Omdat dat ontplofte haarballen zijn
Ik deel je 'geen voorkeur' trouwens
Haha, ontplofte haarballen
Maylo is mijn 4e Collie en geen van de Collies waren ontplofte haarballen. Maar als je naar een showcollie kijkt ja, dan lijken ze (zeker tegenwoordig) er wel een beetje op
De kop/kraag/borst van Maylo is niet zo opgeborsteld en zo als op een show. Daarbij heb ik het gevoel dat in de afgelopen 30 jaar de Collie wel steeds meer en meer haar gaat krijgen maar ook worden ze kleiner, de ogen idem dito, de snuitjes minder lang. Hun lijf en kop word zeg maar meer compacter.
Als ik kijk bv. naar onze 1e Collie die had ondanks dat hij een langhaar was lang niet zo veel haar als tegenwoordig. Ook de twee die hem opvolgden niet en met Maylo ben ik de klassieke Collie ingestapt. Hij komt uit Amerikaans- en Amerikaans/Europese lijn. Hoe zijn vacht uiteindelijk zal worden kan ik pas goed zien na de 2e grote rui. Op dit moment ziet hij er met 1 jaar en 4 maanden in ieder geval niet uit als ontplofte haarbal, hahaha.
Ik vind Collies prachtig, het is echt mijn ras, maar het opgedofte hoeft voor mij ook niet hoor, ik zie ze liever zoals ze echt zijn in plaats van zo uh, tja, deel die mening dus, ontploft, haha. Dat is echt typisch, naar mijn persoonlijke mening dan, show. Met kattten zie je dat overigens ook. Ik ben eens naar een kattenshow geweest en daar waren ze een Pers aan het borstelen, en ik dacht echt jemig, arm beest ... dik opborstelen, troep er in zodat het zo bleef staan, weer borstelen, toen op zijn of haar kop gehouden, schudden, omdraaien en weer troep er in ...... mijn hemel. Show is echt niks voor mij. Als ik naar show ga is dat om vrienden te begroeten die showen die zo ver weg wonen dat het leuk is als ze dichtbij zijn voor een show met hun katten of honden. Maar voor de rest .. niet voor mij weg gelegd.
En terrier vind ik ook leuk. Maltezers zijn ook terriers en ik ben absoluut dol geworden op dat karakter. Ik denk dat er ook iets van terrier in Donny zit.
Ik vind wel meer honden leuk, lief en zo. Collie ben ik mee opgegroeid en ik waardeer hun enorm mooie karakter, de grote reden voor mij dat er wederom een Collie is.