Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

is dit genoeg voer ?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: is dit genoeg voer ?

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
malinois schreef:Slimme da, ik ook. Liever te mager dan te dik... helaas reageerde je niet op mijn andere tekst in t andere topic. Had je wat van kunnen leren. Sporthonden met een aktiviteitenprogramma waar jij al moe van zou worden als je er aan dacht en een conditie waar je u tegen zegt maar met zn 3 -en maar 2 kg kvv wegkauwen per dag MAXIMAAL. Want soms is t ook een half pakje minder...
Vraag eens voor de gein aan crutz hoeveel die voert. Zelfde ras zelfde energiebehoefte etc.

Ben ik;-)

Volwassen sport reu 1 kilo vlees + 500 gram (echte) high energy brok. Of 3 kilo vlees.

Oudere teef (gesteriliseerd) op rust 500-1000 gram vlees

Maar enkele voorbeelden.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Pakdebal schreef:.
crutz schreef:[
volgens mij hebben al meerdere het hier gezegd, het kan ook zomaar genoeg zijn. Of het te weinig is hangt volledig af van de conditie vd hond.....

ze is dus heel tenger en wel klein , maar dat wil niet zeggen dat ze daarom zo weinig moet krijgen
ze is namelijk heel actief en holt de hele dag .. !!
.
Zuchttttt jawel dat wil wel zeggen dat ze mogelijk zo weinig moet krijgen. Dat kun je namelijk alleen aan de hond zien. Alsze dus niet mager is en ze heeft op deze hoeveelheid voer blijkbaar de energie om de hele dag te hollen en actief te zijn is het vast niet zo TE weinig.

Tot nu toe heb ik je weinig anders zien doen dan een "vraag" stellen die je voor jezelf al la g beantwoord hebt op de meest veroordelende wijze die er is. Je vult voor ons in wat wij moeten antwoorden maar luisterd niet naar andere suggesties namelijk.

Je roddeld over die mensen. Ik snap dan ook niet waarom je oppast. Je vindt toch dat iedereen het verkeerd doet. Neem zelf een hond en doe het dan zoals jij het goed vindt,?
Op mijn honden zul je nooit gaan passen. Ik wordt nu al moe van het geroddel. En meteen als commentaar gebruiken richting massam dat er hier geroddeld wordt over leden en dat jij dat niet netjes vindt vindt ik een zwaktebod. Proberen te slaan omdat je niet hoord wat je wilt horen.

Nou, voor de duidelijkheid dan: jawel, misschien is de hoeveelheid voer wel degelijk genoeg en zie jij het verkeerd en niet de rest van de wereld.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ariane schreef:
marian* schreef: Kiki zou niet bij jou komen om op te passen
Kiki op PdB passen :denken: :mrgreen:
Ja uhm beetje in de ( spercie ) bonen .
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

marian* schreef:
Ariane schreef:
marian* schreef: Kiki zou niet bij jou komen om op te passen
Kiki op PdB passen :denken: :mrgreen:
Ja uhm beetje in de ( spercie ) bonen .
:lol1:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

De hond die hier het minste krijgt, krijgt op een brokken dag 50 gram brok aangevuld met die sperziebonen, je weet wel die groene dingen uit je andere topic, deze hond is altijd ietwat te dik.

De hond die hier het meeste krijgt, krijgt op een brokken dag 250 gram brok zonder sperziebonen :F: deze hond is altijd erg schraal.

En dan heb ik het over husky's, op en top sporthonden :19:

Grammen zeggen niet zoveel, ogen veel meer :wink:
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Angelique. schreef:De hond die hier het minste krijgt, krijgt op een brokken dag 50 gram brok aangevuld met die sperziebonen, je weet wel die groene dingen uit je andere topic, deze hond is altijd ietwat te dik.
:mrgreen:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Ik snap eigenlijk niet waarom je gewoon niet stopt met oppassen op dit hondje? Klaarblijkelijk maak jij je drukker om dingen dan de eigenaar van het hondje doet. Jij hebt daar verder niet zo heel veel mee te maken.

Dat jij meer ervaring hebt, tja ach, wat is ervaring. Het hebben van een hond betekend niet direct dat je ook ervaringsdeskundige bent of dingen beter weet of meer weet etc etc.

Het is haar hond, en als ik me zo druk zou maken om een hond van een ander (die zoals jij al zegt toch doof is) zou ik er per direct mee kappen :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

als je zoveel ervaring hebt waarom stel je hier dan zoveel onzin vragen? :denken:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

flamme schreef:Nou, voor de duidelijkheid dan: jawel, misschien is de hoeveelheid voer wel degelijk genoeg en zie jij het verkeerd en niet de rest van de wereld.
Blijkbaar wel, want volgens de DA is de hond niet te mager :19:
Zo te horen staat de hond mooi schraal. Lijkt me prima.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

lieveheersbeestje83 schreef:Het ligt aan de hond. Ik neem aan dat de eigenaren wel weten hoeveel ze hun hond moeten voeren (en als oppasser houd je dat aan). Is de hond ziekelijk of veel te mager of te dik dan zou ik het wel met de eigenaar bespreken en in overleg aanpassen. Sommige honden hebben nu eenmaal meer en andere minder nodig.

Daarnaast zou ik niet heel blij worden als mijn "oppasser" op een openbaar forum mijn voerinstructies op de korrel zou nemen.
Hier ben ik het mee eens. Ik denk dat je niet druk moet maken om wat hij/zij te eten krijgt, gewoon genieten nu ze bij jullie/jou logeert en leuke dingen doen. Straks krijg je hier nog ruzie om.

Even een verhaal van de andere kant:
Mijn hond krijgt KVV van verschillende merken maar als hij uit logeren gaat bij *iemand* krijgt hij ook nog rijst (terwijl hij allergisch is), bonen en weet ik het wat omdat ze vinden/denken dat hij door alleen KVV te kort komt, ze beginnen ook altijd over diner met warm water wat zo goed werkte bij hun honden en dat het alles bevat wat ze nodig hebben etcetc. Ik ben hier totaal niet blij mee en ik heb liever niet dat ze dat doen, als ik dat hoor moet ik altijd tot 10 tellen om niet chagrijnig te worden.. Verder geen slechte mensen hoor en ze zijn gek op Bink maar het is wel vervelend dat ze het beter denken te weten, vooral omdat ze hebben gezien hoe slecht Bink het deed op brok, diner en verschillend DA voer.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

3 honden van het zelfde ras, 2 teven en 1 reu
krijgen alle 3 hetzelfde, ondanks dat de reu 60kg weegt, de oudste teef 38kg en de jongste teef 50kg weegt
de reu is gewoon lam en tam, de 2 teven zijn enorm energiek, toch krijgt de kleinste en lichtste evenveel als de andere teef

de 4e hond krijgt ook maar een handje vol brokken, ondanks dat ze intact is, word ze dik van lucht (het feit dat ze door artrose in haar achterpoten en slechte heupen niet heel veel beweging krijgt/wilt helpt ook niet echt :ugh: )

wij hebben een tijdje een loge reu gehad (zelfde ras als de 3 eerste) en ondanks dat hij 75kg woog, kreeg hij ook evenveel als de rest

het hangt puur van de hond af, wat hij/zij nodig heeft aan voeding
Laatst gewijzigd door vania op 13 jun 2013 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Bink2009 schreef:
Mijn hond krijgt KVV van verschillende merken maar als hij uit logeren gaat bij *iemand* krijgt hij ook nog rijst (terwijl hij allergisch is), bonen en weet ik het wat omdat ze vinden/denken dat hij door alleen KVV te kort komt, ze beginnen ook altijd over diner met warm water wat zo goed werkte bij hun honden en dat het alles bevat wat ze nodig hebben etcetc. Ik ben hier totaal niet blij mee en ik heb liever niet dat ze dat doen, als ik dat hoor moet ik altijd tot 10 tellen om niet chagrijnig te worden.. Verder geen slechte mensen hoor en ze zijn gek op Bink maar het is wel vervelend dat ze het beter denken te weten, vooral omdat ze hebben gezien hoe slecht Bink het deed op brok, diner en verschillend DA voer.
Hier ging mijn hond mooi niet meer heen :wink:
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Angelique. schreef:
Bink2009 schreef:
Ik liever ook niet als het zo door gaat maar het ligt nogal gevoelig, de volgende keer nog maar eens duidelijk maken dat ik dit NIET wil.. Maar dit jaar gaat Bink voor het eerst ergens anders heen, eens kijken hoe dat gaat.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

bouvierpoedel schreef:Snap niet wat je loopt te mekkeren en net doen of die mensen mongolen zijn die geen hond waard zijn omdat ze het beest uithongeren, terwijl je schrijft dat de hond goed is en niet mager.
Je brengt het een beetje 'recht door zee' maar dit dacht ik ook een beetje. En alsjeblieft, klaag/zeur niet zo in je topics, vertel leuke dingen en bespreek "dit soort dingen" met de baasjes van het hondje.

Suzanne
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Angelique. schreef:
Bink2009 schreef:
mijne ook niet.. zeker niet als hij allergisch was en die mensen hem willens en wetens toch andere dingen gingen voeren..
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Niko is, nu hij wat rustiger in het kopje is, schraal.
Daarvoor was hij mager.
Had je die (even puur hypothetisch) als oppas veel meer gevoerd dan gevraagd, dan had ik hem nog magerder teruggekregen.
Bij iets meer krijgt hij diarree en bij veel meer zet alles er net zo hard weer uit als dat het er in gaat.
Ik zou, om het maar even vriendelijk te zeggen, 'not amused' zijn.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

dagmar88 schreef:Niko is, nu hij wat rustiger in het kopje is, schraal.
Daarvoor was hij mager.
Had je die (even puur hypothetisch) als oppas veel meer gevoerd dan gevraagd, dan had ik hem nog magerder teruggekregen.
Bij iets meer krijgt hij diarree en bij veel meer zet alles er net zo hard weer uit als dat het er in gaat.
Ik zou, om het maar even vriendelijk te zeggen, 'not amused' zijn.
Wat ben je mild, vandaag :F: .
dagmar88
Zeer actief

Moe, Pjotr was een beetje stout gisteren. Zijn hondjesdate gelukkig ook.
Mijn drie jaarlijkse galopje zit er weer op :LOL:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

dagmar88 schreef:Mijn drie jaarlijkse galopje zit er weer op :LOL:
:LOL: Die had ik toevallig gisteren ook.

Cayuga vreet van de grond blijkbaar :schrik:
Logisch. Maar niet erg gewenst.
Nu weet hij dat een 'nee op afstand' hetzelfde betekent als een 'nee'.
Maar daar moest ik wel even voor sprinten :tongue:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
dagmar88
Zeer actief

:mann: Wij kregen even een demonstratie van hoe snel een teckeltje met een fazant op het spoor verdwenen kan zijn.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

dagmar88 schreef::mann: Wij kregen even een demonstratie van hoe snel een teckeltje met een fazant op het spoor verdwenen kan zijn.
:LOL:
Dat had ik vorige week met Nilo + interessant ruikend teefje :schrik:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

dagmar88 schreef:Moe, Pjotr was een beetje stout gisteren. Zijn hondjesdate gelukkig ook.
Mijn drie jaarlijkse galopje zit er weer op :LOL:
Pjotr stout :O:
dagmar88 schreef::mann: Wij kregen even een demonstratie van hoe snel een teckeltje met een fazant op het spoor verdwenen kan zijn.
Daarom mag Pol lang niet overal los, vooral niet als het gras 2 Pollekes hoog is :wink:
dagmar88
Zeer actief

Maeve schreef:
:LOL:
Dat had ik vorige week met Nilo + interessant ruikend teefje :schrik:

:Q: We waren al de andere kant op gerend, maar mevrouw dacht "ach, dan komen we vast tegelijk op dezelfde plaats weer terug".
Dat was ook zo :mrgreen:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Nou. Toen ik Rafje nét had stond ik daar heel raar van te kijken. Wist niet dat die minipootjes zó snel konden konden raffelen :80:
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Mijn Zuidrus reu (4 jaar) van 76 cm/ 55 kilo krijgt even veel als mijn bejaarde bearded collie teef van 20 kilo kreeg.
De voedingsbehoefte van de ene hond is compleet anders dan die van de andere en dat lijkt niet altijd logisch voor ons.
Gewoon niet mee bemoeien dus, blijkbaar doet de hond het er goed op.
Groetjes, Marjan
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Zeg! Wilt u niet roddelen over uw hondenwandelmaatjes :hmmm:

:engel:
:ugh: Ze was vreselijk. Ze keek om en stak gewoon haar middelvinger naar me op toen ik haar terugriep. En ze wandelde zo de duinen in.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

pioenroos schreef: :ugh: Ze was vreselijk.
:mrgreen: Vreselijk aandoenlijk.
pioenroos
Zeer actief

dagmar88 schreef: :mrgreen: Vreselijk aandoenlijk.
Dat ook ja :mann:
Vanmiddag ging beter. HillieS had frikandel en een Yara mee. Frikandel was errug lekker en Yara was zo leuk om het strand over te jagen :oeps:

Toen ze na een tijdje bij herhaling toch richting de duinen ging heb ik haar maar weer aangelijnd. Denk dat de roep of lucht van fazant of konijn dan toch sterker was geworden :mep:
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

pioenroos schreef:
dagmar88 schreef: :mrgreen: Vreselijk aandoenlijk.
Dat ook ja :mann:
Vanmiddag ging beter. HillieS had frikandel en een Yara mee. Frikandel was errug lekker en Yara was zo leuk om het strand over te jagen :oeps:

Toen ze na een tijdje bij herhaling toch richting de duinen ging heb ik haar maar weer aangelijnd. Denk dat de roep of lucht van fazant of konijn dan toch sterker was geworden :mep:
En naast Yara en frikandel was ik natuurlijk ook erug leuk :engel: .

Ze bleef wel bij me in de buurt haha, bij het lekkers in de buurt blijven!
En Yara ligt nu uitgebreid te slapen, moe van het crossen, ze vond het heerlijk!
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief

HillieS schreef:En naast Yara en frikandel was ik natuurlijk ook erug leuk :engel:
Ze vond je ook leuk ja. Hoe ze in de strandtent Jamie ff subtiel aan de kant stuurde om zelf aan jouw voeten te gaan zitten :schrik: Jamie keek helemaal beteuterd :(:

Ze leert wel snel heb ik idd door. Ik gebruik zelf 'kom hier' of het fluitje. Maar 'Pjotr, kijk eens' en 'Yaraaaa!' werken nu ook. Komt ze alleen niet naar mij natuurlijk :hmmm: En ook niet als de duinen interessanter zijn vrees ik :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”