Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo maar een foutje ingeslopen.??

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Zo maar een foutje ingeslopen.??

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Pas maar op anders ga ik die kale fokker van je hond opbellen en dan vertel ik lekker dat jouw poedel onrecht word aangedaan omdat zijn snuitje niet kort mag. :lekkerpuh:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

bouvierpoedel schreef:Pas maar op anders ga ik die kale fokker van je hond opbellen en dan vertel ik lekker dat jouw poedel onrecht word aangedaan omdat zijn snuitje niet kort mag. :lekkerpuh:
Kent ge doen, maar die kale weet dat allang... hij mocht haar snoetje als pup niet eens kaal scheren... dat heefttie gelukkig ook niet gedaan :lekkerpuh: :lekkerpuh:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

->Chanty<- schreef:
bouvierpoedel schreef:Pas maar op anders ga ik die kale fokker van je hond opbellen en dan vertel ik lekker dat jouw poedel onrecht word aangedaan omdat zijn snuitje niet kort mag. :lekkerpuh:
Kent ge doen, maar die kale weet dat allang... hij mocht haar snoetje als pup niet eens kaal scheren... dat heefttie gelukkig ook niet gedaan :lekkerpuh: :lekkerpuh:
Deed die kale nicht geen eens moeilijk.?? :80:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

bouvierpoedel schreef:
->Chanty<- schreef:
Jawel.... maar ik deed nog moeilijker.... kan soms een bitch zijn hoor :cool2: Maar hij mocht toen ze een maand of 4 was der snuitje bij knippen en toen heeft die valse kale nicht de tondeuse met standje nul er snel over heen gejast. En dat vond ik echt niet leuk hoor :S: Vond het zo lelijk :jank: was blij dat het na 6 weken weer een beetje aangegroeid was.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

->Chanty<- schreef:
bouvierpoedel schreef:
->Chanty<- schreef:
Jawel.... maar ik deed nog moeilijker.... kan soms een bitch zijn hoor :cool2: Maar hij mocht toen ze een maand of 4 was der snuitje bij knippen en toen heeft die valse kale nicht de tondeuse met standje nul er snel over heen gejast. En dat vond ik echt niet leuk hoor :S: Vond het zo lelijk :jank: was blij dat het na 6 weken weer een beetje aangegroeid was.
:LOL: :LOL: :LOL:
Jikke
Actief
Mijn ras(sen): Een grote en een kleinere "rasechte" kliko ;)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jikke »

Tja ik vind het telefoontje echt werkelijk een rare reactie en ben toch blij dat het hier geplaatst is, want ik heb er wat van bij geleerd en zal vast de enige niet zijn.
En dan bedoel ik dus niet dat ik geleerd heb dat het een slechte fokker zou zijn, maar dat ik dus helemaal niet op de hoogte was van dingen als franse stand en dergelijke, wie weet de fokker van deze goldens ook wel niet.. niemand zegt dat die het er moedwillig in fokt, ok wellicht hadden ze het moeten weten, maar dat is weer een andere discussie ;)
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
Cleva schreef: Dat eeuwige gezwets over smaad en laster. Omdat je opmerkt dat ze kromme poten hebben?
Schei toch uit
Typisch fokkergelul. Je God wanen en er mag niets negatiefs over de fokproducten gezegd worden want die zijn perfèct :piew:
Moet je zeggen dat zijn dochter o-poten heeft. "Ja" zal ie dan blijmoedig zeggen "dat heeft haar moeder ook"
Maar zodra je iets over een hond zegt is het huis te klein en wordt er meteen achterlijk gekrijst over smaad en laster.
Belachelijk overtrokken gedoe.
Zegt hij er waarschijnlijk nog bij dat ze dat lelijke smoel werk ook nog van haar moeder heeft . :LOL:
Ja bij heel veel mag je meer over hun nageslacht zeggen dan over de huntjies. :engel:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Dan ben je wel heel triest bezig als je zonder overleg met de fokker (kent hij de fokker wel?) iemand van dit forum benadert om hem smaad en laster te verwijten. Die vent weet niet waar hij over praat. Overigens ken ik wel een golden fokker uit de omgeving van Andijk, maar die fokt bij mijn weten geen witte goldens. En die goldens hebben ook geen Franse stand voor zover ik heb gezien. Maar ik ga toch even googelen, want nu ben ik wel nieuwsgierig geworden.

Dat zo'n idioot jou benadert nav een topic op een hondenforum zegt wel hoe kleinzielig het hondenwereldje is. In mijn ogen spoor je dus niet als je dit soort dingen gaat doen.
Muk

Klopt het nu ook dt het stuk van de website van de krant verwijderd is? Dat zou wel heel triest zijn. Hieruit blijkt wat mij betreft maar al te goed hoe groot de geldelijke belangen zijn bij de hondenfokkers. Positieve berichten mag, maar zodra er iets minder fijns gemeld wordt (iets dat overigens waar is) wordt er meteen met rechtszaken gedreigd.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Stel je voor dat ik heel blond de vraag had gesteld wat Franse stand is, iemand had dan een voorbeeld foto gegoogeld en was met deze foto gekomen :19:

Mijn vraag was trouwens heel goed mogelijk geweest want ik wist het niet, dat plaatje van Suuz is trouwens heel verhelderend :ok:
En de groeten van de mannen :zwaai
Muk

Reny schreef:Stel je voor dat ik heel blond de vraag had gesteld wat Franse stand is, iemand had dan een voorbeeld foto gegoogeld en was met deze foto gekomen :19:

Mijn vraag was trouwens heel goed mogelijk geweest want ik wist het niet, dat plaatje van Suuz is trouwens heel verhelderend :ok:
Franse stand komt bij alle rassen wel voor en als fokker kun je het nooit helemaal voorkomen. Maar als het meerdere malen in de lijn voorkomt dan is dat wel iets dat je als fokker moet proberen te uit te sluiten.

Het komt overigens bij de beste fokkers voor. Zelf heb ik ook foto's van honden met de Franse stand. En niet zo'n beetje ook! Die hond heeft daar veel last van, maar die heeft het dan ook in een extreme vorm.
Maar als jij een voorbeeld zoekt, wil ik dat plaatje wel opsnorren. Het is mijn foto en zonder namen te noemen kan niemand mij van smaad betichten.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Te gek voor woorden dat het ook van de site van het plaatselijke sufferdje verwijderd is.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Muk

marian* schreef:Te gek voor woorden dat het ook van de site van het plaatselijke sufferdje verwijderd is.
Gelukkig bestaat er ook zoiets als google cache. Overigens ben je als fokker meestal zelf verantwoordelijk voor zo'n krantenartikel in een plaatselijk krantje. Als je niet wilt dat er over je gesproken wordt, dan moet je ook niet zelf de krant opzoeken voor publiciteit.
gerda__b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres of te wel de prutschuivers...:)
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door gerda__b »

Misschien is het al gezegd.
Maar hoe weet die man het dan dat het hier staat/stond ??
Afbeelding

Those who know don't speak....and those who speak don't know ;)

06-06-2003 - 29-04-2015 Branca.
06-01-2007 - 24-02-2016 Cayuse.
09-08-2005 - 01-03-2016 Brandy.
05-07-2005 - 04-07-2017 Sita.
26-03-2008 - 06-08-2018 Centho.
26-03-2008 - 13-06-2025 Dyani
Muk

gerda__b schreef:Misschien is het al gezegd.
Maar hoe weet die man het dan dat het hier staat/stond ??
Misschien is hij ook lid van het hf? Of is googeld hij dagelijks naar kennelnamen van mensen om iedereen die maar iets negatiefs zegt over een kennel aan te klagen wegens smaad? Of is hij getipt? Ik weet het niet, maar ik denk dat het een kennis is van die fokker. Waarom zou je anders zo opkomen voor een onbekende fokker? En hoe die op het hf terecht komt weet ik niet. Maar het zegt wel dat men het hf heel serieus neemt. Te serieus wat mij betreft.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Muk schreef:
Reny schreef:Stel je voor dat ik heel blond de vraag had gesteld wat Franse stand is, iemand had dan een voorbeeld foto gegoogeld en was met deze foto gekomen :19:

Franse stand komt bij alle rassen wel voor en als fokker kun je het nooit helemaal voorkomen. Maar als het meerdere malen in de lijn voorkomt dan is dat wel iets dat je als fokker moet proberen te uit te sluiten.

Het komt overigens bij de beste fokkers voor. Zelf heb ik ook foto's van honden met de Franse stand. En niet zo'n beetje ook! Die hond heeft daar veel last van, maar die heeft het dan ook in een extreme vorm.
Maar als jij een voorbeeld zoekt, wil ik dat plaatje wel opsnorren. Het is mijn foto en zonder namen te noemen kan niemand mij van smaad betichten.

Hahaha, nee hoor je hoeft niet te snorren :ok:
Ik bedoelde nu opende Kees dit topic met de vraag naar bevestiging nav het krantenartikel. Maar ik had het topic dus ook kunnen openen met mijn vraag en we hadden misschien hetzelfde plaatje gezien. Dankzij internet zijn dit soort zaken zichtbaar.

Kees opende dit topic niet om deze fokker te bashen, in tegenstelling juist. Volgens mij gaat dit hele topic niet over deze fokker maar over de Franse stand :19: Ik vind het in ieder geval leerzaam :ok:
En de groeten van de mannen :zwaai
Muk

Reny schreef: Kees opende dit topic niet om deze fokker te bashen, in tegenstelling juist. Volgens mij gaat dit hele topic niet over deze fokker maar over de Franse stand :19: Ik vind het in ieder geval leerzaam :ok:
Ben ik met je eens.
Mede dankzij het internet is er veel meer informatie te vinden dan voorheen. En dat werkt zowel positief als negatief door in het algemeen. Maar als je zelf informatie online zet, dan moet je niet achteraf gaan klagen dat er vragen over gesteld worden. En als je niet wilt dat men jouw openbaar toegankelijke informatie kan gebruiken voor een vraag te stellen, dan moet je het niet op het internet zetten.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Jammer dat de foto's en links weg zijn :U:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mensen beseffen niet wat de impact van Internet is en hoe lang zoiets door gaat.
Zodra je iets online zet kunnen mensen dat kopiëren. Zo is dat nu eenmaal.

Overigens vind ik dit geen negatief topic inderdaad, het ging over franse stand, en dat komt inderdaad gewoon voor.
Ik wil er nog wel iets over zeggen trouwens:

Franse stand kan bij alle rassen voorkomen.
In principe hoeft een hond er geen last van te hebben als het niet extreem is. Wel is een dergelijk gewricht kwetsbaarder. Daar moet je dus op letten.
Fokkers moeten er ook op letten trouwens. Het is domweg een onderdeel van de bouw en die heeft direct effect op het welzijn van een dier.

Bij kortbenen komt het vaak voor, dat heeft direct te maken met die beenlengte en de effecten daarvan op de rest van de bouw.
Bij normale beenlengte komt het echter ook voor en het is weliswaar niet levensbedreigend maar wel degelijk iets om op te letten.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Annemarie Rouw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippets
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Annemarie Rouw »

Sommige Whippetlijnen hebben wel vaker een beetje Franse stand, bij één pootje dan. En dan met name in renlijnen. Ik weet niet waarom, maar het komt juist bij bloedsnelle honden voor. Misschien helpt het een beetje omdat die whippets altijd in een ovaal rennen, dus veel in de bocht lopen. Ik zie het bij mijn Maggie ook enigszins, zij is kleindochter van een meervoudig wereldkampioen rennen, gecombineerd met een showlijn.
En het is nog nooit echt gezien door een keurmeester.. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”