jaSuuz! schreef:je ging wel...yamie schreef:ik loop s'ochtends gewoon de lange wandeling, gaat prima, normaal ga ik rond deze tijd nog een 1,5 uur met ze weg, maar daar is het nu nog te warm voor, dus we gaan of later of niet, we zien wel
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
snel even poepen en plassen, of toch een wandeling ?
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: snel even poepen en plassen, of toch een wandeling ?
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Hier proberen ze mij meer naar buiten mee te trekken voor een wandeling, maar dat gaat toch echt niet gebeuren tussen zeg 12 en 8 uur 's avonds ofzo. Bruno heeft daar veel moeite mee, die houdt van regelmaat. Soms weigert ie ook even op de parkeerplaats naast ons pand een plas te doen. Dat moet op de wandeling, vindt ie. Dus dan doen we een piepklein rondje, twee straten, haha, en dan plast ie wel. Ik kan erg slecht tegen de hitte en mijn honden kunnen er ook niet goed tegen. Maar dat neemt de wandelzin niet weg hoor, honden snappen niet dat het niet zo verstandig is om te wandelen in die hitte. Maar het is hier dus eerder andersom, en ik zou ze nooit dwingen iets te doen wat niet gezond is voor ze. Sowieso doe ik weinig aan echt dwingen hoor, dat is helemaal niet nodig.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
S'morgens vroeg en een het einde van de middag de normale wandeling en tussendoor even snel aan de bosrand.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
Pakdebal
.
ga zo met de logeerhond ( net in deze warme dagen ! ) even naar het park en in de sloot staan , dat is helder water ,
maar
het is hier op de bovenste etage nog warmer dan buiten , dus weet nog niet wat te gaan doen verder
maar nu slaap ze ineens weer, dus zo vroeg hoeft het nu ook weer niet .
en dan is er het strand , maar dat is overvol straks met mensen , ik krijg het al warm bij voorbaat , dan doen we maar
na het weekend , als het rustiger is
Mijn hond kon heerlijk op het balkon slapen , maar zij niet helaas, dus het was vannacht best warm .
leuk te lezen, wat iedreen dan zo doet of gaat doen
maar
na het zwemmen ging ik dan nog even op een terrasje zitten , om de laatste water-zwem-plas nog te legen voor thuiskomst
dan was het wel gezakt naar zijn blaas .
ga zo met de logeerhond ( net in deze warme dagen ! ) even naar het park en in de sloot staan , dat is helder water ,
maar
het is hier op de bovenste etage nog warmer dan buiten , dus weet nog niet wat te gaan doen verder
maar nu slaap ze ineens weer, dus zo vroeg hoeft het nu ook weer niet .
en dan is er het strand , maar dat is overvol straks met mensen , ik krijg het al warm bij voorbaat , dan doen we maar
na het weekend , als het rustiger is
Mijn hond kon heerlijk op het balkon slapen , maar zij niet helaas, dus het was vannacht best warm .
leuk te lezen, wat iedreen dan zo doet of gaat doen
mijn hond kreeg ook heel veel water binnen tijdens zijn zwemrondjes , in het begin had ik dat niet door ( en de oppas ook niet ) .Jeffy schreef:[. En tijdens het zwemmen drinkt ze ook aardig wat en plaste ze dat nog even uit op het balkon. Ik denk dat ze het gelinkt heeft. Wel makkelijk met dit weer
maar
na het zwemmen ging ik dan nog even op een terrasje zitten , om de laatste water-zwem-plas nog te legen voor thuiskomst
dan was het wel gezakt naar zijn blaas .
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik doe Yla totaal geen lol met lange wandelingen tijdens dit weer, ze kan er slecht tegen.
Dus vroeg in de morgen wat langer, verder pies en poep loopjes.
Dus vroeg in de morgen wat langer, verder pies en poep loopjes.

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
gisteren gaan trainen zoals anders, beetje korter, maar wel volle bak.
na de training nog een km of 5 gaan wandelen met zwemmen tussenin. (ds bleef in de auto)
vandaag zitten ze thuis terwijl ik werken ben, wat ik ga doen als we thuis zijn, nog geen idee. De honden gaan staan springen alleszins, de enige die voortgetrokken wordt, ben ik
Normaal ging ik vandaag gaan uittrainen, maar dat hebben we wel afgezet, een ganse dag mee in de auto is nu wel iets te veel van het goede, zeker omdat het een wat 'mindere' club is en ik voorlopig geen belangrijke wedstrijdplannen heb.
na de training nog een km of 5 gaan wandelen met zwemmen tussenin. (ds bleef in de auto)
vandaag zitten ze thuis terwijl ik werken ben, wat ik ga doen als we thuis zijn, nog geen idee. De honden gaan staan springen alleszins, de enige die voortgetrokken wordt, ben ik
Normaal ging ik vandaag gaan uittrainen, maar dat hebben we wel afgezet, een ganse dag mee in de auto is nu wel iets te veel van het goede, zeker omdat het een wat 'mindere' club is en ik voorlopig geen belangrijke wedstrijdplannen heb.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kom s'ochtends extra vroeg bed uit om lekker even een klein uurtje telopen, de rest van de dag zijn het p&p rondjes en dan s'avonds als het afgekoeld is nog lekker een langere wandeling, moet zeggen dat de honden er niet altijd zin in hebben dus ik pas me wel aan.. willen ze niet dan gaan we niet.
In huis hebbe we airco en dat vinden ze echt veel fijner dan buiten zijn.
In huis hebbe we airco en dat vinden ze echt veel fijner dan buiten zijn.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Ik ga dadelijk met Nala een rondje fietsen.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
Vanmorgen vroeg heb ik de honden lekker uit laten razen op het veld hier naast huis.
En voor de rest van de dag lekker rustig aan, geen grote rondes, alleen even plassen en poepen en weer naar binnen.
En de honden hebben allemaal een koelhalsband om.
En voor de rest van de dag lekker rustig aan, geen grote rondes, alleen even plassen en poepen en weer naar binnen.
En de honden hebben allemaal een koelhalsband om.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Echt?Sanne!! schreef:Ik ga dadelijk met Nala een rondje fietsen.
Ik heb de honden ruim een uur geleden uitgelaten en ze waren niet vooruit te branden, straks nog een plasrondje voordat ik naar m'n werk ga en vanavond naar de jagersplas. Ik baal zo ontzettend van dit weer, hopelijk komen de honden (en ik) de dag een beetje door.
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Ik geloof je lekker niet!Sanne!! schreef:Ik ga dadelijk met Nala een rondje fietsen.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- MJ
- Zeer actief
Sanne!! schreef:Ik ga dadelijk met Nala een rondje fietsen.
- Sanne!!
- Zeer actief
Ik meen het!!MJ schreef:Sanne!! schreef:Ik ga dadelijk met Nala een rondje fietsen.Toos !
- krullie
- Zeer actief
sochtends alleen met mika een ronde, bob wil alleen kleine stukjes.
dan om 11.00 met beide nog een rondje.
de middag mogen ze zelf kiezen, mika wil meestal weg, bob niet.
ze kunnen lekker de tuin in als ze willen, voor en achter.
ik doe ze nu geen plezier met de auto (mezelf ook niet, ik heb geen airco).
dus savonds doe ik ze natspuiten met de tuinslang en dan even lekker zeiknat wandelen.
verder plat en rust.
dan om 11.00 met beide nog een rondje.
de middag mogen ze zelf kiezen, mika wil meestal weg, bob niet.
ze kunnen lekker de tuin in als ze willen, voor en achter.
ik doe ze nu geen plezier met de auto (mezelf ook niet, ik heb geen airco).
dus savonds doe ik ze natspuiten met de tuinslang en dan even lekker zeiknat wandelen.
verder plat en rust.
- MJ
- Zeer actief
-
Bmamavan2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
's Ochtends vroeg (zo tussen half 7 en 8 uur) een lekkere wandeling met zwemmen en spelen.
's Middags helemaal niks of ik moet hem in de airco gekoelde auto laden en even naar het bos rijden (waar het nu ook warm is)
En dan 's avonds gewoon weer een heerlijke dubbele wandeling.
Ik geen puf, Doerak ook niet....
's Middags helemaal niks of ik moet hem in de airco gekoelde auto laden en even naar het bos rijden (waar het nu ook warm is)
En dan 's avonds gewoon weer een heerlijke dubbele wandeling.
Ik geen puf, Doerak ook niet....

- Romy_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Ze wilde weer niet plassen in de tuin (normaal gaat ze om 12 uur naar buiten, nu was t 13:15) toch maar even gedragen naar het gras voor de deur.. gelijk geplast en weer terug gedragen.. wat is t toch een prinses op de erwt
-
maart
- Zeer actief
Sanne!! schreef:Ik meen het!!MJ schreef:Sanne!! schreef:Ik ga dadelijk met Nala een rondje fietsen.Toos !
is goed voor jouw fysiek om wat kg's meer vooruit te trekken alvast
- Sanne!!
- Zeer actief
Ja iddmaart schreef:Sanne!! schreef:Ik meen het!!MJ schreef:Sanne!! schreef:Ik ga dadelijk met Nala een rondje fietsen.Toos !
is goed voor jouw fysiek om wat kg's meer vooruit te trekken alvast
17 hele kilos tegenwoordig....
Is nogal een verschil met de 32 van Zazoe
-
nomo
- Zeer actief
Morris wou vanochtend een klein rondje en is daarna lekker in de schaduw gaan liggen. Baasje daarentegen deugt niet en is de auto van binnen en buiten aan het uitmesten/schoonmaken. Pffff... veel te heet om de auto te doen en waarom is mijn hond slimmer dan ik ben 
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Wij hebben vandaag 'tuin dag'
Behalve als het vanavond nog afkoelt, dan gaan we een ronde doen.
Ze kunnen hun behoefte doen in de tuin en er staat een badje.. als ze willen rennen is de tuin ook groot genoeg maar dat wordt niet gedaan.
De honden liggen alleen maar binnen op de koele tegels te slapen..
Ze kunnen hun behoefte doen in de tuin en er staat een badje.. als ze willen rennen is de tuin ook groot genoeg maar dat wordt niet gedaan.
De honden liggen alleen maar binnen op de koele tegels te slapen..
-
Sanner
- Zeer actief
Vanochtend een klein rondje gelopen, de rest van de dag liggen ze te slapen. De deur staat open dus ze kunnen zichzelf uitlaten in de tuin.
Ze houden niet van water, dus ze blijven maar lekker binnen. Hebben ze ook totaal geen moeite mee. Misschien vanavond nog een rondje.
Ze houden niet van water, dus ze blijven maar lekker binnen. Hebben ze ook totaal geen moeite mee. Misschien vanavond nog een rondje.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Lekker met de mannen naar t strand geweest... xena is thuis gebleven daar ga ik vanavond wel ff mee zwemmen. Ze is dekrijp dus niet zo'n strak plan op een strand waar honden mogen komen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
maart
- Zeer actief
hier hebben ze gewoon mee gaan wandelen en frisbee gespeeld bij thuiskomst, het was helemaal niet zo warm, gisteren was het veel warmer 
-
Pakdebal
maart schreef:hier hebben ze gewoon mee gaan wandelen en frisbee gespeeld bij thuiskomst, het was helemaal niet zo warm, gisteren was het veel warmer
was je niet de enige , hier was het heel stil met sporten en honden . laat staan met balletjes of frisbees gooien .
-
maart
- Zeer actief
Pakdebal schreef:maart schreef:hier hebben ze gewoon mee gaan wandelen en frisbee gespeeld bij thuiskomst, het was helemaal niet zo warm, gisteren was het veel warmer
was je niet de enige , hier was het heel stil met sporten en honden . laat staan met balletjes of frisbees gooien .
ik ben hier altijd de enige, ongeacht het weer
Ook de paarden hebben wat gewerkt aan de longe, ging prima. Zoals ik zei, het was helemaal niet warm, best aangenaam weertje.
Gisteren was het een stuk erger.
- SimoneV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Contacteer:
Hier wordt weinig gedaan met die warmte, trainen gisteren ook voor het eerst maar overgeslagen. Dat komt meer door mezelf dan door de honden, ik was gisteren zwaar geïrriteerd door de warmte, de honden hebben er niet zo veel last van.
-
Angelique.
S'morgens krijgen ze een stevige wandeling en dat was het dan wel weer.
De rest van de namiddag/avond mogen ze zich vermaken in hun zwembad
http://www.youtube.com/watch?v=JxQHLw6m ... e=youtu.be
De rest van de namiddag/avond mogen ze zich vermaken in hun zwembad
http://www.youtube.com/watch?v=JxQHLw6m ... e=youtu.be
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Hier 's ochtends een wandeling van een half uur, 's middags alleen poepen en plassen en 's avonds lekker wat langer wandelen bij water, zodat ze tussentijds lekker kan plonzen. Ik vind het veel te warm 's middags op een dag als vandaag. Zowel voor mezelf als voor de hond.
-
Goldendelicious
Gisteren heb ik mijn jongste hond voor het eerst 'meegetrokken' laat in de middag, omdat hij niet meer verder wilde op een klein stukje van ons huis, waar volop schaduw is. Hij had op een stukje van 30 mtr. alles al gedaan, maar mijn oudste hond moest in elk geval nog plassen. Dat gaat bij hem niet zo snel. De jongste heb ik maar down gelegd, zodat ik met de oudste een stukje verder het pad op kon om te plassen. Daarna snel weer naar binnen. Het is geen doen op zo'n dag als gisteren. Zelfs 's ochtends vroeg en 's avonds laat willen ze geen lange wandeling meer.Pakdebal schreef:M@scha schreef:wat ze willen. en waarschijnlijk is dat helemaal niks
ben toch benieuwd , misschien moeten er vele " meegetrokken " worden .