Kielhalen, martelen en op de brandstapel... Zal je leren.Mit schreef:Ach, er is altijd wat. Mij werd weer verweten dat ik zorgvuldig gefokte hondjes met stamboom heb gekocht terwijl ik ook opvanggezin ben voor buitenlandse hondjes.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Artikel in Trouw over buitenlandse zwerfhonden en broodfok
Moderator: moderatorteam
-
silvester
Re: Artikel in Trouw over buitenlandse zwerfhonden en broodf
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Nee echt niet. Het gebeurt gewoon.Jion schreef:Nonsens. Alweer nonsens.silvester schreef:Hou toch op, zolang ze maar van dat hondje af zijn, schrijven ze alles wel in een "officieel" dokument.Jion schreef:Bovendien worden de honden getest en gevaccineerd voordat ze naar hier komen.
-
silvester
Niks nonsens, die stichtingen krijgen subsidie voor elk hondje wat ze weten te herplaatsen vanuit de EU, hier gaat het niet om het welzijn van de honden, maar gewoon om grof geld!Jion schreef:Nonsens. Alweer nonsens.silvester schreef:Hou toch op, zolang ze maar van dat hondje af zijn, schrijven ze alles wel in een "officieel" dokument.Jion schreef:Bovendien worden de honden getest en gevaccineerd voordat ze naar hier komen.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Ach je hebt geen idee. Er zullen best organisaties zijn die de kantjes eraf lopen maar ook voldoende organisaties die alles wel goed monitoren.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Nee maar je kan er donder op zeggen dat het gebeurt. Net als hier da's broodfokkers helpen heb je dat daar vast ook.Jion schreef:
Jij had je hond toch niet via een stichting?
Bij welke stichtingen 'gebeurt dit dan gewoon'?
-
silvester
Dat ze geld krijgen vanuit de EU is over het algemeen bekend hoor, tja dat jezelf zo naïef bent om te geloven dat alles maar voor niets gebeurd is gewoon dom.
Over welke stichtingen gaat het dan?
Als je met dat soort grove beschuldigingen komt, noem dan ook namen en geef dan ook bewijzen, inplaats van maar wat te roepen.
-
silvester
Lol, wat heeft een DA met een stichting in verweggiestan te maken?Jion schreef:Maar je roept toch ook niet dat alle DA's in NL broodfokkers helpen? Waarom dan wel iets soortgelijks roepen over stichtingen die buitenlandse honden halen?Machie schreef:Nee maar je kan er donder op zeggen dat het gebeurt. Net als hier da's broodfokkers helpen heb je dat daar vast ook.Jion schreef:
Jij had je hond toch niet via een stichting?
Bij welke stichtingen 'gebeurt dit dan gewoon'?
Er zullen vast incidenten zijn, die zijn er altijd met alles, maar de nuance is in deze discussie wel zoek...
Een dierenarts doet gewoon zijn werk, dat is dieren gezond proberen te maken, ongeacht zijn/haar herkomst.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou allemaal ziektes die een vektor nodig hebben. Die hier niet voorkomt of die hier wel voorkomt en daardoor net zo goed onze honden treft.silvester schreef:Babiose, erichiliose, anaplasmose, parvo, enz, enz. Ziektes die in het noorden van Europa vroeger helemaal niet voor kwamen, maar na de intocht van deze "zielige" hondjes nu echt een probleem zijn.
Parvo komt hier altijd al voor en het meest bij broodfokhondjes, hondjes die bij zo'n puppykennel worden gehaald. Parvo wordt echt niet door de spaanse en griekse hondjes hierheen gehaald.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ach jee, nu worden de stichtingen er ineens ook nog rijk van!silvester schreef:Niks nonsens, die stichtingen krijgen subsidie voor elk hondje wat ze weten te herplaatsen vanuit de EU, hier gaat het niet om het welzijn van de honden, maar gewoon om grof geld!Jion schreef:Nonsens. Alweer nonsens.silvester schreef:Hou toch op, zolang ze maar van dat hondje af zijn, schrijven ze alles wel in een "officieel" dokument.Jion schreef:Bovendien worden de honden getest en gevaccineerd voordat ze naar hier komen.
Waar kan ik die EU subsidie precies aanvragen ?
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Haha, Silvester, je valt echt enorm door de mand. Je hebt geen idee waar je het over hebt. Om Parvo een ziekte te noemen die door buitenlandse honden wordt meegebracht.
En verder wat Sirene zegt en Jion.
En ja, ben er ook klaar mee. Met alle mensen overigens die in het wilde weg maar wat roepen zonder zich te hebben ingelezen.
En verder wat Sirene zegt en Jion.
En ja, ben er ook klaar mee. Met alle mensen overigens die in het wilde weg maar wat roepen zonder zich te hebben ingelezen.
-
Muk
Dus wel, wat dat betreft zwets ik niet. Onder andere hartworm is besmettelijk voor andere honden, zie ook deze link. En zo zullen er ongetwijfeld meerdere ziektes zijn die besmettelijk zijn. Maar er zijn maar weinig stichtingen die dit blijkbaar interesseren, aangezien de honden hier nog steeds in grote getalen naartoe gebracht worden. Een eigenaar van zo'n hond zal het nog minder interesseren dat hun Poekie ook andere honden heeft besmet met deze dodelijke ziekte.Rami schreef:sirene schreef:Dat jullie nog op Sylvester reageren![]()
Wat voor ziektes dan ? Dat vroeg ik vorige keer ook al.Muk schreef: en kunnen zeziektes meenemen die hier in Nederland niet voorkomen. Daar wordt zelden naar gekeken en het wordt ook ontkent, maar helaas heb ik hier en in Nederland maar al te vaak het tegenovergestelde gezien.
Ik geloof niet dat er ontkent wordt dat er zieke honden hierheen komen. Maar jij hebt het blijkbaar over besmettelijke ziektes. Welke dan ?
Nou precies! Laat Silvester lekker op zijn eiland zitten met zijn ongefundeerde geklets.
Oh en wat die 'ziektes' betreft, daar ben ik ook benieuwd naar. Naar mijn weten zijn er geen 'buitenlandse' ziektes die besmettelijk zijn.
-
silvester
Deze site is duidelijk een commerciele site, gericht om gelden binnen te krijgen en gericht om zo veel mogelijk honden te kunnen herplaatsen. Een Impressum met daarin alle gangbare data mis ik in het geheel, zelfs een btw nummer wat elke stichting zelfs verplicht is te hebben.Jion schreef:Silvester, lees deze site eens door, daar steek je misschien wat van op.
https://sites.google.com/site/buzhonden/
Ik ben er verder wel weer klaar mee.
Dus, helaas, geen onafhankelijke site.
Tevens, Parvo was voor meer dan 50 jaar geleden geen bedrijging in het noorden van Europa, doch, vanaf die tijd met de binnenkomst van honden uit Zuid Europa is dat nu wel een probleem. Die hondjes worden namelijk al langer uit het buitenland gehaald.
-
Muk
Jij vindt het kul omdat je het niet of nauwelijks hebt gezien. IK heb het wel degelijk vaak gezien. Bovendien, jouw buitenlandse honden hebben ook wel iets meer jachtpassie dan de gemiddelde hond in Nederland. En dan druk ik mij nog voorzichtig uit. Dat hoeft geen probleem te zijn, ware het niet dat veel mensen zich er weinig bij voor kunnen stellen en er daardoor te laks mee omgaan. Je leest regelmatig dat er een buitenlands hondje is ontsnapt omdat het geen dubbele halsband / tuig om had tijdens de wandeling. Dubbele riem nog wel, aangezien een enkele halsband al onvoldoende is.Jion schreef:Sorry Muk, maar bovenstaande is echt kul. En het maakt blijkbaar niet uit hoevaak ik en anderen dat weerleggen, het is en blijft een compleet vastgeroest vooroordeel in de hoofden van sommigen.Bovendien zijn de meeste buitenlandse honden probleemhonden (verlatingsangst, extreem jachtgedrag en bij oudere honden hebben ze ook vaak wel wat gedragsproblemen) en kunnen zeziektes meenemen die hier in Nederland niet voorkomen. Daar wordt zelden naar gekeken en het wordt ook ontkent, maar helaas heb ik hier en in Nederland maar al te vaak het tegenovergestelde gezien.
Ik zie liever dat dit soort stichtingen én de mensen met buitenlandse honden een realistischer beeld neerzetten. Een buitenlandse hond is niet verkeerd, maar de minder mooie kanten mogen zeker wel benoemd worden. Ik doe dat en wordt nu voor leugenaar uitgemaakt (even grof gezegd), terwijl dit dus niet zo is.
- Rami
- Zeer actief
Hartworm kunnen honden ook oplopen als ze met hun baasjes op vakantie gaan onder de lijn Parijs en is dus niet alleen voorbehouden aan buitenlandse honden die naar Nederland komen. Overigens zijn heel veel ziektes goed te bestrijden én te voorkomen.Muk schreef:Dus wel, wat dat betreft zwets ik niet. Onder andere hartworm is besmettelijk voor andere honden, zie ook deze link. En zo zullen er ongetwijfeld meerdere ziektes zijn die besmettelijk zijn. Maar er zijn maar weinig stichtingen die dit blijkbaar interesseren, aangezien de honden hier nog steeds in grote getalen naartoe gebracht worden. Een eigenaar van zo'n hond zal het nog minder interesseren dat hun Poekie ook andere honden heeft besmet met deze dodelijke ziekte.Rami schreef:sirene schreef:Dat jullie nog op Sylvester reageren![]()
Wat voor ziektes dan ? Dat vroeg ik vorige keer ook al.Muk schreef: en kunnen zeziektes meenemen die hier in Nederland niet voorkomen. Daar wordt zelden naar gekeken en het wordt ook ontkent, maar helaas heb ik hier en in Nederland maar al te vaak het tegenovergestelde gezien.
Ik geloof niet dat er ontkent wordt dat er zieke honden hierheen komen. Maar jij hebt het blijkbaar over besmettelijke ziektes. Welke dan ?
Nou precies! Laat Silvester lekker op zijn eiland zitten met zijn ongefundeerde geklets.
Oh en wat die 'ziektes' betreft, daar ben ik ook benieuwd naar. Naar mijn weten zijn er geen 'buitenlandse' ziektes die besmettelijk zijn.
Verder vind ik je toon nogal aanmatigend. Jammer.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Hartworm wordt ook door een vektor overgebracht. Dat kan alleen als die vector hier voorkomt en de worm hier dus ook kan overleven. Je kunt daar niet de buitenlandse honden de schuld van geven. Ook als je met je hondje op vakantie gaat naar landen waar hij veel meer voorkomt kan je hond het oplopen. Volgens mij heb ik hier vorig jaar gelezen dat hartworm hier nu sporadisch gewoon voorkomt.Muk schreef:Dus wel, wat dat betreft zwets ik niet. Onder andere hartworm is besmettelijk voor andere honden, zie ook deze link. En zo zullen er ongetwijfeld meerdere ziektes zijn die besmettelijk zijn. Maar er zijn maar weinig stichtingen die dit blijkbaar interesseren, aangezien de honden hier nog steeds in grote getalen naartoe gebracht worden. Een eigenaar van zo'n hond zal het nog minder interesseren dat hun Poekie ook andere honden heeft besmet met deze dodelijke ziekte.Rami schreef:sirene schreef:Dat jullie nog op Sylvester reageren![]()
-
Muk
Ja, en er zijn meerdere linken te vinden. Hartworm kwam nooit voor in Noord-Europa en nu helaas dus wel. Ontvlooid en ontwormd zegt niks als de hond al besmet is. En een besmetting aantonen lukt ook niet altijd met een bloedonderzoek. Kortom, ook de betere stichtingen denken er in mijn ogen te lichtzinnig over. Los de problemen dáár op in plaats van te dweilen met de kraan open. Nu worden er honden daar weggehaald zonder na te denken over wat het risico is voor de honden hier.Jion schreef: Heb je de link ook zelf gelezen dan? Want daar staat duidelijk in dat hartworm ook in landen als Engeland, Frankrijk en ja, ook in Nederland voorkomt.
En honden van de betere stichtingen worden voordat ze naar NL komen ook ontvlooid en ontwormt.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Je wordt "voor leugenaar uitgemaakt" omdat je het brengt alsof de meeste buitenlandse honden zo zijn. Dat is onzin. Ik ken zat probleemloze buitenlandertjes. Het is logisch dat als mensen voor een jachthondentypje als een podenco kiezen, dat deze veel jachtpassie heeft. Je zegt toch ook niet dat jachthonden hier zoveel problemen veroorzaken wegens jachtpassie ? Als mensen daar niet mee om kunnen gaan komt dat omdat ze zich niet ingelezen hadden. Dat gebeurt hier net zo goed. Net als de mensen die verbaast zijn dat hun stafford gaat knokken. Dat komt dus niet omdat ze uit Spanje komen.Muk schreef:Bovendien zijn de meeste buitenlandse honden probleemhonden (verlatingsangst, extreem jachtgedrag en bij oudere honden hebben ze ook vaak wel wat gedragsproblemen) en kunnen zeziektes meenemen die hier in Nederland niet voorkomen. Daar wordt zelden naar gekeken en het wordt ook ontkent, maar helaas heb ik hier en in Nederland maar al te vaak het tegenovergestelde gezien.
Ik zie liever dat dit soort stichtingen én de mensen met buitenlandse honden een realistischer beeld neerzetten. Een buitenlandse hond is niet verkeerd, maar de minder mooie kanten mogen zeker wel benoemd worden. Ik doe dat en wordt nu voor leugenaar uitgemaakt (even grof gezegd), terwijl dit dus niet zo is.
Toen ik nog vrijwilliger was in het dierenasiel waren daar altijd legio honden met verlatingsangst. Dat is niets specifieks van buitenlanders.
Herplaatsers hebben nou eenmaal vaak een achtergrond, of ze nu uit Spanje of uit Rotterdam komen.
-
Muk
Je vindt mijn toon aanmatigend? Maar dat ik voor leugenaar uitgemaakt wordt (ik zwets en vertel kul) is niet erg? Dat vind je niet jammer. Gek is dat, maar goed.Rami schreef:Hartworm kunnen honden ook oplopen als ze met hun baasjes op vakantie gaan onder de lijn Parijs en is dus niet alleen voorbehouden aan buitenlandse honden die naar Nederland komen. Overigens zijn heel veel ziektes goed te bestrijden én te voorkomen.Dus wel, wat dat betreft zwets ik niet. Onder andere hartworm is besmettelijk voor andere honden, zie ook deze link. En zo zullen er ongetwijfeld meerdere ziektes zijn die besmettelijk zijn. Maar er zijn maar weinig stichtingen die dit blijkbaar interesseren, aangezien de honden hier nog steeds in grote getalen naartoe gebracht worden. Een eigenaar van zo'n hond zal het nog minder interesseren dat hun Poekie ook andere honden heeft besmet met deze dodelijke ziekte.
Uiteraard kan hartworm ook hier naartoe zijn gebracht door mensen die met de hond naar Zuid-Frankrijk op vakantie zijn geweest. Alleen denk ik, of daar bewijs voor is weet ik dus niet, dat het dan al eerder in Nederland had moeten voorkomen. Decennialang gaan er miljoenen Nederlanders naar Zuid-Europese landen en daar zitten er ongetwijfeld ook ettelijke duizenden mensen bij die hun hond meenemen. Het is iets van de laatste jaren dat er hartworm in Nederland is geconstateerd. En buitenlandse hondenstichtingen en broodfokkers die massaal Oost-Europese pups hier naartoe halen is meer iets van de laatste jaren.
Laatst gewijzigd door Muk op 05 aug 2013 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
De wolf kwam hier ook al 150 jaar niet voor. Elk jaar komen hier vogelssoorten die in tientallen jaren niet gezien zijn. Door klimaatverandering komen sommige vervelende insecten steeds dichterbij. Dat is al jaren gaande. Dat komt niet door het importeren van hondjes.Muk schreef:Ja, en er zijn meerdere linken te vinden. Hartworm kwam nooit voor in Noord-Europa en nu helaas dus wel. Ontvlooid en ontwormd zegt niks als de hond al besmet is. En een besmetting aantonen lukt ook niet altijd met een bloedonderzoek. Kortom, ook de betere stichtingen denken er in mijn ogen te lichtzinnig over. Los de problemen dáár op in plaats van te dweilen met de kraan open. Nu worden er honden daar weggehaald zonder na te denken over wat het risico is voor de honden hier.Jion schreef: Heb je de link ook zelf gelezen dan? Want daar staat duidelijk in dat hartworm ook in landen als Engeland, Frankrijk en ja, ook in Nederland voorkomt.
En honden van de betere stichtingen worden voordat ze naar NL komen ook ontvlooid en ontwormt.
- Rami
- Zeer actief
De problemen worden 'daar' óók opgelost. En gelukkig met wat hulp van dierenbeschermers/stichtingen in landen als Nederland, Duitsland, België. Landen waar veel minder zwerf- en afstandshonden zijn dan bijv. Spanje, Griekenland, Turkije etc..Muk schreef:Ja, en er zijn meerdere linken te vinden. Hartworm kwam nooit voor in Noord-Europa en nu helaas dus wel. Ontvlooid en ontwormd zegt niks als de hond al besmet is. En een besmetting aantonen lukt ook niet altijd met een bloedonderzoek. Kortom, ook de betere stichtingen denken er in mijn ogen te lichtzinnig over. Los de problemen dáár op in plaats van te dweilen met de kraan open. Nu worden er honden daar weggehaald zonder na te denken over wat het risico is voor de honden hier.Jion schreef: Heb je de link ook zelf gelezen dan? Want daar staat duidelijk in dat hartworm ook in landen als Engeland, Frankrijk en ja, ook in Nederland voorkomt.
Ik zie gewoon niet wat er mis is met mensen die honden in delen van de wereld waar het een stuk minder goed geregeld is, een warm hart toe te dragen, die mee willen helpen aan het oplossen van zoveel hondenleed.
En nee, ik heb het dan niet over zonder nadenken busladingen vol honden naar Nederland (of België of Duitsland) halen, dat spreekt vanzelf.
Maar een hond adopteren via een stichting, die óók in het land ter plaatse hulp bied (met geld, met voorlichting, met medicijnen, met het voorkomen van ziektes en ja, ook met de bemiddeling van adoptie van geschikte honden), wat is daar nou mis mee?
- Rami
- Zeer actief
En waar precies maak ik jou uit voor leugenaar?Muk schreef:Je vindt mijn toon aanmatigend? Maar dat ik voor leugenaar uitgemaakt wordt (ik zwets en vertel kul) is niet erg? Dat vind je niet jammer. Gek is dat, maar goed.Rami schreef:Hartworm kunnen honden ook oplopen als ze met hun baasjes op vakantie gaan onder de lijn Parijs en is dus niet alleen voorbehouden aan buitenlandse honden die naar Nederland komen. Overigens zijn heel veel ziektes goed te bestrijden én te voorkomen.Dus wel, wat dat betreft zwets ik niet. Onder andere hartworm is besmettelijk voor andere honden, zie ook deze link. En zo zullen er ongetwijfeld meerdere ziektes zijn die besmettelijk zijn. Maar er zijn maar weinig stichtingen die dit blijkbaar interesseren, aangezien de honden hier nog steeds in grote getalen naartoe gebracht worden. Een eigenaar van zo'n hond zal het nog minder interesseren dat hun Poekie ook andere honden heeft besmet met deze dodelijke ziekte.
-
Muk
Tsja, mijn ervaringen zijn qua volwassen buitenlandse honden helaas anders. Natuurlijk lopen er genoeg probleemloze honden uit het buitenland rond, maar een volwassen hond uit een straatroedel / asielroedel weghalen en hier in een totaal andere omgeving plaatsen is voor zo'n hond niet makkelijk. En dan kost de gewennig meer tijd en moeite dan bij een hond die in het verleden wel in een normale gezinssituatie heeft geleefd.Jion schreef: Haha jij bent een mooie jij.![]()
Het eerste (vetgemaakte) wat je schreef was niet bepaald genuanceerd. Daarmee scheerde je alle (of in ieder geval de meeste) buitenlandse honden over één kam en dat klopt gewoon niet, want de meeste buitenlandertjes zijn gewoon ongecompliceerde gezonde leuke honden (al moeten ze zoals elke herplaatser in het begin even wennen en worden opgevoed). Dat heeft niks met je een leugenaar noemen (ik zou niet durven) te maken maar dat weet jij ook wel. Het laatste (vetgemaakte) dat je schrijft is wél genuanceerd, en dat kan ik ook van harte onderschrijven.
-
Muk
Er veranderd wel meer, maar dat wil niet zeggen dat de invloed van hondenimport weggemoffeld kan worden. De invloed zal klein zijn in vergelijking met bv de opwarming van de aarde, maar dat het invloed heeft kun je niet zomaar ontkennen.sirene schreef: De wolf kwam hier ook al 150 jaar niet voor. Elk jaar komen hier vogelssoorten die in tientallen jaren niet gezien zijn. Door klimaatverandering komen sommige vervelende insecten steeds dichterbij. Dat is al jaren gaande. Dat komt niet door het importeren van hondjes.
-
Muk
Je verdraait mijn woorden, dat zeg ik namelijk nergens.Rami schreef:En waar precies maak ik jou uit voor leugenaar?Muk schreef:Je vindt mijn toon aanmatigend? Maar dat ik voor leugenaar uitgemaakt wordt (ik zwets en vertel kul) is niet erg? Dat vind je niet jammer. Gek is dat, maar goed.Rami schreef: Hartworm kunnen honden ook oplopen als ze met hun baasjes op vakantie gaan onder de lijn Parijs en is dus niet alleen voorbehouden aan buitenlandse honden die naar Nederland komen. Overigens zijn heel veel ziektes goed te bestrijden én te voorkomen.
-
silvester
Je lult je er gewoon tussen uit (ten minste, dat probeer je) het is algemeen bekend dat bepaalde ziektes voeger hier niet voorkwamen, maar sinds de import in eens wel. Daar is toch duidelijk een link.sirene schreef:Je wordt "voor leugenaar uitgemaakt" omdat je het brengt alsof de meeste buitenlandse honden zo zijn. Dat is onzin. Ik ken zat probleemloze buitenlandertjes. Het is logisch dat als mensen voor een jachthondentypje als een podenco kiezen, dat deze veel jachtpassie heeft. Je zegt toch ook niet dat jachthonden hier zoveel problemen veroorzaken wegens jachtpassie ? Als mensen daar niet mee om kunnen gaan komt dat omdat ze zich niet ingelezen hadden. Dat gebeurt hier net zo goed. Net als de mensen die verbaast zijn dat hun stafford gaat knokken. Dat komt dus niet omdat ze uit Spanje komen.Muk schreef:Bovendien zijn de meeste buitenlandse honden probleemhonden (verlatingsangst, extreem jachtgedrag en bij oudere honden hebben ze ook vaak wel wat gedragsproblemen) en kunnen zeziektes meenemen die hier in Nederland niet voorkomen. Daar wordt zelden naar gekeken en het wordt ook ontkent, maar helaas heb ik hier en in Nederland maar al te vaak het tegenovergestelde gezien.
Toen ik nog vrijwilliger was in het dierenasiel waren daar altijd legio honden met verlatingsangst. Dat is niets specifieks van buitenlanders.
Herplaatsers hebben nou eenmaal vaak een achtergrond, of ze nu uit Spanje of uit Rotterdam komen.
Dat jij zelf helemaal opgaat in je straathondjes uit verweg weet niet hoe ver, en daardoor alle feiten uit het oog verliest, die dan vervolgens wegwuift met onzinnige redenaties omdat je gewoon te naïef bent om in te zien dat het nou eenmaal niet allemaal rozegeur en maneschijn is.
Tevens kan een vektor alleen een besmetting oplopen als die ziekte ook daadwerkelijk aanwezig is, en dat kan(kon) dus alleen door die import hondjes.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
silvester schreef:
Tevens, Parvo was voor meer dan 50 jaar geleden geen bedrijging ( bedreiging) in het noorden van Europa, doch, vanaf die tijd met de binnenkomst van honden uit Zuid Europa is dat nu wel een probleem. Die hondjes worden namelijk al langer uit het buitenland gehaald.
heb je hier een linkje ofzo van? waar dat staat?
-
Muk
Je trekt het nu in het belachelijke, daar trap ik niet in.Jion schreef: Laten we dan de grenzen dichtgooien voor alle honden. En vooral voorkomen dat mensen hun hond mee op vakantie nemen terwijl ze geen flauw idee hebben aan wat voor ziektes ze hun honden daar blootstellen. Dat zet denk ik meer zoden aan de dijk dan de import van buitenlandse honden verbieden.
Het gaat mij erom dat niet alleen de hallelujaverhalen over het in huis halen van een buitenlandse zwerfhond worden verteld. En dat stichtingen ook ter plaatse de problemen op proberen te lossen en niet klakkeloos honden naar Nederland halen zonder te kijken wat de risico's daarvan zijn. Dat gebeurt door sommige stichtingen wel, maar die stichtingen zijn nog flink in de minderheid.
-
silvester
Huh?sirene schreef:De wolf kwam hier ook al 150 jaar niet voor. Elk jaar komen hier vogelssoorten die in tientallen jaren niet gezien zijn. Door klimaatverandering komen sommige vervelende insecten steeds dichterbij. Dat is al jaren gaande. Dat komt niet door het importeren van hondjes.Muk schreef:Ja, en er zijn meerdere linken te vinden. Hartworm kwam nooit voor in Noord-Europa en nu helaas dus wel. Ontvlooid en ontwormd zegt niks als de hond al besmet is. En een besmetting aantonen lukt ook niet altijd met een bloedonderzoek. Kortom, ook de betere stichtingen denken er in mijn ogen te lichtzinnig over. Los de problemen dáár op in plaats van te dweilen met de kraan open. Nu worden er honden daar weggehaald zonder na te denken over wat het risico is voor de honden hier.Jion schreef: Heb je de link ook zelf gelezen dan? Want daar staat duidelijk in dat hartworm ook in landen als Engeland, Frankrijk en ja, ook in Nederland voorkomt.
Dus de klimaat verandering is verantwoordelijk voor bepaalde ziektes (bvb hartworm?)
Ik geloof dat je ze nu echt ziet vliegen
- Rami
- Zeer actief
Ik verdraai niets en ik meet zeker niet met twee maten.Muk schreef:Je verdraait mijn woorden, dat zeg ik namelijk nergens.Rami schreef:En waar precies maak ik jou uit voor leugenaar?Muk schreef:Je vindt mijn toon aanmatigend? Maar dat ik voor leugenaar uitgemaakt wordt (ik zwets en vertel kul) is niet erg? Dat vind je niet jammer. Gek is dat, maar goed.Rami schreef: Hartworm kunnen honden ook oplopen als ze met hun baasjes op vakantie gaan onder de lijn Parijs en is dus niet alleen voorbehouden aan buitenlandse honden die naar Nederland komen. Overigens zijn heel veel ziektes goed te bestrijden én te voorkomen.
Verder vind ik je toon nogal aanmatigend. Jammer.Maar dat bevestigt voor mij dat je met twee maten meet, jammer.
-
silvester
Nee, linkje niet, wel een groot medische encyclopedie, ja, ik weet dat dat voor jouw tijd is, is een boek, een boek waar allerlij ditjes en datjes in staan over ziektes en herkomst, maar dat snap je toch niet, omdat zoiets namelijk niet op internet staat.yamie schreef:silvester schreef:
Tevens, Parvo was voor meer dan 50 jaar geleden geen bedrijging ( bedreiging) in het noorden van Europa, doch, vanaf die tijd met de binnenkomst van honden uit Zuid Europa is dat nu wel een probleem. Die hondjes worden namelijk al langer uit het buitenland gehaald.
heb je hier een linkje ofzo van? waar dat staat?