Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ga je anders om met een grote hond dan met een kleine??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Noeska
Actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Chihuahua
Aantal honden: 4

Re: Ga je anders om met een grote hond dan met een kleine??

Ongelezen bericht door Noeska »

Absoluut een verschil ja!

En natuurlijk moet je je kleintjes beschermen tegen grote honden. 1x te wild spelen en teckels ruggie ligt in 2-en. Of wawa's fontanelletje is wat groter dan bedoeld :oohja:

Ik bescherm mijn kleintjes zeker wel ja. Maar moet ook mijn grote honden beschermen tegen veel andere grote honden eigenlijk. Net nog een zwarte ontsnapte bulldozer van een labradoor reu....potver.... ze zoveelste lab die LEUK wil spelen en dan op 1 van mijn (toch al fysiek niet zulke sterke honden) klapt. Met een eigenaar er achter die dan roept "maxmaxmax...." maar sorry zeggen ho maar......
Nooit ervaren dat ik mijn hond moest beschermen tegen een klein hondje....kom op zeg! Mijn eigen kuiten wel eens :mrgreen: Nuh,.....mijn kleintjes en grootjes krijgen beslist niet dezelfde aanpak, maar natuurlijk wil je ze allemaal wel opgevoed hebben, maar het boeit me niet zo als mijn kleine honden wat trekken of opspringen, boeit me wel als mijn goldens dat doen. Dus ook wbt opvatting over wenselijk gedrag is beslist anders bij mij.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik kijk naar de hond in kwestie, oud en/of ziek kan een reactie veroorzaken - die ik niet wil dus dan ben ik wel allert,
groot - zelfde geslacht en uitdagend ga ik de andere kant op- want dat kost me mijn rug in het slechtste geval.
klein neemt hij niet serieus die gebruik ik meestal om het volgen te oefenen ook als ze de gebruikelijke grote waffel hebben :roll:
als alles losloopt, ben ik doof en stom en loop ik door, wat het dan ook is.
maak er niet meer van dan het is.
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door vaddie »

Een hond is een hond ongeacht of deze groot of klein is. Mijn verwachtingen zijn dus ongeveer hetzelfde. (dat ze luisteren)

Als ik zelf met mijn honden (middelmaat) loop en er komt een kleine hond aan zal ik wel anders reageren dan bij een grotere hond. Maar dat ligt ook aan het gedrag van mijn eigen honden. Helaas zijn er in mijn wijk wel veel mensen die van mening zijn dat hun kleine (schoot) hondje geen opvoeding nodig heeft.
Heb dus regelmatig 'kuthonden' omdat mijn honden het vaak dominante en opdringerige gedrag niet tolereren.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”