Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

DNA-test Bonnie: uitslag binnen!

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

brennie
Actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond en een Kruising
Aantal honden: 2

Re: DNA-test Bonnie: uitslag binnen!

Ongelezen bericht door brennie »

[/quote]

Omdat dat ontplofte haarballen zijn :engel:

Ik deel je 'geen voorkeur' trouwens :) Ik vind herderachtigen en retrievers/waterhonden leuker. Prima toch?[/quote]

Haha, ontplofte haarballen ;)

Maylo is mijn 4e Collie en geen van de Collies waren ontplofte haarballen. Maar als je naar een showcollie kijkt ja, dan lijken ze (zeker tegenwoordig) er wel een beetje op ;-) vooral ook door de manier van het borstelen, iets wat je (lees, ik) in de gewone dagelijkse praktijk echt niet doet.

De kop/kraag/borst van Maylo is niet zo opgeborsteld en zo als op een show. Daarbij heb ik het gevoel dat in de afgelopen 30 jaar de Collie wel steeds meer en meer haar gaat krijgen maar ook worden ze kleiner, de ogen idem dito, de snuitjes minder lang. Hun lijf en kop word zeg maar meer compacter.

Als ik kijk bv. naar onze 1e Collie die had ondanks dat hij een langhaar was lang niet zo veel haar als tegenwoordig. Ook de twee die hem opvolgden niet en met Maylo ben ik de klassieke Collie ingestapt. Hij komt uit Amerikaans- en Amerikaans/Europese lijn. Hoe zijn vacht uiteindelijk zal worden kan ik pas goed zien na de 2e grote rui. Op dit moment ziet hij er met 1 jaar en 4 maanden in ieder geval niet uit als ontplofte haarbal, hahaha.

Ik vind Collies prachtig, het is echt mijn ras, maar het opgedofte hoeft voor mij ook niet hoor, ik zie ze liever zoals ze echt zijn in plaats van zo uh, tja, deel die mening dus, ontploft, haha. Dat is echt typisch, naar mijn persoonlijke mening dan, show. Met kattten zie je dat overigens ook. Ik ben eens naar een kattenshow geweest en daar waren ze een Pers aan het borstelen, en ik dacht echt jemig, arm beest ... dik opborstelen, troep er in zodat het zo bleef staan, weer borstelen, toen op zijn of haar kop gehouden, schudden, omdraaien en weer troep er in ...... mijn hemel. Show is echt niks voor mij. Als ik naar show ga is dat om vrienden te begroeten die showen die zo ver weg wonen dat het leuk is als ze dichtbij zijn voor een show met hun katten of honden. Maar voor de rest .. niet voor mij weg gelegd.

En terrier vind ik ook leuk. Maltezers zijn ook terriers en ik ben absoluut dol geworden op dat karakter. Ik denk dat er ook iets van terrier in Donny zit.

Ik vind wel meer honden leuk, lief en zo. Collie ben ik mee opgegroeid en ik waardeer hun enorm mooie karakter, de grote reden voor mij dat er wederom een Collie is.
Afbeelding

* Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd *
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

brennie schreef:
En terrier vind ik ook leuk. Maltezers zijn ook terriers en ik ben absoluut dol geworden op dat karakter. Ik denk dat er ook iets van terrier in Donny zit.
watte? :mrgreen:
brennie
Actief

yamie schreef:
brennie schreef:
En terrier vind ik ook leuk. Maltezers zijn qua karaker een beetje terriers en ik ben absoluut dol geworden op dat karakter. Ik denk dat er ook iets van terrier in Donny zit.
Sorry, bedoelde qua karakter ......... want hun oorsprong ligt voor zover bekend is kruising Miniatuur Spaniel en Poedel.

Even wat aangepast. Ik ken diverse terriers en in veel lijkt de Maltezer hier op qua gedrag, althans in mijn ervaring dan met mijn Maltezer en die van mijn pa.
Afbeelding

yamie
Zeer actief
Contacteer:

mmm, als toch wel behoorlijk terrier mens, kan ik toch niet echt zeggen dat ik je mening daar in deel en hier ook zeker wel bekend met hondjes uit de gezelschap groep :mrgreen: :mrgreen:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

nou, eigenlijk heeft zo`n DNA test dus niet veel opgeleverd. gewoon een onherleidbare bastaard.
wel een heeel leuke hond, en dat er terrier in zit zie je wel. ik had zelf gedacht aan iets Parson Russel erin.

die duitse herder en Viszla vind ik wel ver zoeken, dan zou ik er ook eerder wat collie in zien. maar zoals marjoleine al zei. en ik denk dat het DNA gewoon door een computer database wordt gesjord, met dus alleen hondenrassen die in die database voorkomen. en dan maar kijken wat het meeste matcht. dat is volgens mij toch niet goed te doen met echte bastaarden. alleen met kruisingen tussen twee rassen. zou het niet??
Laatst gewijzigd door Emma op 30 jul 2012 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

brennie schreef:
yamie schreef:
brennie schreef:
En terrier vind ik ook leuk. Maltezers zijn qua karaker een beetje terriers en ik ben absoluut dol geworden op dat karakter. Ik denk dat er ook iets van terrier in Donny zit.
Sorry, bedoelde qua karakter ......... want hun oorsprong ligt voor zover bekend is kruising Miniatuur Spaniel en Poedel.

Even wat aangepast. Ik ken diverse terriers en in veel lijkt de Maltezer hier op qua gedrag, althans in mijn ervaring dan met mijn Maltezer en die van mijn pa.
Dan heb je het vast over de MalthezerLeeuwtjes :mrgreen: Maar een Malthezer vind ik in echt niets op een terrier lijken.
Ze zijn naar mijn mening zelfs de zachtste hondjes binnen de Bichon groep.
Afbeelding
gevni havanezers
Judith&Jayla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers

Ongelezen bericht door Judith&Jayla »

ik kan me heel goed voorstellen dat de maltezers qua karakter soms wel wat van een terrier weg hebben.. mijn masha kan namelijk ook erg fel en eigenwijs zijn..

heb met haar ook behendigheid en gehoorzaamheid gedaan wat ze beide erg goed deed. is ook echt geen schoothondje die de hele dag niets wil doen.. ze wil lekker met je bezig zijn
Afbeelding
brennie
Actief

blacky schreef:
brennie schreef:
yamie schreef:
brennie schreef:

Dan heb je het vast over de MalthezerLeeuwtjes :mrgreen: Maar een Malthezer vind ik in echt niets op een terrier lijken.
Ze zijn naar mijn mening zelfs de zachtste hondjes binnen de Bichon groep.
Uh Maltezer leeuwtjes? Zover ik weet is er maar 1 soort en dat is de Maltezer en zijn ze in de volksmond Malthezer Leeuwtjes genoemd vanwege hun uiterlijk?? Of is er een 2e soort? Ik weet wel dat er tegenwoordig Mini Maltezers zijn.

Ik zeg ook niet dat ze niet zacht zijn of zo. Hoewel er ook best felle tussen zitten ;-)

Mijn Scooby was van alles eigenlijk en ja, had absoluut terrier(achtige) trekken, verder was hij onvermoeibaar, spelen, graag, bal graag, hoe vaker je gooide hoe beter het was. Enorm enthousiast. Kon perfect met andere dieren maar goed, dat was hij hier ook gewend. Bij de Maltezer omschrijvingen die je her en der leest staat ook beschreven dat ze niet met al te kleine kinderen goed om kunnen gaan ... mijn ervaring is heel anders, maar goed, ik denk dat dit met elk ras zo is en ook wat ze gewend zijn van pup af aan wellicht?

Hij was een werkertje, speuren deed hij met heel veel verve en meneertje vond alles wat je verstopte. Ik grapte wel eens dat hij wel ingezet had kunnen worden als drugshondje .... Als ik dan zei ZOEK dan ging hij hoor, prachtig om te zien. Stukje jacht zat er ook in, de manier waarop hij soms kon doen ... Hij was enorm actief, zeer vriendelijk, kon flink rennen, enorme spierbundels had hij bij zijn achterpoten en hij liet zich ook aardig horen. Soms dacht ik echt wel eens, ik wilde dat ik dat energielevel had wat hij had, haha. Echt onvermoeibaar ... en ach nog zoveel meer eigenlijk ;-)

De Maltezer past zich heel erg goed aan wel denk ik aan de persoon die hem of haar heeft, ik ben van mening dat het leuke honden zijn waar je echt wel wat mee moet doen, ze zijn zeer actief en houden echt van spel en sport.

Dit is overigens wat je nu leest over de Maltezer:

De Maltezer behoort tot groep 9, de Leeuwhondjes en is oorspronkelijk afkomstig uit het centrale Middellandse zeegebied en Italië en ook gekend onder de naam Bichon à Poil Droit of Maltezer Terriër
Afbeelding

brennie
Actief

juudjepuudje schreef:ik kan me heel goed voorstellen dat de maltezers qua karakter soms wel wat van een terrier weg hebben.. mijn masha kan namelijk ook erg fel en eigenwijs zijn..

heb met haar ook behendigheid en gehoorzaamheid gedaan wat ze beide erg goed deed. is ook echt geen schoothondje die de hele dag niets wil doen.. ze wil lekker met je bezig zijn
Dat herken ik heel goed en ja ze zijn super bedreven in behendigheid en gehoorzaamheid. Ze hebben heel goed aandacht voor je, het zijn echt leuke honden, doe je er niet veel mee of niets dan zijn het heel andere hondjes, ze passen zich wel aan, dat wel maar in feite kan je er ontzettend veel mee doen.
Afbeelding

brennie
Actief

Volgens mij zitten ik/we alleen nu hartstikke off topic in deze topic, sorry daarvoor, bloosssss
Afbeelding

Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ach weet je Lieke, Bonnie is gewoon een 100% raszuivere kroelkip ;)
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
brennie
Actief

yamie schreef:mmm, als toch wel behoorlijk terrier mens, kan ik toch niet echt zeggen dat ik je mening daar in deel en hier ook zeker wel bekend met hondjes uit de gezelschap groep :mrgreen: :mrgreen:
Dat kan en mag natuurlijk ;-) en dankzij jou moest ik ook even die aanpassing maken (goed bedoeld hè), ik was een beetje te snel met tikken, heb ik wel vaker last van, haha, sorry hoor nogmaals daarvoor.
Afbeelding

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Oké, een straathond dus. Nou echt niet. Ik kan dus nu zeggen dat ik alleen maar enge heddurs heb. :pffff:

Wat betreft de terriergenen: ik zal natuurlijk de eerste zijn om toe te geven dat ik de ballen verstand heb van honden buiten het enige echte hondenras: de collie.
Maar dat gezegd hebbende, kan ik met de beste wil ter wereld geen terrierkarakter in Bonnie terugvinden: ze is enorm baasgericht, totaal niet eigenwijs, zeer gehoorzaam en heel zacht van karakter. Ik gaf bijvoorbeeld vorige week een brul (nou ja, echt brullen kan ik helaas niet meer maar het kwam toch iets boven spreekvolume uit) omdat ze weer een kattendrol wilde eten. Ze kwam met hangende oortjes en staart terug en heeft de rest van de wandeling tegen me aan geplakt gelopen. Dat zie ik een doorsnee terrier niet doen. Overigens, wél een collie. :tongue:

Enige minpuntje is dat ze jaagt. Maar goed, dat deed mijn Poolse collie Gina óók. Dus jagen is niet altijd voorbehouden aan de jachtrassen. Ze is overigens redelijk makkelijk uit de jachtmodus te halen.

Enfin, ik werd verliefd op Bonnie om haar beeldschone oogjes en dat is nooit over gegaan. Daarnaast maakt ze me vreselijk aan het lachen met haar gekke capriolen en dat mislukte lijfje van haar en ze kroelt als geen collie zelfs ooit heeft gedaan.
Ik heb die dna-test gedaan uit nieuwsgierigheid en voor de lol. De uitslag vind ik om te gillen. :wink:
Afbeelding
brennie
Actief

Hahaha, en daar gaat het uiteindelijk om, ze is leuk, ze laat je lachen en ze heeft inderdaad prachtige ogen. Dat je het uit nieuwsgierigheid gedaan hebt, dat herken ik wel, ik voel dat ook een beetje met Donny, of ik doe is een 2e maar nieuwsgierig ben ik wel een beetje.
Afbeelding

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

lieke schreef:
fes/lou schreef:Misschien je vooroordelen laten varen.....
Joh, schei eens uit. Iedereen heeft voorkeuren. En ik heb géén voorkeur voor molossers en terriers. Vind ze niet mooi en het karakter past niet bij me.
Dat heeft niks te maken met vooroordelen.
Dat heeft niks met vooroordelen te maken maar wel met een uitermate slechte smaak :F:
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

Bonnie is gewoon een gevlekte hoog op de poten staande teckel.

:pffff:

Nou goed? :hmmm:

lekkerding is het! En ik zie gewoon een teckelhoofd :P
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Waha die uitslag is ook daadwerkelijk om te gillen haha!

En oh ja: behalve het zachte karakter, heb ik ook een zeer aanhankelijk, baasgerichte en leergierige terrier(kruizing) gehad hoor. Haalde altijd de hoogste cijfers op gehoorzaamheidsexamens ondanks dat het onderdeel aanhalen door een vreemde volledig werd overgeslagen (was vroeger schijnbaar erg belangrijk onderdeel).En toch ook naast een Schotse collie gehad ;) Een prima match dus haha.

Bonnie blijft gewoon Bonnie. Iets viszla en iets duitse herderachtigs.... mmmmmm een herder met dwerggroei in deze zin dan wel?
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

lieke schreef:Oké, een straathond dus. Nou echt niet. Ik kan dus nu zeggen dat ik alleen maar enge heddurs heb. :pffff:

Wat betreft de terriergenen: ik zal natuurlijk de eerste zijn om toe te geven dat ik de ballen verstand heb van honden buiten het enige echte hondenras: de collie.
Maar dat gezegd hebbende, kan ik met de beste wil ter wereld geen terrierkarakter in Bonnie terugvinden: ze is enorm baasgericht, totaal niet eigenwijs, zeer gehoorzaam en heel zacht van karakter. Ik gaf bijvoorbeeld vorige week een brul (nou ja, echt brullen kan ik helaas niet meer maar het kwam toch iets boven spreekvolume uit) omdat ze weer een kattendrol wilde eten. Ze kwam met hangende oortjes en staart terug en heeft de rest van de wandeling tegen me aan geplakt gelopen. Dat zie ik een doorsnee terrier niet doen. Overigens, wél een collie. :tongue:

mmmm, nee tuurlijk is ze geen volle terrier, maar ik denk dat jou beeld van een terrier ook wat gekleurd is hoor, er zijn natuurlijk ook vele soorten terriers. om het maar even bij mijn ras te houden, oja er zijn exemplaren die enorm hard zijn, die nergens of nauwelijks ergens van onder de indruk zijn, maar dat is absoluut niet het gros hoor, ook hier honden die erg baasgericht zijn, eigenwijs alleen als ik ze die ruimte geef en hier een ferme brul geeft ook hondjes die zich tegen me aan flemen en danig onder de indruk zijn.
echt niet dat eigenwijs, niet onder de indruk van , niet baasgericht enz enz. puur kenmerkend is voor een terrier , ik denk dat je iets teveel onopgevoede, losgeslagen exemplaren tegen bent gekomen ;)
lieke
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:mmmm, nee tuurlijk is ze geen volle terrier, maar ik denk dat jou beeld van een terrier ook wat gekleurd is hoor, er zijn natuurlijk ook vele soorten terriers. om het maar even bij mijn ras te houden, oja er zijn exemplaren die enorm hard zijn, die nergens of nauwelijks ergens van onder de indruk zijn, maar dat is absoluut niet het gros hoor, ook hier honden die erg baasgericht zijn, eigenwijs alleen als ik ze die ruimte geef en hier een ferme brul geeft ook hondjes die zich tegen me aan flemen en danig onder de indruk zijn.
echt niet dat eigenwijs, niet onder de indruk van , niet baasgericht enz enz. puur kenmerkend is voor een terrier , ik denk dat je iets teveel onopgevoede, losgeslagen exemplaren tegen bent gekomen ;)

Tja, ik ken terriers in het algemeen idd. niet als lieve zachte pollewopjes. Eerder al ondeugende eigenwijze blafferds. :oeps:
Afbeelding
Yaika
Zeer actief

Lieke.. Geef gewoon toe dat het een teckel is!!
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Yaika schreef:Lieke.. Geef gewoon toe dat het een teckel is!!
Néé. :mep:
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

lieke schreef:

Het is gewoon een cocker (achtige) :pffff:
En de groeten van de mannen :zwaai
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Reny schreef:
lieke schreef:

Het is gewoon een cocker (achtige) :pffff:

Verdorie, ze is een duitse herder x viszlakruising. :gvd:
Afbeelding
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.

Ongelezen bericht door Skittles »

:eek:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Eh... juist... ;-)

Ik hou het voor mezelf gewoon op "De Bonnie-hond" want DAT is ze, en niet anders ;-)

Ze is leuk en lief, wat wil je nou nog meer? ;-)

Suzanne
Yaika
Zeer actief

Teckel.

:pffff:
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Hahaha die Bonnie :LOL:
Maar ze blijft toch hoe dan ook mijn grote vriendin!
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
lieke schreef:
Verdorie, ze is een duitse herder x viszlakruising. :gvd:
ja, dat zag ik er meteen in, had ik op dag één al kunnen zeggen :pffff: .

Stom van me. Ik maar zeggen dat ik met Bonnie een tijdelijke verstandsverbijstering had omdat ik van mijn geliefde collies was afgestapt. Maar gelukkig blijf ik (voor het grootste gedeelte althans) bij rasgroep 1. :cheer:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”