Hier ben ik het helemaal mee eens. Je zou haast denken dat juist de fokkers van kruisingen die voor 300-400 euro (of iets in die richting) worden verkocht, de echte liefhebbers moeten zijn aangezien er vaak genoeg door fokkers wordt beweerd dat ze net 'gelijk spelen' met een nest van pupjes met een prijskaartje van 800-1000 (of meer). Deze kruisingsfokkers zouden dus zelfs geld toeleggen op het fokken, hoeveel meer hobby kan het zijn?Machie schreef: Dus... als je niet op gezondheid keurt en 250 euro per hond vraagt is het bijverdienste te koste van de hond maar als je wel op gezondheid keurt en fokt met een belachelijk smalle fokbasis maar 1000 euro per pup vraagt is het hoera hoera goede fokker?
Ik snap je wel hoor. Ik vind ook dat de honden gewoon op gezondheid getest moeten wordenMaar niet alle rasfokkers zijn wel goede fokkers. Zat die 3x een nest via de RV fokken en nog 3x via marktplaats verkopen
Het gaat toch om het feit of een fokker een weloverwogen keuze maakt om te fokken met bepaalde honden? Op zich hoef je voor het krijgen van stamboompups weinig meer te doen dan 2 stamboomhonden op elkaar zetten, komt geen show oid aan te pas. Als ik Lotus een nestje stamboomgoldens zou laten krijgen ben ik geen betere of slechtere fokker dan wanneer ik haar een nest goldenxlabjes laat krijgen, alleen zal ik aan dat laatste qua geld minder overhouden wss.