Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
brandend maagzuur
Moderator: moderatorteam
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Re: brandend maagzuur
Ik wist nooit wat dit was als Beau het deed, maar ik herken het precies! Ik heb wel eens rennies gegeven daarvoor, maar dat hielp niet. Ga ik de volgende keer warme melk met honing proberen. Na aanleiding van zo'n 'aanval' heeft Beau z'n maagtorsie gehad drie jaar terug. Kan dat? Door die lucht?
Edit: Ik heb altijd gedacht dat het door eten kwam dat in de bosjes lagen 8 uur later pas slecht viel of zo..
Edit: Ik heb altijd gedacht dat het door eten kwam dat in de bosjes lagen 8 uur later pas slecht viel of zo..

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik heb voor mezelf echte bananenmelkrenee-uk schreef:ok dan doen we volle melkInge O schreef:ik zou volle doen, die blijft door het vet wat beter 'plakken' in de keel en dat hebben ze net nodig.renee-uk schreef:ja een bodempje, dat had ik bij mal al gelezen
halfvolle of volle melk?
ben blij dat ik het niet hoef te drinken

gewone ga ik ook van over mn nek...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Xena had het hier voornl. 's avonds ... en dan echt sporadisch...dan ging het een half jaar goed, dan weer een paar weken, dan weer een jaar etc.
Ze krijgt nu 's avonds standaard een boterham voor ik naar bed ga... en laat ik het afkloppen... het gaat al maanden weer goed. Maar ik heb altijd wat melk en honing in huis speciaal voor haar (en suiker sowieso dat staat er toch altijd zeker).
Ze krijgt nu 's avonds standaard een boterham voor ik naar bed ga... en laat ik het afkloppen... het gaat al maanden weer goed. Maar ik heb altijd wat melk en honing in huis speciaal voor haar (en suiker sowieso dat staat er toch altijd zeker).

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
BAM!Kirry schreef:Al die antibiotica hebben haar darmflora flink in de war geschopt denk ik zo. Vaak zie je dan maagzuurproblemen door juist een gebrek aan maagzuur, niet perse door een teveel eraan. Ik zou terughoudend zijn met maagzuurremmers en flink bouwen aan een betere darmflora, bv door pens te geven of overige probiotica, of kefir idd. Een te laag aan maagzuur in de maag verandert de zuurgraad en dan kan je flinke problemen krijgen in het verteren van voeding, wat leidt tot een opgeblazen gevoel, misselijkheid en ook diarree.
Stel Rita heeft te weinig maagzuur, dan kan ze ook last hebben van een stinkende lichaamsgeur of adem. Misselijkheid na het eten, overgeven, oprispingen of boeren/scheetjes laten.
Ik weet niet wat Rita voorheen bij haar andere baasjes at, maar als ze niet gewend is om vet te eten, dan kan dit ook invloed hebben op haar maag. Als je vrijwel nooit vet eet, dan is je maagzuur sowieso vrij laag. Ga je plots meer vet toevoegen in je voedingspatroon, dan moet je maag hier flink aan wennen, omdat je te weinig maagzuur hebt om het goed te verteren. Ook hierdoor wordt men dan na elke maaltijd misselijk en krijgt oprispingen. Dus misschien dat dit ook een puntje is; dat ze altijd op brok heeft gestaan en nu kvv of barf krijgt en zij gewoon een heel gevoelige maag heeft die hier even niet mee om kan gaan?
Dankjewel!

Er vallen hier een heleboel kwartjes.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
oh shit, dat is waarMiranda schreef:BAM!Kirry schreef:Al die antibiotica hebben haar darmflora flink in de war geschopt denk ik zo. Vaak zie je dan maagzuurproblemen door juist een gebrek aan maagzuur, niet perse door een teveel eraan. Ik zou terughoudend zijn met maagzuurremmers en flink bouwen aan een betere darmflora, bv door pens te geven of overige probiotica, of kefir idd. Een te laag aan maagzuur in de maag verandert de zuurgraad en dan kan je flinke problemen krijgen in het verteren van voeding, wat leidt tot een opgeblazen gevoel, misselijkheid en ook diarree.
Stel Rita heeft te weinig maagzuur, dan kan ze ook last hebben van een stinkende lichaamsgeur of adem. Misselijkheid na het eten, overgeven, oprispingen of boeren/scheetjes laten.
Ik weet niet wat Rita voorheen bij haar andere baasjes at, maar als ze niet gewend is om vet te eten, dan kan dit ook invloed hebben op haar maag. Als je vrijwel nooit vet eet, dan is je maagzuur sowieso vrij laag. Ga je plots meer vet toevoegen in je voedingspatroon, dan moet je maag hier flink aan wennen, omdat je te weinig maagzuur hebt om het goed te verteren. Ook hierdoor wordt men dan na elke maaltijd misselijk en krijgt oprispingen. Dus misschien dat dit ook een puntje is; dat ze altijd op brok heeft gestaan en nu kvv of barf krijgt en zij gewoon een heel gevoelige maag heeft die hier even niet mee om kan gaan?
Dankjewel!![]()

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
die boterham krijgt rita ook sinds het galspugen en dat werkt daar prima tegen.malinois schreef:Xena had het hier voornl. 's avonds ... en dan echt sporadisch...dan ging het een half jaar goed, dan weer een paar weken, dan weer een jaar etc.
blijkbaar niet tegen het brandende maagzuur, want als ik er wat beter over nadenk heeft zij dat meest 's morgens, maar niet echt sporadisch al is het de afgelopen week niet gebeurd, tot gisteren dan.
ik moet dat eens goed in de gaten houden en zien of ik een patroon kan ontdekken.
vooralsnog geef ik toch de yoghurt of die vulling van dat bot de schuld, want dat is het enige andere dat ze gegeten heeft.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik kreeg van mijn verloskundige de tip om vanille vla te eten als ik er last van had, mijn kinderen trapten nog wel eens tegen mijn maag 

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Kirry
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ah! Dat is fijn!Miranda schreef: BAM!
Dankjewel!![]()

- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Knoep krijgt Gaviscon op aanraden van mijn DA, de andere mogelijkheid was Ulcogant maar dat moest via hem en was veel duurder. Ik vergeet het regelmatig maar eigenlijk moet ze ze elke dag. 1 was voor haar genoeg maar ik mocht de dosering voor volwassenen aanhouden.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- renee-uk
- Zeer actief
het gaat me ook juist om de lunchInge O schreef:ik ontbijt altijd met melk en rode koolrenee-uk schreef:als ik ooit op bezoek kom neem ik mijn eigen bammetjes wel mee![]()
.

- renee-uk
- Zeer actief
zie, niet zo'n slecht idee die eigen bammetjes 
maar je had me ooit nog eens pannenkoeken beloofd en de melk in het beslag vind ik dan weer niet erg
en nee, geen rode kool erop, gewoon stroop of suiker

maar je had me ooit nog eens pannenkoeken beloofd en de melk in het beslag vind ik dan weer niet erg

en nee, geen rode kool erop, gewoon stroop of suiker

- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler