Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dogo4ever
Zeer actief

Re: Vraagje

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Gewoon niet doen. Al zal je het waarschijnlijk wel doen. Ik denk namelijk dat dat is wat je wil horen.

Waarom niet doen?
Omdat je je niet hoeft op te stellen als een redder in nood.
Omdat je op die manier wel iets in stand houdt want deze beste man zal het de volgende keer gewoon weer doen. Hij vindt vast wel weer mensen die het zielig vinden en ook meerdere pupjes uit het nest nemen. Hopsa, kassa. Weinig doen aan je nest maar wel makkelijk verkopen.

Stel dat de omstandigheden waar deze man in leeft niet optimaal zijn. Dan nog heeft hij dan geen nest te fokken. Als je de hond met het nest niet het minimale kan bieden, moet je het gewoon laten.

En

Omdat je 2 pups moet gaan opvoeden en dat is niet niks.

Maar veel plezier met je 2 puppen :mrgreen:
o jee
Actief

Ongelezen bericht door o jee »

Nakisha schreef:Het maakt niet uit hóe je het noemt; broodfokker of iets anders.
Feit is dat deze meneer geen normale fokker is. Een normale fokker zou NOOIT een pup mager laten worden (of het beestje moet wel iets medisch mankeren waardoor hij mager is, maar die word dan vaak niet verkocht tot het pupje weer helemaal gezond is) en een huis hoort niet naar ontlasting te stinken.
Ontwormen is ook een normaal deel van de fokkerij.
Puppy's horen geent, mollig, levendig en gezond te zijn.

Deze meneer probeert zijn pups tegen minimale kosten (de entingen konden er nog wel af, gelukkig) te slijten en maakt ze duurder als hij ze langer moet voeren. De hondjes zitten niet in een ideale situatie, anders zouden ze niet mager zijn, eventueel wormen hebben en in een stinkend huis zitten.

Kortom; dit is GEEN goede fokker. Dit is een fokker die op dit forum onder de noemer ''broodfokker'' past, omdat hij meer met het geld dan met het welzijn van de hondjes bezig is.
En je hoeft niet intelligent te zijn om een broodfokker te zijn, horden broodfokkers zijn te stom om te poepen.

Beter kan ik het niet uitleggen.

Dus wat je moet doen? Wegblijven bij die vent of de dierenbescherming inlichten. Of allebei.
Dierenbescherming hadden wij ook al over nagedacht..maar aangezien ze nogal graag aantoonbare bewijzen willen zien (ook daar hebben wij ervaring mee,na het spotten van een dier die mishandeld werdt en gewoon werdt gezegt je moet het zwart op wit hebben tewijl het voor ons neus gebeurde) hebben wij niet zo veel vertrouwen in de dierenbescherming
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door xAmberx »

De vriendin van mijn oud huisgenoot had ook twee puppies uit hetzelfde nest, ging ook prima hoor, zo goed, 8 maanden later lag daar een puppy.

Je hebt een pup gekocht bij iemand die slecht voor zijn dieren zorgt, ik had me persoonlijk omgedraaid bij een slecht gevoel, maar kan ook heus wel begrijpen dat niet iedereen dat kan en wil. Je hebt jouw pup gered, maar houd het daar nou gewoon bij, laat hem gewoon zelf een plek voor die puppen zoeken en bemoei je niet meer met die kerel. Wees blij met jouw eigen pup, wees blij dat het een gezond dier is, en probeer niet de wereld te redden op deze manier. Dat kan niet, bovendien ligt er over een half jaar waarschijnlijk gewoon weer een nieuw nestje als jij deze twee ophaalt en gaat hij lekker door met goed geld verdienen aan mensen die de puppies zielig vinden.
Laatst gewijzigd door xAmberx op 14 jun 2012 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
o jee
Actief

dogo4ever schreef:Gewoon niet doen. Al zal je het waarschijnlijk wel doen. Ik denk namelijk dat dat is wat je wil horen.

Waarom niet doen?
Omdat je je niet hoeft op te stellen als een redder in nood.
Omdat je op die manier wel iets in stand houdt want deze beste man zal het de volgende keer gewoon weer doen. Hij vindt vast wel weer mensen die het zielig vinden en ook meerdere pupjes uit het nest nemen. Hopsa, kassa. Weinig doen aan je nest maar wel makkelijk verkopen.

Stel dat de omstandigheden waar deze man in leeft niet optimaal zijn. Dan nog heeft hij dan geen nest te fokken. Als je de hond met het nest niet het minimale kan bieden, moet je het gewoon laten.

En

Omdat je 2 pups moet gaan opvoeden en dat is niet niks.

Als ik dat wilde horen was ik niet naar deze forum gekomen dan had ik nu in de auto gezeten
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

O jee, ben je een trol?

Welk weldenkend mens haalt een pup bij een broodfokker (of, in jouw woorden, een fokker die niet zo om het welzijn van de honden geeft) en wil er daarna nóg een pup bij kopen? Dan ben je inderdaad kierewiet. En ja, er zijn genoeg dierenartsen die hun geld verdienen aan broodfokkers en die zullen alleen daarom al nooit zeggen dat het een slechte fokker is.

Mensen die bij broodfokkers kopen, houden de broodfok in stand, helaas!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

dogo4ever schreef: Omdat je 2 pups moet gaan opvoeden en dat is niet niks.

en zij weet er alles van o jee! :engel:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

o jee schreef: Nee,ik wil de waarheid
nou die is vrij eenvoudig:
je hebt je pup bij een dubieuze fokker gehaald
twee pups van dezelfde leeftijd nemen is een ontzettend slecht plan
een tweede pup bij dezelfde dubieuze fokker weg is nog een slechter plan

advies: geniet van je pup en vergeet het onzalige plan om daar nog een pup weg te halen, leer van je fouten en haal de volgende keer een hondje bij iemand waar het niet overduidelijk zo'n soepzooitje is!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
o jee
Actief

->Chanty<- schreef:
o jee schreef:
Inge schreef:Een pup bij je pup zetten is niet zo slim, of het nu wel of niet een nestgenoot van je huidige pup betreft.
En door toch die pup te gaan halen hou je dus dit soort praktijken in stand.
Ben ik het niet mee eens mijn tante en nicht hadden 2 teefjes uit 1 nest gehaald mijn nicht heeft uiteindelijk de pup bij tante in huis gezet en ging prima honden zijn 13 geworden!!
als je het zelf allemaal zo goed weet, waarom vraag je hier dan informatie :19:
Waar baseer je dat eigenlijk op dat 2 pups dit geval 2 teefjes uit 1 nest bij elkaar kunnen?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

o jee schreef:
massam schreef:
o jee schreef:
Pat75 schreef:Tja en zo ben je 1 van de vele die de broodfok in stand houd.
Dit is geen broodfokker dat hebben wij kunnen na checken via zijn dierenarts!!

ja. maar dat zegt niks. een grote broodfokkennel in het oosten van het land heeft ook een dierenarts die zegt dat het echt, écht geen broodfokker is...
Wij komen al jaren bij deze dierenarts sterker nog onze dierenarts is de eigenaar van de klinkiek..
Ook hij heeft tijdens onze bezoek de gegevens van die vent erbij gepakt en zag dat een aantal dingen (ga ik niet over uitwijden) waar die zijn vraagtekens bij heeft
Maar het die vent is geen broodfokker,daar is die vent gewoon 1 niet snugger genoeg voor!!
Volgens mij weet ik al wie jij bedoelt uit het oosten van het land nou daar komt die echt niet vandaan hoor!!Sterker nog dat zal mijn dierenarts afraden!!
Wat een rare figuren allemaal. Een dierenarts die info geeft over een andere klant (mag niet!).
Een pup kopen bij een louche tent (= heel dom!)
En nu vraag je hier om onze mening maar we mogen het alleen maar met je eens zijn ?

Als je een fokker niet vertrouwt koop je er geen pup. Ten eerste om jezelf te beschermen en ten tweede om al die rare praktijken niet in stand te houden.
Ontworming gaat normaal gesproken helemaal niet via een dierenarts en als een verkoper besluit zijn pups duurder of goedkoper te maken is dat zijn goed recht. Niemand wordt verplicht die pups te kopen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
o jee
Actief

Muk schreef:O jee, ben je een trol?

Welk weldenkend mens haalt een pup bij een broodfokker (of, in jouw woorden, een fokker die niet zo om het welzijn van de honden geeft) en wil er daarna nóg een pup bij kopen? Dan ben je inderdaad kierewiet. En ja, er zijn genoeg dierenartsen die hun geld verdienen aan broodfokkers en die zullen alleen daarom al nooit zeggen dat het een slechte fokker is.

Ben jij een trol?
Ik merk wel dat er erg veel vertrouwen is in dierenartsen zeg!!
Niet alle dierenartsen zijn het zelfde je kunt niet elke dierenartsen over 1 kam scheren!!
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

o jee schreef: Waar baseer je dat eigenlijk op dat 2 pups dit geval 2 teefjes uit 1 nest bij elkaar kunnen?
O, dat is helemaal een recept voor ellende!

Nou veel sterkte alvast, hopelijk vallen de da rekeningen mee. :engel: Je weet overduidelijk niet waar je aan begint.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:

advies: geniet van je pup en vergeet het onzalige plan om daar nog een pup weg te halen, leer van je fouten en haal de volgende keer een hondje bij iemand waar het niet overduidelijk zo'n soepzooitje is!
:ok:

Nou! Hoe moeilijk kan het zijn ?!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
M@scha
Zeer actief

o jee schreef:

Ben jij een trol?
Niet alle dierenartsen zijn het zelfde je kunt niet elke dierenartsen over 1 kam scheren!!

klopt. daarom zoek ik er graag een uit die ik kan vertrouwen, geen gegevens over andere klanten geeft en geen broodfokker helpt
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

o jee schreef:

Ben jij een trol?
Ik heb iig geen da die aan iedereen info over mij gaat geven :roll:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

renee-uk schreef:

Dit dus :ok:
o jee
Actief

sirene schreef:
o jee schreef:

Ben jij een trol?
Ik zou het juist een hele slechte zaak vinden als je een dierenpaspoort laat na checken en de dierenarts die reageert er niet op!!Zeker gezien het feit er veel fake dierenpaspoorten in omloop zijn van honden die uit oost europe komen enzovoor!
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

massam schreef:

Jazeker. Ik denk alleen dat ik een soort van schijt mazzel heb gehad met het koppeltje hier. Broer en zus, beiden een totaal ander karakter die in het nest al naar elkaar toe trokken. Die dingen samen doen waar menig stafford eigenaar de griebels van krijgt omdat dat eigenlijk altijd fout gaat bij Staffs.

Maar ik kan me ook nog heel goed herinneren dat ze bijvoorbeeld allebei een ander plas/poep ritme hadden. Ik kon beter op straat overnachten want was ik net binnen, kon ik weer omdat de ander nu moest en niet toen ik buiten liep en die ene wel wat deed.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Zijn het nog geen puntjes?

Denk niet dat je gaat horen wat je wil horen hoor. NIet op dit forum althans :LOL:
o jee
Actief

Muk schreef:
o jee schreef: Waar baseer je dat eigenlijk op dat 2 pups dit geval 2 teefjes uit 1 nest bij elkaar kunnen?

Nou veel sterkte alvast, hopelijk vallen de da rekeningen mee. :engel: Je weet overduidelijk niet waar je aan begint.
Waarom ging het wel goed dan bij de pups van mijn tante?Die waren uit 1 en dezelfde nest 2 vrouwtjes?Leg me dat eens even uit?
Daarnaast zou ik zelf nooit 1 teef en 1 reu uit het zelfde nest nemen ivm inteelt!!
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

o jee schreef:
sirene schreef:
o jee schreef:

Ben jij een trol?
Ik zou het juist een hele slechte zaak vinden als je een dierenpaspoort laat na checken en de dierenarts die reageert er niet op!!Zeker gezien het feit er veel fake dierenpaspoorten in omloop zijn van honden die uit oost europe komen enzovoor!
Ik kreeg van de da zelfs geen informatie over het herplaatsertje dat ik in huis heb, terwijl ik alle papieren in huis had. De oude eigenaar moest eerst toestemming geven en zo hoort het ook.
Afbeelding
o jee
Actief

dogo4ever schreef:
massam schreef:

Jazeker. Ik denk alleen dat ik een soort van schijt mazzel heb gehad met het koppeltje hier. Broer en zus, beiden een totaal ander karakter die in het nest al naar elkaar toe trokken. Die dingen samen doen waar menig stafford eigenaar de griebels van krijgt omdat dat eigenlijk altijd fout gaat bij Staffs.

Maar ik kan me ook nog heel goed herinneren dat ze bijvoorbeeld allebei een ander plas/poep ritme hadden. Ik kon beter op straat overnachten want was ik net binnen, kon ik weer omdat de ander nu moest en niet toen ik buiten liep en die ene wel wat deed.
Dank je voor het bevestigen dat het wel degelijk kan 2 pups uit 1 nest!!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

o jee schreef: Ik merk wel dat er erg veel vertrouwen is in dierenartsen zeg!!
Een dierenarts die informatie geeft over andere klanten is een slechte dierenarts.
Dat mag namelijk niet.
Tegen de wet en zo.

Maar goed, op deze posting zul je wel niet reageren aangezien je alleen reageert op dingen die je uitkomen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik denk dat jij een te grote waarde aan het paspoort hecht, mij zeg de conditie van een hond meer over de gezondheid dan zo'n boekje.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
M@scha
Zeer actief

o jee schreef:
Muk schreef:

Waarom ging het wel goed dan bij de pups van mijn tante?Die waren uit 1 en dezelfde nest 2 vrouwtjes?Leg me dat eens even uit?
Daarnaast zou ik zelf nooit 1 teef en 1 reu uit het zelfde nest nemen ivm inteelt!!

mijn opa is 98 geworden. rookte als een ketter en dronk een fles whiskey per dag.

ergo: drank en roken zorgen ervoor dat je 98 wordt
Afbeelding
mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje

Ongelezen bericht door mum »

Asta schreef:Zijn het nog geen puntjes?

Denk niet dat je gaat horen wat je wil horen hoor. NIet op dit forum althans :LOL:
Nee deze houdt van aandacht.
life is good
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

o jee schreef:Dank je voor het bevestigen dat het wel degelijk kan 2 pups uit 1 nest!!
Tuurlijk.
Wanneer ga je ze halen?

Afbeelding

sirene
Zeer actief
Contacteer:

o jee schreef:
sirene schreef:
o jee schreef:

Ben jij een trol?
Bij een normale fokker hoef je echt niet bang te zijn voor een fake paspoort en honden uit het Oostblok hoor.
Dan ben je gewoon al betrokken bij het nestje vanaf de dekking of zelfs ervoor. Je komt langs, krijgt foto's en info over het nestje. Je kan de moeder zien, en soms ook de vader. De fokker houd je op de hoogte enzovoort. Geen enkele reden om de da het paspoort na te laten kijken.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
o jee
Actief

xAmberx schreef:De vriendin van mijn oud huisgenoot had ook twee puppies uit hetzelfde nest, ging ook prima hoor, zo goed, 8 maanden later lag daar een puppy.

Je hebt een pup gekocht bij iemand die slecht voor zijn dieren zorgt, ik had me persoonlijk omgedraaid bij een slecht gevoel, maar kan ook heus wel begrijpen dat niet iedereen dat kan en wil. Je hebt jouw pup gered, maar houd het daar nou gewoon bij, laat hem gewoon zelf een plek voor die puppen zoeken en bemoei je niet meer met die kerel. Wees blij met jouw eigen pup, wees blij dat het een gezond dier is, en probeer niet de wereld te redden op deze manier. Dat kan niet, bovendien ligt er over een half jaar waarschijnlijk gewoon weer een nieuw nestje als jij deze twee ophaalt en gaat hij lekker door met goed geld verdienen aan mensen die de puppies zielig vinden.
dan moet je ook maar geen teef en een rue nemen lijkt me logisch!!
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

o jee schreef:Daarnaast zou ik zelf nooit 1 teef en 1 reu uit het zelfde nest nemen ivm inteelt!!
Wat een pareltje, dit.
Inteelt.

Dus je gaat er mee fokken?

Afbeelding

o jee
Actief

Marjoleine schreef:
o jee schreef:
Inge schreef:Een pup bij je pup zetten is niet zo slim, of het nu wel of niet een nestgenoot van je huidige pup betreft.
En door toch die pup te gaan halen hou je dus dit soort praktijken in stand.
Ben ik het niet mee eens mijn tante en nicht hadden 2 teefjes uit 1 nest gehaald mijn nicht heeft uiteindelijk de pup bij tante in huis gezet en ging prima honden zijn 13 geworden!!
dan hadden ze mazzel.
Meestal knokken ze elkaar de tent uit.

edit: quote gerepareerd.
Het hoeft niet fout te gaan,het kan ook goed gaan..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”