Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mechelse Herder

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Paisley »

maart schreef:
Paisley schreef:
Devel schreef:Devel was ook een hond die dat niet accepteerde. Die stond gerust met de tanden ontbloot voor je als je hem corrigeerde.
Dus dan heb je een hond die zijn eigen regels bepaalt?
Ben je mooi in de aap gelogeerd.
Waarom?
Mijn honden mogen me best duidelijk maken dat ze met iets niet eens zijn.
Van ontblootte tanden val je niet dood hoor. Je hoeft er zelfs niet voor naar de huisarts :wink:
Ik vind "niet accepteren" toch meer dan dat. "Niet accepteren" betekent voor mij dat de correctie niet wordt na geleefd.
Bovendien wil ik ook niet dat mijn hond zijn tanden naar me laat zien. Ben je nou betoeterd!
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Die "ben je nou betoeterd" is overigens voor de hond bedoeld, niet voor maart ;)
Afbeelding
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Tja soms weet je eenmaal niet wat je in huis haalt. De hond is 8 jaar geworden en is helemaal verpest geweest. Hoe ouder de hond werd hoe makkelijker. Ik weet zeker als hij daar was gebleven had hij zijn 2e jaar nog niet gehaald.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Paisley schreef:Die "ben je nou betoeterd" is overigens voor de hond bedoeld, niet voor maart ;)

ik dacht al :pffff: :lol1:

tgoch ja, dan verschillen we van mening (of van ras).
de mijne zijn nogal expressief, met ogen, oren en tanden, hun ganse lichaam. Het hoort bij hun, ik ben er ook helemaal niet van onder de indruk. Maar het is voor mij wel een teken om ook wat te dimmen.

Ik train en leef samen met de honden, een wisselwerking. Zij mogen best ook mij op fouten wijzen en dat kunnen ze nu eenmaal niet anders dan door middel van lichaamstaal.
Kwestie van dan als mens die taal te begrijpen.
Ze hoeven heus niet alles van me te pikken, ik voel niet de behoefte me als een tiran te gedragen :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Paisley schreef:
maart schreef:
Paisley schreef:
Devel schreef:Devel was ook een hond die dat niet accepteerde. Die stond gerust met de tanden ontbloot voor je als je hem corrigeerde.
Dus dan heb je een hond die zijn eigen regels bepaalt?
Ben je mooi in de aap gelogeerd.
Waarom?
Mijn honden mogen me best duidelijk maken dat ze met iets niet eens zijn.
Van ontblootte tanden val je niet dood hoor. Je hoeft er zelfs niet voor naar de huisarts :wink:
Ik vind "niet accepteren" toch meer dan dat. "Niet accepteren" betekent voor mij dat de correctie niet wordt na geleefd.
Bovendien wil ik ook niet dat mijn hond zijn tanden naar me laat zien. Ben je nou betoeterd!
Ze hebben hier nog nooit met ontblote tanden voor me gestaan, maar Xantos heeft weleens een lipje opgetrokken...
Xavi wil af en toe weleens een grom geven als het hem niet aanstaat. Allemaal prima hoor, zolang ik uiteindelijk maar nog steeds bepaal of iets wel of niet gebeurd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Devel

Inmiddels heb ik bevestiging gehad dat Diesel hier komt wonen. Zodra het huis bewoonbaar is, halen we hem op. Mijn schoonmoeder kwam er zelf mee aan en heeft het met haar man er over gehad dat Diesel beter bij ons zou kunnen wonen omdat hij bij ons meer ruimte heeft en beter op zijn plek zou zitten.

Soooo laat het huis maar snel klaar zijn!
Paisley
Zeer actief

malinois schreef: Xavi wil af en toe weleens een grom geven als het hem niet aanstaat. Allemaal prima hoor, zolang ik uiteindelijk maar nog steeds bepaal of iets wel of niet gebeurd.
Ja precies, daar ging het me om :) Het is het totaal plaatje. Protest mag tot op zekere hoogte bij mij ook, of dat nu een grom, blaf of opgetrokken lip is. Maar als ik het lees zoals Devel schrijft: "Die stond gerust met de tanden ontbloot voor je als je hem corrigeerde." dan zou ik bij mezelf wel afvragen waar het mis gaat. De laatste keer dat ik dat meemaakte, betekende het begin van het einde voor de hond.
Afbeelding
Devel

Ik zal het je nog een keer uitleggen. De hond is bij ons gekomen als herplaatser. Totaal in de war en verpest. Zodra hij een correctie kreeg al was het maar naar zijn plek sturen stond hij met de tanden bloot. Hoe langer de hond bij ons was hoe meer hij vertrouwen in ons kreeg. Toch trok hij meer naar mij. Ik kon dingen met hem die anderen niet konden. Hij heeft mij nog nooit gehapt of poging tot gedaan.

Ondanks dat hij een klootzak was in het begin waar hij niks aan kon doen. Heb ik zo gigantisch veel van hem gehouden dat het me nog steeds pijn doet om te schrijven hoe hij bij ons kwam. En weet je? Ik zou alles zo weer opnieuw doen
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Met een herplaatser met een verleden kan het soms nog moeilijker zijn. Dan is het toch juist heel mooi als je vertrouwen kan winnen van zo'n hond!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”