Kruimel53 schreef:Nou

ik herinner mij de aardige dame die kwam kijken op de hondenschool, vergezeld van een leuk kwartetje koters aan de hand, eentje in de kinderwagen en eentje zeer duidelijk op komst (dat we het hier over de Bible Belt hebben moge duidelijk zijn). En die na afloop van de les kwam vertellen dat ze wel werkte maar straks natuurlijk een tijdje zwangerschapsverlof had en dat haar de ideale tijd leek om een puppy aan te schaffen want dan had ze wat meer tijd. En welk merk hondje we dan zouden adviseren.
Het antwoord

deze dus viel helaas niet in goede aarde
En deze dame kwam zich nog orienteren. En er zijn er gelukkig ook die weliswaar onberaden een hond aanschaffen maar die, nadat ze er achter komen dat het opvoeden toch wel tegenvalt, zich alsnog op een hondenschool melden voor een cursus. Maar er zijn er natuurlijk ook zat die je door hun Fikkie voortgesleurd door het dorp ziet vliegen dan wel elke paar maanden met een nieuw modelletje omdat het oude niet meer beviel.
Achja, weet je. Mijn moeder/zusje (woonden toen nog in 1 huis) hebben ook een blauwe maandag een hond gehad, herplaatser dus. Eerst wilden ze een pup, dat heb ik er nog uit kunnen praten, maar er moest toch echt een hond komen. Het werd dezelfde kruising als Max (

). Dat was zo'n beetje met dezelfde reden als hierboven, want de zomervakantie kwam er aan, mn moeder zat toen verplicht een tijdje thuis en ook zusje was vrij van school
Ik heb een aantal keren m'n mening gegeven hoor, nam de hond zo nu en dan eens mee naar het bos, maar verder kon hij het in de tuin doen. M'n zusje vond de computer na een hele week toch belangrijker en moeder moest overdag gewoon weer ban 9-5 aan het werk. Hij kwam na de verjaardag van mn moeder (half mei) en was voor de verjaardag van mn zusje weer weg (half juli). Hier stond toen wel al een tweede hond in de planning (Nolan kwam pas een jaar later), dus toen de hond echt weg moest, vond m'n zusje dat ik hem maar moest nemen, dan kon ze hem nog eens zien enzo. Echt hoor, je kunt praten wat je wilt, mensen willen het gewoon niet zien
Ergens is het wel jammer, hij en Max konden het écht heel goed vinden, waren ook beide even sterk en met de conditie van dj (bedacht door zusje

) zou het ook wel goedkomen, in het begin lag hij na 2 minuten op apegapen