Eergisteren rende Jamie nog blaffend op een man af, dat kwam omdat ik met Kiwi bezig was en niet met haar. Normaal volgt ze altijd netjes als we mensen tegenkomen. Was ook wel een rare man.
Maar over het algemeen luisteren ze prima.
Moderator: moderatorteam
Dit. Het kan echt, hoor.Tara schreef:Misschien heel schokkend voor je, maar mijn honden komen inderdaad gewoon bij me als ik ze roep.
Echt, zulke honden bestaan.
Veil of deceptionCleva schreef:Door een sluier? Wat betekent dat eigenlijk?
En tóch doen die van mij dat.Pakdebal schreef:Tara schreef:Misschien heel schokkend voor je, maar mijn honden komen inderdaad gewoon bij me als ik ze roep.
Echt, zulke honden bestaan.
kan mij niet voorstellen, als ze bezig zijn, met het spelen met andere honden , want daar gaat het om
dat ze bezig zijn
Ik kreeg hem dan niet mee, wel als ik doorliep, hij hield mij namelijk wel in de gaten
.
Nee, da's waar.Tara schreef:Maar wij hebben dan ook geen Stabij Miranda.
Marjoleine schreef:Die van mij stuitten vanmorgen op een hert dat in de dekking lag.
Eerst schrokken ze zich dood (hij lag onder de wind en het zijn grote knapen) en vervolgens stootten ze hem in een reflex op.
Tegen die tijd had ik de fluit al in de mond en floot ik.
Ze gingen zo goed als direct in de remmen en kwamen direct.
Dat bestaat dus gewoon, zulke honden. O, en voor de duidelijkheid: uiteraard waren het de stabijs die dat deden.
De wetters gingen in reflex vijf meter mee en stopten toen, zich duidelijk afvragend wat ze in vredesnaam aan het doen waren
Nee, dat is trainenSanner schreef:Marjoleine schreef:Die van mij stuitten vanmorgen op een hert dat in de dekking lag.
Eerst schrokken ze zich dood (hij lag onder de wind en het zijn grote knapen) en vervolgens stootten ze hem in een reflex op.
Dat bestaat dus gewoon, zulke honden. O, en voor de duidelijkheid: uiteraard waren het de stabijs die dat deden.
De wetters gingen in reflex vijf meter mee en stopten toen, zich duidelijk afvragend wat ze in vredesnaam aan het doen warenZo, dat is knap.
Zo gaan wij dus niet met de hond om. Hij heeft ons in de gaten te houden. Doet ie dat niet, dan zetten we zijn aandacht weer even op scherp. Gaan uit zicht staan, roepen een keer en dan wachten we. Gevolg is dat hij zich rot schrikt, heel hard gaat zoeken en erg blij is als hij ons vindt.Pakdebal schreef:Lief schreef: Maar honden zijn geen robotjes en als je dergelijk gedrag wel vereist van alle honden die je tegen gaat komen kom je van een koude kermis thuis.
Mijn honden luisteren niet altijd. Vorige week nog liep er een loopse Yorkshire oid in het park. Toen nam Shadow echt wel de benen richting Yorkshire.
Dan ga ik hem gewoon halen en moet hij maar ff aan de lijn. Bij een langsrennend konijn roep ik ook niet gelijk 'hier' want dat is toch kansloos. Als ik echt niet wil dat ze ervandoor razen ergens gaan ze aan de lijn. Anders houd ik altijd rekening met het feit dat ze even een momentje van ondeugendheid kunnen hebben en dat er dan niet gelijk gewonden vallen., helemaal gelijk, en als je ze dan hoort roepen, dan hebben ze dit niet begrepen .
wel riep ik de naam " Bauke " , als een soort vuurtoren , bij het konijn opsporen , omdat ik wilde dat hij wist waar ik was
en dan zag ik dat koppetje even boven een duinpan komen![]()
We hielden zo elkaar in de gaten , maar ik wist dat het " even bij mij komen " geen zin had .![]()
.
Ja dat zal best maar ik vind het toch erg knap.Marjoleine schreef:Nee, dat is trainenSanner schreef:Marjoleine schreef:Die van mij stuitten vanmorgen op een hert dat in de dekking lag.
De wetters gingen in reflex vijf meter mee en stopten toen, zich duidelijk afvragend wat ze in vredesnaam aan het doen warenZo, dat is knap.
Jong beginnen en altijd consequent zijn. Zo simpel kan het zijn.

Het is zeker knap.Sanner schreef:Ja dat zal best maar ik vind het toch erg knap.Marjoleine schreef:Nee, dat is trainenSanner schreef:Marjoleine schreef:Die van mij stuitten vanmorgen op een hert dat in de dekking lag.
Jong beginnen en altijd consequent zijn. Zo simpel kan het zijn.
Ik heb Kiwi niet van pup af aan, ze was al wel 1 jaar, dat maakt het al wat lastiger denk ik.