Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Mensen met moeilijke honden zouden daar meer mee hebben?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

lieke schreef:

Ik lever ook geen commentaar op andermans honden en het zal mij ook worst wezen wat anderen van mijn honden vinden. Al vind ik het stiekem wel leuk als anderen ze ook leuk en lief vinden. :wink:
ja maar de geld dan toch voor iedereen, ik heb nul komma niks met shelti`s en collies,
en jij zult niets hebben met o`n grote lobbes als ik heb, maar dat dan gaan lopen afbranden is weer het andere uiterste toch.
je kunt ook gewoon niets zeggen, gewoon niet reageren.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Nanna schreef:
Wilma schreef:
Nanna schreef: Het zou wel prettig zijn als iedereen zich niet meteen zo aangesproken zou voelen.
Ik ben niet iedereen en ja, ik voel me wel eens aangesproken door je ongenuanceerde uitlatingen.
Dan lees je ze toch niet :19:
Op een forum heb je nu eenmaal volk van divers pluimage. En ja, 'ongenuanceerd' is my middle name :engel: De één houdt van grijstinten, de volgende van zwartwit. Ik ben van de laatste categorie. :pffff:
Mij gaan lopen opvoeden is een mission impossible :lol1: . Ik stel dus voor dat je mijn berichten overslaat, of, nóg beter, mij in de negeer gooit :ok: Of je neemt het allemaal niet zo serieus, lacht eens en denkt 'lekker laten gaan' :tongue:

Lekker kortzichtig van je Nanna, ik probeer jou ook al een tijd te negeren. Maar je bent zo hartnekkkig in je generaliseerende opmerkingen dat het soms gewoon niet lukt.

Alles is fout als het afwijkt van de Nannastandaard, je mag geen klapkaken hebben, het moeten gezonde sosjale kruizingen zijn enz.

Misschien moet je eens bij je zelf te raden gaan en denken dat sommige mensen hier op het forum iets meer dan Nannamoe worden of al zijn!

Ik vind je uitspraak niet kunnen, ik heb drie honden, en tjah mijn oudste is ook niet gediend dat ze door vreemden wordt geaaid. Toch is ze heel sociaal voor haar ras, voor jou zou dat een asociale hond zijn. Ieder heeft een voorliefde voor zijn hond of ras.
De korthaarcollie van mijn zus is een heerlijke hond, maar ik heb er geen klik mee, dat zal niet mijn hond zijn. Terwijl ik wel die klik heb met mijn meiden, ik kies bewust voor dit ras omdat het geweldige honden zijn. Ze passen bij mijn karakter, en nee ik wil geen pikverlengers, ik kan dat best zelf af!
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Irta »

Valerie schreef:
Nanna schreef:
Wilma schreef: Heb even twee regels vet gemaakt.
Waar zijn die opmerkingen nou op gebaseerd? Op die ene kennis of wat anders?
Ach kom nou toch. Of wou je zeggen dat je geen mensen kent die zeggen "Jao, tis een felle...maar foor mijn istie as een lám"
Men schijnt daar iets aan te ontlenen.
Dat is denk ik hetzelfde als in elk topic moeten benadrukken hoe vreselijk sosjaaaaaal jouw honden zijn. Ook aardig pikverlengend als je het mij vraagt.
:ok:

Verder kiest niet iedereen zijn/haar hond uit obv sociaal gedrag. Dat is maar 1 vd dingen wat een hond is, sociaal of juist niet. Daarnaast zijn er natuurlijk nog 1001 dingen die de hond maken tot wat hij/zij is, en al die dingen kunnen maken dat zijn/haar baas het als een moeilijke hond ziet :U: Ik heb bij Tadej bv helemaal niet gekeken naar wel/niet hond-sociaal. Dat maakt mij namelijk niet zo veel uit (ik vind overdreven sociaal trouwens persoonlijk veel ergerlijker dan uitval-gedrag). Prima als een ander dat wel doet omdat het in diens ogen wel heel belangrijk is, ik vind andere dingen dan weer belangrijker.

Oh en overigens, ik denk dat de meeste bazen hun hond wel als speciaal en bijzonder zien :19: Sommige zullen dat zien in zgn stoer of fel gedrag naar andere honden, dat geloof ik best. Maar dat is niet voorbehouden aan mensen met "klapkaken" en aanverwanten :roll: Vaak genoeg ben ik mensen met kleine zwabbertjes tegen gekomen waarbij de hondjes tegen Caleb tekeer gaan. Maak ik me helemaal niet druk om hoor, daar gaat het niet om(!!!). Het gaat mij er om dat die bazen dan vaak heel trots staan te glunderen "oh kijk nou eens wat stoer, hahahahaha, die grote is gewoon bang voor hem, hahahahahha!". Dat valt mi onder hetzelfde. Dat zegt nog niet dat ze DAAROM voor zo'n hond hebben gekozen natuurlijk. En dat geldt voor andere type honden net zo. En natuurlijk zijn er wel die het daarom doen, maar in dit topic vind ik het een beetje erg kortzichtig om zo stellig te verkondigen dat moeilijke honden in zn algemeenheid puur dienen als "pikverlenging" (wat een vreselijk woord trouwens) vd baas. Al was het alleen al omdat nou eenmaal iedereen iets anders onder een "moeilijke hond" verstaat.
Florabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Florabel »

Nou..als kersverse hondenbezitter valt het me wel op hoeveel problemen (mensen met hun) honden kunnen hebben. Ik vind het als beginner juist fijn dat ik daar niet mee hoef te dealen. Mijn hond werd snel zindelijk, luistert voldoende, is lief naar alles en iedereen, kan zonder problemen alleen blijven, overal mee naar toe, los lopen, maakt niets stuk, is supervrolijk. Ik besef heel goed dat hier een stuk geluk bij komt kijken, want zo veel heb ik er niet aan opgevoed..

Saai? Misschien wel, maar het geeft ook rust. En plezier. Aan mijzelf, maar ook aan alle anderen die Sofie meemaken.. Respect voor iedereen die de uitdaging aangaat met een moeilijke hond!
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Als ik een moeilijke hond zou hebben, dan is dat trouwens maar zo. Wat moet ik dan of wat moet iedereen dan als je pup uitgroeit tot een hond die net niet die sooisjale eigenschappen bezit? Herplaatsen omdat het net anders uitpakt? Lekker makkelijk. Gelukkig is niet alles maakbaar!
Irta
Zeer actief

Florabel schreef:Nou..als kersverse hondenbezitter valt het me wel op hoeveel problemen (mensen met hun) honden kunnen hebben. Ik vind het als beginner juist fijn dat ik daar niet mee hoef te dealen. Mijn hond werd snel zindelijk, luistert voldoende, is lief naar alles en iedereen, kan zonder problemen alleen blijven, overal mee naar toe, los lopen, maakt niets stuk, is supervrolijk. Ik besef heel goed dat hier een stuk geluk bij komt kijken, want zo veel heb ik er niet aan opgevoed..

Saai? Misschien wel, maar het geeft ook rust. En plezier. Aan mijzelf, maar ook aan alle anderen die Sofie meemaken.. Respect voor iedereen die de uitdaging aangaat met een moeilijke hond!
Ik vind er helemaal niks knaps aan. Ieder zijn mening natuurlijk, maar een zgn moeilijke hond is natuurlijk doorgaans niet alleen maar moeilijk. Alles wat jij opnoemt is Tadej ook, op het sociale na. Daar deal je dan mee als baas of je probeerd haar gedrag om te buigen. Lijkt me volkomen normaal toch? :19: Als ik geen goede kanten aan haar zou zien zou ik mezelf een stomme suffert vinden als ik haar dan toch zou aanhouden. Voor beide situaties heb ik niet meer respect dan iedere andere baas die zijn hond (ongeacht moeilijke kanten) netjes in het gareel houdt. Voor de laatste wel minder, evenals lakse hondenbazen (maar die heb je ook als het om hele makkelijke, sociale honden gaat).
Irta
Zeer actief

Tamara. schreef:Als ik een moeilijke hond zou hebben, dan is dat trouwens maar zo. Wat moet ik dan of wat moet iedereen dan als je pup uitgroeit tot een hond die net niet die sooisjale eigenschappen bezit? Herplaatsen omdat het net anders uitpakt? Lekker makkelijk. Gelukkig is niet alles maakbaar!
Precies! En dat geldt wat mij betreft ook als je dat op voorhand al weet. Als de hond verder voor mij perfect is, dan is ze maar niet hond-sociaal. Dan neem ik mn maatregelen gewoon :19:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tamara. schreef:Als ik een moeilijke hond zou hebben, dan is dat trouwens maar zo. Wat moet ik dan of wat moet iedereen dan als je pup uitgroeit tot een hond die net niet die sooisjale eigenschappen bezit? Herplaatsen omdat het net anders uitpakt? Lekker makkelijk. Gelukkig is niet alles maakbaar!
precies :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Ik hoef andermans hond niet te aaien en als iemand zeer verantwoordelijk met een rotzak van een hond omgaat hoor je mij niet.
Ik wil er alleen geen last van hebben.
En als je om je heen kijkt hebben erg veel mensen en huin honden wèl last van eigenaars die graag een moeilijke hond willen en hem voorts niet aankunnen en maar laten aankloten. En dát is waar ik van baal.

:wink: Behalve als die moeilijke hond diezelfde 'lieve maltezer waar geen eer aan te behalen valt' is. Dán mag je er natuurlijk geen last van hebben :neenee: :LOL:
Irta
Zeer actief

Inge O schreef:
Irta schreef:Als de hond verder voor mij perfect is, dan is ze maar niet hond-sociaal. Dan neem ik mn maatregelen gewoon :19:
een beetje goed appèl bv. - honden hoéven echt niet elke andere hond of mens om de hals te vallen hoor.
inderdaad, en als dat nodig is nog hulpmiddelen als muilkorf, (lange) lijn etc.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Nou en dan loop je daar in the middele of nowhere met je Kaukaas een beetje pikverlengend te zijn en niemand die het ziet :LOL: :LOL:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik vind het jaaggedrag van Jigzy een stuk gevaarlijker en lastiger dan haar gedrag naar andere honden toe. Doe mij maar een hondagressief beest dat niet jaagt dan andersom :schrik:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Valerie schreef:Ik vind het jaaggedrag van Jigzy een stuk gevaarlijker en lastiger dan haar gedrag naar andere honden toe. Doe mij maar een hondagressief beest dat niet jaagt dan andersom :schrik:

:mrgreen: Ik heb het gewoon lekker allebei :pffff:
Tamara.
Zeer actief

billy schreef:Nou en dan loop je daar in the middele of nowhere met je Kaukaas een beetje pikverlengend te zijn en niemand die het ziet :LOL: :LOL:
:LOL: :LOL:
Valerie
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Valerie schreef:Ik vind het jaaggedrag van Jigzy een stuk gevaarlijker en lastiger dan haar gedrag naar andere honden toe. Doe mij maar een hondagressief beest dat niet jaagt dan andersom :schrik:

Ja ik ook, en dat in 1 hond :mrgreen: de ultime stafford :LOL: ik moet echt iets vreselijk verkeerd hebben gedaan in een vorig leven :engel:
Irta
Zeer actief

billy schreef:Nou en dan loop je daar in the middele of nowhere met je Kaukaas een beetje pikverlengend te zijn en niemand die het ziet :LOL: :LOL:
:goeie: :LOL: :E:
Tamara.
Zeer actief

Valerie schreef:
dagmar88 schreef:

Ja ik ook, en dat in 1 hond :mrgreen: de ultime stafford :LOL: ik moet echt iets vreselijk verkeerd hebben gedaan in een vorig leven :engel:
:knuffel1:
Krijg je hiermee wel dubbele punten op de klapkaakpikverlengingswedstrijd?
Valerie
Zeer actief

Tamara. schreef: :knuffel1:
Krijg je hiermee wel dubbele punten op de klapkaakpikverlengingswedstrijd?
Ik moet haar even wat anabolen geven dan komt het wel goed :ok: ik heb al te horen gekregen dat Kiyoshi er te lief uitziet :19: Hier heeft de akita nog geen reputatie :engel:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Valerie schreef:
dagmar88 schreef:

Uit welke lijn kwam die nu ook alweer??Ben het ff vergeten.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Valerie
Zeer actief

smoekie schreef: Uit welke lijn kwam die nu ook alweer??Ben het ff vergeten.
Je bent het niet vergeten je hebt het nooit geweten.
smoekie
Zeer actief

Valerie schreef:

:oohja: je hebt die "beroemde" lijn voor "kenners" zo duidelijk nooit willen vertellen :jank:

Mááááár, misschien nu dan eindelijk eens een keer hét moment om dat dan wél eens te vertellen :cool2:
blijf daar namelijk oprecht benieuwd naar
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Valerie
Zeer actief

smoekie schreef:
Valerie schreef:

:oohja: je hebt die "beroemde" lijn voor "kenners" zo duidelijk nooit willen vertellen :jank:

Mááááár, misschien nu dan eindelijk eens een keer hét moment om dat dan wél eens te vertellen :cool2:
Nee.
smoekie
Zeer actief

Valerie schreef:
smoekie schreef:
Valerie schreef:

Nee.

Daar was ik al "bang" voor :LOL:

jammer vind ik het daarentegen wel :ok: Bedoel jij was immers zelf degene die vertelde dat een kenner in 1 oogopslag zou zien uit welke lijn ze kwam :19: Nu wil ik toch echt niet beweren dat ik zo'n "kenner" ben. Maar benieuwd/nieuwsgierig naar de achtergrond (lijn) ben ik daarentegen wél en ik snap nog steeds niet waarom je (als je dat zelf al weet) zo "geheim" houd :denken:
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Nanna schreef:Ik hoef andermans hond niet te aaien en als iemand zeer verantwoordelijk met een rotzak van een hond omgaat hoor je mij niet.
En als je om je heen kijkt hebben erg veel mensen en huin honden wèl last van eigenaars die graag een moeilijke hond willen en hem voorts niet aankunnen en maar laten aankloten. En dát is waar ik van baal.
En daar heb ik nu weer geen last van, mijn honden worden niet lastig gevallen door rotzakken. Die nemen dan het hazepad ... snap er niets van met mijn pikverlengers? :goeie:

En ik hoef niet in het durp te wandelen. Ik trek liever via de akkers het bos in.
Ik ben ook wel een beetje een einzelgänger, net als mijn honden. Ik hoef geen honden die met iedere hond moeten spelen of bij iedereen even gaan neuzen.

Maar je trekt weer een heerlijke conclusie, nieuwste stopwoordje "Rotzak"? :idea:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Dus jij baalt omdat andere mensen last hebben van moeilijke honden ,want zelf zeg je er nooit last van te hebben ,of in ieder geval niets wat maat 43 kan oplossen.
Buiten je honden ben je dus klaarblijkelijk zelf ook erg sociaal dat je je zo solidair voelt met die mensen om je heen en huin honden :mrgreen:
tineke

Nanna schreef:
tineke schreef:
Dus jij baalt omdat andere mensen last hebben van moeilijke honden ,want zelf zeg je er nooit last van te hebben ,of in ieder geval niets wat maat 43 kan oplossen.
Als ik iets met mijn maat 43 moet oplossen dan lijkt het me toe dat ik er last van heb :engel: Het woord 'oplossen' zegt het al.
Ik doe dat dus alleen als iemand anders zijn agressieve rotmormel, oeps "moeilijke hond", mijn honden wil bijten.
Aha dus het gaat helemaal niet over om je heen kijken en zien dat mensen er last van hebben ,het gaat enkel over jouzelf :denken:
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Ik heb nu een moeilijk hondje naar mensen toe.
Ik kan je vertellen dat ik daar helemaal niks mee kan.
Lopend over de straat en dan tegen mensen zeggen dat ze haar maar niet moeten aanhalen.
En dan het Mecheltje dat echt alleen maar wil knuffelen met een scheef oog aankijken :wink:
Loop liever met een hond die niet met elke hond goed door één deur kan dan zo.
Het gaat al beter en het gaat ook over (weten we uit ervaring) maar vrolijk word ik er niet van.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Florabel
Zeer actief

Dat zeg ik niet en ik hoef ook geen credits voor mijn sociale hond. Ik was ook dol op 'r geweest als ze minder 'perfect' was geweest of lastiger op te voeden. Dit topic gaat erom dat je méér van een moeilijke hond houdt, vanwege alle effort die je erin stopt en dat wilde ik weerleggen.
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
Florabel
Zeer actief

Irta schreef:
Precies! En dat geldt wat mij betreft ook als je dat op voorhand al weet. Als de hond verder voor mij perfect is, dan is ze maar niet hond-sociaal. Dan neem ik mn maatregelen gewoon :19:
Maar dan moet je wel weten wat die maatregelen zijn en ermee oefenen. Ik heb daar geen ervaring mee en had er waarschijnlijk een flinke kluif aan gehad. Vandaar het respect, want die moeite neem je (het is geen verwijt, maar een compliment!)
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
tineke

Nanna schreef:
tineke schreef:
Nanna schreef: Als ik iets met mijn maat 43 moet oplossen dan lijkt het me toe dat ik er last van heb :engel: Het woord 'oplossen' zegt het al.
Ik doe dat dus alleen als iemand anders zijn agressieve rotmormel, oeps "moeilijke hond", mijn honden wil bijten.
Aha dus het gaat helemaal niet over om je heen kijken en zien dat mensen er last van hebben ,het gaat enkel over jouzelf :denken:
Dat mensen wáár last van hebben? :19: Van hun moeilijke hond?
Dat regelen ze maar lekker helemaal zelf. Van míjn honden hebben ze geen last, die komen niet bijten en als ik ze meeroep komen ze ook niet snuffelen.
Hoezo gaat het dan alleen over mezelf?
Jij zegt dit
Nanna schreef:En als je om je heen kijkt hebben erg veel mensen en huin honden wèl last van eigenaars die graag een moeilijke hond willen en hem voorts niet aankunnen en maar laten aankloten. En dát is waar ik van baal.
daarmee suggererend dat je om je heen kijkt en ziet hoeveel andere mensen last hebben van eigenaars met moeilijke honden en dat jij daar vreselijk van baalt.
Ik zou me al dat leed niet gaan aantrekken hoor ,een gevoelig typje zou van minder overspannen raken :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”