Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dana is zwanger!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Dana is zwanger!

Ongelezen bericht door dagmar88 »

sandrav schreef: en veel honden zijn verminkt... alleen kun je dat aan de buitenkant niet zien.
hele baarmoeders worden zomaar verwijderd, ballen afgehakt....

Ik ken het ras niet, maar vind ze voor dog achtigen wel prachtig atletisch gebouwd en zonder de gebruikelijke extremen.
Het moet toch ergens beginnen en met importeren uit die regio ontkom je waarschijnlijk niet aan die oren of de afwezigheid daar van.

:wink: En eerlijk gezegd zie ik liever zo'n gecoupeerde hond die wel alles kan dan een exemplaar dat zichzelf door de lichaamsbouw in de weg zit.

:U: Onze tweede schauzer was één van de laatste gecoupeerde pups, was er ook niet minder om en een generatie later zit de boel er weer aan.
sandrav
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alano Espanol Cane Corso
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door sandrav »

uuuuuhhhhh snap deze niet helemaal hoor ;-)

(Dat veel honden zijn verminkt wil nog niet zeggen dat je er zelf aan mee moet werken. En dat doe jij wel, helaas.)

sorry hoor maar hier moet ik wel even hartelijk om lachen!!
Dat ik een lief hondje uit een kennel weg haal... die nu bij ons een super leuk leven heeft.
Allang voordat ik haar mee nam gecoupeerd was..... werk ik nu mee aan het couperen????
:LOL:
Ja veel meer honden zijn verminkt aan de binnenkant..... en waarom?? omdat mensen geen zin hebben om bloed te dwijlen, geen zin hebben in een reu die overal piest, geen zin hebben in een matcho reu, geen zin hebben in een teef die prikkelbaar is tijdens loopsheid, geen zin hebben hun teef een tijdje aan de riem te houden.
Mij hoor je niet slecht praten over mensen die hun hond laten "helpen"
Dat sommigen zich hier nu opwinden over een stukje verwijderd huid.... terwijl ze wel hele organnen uit hun honden laten snijden.... lekker een plofkip eten bij de Mac, mishandeld varkenslapjes bij de super.... is echt heel hypocriet te noemen.

thanks Dagmar. Jij begrijp het tenminste. :E:
Mensen die fokken of houden v rassen die nooit gecoupeerd zijn kunnen er eigenlijk niet over mee praten.
Je komt er dan niet omheen gecoupeerde honden te gebruiken voor de fok... aangezien ze nog heel veel gecoupeerd zijn in het buitenland.... of mogen wij nederlanders niet verder kijken als nederland, duitsland en dat soort landen?
Mogen wij geen mooie gezonde goed verervende reuen gebruiken uit landen als italie, spanje rusland enz en.
Moeten wij vanwege die oren onze genenpool verkleinen???
christiane
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collies
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door christiane »

wanneer is ze uitgeteld
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Volgens mij trek je een beetje op de verkeerde plek, tegen de verkeerde mensen van leer vwb intern verminken. Als je bij medisch eens zou gaan bladeren dan merk dat hier juist veel mensen tegen castreren is, ik ook. Ik heb ook een volle reu en teef in huis. De oren zo ver couperen haalt ook een stuk communicatie weg, dus niet zomaar een stuk huid dat je weghaalt. Maar dat was niet mijn kritiek in dit stuk want dat heb jij idd niet gedaan. Ik blijf bij mijn standpunt dat ze veel te vroeg een derde nest krijgt, ook al waren de eerste twee niet bij jou, je had dit ook uit kunnen stellen, liefst afstellen, maar goed dat zal wel uit den boze zijn
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

sandrav schreef:
vania schreef:Mooie reu

Mag ik vragen waarom de pups een Spaanse FCI registratie krijgen? als ze in NL geboren worden krijgen ze toch gewoon een RvB FCI stamboom?
En mag ik ook vragen waarom je in je advertentie op marktplaats zegt dat als je een Presa Canario (wat officieel niet bestaat) hebt gehad je makkelijk een Alano aankan?
het mogen dan neefjes zijn van elkaar, maar een DC is toch wel net ff iets anders (kan niet met andere honden, is helemaal niet zo sociaal naar mensen toe en word al jaren niet meer gebruikt om te jagen, maar om te bewaken van het erf)
Vania.
Dit nest is gefokt in samenwerking met haar vorige baasje in spanje. Vandaar dat de registratie mogenlijk is.
Ze zitten in spanje in de tijdelijke erkenning. Hier nog niet. ze kunnen in nederland dus niet bij de FCI (RvB) geregistreerd worden.
Zo hebben ze toch hun registratie. Mochten ze in de toekomst hier wel erkend gaan worden.
In heel veel landen kunnen gewoon de honden zelf gechipped worden. oa ook in servie, porto rico en vast nog veel meer landen.
Er zal vast veel aangerommeld worden. :-(
Dat is echt heel triest.
Maar ook in landen waar wel door de chipper wordt gechipt kan heel wat aangerommeld worden!!
We zijn zelfs in nederland niet verplicht een DNA test af te nemen bij beide ouders... en als dat wel verplicht zou zijn moet de raad eigenlijk ook de pups controleren of dat klopt wat de fokker opgeeft als ouderdieren door dna bij de puppen an te nemen.

Het onderstaande wat je schrijft zeg ik niet in de advertentie. Ik gebruik dogo canaria (sorry presa mag niet meer gebruikt worden) alleen om de alano wat meer onder de aandachtte brengen.
Zo is het vroeger ook gedaan bij de CC.
Er staat nergens dat als je een DC hebt gehad je makkelijk een alano aan kan. ;-)

En mag ik ook vragen waarom je in je advertentie op marktplaats zegt dat als je een Presa Canario (wat officieel niet bestaat) hebt gehad je makkelijk een Alano aankan?

volgens mij snap ik hem nog steeds niet
de DC is ook een spaans ras, is nog maar sinds vorig jaar juli volledig erkent door FCI, heeft 10 jaar lang "in stage" gezeten, maar toch hebben mijn DC een officiele FCI stamboom (uit België)
krijgen ze dan wel een spaanse FCI stamboom? of een RSCE registratie?

over je MP advertentie
je zegt dit: pitbull stafford presa canario gehad? ontmoed Alano Espanol
als ik dat lees, ga ik er van uit dat de alano een vergelijkbaar ras is als de pitbull, stafford en/of de DC, maar geen van de 3 rassen lijkt op de alano, het 1ste enorme grote verschil is al dat de Alano sociaal MOET zijn (volgens de rasstandaard) naar andere honden, terwijl de andere 3 rassen dat dus absoluut niet zijn (het is trouwens dogo canariO, je bent niet de enige die dat verkeerd schrijft/zegt hoor, ik snap alleen niet waarom zoveel mensen er Dogo canariA van maken :denken: :wink: )

rommelen in stambomen/afstammingen heb je in bijna alle rassen wel
hier in België is DNA van beide ouders + minstens 1 pup (het hele nest mag ook) verplicht, geen DNA = geen stambomen
Afbeelding
Sepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner

Ongelezen bericht door Sepje »

Ik zeg ook niet dat de kwaliteit of de vererving anders is met een hond zonder oren!
Vind het alleen achterlijk dat fokkers het nog doen. !

En als je hond een virus heeft en dan nog een 3de nest vind ik gewoon dom van jou ( evt herhaling ) en zielig voor de hond zelf en evt pups die er onder lijden.

Maar goed,.....persoonlijk zou ik de risico's te groot vinden. maar als je per se een hond van je teef wil moet je het zeker doen.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Zijn er nou eigenlijk veel mensen die zo'n hond willen? Heb je er al veel op je wachtlijst?
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
sandrav
Zeer actief
Contacteer:

zucht..mijn hind heeft geen virus,. er is bij et laatste nest een virus mee genomen vanaf de DA waar die pup die daar was (een cc die naar arerika moest) erg ziek v is geworden, meerdere volwwassenen ziek v werden 2 cc nesten dood en bijna alle pups v de alano!
Je moet even doorlezen voordat je meteen wat zegt. de cc moeders hebben ondertussen een gezond nestje gehad.

Vania.
ik weet hoe je canario schrijft maar dat is dus een typ fout ;-)
goed dat je me er op wijst.
Nee ik zet de alano niet in hetzelfde rijtje als de rest... maar het is ook een ras dat tot FCI groep 2 gehoort.
stafford aciciaal? ik ken er zat die dat niet zijn :-)

RSCE registratie. zit onder de FCI. Dana is daar ook geregistreerd.
Is de Dogo nu echt erkend in nederland? ik dacht dat ze hier nog in de voorlopige erkenning zaten.

Nee er is geen run op het ras. Dat had ik ook niet verwacht want het is te onbekend.
Maar dat geeft niet. Ik heb hier zat ruimte en tijd om desnoods zelf iets te houden. en iig voor langere tijd.
Ik hoef er maar een paar te verkopen. Dus dat scheelt.

Kijk ik vind het gewoon leuk om hier wat updated te plaatsen straks.
Maar als het merendeel alleen maar met kritiek komt haal ik mn topic wel weg.
Dus aan jullie.... updaten straks met foto's en verslag?? Maar dan zonder verder gedoe.
Of zal ik mn topic sluiten of weghalen indien dat mogenlijk is?

En als je hond een virus heeft en dan nog een 3de nest vind ik gewoon dom van jou ( evt herhaling ) en zielig voor de hond zelf en evt pups die er onder lijden.

Maar goed,.....persoonlijk zou ik de risico's te groot vinden. maar als je per se een hond van je teef wil moet je het zeker doen.[/quote]
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

sandrav schreef:zucht..mijn hind heeft geen virus,. er is bij et laatste nest een virus mee genomen vanaf de DA waar die pup die daar was (een cc die naar arerika moest) erg ziek v is geworden, meerdere volwwassenen ziek v werden 2 cc nesten dood en bijna alle pups v de alano!
Je moet even doorlezen voordat je meteen wat zegt. de cc moeders hebben ondertussen een gezond nestje gehad.

Vania.
Nee ik zet de alano niet in hetzelfde rijtje als de rest... maar het is ook een ras dat tot FCI groep 2 gehoort.

Is de Dogo nu echt erkend in nederland? ik dacht dat ze hier nog in de voorlopige erkenning zaten.

Nee er is geen run op het ras. Dat had ik ook niet verwacht want het is te onbekend.
Maar dat geeft niet. Ik heb hier zat ruimte en tijd om desnoods zelf iets te houden. en iig voor langere tijd.
Ik hoef er maar een paar te verkopen. Dus dat scheelt.

Kijk ik vind het gewoon leuk om hier wat updated te plaatsen straks.
Maar als het merendeel alleen maar met kritiek komt haal ik mn topic wel weg.
Dus aan jullie.... updaten straks met foto's en verslag?? Maar dan zonder verder gedoe.
Of zal ik mn topic sluiten of weghalen indien dat mogenlijk is?

Maar goed,.....persoonlijk zou ik de risico's te groot vinden. maar als je per se een hond van je teef wil moet je het zeker doen.
[/quote]

Waarom ben je nou zo geïrriteerd vraag ik mij af??? Er worden wat vragen en kanttekeningen gezet bij wat jij hier schrijft dat mag toch. Dat wordt bij iedereen gedaan daar is het een forum voor als je daar al niet tegen kan vraag ik me af hoe je met kritische klanten voor je pups omgaat straks of zeg je dan ook van nou dan ga je maar weg??
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jeannettebo schreef:Volgens mij trek je een beetje op de verkeerde plek, tegen de verkeerde mensen van leer vwb intern verminken. Als je bij medisch eens zou gaan bladeren dan merk dat hier juist veel mensen tegen castreren is, ik ook. Ik heb ook een volle reu en teef in huis. De oren zo ver couperen haalt ook een stuk communicatie weg, dus niet zomaar een stuk huid dat je weghaalt. Maar dat was niet mijn kritiek in dit stuk want dat heb jij idd niet gedaan. Ik blijf bij mijn standpunt dat ze veel te vroeg een derde nest krijgt, ook al waren de eerste twee niet bij jou, je had dit ook uit kunnen stellen, liefst afstellen, maar goed dat zal wel uit den boze zijn
Juist.
Ik laat een hond alleen om medische redenen castreren (zoals bij onze vorige hond die tumoren in die regio had), niet voor het gemak. Het couperen van de oren is in mijn ogen voor het gemak, want het wordt al eeuwen zo gedaan dus nu doen wij het nog steeds zo zonder erover na te denken wat je een hond ontneemt. De communicatie van een hond verloopt voor een groot deel via de oren en staart. Dat ontneem je een hond. Daarnaast vind ik verminking puur voor het uiterlijk vertoon niet goed te praten.
sandrav
Zeer actief
Contacteer:

Ik weet heel goed hoe ik met mn klanten om moet gaan.
Ik fok nu zo'n 8 jaar CC en heb een leuke klanten kring opgebouwd. en heb thuis cc met gecoupeerde oren. dus weet heel goed dat sommigen dat juist wel en andere dat juist niet mooi vinden. Dat mogen ze ook zeggen.
Waar ik mij aan irriteer .... dat ik een foto v mn hond plaats.. een hondje waar ik gek op ben en waar ik trots op ben... en er sommigen alleen maar een kritiek woord kunnen geven op haar oren.

Dus ik zit daar niet zo op te wachten als ik straks pupfoto's plaats waar mams ook op voorkomt.

ps ik kan heel goed tegen kritiek hoor.... maar als er alleen maar kritiek komt straks op mams oortjes zie ik niet in waarom ik nog meer foto's zal plaatsen ;-)

Ik weet niet hoe jij eruit ziet hoor.... maar als jij een leuke foto plaatst vanjezelf en je bent dik...
en je krijgt veel reacties zo van ... wat zie jij er uit!
wat ben je dik zeg..... dan houd je het zelf ook wel voor gezien niet.
:D
sandrav
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:
Jeannettebo schreef:Volgens mij trek je een beetje op de verkeerde plek, tegen de verkeerde mensen van leer vwb intern verminken. Als je bij medisch eens zou gaan bladeren dan merk dat hier juist veel mensen tegen castreren is, ik ook. Ik heb ook een volle reu en teef in huis. De oren zo ver couperen haalt ook een stuk communicatie weg, dus niet zomaar een stuk huid dat je weghaalt. Maar dat was niet mijn kritiek in dit stuk want dat heb jij idd niet gedaan. Ik blijf bij mijn standpunt dat ze veel te vroeg een derde nest krijgt, ook al waren de eerste twee niet bij jou, je had dit ook uit kunnen stellen, liefst afstellen, maar goed dat zal wel uit den boze zijn
Juist.
Ik laat een hond alleen om medische redenen castreren (zoals bij onze vorige hond die tumoren in die regio had), niet voor het gemak. Het couperen van de oren is in mijn ogen voor het gemak, want het wordt al eeuwen zo gedaan dus nu doen wij het nog steeds zo zonder erover na te denken wat je een hond ontneemt. De communicatie van een hond verloopt voor een groot deel via de oren en staart. Dat ontneem je een hond. Daarnaast vind ik verminking puur voor het uiterlijk vertoon niet goed te praten.
en daarom zal ik nooit mijn eigen pups couperen.
Omdat het niet medisch noodzakelijk is :-)

Moet er wel bijzeggen dat honden met gecoupeerde oren nog heel goed kunnen communiseren met die oern.
Ik kan ze heel goed lezen. Ze kunnen allert staan, onderdanig, onzeker. alles.
Is een oor veel te kort gecoupeerd zoals je soms bij sommige berghonden ziet (die hebben soms helemaal niets meer... wordt dat lastig)
Mijn cc heeft korte oren, veel korter als die v Dana... en toch is hij nog heel goed te lezen.
Ook zijn oren kunnen alle kanten op.
een hond ziet tenslotte ook het verschil tussen een herder oor en een flapoor.
De staart kort zoals de rottweiler vroeger had is minder handig.
Een corso staart is ook duidelijk. Die is ong even lang als sommige jachthonden hadden.

nog even terug komende op het wegsturen v pupkopers...
Is nog nooit gebeurd.. tenzij ik ze niet geschikt vond voor het ras of zich asiciaal en respectloos vond gedragen naar ons toe... of kost wat koste probeerden hun zin door te drijven.. op autoritair toontje.
en een meisje dat ik kende... kwam mee met een vriendin. Maar die lipe meteen te zeuren.... bah dat je kan leven met zoveel honden, getsie wat goor met die honden (en mijn huis is altijd heel schoon) en bleef maar doorgaan.... dus die mocht vertrekken hihiih.
En met de verbouwing iemand die kwam kijken... en alleen maar commentaar had op alles... terwijl we v een sloophuis een prachtig huisje hebben gemaakt.... heb je alleen wat te zeuren.. mag je van mij weg blijven.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

sandrav schreef:
Vania.

was niet echt een opmerking enkel naar jou toe hoor, heel veel mensen schrijven het verkeerd (kijk maar eens op mp, die maken er een eigen ras van (el presa dogo canaria of zo :piew: )
oke het hoort ook tot rasgroep 2, maar de stafford dan weer niet (de pitbull is niet erkend) staffords staan er om bekend om asociaal te zijn naar vreemde honden en een Alano moet sociaal zijn naar andere honden, dat er sociale stafford zijn, kan gemakkelijk, maar ik denk dat 85% va de staffords asociaal is

dus puur spaans geregistreerd, snap hem
de DC is inderdaad sinds vorig jaar Juli officieel erkend door FCI (04/07/2011), ze zijn dus uit de voorloopige erkenning
In NL was hij volgens mij al vroeger erkend (kan je NL kampioen worden op show) in België pas sinds 04/07/2011 (hier kan je dus nu pas officieel B Kampioen worden op show, terwijl FCI hier in België zit :piew: )
Afbeelding
Muk

Dat is het risico van het posten van foto's van je hond hier. Als ik foto's post van mijn hond is de kans ook groot dat ik opmerkingen krijg over de dikke vacht in combinatie met de warmte en dat dit ras daarom hier niet thuishoort. Dat mogen mensen denken en zeggen en ik zit daar niet mee.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Muk schreef:Dat is het risico van het posten van foto's van je hond hier. Als ik foto's post van mijn hond is de kans ook groot dat ik opmerkingen krijg over de dikke vacht in combinatie met de warmte en dat dit ras daarom hier niet thuishoort. Dat mogen mensen denken en zeggen en ik zit daar niet mee.

:LOL: Dat meen je toch niet echt he?
meg1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door meg1986 »

Wat ik denk dat het probleem is, is niet die oren of wat dan ook, maar jouw manier van erop reageren.

Ik snap dat het niet leuk is dat mensen dat zeggen, maar je kan het ook eenmalige beantwoorden en dan vervolgens negeren. Dan is de lol er snel genoeg van af. Maar op die manier is het voor jou anders. Je geeft aan je pups niet te couperen, nou prima toch?

Verder vraag ik mij wel een beetje af hoe het nu zit met dat virus. De eerste keer zijn de pups overleden, maar de tweede keer was het virus van de dierenarts meegekomen schrijf je. En de eerste keer dan?

Als jij overigens denkt dat het verantwoord is om nu te fokken, wie zijn wij dan om daarop te oordelen. Mijn hond zit in een buggy als ik winkel, dat is voor mijn gemak, maar ook dat hij na mijn werk mij niet nog langer hoeft te missen. Sommige mensen om mij heen vinden dat belachelijk, dan denk ik, het kan mij geen ruk interesseren, beter dit dan aan de ketting in de tuin.

Zoveel mensen, zoveel meningen, ik zou mij niet te druk maken en lering trekken uit die dingen die jij nuttig vind.

Ik hoop dat je mijn vraag nog wil beantwoorden....

Gr. Meg
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
Muk

dagmar88 schreef:
Muk schreef:Dat is het risico van het posten van foto's van je hond hier. Als ik foto's post van mijn hond is de kans ook groot dat ik opmerkingen krijg over de dikke vacht in combinatie met de warmte en dat dit ras daarom hier niet thuishoort. Dat mogen mensen denken en zeggen en ik zit daar niet mee.

:LOL: Dat meen je toch niet echt he?
Dat heb ik weleens gelezen ja. Tsja, ik kan er niet mee zitten.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

cadeboualmere schreef: En toch is waar of je het nu leuk vind of niet.Zo leven die mensen daar nu eenmaal.
De fokkers selecteren de honden ook op deze kwaliteiten.
Waarom hebben die podenco's dan van die mega mega oren?
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik vind de opmerkingen heel erg meevallen...ja, er worden vraagtekens gezet..
De foto's zijn niet echt mooi..een soort nep Rottweiler met enge oortjes en hangtietjes.
Lijkt me niet erg goed om zo klantjes te winnen...beetje zielig allemaal.
Zal best een lief hondje zijn, maar er moet gefokt worden, gezellie :ugh:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Machie schreef:
cadeboualmere schreef: En toch is waar of je het nu leuk vind of niet.Zo leven die mensen daar nu eenmaal.
De fokkers selecteren de honden ook op deze kwaliteiten.
Waarom hebben die podenco's dan van die mega mega oren?
sterker nog: de meeste jachthonden hebben flappers.
Afbeelding
sandrav
Zeer actief
Contacteer:

:D
heb even gechecked en ik had het gelukkig goed gespeld hiihih
De Dogo. was die eerst in spanje off erkend? en daarnn in de voorlopige erkenning hier?
Ik zie ze al een tijdje op de show rondlopen. oOk gecoupeerde maar kan me niet herinneren dat die de ring ingingen.
Zou dat ev gekund hebben tijdens de voorlopige erkenning?
om zoveel mogenlijk correcte DC is het NHSB te krijgen?

vania schreef:
sandrav schreef:
Vania.

was niet echt een opmerking enkel naar jou toe hoor, heel veel mensen schrijven het verkeerd (kijk maar eens op mp, die maken er een eigen ras van (el presa dogo canaria of zo :piew: )
oke het hoort ook tot rasgroep 2, maar de stafford dan weer niet (de pitbull is niet erkend) staffords staan er om bekend om asociaal te zijn naar vreemde honden en een Alano moet sociaal zijn naar andere honden, dat er sociale stafford zijn, kan gemakkelijk, maar ik denk dat 85% va de staffords asociaal is

de DC is inderdaad sinds vorig jaar Juli officieel erkend door FCI (04/07/2011), ze zijn dus uit de voorloopige erkenning
In NL was hij volgens mij al vroeger erkend (kan je NL kampioen worden op show) in België pas sinds 04/07/2011 (hier kan je dus nu pas officieel B Kampioen worden op show, terwijl FCI hier in België zit :piew: )
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

vania schreef:
Sheba bij ons in het asiel heeft een officiele stamboom en is van 2004.
Waren ze toen in Nl al erkend de DC?
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
sandrav
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Meg.
je hebt helemaal gelijk :-)
Had me dat zelf ook al voorgesteld.
Actie is reactie en zoveel mensen zoveel meningen.

De 1e x weet ik niet.
Ik wist niet v het 1e nest af tot nadat ik haar gedekt had.
Via de eigenaar vd 1e dekreu.
Misschien heeft ze me dat wel verteld... maar dan zal dat tijdens mn verbouwing zijn geweest? En dat is voor mij het meest hektische en zware jaar v mn leven geweest.
Maar ik heb haar ernaar gevraagd.. maar niet de doodoorzaak.
Ze vertelde het me. En ik weet zeker dat ze niet liegt tegen mij.
Wel weet ik dat rond die tijd ze heeeeel erg veel honden had. Echt mega veel.
Dus de hygiene zal niet al te best zijn geweest misschien.
Nu komt er weer heel veel bla bla over de vorige eigenaar denk. en over mij... maar ga daar verder niet op in.

Lilith dat jij haar niet mooi vind deerd me niet.
dat ze hangtietejes heeft ook niet.
Mijn CC kizmo heeft ook hangtieten na 1 nest.. en ach is dat nadelig voor haar 2e nestje?? Als pupkopers op wat tietjes afhaken ben ik blij!!!!
Dan zien ze de echte hond en de combi erachter niet en ben ik blij dat ze bij mij geen pup vandaan willen. (misschien een trauma omdat ze zelf na hun 1e hangtietjes over hadden?)
zielig hoor :-)
(je moet jouw rasje eens scheren na een nestje.. kijken of die spillebeentjes en hangtietjes heeft. daar hangt normaal haar overheen he ;-)

ps dat jij er een soort nep rottweiler in ziet komt denk door de kleur. dana is een zeer rastipisch teefje... en de alano heb je niet alleen in b & T met brindle.
Ik heb een rottie gehad... dus misschien dat ik er daarom echt geen rottweiler in zie.
meg1986 schreef:Wat ik denk dat het probleem is, is niet die oren of wat dan ook, maar jouw manier van erop reageren.

Ik snap dat het niet leuk is dat mensen dat zeggen, maar je kan het ook eenmalige beantwoorden en dan vervolgens negeren. Dan is de lol er snel genoeg van af. Maar op die manier is het voor jou anders. Je geeft aan je pups niet te couperen, nou prima toch?

Verder vraag ik mij wel een beetje af hoe het nu zit met dat virus. De eerste keer zijn de pups overleden, maar de tweede keer was het virus van de dierenarts meegekomen schrijf je. En de eerste keer dan?

Als jij overigens denkt dat het verantwoord is om nu te fokken, wie zijn wij dan om daarop te oordelen. Mijn hond zit in een buggy als ik winkel, dat is voor mijn gemak, maar ook dat hij na mijn werk mij niet nog langer hoeft te missen. Sommige mensen om mij heen vinden dat belachelijk, dan denk ik, het kan mij geen ruk interesseren, beter dit dan aan de ketting in de tuin.

Zoveel mensen, zoveel meningen, ik zou mij niet te druk maken en lering trekken uit die dingen die jij nuttig vind.

Gr. Meg
meg1986
Zeer actief

sandrav schreef:Hoi Meg.

De 1e x weet ik niet.
Misschien heeft ze me dat wel verteld... maar dan zal dat tijdens mn verbouwing zijn geweest? En dat is voor mij het meest hektische en zware jaar v mn leven geweest.
Nu komt er weer heel veel bla bla over de vorige eigenaar denk. en over mij... maar ga daar verder niet op in.
meg1986 schreef:Wat ik denk dat het probleem is, is niet die oren of wat dan ook, maar jouw manier van erop reageren.

Gr. Meg
Wel fijn dat je nog navraag hebt gedaan over het eerste nestje, en inderdaad als het echt niet hygienisch is geweest kan ik mij voorstellen dat dat de oorzaak was. Al moet ik zeggen dat ik 0 verstand heb van fokken dus daar moet je niet te veel op mij van afgaan, maar logisch nadenken klinkt het wel zo.

Ik hoop dat je pup foto's plaatst, ik hou van pupsels... :-)

Groetjes,
Meg

PS: Misschien is het handig om je woorden gewoon voluit te schrijven. Ik moet soms echt nadenken over wat je zegt omdat je van steeds afkort enzovoorts.
sandrav
Zeer actief
Contacteer:

o das goed.
Wil jou nog klein stukje extra uitleggen.
Ik zou een pup krijgen v dana. (geruild voor een volwassen CC) en een cc pup.
Dat ging niet door want er bleef maar 1 reutje over.
De volgende loopsheid was ze te laat.
Toen bood ze me Dana aan.... ik ben gaan kijken en was verliefd.
En eindelijk voor mij de kans om dan toch na die jaren mijn Alano te hebben. En een goede , met top karakter en een zeer rastipisch uiterlijk en zeer goede gezondheid. (daar is als leek ook moeilijk aan te komen als je geen connecties hebt)
Ze krijgt een pupje terug uit dit nest zoals afgesproken.
Dus dan heb jij iig niet het idee dat ik maar een oudere hond nam om als 1e een nestje alano te hebben.
Dit is gewoon zo uit gekomen zoals het nu is.
Ik ben er v overtuigd dat Dana een lieve mams zal zijn.. zoals ze voor haar zoontje toen is geweest en zoals ze naar mijn Cane Corso (CC) pups zich gedraagd.
Dana gaat hiet iig oud worden zoals mijn CC dat gaan doen :-)
meg1986
Zeer actief

sandrav schreef:o das goed.
Wil jou nog klein stukje extra uitleggen.
Ik zou een pup krijgen v dana. (geruild voor een volwassen CC) en een cc pup.
Dat ging niet door want er bleef maar 1 reutje over.
De volgende loopsheid was ze te laat.
Toen bood ze me Dana aan.... ik ben gaan kijken en was verliefd.
En eindelijk voor mij de kans om dan toch na die jaren mijn Alano te hebben. En een goede , met top karakter en een zeer rastipisch uiterlijk en zeer goede gezondheid. (daar is als leek ook moeilijk aan te komen als je geen connecties hebt)
Ze krijgt een pupje terug uit dit nest zoals afgesproken.
Dus dan heb jij iig niet het idee dat ik maar een oudere hond nam om als 1e een nestje alano te hebben.
Dit is gewoon zo uit gekomen zoals het nu is.
Ik ben er v overtuigd dat Dana een lieve mams zal zijn.. zoals ze voor haar zoontje toen is geweest en zoals ze naar mijn Cane Corso (CC) pups zich gedraagd.
Dana gaat hiet iig oud worden zoals mijn CC dat gaan doen :-)
Je bent mij geen uitleg schuldig, ik vind het prima. Ik ben er van overtuigd dat iederen voor zijn of haar hond het beste wil wat binnen je macht ligt. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar ergens heb ik hier iets gelezen over het beste in de mens.

Ik denk dat je zo een mooi besluit hebt en als jij er achter staat zou ik zeggen ga ervoor!
Hutsje
Zeer actief

sandrav schreef:
Lilith dat jij haar niet mooi vind deerd me niet.
dat ze hangtietejes heeft ook niet.
Mijn CC kizmo heeft ook hangtieten na 1 nest.. en ach is dat nadelig voor haar 2e nestje?? Als pupkopers op wat tietjes afhaken ben ik blij!!!!
Dan zien ze de echte hond en de combi erachter niet en ben ik blij dat ze bij mij geen pup vandaan willen. (misschien een trauma omdat ze zelf na hun 1e hangtietjes over hadden?)
zielig hoor :-)
(je moet jouw rasje eens scheren na een nestje.. kijken of die spillebeentjes en hangtietjes heeft. daar hangt normaal haar overheen he ;-)
sorry hoor, maar :piew:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

meg1986 schreef:
sandrav schreef:Hoi Meg.

De 1e x weet ik niet.

Gr. Meg
Wel fijn dat je nog navraag hebt gedaan over het eerste nestje, en inderdaad als het echt niet hygienisch is geweest kan ik mij voorstellen dat dat de oorzaak was. Al moet ik zeggen dat ik 0 verstand heb van fokken dus daar moet je niet te veel op mij van afgaan, maar logisch nadenken klinkt het wel zo.

Ik hoop dat je pup foto's plaatst, ik hou van pupsels... :-)

Groetjes,
Meg

PS: Misschien is het handig om je woorden gewoon voluit te schrijven. Ik moet soms echt nadenken over wat je zegt omdat je van steeds afkort enzovoorts.

ehm, hoe hygienisch moet je omgaan met een nest????
hier wordt de werpkennel niet schoongemaakt, alle zorg is voor de teef....pups worden gewoon groot....
ben niet zo van dettol, handen wassen etc...als ze daar al niet tegen kunnen, kunnen ze ook niet tegen de grote boze mensenwereld....
Hutsje
Zeer actief

nou, en dan werden ze *in het wild* ook niet meer geboren.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ja maar Jess, die reactie van Lilith slaat ook nergens op. Zo praat je niet over andermans hond.
Ik vind hat dan weer veel erger dat er een volwassen CC wordt geruild tegen een CC pup en een Alano pup. :80: tis toch geen auto.

Oeps ik had ff moeten quoten.....
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”