tineke schreef:maart schreef:Nanna schreef:Vroeger kon het ook zonder Teletac
En als de honden zó heftig worden dat ze zonder zo'n stroomstoot niet meer te bereiken zijn moet er wellicht eens naar het fokbeleid gekeken worden.
ja, laat ons terug keren naar de tijd van planken met spijkers, stroom ondergronds plaatsen, stokken, halsbanden met roeste nagels door....
Maar waarom zou je terugkeren naar zulke barbaarse toestanden,we gaan toch ook de heksenverbrandig niet wer invoeren
Dus als de tt wordt verboden dan zijn er mensen die zulke dingen weer gaan doen.
En de rest doet dan net of ze niets zien ofzo.
Misschien als er wat meer mensen in de sport zich zouden afzetten tegen te harde oneerlijke correcties het eens zou doordringen dat het niet acceptabel is.
Ik vind het prima als de tt de winkelschappen uitgaat en enkel maar mag worden gebruikt of ingezet door mensen die daar een proeve van bekwaamheid van kunnen overleggen.
Net omdat er weer teruggegrepen zal worden naar die praktijken, vind ik het verbieden onzin.
Ik zou het niet doen, nooit gedaan ook niet en een alternatief voor TT heb ik ook niet nodig, ik train met mijn huidige zonder.
Maar voor de vele honden die het lot van de praktijken van 20 jaar geleden terug zouden moeten ondergaan, vind ik het niet eerlijk om dan maar toe te juichen dat de TT afgeschaft moet worden.
Voor wie niet in de wereld zit, is het allemaal poepsimpel. TT weg =

Nu gaan de koekjes wel moeten boven komen !!
Zo gaat het echter niet (gaan).
Er is serieus wat positieve evolutie bezig, ik heb al héél veel verandering gezien. Wie blijft hangen bij middeleeuwse methodes geraakt in het IPO trouwens niet ver, een dergelijke hond wil met niet meer zien op wedstrijd.
Ik zou het daarmee raar vinden dat leken zich gaan gaan mengen in het programma (dat doen ze al genoeg

) en eens gaan gaan zeggen hoe het moet.... laat het gewoon zo, de evolutie doen de africhters immers zelf.
Sommige komen wat achter. Maar als de verandering rondom hun zo zichtbaar is dat ze zo ver achterblijven dat er niemand meer naar hun omkijkt, gaan ze uiteindelijk voor de roem en faam en bekendheid zich alsnog aanpassen hoor