Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lees vaak " dan roep ik hem even bij me "

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Sanner
Zeer actief

Re: lees vaak " dan roep ik hem even bij me "

Ongelezen bericht door Sanner »

Die van mij luisteren echt niet altijd perfect, hoeft ook niet, het zijn geen robotjes. Meestal is het ook mijn eigen fout als ze niet komen want dan ben ik te laat met roepen.
Eergisteren rende Jamie nog blaffend op een man af, dat kwam omdat ik met Kiwi bezig was en niet met haar. Normaal volgt ze altijd netjes als we mensen tegenkomen. Was ook wel een rare man. :pffff:
Maar over het algemeen luisteren ze prima.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Tara schreef:Misschien heel schokkend voor je, maar mijn honden komen inderdaad gewoon bij me als ik ze roep.
Echt, zulke honden bestaan.
Dit. Het kan echt, hoor.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Cleva schreef:Door een sluier? Wat betekent dat eigenlijk?
Veil of deception
And few will ever climb
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Pakdebal schreef:
Tara schreef:Misschien heel schokkend voor je, maar mijn honden komen inderdaad gewoon bij me als ik ze roep.
Echt, zulke honden bestaan.

kan mij niet voorstellen, als ze bezig zijn, met het spelen met andere honden , want daar gaat het om
dat ze bezig zijn
Ik kreeg hem dan niet mee, wel als ik doorliep, hij hield mij namelijk wel in de gaten
.
En tóch doen die van mij dat.
And few will ever climb
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

2 van de 3 komen direct, die derde gaat dan ook niet altijd los.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Mike komt bij mij niet als ik roep als hij los loopt. Simpel, bij mij loopt hij dus ook niet los. Bij Leon wel, maar daar luistert hij dus wel naar.
Indy komt gewoon als ik roep. Speelt ook nooit met andere honden, dus dat probleem heb ik al niet.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Tara schreef:Maar wij hebben dan ook geen Stabij Miranda. :wink:
Nee, da's waar.
De stabij's van Mar komen wel, maar dat zijn zeker geen echte?
Laatst gewijzigd door Miranda op 06 jul 2013 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
And few will ever climb
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Die van mij stuitten vanmorgen op een hert dat in de dekking lag.
Eerst schrokken ze zich dood (hij lag onder de wind en het zijn grote knapen) en vervolgens stootten ze hem in een reflex op.
Tegen die tijd had ik de fluit al in de mond en floot ik.
Ze gingen zo goed als direct in de remmen en kwamen direct.

Dat bestaat dus gewoon, zulke honden. O, en voor de duidelijkheid: uiteraard waren het de stabijs die dat deden.
De wetters gingen in reflex vijf meter mee en stopten toen, zich duidelijk afvragend wat ze in vredesnaam aan het doen waren :LOL:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Sanner
Zeer actief

Marjoleine schreef:Die van mij stuitten vanmorgen op een hert dat in de dekking lag.
Eerst schrokken ze zich dood (hij lag onder de wind en het zijn grote knapen) en vervolgens stootten ze hem in een reflex op.

Dat bestaat dus gewoon, zulke honden. O, en voor de duidelijkheid: uiteraard waren het de stabijs die dat deden.
De wetters gingen in reflex vijf meter mee en stopten toen, zich duidelijk afvragend wat ze in vredesnaam aan het doen waren :LOL:
:80: Zo, dat is knap.
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Terry »

Mijn stabijtjes kwamen ook en hielden op met wat ze aan het doen waren. Ze waren aanmerkelijk gehoorzamer als die kleine. Kwestie van oefenen en opletten.
Groetjes, Terry
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Sanner schreef:
Marjoleine schreef:Die van mij stuitten vanmorgen op een hert dat in de dekking lag.

Nee, dat is trainen ;)
Jong beginnen en altijd consequent zijn. Zo simpel kan het zijn.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Pakdebal schreef:
Lief schreef: Maar honden zijn geen robotjes en als je dergelijk gedrag wel vereist van alle honden die je tegen gaat komen kom je van een koude kermis thuis.
Mijn honden luisteren niet altijd. Vorige week nog liep er een loopse Yorkshire oid in het park. Toen nam Shadow echt wel de benen richting Yorkshire.
Dan ga ik hem gewoon halen en moet hij maar ff aan de lijn. Bij een langsrennend konijn roep ik ook niet gelijk 'hier' want dat is toch kansloos. Als ik echt niet wil dat ze ervandoor razen ergens gaan ze aan de lijn. Anders houd ik altijd rekening met het feit dat ze even een momentje van ondeugendheid kunnen hebben en dat er dan niet gelijk gewonden vallen.
:ok: , helemaal gelijk, en als je ze dan hoort roepen, dan hebben ze dit niet begrepen .

wel riep ik de naam " Bauke " , als een soort vuurtoren , bij het konijn opsporen , omdat ik wilde dat hij wist waar ik was
en dan zag ik dat koppetje even boven een duinpan komen :I:
We hielden zo elkaar in de gaten , maar ik wist dat het " even bij mij komen " geen zin had . :D
.
Zo gaan wij dus niet met de hond om. Hij heeft ons in de gaten te houden. Doet ie dat niet, dan zetten we zijn aandacht weer even op scherp. Gaan uit zicht staan, roepen een keer en dan wachten we. Gevolg is dat hij zich rot schrikt, heel hard gaat zoeken en erg blij is als hij ons vindt.
"Brave hond, nu weer beter opletten!" Snoepje erin en "vrij!"
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Sanner schreef:

Nee, dat is trainen ;)
Ja dat zal best maar ik vind het toch erg knap.
Ik heb Kiwi niet van pup af aan, ze was al wel 1 jaar, dat maakt het al wat lastiger denk ik.
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Ik denk dat jij 2 dingen door elkaar haalt; wandelen/uitlaten en laten spelen met anderen honden. Voor mij betekent uitlaten niet direct dat er gespeeld moet worden met andere honden. Ik heb een herder en die regelt graag dat mag niet van mij dus breng ik hem ook niet in situaties waar dit kan. Er zijn maar een stuk of 4 honden waar hij even mee mag spelen en verder speelt hij maar lekker met mij. Bovendien is het niet zo'n 'speler', daar is hij veel te serieus voor :wink: . Dus na 10 minuten of zo komt hij meestal zelf al naar me toe en gaan we verder. Hij vindt speuren en jagen het einde, dus dat doen we vaak en stenen uit het water halen.
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Als ik met de bal en werpstok loop, komen er ook vaak honden buurten die normaal perfect luisteren en de baas verbaasd of boos reageert, omdat ze 1 keer niet luisteren... goh, gek ge.. zitten 4 honden aan mijn been geplakt vol enthousiasme en alertheid, wanneer de bal eindelijk gegooid wordt.. deze enthousiasme maakt sommige andere honden ook enthousiast :wink: ik kan mij daar echt niet druk om maken, de bal gooi ik toch niet als andere honden ook geïnteresseerd zijn dus wachten doe ik toch al :mrgreen:

In bepaalde situaties moet je weten dat je niet boos (in de zin van corrigeren) kan worden op een hond al is het normaal dat wij ons geduld kunnen verliezen :engel:
Maar nogmaals het zijn geen robots en ze gedragen zich gewoon honds :mrgreen:

Edit: ik moet altijd wel lachen om bepaalde reacties van baasjes.. oh dat is zeker een teef? Ja dacht al daarom luisterd hij niet.. off ja hij zag dat het een bekende was :LOL:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Mijn honden luisteren goed zolang er geen hazen in zicht zijn.
Vooral Nikkie en Tama luisteren goed, Jarah doet meestal waar ze zelf zin heeft en loopt de plekken af waar ze voer verwacht, mensen voeren het hele jaar door de vogels in het bos en zij weet feilloos die plekjes te vinden.

En anders loopt ze drollen op te ruimen van andere honden.

En mijn honden spelen ook niet met andere honden, ook haast nooit met elkaar trouwens.
Los lopen ze alleen in het bos. Nikkie en Tama mogen ook tijdens het laatste plas en poep rondje los op de hondenuitlaatstrook, maar Jarah niet want die strook ligt langs de parkeerplaats en daar wordt nogal hard gereden en aangezien Jarah eten gaat lopen zoeken en dan slecht luistert mag zij niet los.

Jarah luistert echt alleen maar als het haar goed uitkomt. Maar ze is wel de zachtmoedigste van het stel.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Meagan en Judy komen direct. Of ik roep, fluit of een ander geluid maak, die staan direct bij me. Zelfs als ze bij de schapen werken komen ze direct als ik ze roep.
Jace moet ik soms wat vaker roepen, die heeft het altijd druk met plasjes doen en snuffelen.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Toots kent het commando hier heel goed.
Maar soms heeft meneer stront in de oren, Dat is als dat zo is wel altijd in een losloop speelgebied dan heeft hij lekker uit mogen rauzen en heeft meneer nog geen zin om weg te gaan of hij is nog bezig met kattenkwaad uithalen. Ik kan dan roepen tot ik een ons weeg of gewoon doorlopen komt meneer vanzelf.

Overgens heb ik Toots vanaf dat hij 2 is. En hij luistert beter dan menig andere hond bij ons in de buurt.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

We lopen niet in losloopgebieden, maar Tessa komt niet altijd op commando. Dus zit ze aan een lange lijn of gaan we naar een afgelegen industrieterrein. Die ene keer dat ze niet zou komen kan erg vervelend zijn voor de andere mensen/honden, dus zoeken we het niet op.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Sanner schreef:
Marjoleine schreef:
Sanner schreef:

Nee, dat is trainen ;)
Ja dat zal best maar ik vind het toch erg knap.
Ik heb Kiwi niet van pup af aan, ze was al wel 1 jaar, dat maakt het al wat lastiger denk ik.
Het is zeker knap. :ok:
Hoe jong je ook begint en hoe consequent je ook bent, simpel is anders. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Kaya luistert zo goed als altijd, behalve als ze het bloedheet heeft en het water in wil gaan. Dan kan ik roepen wat ik wil (doe ik allang niet meer), maar dat is het zeldzame moment dat ze oordoppen in heeft en toch het water ingaat. Na afgekoeld te zijn, komt ze er dan wel weer op commando uit.

Puchu is van het eigenwijze soort en zeker als er andere honden in het spel zijn, dan luistert hij niet altijd even goed.
Vaak werkt een streng 'WACHTEN!' dan nog beter zodat hij er niet heengaat als het terugroepen.

Kaya mag dus ook in de buurt loslopen en Puchu loopt alleen los in polder, bos of soms een rustig parkje hier in de buurt.
Als er voor hem geen afleiding is in de vorm van andere honden, dan luistert hij wel goed.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Toen Enzi nog een stuk jonger was kon ik roepen wat ik wilde als hij een andere hond zag.
Weg was hij, verschrikkelijk. Daar hebben we heel hard op getraind en nu zijn we zover dat hij zo goed als altijd komt als hij met andere honden aan het spelen is. Misschien duurt het eventjes, maar dat vind ik ook niet erg.
Natuurlijk zijn er nog steeds momenten dat hij toch even ergens gaat kijken, maar zoals eerder gezegd is het zijn geen robotjes.
Hij komt trouwens wel altijd kijken of ik er nog ben als hij aan het spelen is met andere honden.

Konijnen rent hij achterna maar dan draait hij na 100 meter al weer om en komt hij terug.
Daar kan hij ook rustig voorbij wandelen alsof ze niet bestaan. Ander wild kent hij niet echt, we zijn een keer een zwijn tegen gekomen en toen riep ik hem en kwam hij ook meteen.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Roos luistert eigenlijk altijd, tenzij ze een hond ziet die ze in elkaar wil rammen, maar dan nog komt ze redelijk betrouwbaar als ik roep. Ik weet ook precies welk type hond ze niet mot en ben er zo goed als altijd eerder bij dan zij, dus dan loopt ze keurig bij me als we het potentiële slachtoffer passeren. Zij loopt dus ook overal wel zo'n beetje los, mijn brave meid. :I:

Met Sjon is het een beetje "God zegene de greep", hij kan heel braaf zijn, maar of hij zin heeft om dat ook te zijn verschilt per moment. Hij loopt dus ook aanzienlijk vaker aangelijnd. De etter.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mila komt ook altijd als ik roep. Voor haar doen is het al ongehoorzaam als ze dat een beetje treuzelend doet, want normaal gesproken komt ze direct als ik roep of fluit.
Ze vindt andere honden meestal ook niet superinteressant, dus het is sowieso niet moeilijk om haar bij andere honden weg te roepen, en jagen doet ze ook al niet.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Akira komt gelijk als ik haar roep :I: om gelijk weer door te rennen :mrgreen: Er zijn omstandigheden, zoals muizen graven, dat ik kan roepen tot ik een ons weeg ze komt dan echt niet. Dat doe ik dus ook niet meer maar ga naar haar toe en neem haar dan mee. Zelfs als ze aan het spelen is en ik roep dat ik wegga komt ze achter mij aan. Zij kan alleen los in een losloop gebied of strand, in de stad durf ik het niet aan omdat ze, mocht ze een kat zien, dan echt niet gelijk luistert en er vol achteraan gaat.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Lizzie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door Lizzie »

Als Rikkie met andere honden los is, dan komt ze zeker niet als ik haar roep in 1 keer. Soms wel hoor, maar vaak ook niet, maar net waar ze zin in heeft. Nu is het ook nog een jonkie en zijn we wel bezig met oefenen daarop. Helaas hebben we de eerste maanden in het kader van socialisatie haar geleerd dat andere hondjes leuk en lief zijn. Ze vindt dus elke hond reuze interessant. Daarom komt ze lang niet altijd terug. Als ik wegloop meestal wel. Maar heb ook wel eens gehad dat ik weet ik het hoe ver was en ze gewoon niet kwam. Ging ik terug om te kijken waar ze bleef, bleek ze aan het spelen te zijn met een andere man die zo'n ballen-werp-ding heeft, dan krijg ik Rikkie dus never nooit terug, moet ik dr gaan halen.
Werk aan de winkel dus nog, als ik het hier zo lees :D
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Oh ik ben niet heiliger dan de paus hoor. En die border collies zijn ook wel eens niet zo braaf. Maar ik kan ze bijna altijd uit een spel met een andere hond halen. Dat oefenen ik ook wel meteen vanaf dat ze hier zijn. Hierkomen op eigen initiatief of op commando, ik stimuleer het zo veel mogelijk. Ze hebben een hoge mate van betrouwbaarheid, maar niet altijd. Met loopse teven of bepaalde gecastreerde reuen kan het wel eens zijn dat Kay moeilijk komt. Ik kan het vergeten als ik te ver weg sta, al zal hij uiteindelijk altijd met mij mee lopen. Als ik een bal bij mij heb en ik doe alsof ik de bal gooi dan heb ik een middel in zeer moeilijke situaties. Dus in feite kan ik er eigenlijk altijd wel voor zorgen dat hij komt.
Met wild heb ik ook altijd meteen getraind. Wild = met mij balletje gooien. Ik kan Kay ook op moment dat achtervolging ingezet is inderdaad nog terug roepen. Hij heeft in regel weinig interesse in wild, alleen reeen trekken zijn aandacht. Als jonge hond (jonger dan 1 jaar)ook 3 x mis gegaan dat hij wel weg stoof en niet direct terug kwam, dus gewoon flink blijven trekken. Alleen afgelopen jaar nog 1 keer in Frankrijk bij mijn vriend is hij iets op gaan jagen en we weten nog steeds niet wat. Uiterst verbaast ook, want dat had hij dus al 3 jaar niet meer gedaan......(en de situaties hier in bos doen zich echt wel voor hoor). Dus tja het blijft een hond en 100 % vertrouwd bestaat nou ook weer niet, maar 99,99999999 zeker wel.
Norah is goed te begeleiden met een bal en als ik het magische woord zegt, laat ze alles voor wat het is. Bal is echt heilig en dat is soms best handig in moeilijke situaties. Norah is op dit moment niet altijd even makkelijk met anderen honden en ik ontloop het dus liever. Dus moeilijke situaties doen zich ook minder voor. Maar Norah kan ik makkelijker bij mij krijgen dan Kay. Kay is wat meer op de buitenwereld gericht dan Norah dat is.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Het scheelt overigens wel dat ik een hulpje heb :mrgreen:

Daarnet bij het kanaal dacht meneer dat hij echt niet acuut hoefde te komen (hij begint met uitproberen). Voor ik er wat meer drang achter kon zetten was Skadi er al heen gestoven, toeterde snoeihard in zijn oor, en vloog in één ruk door naar mijn voet. "Zó doe je dat! :hmmm: ".
De boodschap kwam prima over, Cayuga vloog meteen achter haar aan om bij mij te komen :LOL:
And few will ever climb
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Bo komt vanaf dat ze ongeveer een jaar is eigenlijk altijd, het is zelfs zeer uitzonderlijk dat ze met vertraging komt.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Ik heb met Sliert net de ultieme test gehad. Erkemederhondenstrand tijdens de hondendag. Op het strand wel veertig loslopende, spelende en zwemmende honden. Hij komt keurig als ik roep en verliest mij niet uit het oog.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”