Ik denk dat het niemand om die 1,50 gaat maar om het principeshanty schreef:Die site had ze toch al tijden voor de doedag .. Dus die heeft ze heus niet even speciaal gemaakt voor de doedag. Beetje ver gezocht dit weer ...sjaak-k schreef:Oh, het is absoluut niet persoonlijk, of om die ene foto hoor.
Voordat de foto's online stonden, sterker nog, voordat de DoeDag begonnen was gingen er al verhalen rond dat jij, als enige, de foto's tegen vergoeding aanbiedt. Moet je zelf weten natuurlijk, maar op die manier ga je niet de reputatie opbouwen die je graag wilt, geloof ik.
Daarbij zou ik het totaal geen probleem vinden om voor een mooie foto 1,50 te betalen die ik ook op groot formaat zou willen laten drukken.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foto's Patty - Deel 1 2011
Moderator: moderatorteam
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: Foto's Patty - Deel 1
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
mwah, dit verhaal komt allemaal alleen omdat patty niet zomaar de foto van nilo wil geventwinkeltje schreef:Ik denk dat het niemand om die 1,50 gaat maar om het principe

Had ze dat gedaan dan had je sjaak en meave en marjoleine er zeer ws niet over gehoord.
Die heb ik namelijk in eerdere topics er ook niet over gehoord waarbij de link ook stond.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Uhhu, zolang je dat maar geloofdMachie schreef:mwah, dit verhaal komt allemaal alleen omdat patty niet zomaar de foto van nilo wil geventwinkeltje schreef:Ik denk dat het niemand om die 1,50 gaat maar om het principe
Had ze dat gedaan dan had je sjaak en meave en marjoleine er zeer ws niet over gehoord.
Die heb ik namelijk in eerdere topics er ook niet over gehoord waarbij de link ook stond.

Nou volgens mij maakt niemand een probleem van het feit dat je groter formaat foto's ook kan bestellen. Dat is er maar 1 en de rest haakt daar mooi op in. Was niemand er over begonnen dan had je geen woord er over gehoord.
Sterker nog ik denk dat de modjes dan niet eens in actie waren gekomen dat dit niet mocht...
Sterker nog ik denk dat de modjes dan niet eens in actie waren gekomen dat dit niet mocht...
- twinkeltje
- moderator
dat kan dat weet ik nietMachie schreef:mwah, dit verhaal komt allemaal alleen omdat patty niet zomaar de foto van nilo wil geventwinkeltje schreef:Ik denk dat het niemand om die 1,50 gaat maar om het principe
- twinkeltje
- moderator
Echt wel het stond in het mod hoekje voor overlegshanty schreef:Nou volgens mij maakt niemand een probleem van het feit dat je groter formaat foto's ook kan bestellen. Dat is er maar 1 en de rest haakt daar mooi op in. Was niemand er over begonnen dan had je geen woord er over gehoord.
- MJ
- Zeer actief
wat is er zo onduidelijk aan : commercieel gebeuren mag niet op het forum ?
Er kan lang en breed over gesproken worden..het mag niet . klaar.
Ennuh ..we gaan hier toch ook geen ellenlang topic van maken ,hè ? Gun ons modjes ook wat rust zeg.

Er kan lang en breed over gesproken worden..het mag niet . klaar.
Ennuh ..we gaan hier toch ook geen ellenlang topic van maken ,hè ? Gun ons modjes ook wat rust zeg.

Als het zo duidelijk is in jullie ogen dat iets niet mag dan had er gelijk wat gezegd kunnen worden toch ?
Ik vind het maar raar in elk geval. De topics staan er al een paar dagen zonder dat er een modje ook maar wat van heeft gemeld in de topics zelf...
Maar goed opgelost is het al want de foto's zijn weg.
Ik vind het maar raar in elk geval. De topics staan er al een paar dagen zonder dat er een modje ook maar wat van heeft gemeld in de topics zelf...
Maar goed opgelost is het al want de foto's zijn weg.
- MJ
- Zeer actief
Nee, we hadden ook niets anders te doen .
Maar idd..het is opgelost.
Maar idd..het is opgelost.

- sjaak-k
- Zeer actief
Echt niet! Het is allemaal vriendjespolitiek. Er zit vást iets achter, dit kán niet zomaar gebeurd zijntwinkeltje schreef:Echt wel het stond in het mod hoekje voor overlegshanty schreef:Nou volgens mij maakt niemand een probleem van het feit dat je groter formaat foto's ook kan bestellen. Dat is er maar 1 en de rest haakt daar mooi op in. Was niemand er over begonnen dan had je geen woord er over gehoord.

Ohja en het gebeurd vaker trouwens, dat één iemand iets ter sprake brengt en de rest daar op inhaakt. Voor het geval je het nog niet wist, dat heet discussiëren, daar is een forum eigenlijk voor. Maar omdat ik het wel met je eens ben dat de brandstichter altijd gestraft moet worden, stem ik voor het bannen van Manon

- twinkeltje
- moderator
- sjaak-k
- Zeer actief
- twinkeltje
- moderator
en nee ik heb het niet gezien we waren met andere dingen bezig , we verwachten geen gedoe in een foto hoek namelijk 

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Ok, dus even voor de duidelijkheid.. Je mag niet zeggen in het openbaar in een topic dat je je foto's verkoopt. Maaaar als je dat via pb doet mag het wel.
Prima regel vind ik
Prima regel vind ik

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Ik kan er niks aan doen maar ik geloof dat ik geld ging vragen voor het feit dat mijn hond gebruikt was voor commerciele doeleinden als hier een foto van mijn hond bij had gestaan.
Wat belachelijk weer dit, het HF op zn kleinst

Wat belachelijk weer dit, het HF op zn kleinst

dat je dat wil vind ik al te idioot om los te lopenMachie schreef:Ok, dus even voor de duidelijkheid.. Je mag niet zeggen in het openbaar in een topic dat je je foto's verkoopt. Maaaar als je dat via pb doet mag het wel.
Prima regel vind ik

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Amy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 7
Wel grappig, hier hadden we het thuis over toen de foto's net geupload waren. Ik en "Linx" zijn niet naar de doe-dag geweest.. Maar geld voor een grote foto vragen..
De foto's zijn toch al gemaakt, misschien wel zonder toestemming van de eigenaar
Kunnen we ook zo beginnen 

- MJ
- Zeer actief
Dit is in elk geval niet HF op zijn kleinst, Renee want dit is in al die jaren dat ik hier rondloop en meegeweest ben met verschillende dingen nooit geweest. Het idee kwam niet eens op.
Ik denk dat wij oud worden. Laat ik het daar maar op houden.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
eens is de eerste keer toch MJ?MJ schreef:Dit is in elk geval niet HF op zijn kleinst, Renee want dit is in al die jaren dat ik hier rondloop en meegeweest ben met verschillende dingen nooit geweest. Het idee kwam niet eens op.
Ik vind het echt compleet belachelijk

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Machie
- Zeer actief
Ik vind het een moeilijke situatie.
Ik vind namelijk foto's gemaakt door een ander van hf afplukken en vervolgens elders (commercieel) te gaan gebruiken ook notdone. En dat gebeurt zo vreselijk veel...
Ik vraag geen geld voor mn foto's, laat ik dat voorop stellen, maar ik ben laatst ook een foto van mij tegen gekomen (in de krant notabene!!!) zonder dat ik daar toestemming voor gegeven heb. Het is gewoon heel lastig om te zeggen wat de grens is. En dan vind ik het gebaar van, 1 euro en jij heb de foto en doe ermee wat je wilt nog geen groot drama.
Ik vind namelijk foto's gemaakt door een ander van hf afplukken en vervolgens elders (commercieel) te gaan gebruiken ook notdone. En dat gebeurt zo vreselijk veel...
Ik vraag geen geld voor mn foto's, laat ik dat voorop stellen, maar ik ben laatst ook een foto van mij tegen gekomen (in de krant notabene!!!) zonder dat ik daar toestemming voor gegeven heb. Het is gewoon heel lastig om te zeggen wat de grens is. En dan vind ik het gebaar van, 1 euro en jij heb de foto en doe ermee wat je wilt nog geen groot drama.
- MJ
- Zeer actief
Ja , eens is de eerste keer ..maar dit zal niet overgenomen worden.renee-uk schreef:eens is de eerste keer toch MJ?MJ schreef:Dit is in elk geval niet HF op zijn kleinst, Renee want dit is in al die jaren dat ik hier rondloop en meegeweest ben met verschillende dingen nooit geweest. Het idee kwam niet eens op.
Ik vind het echt compleet belachelijk
Dat lijkt me stug.
Ik zie een paar mensen knikkend reageren maar dat zijn enkelingen.
HF is meer als enkele personen en zal zijn eigen mentaliteit behouden wat betreft foto's op wandelingen en Doe-dagen.
Dat gaat om leuke dingen , lol met elkaar en elkaar dingen gunnen en de fun gaat ook nadien nog door door de foto's te bekijken. Dat draait niet om geld.
Tenminste...dat is hoe ik HF ken en hopelijk zal blijven kennen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ach van mij mogen ze doen wat ze willen met mijn foto's. Heb ook al meerdere pbtjes en berichtjes via facebook gekregen dat mensen erg blij zijn met de foto's. Dat vind ik wel genoeg.
Zo goed zijn ze niet dat ik er geld voor zou durven vragen en al helemaal niet voor foto's van zoiets of van een wandeling. Die andere fotograaf die wilde komen en foto's wilde verkopen deed het voor een goed doel, maar zij vroeg volgens mij nog meer per foto.. denk ook niet dat mensen die foto's zouden kopen, aangezien er al zoveel mensen zijn die foto's maken op de doe dag. 

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Sjonge. Als iedereen dan al zoveel gratis foto's op origineel formaat heeft van een ander, dan mis je die ene foto die Patty heeft gemaakt ook niet. Dus dan koop je hem niet en dan is er dus niks om je druk om te maken.
Maargoed, ik sla zelfs geen foto's van wandelingen e.d. op. Na 431 foto's van mijn eigen hond vind ik het wel best, eigenlijk.
Maargoed, ik sla zelfs geen foto's van wandelingen e.d. op. Na 431 foto's van mijn eigen hond vind ik het wel best, eigenlijk.
- sjaak-k
- Zeer actief
Die 1,50 is voor privégebruik he. Als je de rechten wilt is dat 80 euro, staat op de siteMachie schreef:Ik vind het een moeilijke situatie.

En kom nou, die foto's commercieel gebruiken, wie hier op het forum doet dat nou...

- twinkeltje
- moderator
Volgens mij heb ik nog geen foto van jou gezien_Inge_ schreef:Ach van mij mogen ze doen wat ze willen met mijn foto's. Heb ook al meerdere pbtjes en berichtjes via facebook gekregen dat mensen erg blij zijn met de foto's. Dat vind ik wel genoeg.Zo goed zijn ze niet dat ik er geld voor zou durven vragen en al helemaal niet voor foto's van zoiets of van een wandeling. Die andere fotograaf die wilde komen en foto's wilde verkopen deed het voor een goed doel, maar zij vroeg volgens mij nog meer per foto.. denk ook niet dat mensen die foto's zouden kopen, aangezien er al zoveel mensen zijn die foto's maken op de doe dag.

- Saskia241
- Zeer actief
Ik heb ook een foto op de doedag van Oscar, gemaakt door iemand anders hier uit een topic gehaald, maar die stop ik dan in m'n eigen fotoboek. Ik ga niet doen of ik 'm zelf heb gemaakt.Machie schreef:Ik vind het een moeilijke situatie.
Inderdaad wel raar om een foto tegen te komen in de krant waar je geen toestemming voor hebt gegeven.
- Machie
- Zeer actief
De foto's waren te zienMJ schreef:]
Ja , eens is de eerste keer ..maar dit zal niet overgenomen worden.
Dat lijkt me stug.
Ik zie een paar mensen knikkend reageren maar dat zijn enkelingen.
HF is meer als enkele personen en zal zijn eigen mentaliteit behouden wat betreft foto's op wandelingen en Doe-dagen.
Dat gaat om leuke dingen , lol met elkaar en elkaar dingen gunnen en de fun gaat ook nadien nog door door de foto's te bekijken. Dat draait niet om geld.
Tenminste...dat is hoe ik HF ken en hopelijk zal blijven kennen.

Tenminste, kijk patty's postgeschiedenis maar na. Foto's zijn gewoon te zien alleen zegt patty. Leuk en aardig allemaal, ik ga niet elke week 20 foto's gewoon weggeven. Voor 1.50 euro kunnen jullie ze kopen en dan mag je er mee doen wat je wilt. OP klein formaat staan ze op het forum, op groot formaat betaal je er n euro voor. Dat is toch niet volstrekt belachelijk?
Sjaak, commercieel staat tussen haakjes. Maar er staan genoeg foto's door anderen gemaakt gewoon op websites van mensen hier hoor. En dan wel ff het naampje van de fotomaker eraf knippen...
- Saskia241
- Zeer actief
Ik ben ook altijd superblij met jouw foto's._Inge_ schreef:Ach van mij mogen ze doen wat ze willen met mijn foto's. Heb ook al meerdere pbtjes en berichtjes via facebook gekregen dat mensen erg blij zijn met de foto's. Dat vind ik wel genoeg.Zo goed zijn ze niet dat ik er geld voor zou durven vragen en al helemaal niet voor foto's van zoiets of van een wandeling. Die andere fotograaf die wilde komen en foto's wilde verkopen deed het voor een goed doel, maar zij vroeg volgens mij nog meer per foto.. denk ook niet dat mensen die foto's zouden kopen, aangezien er al zoveel mensen zijn die foto's maken op de doe dag.

- Machie
- Zeer actief
Helemaal dat ik het pas 2 weken laten zeg...DanseMacabre schreef:
Inderdaad wel raar om een foto tegen te komen in de krant waar je geen toestemming voor hebt gegeven.
Die foto is van de website van mn zusje gehaald. En ja, op haar site staat geen naamsvermelding bij mijn foto's. Dat vind ik voor haar nl niet nodig

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Maar dat staat hier nu toch niet ter discussie? Of ik moet blont zijnMachie schreef: Ik vind namelijk foto's gemaakt door een ander van hf afplukken en vervolgens elders (commercieel) te gaan gebruiken ook notdone. En dat gebeurt zo vreselijk veel...

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik moet zeggen dat ik ook erg blij ben met de foto's die er gemaakt zijn op de doedag. Ik vind het heel leuk om goede foto's te hebben van een opgroeiende Kiyoshi, en de foto's van Jigzy en mijzelf vind ik ook geweldig. Het is op zo een dag toch juist leuk om foto's te maken waar andere mensen blij mee zijn?
Ik maak ook weleens foto's van andermans honden en ik vind het zelf juist leuk als die op een site ofzo komen. Ik heb jammer genoeg niet het geld voor een goede camera op het moment anders zou die aan mijn hand vastgeplakt zijn
Ik maak ook weleens foto's van andermans honden en ik vind het zelf juist leuk als die op een site ofzo komen. Ik heb jammer genoeg niet het geld voor een goede camera op het moment anders zou die aan mijn hand vastgeplakt zijn