Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
donderdag weer beginnen!
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: donderdag weer beginnen!
Daarom bij onze club ook geen examen. Wel hebben we een vink lijst. Als je alle vinkjes hebt aan het einde van de 16 lessen, dan mag je door naar de volgende groep. Deze vinkjes haal je gedurende cursus, dus geen moment opname. Aan het einde van de cursus krijg je een certificaat, is toch leuk om het feestelijk af te sluiten.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Ik ook, ik ken het ook niet?Machie schreef:Wat een raar systeem?moonsparkle schreef:vanavond hadden wij t eerste examen behendigheid gevorderden en terwijl we dit seizoen veel problemen hadden met raakvlakken na een val was mn gekke poedel gewoon onverwachts als enige foutloos! Ben zo trots.
We zijn er dan nog niet want we moeten 2 uit de 3 examens zonder disk lopen waarvan ik 1x niet kan.
Ik vind dat examens doen bij agility sowieso wat vreemd, maar dat kan prima aan mij liggen
Bij ons is het ook geen cursus en we betalen ook niet per 12 lessen ofzo.
We trainen gewoon het hele jaar door voor een bepaald bedrag per maand.
Nooit examens of iets, we groeien gewoon met ze alle telkens een niveau door en blijven ook gewoon bij dezelfde trainer.

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Wij hebben ook geen examens of iets
We trainen gewoon op individueel niveau in een groep, hebben op een avond 3 groepen en 3 trainers die zelf ook nog wel eens meelopen en eigenlijk is het echt meer trainen dan les, zeg maar.. Als dat logisch klinkt 

- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Bij ons worden er wel examens gelopen maar deze worden niet heel streng beoordeeld.Joera schreef:Ik ook, ik ken het ook niet?Machie schreef:Wat een raar systeem?moonsparkle schreef:vanavond hadden wij t eerste examen behendigheid gevorderden en terwijl we dit seizoen veel problemen hadden met raakvlakken na een val was mn gekke poedel gewoon onverwachts als enige foutloos! Ben zo trots.
We zijn er dan nog niet want we moeten 2 uit de 3 examens zonder disk lopen waarvan ik 1x niet kan.
Ik vind dat examens doen bij agility sowieso wat vreemd, maar dat kan prima aan mij liggen
Bij ons is het ook geen cursus en we betalen ook niet per 12 lessen ofzo.
We trainen gewoon het hele jaar door voor een bepaald bedrag per maand.
Nooit examens of iets, we groeien gewoon met ze alle telkens een niveau door en blijven ook gewoon bij dezelfde trainer.
Zo gaat het er bij de beginners vooral om dat het overgrote deel van de toestellen zonder of met minimale hulp gelopen wordt. Fout parcours doen ze niet aan en pas bij 3+ weigering per toestel heb je de toets 'niet gehaald'. Er is wel een MPT maar die is 2:30 minuut voor 12 toestellen dus dat is ruim

Het examen is ook niet super doorslaggevend om wel of niet door te mogen, maar meer een soort van eerste kennismaking met de spanning van een parcours lopen als het ergens om gaat. Als een hond in de cursussen goed loopt en met het examen een complete black-out krijgt, mag die hond gewoon door

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Bij onze KC werken ze wel met examens voor de beginners en gevorderden.
Daarna niet meer.
Bij de beginners is het de bedoeling dat de hond de toestellen beheerst, we lopen dan nog maar een paar hindernissen achter elkaar. Dat haalt eigenlijk altijd iedereen wel.
Bij de gevorderden examen is het de bedoeling dat je een redelijk simpel parcours kan lopen met daarin 2 wissels. Raakvlakken, paaltjes, wip etc staan dan allemaal wel ook in dat parcours.
Het hoeft allemaal nog niet helemaal foutloos.
Daarna kan je door naar de combinatiegroep of wedstrijdgroep, al raad men in principe de combinatiegroep aan omdat het niveau daar ietsje lager ligt dan bij de echte wedstrijdgroep met doorgewinterde wedstrijdlopers.
Je krijgt hier verder geen examens of zo meer van.
Karen
Daarna niet meer.
Bij de beginners is het de bedoeling dat de hond de toestellen beheerst, we lopen dan nog maar een paar hindernissen achter elkaar. Dat haalt eigenlijk altijd iedereen wel.
Bij de gevorderden examen is het de bedoeling dat je een redelijk simpel parcours kan lopen met daarin 2 wissels. Raakvlakken, paaltjes, wip etc staan dan allemaal wel ook in dat parcours.
Het hoeft allemaal nog niet helemaal foutloos.
Daarna kan je door naar de combinatiegroep of wedstrijdgroep, al raad men in principe de combinatiegroep aan omdat het niveau daar ietsje lager ligt dan bij de echte wedstrijdgroep met doorgewinterde wedstrijdlopers.
Je krijgt hier verder geen examens of zo meer van.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Malle thezer
Beetje late reactie maar ik zal ook even uitleggen hoe het bij ons gaat.
beginners hier is het vooral belangrijk aan het einde dat de hond gehoorzaamd. Dat hij niet naar andere honden rent, uitgebreid aan het snuffelen is of andere fratsen uithaalt. Bij het examen zijn de raakvlaktoestellen wel opgesteld maar tellen niet als toestel voor het examen en de paaltjes zijn voorzien van waaiers. Je mag zoveel fouten maken als je wilt maar ik dacht wel maar 3 weigeringen. Je mag de hond eventueel nog helpen en de slurf mag open gehouden worden echter telt dit als 1 weigering.
gevorderden de hond moet hier alle toestellen goed kunnen. Je mag hierbij ook 3 weigeringen hebben en zoveel fouten als je wilt maar stel dat de hond hier een verkeerd toestel neemt dan heb je wel gewoon een disk. Je hebt 3 examens (ook bij de beginners) en eigenlijk moet je er 2 van de 3 goed uitlopen (dus zonder disk en minder dan 3 weigeringen). Hierbij is er ook een vastgestelde tijd. Bij teveel fouten en/of weigeringen of zichtbare onervarenheid kan er in overleg ook besproken worden dat de gevorderden over worden gedaan.
Bij de selectie heb je geen examens maar daar hebben ze een soort competitie verdeeld over 2 seizoenen(voor- en najaar) één les in de maand doe je een wedstrijd onderdeel tijdens de les. Daar is een bepaald puntensysteem en zo heb je eens per jaar de club kampioen behendigheid.
Ik vind het eigenlijk wel goed dat het een beetje streng is. Alle soorten lessen worden 3 keer per week gegeven, maar als je mensen te snel laat doorstromen krijg je ten eerste erge niveau verschillen. Bij beginners zijn de raakvlakken plat op de grond, bij gevorderden komen de beginselen van het sturen en bij selectie zijn er echt de wissel en vooruitwerken. En ten tweede zouden de lessen dan super snel vol zitten.
beginners hier is het vooral belangrijk aan het einde dat de hond gehoorzaamd. Dat hij niet naar andere honden rent, uitgebreid aan het snuffelen is of andere fratsen uithaalt. Bij het examen zijn de raakvlaktoestellen wel opgesteld maar tellen niet als toestel voor het examen en de paaltjes zijn voorzien van waaiers. Je mag zoveel fouten maken als je wilt maar ik dacht wel maar 3 weigeringen. Je mag de hond eventueel nog helpen en de slurf mag open gehouden worden echter telt dit als 1 weigering.
gevorderden de hond moet hier alle toestellen goed kunnen. Je mag hierbij ook 3 weigeringen hebben en zoveel fouten als je wilt maar stel dat de hond hier een verkeerd toestel neemt dan heb je wel gewoon een disk. Je hebt 3 examens (ook bij de beginners) en eigenlijk moet je er 2 van de 3 goed uitlopen (dus zonder disk en minder dan 3 weigeringen). Hierbij is er ook een vastgestelde tijd. Bij teveel fouten en/of weigeringen of zichtbare onervarenheid kan er in overleg ook besproken worden dat de gevorderden over worden gedaan.
Bij de selectie heb je geen examens maar daar hebben ze een soort competitie verdeeld over 2 seizoenen(voor- en najaar) één les in de maand doe je een wedstrijd onderdeel tijdens de les. Daar is een bepaald puntensysteem en zo heb je eens per jaar de club kampioen behendigheid.
Ik vind het eigenlijk wel goed dat het een beetje streng is. Alle soorten lessen worden 3 keer per week gegeven, maar als je mensen te snel laat doorstromen krijg je ten eerste erge niveau verschillen. Bij beginners zijn de raakvlakken plat op de grond, bij gevorderden komen de beginselen van het sturen en bij selectie zijn er echt de wissel en vooruitwerken. En ten tweede zouden de lessen dan super snel vol zitten.
- Joera
- Zeer actief
Overal andere manieren dat is wel duidelijk. Het lijkt mij trouwens sowieso wel handig als je hond gewoon onder appel staat voordat je aan behendigheid begint. Bij ons loopt ook zo'n klein irritantje die nooit luistert en alle toestellen telkens onderzeikt. Leuk voor de volgende hond die moet lopen.

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Jij traint niet toevallig in Nieuwegein of wel? En anders zijn er 2 kynologenclubs/verenigingen die de behendigheid op precies dezelfde manier opgezet hebbenmoonsparkle schreef:Beetje late reactie maar ik zal ook even uitleggen hoe het bij ons gaat.

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
-
- Actief
Ik train inderdaad in Nieuwegein bij kv nieuwegein. Jij ook?
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja! Op donderdagavond behendigheid beginnersmoonsparkle schreef:Ik train inderdaad in Nieuwegein bij kv nieuwegein. Jij ook?

-
- Actief
Dan heb je, mij vast wel eens zien staan! IK train na jou en ben altijd wat vroeger. t is hier wel al eerder gemeld maar ik heb n zwarte middenslagpoedel. Hij heeft voor de training begint een reflectiejasje omdat het dan al donker is. Succes vast morgen! En wat n toeval heEilfy schreef:Ja! Op donderdagavond behendigheid beginnersmoonsparkle schreef:Ik train inderdaad in Nieuwegein bij kv nieuwegein. Jij ook?Vorige week eerste examen gehaald, hopelijk gaat morgen het tweede examen door... Welke niveau loop jij?
-
- Actief
Onee er ligt hier best een pakje sneeuw! Dan zie ik er wel tegenop om te trainen...glijpartijen en gladde raakvlak toestellen
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja die heb ik wel eens zien staan! Mooie hondmoonsparkle schreef:Dan heb je, mij vast wel eens zien staan! IK train na jou en ben altijd wat vroeger. t is hier wel al eerder gemeld maar ik heb n zwarte middenslagpoedel. Hij heeft voor de training begint een reflectiejasje omdat het dan al donker is. Succes vast morgen! En wat n toeval heEilfy schreef:Ja! Op donderdagavond behendigheid beginnersmoonsparkle schreef:Ik train inderdaad in Nieuwegein bij kv nieuwegein. Jij ook?Vorige week eerste examen gehaald, hopelijk gaat morgen het tweede examen door... Welke niveau loop jij?

Ik loop met een Griekse vuilnisbak. Je kan hem herkennen aan een bruin hondje (licht en donkerbruin) die ontzettend enthousiast is en nogal de neiging heeft om te blaffen. Als je hem ziet lopen, draait hij vaak tussen de hordes een rondje of 3 om z'n as. Staat ook in m'n onderschrift
En inderdaad stom toeval haha!
Zie ook wel op tegen vanavond. Tweede toets, ga hem heel rustig lopen denk ik. Raakvlakken zullen wel spekglad zijn, tunnels waren vorige week al wat glad. We zullen zien...
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Wij zijn weer begonnen met de vervolgcursus bij een andere hondenschool. Het ging goed, wel even wennen aan een andere manier van sturen (voor mij dan, Mila heeft er geen problemen mee).
Nou ben ik heel blij met deze hondenschool, de manier van trainen, kleinere groepjes, meer mogelijkheden om te trainen... alleen zit er in ons groepje een hond die tot drie keer toe tijdens of direct na het lopen van het parcourtje blaffend en met een dreigende houding en ontblote tanden op Mila af kwam stormen. Terwijl wij echt een heel eind weg stonden (minimaal 20 meter) en iets anders aan het oefenen waren, dus Mila was op mij aan het letten en gaf die hond geen enkele aanleiding om zo op haar af te stormen. Alle keren ben ik er direct tussen gesprongen en heb zo de hond weggejaagd, die dan weer afdroop. Maar Mila was er toch wat door van slag en niet meer zo op haar gemak.
Ik vind dit heel vervelend en ik verwacht eigenlijk dat honden die los moeten werken tijdens behendigheid andere honden negeren. Wat zouden jullie in zo'n situatie doen?
Nou ben ik heel blij met deze hondenschool, de manier van trainen, kleinere groepjes, meer mogelijkheden om te trainen... alleen zit er in ons groepje een hond die tot drie keer toe tijdens of direct na het lopen van het parcourtje blaffend en met een dreigende houding en ontblote tanden op Mila af kwam stormen. Terwijl wij echt een heel eind weg stonden (minimaal 20 meter) en iets anders aan het oefenen waren, dus Mila was op mij aan het letten en gaf die hond geen enkele aanleiding om zo op haar af te stormen. Alle keren ben ik er direct tussen gesprongen en heb zo de hond weggejaagd, die dan weer afdroop. Maar Mila was er toch wat door van slag en niet meer zo op haar gemak.
Ik vind dit heel vervelend en ik verwacht eigenlijk dat honden die los moeten werken tijdens behendigheid andere honden negeren. Wat zouden jullie in zo'n situatie doen?
- Joera
- Zeer actief
Bij ons hebben we het ook 3 x in 2 weken gehad met een en dezelfde hond en die is geloof ik niet langer meer welkom
Die klapte ook vanaf de andere kant van het veld boven op mijn hond die aan de paal stond te wachten en niet eens keek.
Ik vind het ook niet echt normaal dat een hond helemaal uit het parcours rent om lelijk te doen tegen andere honden.
Ik zou er zelf ook absoluut niet blij mee zijn en zeker een oplossing willen. Dus aankaarten bij de instructeur en de eigenaar van de andere hond. Het moet toch zeker wel leuk blijven voor iedereen.
Die klapte ook vanaf de andere kant van het veld boven op mijn hond die aan de paal stond te wachten en niet eens keek.
Ik vind het ook niet echt normaal dat een hond helemaal uit het parcours rent om lelijk te doen tegen andere honden.
Ik zou er zelf ook absoluut niet blij mee zijn en zeker een oplossing willen. Dus aankaarten bij de instructeur en de eigenaar van de andere hond. Het moet toch zeker wel leuk blijven voor iedereen.

- DeDiana
- Zeer actief
Ik heb het er al met de eigenaar van de andere hond over gehad direct na de les. Zij zei dat haar hond dat op het trainingsveld standaard de eerste ca. 5 lessen doet bij onbekende honden en dat ze uiteindelijk niks doet, maar dat het alleen maar een hoop machtsvertoon is. Ik heb haar uitgelegd dat Mila er desondanks flink van onder de indruk was en ik wil natuurlijk niet dat ze een negatieve associatie krijgt bij het trainingsveld of er straks helemaal geen zin meer in heeft, omdat ze daar niet meer op haar gemak is. Ze zei dat ze er al een hele tijd mee aan het oefenen was - maar blijkbaar heeft dat nog niet veel opgeleverd.Joera schreef:Bij ons hebben we het ook 3 x in 2 weken gehad met een en dezelfde hond en die is geloof ik niet langer meer welkom
Morgen heb ik een privé slalomtraining en dan ga ik het aankaarten bij de instructeur.
- Joera
- Zeer actief
Vervelende situatie, hopelijk komt er een oplossing of zorgt de eigenaar van de hond ervoor dat hij die kans niet meer krijgt.

- DeDiana
- Zeer actief
De instructeur was het volledig met me eens en vond ook dat dit niet nogmaals mocht gebeuren.
Volgende les gaat hij er zelf veel meer bovenop zitten - en is de betreffende hond nog steeds gefocust op andere honden, dan moet ze aangelijnd blijven. Ik heb al aangegeven dat, mocht het toch nog misgaan, ik graag naar een ander groepje wil. En ik heb ook duidelijk gemaakt dat volgens mij een hond die andere honden niet kan negeren/met rust laten, niet in een les behendigheid thuishoort waarin de honden constant los werken.
Een positieve noot: de slalomtraining ging heel goed
Volgende les gaat hij er zelf veel meer bovenop zitten - en is de betreffende hond nog steeds gefocust op andere honden, dan moet ze aangelijnd blijven. Ik heb al aangegeven dat, mocht het toch nog misgaan, ik graag naar een ander groepje wil. En ik heb ook duidelijk gemaakt dat volgens mij een hond die andere honden niet kan negeren/met rust laten, niet in een les behendigheid thuishoort waarin de honden constant los werken.
Een positieve noot: de slalomtraining ging heel goed

- Joera
- Zeer actief
Nou ben het helemaal met je eens. Ik zou het trouwens ook echt niet accepteren als mijn hond dit deed.
Ik weet niet hoe de eigenaar van die hond er mee omgaat en of ze het zelf erg vind of vergoelijkt. Maar als zij haar hond niet corrigeert oid dan zou ik het zelf wel doen.
Ik weet niet hoe de eigenaar van die hond er mee omgaat en of ze het zelf erg vind of vergoelijkt. Maar als zij haar hond niet corrigeert oid dan zou ik het zelf wel doen.

-
- Actief
Ik zou me er ook echt niet fijn bij voelen als mn eigen hond zoiets zou doen. Nog 1 en halve maand tot de training weer begint...
- DeDiana
- Zeer actief
Ik zou eerlijk gezegd niet eens aan behendigheid beginnen als ik zo weinig controle over mijn hond had. Ik vind het zelf een must dat mijn hond tijdens de training andere honden negeert en ik wil niet dat medecursisten of hun honden last hebben van mijn hond.Joera schreef:Nou ben het helemaal met je eens. Ik zou het trouwens ook echt niet accepteren als mijn hond dit deed.
De eigenaar van de hond is er wel serieus mee aan het trainen, maar in mijn ogen dus nog láng niet in het stadium om de hond betrouwbaar los te kunnen laten met andere honden. En ja, ze vergoelijkt het een beetje door te zeggen dat de hond uiteindelijk 'niet echt iets doet', maar ik vind met een dreigende houding vanaf de overkant van het veld aan komen stormen al genoeg 'doen.

- Joera
- Zeer actief
Ja precies. Ik ken dat ja, "maar hij doet toch niks".
Ik hoop voor jullie dat er een oplossing komt want die traint niet fijn nee.
Ik heb ook bij mijn eerste behendigheid school gehad dat mijn hond en een andere reu elkaars bloed wel konden drinken. Dus daar moesten we goed rekening mee houden als we aan het wachten waren als een ander aan het lopen was. Maar als we allebei zelf moesten lopen keken de honden niet eens naar elkaar om gelukkig. Ze hadden genoeg concentratie voor de training en stonden allebei onder appel. Gelukkig.
Waar ik nu train kunnen alle honden van het groepje het met elkaar vinden, dat is wel heel erg fijn. Traint wat minder stressvol.
Ik hoop voor jullie dat er een oplossing komt want die traint niet fijn nee.
Ik heb ook bij mijn eerste behendigheid school gehad dat mijn hond en een andere reu elkaars bloed wel konden drinken. Dus daar moesten we goed rekening mee houden als we aan het wachten waren als een ander aan het lopen was. Maar als we allebei zelf moesten lopen keken de honden niet eens naar elkaar om gelukkig. Ze hadden genoeg concentratie voor de training en stonden allebei onder appel. Gelukkig.
Waar ik nu train kunnen alle honden van het groepje het met elkaar vinden, dat is wel heel erg fijn. Traint wat minder stressvol.

- DeDiana
- Zeer actief
Nou, dat is dus precies wat ik ook verwacht. Eigenlijk hoeven de honden daar verder natuurlijk niets met elkaar. En Mila kan ook wel eens bitchy zijn (zeker als ze heel gefocust is), dus die mag gewoon lekker de hele les op mij letten en niet naar andere honden toe.Joera schreef:Ik heb ook bij mijn eerste behendigheid school gehad dat mijn hond en een andere reu elkaars bloed wel konden drinken. Dus daar moesten we goed rekening mee houden als we aan het wachten waren als een ander aan het lopen was. Maar als we allebei zelf moesten lopen keken de honden niet eens naar elkaar om gelukkig. Ze hadden genoeg concentratie voor de training en stonden allebei onder appel. Gelukkig.
Ja, fijn als je het zo treftJoera schreef:Waar ik nu train kunnen alle honden van het groepje het met elkaar vinden, dat is wel heel erg fijn. Traint wat minder stressvol.

- Joera
- Zeer actief
Heeft die hond wel gehoorzaamheid of iets gedaan?
Lijkt me toch handig als er eerst op appel word getraind en als dat goed gaat dan is behendigheid een optie.
Sommige mensen zien behendigheid alleen als "spel" waarbij het alleen maar gaat om plezier, en natuurlijk is dat ook heel belangrijk, maar behendigheid is voor mij net zo goed training, mijn honden hebben gewoon te luisteren.
Lijkt me toch handig als er eerst op appel word getraind en als dat goed gaat dan is behendigheid een optie.
Sommige mensen zien behendigheid alleen als "spel" waarbij het alleen maar gaat om plezier, en natuurlijk is dat ook heel belangrijk, maar behendigheid is voor mij net zo goed training, mijn honden hebben gewoon te luisteren.

- DeDiana
- Zeer actief
Ja, bij deze hondenschool vragen ze zelfs niet alleen gehoorzaamheid, maar ook nog een vervolgcursus (Teambuilding) als voorwaarde voor behendigheid.Joera schreef:Heeft die hond wel gehoorzaamheid of iets gedaan?

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij ons is gehoorzaamheid ook geen echte noodzaak om behendigheid te gaan doen. Gevolg: een hoop honden die gaan crossen tijdens de behendigheidsles, heel irritant!DeDiana schreef:Ja, bij deze hondenschool vragen ze zelfs niet alleen gehoorzaamheid, maar ook nog een vervolgcursus (Teambuilding) als voorwaarde voor behendigheid.Joera schreef:Heeft die hond wel gehoorzaamheid of iets gedaan?
Dan zie ik toch liever dat ze gehoorzaamheid + iets anders gedaan moeten hebben. Wat houdt het teambuilding precies in?
- DeDiana
- Zeer actief
Teambuilding is een combinatie van allerlei speelse oefeningen om de samenwerking tussen baas en hond te verbeteren. Oefeningen uit doggy dance, body awareness, behendigheid, gehoorzaamheid, clickerspelletjes, zoekspelletjes - vooral gericht op aandacht van de hond, hoe de hond te motiveren en tot rust te brengen, etc. Ik vond het een heel leuke cursus en ga in het voorjaar waarschijnlijk wel verder met het vervolgEilfy schreef:Bij ons is gehoorzaamheid ook geen echte noodzaak om behendigheid te gaan doen. Gevolg: een hoop honden die gaan crossen tijdens de behendigheidsles, heel irritant!
Dan zie ik toch liever dat ze gehoorzaamheid + iets anders gedaan moeten hebben. Wat houdt het teambuilding precies in?

Ik vind het ook wel logisch dat de hond voor behendigheid goed onder appel moet staan (of dat nou dmv een cursus op een hondenschool of zelf getraind is). Dus ik verbaas me ook wel als ik dan honden zie die gewoon het parcours uit rennen om even lekker hun eigen gang te gaan...

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Klinkt heel leuk!DeDiana schreef:Teambuilding is een combinatie van allerlei speelse oefeningen om de samenwerking tussen baas en hond te verbeteren. Oefeningen uit doggy dance, body awareness, behendigheid, gehoorzaamheid, clickerspelletjes, zoekspelletjes - vooral gericht op aandacht van de hond, hoe de hond te motiveren en tot rust te brengen, etc. Ik vond het een heel leuke cursus en ga in het voorjaar waarschijnlijk wel verder met het vervolgEilfy schreef:Bij ons is gehoorzaamheid ook geen echte noodzaak om behendigheid te gaan doen. Gevolg: een hoop honden die gaan crossen tijdens de behendigheidsles, heel irritant!
Ik vind het ook wel logisch dat de hond voor behendigheid goed onder appel moet staan (of dat nou dmv een cursus op een hondenschool of zelf getraind is). Dus ik verbaas me ook wel als ik dan honden zie die gewoon het parcours uit rennen om even lekker hun eigen gang te gaan...
En ja, over dat laatste verbaas ik me ook... En ik erger me er paars aan

- DeDiana
- Zeer actief
Nou ja, ik erger me niet zo snel, maar als zo'n hond vervolgens mijn hond aanvliegt vind ik het ook niet meer leukEilfy schreef:Klinkt heel leuk!DeDiana schreef:Ik vind het ook wel logisch dat de hond voor behendigheid goed onder appel moet staan (of dat nou dmv een cursus op een hondenschool of zelf getraind is). Dus ik verbaas me ook wel als ik dan honden zie die gewoon het parcours uit rennen om even lekker hun eigen gang te gaan...
En ja, over dat laatste verbaas ik me ook... En ik erger me er paars aan

- DeDiana
- Zeer actief
Maar er is ook leuk nieuws 
Vandaag weer een slalomtraining gehad (op de vorige cursus werkten we zonder channel wires, dus om Mila daaraan te laten wennen, krijgen we een paar privélessen). De instructeur is superenthousiast over Mila, hij ziet veel potentie in haar: van nature veel werklust, goede snelheid, heel wendbaar, springt makkelijk, lekker fanatiek - hij vindt het een fantastisch hondje om mee te werken en verzuchtte nog even: 'Jammer dat je tegenwoordig zulke collies eigenlijk niet meer ziet.'
Ik ben natuurlijk heel trots op mijn meisje!

Vandaag weer een slalomtraining gehad (op de vorige cursus werkten we zonder channel wires, dus om Mila daaraan te laten wennen, krijgen we een paar privélessen). De instructeur is superenthousiast over Mila, hij ziet veel potentie in haar: van nature veel werklust, goede snelheid, heel wendbaar, springt makkelijk, lekker fanatiek - hij vindt het een fantastisch hondje om mee te werken en verzuchtte nog even: 'Jammer dat je tegenwoordig zulke collies eigenlijk niet meer ziet.'
Ik ben natuurlijk heel trots op mijn meisje!