Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Femke 63 Dagen Zwanger van 4 pups.....
Moderator: moderatorteam
-
Santó Chihuahua
Re: Femke 63 Dagen Zwanger van 4 pups.....
hahahaha nee die lenigheid heb ik niet in huis hahahaha
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Xtine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Inderdaad,Santó Chihuahua schreef:Leuk dat je van mening bent bent er hier een puppyfarm opstartende is, helaas kan ik die mening niet met je delen!
Niet dat ik je enige verantwoordelijkheid verplicht ben maar van mijn 8 hondjes hebben er 6 een stamboom! En allemaal komen van bij de RRC- stramboomvereniging in Duistland
Ook vind ik het daarbij onzinnig gesteld dat je meent een spot de drijven met mij persoonlijk en onze roedel. Hier is niks mis met mijn complete roedel en qua verzorging ook niet. En de laatste keer dat ik alle info nagecheckt heb, kan een fokker prima in staat zijn om verantwoord te fokken zonder dat daarbij een RvB is gemoeid. Jammer maar helaas zijn deze stambomen niet erkend door de RvB anders waren ze allang omgeschreven, volgens RvB kan dat niet.
Maar gelukkig ieder zijn ding..toch?
geen officiële stambomen dus.
Graag had ik toch minimum gehoord dat beide ouders op patella luxatie waren getest.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij zegt ze eerder dat de hondjes overal op getest zijn. Ik ben dan vast goedgelovig, maar dan ga ik er vanuit dat er ook op PL is getest 
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
- Dalmarieke
- Actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
spannend!!
- Xtine
- Zeer actief
Assie schreef:Volgens mij zegt ze eerder dat de hondjes overal op getest zijn. Ik ben dan vast goedgelovig, maar dan ga ik er vanuit dat er ook op PL is getest
Misschien ben ik inderdaad te sceptisch,
maar wanneer ik naar de advertentie op marktplaats kijk,
waar het reutje voor 100€ zijn dekdiensten aanbied staat er nergens iets over een patella test.
Is normaal gezien wel de belangrijkste info die je nodig hebt vooraleer je contact zou leggen.
En,
"overal" op getest.
Vraag me dan af waarop.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Leanne schreef:Uit de advertentie: er kunnen max. 2 personen bij het dekken aanwezig zijn
Is de reu anders verlegen?![]()
Spannend, ik duim voor een voorspoedige bevalling met gezonde pups!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- herejede
- Zeer actief
En hoe is het nu..
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik nee aan dat ze weet waarop getest moet worden?Xtine schreef:Misschien ben ik inderdaad te sceptisch,
waar het reutje voor 100€ zijn dekdiensten aanbied staat er nergens iets over een patella test.
Is normaal gezien wel de belangrijkste info die je nodig hebt vooraleer je contact zou leggen.
En,
"overal" op getest.
Vraag me dan af waarop.
Dat gedonder heb je dus als je het Duitse systeem hebt. Erg lastig dat zulke stambomen niet uitwisselbaar zijn. Niet direct goed voor een ras ook.
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
- Aantal honden: 2
Spannend hoor, ben toch wel benieuwd hoeveel baby wawa's er nu geboren gaan word
Mooie paps en mams trouwens
Mooie paps en mams trouwens
-
Melanie 74
In Duitsland kun je ook gewoon onder FCI/VDH fokken hoor, zoals ik dat ook doe.Célie schreef:Bij mijn weten erkennen die duitse clubs wel de FCI bomen dus je zou wel een FCI dekreu op een Duitse boomteef kunnen gebruiken.Marjoleine schreef:Ik nee aan dat ze weet waarop getest moet worden?Xtine schreef:Misschien ben ik inderdaad te sceptisch,
En,
"overal" op getest.
Vraag me dan af waarop.
Dat gedonder heb je dus als je het Duitse systeem hebt. Erg lastig dat zulke stambomen niet uitwisselbaar zijn. Niet direct goed voor een ras ook.
Er zijn veel Zuchtverbänden die niet aangesloten zijn en ze hebben niet een al te beste reputatie, al zeg ik niet dat alle fout bezig zijn. Maar ik vraag mij af waarom buiten het VDH fokken als je ras erkend is? Dat is niet nodig, ja de regels voordat je mag fokken zijn best streng, maar niet onneembaar.
Dit even terzijde, ik hoop dat de ouderdieren getest zijn op PL. En hoop dat Famke op een natuurlijke manier bevalt
-
Santó Chihuahua
Als je eventjes opgelet had, had je kunnen zien in mijn voorstelrondje dat het erbij geschreven staat!Xtine schreef:Inderdaad,Santó Chihuahua schreef:Leuk dat je van mening bent bent er hier een puppyfarm opstartende is, helaas kan ik die mening niet met je delen!
Niet dat ik je enige verantwoordelijkheid verplicht ben maar van mijn 8 hondjes hebben er 6 een stamboom! En allemaal komen van bij de RRC- stramboomvereniging in Duistland
Ook vind ik het daarbij onzinnig gesteld dat je meent een spot de drijven met mij persoonlijk en onze roedel. Hier is niks mis met mijn complete roedel en qua verzorging ook niet. En de laatste keer dat ik alle info nagecheckt heb, kan een fokker prima in staat zijn om verantwoord te fokken zonder dat daarbij een RvB is gemoeid. Jammer maar helaas zijn deze stambomen niet erkend door de RvB anders waren ze allang omgeschreven, volgens RvB kan dat niet.
Graag had ik toch minimum gehoord dat beide ouders op patella luxatie waren getest.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
JuistSantó Chihuahua schreef:Als je eventjes opgelet had, had je kunnen zien in mijn voorstelrondje dat het erbij geschreven staat!Xtine schreef:Inderdaad,Santó Chihuahua schreef:Leuk dat je van mening bent bent er hier een puppyfarm opstartende is, helaas kan ik die mening niet met je delen!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
-
Santó Chihuahua
Maar goed.... ik ben niet bepaald in de stemming om uitgebreide verklaringen af te moeten leggen waarom ik stamboom honden zonder fci heb.... ik heb ff wat anders aan mijn hoofd: Namelijk de DRAMATISCHE bevalling van Femke deze middag
Ik moest om 14.15 bij de DA wezen met haar omdat het ook afgelopen nacht niet door heeft gezet... dus hoogste tijd voor een check-up. Eenmaal aangekomen werd er eerst gecontroleerd of ze überhaupt al ontsluiting had. Al snel bleek er nauwelijks ontsluiting te zijn maar de baarmoedermond wel geweekt. Hup op naar de echo ruimte.... daar viel een droom even in duigen... Heel veel ongeloof, snel denken, handelen was noodzaak want het pupje dat voor de uitgang lag, leefde niet meer.....en de rest kon niet geboren worden zolang die daar bleef liggen en niks meer mee zou geven..
Van 2 pups was de hartslag duidelijk te zien maar van pupje nr4, was geen spoor meer te vinden op de echo... nog meer spanning.
Met spoed werd de OK klaar gemaakt en het gehele team van artsen en assistenten werd erbij gehaald en Femke ging onder algehele narcose en werd voor de zekerheid geïntubeerd.
Na een snelle eerste snede werd de knip gezet en duidelijk dat haar baarmoeder vreselijk groot was.. er moest zelf een incisie van 2 cm extra aan te pas komen om eraan te kunnen komen en de baarmoeder met pups bloot te krijgen.
Nadat eindelijk die joekel "buitenboord" lag werd er heel snel duidelijk dat er dikke stront aan de knikker was. Pupje 1, wit teefje werd gezond geboren. Pupje 2 zwart/wit teefje dood geboren, ondanks reanimatie, pupje 3 choco teefje werd gezond geboren en pupje 4 was ergens halverwege de zwangerschap al overleden en nog niet volgroeid... maar zorgde voor nog grotere problemen. Al snel kwamen 2 extra artsen assistentie bieden, de baarmoeder bij het onvolgroeide overleden pupje was gescheurd en alle rottende derrie was al aan het lekken.... Helaas bleek dat de baarmoeder niet zonder groot risico te redden meer was en hebben ze die moeten verwijderen, de smurrie was door de baarmoeder heen gaan vloeien en er was blijkbaar geen redden meer aan.
Eenmaal bijgekomen van de narcose accepteerde Femke direct haar 2 overgebleven pups en verzorgt ze uitermate goed. Femke zelf lijkt nauwelijks aangedaan te zijn, maar ik ben gebroken!
Hierbij een paar foto's

Mijn jongste dochtertje Rianne, die het overleden zwart/witte teefje nog even aait

De foto van het reeds veel eerder overleden pupje zal ik niet posten, tenzij er iemand specifiek om vraagt.. ik persoonlijk vind het niet eng/vies of wat dan ook maar zelfs interessant en ook wel weer "sereen"mooi om te zien hoe zo'n pupje halverwege de zwangerschap uitziet...
voor nu een hele grote zucht en vooral Femke en haar twee mooierdjes heel erg verwennen.
Ik moest om 14.15 bij de DA wezen met haar omdat het ook afgelopen nacht niet door heeft gezet... dus hoogste tijd voor een check-up. Eenmaal aangekomen werd er eerst gecontroleerd of ze überhaupt al ontsluiting had. Al snel bleek er nauwelijks ontsluiting te zijn maar de baarmoedermond wel geweekt. Hup op naar de echo ruimte.... daar viel een droom even in duigen... Heel veel ongeloof, snel denken, handelen was noodzaak want het pupje dat voor de uitgang lag, leefde niet meer.....en de rest kon niet geboren worden zolang die daar bleef liggen en niks meer mee zou geven..
Van 2 pups was de hartslag duidelijk te zien maar van pupje nr4, was geen spoor meer te vinden op de echo... nog meer spanning.
Met spoed werd de OK klaar gemaakt en het gehele team van artsen en assistenten werd erbij gehaald en Femke ging onder algehele narcose en werd voor de zekerheid geïntubeerd.
Na een snelle eerste snede werd de knip gezet en duidelijk dat haar baarmoeder vreselijk groot was.. er moest zelf een incisie van 2 cm extra aan te pas komen om eraan te kunnen komen en de baarmoeder met pups bloot te krijgen.
Nadat eindelijk die joekel "buitenboord" lag werd er heel snel duidelijk dat er dikke stront aan de knikker was. Pupje 1, wit teefje werd gezond geboren. Pupje 2 zwart/wit teefje dood geboren, ondanks reanimatie, pupje 3 choco teefje werd gezond geboren en pupje 4 was ergens halverwege de zwangerschap al overleden en nog niet volgroeid... maar zorgde voor nog grotere problemen. Al snel kwamen 2 extra artsen assistentie bieden, de baarmoeder bij het onvolgroeide overleden pupje was gescheurd en alle rottende derrie was al aan het lekken.... Helaas bleek dat de baarmoeder niet zonder groot risico te redden meer was en hebben ze die moeten verwijderen, de smurrie was door de baarmoeder heen gaan vloeien en er was blijkbaar geen redden meer aan.
Eenmaal bijgekomen van de narcose accepteerde Femke direct haar 2 overgebleven pups en verzorgt ze uitermate goed. Femke zelf lijkt nauwelijks aangedaan te zijn, maar ik ben gebroken!
Hierbij een paar foto's

Mijn jongste dochtertje Rianne, die het overleden zwart/witte teefje nog even aait

De foto van het reeds veel eerder overleden pupje zal ik niet posten, tenzij er iemand specifiek om vraagt.. ik persoonlijk vind het niet eng/vies of wat dan ook maar zelfs interessant en ook wel weer "sereen"mooi om te zien hoe zo'n pupje halverwege de zwangerschap uitziet...
voor nu een hele grote zucht en vooral Femke en haar twee mooierdjes heel erg verwennen.
- Xtine
- Zeer actief
Je schreef "op alles getest",Santó Chihuahua schreef:Als je eventjes opgelet had, had je kunnen zien in mijn voorstelrondje dat het erbij geschreven staat!Xtine schreef:Inderdaad,Santó Chihuahua schreef:Leuk dat je van mening bent bent er hier een puppyfarm opstartende is, helaas kan ik die mening niet met je delen!
Ben dus gewoon curieus wat je bedoeld met "alles".
Is gewoon een punt dat mij interesseert.
Je vermelde niet specifiek patella luxatie daarom vroeg ik er naar.
-
Clausje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Beagle en Friese Stabij
- Contacteer:
Oh Cindy,wat verschrikkelijk. Een nachtmerrie. Dit gun je niemand! Arme Femke ook,ze moet toch wel veel pijn gehad hebben,denk ik.
Gelukkig gaat t nu beter en doen de 2 pupjes het goed.
Kom maar even lekker bij,en probeer te genieten van het mooiw ,wat je wel hebt.
Knuffel voor jou,Femke en de 2 pups.
Gelukkig gaat t nu beter en doen de 2 pupjes het goed.
Kom maar even lekker bij,en probeer te genieten van het mooiw ,wat je wel hebt.
Knuffel voor jou,Femke en de 2 pups.
Ons puppy-avontuur: www.famba.nl/beagle
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
-
Santó Chihuahua
Xtine schreef:Je schreef "op alles getest",Santó Chihuahua schreef:Als je eventjes opgelet had, had je kunnen zien in mijn voorstelrondje dat het erbij geschreven staat!Xtine schreef:Inderdaad,Santó Chihuahua schreef:
Ook dat staat als ik mij niet vergis in een eerder geschreven item al weergegeven... Het spijt me zeer en ik wil niet katten maar ik word wel zo langzaam aan moe van het feit dat je maar blijft hameren op gegevens die allang bekend zijn en ik ze je wederom moet voorkauwen. Vooralsnog is mijn mening daarbij ook nog eens dat dit topic over Femke en haar bevalling gaat en niet om verantwoording af te moeten leggen aan mensen die niet alles goed doen lezen.
Het spijt me maar ik ben voor nu gewoon ff op. Vergeef me
-
Santó Chihuahua
ow ja voordat ik het vergeet...
Choco pupje weegt 98 gram en het witte pupje 106 gram
Choco pupje weegt 98 gram en het witte pupje 106 gram
- Xtine
- Zeer actief
Was ook niet de bedoeling om te bekritiseren of om verantwoording te vragen,Santó Chihuahua schreef:Xtine schreef:Je schreef "op alles getest",Santó Chihuahua schreef:Als je eventjes opgelet had, had je kunnen zien in mijn voorstelrondje dat het erbij geschreven staat!Xtine schreef: Inderdaad,
Ook dat staat als ik mij niet vergis in een eerder geschreven item al weergegeven... Het spijt me zeer en ik wil niet katten maar ik word wel zo langzaam aan moe van het feit dat je maar blijft hameren op gegevens die allang bekend zijn en ik ze je wederom moet voorkauwen. Vooralsnog is mijn mening daarbij ook nog eens dat dit topic over Femke en haar bevalling gaat en niet om verantwoording af te moeten leggen aan mensen die niet alles goed doen lezen.
dat maak jij er van.
Het was gewoon een vraag.
Wanneer je in de toekomst nog gaat fokken zullen mensen dat ook vragen,
gewoon uit interesse.
Jij zoekt er meer achter.
P.S.
Ik wens je het beste met mama en pups.
- P-tt
- Zeer actief
Oh bah wat een nare bevalling zeg. Wat een zorgen zul je hebben gehad
Maar begrijp ik nu goed dat de baarmoeder van Femke is verwijdert?
Wel fijn dat ze de 2 pups accepteert nu maar hopen dat het helemaal goed met ze komt.
En voor jou en Femke een dikke
Wel fijn dat ze de 2 pups accepteert nu maar hopen dat het helemaal goed met ze komt.
-
Santó Chihuahua
klopt inderdaad. Volgens de DA was de baarmoeder niet meer te redden en is Femke met haar andere 2 pupjes door het oog van de naald gekropen. Nou geloof mij, dan gaat het belang en welzijn van Femke bij mij 1000% voorop en heb dan ook direct akkoord gegeven om alles te verwijderen.P-tt schreef:Oh bah wat een nare bevalling zeg. Wat een zorgen zul je hebben gehad![]()
- P-tt
- Zeer actief
Tuurlijk dat is helemaal te begrijpen maar dat maakt het niet minder erg natuurlijk. Was dit haar eerste nestje?Santó Chihuahua schreef:klopt inderdaad. Volgens de DA was de baarmoeder niet meer te redden en is Femke met haar andere 2 pupjes door het oog van de naald gekropen. Nou geloof mij, dan gaat het belang en welzijn van Femke bij mij 1000% voorop en heb dan ook direct akkoord gegeven om alles te verwijderen.P-tt schreef:Oh bah wat een nare bevalling zeg. Wat een zorgen zul je hebben gehad![]()
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat een ellende...
Ik ben wel benieuwd naar de foto
mag in een pb hoor.
Ik ben wel benieuwd naar de foto

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Santó Chihuahua
Het spijt me nogmaals... ergens heb je een punt. Maar echt waar, geloof me nu maar, ik fok ten degen verantwoord alleen is de RvB er niet mee gemoeid. Ik had mijn hondjes al hier rondlopen voordat er besloten werd om mee te gaan werken aan een verantwoorde fok. En ik houd veel te veel van alle 8 mijn hondjes om ze te moeten herplaatsen omdat hun stambomen niet erkend zijn bij de raad. Dat ze het duitse papiertje hebben maakt hen niet minder mooi, bijzonder, raszuiver of wat dan ook. Het zijn alle 8 mijn adoptiekindjes!!! Ik betreur het dat wij ons niet eerder ruim geinformeerd hebben over de aanmeld regels van de raad.. dan had ik destijds , 3 jaar geleden, wel gezocht naar hondjes die FCI hadden.Maar dan nog zijn mijn hondjes voor mij net zo speciaal als elk ander hondje dat een erkende stamboom zou hebben, voor mij zijn ze er niet minder om..in tegendeel voor mij zijn ze alles waar ik zo onwijs veel van hou. Ik hoop dat je dat kunt begrijpen, ik wil je niet aanvallen integendeel... ik probeer uit te leggen... Nogmaals; vergeef me... mijn verstand zal me dan blijkbaar wel in de steek laten na dit alles.Xtine schreef:Was ook niet de bedoeling om te bekritiseren of om verantwoording te vragen,Santó Chihuahua schreef:Xtine schreef:Je schreef "op alles getest",Santó Chihuahua schreef: Als je eventjes opgelet had, had je kunnen zien in mijn voorstelrondje dat het erbij geschreven staat!
dat maak jij er van.
gewoon uit interesse.
P.S.
-
Clausje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Beagle en Friese Stabij
- Contacteer:
Ik wil de foto van t andere pupje ook wel zien,lijkt me niets engs aan.
Ons puppy-avontuur: www.famba.nl/beagle
-
Santó Chihuahua
Weten jullie zeker dat ik hm openbaar moet plaatsen???
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
naar hoor zo'n bevalling, het blijft een extra risico met jullie ras, dat is gewoon zo, maar prettig is anders
ik hoop dat Femke snel opknapt en dat haar twee kleintjes gezond opgroeien
ik zou ook wel de foto willen zien, per pb
ik hoop dat Femke snel opknapt en dat haar twee kleintjes gezond opgroeien
ik zou ook wel de foto willen zien, per pb
-
Lillith
- Zeer actief
- Xtine
- Zeer actief
Santó Chihuahua schreef:Het spijt me nogmaals... ergens heb je een punt. Maar echt waar, geloof me nu maar, ik fok ten degen verantwoord alleen is de RvB er niet mee gemoeid. Ik had mijn hondjes al hier rondlopen voordat er besloten werd om mee te gaan werken aan een verantwoorde fok. En ik houd veel te veel van alle 8 mijn hondjes om ze te moeten herplaatsen omdat hun stambomen niet erkend zijn bij de raad. Dat ze het duitse papiertje hebben maakt hen niet minder mooi, bijzonder, raszuiver of wat dan ook. Het zijn alle 8 mijn adoptiekindjes!!! Ik betreur het dat wij ons niet eerder ruim geinformeerd hebben over de aanmeld regels van de raad.. dan had ik destijds , 3 jaar geleden, wel gezocht naar hondjes die FCI hadden.Maar dan nog zijn mijn hondjes voor mij net zo speciaal als elk ander hondje dat een erkende stamboom zou hebben, voor mij zijn ze er niet minder om..in tegendeel voor mij zijn ze alles waar ik zo onwijs veel van hou. Ik hoop dat je dat kunt begrijpen, ik wil je niet aanvallen integendeel... ik probeer uit te leggen... Nogmaals; vergeef me... mijn verstand zal me dan blijkbaar wel in de steek laten na dit alles.Xtine schreef:Was ook niet de bedoeling om te bekritiseren of om verantwoording te vragen,Santó Chihuahua schreef:Xtine schreef: Je schreef "op alles getest",
dat maak jij er van.
gewoon uit interesse.
P.S.
Soms komen woorden op internet anders over dan je bedoeld omdat je geen expressie ziet.
Mijn excuses hiervoor.
Probeer nu gewoon tot rust te komen,
is belangrijk voor de mama.
Probeer toch te genieten van je kindjes.