Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke moet ik kiezen?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Re: Welke moet ik kiezen?

Ongelezen bericht door fes/lou »

Poedels zijn ook heel gevoelig. ALs ik d'n Billy welverdiend op zn lazerij geeft, is hij beledigd en doet hij niks meer.
Afgezien daarvan is hij ook nog eens stronteigenwijs :D
Daarbuiten is het een geweldig lieve, grappige hond, maar absoluut niet het beschaafde tuttige omapoedeltje wat iedereen denkt. Het is een vreselijk leuke, slimme, actieve hond.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Neeltje schreef:
nadine-lea schreef: qua ruimte kan ik nog niet veel zeggen, binnenkort verhuis ik en het is nog onduidelijk waar in terecht kom.
ik ben 18jaar oud en zo goed als klaar met school, met een paar maand begin ik bij een nieuwe baan.
Dan zou ik eerst je school afmaken werk zoeken en wachten totdat je op jezelf woont. Niet dat ik je een hond niet gun, maar het komt te vaak voor dat als je dan eindelijk uit huis gaat, de hond niet meer zo goed in het plaatje past. Een hond kost nu eenmaal veel tijd, maar ook veel geld. Zeker als je voor een grotere hond zou gaan. Goed voer kost veel geld, dan heb je nog de inentingen en dan zijn er altijd nog de onvoorziene kosten, mocht je hond iets krijgen. Heb je als je op jezelf gaat wonen nog genoeg tijd voor je hond, wat doe je met de hond als je op vakantie wilt? Werken en hond betekent ook inleveren op je sociale leven, of je moet hem overal mee naar toe kunnen nemen, want werken en daarna weer erop uit, gaat niet als je een hond hebt.

Ik zou dus een paar jaar wachten totdat je je zelfstandige leven op de rit hebt, dan kun je een veel betere keuze maken.

:ok: Mee eens
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

nadine-lea schreef: qua ruimte kan ik nog niet veel zeggen, binnenkort verhuis ik en het is nog onduidelijk waar in terecht kom.
ik ben 18jaar oud en zo goed als klaar met school, met een paar maand begin ik bij een nieuwe baan.
Oei, dat is nou niet bepaald een stabiele basis. Ik ben op het moment ook op zoek naar een hond en had best heel wat jaren eerder aan een hond willen beginnen. Maar gelukkig heb ik mijn verstand gebruikt, geduld bewaard en gewacht tot nu.
Je bent erg jong, weet nog niet waar je gaat wonen, hoe je gaat wonen, hoe het werkende leven je gaat bevallen. Hoe je in je 'nieuwe' leven alles in gaat passen, laat staan hoe een hond daar in gaat passen. Ga dat eerst lekker ontdekken!
Ik lees ook dat je een pup wilt nemen... dat kost heel veel tijd en energie en dat is in zo'n instabiele situatie niet erg verstandig. Plus dat je aangeeft dat je niet consequent bent, dat is ook geen goede combi.
Als de hond geluk heeft gaat het goed, zoniet dan is hij/zij de dupe en dat is zo zonde.

Ik zou zeggen: pas overgaan tot aanschaf van een hond als je een stabiele basis hebt en ondertussen lekker af en toe eens lezen over honden, rasgroepen, rassen, opvoeding, hondensporten etc.
nadine-lea
Actief

Ongelezen bericht door nadine-lea »

@Zamunda,
precies wat je schreef heb ik overwogen. Ik wacht met de aanschaf van een hond totdat alles rustig is en op zijn plek staat.
ook heb ik voor nu mijn keus gemaakt, de poedel. ik ga sowieso eerst kijken bij een fokker om het ras goed te leren kennen, het kan natuurlijk zijn dat het me helemaal niet bevalt maar dat zien we dan wel :P

in mijn afwezigheid hier hebben we een hond in huis gehad, nou echt zoiets zal ik dus nooit willen. het was een 2jarig Leonberger reutje. nooit wat geleerd, aanvallend naar mensen en honden en totaal in de war. de hond woog bijna net zoveel als ik het het vast houden ging bijna niet. deze hond was er niet van gedient om gecorrigeerd te worden, na 2,5maand heb ik thuis gezegd dat als ze hem willen houden, dat ze er zelf mee mogen lopen en trainen. dat viel niet in goede aarde en de hond is verhuisd naar een boerderij in Drenthe waar hij lekker zijn ding kan doen.
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

nadine-lea schreef:@Zamunda,
precies wat je schreef heb ik overwogen. Ik wacht met de aanschaf van een hond totdat alles rustig is en op zijn plek staat.
ook heb ik voor nu mijn keus gemaakt, de poedel. ik ga sowieso eerst kijken bij een fokker om het ras goed te leren kennen, het kan natuurlijk zijn dat het me helemaal niet bevalt maar dat zien we dan wel :P

in mijn afwezigheid hier hebben we een hond in huis gehad, nou echt zoiets zal ik dus nooit willen. het was een 2jarig Leonberger reutje. nooit wat geleerd, aanvallend naar mensen en honden en totaal in de war. de hond woog bijna net zoveel als ik het het vast houden ging bijna niet. deze hond was er niet van gedient om gecorrigeerd te worden, na 2,5maand heb ik thuis gezegd dat als ze hem willen houden, dat ze er zelf mee mogen lopen en trainen. dat viel niet in goede aarde en de hond is verhuisd naar een boerderij in Drenthe waar hij lekker zijn ding kan doen.
:80:

Volgens mij is er daar dan ook iets niet helemaal goed gegaan ij de opvoeding van die leonberger... Zo ken ik het ras helemaal niet. Wij hebben sinds kort een leonberger-teef, maar waren al jaren geleden bezig met het ras leren kennen. Ze kunnen soms wat koppig/eigenwijs zijn (je kunt 20 keer ZIT roepen en hij doet net alsof ie geen ideeeee heeft wat de bedoeling is) :mrgreen: Maar dat aanvallende is naar mijn idee niet iets wat bij het ras hoort.

Wil je per sé een pup? Een kant en klare herplaatser lijkt me zoveel makkelijker in jouw situatie. Dan weet je alvast wat je ongeveer kunt verwachten, qua gedrag en activiteit en karakter enzo.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Lizzie zou ook wel in je rijtje passen denk ik. Al moet ik wel zeggen dat poedels feilloos voelen waar je toegeeft en daar maken ze schandelijk misbruik van (wel zonder echt vervelend te worden trouwens). En mijn poedel wil dus wel echt graag beweging. Een dagje minder is okee en een weekje ook, maar dan gaat ze zelf bezigheden zoeken en die zijn zonder uitzondering irritant ;-)

Overigens vind Lizzie kroelen heerlijk, maar weet ze wel prima wie haar baas is. Ze zal best eens even kijken bij andere mensen, maar als ik doorloop komt ze mee. Ze zou ook nooit zomaar met anderen meelopen (honden of mensen). Ik vind het wel tegenvallen met trainen. ik dacht dat poedels slim waren en daarom snel leerden, maar die slimheid gebruiken ze ook geregeld om oefeningen op hun eigen manier te doen. en omdat zo schattig doen moet ik er dan vooral om lachen ipv haar op haar lazer geven.
Mocht je in de buurt wonen, mag je overigens best kennis komen maken

Ik wil nog wel even aangeven dat mijn poedel en ik denk dat dat niet alleen de mijne is wel wat aanstellerig kan zijn, in de zin van mieperig, in de zin van erg gevoelig. Bij Lizzie uit zich dat bijvoorbeeld in niet eten als ze ergens logeert, of wegrennen als een hond blaffend op haar af komt (ze komt dan wel altijd met een grote boog terug gelopen) of onzeker doen als ik wat druk op haar leg met trainen.
Afbeelding
nadine-lea
Actief

Ongelezen bericht door nadine-lea »

Abby schreef:
nadine-lea schreef:@Zamunda,

:80:

Volgens mij is er daar dan ook iets niet helemaal goed gegaan ij de opvoeding van die leonberger... Zo ken ik het ras helemaal niet. Wij hebben sinds kort een leonberger-teef, maar waren al jaren geleden bezig met het ras leren kennen. Ze kunnen soms wat koppig/eigenwijs zijn (je kunt 20 keer ZIT roepen en hij doet net alsof ie geen ideeeee heeft wat de bedoeling is) :mrgreen: Maar dat aanvallende is naar mijn idee niet iets wat bij het ras hoort.

Wil je per sé een pup? Een kant en klare herplaatser lijkt me zoveel makkelijker in jouw situatie. Dan weet je alvast wat je ongeveer kunt verwachten, qua gedrag en activiteit en karakter enzo.

idd daar is zeker wat mis gegaan hoor!
een 2jaar oud ongecastreerd reutje deelde zijn voerbak en bench met een 4jarige dominante teef, dus meneer was veel te mager. 2jaar oud en niet zindelijk, kan niet aan de lijn lopen en absluut niet sociaal naar mensen en honden.
Godzijdank woont hij nu in Drenthe op een boerderij met een standvastige baas, want echt ik hoef hem niet en in de toekomst hoef ik ook geen leonbergen :( ik heb nu in mijn hoofd zo'n verkeerde gedachte aan het ras, dus die komt er niet in.

@Miezemuis,
ik ga even kijken hoever het van mij naar jou is, aangezien in met de trein moet :P
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Je bent welkom om eens een positieve ervaring met een Leonberger op te doen hoor! :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”