Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bezwangerd en het aftellen kan beginnen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

christiane
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collies
Aantal honden: 12
Contacteer:

Re: Bezwangerd en dringend hulp nodig.

Ongelezen bericht door christiane »

als ze de pups al voelt bewehen dan duurt het nog een dag of 10 voor zeer zijn
pups gewoon laten komen en ev hulp van asiel inschakelen voor ze te plaatsen
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Tara schreef:Nee, in het asiel zitten ze lekker. :roll:
Mag ze zich eerst even lekker gaan verantwoorden voor het feit dat de pups er zijn, ook al kon ze er in dit geval niks aan doen.
Daarbij vertrouw ik de deskundigheid van veel asiels niet zo als het gaat om hondenkarakters.
Een asiel vind ik nog los daarvan geen ideale omgeving om jonge pups in te laten opgroeien.
Nu kun je wel weer op de barricades gaan voor de verschillende 'spierballenrassen', maar je kunt toch moeilijk ontkennen dat het pittige honden zijn, waar niet iedereen zomaar een droomhond van kan maken.

Een spuit Alizin zetten zal misgeboorte op gang brengen, en zal op dit moment absoluut zeer belastend zijn voor de teef.
Om nu alles nog weg te laten halen is erg laat, brengt mogelijk complicaties met zich mee, en zou ook mijn keus niet zijn.
Het minst belastend is denk ik toch om het nest te laten komen, en dan twee of drie pups in leven te laten zodat het natuurlijk proces bij de teef zijn beloop kan hebben.
De rest van de pups zou ik euthanaseren, dat is hartstikke rot, maar wel voor alle partijen het minst belastend.
De overgebleven pups kun je daarmee in elk geval betere kansen bieden.
Ik begrijp dat sentimentele gedoe allemaal niet zo, de wereld zit vol met honden, de asiels lopen over, er worden honden uit het buitenland gehaald, en dan moet je nog een nest spierbalkruisingpups waar nooit iemand om heeft gevraagd in het asiel achterlaten in de hoop op een droombaas?
Ik zou mijn pups echt betere kansen gunnen dan vanuit een asiel te moeten beginnen.

dat dus....
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

crutz schreef:
Mag ze zich eerst even lekker gaan verantwoorden voor het feit dat de pups er zijn, ook al kon ze er in dit geval niks aan doen.
Daarbij vertrouw ik de deskundigheid van veel asiels niet zo als het gaat om hondenkarakters.
Een asiel vind ik nog los daarvan geen ideale omgeving om jonge pups in te laten opgroeien.
Nu kun je wel weer op de barricades gaan voor de verschillende 'spierballenrassen', maar je kunt toch moeilijk ontkennen dat het pittige honden zijn, waar niet iedereen zomaar een droomhond van kan maken.

Een spuit Alizin zetten zal misgeboorte op gang brengen, en zal op dit moment absoluut zeer belastend zijn voor de teef.
Om nu alles nog weg te laten halen is erg laat, brengt mogelijk complicaties met zich mee, en zou ook mijn keus niet zijn.
Het minst belastend is denk ik toch om het nest te laten komen, en dan twee of drie pups in leven te laten zodat het natuurlijk proces bij de teef zijn beloop kan hebben.
De rest van de pups zou ik euthanaseren, dat is hartstikke rot, maar wel voor alle partijen het minst belastend.
Ik begrijp dat sentimentele gedoe allemaal niet zo, de wereld zit vol met honden, de asiels lopen over, er worden honden uit het buitenland gehaald, en dan moet je nog een nest spierbalkruisingpups waar nooit iemand om heeft gevraagd in het asiel achterlaten in de hoop op een droombaas?
Ik zou mijn pups echt betere kansen gunnen dan vanuit een asiel te moeten beginnen.

dat dus....
Ik vind het wel heel wrang hoor, gezonde dieren afspuiten.
Ook al lijkt het me wél de beste oplossing, in korte tijd genoeg goede bazen vinden voor dergelijke honden lukt toch niet.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Nanna schreef:
christiane schreef: pups gewoon laten komen en ev hulp van asiel inschakelen voor ze te plaatsen
Ik zou als asiel mooi houdoe zeggen. Daar zitten al zát honden die op een baas wachten, die hoeven heus geen hele meute vechthonden erbij dat geboren is uit een ongelukje. In hoeverre dat laatste waar is moeten we ook nog maar afwachten trouwens. Ik had zo'n verhaal overigens ook op het HF opgehangen hoor, hou me te goede. :mrgreen:
Nou dat vraag ik mij dus ook af. Er wordt toch niet standaard een echo voor een castratie gedaan? En daarnaast waren er genoeg opties toen de hond nog minder ver in de dracht was. Pas nu ze bijna moet bevallen kan er ineens wel naar info gezocht worden.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Tulp schreef:Nee, je had alles dood moeten laten gaan, inclusief moeder want die kon op dat moment niet natuurlijk bevallen :U:
Eh ja..
Eigenlijk wel ....
En ZEKER als de keizersnee het gevolg was van een onnatuurlijke bouw -denk aan Bulldoggen enzo.-
En ja: dat betekent dan dat het ras binnen de kortste keren opgedoekt is.
Hetzelfde geld voor moeders die hun pups noet zouden verzorgen.
En in het geval van fes/lou was ik niet aan flessen begonnen: OF de teef had het toch zelf opgepikt.
OF het nest was gestorven.
In de natuur was het hele nest gestorven: en terecht.
Ennath
Zeer actief

Dit dus. :lol1:
sads
Actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog
Old English bulldog/American Pitbull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sads »

Ennath schreef:
Tulp schreef:Nee, je had alles dood moeten laten gaan, inclusief moeder want die kon op dat moment niet natuurlijk bevallen :U:
Eh ja..
Eigenlijk wel ....
En ZEKER als de keizersnee het gevolg was van een onnatuurlijke bouw -denk aan Bulldoggen enzo.-
En in het geval van fes/lou was ik niet aan flessen begonnen: OF de teef had het toch zelf opgepikt.
Dus als een vrouw zwanger is en een stuitligging heeft. Wat over het algemeen in een keizersnee uitloopt. Moeten we maar gewoon zeggen....dat doen we niet, want dat is tegen de natuur............ :piew:
GROETJES SAN, DODGE, CHEVY EN BUBBELS
summer07
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door summer07 »

Ik snap de reacties, ook alle negatieve reacties en sta voor alles open.

@Nana: De reden dat ik pas later voor hulp ben gaan zoeken is omdat ik niet alleen met Chica bezig ben. Door de relatiebreuk heb ik met meerdere instanties te maken (o.a. politie en jeugdzorg). Ik kan er hier niet te diep op in gaan maar wil het best privé mailen naar mensen die meer info hierover willen om de situatie beter te begrijpen. Mijn late vragen zijn onzekerheden van mijn kant. Ik heb nog nooit een nest gehad, was niet mijn bedoeling en ik begin dus te twijfelen aan of ik dingen goed doe en goed geregeld heb. Het is dus fijn om van ervaren fokkers te horen wat je nodig hebt en waar je op moet letten. Dat neemt niet weg dat ik niet al een heleboel dingen heb gelezen opgeschreven, opgeslagen en geregeld heb. Ook voor als de pups er straks zijn.

Ik weet dat het behoorlijke honden zijn. Het geluk voor mij is dat ik wel beide honden ken. Chica is dus qua uiterlijk een in de volksmond genoemde vechthond. Zij is echter een hele onderdanige teef die in een roedel zeker geen alfateef zou worden. Ze vecht niet en die keer dat ze is aangevallen door 2 hondagressieve buurthonden is ze weggerend en achter mij gaan staan. Vader is wel een hele dominante reu. Zou goed als alfareu kunnen eindigen in een roedel, is niet agressief naar mensen maar niet alle honden zijn zijn vrienden. De combinatie pups heeft dus bazen nodig die sterk in hun schoenen staan, weten waar ze aan beginnen en dus geen beginnende eigenaren. Ook zal ik ze het advies geven om ze niet zomaar te pas en onpas los te laten lopen. Dat doe ik met Chica ook niet al vertrouw ik haar 100% en luisterd ze super goed. Het wordt moeilijk om goede eigenaren te vinden dat weet ik. Ik ben inmiddels op voorhand 4 pups al "kwijt" aan mensen in mijn omgeving die ervaring hebben met honden (ook moeilijke honden) en ook beide ouderdieren ook kennen maar vooral ook waarvan ik weet dat ze dit soort honden een goed thuis geven. Ik heb een aantal mensen op voorhand al gezegd dat ze geen pup krijgen omdat ik (en dat is een moeilijke en misschien ook wel egoistishe keuze) vind dat ze niet in staat zijn dit soort honden op te voeden en stabiel te houden.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

sads schreef:
Ennath schreef:
Eh ja..
Eigenlijk wel ....
Dus als een vrouw zwanger is en een stuitligging heeft. Wat over het algemeen in een keizersnee uitloopt. Moeten we maar gewoon zeggen....dat doen we niet, want dat is tegen de natuur............ :piew:

ik hou er al niet van om qua gedrag mensen & dieren te vergelijken (ofwel dieren te vermenselijken), maar zeker niet qua medische zorg, het blijven dieren met doorgaans ook nog eens een kortere levensverwachting...

daarnaast prima een keizersnede bij je hond om je hond te redden, idd wat anderen hier aangeven, de dracht was er ook niet geweest zonder menselijk handelen (ongelukjes daar gelaten), dus dat je ingrijpt oke, maar haal dan gelijk alles er uit als blijkt dat de teef er niet geschikt voor is (dus een keizersnede nodig heeft)
& bij een teef die er voor zorgt maar dat de pups om andere redenen dood gaan vind ik 1 of 2 pups er door trekken met flessen ook nog oke, maar bij een teef die er niet naar om kijkt gaan flessen, wat voor basis moeten die honden dan wel niet mee krijgen
(oh & weet waar ik over praat, heb een teef gehad die door mijn prive stress met 55 dagen bevallen is en waar ondanks haar zorg (zeer beschermend) de pups 1 voor 1 om onverklaarbare reden (ja oke, te vroeg geboren, sectie op geweest dus weet dat er geen andere reden was, maagjes zaten ook vol) wegvielen, ja, toen heb ik de laatste geflesd. Niet wegpakken en iedere 2 uur zoals zou moeten. Maar gestart met 3x per dag (toen was hij al 14 dagen geweest & zat onder zijn geboorte gewicht, tenminste, op het oog, daarvoor nl niet gewogen & woog toen 250 gram) bijvoeren bij de teef, de rest vd zorg was voor de teef, na 1 week nog maar 2x per dag & vanaf 4 weken gewoon pas bijvoeding (vlees) er bij. Op 8 weken was dit een heer van ruim 8 kilo....maar goed, dus enkel omdat de teef zelf wel voor hem zorgde...anders was ook hij bij mij dood gegaan...
Ennath
Zeer actief

sads schreef:
Ennath schreef:
Eh ja..
Eigenlijk wel ....
We hebben het over honden: niet over mensen.
En wat ik zeg: ik zou niet aan flessen begonnen zijn (en niet meer met de teef gefokt hebben als de moeder het niet alsnog opgepikt had)
Verder neem ik aan dat we hier over een normaal gebouwde teef en pups praten: want sommige fokgedrochten zouden niet gefokt moeten worden.
Niet als in NOOIT.
En dat zijn nou net de nesten waar het meeste aan menselijk ingrijpen bij gepleegd wordt.
Waar de keizersnee als het waren gepland wordt samen met de dekking.
En dat zijn net de nesten waar ik het meest tegen heb :evil:
Niet het toevallige mislopen en ingrijpen... :10:
En dan nog: ga ik niet ingrijpen en een compleet nest (of wat dat betreft een half nest) flessen omdat ma het niet oppakt.
Een teef met voldoende verzorgdrift pakt OOK na een keizersnee de verzorging op al is het de eerste paar dagen een beetje gammel en met behulp van wat extra ondersteuning.
En als ze dat niet doet dan is ze het niet waard zich voort te planten (evolutionair gezien).

Verder zou ik willen dat fokkers eens wat meer fokten als de jachtopziener of boer van vroeger.
Gewoon uit het nest nemen van alles wat niet voldoet en dat vooral qua gezondheid: verkeerde kleurtjes zullen me worst wezen.
Ik heb er geen enkele moeite mee om zo'n ongeluk nestje als dit te decimeren tot een handzaam formaat.
Wat Cleva zegt: een paar teven met een leuk kleurtje aanhouden en de rest weg.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Ennath schreef:
Eh ja..
Eigenlijk wel ....
Wederom ga je voorbij aan het feit dat in de natuur dit hele nest niet gemaakt was.

Jij vindt dat er überhaupt geen rashonden moeten zijn die karikaturen van een hond geworden zijn, zeg dat dan gewoon in plaats van zo dom te lullen over de natuur zijn gang laten gaan.

Jij hoefde geeneens na te denken of je was gaan flessen, er waren nl geen pups geboren en ook moeder was er niet meer geweest.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Tulp schreef:
Ennath schreef:
Eh ja..
Eigenlijk wel ....
Wederom ga je voorbij aan het feit dat in de natuur dit hele nest niet gemaakt was.
t nest van TS wel, daar is niets onnatuurlijks aan dat een reu een loopse teef die op het juiste moment zit dekt
Jij vindt dat er überhaupt geen rashonden moeten zijn die karikaturen van een hond geworden zijn, zeg dat dan gewoon in plaats van zo dom te lullen over de natuur zijn gang laten gaan.
dat is toch ook wat ze zegt
Ennath
Zeer actief

Tulp schreef:
Ennath schreef:
Eh ja..
Eigenlijk wel ....

Jij hoefde geeneens na te denken of je was gaan flessen, er waren nl geen pups geboren en ook moeder was er niet meer geweest.
Heeft de natuur dit nest niet gemaakt?
Hoe is die teef dan drachtig geraakt?
Via IVF?

Maarre: ik zou waarschijnlijk wél mijn teef gered hebben (keizersnee) maar niet aan het flessen van de pups begonnen zijn.
En deze discussie geeft maar net aan waarom ik nooit in dat soort topics reageer.
Ik ben echt tegen op dat soort ingrijpen en daar ga ik geen vrienden mee maken.

Ik denk trouwens dat ik met Crutz wel zou kunnen leven: maar ja Crutz heeft geen honden voor mij (goede honden maar niet wat IK ambieer)
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind de adviezen van inslapen te makkelijk. Zou ik dus zelf niet doen. Het zijn mooie gezonde pups waarschijnlijk en dit soort honden zijn best wel plaatsbaar. Zeker als ze pup zijn en waarschijnlijk erg mooi. Inslapen kan je doen, ik zou het zelf nooit doen. Mocht je ze niet kwijt raken dan is het helemaal niet gezegd dat het belachelijk is om een instantie in te schakelen. Je bent geen broodfokker en een asiel is deze pups ook zo kwijt. Ja, er zullen pittige honden tussen zitten waarschijnlijk. Maar niet pittiger dan de gemiddelde ambull hoor. Moeten die ook maar preventief afgemaakt worden? Verder denk ik dat ze een heel stuk gezonder en mooier worden dan de gemiddelde ambull. Als ik op zoek was naar een grote stevige hond dan had ik zeker interesse. Meer interesse dan in de gemiddelde nesten ambullen eigenlijk.

Dus maak er gewoon het beste van. Wie weet ben je over een jaar de trotse fokker van een nest machtig mooie honden. Want dat zullen het echt wel worden. Niks lastiger dan de gemiddelde hond van het ras van de ouders. En daar zijn er naar mijn mening ook genoeg van. Deze kruising lijkt mij prettiger en gezonder en zeker mooier. :ok:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Ennath schreef: Ik denk trouwens dat ik met Crutz wel zou kunnen leven: maar ja Crutz heeft geen honden voor mij (goede honden maar niet wat IK ambieer)

zal de regio waar we vandaan komen wel zijn :pffff:
Ennath
Zeer actief

crutz schreef:
Ennath schreef: Ik denk trouwens dat ik met Crutz wel zou kunnen leven: maar ja Crutz heeft geen honden voor mij (goede honden maar niet wat IK ambieer)

zal de regio waar we vandaan komen wel zijn :pffff:
:engel:
Tulp
Zeer actief

@Ennath en Crutz
Ik bedoelde het nest van fes/lou

Wel apart dat het nestje wat geheel natuurlijk gemaakt is afgemaakt moet worden in de ogen van Ennath :F:
* * *
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Tulp schreef:@Ennath en Crutz

Wel apart dat het nestje wat geheel natuurlijk gemaakt is afgemaakt moet worden in de ogen van Ennath :F:

ook in mijn ogen (idd dan de inmiddels 4 gereserveerde laten leven, heeft de teef wel nog wat om voor te zorgen als ze dat instinct nog heeft, daarnaast is t nog maar de vraag of die mensen over pak hem beet 10 weken nog steeds interesse hebben, maar goed, dat zijn er dan "maar" 4)

je hebt het nl wel over nog steeds 6 pups die "over" zijn waar mss niet heel makkelijk de juiste baasjes op af komen, waarvan nu al gezegd wordt "waarom ligt je het asiel niet in" dan vind ik dus echt inslapen een betere optie...
Ennath
Zeer actief

Het is een ongewenst nest: en het had weg gecastreerd moeten worden enige weken geleden.
Dat is het door omstandigheden niet: dan is selectie het beste volgende middel.
Er worden hondjes zat geboren onder gunstiger omstandigheden daar hoef je dit niet voor in stand te houden.
En in laten slapen (niet tegen de muur gooien) is een prima manier om de zaak handzaam te houden.
Tulp
Zeer actief

Ik denk er ook wel zo over hoor en had al geschreven dat in mijn ogen in dit geval drastische maatregelen geoorloofd zijn. Ik ageer veel meer tegen het "opruimen" van bewuste gefokte pups omdat ze teveel zijn.
* * *
laeken
Zeer actief

Waarom liever inslapen dan naar het asiel? Vanuit een asiel zijn deze honden zo geplaatst denk ik. Zeker met 8 weken. Een asiel is er niet om honden die jong zijn te laten stikken en honden die wat ouder zijn kost wat kost te helpen hoor. Waarom dan niet alle oude staffies en ambullen inslapen zodat deze hondjes een kans krijgen? Ik snap de redenatie niet zo goed. Pups inslapen om wat? De kans van oudere honden te vergroten? Iemand die een pup wil neemt geen oudere hond en andersom net zo min. Veel mensen willen een pup, ook uit het asiel. Maar die zitten er nooit.

Inslapen mag je best doen. Alleen moet je als je consequent bent dan alle honden inslapen die lastig te plaatsen zijn. Ook volwassen honden. Ik denk niet eens dat deze pups lastig te plaatsen zijn. Ik denk dat het prachtige pups worden.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ennath schreef:

Het is een ongewenst nest: en het had weg gecastreerd moeten worden enige weken geleden.
Er worden hondjes zat geboren onder gunstiger omstandigheden daar hoef je dit niet voor in stand te houden.
En in laten slapen (niet tegen de muur gooien) is een prima manier om de zaak handzaam te houden.
Veel te makkelijk en ook oneerlijk. Fokkers met een nest moederloze pups gaan flessen en alles moet kost wat kost overleven en groot worden. Medicijnen, de kleintjes uit de nesten bijvoeden etc. En dan moet een nest kerngezonde dieren met een waarschijnlijk zeer goede moeder wel doodgemaakt worden alsof het niks is? Ik vind dat belachelijk. Een schurftige pup met 3 pootjes uit een doos naast de weg gaan we wel redden. Een nest gezonde dieren met moeder spuiten we vervolgens af. Slaat nergens op. :neenee:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Waarom liever inslapen dan naar het asiel? Vanuit een asiel zijn deze honden zo geplaatst denk ik. Zeker met 8 weken. Een asiel is er niet om honden die jong zijn te laten stikken en honden die wat ouder zijn kost wat kost te helpen hoor. Waarom dan niet alle oude staffies en ambullen inslapen zodat deze hondjes een kans krijgen? Ik snap de redenatie niet zo goed. Pups inslapen om wat? De kans van oudere honden te vergroten? Iemand die een pup wil neemt geen oudere hond en andersom net zo min. Veel mensen willen een pup, ook uit het asiel. Maar die zitten er nooit.

Inslapen mag je best doen. Alleen moet je als je consequent bent dan alle honden inslapen die lastig te plaatsen zijn. Ook volwassen honden. Ik denk niet eens dat deze pups lastig te plaatsen zijn. Ik denk dat het prachtige pups worden.

omdat ik vind dat een asiel er niet voor is om de rotzooi van een fokker op te ruimen....daarnaast, wat voor begeleiding & socialisatie krijgen ze in het asiel? kijk naar de LH die enige tijd terug als pup in het asiel kwamen, daar was toch ook flink wat werk aan door de nieuwe eigenaren, het asiel had daar weinig tot niets in ondernomen...

verder heb ik al meerdere malen aangegeven het meer fair voor diverse honden te vinden ze in te laten slapen dan ze van hand tot hand te laten gaan...
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

laeken schreef:Ik vind de adviezen van inslapen te makkelijk. Zou ik dus zelf niet doen. Het zijn mooie gezonde pups waarschijnlijk en dit soort honden zijn best wel plaatsbaar. Zeker als ze pup zijn en waarschijnlijk erg mooi. Inslapen kan je doen, ik zou het zelf nooit doen. Mocht je ze niet kwijt raken dan is het helemaal niet gezegd dat het belachelijk is om een instantie in te schakelen. Je bent geen broodfokker en een asiel is deze pups ook zo kwijt. Ja, er zullen pittige honden tussen zitten waarschijnlijk. Maar niet pittiger dan de gemiddelde ambull hoor. Moeten die ook maar preventief afgemaakt worden? Verder denk ik dat ze een heel stuk gezonder en mooier worden dan de gemiddelde ambull. Als ik op zoek was naar een grote stevige hond dan had ik zeker interesse. Meer interesse dan in de gemiddelde nesten ambullen eigenlijk.

Dus maak er gewoon het beste van. Wie weet ben je over een jaar de trotse fokker van een nest machtig mooie honden. Want dat zullen het echt wel worden. Niks lastiger dan de gemiddelde hond van het ras van de ouders. En daar zijn er naar mijn mening ook genoeg van. Deze kruising lijkt mij prettiger en gezonder en zeker mooier. :ok:
mooi gezegd :ok:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

laeken schreef:Waarom liever inslapen dan naar het asiel? Vanuit een asiel zijn deze honden zo geplaatst denk ik. Zeker met 8 weken. Een asiel is er niet om honden die jong zijn te laten stikken en honden die wat ouder zijn kost wat kost te helpen hoor. Waarom dan niet alle oude staffies en ambullen inslapen zodat deze hondjes een kans krijgen? Ik snap de redenatie niet zo goed. Pups inslapen om wat? De kans van oudere honden te vergroten? Iemand die een pup wil neemt geen oudere hond en andersom net zo min. Veel mensen willen een pup, ook uit het asiel. Maar die zitten er nooit.

Waarom zitten er dan zoveel van dit soort honden in het asiel? Omdat ze zo makkelijk plaatsbaar zijn?
Ennath
Zeer actief

Tulp schreef:Ik denk er ook wel zo over hoor en had al geschreven dat in mijn ogen in dit geval drastische maatregelen geoorloofd zijn. Ik ageer veel meer tegen het "opruimen" van bewuste gefokte pups omdat ze teveel zijn.
Ik heb nergens gezegd dat er bewust gefokte pups opgeruimd moeten worden omdat ze teveel zijn.
Teveel als in: maar vier kopers en wel tien pups.
Dat is echt gewoon het probleem van de fokker

Teveel als in: ik moet ze zoveel keer per dag bijflessen want het zijn er teveel voor de teef zou ik wel selecteren, of eigenlijk niet selecteren de zwaksten vallen vanzelf weg.
En pups die om één of andere reden niet meekunnen krijgen van mij ook geen extra steun.
Natuurlijke selectie heet dat :19:

En met nesten van dit kaliber: "niet verwacht en eigenlijk niet gewenst" heb ik nog minder moeite.
Gewoon aanhouden wat je goed kwijt kan, en de rest in laten slapen.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Wow, heftig zeg. Ik zou iemand in je buurt zoeken die je met raad en daad kan bijstaan en eventueel zelfs de bevalling kan bijwonen samen met je. Want dat is natuurlijk wel erg spannend. En daarna is het allerbelangrijkste dat je heel goed selecteert op nieuwe baasjes. Geen patsers, maar verantwoordelijke mensen met kennis en ervaring die een leuke hond van zo'n pupperd gaan maken.

Ik wens je heel veel succes!
Ennath
Zeer actief

laeken schreef:
Ennath schreef:

Veel te makkelijk en ook oneerlijk. Fokkers met een nest moederloze pups gaan flessen en alles moet kost wat kost overleven en groot worden. Medicijnen, de kleintjes uit de nesten bijvoeden etc. En dan moet een nest kerngezonde dieren met een waarschijnlijk zeer goede moeder wel doodgemaakt worden alsof het niks is? Ik vind dat belachelijk. Een schurftige pup met 3 pootjes uit een doos naast de weg gaan we wel redden. Een nest gezonde dieren met moeder spuiten we vervolgens af. Slaat nergens op. :neenee:
Een schurftige pup met 3 pootjes uit een doos naast de weg krijgt van mij een enkeltje DA :19:
Ik laat hem nog net niet creperen in zijn doosje aan de kant van de weg.
En wat ik zeg: ik ben ook tegen het flessen van pups.

En is er zoveel verschil met een late castratie?
Voor de moeder wel, voor de pups niet hoor.
Ik ben voor een fatsoenlijke dood, niet voor het in de beerput kieperen van het nest.
Maar mensen die deze pups niet nemen nemen wel een andere -en anders hadden we die niet kunnen plaatsen-
Tulp
Zeer actief

Ennath schreef:
Tulp schreef:Ik denk er ook wel zo over hoor en had al geschreven dat in mijn ogen in dit geval drastische maatregelen geoorloofd zijn. Ik ageer veel meer tegen het "opruimen" van bewuste gefokte pups omdat ze teveel zijn.
Ik heb nergens gezegd dat er bewust gefokte pups opgeruimd moeten worden omdat ze teveel zijn.Teveel als in: maar vier kopers en wel tien pups.

Teveel als in: ik moet ze zoveel keer per dag bijflessen want het zijn er teveel voor de teef zou ik wel selecteren, of eigenlijk niet selecteren de zwaksten vallen vanzelf weg.
En pups die om één of andere reden niet meekunnen krijgen van mij ook geen extra steun.

En met nesten van dit kaliber: "niet verwacht en eigenlijk niet gewenst" heb ik nog minder moeite.
Lees nog maar eens terug dan. Jij ging snijden in te grote nesten :W:

Maar ik geloof dat we steeds meer op 1 lijn komen. :cool2:
* * *
Ennath
Zeer actief

Tulp schreef:
Ennath schreef:
Ik heb nergens gezegd dat er bewust gefokte pups opgeruimd moeten worden omdat ze teveel zijn.Teveel als in: maar vier kopers en wel tien pups.

Lees nog maar eens terug dan. Jij ging snijden in te grote nesten :W:

Maar ik geloof dat we steeds meer op 1 lijn komen. :cool2:
Maar niet alleen omdat ze te groot zijn.....
Gewoon om alles eruit te halen wat niet helemaal voldoet (en dat kan makkelijker met hele grote nesten)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”