Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
jan, goed en wat minder goed nieuws: update 15/2
Moderator: moderatorteam
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
- Aantal honden: 1
Re: jan, goed en wat minder goed nieuws
Ja hoor, duim ook mee voor Jan. Het moet gewoon gaan helpen.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
chris'76
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder x Ierse Wolfshond
Wat goed dat je zelf het voorstel van ypozane gedaan hebt. En dat de da daar ook serieus naar gekeken heeft.renee-uk schreef:eerst het goede nieuws maar.
vandaag hebben we de laatste bultjescontrole gehad en het was allemaal goed, nergens meer een bult te bekennen
het minder goede nieuws is dat ie een behoorlijk vergrote prostaat heeft, die hem best wel last bezorgt.
hij voelde wel glad en symetrisch gelukkig, maar omdat ie van de week wat druppels bloed verloor is ie waarschijnlijk wel ontstoken.
ze begon over tardak, maar ik had me, na die bloeddruppels, al ingelezen en stelde ypozane voor.
daar had ze nog nooit van gehoord, maar ging het wel opzoeken en er eenmaal over gelezen wilde ze het ook voorschrijven, samen met ab vanwege die ontsteking.
de ypozane moet besteld worden dus we kunnen er pas volgende week mee beginnen, de ab heb ik nu al wel en daar start ik morgen mee.
willen jullie duimen dat het aanslaat?
Hier in de praktijk erg goeie resultaten met ypozane.....
het moet gewoon goed komen ........ toch?
dikke
groetjes Chris
LEVEN EN LATEN LEVEN
-
g.vercoelen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
hier draaien de duimen ook voor Jan

- Mary
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Hier draaien de duimen ook voor jou en Jan.

I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Jan kikkert wel op van de medicijnen en blijft nog heul lang bij je.
Groetjes, Terry
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik zal proberen die wolk weg te blazenrenee-uk schreef: ik doe mijn best, maar soms zit ik opeens rechtop in bed en dan heb ik gedroomd dat gina jan gaat overleven.
tot aan de witjes zijn al mijn grote honden doodgegaan toen ze 9 waren en op de een of andere manier hangt dat nog steeds als een donkere wolk boven mijn hoofd.
jan is 9
En voor Jan gaan de duimen aan het werk
- Hamilton
- Zeer actief
Hier draaien ook duimen voor jouw Janneman

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Hier draaien de duimen ook op topsnelheid voor Jan.

Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- kipo
- Zeer actief
Ik gooi er ook nog een positieve noot in; meer dan 80% van de intacte reuen boven de 5 jaar heeft in meer of mindere mate vergroting van de prostaat, vrijwel altijd goedaardig en ze hebben er niet allemaal last van. Komt door blootstelling aan testosteron. Die bultjes van Jan (bij z'n anus toch?) worden ook beïnvloed door testosteron. Niet dat je nu moet rennen voor castratierenee-uk schreef:ik doe mijn best, maar soms zit ik opeens rechtop in bed en dan heb ik gedroomd dat gina jan gaat overleven.blondie schreef:Niet doemdenken!renee-uk schreef:jaEline* schreef:Ik duim met je mee. Het is naar; gedoe met een prostaat. Is het voor het eerst dat hij prostaatklachten heeft?
jan had eigenlijk nooit iets tot dit jaar dat bultje.
het lijkt alsof ie een soort van inhaalslag aan het doen is en het zint me niks eerlijk gezegd.
Duimen hier voor Jandeman dat de medicatie aanslaat
tot aan de witjes zijn al mijn grote honden doodgegaan toen ze 9 waren en op de een of andere manier hangt dat nog steeds als een donkere wolk boven mijn hoofd.
jan is 9
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
en dat noem je een positieve noot 
als het niet nodig is laat ik hem niet castreren, als het wel nodig is uiteraard wel.
ik ga eerst het resultaat van de ypozane maar eens afwachten.
als het niet nodig is laat ik hem niet castreren, als het wel nodig is uiteraard wel.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- kipo
- Zeer actief
nou jarenee-uk schreef:en dat noem je een positieve noot
- renee-uk
- Zeer actief
dat weet ik hoorkipo schreef:nou jarenee-uk schreef:en dat noem je een positieve noot
ik ga eerst het resultaat van de ypozane maar eens afwachten.ik bedoelde het goed, met als belangrijkste punt eigenlijk dat hij geen inhaalslag aan kwaaltjes heeft
Laatst gewijzigd door renee-uk op 22 dec 2012 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Balen weer!
Nilo heeft toen wel Tardak gehad en het heeft geholpen maar de bijverschijnselen waren niet lollig: hij werd woest op alle andere honden, vreselijk slechte vacht, slechte conditie etc. Ypozane heb ik geen ervaring mee maar wel veel positiefs over gehoord, ik duim dat het aanslaat voor Jan! 
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Hier draaien de duimen ook hoor, en hopelijk slaan die nieuwe medicijnen gauw aan.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Natuurlijk duim ik voor hem 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ach arme Jan, we duimen voor je vent

groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Ook hier draaien de duimen hoor.
Gaat helemaal goed komen met die Jan van jou!
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ach helemaal gemist Renee. Wat een zorgen om Janneman. Natuurlijk duim ik mee dat ie van z'n klachten afkomt
gelukkig bestaan er nu allemaal middeltjes om een castratie te voorkomen. In Rock zijn tijd was het nog niet of nauwelijks bekend en zijn rigoreus z'n ballen eraf gegaan
maar dat gaat jouw Jan niet gebeuren, die knapt gewoon op
en 9 jaar zeg, dat is gewoon nog een jonge god

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Natuurlijk duim ik mee

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
blondie
- Zeer actief
Hoe is het met Jan?
- renee-uk
- Zeer actief
hij loopt iets minder krom en gaat ook makkelijker liggen, dus het lijkt erop dat de ab vrij snel aanslaat; dat is denk ik wel een voordeel van een hond die nauwelijks medicijnen gewend is.
die ypozane krijg ik pas van de week en het zal moeten blijken of dat ook wat doet
die ypozane krijg ik pas van de week en het zal moeten blijken of dat ook wat doet

- alm@
- moderator
Dus hij had/heeft nog behoorlijk pijn ook als ik je goed interpreteer. Arm ventje
Dikke knuf voor hem van tante Alma 

- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Jan wordt 13 minimaal. Duimen draaien 
- renee-uk
- Zeer actief
ja hij had absoluut buikpijn, dat was eigenlijk ook de reden dat ik die bloeddruppels zo snel kon plaatsen.alm@ schreef:Dus hij had/heeft nog behoorlijk pijn ook als ik je goed interpreteer. Arm ventjeDikke knuf voor hem van tante Alma
hij was heel obsessief zijn buik aan het likken en smeren met hydrocortiderm hielp niet, conclusie van mij dat het geen jeuk maar pijn was.
heb hem voordat we naar de da konden ook een paar dagen previcox gegeven en toen hield het likken ook praktisch op.
maar het is natuurlijk ook logisch dat ie pijn heeft als de handel ontstoken is
het is zo'n gekloot hier met een da die er maar anderhalve dag per week is en ik vertrouw de rest van de da's in de kliniek niet, die hebben geen idee van de voorgeschiedenis en de rest van de narigheid en willen ook niet luisteren naar je.
met deze da heb ik een hartstikke goed contact, ze is goed en ik vertrouw haar volkomen, maar dat houdt wel in dat ik niet altijd onmiddellijk naar de da kan als er iets mis is en daar baal ik best wel van.
als het langer had geduurd had ik dat wel gedaan hoor, maar de afspraak voor vrijdag stond al en met de previcox ging het al beter dus die paar dagen moesten er maar bij.
maar als deze honden er niet meer zijn zoek ik wel een andere da, liefst zo'n eenmans/vrouws prakrijk, dat bevalt me toch een stuk beter.

-
blondie
- Zeer actief
Knuf voor Jan en jou! Fijn dat de pijnstilling aanslaat in ieder geval. Maar Jantheman wordt gewoon lekker oud bij je hoor! Als het net zo een Finn is, dan zal hij je doen verbazen
al snap ik je bezorgdheid. 
- alm@
- moderator
Bloeddruppels en buikpijn. Dat is inderdaad typisch voor prostaatonstekingen, goed dat je zo snel je conclusie trok. Maar balen dat je da er maar zo weinig is. Een goed contact én vertrouwen is zo verschrikkelijk belangrijk. En zelf mee mogen denken vind ik ook altijd fijn. Dat is mij wel gebleken het afgelopen jaar met het kleinste manneke hier met z'n atopische klachtenrenee-uk schreef:ja hij had absoluut buikpijn, dat was eigenlijk ook de reden dat ik die bloeddruppels zo snel kon plaatsen.alm@ schreef:Dus hij had/heeft nog behoorlijk pijn ook als ik je goed interpreteer. Arm ventjeDikke knuf voor hem van tante Alma
hij was heel obsessief zijn buik aan het likken en smeren met hydrocortiderm hielp niet, conclusie van mij dat het geen jeuk maar pijn was.
heb hem voordat we naar de da konden ook een paar dagen previcox gegeven en toen hield het likken ook praktisch op.
maar het is natuurlijk ook logisch dat ie pijn heeft als de handel ontstoken is
het is zo'n gekloot hier met een da die er maar anderhalve dag per week is en ik vertrouw de rest van de da's in de kliniek niet, die hebben geen idee van de voorgeschiedenis en de rest van de narigheid en willen ook niet luisteren naar je.
met deze da heb ik een hartstikke goed contact, ze is goed en ik vertrouw haar volkomen, maar dat houdt wel in dat ik niet altijd onmiddellijk naar de da kan als er iets mis is en daar baal ik best wel van.
als het langer had geduurd had ik dat wel gedaan hoor, maar de afspraak voor vrijdag stond al en met de previcox ging het al beter dus die paar dagen moesten er maar bij.
maar als deze honden er niet meer zijn zoek ik wel een andere da, liefst zo'n eenmans/vrouws prakrijk, dat bevalt me toch een stuk beter.
Fijn in elk geval dat zijn klachten lijken te verminderen. Ik duim hard voor een algehele voortzetting daarvan

- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Bah, ik kan me de angst levendig voorstellen, als al je honden op 9-jarige leeftijd zijn overleden. Maar hoe toevallig ook, dat is precies wat het is, toeval. Dus Jan wordt gewoon 14. Desnoods zonder ballen. Dat moet dan maar....toch?!
Maar ik duim nu heel hard dat de medicatie aanslaat en dat helemaal niet nodig is! Fijn dat hij in ieder geval al minder krom loopt en dus in die zin wat op lijkt te knappe. Sterkte en heb een fijne Kerst samen, vriend, jij, Jan en Gina!
Maar ik duim nu heel hard dat de medicatie aanslaat en dat helemaal niet nodig is! Fijn dat hij in ieder geval al minder krom loopt en dus in die zin wat op lijkt te knappe. Sterkte en heb een fijne Kerst samen, vriend, jij, Jan en Gina!
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013