Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Raskenmerken en ontkenning

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Raskenmerken en ontkenning

Ongelezen bericht door Machie »

Alsof elke jachthond persee jaagt...
Ik ken meer herders die overal achteraan vliegen dan jachthonden denk ik... Al is de vraag van mij dan, wat is een jachthond? Zijn dat de lopende honden, de staande honden, de retrievers, de waterhonden of allemaal?
Ik heb altijd een beetje moeite met de snelle conclusie's die getrokken worden over een rashond op basis van de naam van de hond. Of het groepje waar de hond in valt, of hoe de hond eruit ziet.
Eerlijkheid bij fokkers vind ik heel belangrijk. Maar het is soms wel een kunst om hetgeen verteld wordt ook goed te begrijpen :)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja maar dat is nu net het probleem herders behoren van nature te luisteren, :oohja: en dan blijken ze gewoon stuk te zijn,
ja dan gaan ze jagen, t is toch wat :Q:
t zou verboden moeten worden
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

Miranda schreef:
DanseMacabre schreef:Ik had verwacht toen ik mijn ruwhaar teckel nam dat het lastig zou worden. Je hoort veel over dominantie en niet los kunnen lopen.
Eigenlijk viel dat best mee en ik hoefde er niet eens veel moeite voor te doen, maar ik had wel gedacht dat het moeilijker zou zijn.
Maar doordat je dat dácht ben je er wellicht meer energie in gaan steken, en dan lijkt het inderdaad haast vanzelf te gaan ;)
Jij bent heel erg bewust bezig met je honden. En dat betaald zich uit.

Ik ben zelf ook van de negatieve voorlichting :lol1:
Dat word je vanzelf wel als je mensen dingen hoort zeggen als "Oh, dat is een mooie hond en hij luistert ook zo goed, zo één wil ik ook." :schrik:

@Ptje: Ik ben zelf ook dol op wetters, ook al vind ik ze niet mooi (rare krullen, donker-wit gevlekt, hangoren en te plomp gebouwd). Ik vind het gewoon heerlijke honden, de wetters die ik ken. Maar ik zou er absoluut geen goede baas voor zijn. Een hond die van slag is als ik eens een brul geef, dat past gewoon niet bij me.
Wetters doen het wel goed bij rustige en lieve mensen.
Mijn theorie is dat de beste baas-hondcombinatie er een is waarbij baas en hond qua karakter op elkaar lijken.
Zo ben ik nogal een bemoeizuchtige, dominante en tamelijk luidruchtige regelteef (mijn wil geschiede) die altijd maar dóórgaat. Daar past een herder uitstekend bij.
En ook denk ik dat mensen zich vaak van nature aangetrokken voelen tot het soort hond dat bij ze past.
Tot het karakter, dus. Dan hebben ze dus wel voorkennis nodig ;)
En ondermeer daar gaat het met een duitser ook vaak mis, men verwacht dat ze opgevoed geboren worden terwijl als je een beetje koppige versie hebt dat ook nog best een aardige dobber kan zijn.
Maarja, dát ligt dan weer aan de hond :ugh:
Laatst gewijzigd door Selene op 08 apr 2012 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Machie schreef:Alsof elke jachthond persee jaagt...
Ik ken meer herders die overal achteraan vliegen dan jachthonden denk ik... Al is de vraag van mij dan, wat is een jachthond? Zijn dat de lopende honden, de staande honden, de retrievers, de waterhonden of allemaal?
Ik heb altijd een beetje moeite met de snelle conclusie's die getrokken worden over een rashond op basis van de naam van de hond. Of het groepje waar de hond in valt, of hoe de hond eruit ziet.
Eerlijkheid bij fokkers vind ik heel belangrijk. Maar het is soms wel een kunst om hetgeen verteld wordt ook goed te begrijpen :)
Ja maar ergens achteraan vliegen is geen jagen. Jachtinstinct verschilt per ras, en per individu. Voor Tollers vind ik jachtinstinct geen heel groot risico, maar bij bepaalde Spaniels en Staande honden kun je er maar beter vanuit gaan dat dat instinct er gewoon is. Retrievers vind ik meestal wat milder daarin, maar die zijn ook geselecteerd op een goede samenwerking met de baas, terwijl de Staande honden en sommige Spaniels van origine een zelfstandigere taak hebben.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Miranda schreef: Mijn theorie is dat de beste baas-hondcombinatie er een is waarbij baas en hond qua karakter op elkaar lijken.
Zo ben ik nogal een bemoeizuchtige, dominante en tamelijk luidruchtige regelteef (mijn wil geschiede) die altijd maar dóórgaat. Daar past een herder uitstekend bij.

Zie je wel, ik heb het verkeerde ras :cry:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

renee-uk schreef:misschien gaan wij er wel te makkelijk van uit dat mensen nadenken voordat ze een aanschaf doen waar ze zo'n 13 jaar aan vast zullen zitten.
ik vind het triest dat er voor een nieuwe telefoon van te voren meer onderzoek gedaan wordt dan wanneer mensen een hond willen.
Precies, daarom raad ik dus ook nooit een Golden aan. Het ras is er wel naar, ze zullen zich gewoon berusten in 4x daags mee te mogen naar school en weer terug, maar ik vind dat je daarmee de hond tekort doet.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Angelique. schreef:
Miranda schreef: Mijn theorie is dat de beste baas-hondcombinatie er een is waarbij baas en hond qua karakter op elkaar lijken.

En ik ben schizofreen. Mijn honden zijn zo verschillend :lol1:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Machie schreef:
Angelique. schreef:

En ik ben schizofreen. Mijn honden zijn zo verschillend :lol1:
hmm en ik ben zelf nogal druk, chaotisch en opvliegerig (niet zozeer van het boze maar van het chaotische opvliegen)maar kan ook lekker lui en gewoon rustig zijn. dus ja ? :denken: wat zou daarbij nou passen behalve een Bart smid hondje hihi.
Ach ja maar daarvoor zit ik in het verkeerde topic .
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Angelique. schreef:
Tsja. Ik kan er ook niks aan doen.
Dan mot je ze maar wegdoen en herders aanschaffen :pffff:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Machie schreef:Eerlijkheid bij fokkers vind ik heel belangrijk. Maar het is soms wel een kunst om hetgeen verteld wordt ook goed te begrijpen :)
Uhh, laten we er even vanuit gaan dat je dan geen hond uit Hongarije haalt en je fokker dus gewoon Nederlands of Engels praat, wat is er dan zo lastig te begrijpen? Zo'n kunst vind ik het niet, hoor.
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Interessant topic. Met Renée eens dat over de aanschaf van een hond vaak veel te kort wordt nagedacht. En als de hond er dan mag komen is welk type hond dan? Is dat een vraag die alleen maar op uiterlijkheden is gebaseerd. Bij de puppycursus vragen we altijd: waarom de keuze voor dit ras? En daar komt het...bij de Labrador...omdat het zulke lieve gezinshonden zijn. Ja, en de andere 250 rassen dan? Een Duitse Herderpup die de kinderen bij elkaar herdert wordt als lastig bestempeld en een AmBull teef die na de puberteit ineens een teef uit de groep op de korrel heeft...O, dat wisten we niet :blauwoog: Een Amstaffpup die een broek van een autistisch jongetje aan barrels vreet (ze waren samen in de keuken en hij was stil dus ik dacht ik laat ze maar even samen)
Maar gelukkig ook die mevrouw met haar korthaar Teckelpup die hartelijk lacht als ze vertelt dat haar jonge Teckel haar probeert voor haar karretje te spannen met haar eigenwijzigheid. De Flatcoatmeneer die al zijn geduld bewaart en zegt: ach ja, ze zijn nou eenmaal laat volwassen.De Beaglemeneer die apetrots is als hij zijn herplaatsertje los kan laten lopen na training.

Hoe goed zijn mensen in staat in te schatten welk type opvoeders zij zelf zijn en wat hun eigenlijke wensen zijn voor een nieuwe huisgenoot?
sjaak-k
Zeer actief

Miranda schreef:
Angelique. schreef:
Tsja. Ik kan er ook niks aan doen.
Dan mot je ze maar wegdoen en herders aanschaffen :pffff:
De mijne is gekruist met een uiterst autistische stabij, past precies dus :cheer:
Afbeelding
Machie
Zeer actief

sjaak-k schreef:
Machie schreef:Eerlijkheid bij fokkers vind ik heel belangrijk. Maar het is soms wel een kunst om hetgeen verteld wordt ook goed te begrijpen :)
Uhh, laten we er even vanuit gaan dat je dan geen hond uit Hongarije haalt en je fokker dus gewoon Nederlands of Engels praat, wat is er dan zo lastig te begrijpen? Zo'n kunst vind ik het niet, hoor.
Dat zei marjoleine toch al, het is de toon die een eigenschap een heel andere lading geeft. En die moet je dus wel even begrijpen.
Marjoleine schreef: De een zegt dus: Ja, hij jaagt en hij loopt weg.
En de ander zegt: Ach, soms moet ik even wachten, maar hij komt altijd wel weer.
En dan bedoelen ze hetzelfde.

Of de een zegt: Als ie het zat is zegt ie het wel
En de ander zegt: Hij is niet te vertrouwen met kinderen.
En ook dan bedoelen ze hetzelfde.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Machie schreef:
sjaak-k schreef:
Dat zei marjoleine toch al, het is de toon die een eigenschap een heel andere lading geeft. En die moet je dus wel even begrijpen.
En de ander zegt: Ach, soms moet ik even wachten, maar hij komt altijd wel weer.

je kunt natuurlijk ook even verder kijken dan je neus lang is en je oordeel niet alleen van fokkers laten afhangen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Als je duidelijke vragen stelt krijg je duidelijke antwoorden.
Dus vraag je dan:
Zijn ze vaak uit zicht?
Zijn ze altijd verdraagzaam?
Zijn ze fel?
Zijn ze gericht op prikkels van buitenaf?
Houden ze van nature de baas in de gaten?
Zijn ze sociaal naar andere honden? En blijft dat ook zo?

Enzovoorts.

Je kunt gewoon aangeven wat jij absoluut niet wil.
Dan is het antwoord ook gewoon duidelijk, hoor, zelfs bij rasblinde fokkers.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Miranda schreef:
DanseMacabre schreef:Ik had verwacht toen ik mijn ruwhaar teckel nam dat het lastig zou worden. Je hoort veel over dominantie en niet los kunnen lopen.
Eigenlijk viel dat best mee en ik hoefde er niet eens veel moeite voor te doen, maar ik had wel gedacht dat het moeilijker zou zijn.
Maar doordat je dat dácht ben je er wellicht meer energie in gaan steken, en dan lijkt het inderdaad haast vanzelf te gaan ;)
Jij bent heel erg bewust bezig met je honden. En dat betaald zich uit.

Ik ben zelf ook van de negatieve voorlichting :lol1:
Dat word je vanzelf wel als je mensen dingen hoort zeggen als "Oh, dat is een mooie hond en hij luistert ook zo goed, zo één wil ik ook." :schrik:

@Ptje: Ik ben zelf ook dol op wetters, ook al vind ik ze niet mooi (rare krullen, donker-wit gevlekt, hangoren en te plomp gebouwd). Ik vind het gewoon heerlijke honden, de wetters die ik ken. Maar ik zou er absoluut geen goede baas voor zijn. Een hond die van slag is als ik eens een brul geef, dat past gewoon niet bij me.
Wetters doen het wel goed bij rustige en lieve mensen.
Mijn theorie is dat de beste baas-hondcombinatie er een is waarbij baas en hond qua karakter op elkaar lijken.
En ook denk ik dat mensen zich vaak van nature aangetrokken voelen tot het soort hond dat bij ze past.
Tot het karakter, dus. Dan hebben ze dus wel voorkennis nodig ;)
Ik heb Oscar als hond opgevoed. Ik ben nu op het punt dat hij perfect los kan lopen en meteen komt als dat moet. Ook als er andere honden en mensen zijn. Carel loopt nu niet goed los maar ook dat komt goed. Ik word niet boos want dan gaat t wel fout bij hem. Dan doet ie niks meer.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

DanseMacabre schreef:Carel loopt nu niet goed los maar ook dat komt goed. Ik word niet boos want dan gaat t wel fout bij hem. Dan doet ie niks meer.
Tijd om achter bomen te gaan staan dus ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

renee-uk schreef:misschien gaan wij er wel te makkelijk van uit dat mensen nadenken voordat ze een aanschaf doen waar ze zo'n 13 jaar aan vast zullen zitten.
ik vind het triest dat er voor een nieuwe telefoon van te voren meer onderzoek gedaan wordt dan wanneer mensen een hond willen.
Die info is ook wel een stuk makkelijker te vinden: je loopt de gemiddelde winkelstraat door en overal staat men je graag te woord om je de ideale telefoon aan te smeren... Online hoef je ook maar 2 woorden te typen en alle vergelijkingssites dringen zich op.

Voor een hond moet je echter lange lappen tekst door gaan werken (naast de makkelijke plaatjes van Google) en áls je er dan uit bent, blijk je je ook nog eens te moeten gaan verdiepen in welke fokkers van dat ras wel of niet goed bezig zijn.
Ik geef het op: ik schiet wel een pluche hondje bijeen op de kermis :idea:
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Machie
Zeer actief

renee-uk schreef: je kunt natuurlijk ook even verder kijken dan je neus lang is en je oordeel niet alleen van fokkers laten afhangen.
Zeker. Maar veel mensen gaan toch af op de woorden van een fokker.
Mensen zijn niet zo goed in de juiste vragen stellen denk ik.
sjaak-k
Zeer actief

Machie schreef:
sjaak-k schreef:

Je antwoord de vraag niet ;) Wat is er zo kunstig aan het begrijpen wat een fokker zegt? En zelfs als je iets niet begrijpt, of het op 2 manieren kunt begrijpen, dan kun je toch gewoon een simpele vraag stellen? Zo moeilijk vind ik het niet :U:
Afbeelding
Machie
Zeer actief

Nee Sjaak, jij niet. Maar ik gok niet dat jij de gemiddelde pupkoper bent. Zolang er nog zoveel broodfokpups verkcht worden zijn mensen niet zo bezig met hun hond he...
Selene
Zeer actief

Marjoleine schreef:
DanseMacabre schreef:Carel loopt nu niet goed los maar ook dat komt goed. Ik word niet boos want dan gaat t wel fout bij hem. Dan doet ie niks meer.
Tijd om achter bomen te gaan staan dus ;)
Hahahaha, zo doe ik dat ook meestal, leren ze heel snel :wink:

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Selene
Zeer actief

Plumeau schreef:
Die info is ook wel een stuk makkelijker te vinden: je loopt de gemiddelde winkelstraat door en overal staat men je graag te woord om je de ideale telefoon aan te smeren... Online hoef je ook maar 2 woorden te typen en alle vergelijkingssites dringen zich op.

Voor een hond moet je echter lange lappen tekst door gaan werken (naast de makkelijke plaatjes van Google) en áls je er dan uit bent, blijk je je ook nog eens te moeten gaan verdiepen in welke fokkers van dat ras wel of niet goed bezig zijn.
Ik geef het op: ik schiet wel een pluche hondje bijeen op de kermis :idea:
Je begint toch ook niet zomaar aan kinderen (niet om de hond / kind vergelijking maar de tijdsduur van zorgen voor), ik heb me helemaal stuk gelezen voordat ik eraan begon en ik leer ook nu nog bij door te blijven lezen.
Het is een levend wezen wat je kan maken of breken bij wijze van.
Snap niets van die houding.

Afbeelding

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Machie schreef:Alsof elke jachthond persee jaagt...
Voor mij, en ik denk in de volksmond ook, zijn dat rasgroep 7 en 8.
Ik ben met je eens dat er waarschijnlijk meer honden búiten deze rasgroepen zijn die hinderlijk najaaggedrag vertonen dan de vertegenwoordigers van deze beide groepen :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Selene schreef:
Je begint toch ook niet zomaar aan kinderen (niet om de hond / kind vergelijking maar de tijdsduur van zorgen voor), ik heb me helemaal stuk gelezen voordat ik eraan begon en ik leer ook nu nog bij door te blijven lezen.
Ja, dat ben jij :ok:
Maar een hond hebben is gemeengoed geworden, iedereen heeft een hond...dus ja...als er 2 kinderen zijn komt er een hond (choc Lab) dat je een hond moet opvoeden en je moet leren hoe de hondentaal in elkaar steekt....ja...zo moeilijk kan dat toch niet zijn??? *sarcasmemodus uit*
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Dat is het vervelende. Er hoeft maar één fokker te zijn die zegt dat een bepaalde eigenschap best meevalt binnen zijn ras, of er niet eens is en men gelooft dat. Dan kunnen daar 10 fokkers tegenover staan die het tegenovergestelde beweren, maar men gelooft al snel wat ze graag willen geloven. Daarom ben ik er wel voor om niet één fokker te spreken maar meerderen, op bijvoorbeeld een show of ander evenement met uitsluitend dat ras. Dan hoor je verschillende meningen en kun je gerichte vragen stellen. En als mensen mij vragen om informatie nodig ik ze ook graag uit om te komen wandelen. Dan zien ze ook hoe actief dat lieve rode hondje buiten is, waardoor hij binnenshuis zo lekker rustig is :ok:
Selene
Zeer actief

*Esther schreef:
Selene schreef:
Maar een hond hebben is gemeengoed geworden, iedereen heeft een hond...dus ja...als er 2 kinderen zijn komt er een hond (choc Lab) dat je een hond moet opvoeden en je moet leren hoe de hondentaal in elkaar steekt....ja...zo moeilijk kan dat toch niet zijn??? *sarcasmemodus uit*
Juist als je al twee kinderen hebt denk je toch na over wat je in huis haalt? Als het uit de hand is er maar 1 verliezer die red het nooit tegen een hond, daarna heb je twee verliezers want dan moet de hond er ook aan geloven. Ik kan er nog steeds niet bij.

Afbeelding

Machie
Zeer actief

Selene schreef:
*Esther schreef:
Selene schreef:
Juist als je al twee kinderen hebt denk je toch na over wat je in huis haalt? Als het uit de hand is er maar 1 verliezer die red het nooit tegen een hond, daarna heb je twee verliezers want dan moet de hond er ook aan geloven. Ik kan er nog steeds niet bij.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar hoeveel mensen denken nu echt na voor ze aan kinderen beginnen? Laat staan aan honden...
Selene
Zeer actief

Kruimel53 schreef:Nou :roll: ik herinner mij de aardige dame die kwam kijken op de hondenschool, vergezeld van een leuk kwartetje koters aan de hand, eentje in de kinderwagen en eentje zeer duidelijk op komst (dat we het hier over de Bible Belt hebben moge duidelijk zijn). En die na afloop van de les kwam vertellen dat ze wel werkte maar straks natuurlijk een tijdje zwangerschapsverlof had en dat haar de ideale tijd leek om een puppy aan te schaffen want dan had ze wat meer tijd. En welk merk hondje we dan zouden adviseren.
Het antwoord

Afbeelding
deze dus viel helaas niet in goede aarde
:LOL: :LOL:
Maar het is toch enorm triest eigenlijk?
Tja en nadenken over kinderen, ik zou niet zwanger kunnen raken maar werd het toch. Ik heb wat nachten wakker gelegen hoe ik dat moest doen en of ik wel een goede moeder zou zijn :ugh:
En als het dan zover is gooit iedereen er toch ook een zwangerschapscursus (dus vooraf) erin, gevolgd door consultatiebureau en GGD?
En dan heb je de karakter eigenschappen van een kind niet eens uit te kiezen, dat kan bij een hond wel. Kleine moeite dan hoor.

Afbeelding

sjaak-k
Zeer actief

Kruimel53 schreef:Nou :roll: ik herinner mij de aardige dame die kwam kijken op de hondenschool, vergezeld van een leuk kwartetje koters aan de hand, eentje in de kinderwagen en eentje zeer duidelijk op komst (dat we het hier over de Bible Belt hebben moge duidelijk zijn). En die na afloop van de les kwam vertellen dat ze wel werkte maar straks natuurlijk een tijdje zwangerschapsverlof had en dat haar de ideale tijd leek om een puppy aan te schaffen want dan had ze wat meer tijd. En welk merk hondje we dan zouden adviseren.
Het antwoord

Afbeelding
deze dus viel helaas niet in goede aarde :oohja:

En deze dame kwam zich nog orienteren. En er zijn er gelukkig ook die weliswaar onberaden een hond aanschaffen maar die, nadat ze er achter komen dat het opvoeden toch wel tegenvalt, zich alsnog op een hondenschool melden voor een cursus. Maar er zijn er natuurlijk ook zat die je door hun Fikkie voortgesleurd door het dorp ziet vliegen dan wel elke paar maanden met een nieuw modelletje omdat het oude niet meer beviel.
Achja, weet je. Mijn moeder/zusje (woonden toen nog in 1 huis) hebben ook een blauwe maandag een hond gehad, herplaatser dus. Eerst wilden ze een pup, dat heb ik er nog uit kunnen praten, maar er moest toch echt een hond komen. Het werd dezelfde kruising als Max ( :hmmm: ). Dat was zo'n beetje met dezelfde reden als hierboven, want de zomervakantie kwam er aan, mn moeder zat toen verplicht een tijdje thuis en ook zusje was vrij van school :U:

Ik heb een aantal keren m'n mening gegeven hoor, nam de hond zo nu en dan eens mee naar het bos, maar verder kon hij het in de tuin doen. M'n zusje vond de computer na een hele week toch belangrijker en moeder moest overdag gewoon weer ban 9-5 aan het werk. Hij kwam na de verjaardag van mn moeder (half mei) en was voor de verjaardag van mn zusje weer weg (half juli). Hier stond toen wel al een tweede hond in de planning (Nolan kwam pas een jaar later), dus toen de hond echt weg moest, vond m'n zusje dat ik hem maar moest nemen, dan kon ze hem nog eens zien enzo. Echt hoor, je kunt praten wat je wilt, mensen willen het gewoon niet zien :U:

Ergens is het wel jammer, hij en Max konden het écht heel goed vinden, waren ook beide even sterk en met de conditie van dj (bedacht door zusje :19:) zou het ook wel goedkomen, in het begin lag hij na 2 minuten op apegapen :oeps:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”