Annemiek schreef:Graag jullie ervaringen en/of meningen voor het maken van officiele HD foto's.
Bij mijn honden heb ik ze bij Maarten Kappen laten maken maar dit gaat zonder narcose.
Nu vind ik dat een behoorlijk gedoe zeg maar

En vraag me af wat de ervaringen zijn van foto's die wel onder narcose gemaakt zijn, omdat de meningen er nogal over verdeeld zijn.
De ene dierenarts zegt ze moeten onder narcose en dan zegt weer van niet.
Het is een beetje afhankelijk per hond denk ik. Gezien Gila's gedrag zou het zonder narcose absoluut niet leukken, die is en blijft te onrustig bij de DA. Bij wijlen King had het wel gekunt, die was en bleef lekker rustig bij deze zelfde DA. Als er echt een medische noodzaak voor zou zijn, dan moet jij je eigen gevoel opzij zetten, misschien zelfs je angst, en de foto laten maken, ondanks wat dan ook aan redenen waarom je er geen voorstander van bent. In sommige gevallen is er simperweg geen alternatief, behalve dan, besluiten om geen foto te laten maken, maar wat schiet je daar mee op?
Natuurlijk speelt ook algemene gezondheid, en leeftijd mee in je beslissing, maar hopelijk kan jouw DA je hierin begeleiden en eventueel gerust stellen? Als je een goede hebt wel, denk ik?
Ik heb een vergelijkbaar iets meegemaakt met mijzelf. Na heel lang, en erg veel klachten en pijn aan mijn schouder moest er een kijkoperatie plaats vinden om te ontdekken wat er mis was. Deze operatie, kijkoperatie, word ALLEEN maar uitgevoerd onder volledige narcose. Weiger je dat, dan kunnen zij je eenvoudigweg niet helpen. Ja, dan heb je geen optie, zo door leven met gruwelijke pijn, en stijf staan van de morfine is ook geen leven natuurlijk.
Ik heb dan wel zoiets, de kijkoperatie duurd iets van een half uur, maar de narcose zit dagen achter elkaar in je, en dat merk je, voor een half uurtje open snijden en alleen maar kijken? Maar goed, je doet het toch, want je wilt geholpen / beter worden.
Voor mijn hondje denk ik er hetzelfde over, uit liefde voor haar