Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

HD foto's, narcose of niet?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: HD foto's, narcose of niet?

Ongelezen bericht door maart »

Agostini schreef:
maart schreef:
gezien er niets ingevuld wordt of er iets anders ingevuld wordt, iets dat verplicht gedaan moet worden, tja...
Ik insinueer verder helemaal niets, ik stel enkel vast.

Maar zoals ik zei, elk zijn ding :ok:
Je kan helemaal niets vaststellen, je was er 1 niet bij en 2 je gaat alleen maar voort op wat jij denkt. Insinueren dus.

Er werd niets ingevuld, eerlijk dus. Was iedereen maar zo :ok:

ik ga voort op wat jij schrijft, dus vaststellen :wink:

niets ingevuld = eerlijk? sterretje bij hetgeen dat ingevuld moet worden al eens bekeken? :wink:

maar jij je zin hoor, ja alles verloopt uiteraard volgens de regels van de kunst bij je :engel:

blijf het zeggen: elk zijn ding :ok:
Agostini
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herders, Mechelse Herder
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Agostini »

maart schreef:
Agostini schreef:
maart schreef:
gezien er niets ingevuld wordt of er iets anders ingevuld wordt, iets dat verplicht gedaan moet worden, tja...
Ik insinueer verder helemaal niets, ik stel enkel vast.

Maar zoals ik zei, elk zijn ding :ok:
Je kan helemaal niets vaststellen, je was er 1 niet bij en 2 je gaat alleen maar voort op wat jij denkt. Insinueren dus.

Er werd niets ingevuld, eerlijk dus. Was iedereen maar zo :ok:
niets ingevuld = eerlijk? sterretje bij hetgeen dat ingevuld moet worden al eens bekeken? :wink:
Nee, je gaat voort op je eigen gedachtengang.
Als er iets ingevuld moest zijn, dan had ik (uiteraard) bericht gehad dat er iets mis was. Wat niet gebeurd is en ik gewoon de beoordeling terug gehad heb.

Einde verhaal nu dan :slaap:
maart schreef: ja alles verloopt uiteraard volgens de regels van de kunst bij je :engel:
Was dat maar bij iedereen zo he :mrgreen:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

cyberdogz schreef:@Suzanne123;
Het MDR1 item is wel een "hot" iets voor jou, ik kan geen discussie over MDR1 lezen of over een ander onderwerp en je schuift jouw mening hierover weer naar voren. Vrij vertaald geef jij dus aan dat de test op MDR1 onbetrouwbaar is omdat alle herderachtige types sowieso problemen hebben met de bloed/hersenbarrière( dat is wat je nl. test met het MDR1 defect).
Sorry, vind ik een beetje onzin, nu hebben we de luxe om dit op een niet belastende manier voor een schappelijke prijs te laten testen dan zou ik zeggen doe het dan het neemt veel onzekerheid weg.

Mijn eigen Aussie heb ik trouwens als puppy laten testen op MDR1 want weten is maar weten en zijn heupen, ellebogen en rug, gewoon met een roesje, wel zo comfortabel voor het mannetje. We kunnen mensen ook prima hechten zonder verdoving maar prettiger is met, daar moet je het een beetje mee vergelijken.

:denken:
Welnee, die testen zijn niet onbetrouwbaar! Wel blijven lezen wat ik schrijf graag.
Maar voor MIJ voegt het niet toe om zeker te weten dat de honden drager zijn of niet.

Suzanne
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Agostini schreef:
Einde verhaal nu dan :slaap:

dat is het voor mij al lang hoor :F:
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ArCee »

Annemiek schreef:Graag jullie ervaringen en/of meningen voor het maken van officiele HD foto's.

Bij mijn honden heb ik ze bij Maarten Kappen laten maken maar dit gaat zonder narcose.
Nu vind ik dat een behoorlijk gedoe zeg maar :hmmm: En vraag me af wat de ervaringen zijn van foto's die wel onder narcose gemaakt zijn, omdat de meningen er nogal over verdeeld zijn.
De ene dierenarts zegt ze moeten onder narcose en dan zegt weer van niet.
Het is een beetje afhankelijk per hond denk ik. Gezien Gila's gedrag zou het zonder narcose absoluut niet leukken, die is en blijft te onrustig bij de DA. Bij wijlen King had het wel gekunt, die was en bleef lekker rustig bij deze zelfde DA. Als er echt een medische noodzaak voor zou zijn, dan moet jij je eigen gevoel opzij zetten, misschien zelfs je angst, en de foto laten maken, ondanks wat dan ook aan redenen waarom je er geen voorstander van bent. In sommige gevallen is er simperweg geen alternatief, behalve dan, besluiten om geen foto te laten maken, maar wat schiet je daar mee op?
Natuurlijk speelt ook algemene gezondheid, en leeftijd mee in je beslissing, maar hopelijk kan jouw DA je hierin begeleiden en eventueel gerust stellen? Als je een goede hebt wel, denk ik?

Ik heb een vergelijkbaar iets meegemaakt met mijzelf. Na heel lang, en erg veel klachten en pijn aan mijn schouder moest er een kijkoperatie plaats vinden om te ontdekken wat er mis was. Deze operatie, kijkoperatie, word ALLEEN maar uitgevoerd onder volledige narcose. Weiger je dat, dan kunnen zij je eenvoudigweg niet helpen. Ja, dan heb je geen optie, zo door leven met gruwelijke pijn, en stijf staan van de morfine is ook geen leven natuurlijk.
Ik heb dan wel zoiets, de kijkoperatie duurd iets van een half uur, maar de narcose zit dagen achter elkaar in je, en dat merk je, voor een half uurtje open snijden en alleen maar kijken? Maar goed, je doet het toch, want je wilt geholpen / beter worden.
Voor mijn hondje denk ik er hetzelfde over, uit liefde voor haar :I:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

HD foto's, narcose of niet?

Ongelezen bericht door crutz »

ArCee schreef:
Annemiek schreef:Graag jullie ervaringen en/of meningen voor het maken van officiele HD foto's.

Bij mijn honden heb ik ze bij Maarten Kappen laten maken maar dit gaat zonder narcose.
Nu vind ik dat een behoorlijk gedoe zeg maar :hmmm: En vraag me af wat de ervaringen zijn van foto's die wel onder narcose gemaakt zijn, omdat de meningen er nogal over verdeeld zijn.
De ene dierenarts zegt ze moeten onder narcose en dan zegt weer van niet.
Het is een beetje afhankelijk per hond denk ik. Gezien Gila's gedrag zou het zonder narcose absoluut niet leukken, die is en blijft te onrustig bij de DA. Bij wijlen King had het wel gekunt, die was en bleef lekker rustig bij deze zelfde DA. Als er echt een medische noodzaak voor zou zijn, dan moet jij je eigen gevoel opzij zetten, misschien zelfs je angst, en de foto laten maken, ondanks wat dan ook aan redenen waarom je er geen voorstander van bent. In sommige gevallen is er simperweg geen alternatief, behalve dan, besluiten om geen foto te laten maken, maar wat schiet je daar mee op?
Natuurlijk speelt ook algemene gezondheid, en leeftijd mee in je beslissing, maar hopelijk kan jouw DA je hierin begeleiden en eventueel gerust stellen? Als je een goede hebt wel, denk ik?

Ik heb een vergelijkbaar iets meegemaakt met mijzelf. Na heel lang, en erg veel klachten en pijn aan mijn schouder moest er een kijkoperatie plaats vinden om te ontdekken wat er mis was. Deze operatie, kijkoperatie, word ALLEEN maar uitgevoerd onder volledige narcose. Weiger je dat, dan kunnen zij je eenvoudigweg niet helpen. Ja, dan heb je geen optie, zo door leven met gruwelijke pijn, en stijf staan van de morfine is ook geen leven natuurlijk.
Ik heb dan wel zoiets, de kijkoperatie duurd iets van een half uur, maar de narcose zit dagen achter elkaar in je, en dat merk je, voor een half uurtje open snijden en alleen maar kijken? Maar goed, je doet het toch, want je wilt geholpen / beter worden.
Voor mijn hondje denk ik er hetzelfde over, uit liefde voor haar :I:
Maar dan heb je t over narcose. Voor heupfoto's krijgen ze doorgaans geen volle narcose, maar een licht roesje met voldoende spierverslapper. Maar 1 hond gehad die hier niet voldoende aan had (voor het pennhippen) & die heeft toen idd een (gas)narcose gehad.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”