaar ge-ent te worden, ze dwingen alleen wel af dat je de drie jaar enting om de twee jaar doet, maar zoals ik hierboven geloof ik ook al ergens schreef, weet ik niet of dat van bovenhand opgelegd is of dat het is om de kas te spekken en gok ik op het laatste

Als ik met mijn honden van hier naar het vasteland ga en weer terug hoef ik ook niet opnieuw te enten; ik heb de boosts nl op tijd gedaan en datzelfde geldt ook voor honden van het vasteland die de UK inkomen en die een geldige rabies vaccinatie in hun paspoort hebben staan.Rabies boosters must be kept up to date.
Ik heb het idee dat jullie het moeilijker maken dan het is; de rabies enting moet geldig zijn en als het een nieuwe enting betreft niet later dan 21 dagen voordat de hond de UK binnenkomt gezet zijn.
Dat is volgens mij het hele verhaal.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 2
Als je nu tegen rabies ent mag je op 1 januari naar de UK.
De regel is alleen dat de 6 maanden veranderd zijn in 21 dagen.
En natuurlijk jaarlijks of 3 jaarlijks bijhouden.
De regel is alleen dat de 6 maanden veranderd zijn in 21 dagen.
En natuurlijk jaarlijks of 3 jaarlijks bijhouden.

- Linx
- Zeer actief
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
- Contacteer:
Dan heb ik het dus wel goed begrepen. Mooi! Ik ben zelf niet anders gewend dan met 12 weken rabiës enten,
vandaar (ook voor de shows) maar grote kans dat we dan nu lekker wat later gaan, dat maakt dan toch niet uit!!
Dank jullie voor het geduld en de info.
vandaar (ook voor de shows) maar grote kans dat we dan nu lekker wat later gaan, dat maakt dan toch niet uit!!
Dank jullie voor het geduld en de info.