Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondensport? Mishandeling!

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Hondensport? Mishandeling!

Ongelezen bericht door Linsey »

kleine2758 schreef:
Linsey schreef:Gebeurt evenzeer in de hondensport die ik doe en meestal met honden van hetzelfde ras (ik vind het toch echt vreemd dat die honden blijven doordoen, wat ik al gezien heb en hoe die hond dan weer netjes zijn baas gehoorzaamt, moest ik dat doen met mijn honden zou de ene wegkruipen van de angst en de andere zou in de tegenaanval gaan, maar misschien is dat de enige vorm van aandacht die ze kennen...). Mensen vermelden hier dat de toeschouwers maar toekijken? Ik ga mij ook echt niet daar tussen gooien.
En puur interesse, maar over wat voor soort sport heb je het dan?
Belgische gehoorzaamheid.
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

maart schreef: De persoon waar ik ervaring mee heb, kan ook voor een volgende hond geen werkboek aanvragen.
Ook niet onder een ander zijn naam, want de persoon mag zelf geen wedstrijdterrein meer betreden.

Dat zijn de betere maatregelen

En ook geen oefenplein meer denk ik ?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

CharlesvdBerkt schreef:
maart schreef: De persoon waar ik ervaring mee heb, kan ook voor een volgende hond geen werkboek aanvragen.
Ook niet onder een ander zijn naam, want de persoon mag zelf geen wedstrijdterrein meer betreden.

in de KNPV is dat ook, je mag niet meer op de club komen, niet meer op wedstrijden, keuringen etc (toevallig weet ik dat omdat een oud clubgenoot wegens onsportief gedrag op een wedstrijd een half jaar geschorst was)
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Linsey schreef:
Ahh, broertje van de GG dus.
Verbazend had ik eigenlijk niet verwacht. Zie hier eigenlijk voor positieve training, maar zit al een tijdje niet meer in die sport.

En tja dat de honden blijven werken. Het lastige is dat ze geestelijk zo sterk zijn dat ze niet opgeven en door hun grote will to please doorgaan. Pijnlijk maar waar. De gemiddelde Lab was had zich al lang overgegeven en was gaan liggen en blijven liggen.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

CharlesvdBerkt schreef:

Nee, ik geloof het niet, maar zeker ben ik het niet, ken die gast gelukkig ook niet, is van Wallonië.

Die op mijn vorige HS die zijn hond heeft doodgeschopt op het terrein, kon gezellig verder doen elders :ugh: :ugh:
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

kleine2758 schreef:
Linsey schreef:
Ahh, broertje van de GG dus.
Verbazend had ik eigenlijk niet verwacht. Zie hier eigenlijk voor positieve training, maar zit al een tijdje niet meer in die sport.

En tja dat de honden blijven werken. Het lastige is dat ze geestelijk zo sterk zijn dat ze niet opgeven en door hun grote will to please doorgaan. Pijnlijk maar waar. De gemiddelde Lab was had zich al lang overgegeven en was gaan liggen en blijven liggen.
Niet echt vergelijkbaar met GG :wink: En de sfeer is ook helemaal anders, vrij klassiek nog, al is er wel een opkomst van nieuwe hondenscholen die meer positief werken, al blijft het resultaat daarvan wel uit (kan nog veranderen in de toekomst).
Filmpje van 1 oefening (er zijn er 7) van Kai's laatste wedstrijd (niet letten op vreemde manier van over tonnetje gaan, was niet de bedoeling :Q: ):
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Even hoor. Voor de mensen in de sport die het over royeren hebben. De enige reden dat deze meneer gediskwalificeerd is, is omdat dit filmpje openbaar gemaakt is. Anders was deze meneer gewoon wedstrijden blijven doen. Met heel veel mensen die dit hebben gezien en dit dus toegestaan hebben. Je kunt mij niet wijsmaken dat deze meneer en al z'n vriendjes niet al jaren zo trainen. Het is iets waar velen jaar in jaar uit aan meewerken. De oude garde leidt de nieuwe op en het trekt al een bepaald soort mensen aan.

Wat denk je, dat al die mensen rondom hem nu anders gaan trainen? Door een diskwalificatie? Het is net zoiets als doping in de wielersport. Bijna iedereen doet het, je moet gewoon zorgen dat je niet gepakt wordt door steeds nieuwe vormen te vinden. En blijven zeggen dat je het zelf niet doet en niemand om je heen. Dat het zo'n mooie sport is. We weten allemaal dat de wielrennerij verziekt is door doping. En zo is het ook met deze hondensport als het gaat om geweld tegen honden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Binnen de KNPV worden al een aantal jaren mensen opgeleid, basiscursus KNPV dressuur

Voor wie is deze cursus bedoeld?
Leden van de KNPV die hun kennis en vaardigheden als KNPV dresseur verder willen uitbreiden en die:
· In de gelegenheid zijn om (praktijk) opdrachten uit te voeren tijdens de cursus.
· Openstaan om met medecursisten na te denken over goed trainen.
· Bereid zijn zich in de theorie te verdiepen.
· Bij willen dragen aan een positieve en plezierige sfeer tijdens de cursus.
· hun nieuwe ervaringen mogelijk aan anderen willen overdragen, indien de situatie zich hiervoor leent.

Welk resultaat cq meerwaarde moet de cursus opleveren.?
Het belangrijkste doel is het nog verder verbeteren van africhtingmethodieken en het diervriendelijk oefenen verder versterken. Een ander doel is dat KNPV-leden en aspirant leden van elkaar kunnen leren bij het ontwikkelen van dressuurvaardigheden en zij op een nog plezieriger wijze trainen. De KNPV hoopt dat hiermee ook het algemene imago van de KNPV verbeterd wordt: van belang voor ons allen.

De inhouden van de cursus in het Kort:
· Zintuigen.
· Gedrag en gedragsherkenning.
· Agressie.
· Dominantie en submissie.
· Angst bij honden.
· Algemene leerprincipes en trainen (vier dagdelen).
· Levensfasen en de functies van spel.
· Toets.
· Thema’s op verzoek.

Daarnaast liggen de meeste terreinen niet in heel afgelegen gebieden en komen er dus regelmatig wandelaars en fietsers voorbij de terreinen. Als het werkelijk overal zo slecht zou zijn zouden heel wat van dit soort filmpjes, gemaakt door passanten, op het internet verschijnen. En zouden dus heel wat meer mensen een schorsing krijgen als nu het geval is.

Ik zeg niet dat het niet voorkomt, maar mijn ervaring in de 9 jaar dat ik nu mee draai in de KNPV (direct en zijdelings) is dat er steeds diervriendelijker getraind wordt. Althans in deze regio, ik kan niet over regio's waar ik niet kom oordelen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik heb alleen het begin gezien.
Die zou je ook niet als je man of vriend willen hebben.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

In mijn beleving is dat in alle sporten, en laten we vooral ook de shows niet vergeten, waar de mensen te eerzuchtig zijn.
Wat Frank aangeeft dat het vooral een slag volk is, daar ben ik het in grote lijnen niet mee eens. Het is ook vooral een ander slag honden waar je mee van doen hebt.
Sinds ik door mijn werk veelvuldig met de KNPV in aanraking kom en in veel verschillende plaatsen in het land oefendagen en keuringen bezoek zie ik heel veel verschillende mensen aan het werk met hun honden. Ik zie ook de excessen en zie ook dat daar steeds vaker tegen wordt opgetreden door mensen te royeren of weren van de club.
Ik zie ook dat er steeds meer honden middels beloning worden getraind en ik kom ook wel eens op een oefendag waar ik haast misselijk van vandaan kom. En ja daar zeg ik wel wat van.
Aan de andere kant ken ik weinig sporten waar honden zo verschrikkelijk van genieten als binnen de KNPV. En ik heb ervaring in GG, Flyball, behendigheid en showen. Om eerlijk te zijn heb ik veel minder moeite met een hond die fanatiek aan het werk is en eens een keer een schop krijgt dan het showhondje die de godganselijke dag in zijn geblindeerde vervoersbenchje zit en aan lijntje en staart op een showtafel wordt gezet terwijl de gelatenheid er af straalt.
Te is nooit goed en waar te gedreven de overhand neemt gaat het fout.
Het filmpje is een schande. Als ik daar had gezeten had ik m zelf met z'n zweepje om de oren geslagen.
Gr. Aniek

Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

om te beginnen heb ik het geluid maar gelijk uitgezet. :(
en ik weet er dus niks van af want ik zie niet wat het arme beest nou verkeerd doet
bij die pakwerker.
maar om dan een soort zweep te gebruiken. :ugh:
en trekt hij de hond nou aan zijn oor als hij achteruit moet?
vreselijk om te zien.
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

Budkes schreef:In mijn beleving is dat in alle sporten, en laten we vooral ook de shows niet vergeten, waar de mensen te eerzuchtig zijn.
Wat Frank aangeeft dat het vooral een slag volk is, daar ben ik het in grote lijnen niet mee eens. Het is ook vooral een ander slag honden waar je mee van doen hebt.
Sinds ik door mijn werk veelvuldig met de KNPV in aanraking kom en in veel verschillende plaatsen in het land oefendagen en keuringen bezoek zie ik heel veel verschillende mensen aan het werk met hun honden. Ik zie ook de excessen en zie ook dat daar steeds vaker tegen wordt opgetreden door mensen te royeren of weren van de club.
Ik zie ook dat er steeds meer honden middels beloning worden getraind en ik kom ook wel eens op een oefendag waar ik haast misselijk van vandaan kom. En ja daar zeg ik wel wat van.
Aan de andere kant ken ik weinig sporten waar honden zo verschrikkelijk van genieten als binnen de KNPV. En ik heb ervaring in GG, Flyball, behendigheid en showen. Om eerlijk te zijn heb ik veel minder moeite met een hond die fanatiek aan het werk is en eens een keer een schop krijgt dan het showhondje die de godganselijke dag in zijn geblindeerde vervoersbenchje zit en aan lijntje en staart op een showtafel wordt gezet terwijl de gelatenheid er af straalt.
Te is nooit goed en waar te gedreven de overhand neemt gaat het fout.
Het filmpje is een schande. Als ik daar had gezeten had ik m zelf met z'n zweepje om de oren geslagen.
:ok:

Edit: Ik heb zelf slechts een beetje ervaring met reddingshondentraining en IPO, maar mijn ervaring bij die IPO club is dat daar heel diervriendelijk werd getraint itt de reddingshondenvereniging.
Laatst gewijzigd door Irta op 23 sep 2012 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek stok!
Zeer actief

Een ander soort honden is riedeltje nummer 1.

Een keer een schop krijgen goedpraten met een vergelijking, geeft wat mij betreft aan waarom ik het een verziekte sport vind.

Inge, je info is idd hoopgevend. Wie weet ooit. Maar de goedpraterij en afdekkerij moet dan ook eens afgelopen zijn. Niet alleen in actie komen bij excessen. Ook bij mensen die zo nu en dan een schop geven. In mijn ogen overigens ook een exces.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Kijk daar komen de duimpjes al. De gelederen sluiten zich. En zo zit dus iedereen toe te kijken als een hond een schop krijgt. Want de hond heeft nog zo'n lol en het is een goede kerel. Ach ja, dan schopt hij, rukt aan een prikband, zet de TT wat hoger. Hij doet het maar af en toe. En soms wat vaker. Maar he, de hond heeft het beter dan die zielige showhonden. Dus kom op, we drinken een biertje en morgen weer verder.

Precies zoals die mensen in het filmpje deden. De vorige training deed de hond z'n plicht namelijk niet dus hij moet even opgeknapt worden voor het WK. Die hond heeft dat gewoon nodig. En kijk hem z'n best doen. Die gaan ver komen hoor.

Verziekt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Irta
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Kijk daar komen de duimpjes al. De gelederen sluiten zich. En zo zit dus iedereen toe te kijken als een hond een schop krijgt.
Ik weet niet hoor, dat duimpje staat onder een tekst met als laatste zin:
Budkes schreef:Het filmpje is een schande. Als ik daar had gezeten had ik m zelf met z'n zweepje om de oren geslagen.
Dus waar deze zin van jou (Zoek stok!) vandaan komt is mij een raadsel.

Edit: je insinueert trouwens ook nogal wat heh. Over dingen waar je totaal geen weet van kunt hebben. Van schoppen naar het gebruik (of misbruik?) van stroombanden/prikkers etc :hmmm: De manier van trainen voor de punten. En het toekijken hoe een ander zijn hond mishandeld... Die aannames van jou raken kant nog wal. Hoe kom je er allemaal bij? :U:
Laatst gewijzigd door Irta op 24 sep 2012 01:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Zoek stok! schreef:Een ander soort honden is riedeltje nummer 1.

Een keer een schop krijgen goedpraten met een vergelijking, geeft wat mij betreft aan waarom ik het een verziekte sport vind.

Inge, je info is idd hoopgevend. Wie weet ooit. Maar de goedpraterij en afdekkerij moet dan ook eens afgelopen zijn. Niet alleen in actie komen bij excessen. Ook bij mensen die zo nu en dan een schop geven. In mijn ogen overigens ook een exces.
Ja en dat jij niet van je langspeelplaat afkomt dat KNPV mishandeling is is ook bekend.
Vergelijkingen zijn nooit bedoeld om fouten goed te praten. Dat hoor je mij ook nergens zeggen. Ik geef aan dat te altijd fout is en het filmpje een schande.
Het verschil tussen jou en mij is dat ik het geen mishandeling vind als een hond eens een keer een optater krijgt.
Een ander verschil is dat ik " gedwongen" weliswaar, maar toch, de ervaring heb gekregen dat het inderdaad een ander slag hond is.
Ook ik ben vanuit de behendigheid en de GG de diensthonden ingerold en had mijn eigen missie om iedereen aan de clicker te krijgen.
En jazeker na 10 jaar lesgeven in de GG en zelf beoefenen, flyball en behendigheid kende ik alle driften wel in alle soorten honden.
Dacht ik.
Feit is ook dat ik heb ervaren dat er voor een hond die geschikt is voor de KNPV werkelijk geen leuker iets bestaat om te doen. Feit is ook dat de clicker en positief belonen niet voldoet bij pakwerk. Het zelfbelonende bijten is vele malen groter dan je met welke andere beloning kunt creëeren.
Dus moet je corrigeren. Dat kan in jouw ogen fout zijn maar weegt niet op tegen het enorme plezier dat honden binnen die tak van sport/werk beleven aan hun sport/werk.
Ik streef niet naar perfectie, nooit, nooit gedaan ook in geen enkele tak van sport. Daarvoor heb ik mijn honden veel te lief. Ik had een topboxer binnen de showwereld, maar hij vond er geen sodemieter aan, dus stopte ik met showen, jammer maar helaas.
Ik zal mijn hond niet corrigeren voor hogere punten, interreseert me niets, maar ik moet met hem om de 2 jaar door de keuring, anders is het einde werk voor hem. En erger zou je hem niet kunnen straffen. Werken met mij is zijn leven, geloof het of niet maar dat is absoluut waar.
En ontkom je soms niet aan corrigeren. Tuurlijk probeer je dat te omzeilen, door bijvoorbeeld goed lossen te belonen met bijten ipv hem met de teletact eraf te drukken. En zo zijn hele volkstammen binnen de KNPV bezig door te ontwikkelen. Ook al zul jij dat nooit aannemen, gebaseerd op wat? Op al die keren dat jij bij de KNPV om de deur kijkt. Op alle mensen die je kent binnen de KNPV? Op alle werklijnherders die je kent? Of op het mantra wat je voor jezelf keer op keer blijft afdraaien.

Het filmpje is een schande klaar en duidelijk. Sommige KNPV'ers zijn een schande, sommige Schaapsherders zijn een schande en sommige Showhandlers zijn een schande.
Maar houdt eens een keer op met zoveel honden en mensen hun plezier te willen ontzeggen gebaseerd op een achterhaald verhaal en in ieder geval niet gebaseerd op door jou ervaren feiten.
Gr. Aniek

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Zoek stok! schreef:Kijk daar komen de duimpjes al. De gelederen sluiten zich. En zo zit dus iedereen toe te kijken als een hond een schop krijgt. Want de hond heeft nog zo'n lol en het is een goede kerel. Ach ja, dan schopt hij, rukt aan een prikband, zet de TT wat hoger. Hij doet het maar af en toe. En soms wat vaker. Maar he, de hond heeft het beter dan die zielige showhonden. Dus kom op, we drinken een biertje en morgen weer verder.

Precies zoals die mensen in het filmpje deden. De vorige training deed de hond z'n plicht namelijk niet dus hij moet even opgeknapt worden voor het WK. Die hond heeft dat gewoon nodig. En kijk hem z'n best doen. Die gaan ver komen hoor.

Verziekt.
Nou ja, weet niet of hij wel zo hoog komt eerlijk gezegd..
TomCee
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door TomCee »

Ik vind het niet ok wat ik in dat filmpje zie. Maar goed, er zijn ook forumleden die vinden dat er met scherp geschoten mocht worden op de hele meute in Haren afgelopen week.......
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

blondie schreef:
Zoek stok! schreef:Kijk daar komen de duimpjes al. De gelederen sluiten zich. En zo zit dus iedereen toe te kijken als een hond een schop krijgt. Want de hond heeft nog zo'n lol en het is een goede kerel. Ach ja, dan schopt hij, rukt aan een prikband, zet de TT wat hoger. Hij doet het maar af en toe. En soms wat vaker. Maar he, de hond heeft het beter dan die zielige showhonden. Dus kom op, we drinken een biertje en morgen weer verder.

Verziekt.
Nou ja, weet niet of hij wel zo hoog komt eerlijk gezegd..

aiaiai die linker achterpoot. :ugh:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Hufters kom je in elke hondensport tegen.
Toen ik vroeger jachttraining ging kijken was er ook iemand waarvan bekend was dat ze, als de hond slecht gepresteerd had, ze hem even meenam achter een bosje. En dat was een eerbiedwaardig uitziende 65+ dame met een knotje.
Om nou een hele tak van sport af te rekenen op 1 filmpje is ook wat overdreven.
Het gedrag van meneer in kwestie is natuurlijk absoluut onaanvaardbaar. Als hij niet zo'n fijne hond had gehad, was hij hem allang naar zn strot gevlogen, en niet onterecht...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Irta
Zeer actief

fes/lou schreef:Hufters kom je in elke hondensport tegen.
Toen ik vroeger jachttraining ging kijken was er ook iemand waarvan bekend was dat ze, als de hond slecht gepresteerd had, ze hem even meenam achter een bosje. En dat was een eerbiedwaardig uitziende 65+ dame met een knotje.
Het gedrag van meneer in kwestie is natuurlijk absoluut onaanvaardbaar. Als hij niet zo'n fijne hond had gehad, was hij hem allang naar zn strot gevlogen, en niet onterecht...
Eens!!! En idd, als hij een keer de verkeerde (of eigenlijk een goede :wink: ) hond tegen komt heeft hij een gigantisch probleem letterlijk aan zn lijf hangen. Ik ken zat honden die oneerlijke afstraffingen niet pikken iig.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

frank1985 schreef:
Inge schreef:Geen idee. Dat zul je aan die mensen zelf moeten vragen. Want tja... ik zit op een club waar het dus wel meevalt.
'' dus wel meevalt '' hahaha!
Ja Frank, bij Inge op de club wordt (wat ik gezien heb) met beloning & zonder extreem straffen getraind...
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Irta schreef:
Eens!!! En idd, als hij een keer de verkeerde (of eigenlijk een goede :wink: ) hond tegen komt heeft hij een gigantisch probleem letterlijk aan zn lijf hangen. Ik ken zat honden die oneerlijke afstraffingen niet pikken iig.
De vader van mijn huidige jonge hond (Inno) is er zo een. Z'n eerste eigenaar goed opgeknapt na een onterechte afstraffing (in n kennel, vast aan de ketting, gelukkig voor de hond brak de musketon)

:LOL: (dat de hond z'n gelijk haalde dan hè;-))
Irta
Zeer actief

crutz schreef:
Irta schreef:
De vader van mijn huidige jonge hond (Inno) is er zo een. Z'n eerste eigenaar goed opgeknapt na een onterechte afstraffing (in n kennel, vast aan de ketting, gelukkig voor de hond brak de musketon)

:LOL: (dat de hond z'n gelijk haalde dan hè;-))
Net goed (vd hond dus idd) :ok:
Zo zijn er (zoals jij wel weet) om vergelijkbare redenen ook verscheidene familieleden van Tadej die hun baas op een gegeven moment flink te grazen hebben genomen.

En ja, ook wat dat betreft is het dus een ander soort hond dan een gemiddelde huishond.
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Nanna schreef:
Irta schreef: Zo zijn er (zoals jij wel weet) om vergelijkbare redenen ook verscheidene familieleden van Tadej die hun baas op een gegeven moment flink te grazen hebben genomen.
En ja, ook wat dat betreft is het dus een ander soort hond dan een gemiddelde huishond.
Ik durf eigenlijk niet te vragen wat er dan met zo'n hond, die geen andere uitweg zag dan aanvallen, gebeurt......
Dick en Selena de fokkers stellen alles in het werk om als de hond niet kan blijven om de hond bij hun terug te krijgen en dan te herplaatsen. Dit staat ook in hun koopcontract.
Jan
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

crutz schreef:
frank1985 schreef:
Inge schreef:Geen idee. Dat zul je aan die mensen zelf moeten vragen. Want tja... ik zit op een club waar het dus wel meevalt.
'' dus wel meevalt '' hahaha!
Ja Frank, bij Inge op de club wordt (wat ik gezien heb) met beloning & zonder extreem straffen getraind...
Yep, balletjes en voerbeloningen. Momenteel zijn we ook met 2 man bezig met de clicker bij een bepaalde oefening :wink: en er raken meer mensen in geïnteresseerd.
Wij hebben ook regelmatig discussies over hoe een "probleem" aan te pakken is zonder direct in fiks straffen te verzanden.
Tuurlijk wordt er ook gecorrigeerd, daar ontkom je niet altijd aan, maar er wordt heel wat meer beloond.
Wij hebben nu zelfs een Amerikaans aspirant-lid die 2x per week vanuit Duitsland komt rijden om bij ons te trainen (Duisburg, dus dik een uur rijden enkele reis). Er zijn genoeg clubs waar hij voorbij rijdt, dus er zal wel een reden zijn waarom hij juist bij ons komt trainen.
Bij mijn club is er behoorlijk wat "jongere" aanwas gekomen de laatste jaren en veel jongere leden willen juist zo diervriendelijk mogelijk trainen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Irta schreef: Zo zijn er (zoals jij wel weet) om vergelijkbare redenen ook verscheidene familieleden van Tadej die hun baas op een gegeven moment flink te grazen hebben genomen.
Ik durf eigenlijk niet te vragen wat er dan met zo'n hond, die geen andere uitweg zag dan aanvallen, gebeurt......
Retour fokker & een correct nieuw adres zoeken....
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
blondie schreef: Nou ja, weet niet of hij wel zo hoog komt eerlijk gezegd..
Wat raar dat een duidelijk kreupele hond mee mag doen aan zo'n wedstrijd. Zijn daar geen dierenartskeuringen?
Weet niet hoe dat bij de IPO is, maar KNPV idd niet. Weet helaas zelfs uit ervaring dat er zelfs op t NK geen DA die dienst heeft aanwezig is...
maart
Zeer actief

crutz schreef:
Nanna schreef:
blondie schreef: Nou ja, weet niet of hij wel zo hoog komt eerlijk gezegd..
Wat raar dat een duidelijk kreupele hond mee mag doen aan zo'n wedstrijd. Zijn daar geen dierenartskeuringen?
Weet niet hoe dat bij de IPO is, maar KNPV idd niet. Weet helaas zelfs uit ervaring dat er zelfs op t NK geen DA die dienst heeft aanwezig is...
IPO heeft een DA keuring.
Ik ben met Runar steeds afhankelijk van de keurmeester ook, omwille van zijn steunverbandje. De keurmeester kan zelf ook beslissen dat ik niet mag meedoen vb, moest hij vinden dat het niet kan dat hij een verbandje draagt. (idem met zijn vader, vorig jaar op het WK was het de DA die besliste of hij mocht meedoen of niet)
maart
Zeer actief

Dit staat als citaat op zijn (de loser van het filmpje in openingspost) working-dog profiel. Hoe hypocriet kan men zijn :O:
STRAFEN IST EINFACH LOBEN IST SCHWER
:blah:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”