Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rekening houden met andere mensen en dieren buiten

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Corneliana
Zeer actief

Re: Rekening houden met andere mensen en dieren buiten

Ongelezen bericht door Corneliana »

Miranda schreef:
[Sandra] schreef:
blondie schreef:Ik denk soms echt van godsallemachtig je ziet toch dat ik mijn honden aanlijn, wegloop etc. :19: Dat doe ik toch niet voor Jan l*l!
'Ja, maar hij doet niks hoor.'
Gister kwam ik in het bos iemand met een mechelaar tegen die hij prompt aanlijnde. Skadi riep ik bij me, en ik brulde "Reu of teef?".
"Reu", werd er teruggebruld.
"Oh, gaat wel goed" riep ik. Waarop de honden nog heerlijk even hebben gespeeld.

Soms wéét iemand wat 'ie zegt als ze "Oh, gaat wel goed" zeggen :F:
:LOL: dat is handig inderdaad. als je elkaar begrijpt. ik denk dat als de vraag reu of teef eerst komt de eigenaar snapt dat je weet waar je mee bezig bent.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Corneliana schreef: :LOL: dat is handig inderdaad. als je elkaar begrijpt. ik denk dat als de vraag reu of teef eerst komt de eigenaar snapt dat je weet waar je mee bezig bent.
Het was vooral handig dat de man snapte dat Skadi een eerlijke correctie gaf naar zijn hond, en 'goed zo' zei. Zijn jonge reu dook nogal enthousiast hóp onder haar staart, waarop madame hem de mantel uitveegde :mrgreen:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Miranda schreef:
[Sandra] schreef:
blondie schreef:Ik denk soms echt van godsallemachtig je ziet toch dat ik mijn honden aanlijn, wegloop etc. :19: Dat doe ik toch niet voor Jan l*l!
Gister kwam ik in het bos iemand met een mechelaar tegen die hij prompt aanlijnde. Skadi riep ik bij me, en ik brulde "Reu of teef?".
"Oh, gaat wel goed" riep ik. Waarop de honden nog heerlijk even hebben gespeeld.

Herkenbaar :D

Er is hier een gast in de wijk die vindt dat je je teef MOET losgooien zodat zijn agressieve reu kan spelen, anders krijgt ie niet genoeg beweging, en als je dat niet wil doen dan gaat ie ruzie met je maken.... :schrik:
Als ik die zie ren ik gewoon heel hard de andere kant op hoor, gaat prima samen met mijn hond maar ik kan die kerel niet uitstaan. :piew:

En zo zijn er wel meer honden waar ik voor omloop vanwege het baasje. :lol1:
Corneliana
Zeer actief

Miranda schreef:
Corneliana schreef: :LOL: dat is handig inderdaad. als je elkaar begrijpt. ik denk dat als de vraag reu of teef eerst komt de eigenaar snapt dat je weet waar je mee bezig bent.
Het was vooral handig dat de man snapte dat Skadi een eerlijke correctie gaf naar zijn hond, en 'goed zo' zei. Zijn jonge reu dook nogal enthousiast hóp onder haar staart, waarop madame hem de mantel uitveegde :mrgreen:
en terecht
als iemand onder mijn staart zou duiken zou ik ook corrigeren :mrgreen:
Corneliana
Zeer actief

runninggirl schreef:
Miranda schreef:
[Sandra] schreef:

Herkenbaar :D

Er is hier een gast in de wijk die vindt dat je je teef MOET losgooien zodat zijn agressieve reu kan spelen, anders krijgt ie niet genoeg beweging, en als je dat niet wil doen dan gaat ie ruzie met je maken.... :schrik:
Als ik die zie ren ik gewoon heel hard de andere kant op hoor, gaat prima samen met mijn hond maar ik kan die kerel niet uitstaan. :piew:

En zo zijn er wel meer honden waar ik voor omloop vanwege het baasje. :lol1:
wat een rare! zou ik ook voor omlopen.
runninggirl
Zeer actief

Het valt me hier trouwens op dat hoe verder weg je uit de wijk bent en hoe verder op het platteland / natuur, hoe meer mensen rekening met elkaar houden.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

runninggirl schreef:Het valt me hier trouwens op dat hoe verder weg je uit de wijk bent en hoe verder op het platteland / natuur, hoe meer mensen rekening met elkaar houden.
Yep.

De plaatselijke jachtopziener struint ook met zijn hond los door het aanlijnbos en hij vindt het prima als jij je hond ook los laat lopen. Behalve als je hond hetzt. Dan wordt 'ie (terecht) boos.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Corneliana
Zeer actief

Miranda schreef:
runninggirl schreef:Het valt me hier trouwens op dat hoe verder weg je uit de wijk bent en hoe verder op het platteland / natuur, hoe meer mensen rekening met elkaar houden.
Yep.

De plaatselijke jachtopziener struint ook met zijn hond los door het aanlijnbos en hij vindt het prima als jij je hond ook los laat lopen. Behalve als je hond hetzt. Dan wordt 'ie (terecht) boos.
klopt. dat komt omdat de natuur een normale leefomgeving is. waar normale dingen dus normaal zijn.
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door moniek&bo »

En als een hond per ongeluk op ons afgestormd komt met een baasje erachter aan die zich verontschuldigd vind ik het nog niet eens zó erg,
is iedereen denk ik wel eens overkomen.

Maar als ze niet eens op of omkijken waar hun hond eigenlijk uithangt terwijl die bij ons aan het vervelen is.. pff dat vind ik wel erg vervelend.

Ik heb wel eens een hond aangelijnd bij de mijne en gewoon mee laten wandelen, en ik liep met die hond langs het baasje op die druk aan het smsen was.
Die had NIKS door! Haha :devil:
Ik riep toen: Mis je niemand? En toen riep hij: Hee! jij hebt mijn hond! :goeie:
Ik zei, oh nog maar zo'n 10 minuten hoor.. :mep:
Sindsdien houdt hij z'n hond meestal goed in de gaten (of hij doet dat als hij mij ziet haha) nou ja, ik heb in elk geval geen last meer van zijn hond!
Corneliana
Zeer actief

moniek&bo schreef:En als een hond per ongeluk op ons afgestormd komt met een baasje erachter aan die zich verontschuldigd vind ik het nog niet eens zó erg,
is iedereen denk ik wel eens overkomen.

Maar als ze niet eens op of omkijken waar hun hond eigenlijk uithangt terwijl die bij ons aan het vervelen is.. pff dat vind ik wel erg vervelend.

Ik heb wel eens een hond aangelijnd bij de mijne en gewoon mee laten wandelen, en ik liep met die hond langs het baasje op die druk aan het smsen was.
Die had NIKS door! Haha :devil:
Ik riep toen: Mis je niemand? En toen riep hij: Hee! jij hebt mijn hond! :goeie:
Ik zei, oh nog maar zo'n 10 minuten hoor.. :mep:
Sindsdien houdt hij z'n hond meestal goed in de gaten (of hij doet dat als hij mij ziet haha) nou ja, ik heb in elk geval geen last meer van zijn hond!
hm, das wel heel dom
ik kan me dat ook niet voorstellen dat je gewoon echt niet oplet.
hier loopt ook een man met een hond gewoon los door het dorp.
als je die man ziet lopen met een schepje weet je dat er ergens rondom hem een hond ronddwaalt.
ik heb hem nog nooit iets zien doen hoor maar hij let echt niet op.
vind ik best gevaarlijk.
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Oh ik zie genoeg mensen door het parkje of door het bos lopen die echt geen flauw benul hebben van wat hun hond uitspookt hoor.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Corneliana schreef: tja. ik heb toch het idee dat je de zaken wat somber inziet. ik sta er positiever in, mij vallen andere dingen op dan jou. de waarheid zal in het midden liggen.
Somber of realistisch, positief of naief....
Ik zie het misschien dan niet erg positief in maar ik ben niet de enige zo te lezen. En daarbij ken ik de verhalen op dit forum. Ik ga gewoon af op de praktijk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Corneliana
Zeer actief

iones schreef:
Corneliana schreef: tja. ik heb toch het idee dat je de zaken wat somber inziet. ik sta er positiever in, mij vallen andere dingen op dan jou. de waarheid zal in het midden liggen.
Ik zie het misschien dan niet erg positief in maar ik ben niet de enige zo te lezen. En daarbij ken ik de verhalen op dit forum. Ik ga gewoon af op de praktijk.
:wink: ik ook en dat is de praktijk om mij heen. :wink: dit kan echt een irritante discussie worden maar ik ga idd zoveel mogelijk van het positieve uit.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Corneliana schreef:
iones schreef:
:wink: ik ook en dat is de praktijk om mij heen. :wink: dit kan echt een irritante discussie worden maar ik ga idd zoveel mogelijk van het positieve uit.
Het hoeft geen irritante discussie te worden toch? Zelf geef ik ook hier aan dat ik geen risico wil lopen met mijn stel. Sommige mensen kunnen erg raar en naar reageren heb ik zelf ondervonden in mijn omgeving. Daarom ben ik wat voorzichtiger geworden. Wat minder vrij eerlijk gezegd. En dan kom je weer op het onderwerp van dit topic "Rekening houden met andere mensen en dieren buiten" hou zelf behoorlijk veel rekening met anderen, andersom gebeurd dat vaak niet. Soms denk ik wel eens, jij makkelijk ik makkelijk. Maar goed, zo steek ik niet in elkaar, zou het overigens wel een stuk makkelijker maken denk ik soms wel eens :wink:
Corneliana
Zeer actief

blondie schreef:
Corneliana schreef:
iones schreef:
Het hoeft geen irritante discussie te worden toch? Zelf geef ik ook hier aan dat ik geen risico wil lopen met mijn stel. Sommige mensen kunnen erg raar en naar reageren heb ik zelf ondervonden in mijn omgeving. Daarom ben ik wat voorzichtiger geworden. Wat minder vrij eerlijk gezegd. En dan kom je weer op het onderwerp van dit topic "Rekening houden met andere mensen en dieren buiten" hou zelf behoorlijk veel rekening met anderen, andersom gebeurd dat vaak niet. Soms denk ik wel eens, jij makkelijk ik makkelijk. Maar goed, zo steek ik niet in elkaar, zou het overigens wel een stuk makkelijker maken denk ik soms wel eens :wink:
tja. ik vind het zelf makkelijker om rekening te houden met anderen ik merk juist wel dat dat loont. waar dat in zit weet ik niet.
iones
Zeer actief

Corneliana schreef:
Ik zie het nut niet in van een discussie. Dit is een verschil in manier van hoe je iets ervaart. Dat kunnen wij niet bij elkaar veranderen. Ik heb het gewoon benoemd, en jij ook. Dat is alles.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Soms erger ik me terwijl de ander niks verkeerd doet. Bijvoorbeeld in het park, daar kunnen ze los maar Bruno laat ik niet meer los bij onbekende reuen, dat wordt namelijk patsen en vechten. Het park loopt in een grote cirkel. En iedereen loopt tegen de klok in. Dus ik vind het altijd erg fijn als iedereen dezelfde kant op loopt en ongeveer in hetzelfde tempo. Dan kan ik Bruno namelijk lekker los laten rennen want de andere honden plus baas zijn dan op een afstandje en je kunt alles goed over zien.

Als er dan een paar mensen gaan staan treuzelen, of nog erger, ze knopen een praatje met elkaar aan, moeten we Bruno weer aanlijnen, zucht. Dat is natuurlijk heel nomaal en gezellig, maar toch erger ik me eraan. Soms, als er iemand steeds dichterbij komt lopen omdat ze wat harder lopen dan wij, ga ik steeds sneller lopen, zodat we Bruno nog los kunnen laten lopen.

Maar ja, da's mijn probleem he, ik zou het wel fijn vinden als mensen op zouden merken hoe ik sta te hannesen maar ik reken er natuurlijk niet op. En als we Bruno aanlijnen en er komt een hond buurten, hou ik die hond op een afstand van Bruno als het moet. Da's allemaal mijn verantwoordelijkheid.

Soms word ik er wel eens sjagerijnig van, als we na twee rondes nog niet los hebben kunnen lopen. Dus ik ben altijd erg blij als mensen hun hond even aanlijnen en roep dat dan ook. Want rekening met elkaar houden, je moet ook maar net zien dat de ander daar op dat moment even behoefte aan heeft en niet iedereen ziet dat meteen. Ik zal het maar niet aan Bruno vertellen maar één keer riep iemand gewoon naar ons: "Oh, is ze loops ofzo?"
runninggirl
Zeer actief

Fizgig schreef:Soms erger ik me terwijl de ander niks verkeerd doet. Bijvoorbeeld in het park, daar kunnen ze los maar Bruno laat ik niet meer los bij onbekende reuen, dat wordt namelijk patsen en vechten. Het park loopt in een grote cirkel. En iedereen loopt tegen de klok in. Dus ik vind het altijd erg fijn als iedereen dezelfde kant op loopt en ongeveer in hetzelfde tempo. Dan kan ik Bruno namelijk lekker los laten rennen want de andere honden plus baas zijn dan op een afstandje en je kunt alles goed over zien.

Als er dan een paar mensen gaan staan treuzelen, of nog erger, ze knopen een praatje met elkaar aan, moeten we Bruno weer aanlijnen, zucht. Dat is natuurlijk heel nomaal en gezellig, maar toch erger ik me eraan. Soms, als er iemand steeds dichterbij komt lopen omdat ze wat harder lopen dan wij, ga ik steeds sneller lopen, zodat we Bruno nog los kunnen laten lopen.

Maar ja, da's mijn probleem he, ik zou het wel fijn vinden als mensen op zouden merken hoe ik sta te hannesen maar ik reken er natuurlijk niet op. En als we Bruno aanlijnen en er komt een hond buurten, hou ik die hond op een afstand van Bruno als het moet. Da's allemaal mijn verantwoordelijkheid.

Soms word ik er wel eens sjagerijnig van, als we na twee rondes nog niet los hebben kunnen lopen. Dus ik ben altijd erg blij als mensen hun hond even aanlijnen en roep dat dan ook. Want rekening met elkaar houden, je moet ook maar net zien dat de ander daar op dat moment even behoefte aan heeft en niet iedereen ziet dat meteen. Ik zal het maar niet aan Bruno vertellen maar één keer riep iemand gewoon naar ons: "Oh, is ze loops ofzo?"
Veel relaxter is het dan toch om een plek op te zoeken waar het niet zo druk is?
De losloopvelden/parken hier in de wijk ontwijk ik tegenwoordig, of we sjezen er aan de lijn doorheen onderweg naar een lekker rustig veld iets buiten de stad.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

runninggirl schreef: Veel relaxter is het dan toch om een plek op te zoeken waar het niet zo druk is?
De losloopvelden/parken hier in de wijk ontwijk ik tegenwoordig, of we sjezen er aan de lijn doorheen onderweg naar een lekker rustig veld iets buiten de stad.
Nou, dat kan in Zaanstad niet op veel plekken zo mooi als in het Noordsterpark. Het is het grootste lolooppark van Zaanstad, je hebt wel de recreatiegebieden het Jagersveld en het Twiske, maar daar mogen ze maar beperkt loslopen. We kunnen ook nog naar Wormer maar daar komen we nooit eigenlijk. Wormer hoort niet bij Zaanstad he, dus dat ligt uit de normale route.

Alle andere plekken zijn toch wat langer autorijden en dat doe je dan niet elke dag. Voor de dagelijkse activiteit vind ik dus dit park de beste optie. En het kan met een hond die niet sociaal is want je kunt bijna het hele park in één oogopslag overzien, met wat uitzonderingen. Helemaal nu de blaadjes weg zijn. Ik ken dit park uit mijn hoofd, da's ook niet moeilijk natuurlijk.

Èn er komen regelmatig honden waar Bruno het wel mee kan vinden, dus dan vind ik het toch wel leuk als ie ook even kan spelen. En ik heb Shelly ook nog he, die is wel sociaal en speelt graag met andere honden. Dus ja, je weegt af en dan komen we toch steeds weer op het park uit. Het kan wel hoor, het voordeel is dat je heel alert blijft, waar je dat in een natuurgebied minder hebt. En dat Bruno niet helemaal asociaal wordt, we laten ook vaak honden aan zijn kont snuffelen. Als ie dat niet goed vindt, zien we dat meteen en dan houden we hem aan zijn halsband vast. En hij doet ook van die onbenullige uitvalpogingen, die niet erg gemeend zijn, dus dan springt ie een beetje opzij. Ik vind het wel goed dat hij dan toch even met andere honden om moet gaan, wij houden toch alles onder controle.

Maar ja, dan heb je natuurlijk wel te maken met de sociale gemeenschap, haha, maar goed, ik zei al dat ik me soms erger terwijl de ander niks verkeerd doet. Bruno is geen bijter gelukkig dus een muilkorf hoeft ie niet om maar ik hou dat joekel altijd in de smiezen.
Wilson
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Pekingees

Ongelezen bericht door Wilson »

Oeh, bij mij in de buurt wonen heel veel honden. Groot, klein, vals, lief. Er wordt helaas soms weinig rekening gehouden met andere honden. Ik heb al een aantal x meegemaakt dat wilson bedolven werd onder een andere loslopende hond, en ik kon de boel weer uit de knoop halen want wilson zit aan de lijn. En vaak hoor je de baasjes vanaf 50 meter afstand roepen 'hij doet niets hoor!!'. Ik krijg dan altijd de neiging om terug te roepen 'maar die van mij wel!'.. Gelukkig maak ik ook wel eens mee dat mensen vragen of ik even wil wachten tot ze hun hond aangelijnd hebben.
Vooral toen ik wilson net had vond ik het vervelend omdat ik niet wist hoe hij met andere honden was.
Afbeelding
If you want the best seat in the house... you'll have to move the dog :')
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Fizgig schreef:Alle andere plekken zijn toch wat langer autorijden en dat doe je dan niet elke dag.
Naja het is wat je belangrijk vind natuurlijk, voor mijn honden is loslopen een must en ik rij dus dagelijks minimaal 3 keer 15 km om ze uit te laten (hetzij met de auto hetzij met de fiets, indien die laatste is dat keer 3 want ik fiets met alle honden apart)... terwijl ik een losloopgebied voor mijn voordeur heb zitten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
iones
Zeer actief

In de krant kan er onder de rubriek "publieke opinie" stukjes ingezonden worden met commentaar van de lezers. Wij lezen dus de Tubantia.
Onlangs schijnt er een hondje aangevallen te zijn met slechte afloop (dat berichtje heb ik gemist) maar daaruitvolgend was er een lezer die dus een reactie inzond met daarin reactie dat haar kleine hondjes onlangs lastig gevallen werden door een hond, en de oproep als je hond niet sociaal is naar anderen, dat hij gewoon aangelijnd behoord te zijn.

Daarop was een vader die een reactie inzond, met de klacht dat hij met zijn kinderen in het bos ging wandelen, en dat zij ongewild benaderd werden door honden, en dat de eigenaars 50 meter verder weg liepen en hun hond nodeloos terug riepen "maar geen hond die er op af kwam".

Kijk en zo wordt het voor alle hondenbezitters kapot gemaakt.
nederland is al zo intolerant naar honden, maar te veel hondenbezitters verrekken het hun hond te leren om te komen en te luisteren als deze los loopt, met gevolgen.
Corneliana
Zeer actief

iones schreef:In de krant kan er onder de rubriek "publieke opinie" stukjes ingezonden worden met commentaar van de lezers. Wij lezen dus de Tubantia.
Onlangs schijnt er een hondje aangevallen te zijn met slechte afloop (dat berichtje heb ik gemist) maar daaruitvolgend was er een lezer die dus een reactie inzond met daarin reactie dat haar kleine hondjes onlangs lastig gevallen werden door een hond, en de oproep als je hond niet sociaal is naar anderen, dat hij gewoon aangelijnd behoord te zijn.

Daarop was een vader die een reactie inzond, met de klacht dat hij met zijn kinderen in het bos ging wandelen, en dat zij ongewild benaderd werden door honden, en dat de eigenaars 50 meter verder weg liepen en hun hond nodeloos terug riepen "maar geen hond die er op af kwam".

Kijk en zo wordt het voor alle hondenbezitters kapot gemaakt.
nederland is al zo intolerant naar honden, maar te veel hondenbezitters verrekken het hun hond te leren om te komen en te luisteren als deze los loopt, met gevolgen.
tja.
mij boeit het niet als er een klein hondje op me afstormt.
die vang ik op en geef ik terug aan de eigenaar.
maar als ik met Sky loop sta ik niet voor de gevolgen in.
blijkbaar snappen mensen dat niet.
pas een keer de eigenaar van een jr kunnen spreken en een en ander uitgelegd hij vond alles machtig interessant en het was allemaal prima en hij gaat erop letten. helemaal top.
iones
Zeer actief

Corneliana schreef:
tja.
pas een keer de eigenaar van een jr kunnen spreken en een en ander uitgelegd hij vond alles machtig interessant en het was allemaal prima en hij gaat erop letten. helemaal top.
Nee, jou boeit het niet.
Andere mensen boeit het wel, of het een klein hondje of een grote is. En die gaan klagen. En die gaan zeuren en er komt een dag dat jij OOK niet meer welkom bent met jouw honden. En dan "pluk jij de vruchten" van andermans gedrag!

Er zijn foute hondeneigenaren waar ALLE hondeneigenaren voor moeten boeten.
TomCee
Zeer actief

Ongelezen bericht door TomCee »

iones schreef:
Corneliana schreef:
tja.
Nee, jou boeit het niet.
Andere mensen boeit het wel, of het een klein hondje of een grote is. En die gaan klagen. En die gaan zeuren en er komt een dag dat jij OOK niet meer welkom bent met jouw honden. En dan "pluk jij de vruchten" van andermans gedrag!

Er zijn foute hondeneigenaren waar ALLE hondeneigenaren voor moeten boeten.
Ik ben het met je eens, Iones.

De laatste 2 jaar constateer ik hier in het dorp:
-een forse toename van hondepoep op de stoep
-toename van het aantal mensen wat hun hond in het dorp (waar een aanlijnplicht geldt) los laten lopen
-een toename van het aantal kinderen (zo van een jaar of 10) wat de hond uitlaat

Eeen causaal verband tussen deze 3 zaken kan ik niet aantonen, maar ik weet één ding zeker: dit gaat tot gezeik leiden, en de honden-bezitters die zich netjes gedragen zullen daar de dupe van zijn. Jammer hoor.
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Ik loop eigenlijk altijd voor andere honden om, omdat mijn Chukie een terrorist is. Heb hem ook wel een poosje elke wandeling los gegooid, maar na een paar incidentjes doe ik dat liever niet meer. Het gebeurd regelmatig dat andere honden op ons afrennen maar dan grijp ik em in de kladden. Is helaas wel voorkomen dat hij aangelijnd aangevallen wordt en vervolgens het verwijt krijgt dat het zijn eigen schuld is.

Wil verder niet zo zeikerig zijn.. mijn honden hebben ook weleens tegen iemand opgesprongen, een hondje geterroriseerd, achter een hardloper aan gegaan of op straat gepoept dus waarom dan zo´n probleem maken als iemand anders een keer niet goed genoeg heeft opgelet of een keertje een niet-sociale bui heeft.
"Vroeger" had ik regelmatig discussies of ruzies op straat (soort forumrel maar dan real live), maar kan me er echt niet meer druk om maken.
Groetjes Rob
iones
Zeer actief

Er is gewoon een toenemende mate van intolerantie en dat krijgen we allemaal over ons heen. En de een kan zich er niet druk om maken om een woordenwisseling op straat met allerlei beschuldigingen aan je adres, en de ander kan er een rotgevoel aan over houden.

En natuurlijk doet elke hond wel eens iets verkeerd, het zijn levende wezens, geen machines. Maar dat er niet gecorrigeerd wordt en geen moeite genomen, ik denk dat dat de mensen het meeste ergert. Ik doe mijn best. Maar dank zij het lakse gedrag van andere mensen heb ik in het verleden wel eens gezeik over me heen gehad. En ik heb daar niet om gevraagd.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”