Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eerste hond?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Eerste hond?

Ongelezen bericht door Theraposa »

Voerbakken hoog zetten is een goeie tip ja!
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Ik heb een kat van 9 jaar die nooit honden gewend was, en kreeg een hond van 6 maanden die geen katten gewend was. Van tevoren heb ik me goed ingelezen over hoe je katten en honden het beste bij elkaar kunt introduceren. Ik heb me vooral gehouden aan de regel dat je het moet laten afhangen van de snelheid dat de kat de hond accepteert. En ondertussen leer je de hond vanaf het begin dat hij de kat met rust laten moet.

De eerste periode vond de hond de kat soms nog wel net iets te interessant, en de kat de hond net iets te opdringerig. Maar ik ben gewoon consequent de hond blijven corrigeren als die naar de kat toe ging en inmiddels is dat allemaal prima gesettled. Ze zijn geen beste vriendjes, maar ze hebben elkaar prima geaccepteerd. Ik kan ze dan ook rustig alleen laten. Hoewel ik je anngst wel begrijp, in het begin douchte ik met de badkamerdeur open zodat ik kon luisteren of er niks gebeurde, en als ik moest plassen zat ik op het toilet met in mn hoofd visioenen van uitgekrabde ogen en doodgebeten katten. Maar dat is gelukkig natuurlijk niet gebeurd :P

Voedsel voor de kat staat tegenwoordig gewoon op tafel in plaats van er onder. De kattenbak staat op een plek waar de hond niet bij kan. En verder zijn er wat plekjes in huis waar de kat zich terug kan trekken. Katten houden sowieso meer van hoogte, dus je zou een krabpaal kunnen kopen of bovenop/in kasten wat plekjes kunnen maken waar de kat lekker kan liggen en de boel kan overzien zonder dat de hond er bij kan. Hier is een zacht fleece kattenmandje favoriet. Eerst stond die op de slaapkamer waar de hond niet mocht komen, maar sinds ze niet meer bang is voor de hond is ie verhuisd naar bovenop de bench. Nu heb ik dus een dierenflat en liggen ze heel vaak boven elkaar te slapen :F:
Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Contacteer:

Oke , mijn katten hebben sowieso een hoge krabpaal , mijn oudere kat ligt er nooit op alleen op stoelen , vensterbank en op de bank. Mijn jongere kat wel op de krabpalen , op een hoge kast en bij mij op bed. Een dichte kattenbak met zo'n klep gaat een hond ook wel in denk je? Ik heb ook nog geen idee wat voor huis ik dan krijg. Of het met tuin is of niet , of het met een bijkeuken is of niet geen idee nog. Liefst wel wat groter als dit huisje... Eerst ook maar eens een datum hebben.
Afbeelding
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Honden hebben wel eens de neiging om hun kop in de kattenbak te steken, ja.
Kattenpoep schijnt heel lekker te zijn :F:

Even kijken of jouw hond ook zo'n snoepert is, en anders ook de kattenbakken maar verhuizen naar een plek
waar de hond niet bij kan.

O en trouwens. Krissie heeft hier de eerste paar maanden best wel wat kattenspeeltjes gesloopt, die wist
niet wat haar overkwam met al dat kleine speelgoed :LOL: Dus daar zou ik dan ook even voor opletten.
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Haha oke , mijn katten spelen niet eens met al het speelgoed wat ze hebben haha. Maar even kijken voor een oplossing voor de kattenbakken dan , anders maar een luikje ergens in maken ofzo waar de hond niet door kan in een aparte kamer ofzo.
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Mijn kattenbak staat in de badkamer (is ook hygienischer qua omgeving schoonhouden vind ik). Er zit geen kattenluikje in de badkamer, maar ik heb er met een sisaltouwtje die ik om de deurklink flip er zeer vakkundig voor gezorgd dat de kat er wel door kan en de hond niet. Een haakje zou als permante oplossing wellicht makkelijjker zijn :P

Ik woon overigens maar op 35m^2. Als je genoeg met je hond doet maakt het opzich niet zo heel erg veel uit op wat voor manier je straks gaat wonen :)
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Volgensmij dit huisje van nu zit op 25^2 , best klein dus. Heb er ook wel een stuk gras voor direct bij mijn huis maar dit is niet omheind.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb het voer voor de katten ook hoog staan, maar de kattenbakken staan hier gewoon op de grond, zonder klep ervoor (want dan willen de katten er niet meer in). De hond blijft netjes van de kattenbakken af hoor, dat is best te leren. Nou ja, bij de ene hond waarschijnlijk wel makkelijker dan bij de andere, dus als je een plekje hebt waar de kattenbak kan staan en de hond niet bij kan komen, is dat ook een optie.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Figo vond de kattenbak maar wat interressant..maar dat is idd. best af te leren. Veel geduld en heel streng!
Kattenvoer staat hier helaas nog op het aanrecht. Niet echt hygiënisch..maar daar moet ik nog wat op verzinnen.
Aanrecht en tafel zijn safe-place voor de katjes.
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Ik verzin er wel een oplossing voor , de voerbakjes kunnen sowieso wel omhoog geplaatst worden , op een tafel of op de koelkast (ik heb geen hele hoge koelkast). En de kattenbakken moet ik dan nog even zien , ligt er ook maar net aan wat voor huis ik dan krijg. Ik hoop stiekem ook op een klein tuintje achter met een schutting.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Theraposa schreef:Ik verzin er wel een oplossing voor , de voerbakjes kunnen sowieso wel omhoog geplaatst worden , op een tafel of op de koelkast (ik heb geen hele hoge koelkast). En de kattenbakken moet ik dan nog even zien , ligt er ook maar net aan wat voor huis ik dan krijg. Ik hoop stiekem ook op een klein tuintje achter met een schutting.
:wink: Toen ik kleiner woonde had ik een soort kastje om de kattenbak heen gemaakt zodat de katten er wel bij konden, maar m'n pup destijds niet.
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Ik zit nog steeds erg na te denken en die stafford blijft toch echt in mijn hoofd zitten. Als ik een hond neem maakt leeftijd mij weinig uit , liefst niet een hond van 5 jaar of ouder. Een oudere stafford waarvan je het karakter etc weet is dus wel een oplossing als ik dit ras wil? dat ik bij een asiel vraag hoe de hond is en of ik even met hem kan lopen? Ik heb ook al even op site van dierenasiels.com gekeken en ik zie daar toch best nog veel staffords tussen zitten. Ook al ik zoek dat ie samen met katten kan etc. Ik wil echt veel informatie verzamelen voor ik een hond aanschaf omdat dit best een stukje uit je leven is en ik wil dit wel goed aanpakken. En om een band met een volwassen hond te krijgen , hoelang duurt zoiets gemiddeld?
Afbeelding
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

met zo weinig ervaring en de dingen die je beschrijft zou ik niet voor een stafford gaan. maar dat is aan jou natuurlijk.
je zegt dat je tussendoor vanuit je stage naar huis kan om je hond uit te laten. hoe doe je dat dan met je pupje opvoeden?
een pup zal in het begin best vaak naar buiten moeten om te plassen. en misschien wil hij wel helemaal niet alleen gelaten
worden en blért hij de boel bij elkaar. zitten je buren op te wachten.
mijke
Zeer actief

Ik ben wel benieuwd wat het nou precies is in de stafford dat je zo buitengewoon veel aanspreekt? Want er is eigenlijk niks in hoe je overkomt en wat je lijkt te zoeken dat een stafford bij uitstek geschikt maakt.
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Jacq schreef:met zo weinig ervaring en de dingen die je beschrijft zou ik niet voor een stafford gaan. maar dat is aan jou natuurlijk.
je zegt dat je tussendoor vanuit je stage naar huis kan om je hond uit te laten. hoe doe je dat dan met je pupje opvoeden?
een pup zal in het begin best vaak naar buiten moeten om te plassen. en misschien wil hij wel helemaal niet alleen gelaten
worden en blért hij de boel bij elkaar. zitten je buren op te wachten.
Zoals ik al eerder zei wil ik ook gerust voor een oudere hond gaan. Hoef niet perse een pup , hier op het forum word mij aangeraden om een oudere hond te nemen in plaats van een pup. dus ik denk dat het verhaal over een pup wel over is.
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

een herplaatster kan ook problemen hebben die tijd nodig hebben om te kunnen ombuigen.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ga gewoon eens langs bij één van die asiels waar je zo'n volwassen stafford online hebt gevonden die met katten en andere honden kan. Laat je goed informeren daar door de medewerkers over het gedrag, maak als het kan een wandeling met de hond (evt. met andere volwassen honden van hetzelfde geslacht erbij om te kijken hoe hij/zij daarop reageert). En lees dit topic en andere topics hier nog een keer goed na: er worden veel redenen genoemd waarom het hebben van een stafford lastig kan zijn (reizen naar het buitenland met je hond kan in veel gevallen niet, vooroordelen van andere mensen die met een grote boog om jou en je hond heen gaan lopen, etc.).
Als je echt je zinnen hebt gezet op die stafford, hoewel veel andere honden ook zouden voldoen aan je wensen, ga dan rustig op zoek naar een volwassen herplaatser die al een basisopvoeding heeft gehad en waarvan het gedrag naar andere honden en katten bekend is.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Mijn herplaatser was en is mijn alles. Daar kon ik mee lezen en schrijven. Heb er echt alles voor over om hem terug te kunnen krijgen, maar helaas... Zoiets bestaat niet.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Mijn eerste hond was een mechelse herder, uit werklijnen. Waarom? omdat een rottweiler niet mocht :19:
De hond loopt hier nog steeds rond en ik kan wel zeggen dat ik dat heel netjes gedaan heb ermee. een prachthond :ok:
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

DeDiana schreef:Ga gewoon eens langs bij één van die asiels waar je zo'n volwassen stafford online hebt gevonden die met katten en andere honden kan. Laat je goed informeren daar door de medewerkers over het gedrag, maak als het kan een wandeling met de hond (evt. met andere volwassen honden van hetzelfde geslacht erbij om te kijken hoe hij/zij daarop reageert). En lees dit topic en andere topics hier nog een keer goed na: er worden veel redenen genoemd waarom het hebben van een stafford lastig kan zijn (reizen naar het buitenland met je hond kan in veel gevallen niet, vooroordelen van andere mensen die met een grote boog om jou en je hond heen gaan lopen, etc.).
Als je echt je zinnen hebt gezet op die stafford, hoewel veel andere honden ook zouden voldoen aan je wensen, ga dan rustig op zoek naar een volwassen herplaatser die al een basisopvoeding heeft gehad en waarvan het gedrag naar andere honden en katten bekend is.
dat wou ik ook gaan doen ja , mensen lopen nu trouwens ook vaak met een boogje om me heen omdat ik een andere kledingstyle heb dan hun ofzo :roll:. Ik woon ook niet in een hele grote woonplaats dus dat mensen om me heen lopen ben ik wel gewend en vind ik ook geen probleem. Hoe zit dat trouwens als je bijvoorbeeld naar duitsland wil , dat mag ook niet neem ik aan met zo'n hond? Ik wil gewoon eens rondkijken op internet dan bij asiels en dan kijk ik even wat er tussen zit kwa honden. Een leuke kruising vind ik ook prima , als hij/zij maar leuk karakter heeft , bij mij past en wel zoals ik het noem een echt lijkend hondje niet een platte neus etc.
Afbeelding
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Ik zag net een hondje op animal planet en ik weet niet welk ras het is. Het leek wel een beetje op een mini herder met hele korte pootjes. Zag er ook leuk uit en niet groot.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik zag net een hondje op animal planet en ik weet niet welk ras het is. Het leek wel een beetje op een mini herder met hele korte pootjes. Zag er ook leuk uit en niet groot.
Een corgi?
Afbeelding
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Ik geloof het wel ja!
Afbeelding
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Het is ook maar net hoe je met een herplaatser omgaat hoor.
De herplaasters die ik zie waar het mis mee gaat, zijn ze herplaatser waarbij de mensen ze maar zielig blijven vinden. Daar heeft een hond niks aan.
Gelijk duidelijk, je regels en je grenzen aangeven. Niet eerst dit doen omdat ie zo zielig is en dan ineens dat weer omgooien omdat hij nu wel gewend is en het op 'onze' manier moet gaan.

Hier ook een herplaatser, die periode heb ik haar niet meegemaakt.
Maar ze is nu 100% anders (positief) dan dat ze in het begin was.
Het is nu een heerlijke hond, die je niet snel weer vind 'gelukkig'.

Heb je die stafford nog steeds in je hoofd?
Penny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever x Oud Duitse Herder

Ongelezen bericht door Penny »

Ik vind het super hoe je omgaat met de adviezen die hier worden gegeven. Je hebt de pup uit je hoofd gezet en gaat nu op zoek naar een leuke herplaatser. Ik heb twee jaar terug of zo ook zo gezocht maar wilde toch, lekker eigenwijs, een pup. Lekker eigenwijs als ik was nam ik een kruising ( naïef, ik dacht dat die gezonder waren maar checkte niet de ouderdieren). Ik heb mijn handen er aan vol gehad met 4 kleine kids en een opgroeiende pup die ook nog eens HD bleek te hebben.
Ik zou voor een tweede hond andere keuzes maken en meer naar anderen luisteren. Ik vind het super dat jij dat nu al doet!
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Theraposa schreef:Ik zag net een hondje op animal planet en ik weet niet welk ras het is. Het leek wel een beetje op een mini herder met hele korte pootjes. Zag er ook leuk uit en niet groot.
Leek het hier op?
Afbeelding
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Ja ik geloof het wel , al leek die op tv hogere poten te hebben maar dat weet ik niet zeker. Hoe denken jullie over een Bull terrier?
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Theraposa schreef:Ja ik geloof het wel , al leek die op tv hogere poten te hebben maar dat weet ik niet zeker. Hoe denken jullie over een Bull terrier?
Hoe denk jij er zelf over gezien de geschiedenis en de rasbeschrijving?
Ga nou eerst eens honden in het echt mee maken ipv allemaal rassen opnoemen die vanaf de foto wel leuk lijken.
mijke
Zeer actief

Theraposa schreef:Ja ik geloof het wel , al leek die op tv hogere poten te hebben maar dat weet ik niet zeker. Hoe denken jullie over een Bull terrier?

Om het voor jezelf makkelijk te houden zou ik ongeveer alles wat in dit en andere topics gezegd is over staffords ook toepassen op alle andere hondensoorten die oorspronkelijk gefokt zijn om te vechten :ok:
Penny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever x Oud Duitse Herder

Ongelezen bericht door Penny »

Ik denk dat je straks niet strak gericht moet zijn op een bepaald ras, maar gewoon in een asiel moet gaan kijken met welke hond je een klik hebt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”