Valerie schreef:Nanna schreef:Wilma schreef:
Heb even twee regels vet gemaakt.
Waar zijn die opmerkingen nou op gebaseerd? Op die ene kennis of wat anders?
Ach kom nou toch. Of wou je zeggen dat je geen mensen kent die zeggen "Jao, tis een felle...maar foor mijn istie as een lám"
Men schijnt daar iets aan te ontlenen.
Dat is denk ik hetzelfde als in elk topic moeten benadrukken hoe vreselijk sosjaaaaaal jouw honden zijn. Ook aardig pikverlengend als je het mij vraagt.
Verder kiest niet iedereen zijn/haar hond uit obv sociaal gedrag. Dat is maar 1 vd dingen wat een hond is, sociaal of juist niet. Daarnaast zijn er natuurlijk nog 1001 dingen die de hond maken tot wat hij/zij is, en al die dingen kunnen maken dat zijn/haar baas het als een moeilijke hond ziet

Ik heb bij Tadej bv helemaal niet gekeken naar wel/niet hond-sociaal. Dat maakt mij namelijk niet zo veel uit (ik vind overdreven sociaal trouwens persoonlijk veel ergerlijker dan uitval-gedrag). Prima als een ander dat wel doet omdat het in diens ogen wel heel belangrijk is, ik vind andere dingen dan weer belangrijker.
Oh en overigens, ik denk dat de meeste bazen hun hond wel als speciaal en bijzonder zien
Sommige zullen dat zien in zgn stoer of fel gedrag naar andere honden, dat geloof ik best. Maar dat is niet voorbehouden aan mensen met "klapkaken" en aanverwanten

Vaak genoeg ben ik mensen met kleine zwabbertjes tegen gekomen waarbij de hondjes tegen Caleb tekeer gaan. Maak ik me helemaal niet druk om hoor, daar gaat het niet om(!!!). Het gaat mij er om dat die bazen dan vaak heel trots staan te glunderen "oh kijk nou eens wat stoer, hahahahaha, die grote is gewoon bang voor hem, hahahahahha!". Dat valt mi onder hetzelfde. Dat zegt nog niet dat ze DAAROM voor zo'n hond hebben gekozen natuurlijk. En dat geldt voor andere type honden net zo. En natuurlijk
zijn er wel die het daarom doen, maar in dit topic vind ik het een beetje erg kortzichtig om zo stellig te verkondigen dat moeilijke honden in zn algemeenheid puur dienen als "pikverlenging" (wat een vreselijk woord trouwens) vd baas. Al was het alleen al omdat nou eenmaal iedereen iets anders onder een "moeilijke hond" verstaat.