Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bouw of voorbrengen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Melanie 74

Re: Bouw of voorbrengen?

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

ladybird schreef:Het is vooral het hangen in de lijn dankzij het doublehandling, wat o zo nodig schijnt te zijn. Hier zie je het eigenlijk wel heel erg goed:

Ze hebben een normale bouw nog, alleen tja het voorbrengen moet blijkbaar tegenwoordig zo. :roll:

Het is net een slapstic :Q:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Marjoleine schreef: Ja, maar veel kijk op genetica heb je niet.
Jouw honden zijn helemaal niet zo onherleidbaar, dat is flauwekul. Dergelijke bastaards bestaan amper meer in Nederland.
En karakter is uiterst erfelijk dus dat zal niet spontaan gematigder worden.
Nee, je poneert nu echt onzin ben ik bang.
Ik geloof je op je woord, dat er nog maar weinig onherleidbare bastaards zijn, maar ik heb dus echt geen flauw idee welke rassen Pol in zich verenigt, dus ik ben best benieuwd naar jouw mening over hem.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

sbientje schreef:ik heb het volgens mij weleens gehoord bij paarden, de sokken van tuigpaarden..
Dat krijten ze dus ook bij honden: alle witte vachtdelen die verkleuren door vocht om welke reden dan ook.
Dus sokken, baarden, beffen, broeken, noem maar om, alle plaatsen die vaak nat worden waardoor de vacht verkleurt.

@Kipo: jouw hond is van een duidelijk herkenbaar herdertype. Ik ben vast niet de eerste die dat zegt trouwens ;)
Er zal wel iets jachthondachtigs doorzitten vermoed ik, maar ik gok dat hij overwegend herderbloed heeft (voor zover je dat kunt zien van de foto in je onderschrift dan).

Onherleidbaar is het pas als er op geen enkele manier een bepaald rastype in te ontdekken is.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
kipo
Zeer actief

Marjoleine schreef:
sbientje schreef:ik heb het volgens mij weleens gehoord bij paarden, de sokken van tuigpaarden..
Dat krijten ze dus ook bij honden: alle witte vachtdelen die verkleuren door vocht om welke reden dan ook.
Dus sokken, baarden, beffen, broeken, noem maar om, alle plaatsen die vaak nat worden waardoor de vacht verkleurt.

@Kipo: jouw hond is van een duidelijk herkenbaar herdertype. Ik ben vast niet de eerste die dat zegt trouwens ;)
Er zal wel iets jachthondachtigs doorzitten vermoed ik, maar ik gok dat hij overwegend herderbloed heeft (voor zover je dat kunt zien van de foto in je onderschrift dan).

Onherleidbaar is het pas als er op geen enkele manier een bepaald rastype in te ontdekken is.
Die in mijn onderschrift is Kita, die is 100% duitse herder :mrgreen: , ik wilde dit topic niet vervuilen met foto's van Pol. Ik zal een topic maken met een paar foto's van hem.
kipo
Zeer actief

kipo schreef:
Marjoleine schreef:

Die in mijn onderschrift is Kita, die is 100% duitse herder :mrgreen: , ik wilde dit topic niet vervuilen met foto's van Pol. Ik zal een topic maken met een paar foto's van hem.
edit: Hier staat 'ie.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

kipo schreef:Die in mijn onderschrift is Kita, die is 100% duitse herder :mrgreen: , ik wilde dit topic niet vervuilen met foto's van Pol. Ik zal een topic maken met een paar foto's van hem.
Echt? :LOL:
Ik vind hem niet heel typisch in hoofd en dat oor, he ;)
Maar goed, het kan de foto zijn natuurlijk.

Afbeelding

kipo
Zeer actief

Marjoleine schreef:
kipo schreef:Die in mijn onderschrift is Kita, die is 100% duitse herder :mrgreen: , ik wilde dit topic niet vervuilen met foto's van Pol. Ik zal een topic maken met een paar foto's van hem.
Echt? :LOL:
Ik vind hem niet heel typisch in hoofd en dat oor, he ;)
Maar goed, het kan de foto zijn natuurlijk.
:LOL: Ja echt, zonder stamboom, maar dat is alleen maar omdat het een oeps-nestje was, maar de fokster heeft alleen maar DH's, met stamboom, dus moeders is 99,99% zeker ook gedekt door een DH.
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Waarom verkleuren sommige delen dan bij sommige honden, bij mijn honden die regelmatig erg nat worden is alles nog het zelfde (beetje vuile) wit. is dat door urine?
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Es schreef:Waarom verkleuren sommige delen dan bij sommige honden, bij mijn honden die regelmatig erg nat worden is alles nog het zelfde (beetje vuile) wit. is dat door urine?
gewoon straatvuil en een huis is ook zelden perfect schoon ;) en slootwater ofzo is ook niet erg schoon. als Sky afgespoeld is onder de douche is zijn wit pas echt wit.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Es schreef:Waarom verkleuren sommige delen dan bij sommige honden, bij mijn honden die regelmatig erg nat worden is alles nog het zelfde (beetje vuile) wit. is dat door urine?
Nee, door bepaalde suikers in het speeksel die aldoor vrij komen bij likken..
Honden likken hun achterkant, poten als die nat worden, bek als ze drinken enzovoorts, en dat verkleurt dan op den duur.
Ik ben geen trimmer overigens, Rosita kan het denk ik beter uitleggen.

Afbeelding

Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Urine inderdaad. Honden die in een kennel gehouden worden en daar behalve voor de shows nauwelijks uit worden gehaald. Er wordt meestal geen moeite genomen om die dieren zindelijk te maken dus dat piest en poept lustig van zich af. Je kunt de kennels dan wel iedere dag schoonmaken, maar als een half uurtje later weer alles onder de zooi zit verblijven die honden dus het grootste deel van de dag in hun eigen urine en uitwerpselen. Dat gaat enorm in de vacht zitten waardoor die verkleurt. Dergelijke honden ruik je ook al van meters afstand en hun vacht is ontzettend goor en vettig, maar daar heb je dan weer shampootjes voor waardoor het deels verdoezeld wordt...
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Marjoleine schreef:
Nee, door bepaalde suikers in het speeksel die aldoor vrij komen bij likken..
Honden likken hun achterkant, poten als die nat worden, bek als ze drinken enzovoorts, en dat verkleurt dan op den duur.
Ik ben geen trimmer overigens, Rosita kan het denk ik beter uitleggen.
De enige die hier rode (!) verkleuring aan haar pootjes heeft is Cyntha dankzij haar atopie en inderdaad het daaropvolgende likken wat ik zo veel mogelijk probeer te voorkomen, maar dat ziet er echt wel anders uit dan de gelige urine stains in de vachten van kennelhonden. Bij de borders pik je ze er op show zo tussenuit door te kijken naar de staartpunten. Die zijn soms zo veel en vaak aan urine blootgesteld dat zelfs de beste shampoos en poedertjes ze niet meer wit krijgen.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Ik zag het vorig jaar ook bij Jack russells die met buitenlandse fokkers mee waren.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Die Nanna hierboven laat zien, die Amerikaan vind ik idd. mooi! Heeft tenminste neus en staat niet zo achterlijk met zn piemel bijna de grond rakend. Maar volgens mij moet je toch een bepaalde bouw hebben om zo belachelijk in stand te kunnen worden gezet?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Nanna schreef:Je kunt van Amerikanen zeggen wat je wilt, ze kunnen iig wel een Boxer heel wat normaler showen ;-)

Afbeelding
Afbeelding

Ik vind de amerikaanse Boxers ook heel wat eleganter, en ze hebben veel meer neus :80:
:schrik: dat noemden we vroeger flatboxertjes, oftewel zo klein en fijn verbouwd dat ze prima op een flatje gehouden konden worden.
Een boxer is een boerenhond, daar moet je de elegantie bij vandaan houden. En zeker qua kop, laat de neus dan iets langer zijn, maar een boxer hoort geen hoofdje te hebben, daar moet een harses opzitten. En op een harses kan ook wel een iets langere neus.

Malinois, zelfs je Mechels kun je zo neerzetten, zet maar eens een pakwerker in de ring en laat ze volop in de lijn gaan hangen. Zelfde effect.
Gr. Aniek

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:
Nanna schreef:Je kunt van Amerikanen zeggen wat je wilt, ze kunnen iig wel een Boxer heel wat normaler showen ;-)

Afbeelding
Afbeelding

Ik vind de amerikaanse Boxers ook heel wat eleganter, en ze hebben veel meer neus :80:
:schrik: dat noemden we vroeger flatboxertjes, oftewel zo klein en fijn verbouwd dat ze prima op een flatje gehouden konden worden.
Een boxer is een boerenhond, daar moet je de elegantie bij vandaan houden. En zeker qua kop, laat de neus dan iets langer zijn, maar een boxer hoort geen hoofdje te hebben, daar moet een harses opzitten. En op een harses kan ook wel een iets langere neus.

Malinois, zelfs je Mechels kun je zo neerzetten, zet maar eens een pakwerker in de ring en laat ze volop in de lijn gaan hangen. Zelfde effect.
Maar toch niet zo strak... dan knappen ze af :schrik:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

malinois schreef:
Budkes schreef:
ik kan helaas nog steeds niet op mijn photobucketaccount anders kon ik er wel eentje van Mikey laten zien tetwijl hij in de riem hangt om bij de pakwerker te komen. Je zou hem zo bij de boxers in de ring kunnen zetten. En bij die Amerikaanse dandy's zou ie nog robuust zijn ook. :F:
Gr. Aniek

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:
malinois schreef:
Budkes schreef:
ik kan helaas nog steeds niet op mijn photobucketaccount anders kon ik er wel eentje van Mikey laten zien tetwijl hij in de riem hangt om bij de pakwerker te komen. Je zou hem zo bij de boxers in de ring kunnen zetten. En bij die Amerikaanse dandy's zou ie nog robuust zijn ook. :F:
Ik wacht af :klaar: :F:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

:boos: ik kan er niet op zeg ik toch. :L: :gvd: :boos:
Gr. Aniek

Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Ik vind die amerikaan gewoon echt niet mooi. Echt teveel vrouwelijk type, dat is geen reu. Het lijkt wel een kruising met een windhond. De manier van handlen is wel aanzienlijk beter!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef::boos: ik kan er niet op zeg ik toch. :L: :gvd: :boos:
Maar ooit toch wel :mann: doe em dan uploaden bij Imgur :idea:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Idd, dat wilde ik ook nog zeggen, hoezo duidelijk geslachtstype, het is een reu. :O: ik moest echt drie keer kijken.
Gr. Aniek

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ladybird schreef:Ik vind die amerikaan gewoon echt niet mooi. Echt teveel vrouwelijk type, dat is geen reu. Het lijkt wel een kruising met een windhond. De manier van handlen is wel aanzienlijk beter!
Hij is veel groter dan de gemiddelde reu die je zo heel af en toe hier ziet... :schrik: Die zijn nog veel kleiner en ieler.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

malinois schreef:
Ik kan m niet uploaden, ze staan alleen bij photobucket, wat een muts ben ik toch ook hè.....
Gr. Aniek

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:
malinois schreef:
Ik kan m niet uploaden, ze staan alleen bij photobucket, wat een muts ben ik toch ook hè.....
ja :pffff:

:F: :F:
wat ben je dan kwijt? Wachtwoord/gebruikersnaam?
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Foto's kunnen enorm vertekenen, ik ben er van overtuigd dat je elke hond met gemiddeld of meer achterhandhoeking zo kan laten staan. Ze staan dan absoluut niet in balans maar het is wel een positie die je ze kan aanleren.

Even een voorbeeld zo foto's kunnen vertekenen:
Let even op de achterhandhoeking
Afbeelding

Maar zo staat hij natuurlijker en zie je zijn werkelijke hoeking:
Afbeelding

Als ik hem zou trainen om zijn achterhand extreem naar achter te zetten zodat zijn rug zou hellen zou ik hetzelfde effect kunnen krijgen als die Boxers. En Nilo is vrij gemiddeld gehoekt als je het mij vraagt.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

malinois schreef:
ladybird schreef:Ik vind die amerikaan gewoon echt niet mooi. Echt teveel vrouwelijk type, dat is geen reu. Het lijkt wel een kruising met een windhond. De manier van handlen is wel aanzienlijk beter!
Hij is veel groter dan de gemiddelde reu die je zo heel af en toe hier ziet... :schrik: Die zijn nog veel kleiner en ieler.
Ik weet ervan, komen bijna allemaal uit dezelfde lijnen weg. Nee doe mij het boxertype uit de jaren 70/ begin 80
Afbeelding
Topline
Actief
Mijn ras(sen): Boxers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Topline »

Zo overdreven showen hoeft van mij nou ook weer niet.
Een boxer is wel een atletische, gespierde hond, daarom wordt hij zo geshowed dat er spanning in zijn lijf komt, zodat de bespiering goed uitkomt..
Dit is mijn teef, die beste teef werd in Bleiswijk, niet echt een extreme hond denk ik.
Afbeelding

Ik vind zelf zo'n amerikaanse boxer niet mooi, weinig uitstraling, beetje te tam.
Budkes
Zeer actief

Nanna schreef:
Budkes schreef: een boxer hoort geen hoofdje te hebben, daar moet een harses opzitten.
Zeker net als op die steeds debieler uitziende rottweilers met van die lelijke dikke koppen en die molossoïde lijven.
Nee hoor, ik vind dat een Boxer best elegant mag zijn. :pffff:
Afbeelding
Een boxer en een rottweiler is een hele andere hond. Die ronde dikke korte koppen op een rottweiler fokken is net zo vloeken in de kerk als een elegant hoofdje op een boxer. :mep:

Dit vind ik qua bouw een prachtige hond, deze heeft tenminste bone en geslachtstype, alleen jammer van dat hoofd. :pffff:
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Topline schreef:Zo overdreven showen hoeft van mij nou ook weer niet.
Een boxer is wel een atletische, gespierde hond, daarom wordt hij zo geshowed dat er spanning in zijn lijf komt, zodat de bespiering goed uitkomt..
Dit is mijn teef, die beste teef werd in Bleiswijk, niet echt een extreme hond denk ik.
Afbeelding

Ik vind zelf zo'n amerikaanse boxer niet mooi, weinig uitstraling, beetje te tam.
En deze is prachtig :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”