Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foto gemaakt (slim!)

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Re: Foto gemaakt (slim!)

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

laeken schreef:Dat hondje heeft het alleen overleefd omdat het in zijn achterpoten gepakt is. Was hij bij de nek gegrepen dan had hij nog geen minuut meer geleefd. Ik vind die jongens werkelijk eng. Dat soort lui loop ik met een boog omheen. Ik vind dat de menselijke variant van de pitbull. De blik in hun ogen, dat ongecontrolleerde en dat enorm patserige maakt dat ik dat soort mensen het engste soort vindt. Heeft overigens niks met hun afkomst alswel met hun voorkomen te maken. Waren het blanke jongens had ik er hetzelfde van gevonden. Voor de duidelijkheid.
Eens...
de honden van dat soort figuren zijn doorgaans voorspelbaarder dan de baas en DAT vind ik pas echt eng..
ongecontroleerd, geen lontje en onvoorspelbaar
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

mercedes2803 schreef:
laeken schreef:Dat hondje heeft het alleen overleefd omdat het in zijn achterpoten gepakt is. Was hij bij de nek gegrepen dan had hij nog geen minuut meer geleefd. Ik vind die jongens werkelijk eng. Dat soort lui loop ik met een boog omheen. Ik vind dat de menselijke variant van de pitbull. De blik in hun ogen, dat ongecontrolleerde en dat enorm patserige maakt dat ik dat soort mensen het engste soort vindt. Heeft overigens niks met hun afkomst alswel met hun voorkomen te maken. Waren het blanke jongens had ik er hetzelfde van gevonden. Voor de duidelijkheid.
Eens...
de honden van dat soort figuren zijn doorgaans voorspelbaarder dan de baas en DAT vind ik pas echt eng..
ongecontroleerd, geen lontje en onvoorspelbaar
Precies. Dat hun hond dit doet vind ik doodnormaal. Dat heb je nu eenmaal wel eens als je zo'n hond koopt. Er zijn duizenden van dit soort honden in NL die geen problemen geven. Ik vind het bv vreemder om een sociale pitbull tegen te komen dan een die grijpt en niet meer loslaat als het mis gaat. Dat weet je op voorhand. Dat is nu eenmaal wat veel honden van die rassen doen. Je mag ze gewoon nooit laten vechten en dan is er niks aan de hand.

Valt me nog mee dat de persoon die deze foto's maakte er goed vanaf is gekomen. Immers die had net zo goed bont en blauw geslagen kunnen worden om vervolgens het mobieltje af te pakken. Lijkt mij niet dat deze gasten graag zo op de foto komen trekkend aan het oor van hun keffer. De hond vind ik persoonlijk doodnormaal. Een collie drijft, een herder waakt en een pitje of staff houdt vast. Dat is nu eenmaal een feit en daar kan je de hond niet op afrekenen. Die is zo gefokt. Dat zit diep in de genen en daar helpt niks tegen. :U:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

linlin schreef:
Budkes schreef:Zo jammer dat je de schade op die gasten alleen civiel kunt verhalen. :gvd:
Ik zou het hele wetboek doorspitten om te zien of ik er nog 1 of ander wetje aan de haren bij kon slepen..
En de officier van justitie als strafeis schadevergoeding kon laten eisen.
wetboek van strafrecht artikel 425. plus civielrechtelijk aansprakelijk stellen en via het bestuursrecht een muilkorfgebod door de burgemeester af laten vaardigen.

het is heel simpel, eigenlijk, maar dan moet je de kongsi plisie-ovj wel op jouw hand krijgen. dat zijn niet altijd frisse clubjes, laat ik het zo zeggen.
Je meent t :O:
Dat zeg ik schadevergoeding via civielrecht.....
Geen idee wie of wat je bedoelt met een kongsi plisie-ovj.
425 gaat niet op als de hond niet aantoonbaar eerder iets dergelijks heeft uitgevreten, maar ach weet je......laat maar.

Tis trouwens uberhaupt niet relevant aangezien het niet in Nederland heeft plaatsgevonden. Iets wat ik even gemis had.
Gr. Aniek

Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Budkes schreef: 425 gaat niet op als de hond niet aantoonbaar eerder iets dergelijks heeft uitgevreten, maar ach weet je......laat maar.
is dat zo, dat er herhaling plaatsgevonden moet hebben? :denken: vertel snel!
Tis trouwens uberhaupt niet relevant aangezien het niet in Nederland heeft plaatsgevonden. Iets wat ik even gemis had.
dat is zo maar er is een andere discussie uit ontstaan.
linlin

Budkes schreef: Geen idee wie of wat je bedoelt met een kongsi plisie-ovj.
oh, over het hoofd gezien:

hun primaire taken worden nogal eens overschaduwd door secundaire belangen zoals daar zijn bureaucratische handelingen, professionele omgang overschrijdende vriendschapjes en overmatige zelfprofilering.

en nee, niet elke diender is een eikel en elke ovj een corrupte zak en ja, zo'n hele organisatie is ook een heel gedoe. maar dan nog. het zou beter kunnen en moeten.
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yukusaki Akitas »

Oh, ik heb ook van die smerige foto's langs zien komen op facebook. Echt vreselijk! Ik zou niet weten wat ik zou doen als het mijn hond zou zijn.. Wil er ook niet te veel over nadenken. Gelukkig lopen er hier niet van zo'n mensen/honden rond, anders liep ik ook zeker een blokje om.
Laatst stond er in ons loslooppark wel een groep jongens met een rottweiler, gewoon stil. Deden helemaal niets, echt helemaal niets. Ik vertrouwde er helemaal niks van! Ik heb gauw m'n akita aan de lijn gedaan, de labrador geroepen en ben de andere kant op gelopen. Jezus wat was dat eng.
Onze labrador is wel een aantal keer "gegrepen" door een mechelaar hier in de buurt (toen hadden we de akita nog niet, gelukkig, wil niet weten hoe dat afgelopen zou zijn), maar niet ernstig gelukkig. Ben toen wel flink gaan schelden tegen de eigenaar (al had dat meerdere redenen, ze hebben ons 15 jaar lang getreiterd met stenen door de ruit en andere schades)..

Ik hoop zoiets maar nóóit mee te maken!
Yukusaki Akitas
http://www.yukusaki.nl
Afbeelding
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

Fabiola17 schreef:Heb het meegemaakt, ook zo'n klapkaak geval die Joy uit het niets aanviel.
Joy keurig aan de lijn, klapkaak natuurlijk niet, aanval kwam uit het niets.
Wij schrokken ons dood, baas greep wel gelijk in gelukkig, mijn lief ook, toch 2 gaatjes in haar kop.
Ook deze "aardige" meneer gaf valse gegevens. Ggggrrrrr (lafaard dus)

Had jij het geluk dat je niet alleen was. Onze Haas is ook door zo'n beest aangevallen. Ze stond
bij een boom te snuffelen komt er opeens uit het niet die hond aan en bijt Haas in der billen.
Deze eigenaar greep ook in...sloeg z'n hond meerdere malen met de riem :oeps: (nog hard ook)
na die reactie durfde ik hem niet eens meer aan te spreken en heb Haas snel onder m'n arm
genomen en ben snel weggegaan. Hazel had gelukkig alleen oppervlakkige wondjes, maar
is na dit voorval wel als de doods voor honden die groter zijn dan haar.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Tara schreef:
lets have fun schreef:Wat een lafaard is die vent toch ook dat ie niet eens zijn goede adres geeft.
Oh, dat komt meer voor. Iemand met een bijterige dog probeerde dat bij mij ook nog eens.
Vervelend voor hem, maar dan heb je toch echt de verkeerde aan me. :roll:
Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt. Na de aanval was het belangrijkste, dat mijn hond zo snel mogelijk bij de d.a. kwam. Het was dat ik wist waar de eigenaar van de hond woonde, anders hadden ze mij op dat moment ook van alles op de mouw kunnen spelden.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Het is toch erg, dat zoveel mensen, alleen hier op het forum al, iets soortgelijks meegemaakt hebben.

Hiernaast woont ook zo'n eng geval, gelukkig komt dat beest amper buiten. Maarja, kinderen laten wel eens de deur open staan, toen was Jamie dus bijna de sjaak, kon haar net op tijd omhoog hijsen en heb haar gelukkig kunnen beschermen. Beest beet mij toen in mijn arm.
En dan nog zeggen dat zijn hond niet bijt, dat het aan mij lag, dat ik mijn hond niet op had moeten tillen. :kotz:
Ben er nog steeds kwaad over.
Laatst gewijzigd door Sanner op 19 mar 2013 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
esenhazel
Zeer actief

ZomerStorm schreef:
mercedes2803 schreef:Hoe is het met dat spanieltje afgelopen eigenlijk? :blauwoog: :ugh: :roos:
Volgens mij was die herstellende. Hij had het wel overleefd in ieder geval.

Las dat het weer goed gaat met hondje. Die mevrouw had meerdere foto's geplaatst op FB,
echt afschuwelijk, vooral die mannen die er gewoon naar staan te kijken.
Stonden volgens mij gewoon te wachten tot het hondje het begaf
ze wilde eigenlijk dat deze foto in de krant kwam, zodat iedereen kon zien wie het was
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
esenhazel
Zeer actief

Nanna schreef:Ja, het ziet er wel intelligent en hoogstaand uit. :roll:
tja, mag geen vooroordelen hebben :oeps:
maar er liep dus ook zo'n type met die hond die Haas geeft gegrepen
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
laeken
Zeer actief

Het ziet er voor mij eng hersenloos uit. Daarnaast heel sterk en onbeheerst. Ik schijt 7 kleuren voor dat soort lui. Zeker als ik er met een hond langs zou moeten. Want dat is vaak de trigger. En ze passen wel op hoor. Als je met een akita loopt zal pitje netjes aan de riem blijven. Tenzij ze niks om dat beest geven. Dat kan ook nog. Je haalt tegenwoordig overal en gratis een nieuwe dus je kan ze ook kosteloos vervangen elke keer dat het mis gaat :kotz:

Ik kijk wel eens op MP bij de terriers. Het is afschuwelijk. Hoeveel lieve mensen hun lieve hond willen herplaatsen en het risico dat ze nemen dat hij in handen van dit soort lui komt. Lieve stafford/pit, kan niet met andere honden. Wel heel lief verder. We zoeken echt een goed tehuis. Bij een kenner. Je kan wel ruiken wie die honden ophalen. :cry:
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Vlak naast mij wonen twee staffords, die ook nog eens samen door een meisje van een jaar of twaalf worden uitgelaten. Het is al voorgekomen dat ze er een niet meer kon houden en dat die op Mowgli afkwam, hij bedacht zich uiteindelijk. Ik moet er niet aan denken dat ze zich met zijn tweeën op Mowgli storten. Ze mag dan wel groot zijn, maar dan heeft ze ook niets meer in te brengen. De honden die van een dood normaal meisje met doodgewone ouders zijn, hebben nog nooit gebeten. Ik ben na de aanval op Gizmo gewoon als de dood voor dit soort honden en vertrouw ze niet.
Afbeelding.
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

Wat voor kruisingen zijn dat ? Iets met Pakistaans bloed ? Gelijk castreren die lui.
Afbeelding
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yukusaki Akitas »

laeken schreef: Als je met een akita loopt zal pitje netjes aan de riem blijven.
Dat weet ik zo net niet.. Ze staan niet overal bekend als vechthond. Tenminste, mensen hier uit de buurt wisten van niets, tot ik het ze vertelden ;)

Ik blijf er hoe dan ook uit de buurt. Wil niet dat, ondanks ze terug zou vechten, mijn akita (of labrador) enige schade op zal halen.. Moet er niet aan denken.

Ik heb trouwens op facebook gelezen dat deze mensen EXPRES hun hond loslaten als er een andere hond komt, dus dat ze gewoon staan te kijken; dat doen ze ook.. En nog aanmoedigen ook..

Hoop eigenlijk dat deze mensen zelf een keer flink gebeten worden, maar zoiets gebeurt alleen de "goeie" mensen, ben ik bang :(
Yukusaki Akitas
http://www.yukusaki.nl
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

linlin schreef:
Budkes schreef: Geen idee wie of wat je bedoelt met een kongsi plisie-ovj.
oh, over het hoofd gezien:

hun primaire taken worden nogal eens overschaduwd door secundaire belangen zoals daar zijn bureaucratische handelingen, professionele omgang overschrijdende vriendschapjes en overmatige zelfprofilering.

en nee, niet elke diender is een eikel en elke ovj een corrupte zak en ja, zo'n hele organisatie is ook een heel gedoe. maar dan nog. het zou beter kunnen en moeten.
In t nederlands bedoel je dan politie-officier van justitie?
T zal, maar die bestaan niet. :U:
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

linlin schreef:
Budkes schreef: 425 gaat niet op als de hond niet aantoonbaar eerder iets dergelijks heeft uitgevreten, maar ach weet je......laat maar.
is dat zo, dat er herhaling plaatsgevonden moet hebben? :denken: vertel snel!
Dat heb ik al 99 en meer keer gedaan op dit forum in dit soort discussies, maar vooruit. :wachten:

Hond bijt hond, dus valt onder lid 2 van 425. Voor lid 2 moet je een gevaarlijk dier hebben (lid1 spreekt over dier) een hond is geen gevaarlijk dier tenzij.....hij al als gevaarlijk is aangewezen door de gemeente, of aantoonbaar eerder heeft gebeten.

En nee dat wij allemaal op onze blote voeten aanvoelen dat dit niet de eerste keer is is niet voldoende.
Gr. Aniek

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Yukusaki Akitas schreef:
laeken schreef: Als je met een akita loopt zal pitje netjes aan de riem blijven.
Dat weet ik zo net niet.. Ze staan niet overal bekend als vechthond. Tenminste, mensen hier uit de buurt wisten van niets, tot ik het ze vertelden ;)

Ik blijf er hoe dan ook uit de buurt. Wil niet dat, ondanks ze terug zou vechten, mijn akita (of labrador) enige schade op zal halen.. Moet er niet aan denken.

Ik heb trouwens op facebook gelezen dat deze mensen EXPRES hun hond loslaten als er een andere hond komt, dus dat ze gewoon staan te kijken; dat doen ze ook.. En nog aanmoedigen ook..

Hoop eigenlijk dat deze mensen zelf een keer flink gebeten worden, maar zoiets gebeurt alleen de "goeie" mensen, ben ik bang :(
Zou kunnen. Maar er staat natuurlijk ook genoeg onzin op facebook. Als ze de hond staan op te jutten, waarom staan ze op de foto dan aan zijn oren en de cavalier te trekken? Dat vind ik een beetje tegenstrijdig :wink: Ze zullen best heel laks zijn, de hond zal best vaak in de problemen komen. Maar zelf denk ik niet dat ze de hond echt staan te jutten om andere hondjes dood te bijten want dan probeerde de eigenaar de boel niet los te trekken. Denk dus dat het meer laksheid en stoerheid is om te zien wat er gebeurd.

Dit is een klein hondje. Ik schat een kilo of 18 max. Die moet echt geen flinke hond tegenkomen als hij zich zo gedraagt. Denk wel dat die jongens dat weten want het hondje is volledig intact. Ook de oortjes.
Afbeelding
linlin

Budkes schreef: Dat heb ik al 99 en meer keer gedaan op dit forum in dit soort discussies, maar vooruit. :wachten:
nou, mijn dank is groot, hoor. ik mag toch hopen dat bovenstaand niet exemplarisch is voor je houding als dienaar van de staat want ik proef gezucht.
Hond bijt hond, dus valt onder lid 2 van 425. Voor lid 2 moet je een gevaarlijk dier hebben (lid1 spreekt over dier) een hond is geen gevaarlijk dier tenzij.....hij al als gevaarlijk is aangewezen door de gemeente, of aantoonbaar eerder heeft gebeten.

En nee dat wij allemaal op onze blote voeten aanvoelen dat dit niet de eerste keer is is niet voldoende.
ik begrijp je toelichting en ik heb soortgelijk al geregeld gemeld gekregen maar het is niet voldoende voor mij want het klopt niet en wel met name de manier waarop de definitie van 'gevaarlijke hond' ingevuld wordt.

is een hond opeens gevaarlijk als hij in plaats van één, twee of meer honden kapotbijt en als het bij eentje blijft niet? ik vraag het me werkelijk af en ik vraag me ook af of dit niet een ingeslopen ongeschreven edoch veelvuldig gebruikte interpretatie is.
linlin

Budkes schreef: T zal, maar die bestaan niet. :U:
huh?
Budkes
Zeer actief

linlin schreef:
Budkes schreef: Dat heb ik al 99 en meer keer gedaan op dit forum in dit soort discussies, maar vooruit. :wachten:
nou, mijn dank is groot, hoor. ik mag toch hopen dat bovenstaand niet exemplarisch is voor je houding als dienaar van de staat want ik proef gezucht.

ik begrijp je toelichting en ik heb soortgelijk al geregeld gemeld gekregen maar het is niet voldoende voor mij want het klopt niet en wel met name de manier waarop de definitie van 'gevaarlijke hond' ingevuld wordt.

is een hond opeens gevaarlijk als hij in plaats van één, twee of meer honden kapotbijt en als het bij eentje blijft niet? ik vraag het me werkelijk af en ik vraag me ook af of dit niet een ingeslopen ongeschreven edoch veelvuldig gebruikte interpretatie is.
Voor wat betreft mijn vermeende zucht in relatie tot mijn dienaarschap van de staat; Ik neem de moeite in mijn vrije tijd voor de zoveelste keer iets uit te leggen, wat je ook vrij eenvoudig op zou kunnen zoeken. Neem aan dat jij er in je vrije tijd ook niet over aangesproken hoeft te worden als je een vriendelijk bedoeld kopje koffie niet snel genoeg serveert.

Nee een hond is pas een gevaarlijk dier, als bedoeld in lid 2 als deze als zodanig is aangewezen of als is gebleken dat deze gevaarlijk is doordat deze aantoonbaar eerder gebeten heeft.

Wat op zich heel logisch is én gelukkig door de wetgever zo omschreven zodat wij hier allemaal niet worden beschouwd als gevaarlijke dieren uitlaters, maar gewoon als hondenuitlaters. Maw mochten onze honden, niet zijnde gevaarlijke dieren, per ongeluk in een conflict geraken maakt het ons niet ineens strafbaar, maar wordt er gewoon uitgegaan van een foutje, een ongeluk danwel ongelukkige samenloop van omstandigheden, welke de beste kan overkomen.

Pas als je met een bijtgrage hond loopt die je ook nog eens niet onder controle weet te houden, wat in het verleden aantoonbaar is gebleken vindt de wetgever dat je extra handelingen moet verrichten om je omgeving te vrijwaren van gevaar dat veroorzaakt kan worden door jouw gevaarlijke dier. :U:

Dat het niet voldoende is voor jou is waarschijnlijk voor de wetgever niet voldoende aanleiding om artikel 425 van het wetboek van strafrecht te herschrijven, maar wie weet, ik zou zeggen doe een poging tot, je weet maar nooit.
Laatst gewijzigd door Budkes op 19 mar 2013 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

linlin schreef:
Budkes schreef: T zal, maar die bestaan niet. :U:
huh?
Nou gewoon, die bestaan niet, lijkt me vrij duidelijke nederlands, tenminste als dat is wat jij bedoeld met kongsi plisie-ovj, hetgeen je min of meer bevestigd door mijn vraag niet ontkennend te beantwoorden
Gr. Aniek

Afbeelding
linlin

[quote="Budkes"

is een hond opeens gevaarlijk als hij in plaats van één, twee of meer honden kapotbijt en als het bij eentje blijft niet? ik vraag het me werkelijk af en ik vraag me ook af of dit niet een ingeslopen ongeschreven edoch veelvuldig gebruikte interpretatie is.[/quote]

Voor wat betreft mijn vermeende zucht in relatie tot mijn dienaarschap van de staat; Ik neem de moeite in mijn vrije tijd voor de zoveelste keer iets uit te leggen, wat je ook vrij eenvoudig op zou kunnen zoeken. Neem aan dat jij er in je vrije tijd ook niet over aangesproken hoeft te worden als je een vriendelijk bedoeld kopje koffie niet snel genoeg serveert.

Nee een hond is pas een gevaarlijk dier, als bedoeld in lid 2 als deze als zodanig is aangewezen of als is gebleken dat deze gevaarlijk is doordat deze aantoonbaar eerder gebeten heeft.

Wat op zich heel logisch is én gelukkig door de wetgever zo omschreven zodat wij hier allemaal niet worden beschouwd als gevaarlijke dieren uitlaters, maar gewoon als hondenuitlaters. Maw mochten onze honden, niet zijnde gevaarlijke dieren, per ongeluk in een conflict geraken maakt het ons niet ineens strafbaar, maar wordt er gewoon uitgegaan van een foutje, een ongeluk danwel ongelukkige samenloop van omstandigheden, welke de beste kan overkomen.

Pas als je met een bijtgrage hond loopt die je ook nog eens niet onder controle weet te houden, wat in het verleden aantoonbaar is gebleken vindt de wetgever dat je extra handelingen moet verrichten om je omgeving te vrijwaren van gevaar dat veroorzaakt kan worden door jouw gevaarlijke dier. :U:

Dat het niet voldoende is voor jou is waarschijnlijk voor de wetgever niet voldoende aanleiding om artikel 425 van het wetboek van strafrecht te herschrijven, maar wie weet, ik zou zeggen doe een poging tot, je weet maar nooit.[/quote]

ten eerste: je gedraagt je uitermate arrogant, vind ik. dat je van je kostbare vrije tijd vrijwillig een paar minuten kwijt bent aan jouw stand van zaken uitdragen siert je en is voor mij erg informatief. ook ik vertel geregeld in mijn vrije tijd anderen over mijn werkzaamheden, die iets meer bestieren dan een kopje koffie vlot serveren, en wijs ze met plezier de weg, maar dat terzijde. wellicht is het wat anders als je bij een echt bedrijf werkt, dat je daar niet zo stil bij staat, of het je vrije tijd is of niet.

oftewel: van persoonlijke aanvalletjes ben ik niet gediend in deze. ik was en ben oprecht geintereseerd in de kwestie van dit topic, ik stel je een vraag en zie niet in wat daar mis mee is.

ik blijf erbij dat de manier waarop een hond als 'gevaarlijk' gezien wordt niet klopt. want waarom is het meer dan eenmaal voorkomen van een 'foutje', wat dat ook moge zijn, opeens reden daartoe. er gebeurt minder per ongeluk waar men ernstig voor bestraft kan worden.

dat het niet voldoende is voor mij is voor mij een reden om inderdaad mij het allerbeste te bekwamen in een luis in de pels te worden van de wetgever, van instanties die zwelgen in luie zelfingenomenheid. de manier waarop je reageert, ik heb het woord arrogant gebruikt, sterkt me in deze.
Budkes
Zeer actief

Ach de pot en de ketel....laten we het daar maar op houden.
Gr. Aniek

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gollum schreef:
Inge O schreef:
frank-bobby schreef:
Theraposa schreef:Ik zie wel weer van wat soort persoon die hond is *kots*. dat soort mensen verpesten het voor de vriendelijke honden.
:denken:
die hond doet helemaal niks raars alleen had die gast dit moeten voorkomen
nee joh, dóódnormaal wat die hond doet, mijn honden hebben ook elke ochtend een cavaliertje voor ontbijt :ok: .
Jouw honden zijn niet gefokt voor dat soort doeleinden. Bij honden die wel gefokt zijn om te vechten is het zo'n beetje de norm dat ze dat ook doen als ze de kans krijgen.

Dat praat het verder niet goed hoor.
In de natuur heet dat gestoord gedrag... dat zie je een wolf toch ook niet doen bijv. Knokken is iets anders dan dit gestoord gedrag.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
linlin

Budkes schreef:Ach de pot en de ketel....laten we het daar maar op houden.
Ik heb het even voor je opgezocht. Ik ben niet de enige randdebiel die er zo over denkt:

“Gevaarlijk dier. Hiertoe dient ook een voor mensen (en andere dieren) gevaarlijk exemplaar van een overigens ongevaarlijke soort te worden gerekend. (…)Niet is vereist dat het betreffende dier zijn potentieel gevaarlijke karakter reeds heeft geopenbaard door een mens of ander dier aan te vallen. Immers, ook andere dan dergelijke omstandigheden kunnen leiden tot de conclusie dat een dier gevaarlijk is.” (HR 10 maart 1992, NJ 1992, 571)

Nog eentje uit 2010: "Gevaarlijk dier a.b.i. art. 425.2° Sr. ’s Hofs oordeel dat de hond reeds vóór de overtreding gevaarlijk voor personen kon zijn en derhalve een gevaarlijk dier i.d.z.v. art. 425.2° Sr is, geeft geen blijk van een onjuiste rechtsopvatting."
(HR 22 juni 2010, NJ 2010, 378)

Helemaal tot bovenop de apenrots moet je daar wel voor klimmen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

malinois schreef:
Gollum schreef:
Inge O schreef:
frank-bobby schreef: :denken:
die hond doet helemaal niks raars alleen had die gast dit moeten voorkomen
nee joh, dóódnormaal wat die hond doet, mijn honden hebben ook elke ochtend een cavaliertje voor ontbijt :ok: .
Jouw honden zijn niet gefokt voor dat soort doeleinden. Bij honden die wel gefokt zijn om te vechten is het zo'n beetje de norm dat ze dat ook doen als ze de kans krijgen.

In de natuur heet dat gestoord gedrag... dat zie je een wolf toch ook niet doen bijv. Knokken is iets anders dan dit gestoord gedrag.
Ik weet niet of je wel eens goed naar die honden hebt gekeken maar de wolf is er al aardig uitgefokt hoor. De mens heeft zich al veel te veel met de hond bemoeid om het nog maar iets op de wolf te laten lijken.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gollum schreef:
malinois schreef:
Gollum schreef:
Inge O schreef: nee joh, dóódnormaal wat die hond doet, mijn honden hebben ook elke ochtend een cavaliertje voor ontbijt :ok: .

Ik weet niet of je wel eens goed naar die honden hebt gekeken maar de wolf is er al aardig uitgefokt hoor. De mens heeft zich al veel te veel met de hond bemoeid om het nog maar iets op de wolf te laten lijken.
Ja maar die cavelier lijkt wel heel veel op de wolf qua gedrag. :pffff:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Tara schreef:
Canidae schreef:
Wat voor kruisingen zijn dat ? Iets met Pakistaans bloed ? Gelijk castreren die lui.
Pardon?
:LOL: :LOL: :LOL:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Antonetta
Zeer actief

Cleva schreef:
Inge O schreef:wat een fok-misbaksels zijn dit toch, bijten nog tot daaraan toe maar een half uur lang bewegingloos in je 'opponent' blijven hangen overleef je in de natuur ook niet - én terecht.

Met ol doe riespekt, not, een half uur of een minuut vasthouden is vooral een bewijs van de handelingsverlegenheid van de eigenaar.

Ik ben dol op dit soort honden en ik erken het grijp- en vasthoudgedrag maar erg moeilijk om ze er vanaf te krijgen is het niet.
Staffords en pit bulls vechten vooral al heel snel maar niet erg goed.

Tenminste, vergeleken met een akita, husky of een afghaan die er wat om heen springt en er een pond vlees per keer af trekt. Die vechten dan wel weer veel minder makkelijk/vaak.

Mijn Dapper had die neiging ook. Dat vastpakken dus en het is hem een keer of drie gelukt (je leert snel bij maar helemaal voorkomen als je een engelensmoeltje onwetend uit het asiel haalt lukt niet).
Wil je wel geloven dat die gevaarlijk klapkaak nooit meer dan een krasje heeft veroorzaakt?

Het was standaard bal als hij een brutale reu tegen kwam maar zijn agressie niet tegenstaande was het resultaat steeds belachelijk klein. Hooguit een blauw plek.
Was het maar waar dat alle honden één keer vastbeten en niet meer loslieten. De gemiddelde vechtende herder maakt 10 keer meer schade.

Ik erken heel makkelijk dat dit soort honden bovengemiddeld agressief zijn maar dat ze ook gevaarlijker zijn dat het gemiddelde, dat geloof ik niet.
De eigenaar van de stafford die mijn cairn te pakken nam, deed er alles aan om zijn hond mijn hond te laten loslaten, alleen de hond was niet meer te bereiken. Het uiteindelijke slaan en schoppen tegen de kop van zijn hond had geen enkel effect.

Jij schrijft dat het niet moeilijk is om een vasthoudende stafford er af te krijgen, leg mij dan maar eens uit hoe ik dit voor elkaar moet krijgen, wie weet komt het mij ooit nog van pas.
Een breekstok werkte niet. Het enige wat nog in de eigenaar op kwam was, de hond met de stok op zijn kop meppen, schoppen, slaan het had geen effect hij liet niet los.

Mijn kruising herder heeft ook wel eens gevochten, inderdaad zij hapt her en der, met gaatjes als gevolg. De stafford beet zich vast en ging scheuren, hij ging met zijn kop schudden en veroorzaakte hier mee grote scheurwonden. Ik moet er niet aan denken dat hij zijn tanden in de keel van mijn kruising herder zet, en dan gaat scheuren.

Ik vind hun boven gemiddelde (hond)agressiviteit en de schade die ze kunnen aanrichten, ze gevaarlijker maken dan b.v.b. de gemiddelde Duitse herder.

De stafford die mijn cairn aanviel was nog maar 9 maanden oud, dit gedrag beloofde alvast iets voor zijn toekomst, die hij uiteindelijk niet heeft gekregen. Omdat hij agressief gedrag naar zijn eigenaar had en die bang was voor zijn eigen hond, en ook geen risico wilde lopen dat hij ooit een kind te pakken zou nemen, heeft die hem dezelfde avond laten inslapen.
Afbeelding.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”