Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Proficiat.
Vroeger heb ik mijn Dixie vom Priesterbruch ook eens door een grote reu uit Hessen laten dekken en ze kreeg maar 1 pup, ook gewoon vanzelf. Sterker nog, 1 dag voor de bevalling was het warm weer en liep ze aan de fiets mee naar ons bosmeer (7 minuten) en ging lekker zwemmen zonder dat er ook maar iets te merken was.
Bij dit soort honden gaan die dingen meestal makkelijk. Iets te, zelfs, als je niet oplet.
Het schijnt dat Pickles een soort van loops is; niet helemaal want ze vloeit niet, en is ook nauwelijks gezwollen, maar vandaag samen met Wasabi naar het bosmeer, en Wasabi wilde erop.
Dus toch maar even Pickles voor 2 weken met een andere teef in de kennel, en niet "mee."
labranwk schreef:Gefeliciteerd! En ach, 1 pup heeft ook zn voordelen weet ik uit ervaring Geniet van moeder en kind!
Weet ik Frank houdt haar ook.
Lola is een wonderbaarlijk zorgzame moeder, d'r voorbeeld was nl niet briljant. Lara was niet zo zorgzaam bij haar eerste nest nl. Ze kregen de broodnodige zorg & dat was t. Was overigens bij t 2de nest anders.
labranwk schreef:Gefeliciteerd! En ach, 1 pup heeft ook zn voordelen weet ik uit ervaring Geniet van moeder en kind!
Lola is een wonderbaarlijk zorgzame moeder, d'r voorbeeld was nl niet briljant. Lara was niet zo zorgzaam bij haar eerste nest nl. Ze kregen de broodnodige zorg & dat was t. Was overigens bij t 2de nest anders.
Oh dat begreep ik dan verkeerd, dacht dat ze naar de dekreu eigenaar zou gaan. Fijn dat jullie haar kunnen houden
Ik was erg blij dat Cial bij ons bleef, de hele ontwikkeling konden we volgen en we hadden geen honden die weg moesten, waar ik me zorgen over kon maken... Achteraf vond ik het helemaal niet zo erg
Groetjes Dorine en de hondenbende!
Juna, Labrador Retriever Fust, Duitse Herder Cial, Labrador Retriever
Oh dat begreep ik dan verkeerd, dacht dat ze naar de dekreu eigenaar zou gaan. Fijn dat jullie haar kunnen houden
Ik was erg blij dat Cial bij ons bleef, de hele ontwikkeling konden we volgen en we hadden geen honden die weg moesten, waar ik me zorgen over kon maken... Achteraf vond ik het helemaal niet zo erg
Was ook de planning, samen met haar oudere halfzusje van Lara, maar omdat we maar 1 pup hadden & hij ook helemaal weg is van Lola (& onze veranderde omstandigheden waardoor Frank liever een pup aanhoudt) krijgt hij nu Lola in ruil voor de dekking.
Is bij de duitse jachtterrier niet "1 pup is geen nest" principe? Dat hadden wij wel en hoefden dus de dekking niet te betalen... en uhh veranderde omstandigheden?? Heb ik weer eens onder de steen gelegen op het moment dat er iets is gebeurd??
Groetjes Dorine en de hondenbende!
Juna, Labrador Retriever Fust, Duitse Herder Cial, Labrador Retriever
labranwk schreef:Is bij de duitse jachtterrier niet "1 pup is geen nest" principe? Dat hadden wij wel en hoefden dus de dekking niet te betalen... en uhh veranderde omstandigheden?? Heb ik weer eens onder de steen gelegen op het moment dat er iets is gebeurd??
Vindt t wel mooi te zien dat de melkbar (goed in de gaten aan t houden voor evt over productie) zich netjes aanpast aan t aantal & snel afgenomen is tov net na de geboorte.
crutz schreef: krijgt hij nu Lola in ruil voor de dekking.
hoe kan je in 's hemelsnaam zoiets normaal vinden ?
Omdat we misschien al in een eerder stadium met hem over de verkoop/koop van Lola gesproken hebben en zeker nu met de veranderde situatie thuis waarbij er honden weg gaan door de scheiding.
Edit: en als hij een goed genoeg adres is om een pup aan te geven, waarom dan niet een volwassen hond????
crutz schreef: krijgt hij nu Lola in ruil voor de dekking.
hoe kan je in 's hemelsnaam zoiets normaal vinden ?
Omdat we misschien al in een eerder stadium met hem over de verkoop/koop van Lola gesproken hebben en zeker nu met de veranderde situatie thuis waarbij er honden weg gaan door de scheiding.
Edit: en als hij een goed genoeg adres is om een pup aan te geven, waarom dan niet een volwassen hond????
omdat ik er met mijn pet niet bij kan dat je je eigen teefje zomaar inruilt voor haar pup, daarom niet.
Ook ik snap het niet maar dat zal er wel aan liggen dat ik honden als huisdier/maatje zie en niet als handel