Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dydo DA/uitslag pg2
Moderator: moderatorteam
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Re: Dydo DA/uitslag pg2
Acupunctuur kan wonderen doen bij deze klachten. Kijk op www.acupunctuurbijdieren.nl voor een dierenarts bij jou in de buurt.
Succes!
Succes!
-
nathalie71
Nee zijn bloed niet omdat hij geen vacht problemen heeft, geen trage polsslag,geen bleke slijmvliezen, Geen droge ogen, geen ontstoken oren,of een lagere lichaamstemperatuur.
Hij zag geen aanleiding om dat te moeten onderzoeken.
Acupunctuur?Als je naar Dydo wijst bijwijze van geeft ie al een gil,dat is zo`n aan steller soms.Dat vergeeft ie me nooit die naaldjes in zijn lijf!
Acupunctuur?Als je naar Dydo wijst bijwijze van geeft ie al een gil,dat is zo`n aan steller soms.Dat vergeeft ie me nooit die naaldjes in zijn lijf!
- Liesbeth
- Zeer actief
Dat had Luuk ook allemaal niet, maar hij werd wel wat dikker en wat trager. En een heel klein kaboutertje fluisterde in mijn oor dat toch wel weer op hypothyroïdie kon wijzen.nathalie71 schreef:Nee zijn bloed niet omdat hij geen vacht problemen heeft, geen trage polsslag,geen bleke slijmvliezen, Geen droge ogen, geen ontstoken oren,of een lagere lichaamstemperatuur.
Nou weet ik dat het bij Schnauzers wel vaker voorkomt. Kevin, mijn vorige reu, had dat ook en ik herkende dingen van hem in het gedrag bij Luuk. Daarom heb ik het zekere voor het onzekere genomen en bij Luuk bleek het ook zo te zijn.
Wat ik al zei, mijn DA zag er ook geen aanleiding toe om zijn bloed te laten onderzoeken en deed het omdat ik er om vroeg, maar hij moest me uiteindelijk wel gelijk geven.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Mijn hond had een jaar of drie geleden ook ineens pijn. Ze bleek een paar oude (!) hernia's te hebben en de pijn kwam door spondylose. Kreeg pijnstillers mee, en ze mocht niet meer op de bank en het bed springen. Heb alles afgedekt met kranten en aluminiumfolie als ik de deur uit ging, maar daar sprong ze bovenop en maakte er een lekker nestje van
Na ongeveer een maand waren de pijnstillers niet meer nodig (rustig afgebouwd), en sindsdien heeft ze nergens meer last van *afkloppen*.
Zodra de spondylose-bruggetjes zijn vastgegroeid is de pijn voorbij. Tenminste, zo was het bij Eeb, gelukkig. Hoop dat het bij Dydo ook zo gaat
Met rugklachten is het wel belangrijk om hem op zo een laag mogelijk gewicht te houden
Na ongeveer een maand waren de pijnstillers niet meer nodig (rustig afgebouwd), en sindsdien heeft ze nergens meer last van *afkloppen*.
Zodra de spondylose-bruggetjes zijn vastgegroeid is de pijn voorbij. Tenminste, zo was het bij Eeb, gelukkig. Hoop dat het bij Dydo ook zo gaat
Met rugklachten is het wel belangrijk om hem op zo een laag mogelijk gewicht te houden
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Goldendelicious
Dat is flauwekul, hoor. Die naaldjes zijn zo ontzettend dun, dat een hond in de stress ze echt niet voelt.nathalie71 schreef:Nee zijn bloed niet omdat hij geen vacht problemen heeft, geen trage polsslag,geen bleke slijmvliezen, Geen droge ogen, geen ontstoken oren,of een lagere lichaamstemperatuur.
Mijn oudste hond heeft o.a. ook artrose/spondylose en krijgt regelmatig acupunctuur en pijn- en ontstekingsremmende kruiden, naast zijn rauwe voeding en extra omega 3. Als jouw hond qua pijnstlling aan een max lijkt te zitten, dan zou ikzelf rap overwegen om het gehele patroon om te gooien, ook wat de voeding aangaat.
Sterkte er mee.l
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
casper (maltezer) heeft ernstge artrose in beide knieën en krijgt ook acupunctuur en totaal geen last van de naalden. maar ik merk wel vooruitgang en hij zit op de doils joint is speciale omega 3 en 6 puur om de gewrichten soepeler te houden. als pijnstiller krijgt hij phytonics joint comp. dit is een natuurlijke pijnstilling en werkt minder op de lever en nieren dan de metacam/novacam.
ellen
ellen
-
nathalie71
Zal vast ook met een lange rug te maken hebben Dydo heeft ook een lange rug.tekkel schreef:Mijn hond had een jaar of drie geleden ook ineens pijn. Ze bleek een paar oude (!) hernia's te hebben en de pijn kwam door spondylose. Kreeg pijnstillers mee, en ze mocht niet meer op de bank en het bed springen. Heb alles afgedekt met kranten en aluminiumfolie als ik de deur uit ging, maar daar sprong ze bovenop en maakte er een lekker nestje van![]()
En nee dat gewicht werkt i.d.d. niet mee.
Ik heb al een tijd allerlei aanpassingen gedaan in huis en hij gaat veel mee met de kar.
Ik moet nu eerst eens een week hem minder voeren en kijken of dat daad werkelijk aan gaat slaan.
Als er geen verbetering in zit trek in weer aan de bel.
Hij krijgt nu een klein beetje Hills j/d met wat smuldier 2x per dag , als beloning gebruik ik nu gedroogde visjes,maar weinig,verder niks.
van morgen kon hij de wandeling goed vol houden,hij was opgewekt!.Ik hoop dat hij met aangepaste voeding en wat meer beweging af gaat vallen.
Als het weer dan ook nog eens even beter wordt heeft hij ook meer zin in lopen.Hij heeft een hekel aan regen en dat vocht is ook niet zo prettig voor zijn botjes en spieren.
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als ik je verhaal zo lees, dan zou ik je vooral adviseren om eens te stoppen met die 'weinig beloningssnoepjes', al zijn het gedroogde visjes. Toen mijn honden nog brok aten, kregen ze bij een heel actief leven, net aan een ons per dag. Jouw veel te dikke, weinig bewegende hond, eet dus bijna 1,5 keer zoveel.
En ik zou naar een andere DA gaan, die heeft ene frisse blik. En dan even de uitslagen van je andere DA meenemen. Weet je ook waar alles op getest is? Want je schrijft over allerlei testjes, maar de meeste DA's hebben zelf maar heel beperkte mogelijkheden voor bloedtesten. Ik bedoel, even als voorbeeld, je kunt op diabetes, bloedvetten en cholesterol testen, maar als er een ijzertekort is, komt dat er niet uit. Snap je wat ik bedoel.
Ik zou even flink doorzetten hoor, want ervan uitgaande dat hij voor hij zo aankwam ook gewoon te eten kreeg, is ruim 30% aankomen in 2 weken tijd echt bizar veel.
En ik zou naar een andere DA gaan, die heeft ene frisse blik. En dan even de uitslagen van je andere DA meenemen. Weet je ook waar alles op getest is? Want je schrijft over allerlei testjes, maar de meeste DA's hebben zelf maar heel beperkte mogelijkheden voor bloedtesten. Ik bedoel, even als voorbeeld, je kunt op diabetes, bloedvetten en cholesterol testen, maar als er een ijzertekort is, komt dat er niet uit. Snap je wat ik bedoel.
Ik zou even flink doorzetten hoor, want ervan uitgaande dat hij voor hij zo aankwam ook gewoon te eten kreeg, is ruim 30% aankomen in 2 weken tijd echt bizar veel.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**