Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Witte-, Duitse-, of Oud Duitse Herder

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

PepperenAngel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler (03-07-2013 overleden)
Jack Russell
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Witte-, Duitse-, of Oud Duitse Herder

Ongelezen bericht door PepperenAngel »

edit
Laatst gewijzigd door PepperenAngel op 29 aug 2013 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
PepperenAngel
Vaste gebruiker
Jack Russell
Contacteer:

'Helaas' was dit niet het geval. Het kwam voort uit 'vaders lijn'.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

PepperenAngel schreef:'Helaas' was dit niet het geval. Het kwam voort uit 'vaders lijn'.
daar zou ik na 6 dagen helemaal niet zo zeker van zijn en zoals ik al eerder zei, als je voor superstabiel gaat zou ik het in een andere rasgroep zoeken.
zeker bij pups en jonge honden is die stabiliteit bij de herders vaak ver te zoeken.

edit: en als dat hondje een buik vol wormen en huidproblemen had zal dat samen met de herplaatsing zeker niet gezorgd hebben dat ie 'lekker in z'n vel' zat.
ik vind dat je best gauw conclusies trekt eigenlijk en ook nogal gauw vingerwijst.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 29 aug 2013 22:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lin851
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Lin851 »

Mireillevdw schreef:Misschien een goede tip. Hier een fokker die Witjes en Oudduitsers heeft:
[url]htp://members.multiweb.nl/lothian/[/url]
Ze hebben nu wel pups, dus misschien nog even wachten met een bezoekje. :wink: *ik weet niet of alle pups gereserveerd zijn*
zij zijn de eigenaar van de vader en opa van mijn hond :ok:
fredje
Actief

Ongelezen bericht door fredje »

De eigenaren van odh's die hier schrijven moeten wel hun ras correct beschrijven.
Ook binnen de odh heb je de afdelingen oost/west,werk/show.
En bij de west/showlijnen heb je ook de aflopende ruggen en de minder grove honden.
Oud duitse herders zijn gewoon duitse herders ,alleen zal het uiterlijk steeds meer veranderen naar wat als wenselijk wordt gezien bij de odh.
Annedee ,de vader van jouw hond is een stamboom dh met lsh en geen odh,daarmee is jouw hond een 1e generatie odh.
Mijn odh's zijn oostduits/werklijn ,rechte rug,ik doe er alleen G&G mee 1xper week en ze slopen het huis niet uit verveling.Ze zijn niet superwaaks en alleen een erf moeten bewaken zouden ze niet leuk vinden.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik meen op te merken dat je valt voor het uiterlijk van de herder. Dat snap ik :engel: , maar ik denk niet dat je in de herder gaat vinden wat je zoekt.
Als ik kijk naar je wensenplaatje.

Ik zei al eerder, streep de witte maar af. Maar ik denk dat je de DH en daarmee de ODH ook af kan strepen.
Deze zijn allen zeer gericht op de baas. Die gaan over het algemeen niet hun eigen gang op het terrein.
Wat ik er van weet, en nee dat is lang niet alles, maar die gaan waar hun baas gaan. Ze zijn er wel, maar dat doet in mijn ogen af aan het ras.
Die wil werken voor de baas / met de baas.
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

fredje schreef:De eigenaren van odh's die hier schrijven moeten wel hun ras correct beschrijven.
En bij de west/showlijnen heb je ook de aflopende ruggen en de minder grove honden.
Oud duitse herders zijn gewoon duitse herders ,alleen zal het uiterlijk steeds meer veranderen naar wat als wenselijk wordt gezien bij de odh.
Annedee ,de vader van jouw hond is een stamboom dh met lsh en geen odh,daarmee is jouw hond een 1e generatie odh.
Mijn odh's zijn oostduits/werklijn ,rechte rug,ik doe er alleen G&G mee 1xper week en ze slopen het huis niet uit verveling.Ze zijn niet superwaaks en alleen een erf moeten bewaken zouden ze niet leuk vinden.
Ik omschrijf mijn eigen honden, dus ik weet niet of je mij hiermee bedoeld, maar mocht dat wel zo zijn dan raad ik je aan om mijn tekst nog eens goed te lezen. Daarnaast zet ik er neer dat er veel Oudduitsers uit werklijnen (veel uit Oostlijn) komen. Dat is ook geen geen geheim. :wink:
Er wordt (te) vaak gesproken over een ODH dat dit een knuffelbeer zou zijn waar geen pit in zit en waar je niet mee zou kunnen werken. Mijn ervaring daarin is totaal anders. Wij hadden ook niet verwacht van Haakon dat hij de africhting zo leuk zou vinden, maar het tegendeel is bij ons wel bewezen. Ze vinden het geweldig!!! :ok:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
PepperenAngel
Vaste gebruiker
Jack Russell
Contacteer:

renee-uk schreef:
PepperenAngel schreef:'Helaas' was dit niet het geval. Het kwam voort uit 'vaders lijn'.
daar zou ik na 6 dagen helemaal niet zo zeker van zijn en zoals ik al eerder zei, als je voor superstabiel gaat zou ik het in een andere rasgroep zoeken.
zeker bij pups en jonge honden is die stabiliteit bij de herders vaak ver te zoeken.

edit: en als dat hondje een buik vol wormen en huidproblemen had zal dat samen met de herplaatsing zeker niet gezorgd hebben dat ie 'lekker in z'n vel' zat.
ik vind dat je best gauw conclusies trekt eigenlijk en ook nogal gauw vingerwijst.
Dan moet ik er maar vanuit gaan dat het allemaal aan ons lag?!
Wanneer wij zelf beter hadden geinformeerd naar 'vader's lijn' dan hadden wij daar misschien zelf achter kunnen komen en het niet hoeven te horen van iemand anders. Maar ik kan me zo voorstellen dat een fokker dat niet verteld? Wat ik me sowieso afvraag is waarom wil een fokker met 'zo'n' lijn fokken??

En ja, ik verwacht dat er mij een gezonde hond afgeleverd wordt en niet eentje die vol zit met wormen en een huidafwijking heeft. Wij zagen het niet zitten om meteen de medische molen in te moeten en niet te weten waar het zou eindigen. En ik denk ook zeker dat de jeuk die voort kwam uit de huidafwijking deels te maken had met het hypergedrag.

Ik ben geen fokker maar ik zou zo mijn hond niet willen afleveren. Waarom zou ik ook een instabiele hond verwachten als hij bij de fokker vandaan komt die zelf gedragstherapeut is?

Wij hebben 8 jr. een Rottweiler gehad waar wij 7 jr. mee gedokterd hebben. Ze kwam uit Spanje, was een lichamelijk wrak en had geestelijk heel wat bagage. Is als 6 mnd. oude hond bij mij gekomen. Als er eentje mentaal instabiel was was zij het wel maar heb daar nooit echt problemen van ondervonden. Veel geduld en liefde was er voor nodig en dat heb ik haar gegeven. Is een prachtige stabiele hond geworden! Enige ervaring heb ik dus wel.

------------------------------------------------------------------------------------

Ik neem jullie adviezen zeker aan en zal me er eerst goed in gaan verdiepen of het ras wel bij ons past!
PepperenAngel
Vaste gebruiker
Jack Russell
Contacteer:

Dee schreef:Ik meen op te merken dat je valt voor het uiterlijk van de herder. Dat snap ik :engel: , maar ik denk niet dat je in de herder gaat vinden wat je zoekt.
Als ik kijk naar je wensenplaatje.

Ik zei al eerder, streep de witte maar af. Maar ik denk dat je de DH en daarmee de ODH ook af kan strepen.
Deze zijn allen zeer gericht op de baas. Die gaan over het algemeen niet hun eigen gang op het terrein.
Wat ik er van weet, en nee dat is lang niet alles, maar die gaan waar hun baas gaan. Ze zijn er wel, maar dat doet in mijn ogen af aan het ras.
Die wil werken voor de baas / met de baas.
Ja wij vallen voor het uiterlijk maar ook voor de karakterbeschrijving die ik lees op sites van fokkers en wat ik hoor van de mensen in mijn omgeving die zelf een witte- of duitse herder hebben.

Wat ik me afvraag is waarom zie ik hier in mijn omgeving veel duitse herders op erven? De eigenaren van deze honden zijn niet direct mensen die iets met hun hond ondernemen. De hond is de hele dag buiten op het erf en de eigenaren gaan het land of de hort op om te werken.
renee-uk
Zeer actief

PepperenAngel schreef:Waarom zou ik ook een instabiele hond verwachten als hij bij de fokker vandaan komt die zelf gedragstherapeut is?
omdat een hondje dat herplaatst wordt over het algemeen niet meteen zijn ware aard laat zien en 6 dagen wel heel erg kort zijn om een karakteranalyse van een herplaatshondje te geven, de hond nog erg jong was en je bovendien de negatieve gezondheidsaspecten -die zeker meegeholpen hebben aan het niet zo wenselijke gedrag- zo maar even aan de kant schuift omdat je graag naar de vaderlijn lijkt te willen wijzen :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
PepperenAngel
Vaste gebruiker
Jack Russell
Contacteer:

Renee, ik respecteer je mening, ik deel hem alleen niet :wink:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

PepperenAngel schreef:Wat ik me afvraag is waarom zie ik hier in mijn omgeving veel duitse herders op erven? De eigenaren van deze honden zijn niet direct mensen die iets met hun hond ondernemen. De hond is de hele dag buiten op het erf en de eigenaren gaan het land of de hort op om te werken.
Ik ken hier (ook in het buitengebied) een aantal erven waar herders zitten net zo als jij beschrijft. Het ene kom ik regelmatig langs, en dan vliegen de twee DH's die daar wonen volkomen neurotisch langs het hek heen en weer. Het andere huis staat aan het kanaal, en daar ontploft de hele zaak als we langskomen (mechels).

Weer een andere boerderij woont een witje. Die is altijd heel erg rustig. Maar die zie ik ook voortdurend met zijn baas op het land.

Herders zijn werkhonden. Die moeten wat te doen hebben, anders komt het niet goed.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

fredje schreef:De eigenaren van odh's die hier schrijven moeten wel hun ras correct beschrijven.
Annedee ,de vader van jouw hond is een stamboom dh met lsh en geen odh,daarmee is jouw hond een 1e generatie odh.Mijn odh's zijn oostduits/werklijn ,rechte rug,ik doe er alleen G&G mee 1xper week en ze slopen het huis niet uit verveling.Ze zijn niet superwaaks en alleen een erf moeten bewaken zouden ze niet leuk vinden.
Ja dat weet ik maar wat bedoel je er nu precies mee? :wink: Ik beschrijf voor ts alleen mijn hond en benadruk dat het een knuffelkont is die graag in de buurt van ons is. De hele dag alleen op een erf rondhangen zou voor hem een straf zijn. En ik denk voor de meeste herders maakt niet uit wat voor vachttype of kleur. Ik denk dat voor ts een Entlebuchen Sennenhond een betere keus is.
fredje
Actief

Ongelezen bericht door fredje »

Annedee en Mireille,jullie wekken(m.i.)met jullie posts dat odh's altijd een rechte rug hebben en dat is niet zo.
Die van jullie wel(en die van mij ook)maar dat zijn allemaal honden uit werklijnen/oostduits.

Als je schrijft ,ik wilde geen duitse herder want die hebben allemaal glijbaanruggen en daarom hebben wij voor een odh gekozen,dan begrijp ik dat duitse herder eigenaren gepikeerd zijn.Want het zijn allemaal duitse herders.
De lijnen maken het uiterlijk,niet de naam.
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

fredje schreef:Annedee en Mireille,jullie wekken(m.i.)met jullie posts dat odh's altijd een rechte rug hebben en dat is niet zo.
Die van jullie wel(en die van mij ook)maar dat zijn allemaal honden uit werklijnen/oostduits.

Als je schrijft ,ik wilde geen duitse herder want die hebben allemaal glijbaanruggen en daarom hebben wij voor een odh gekozen,dan begrijp ik dat duitse herder eigenaren gepikeerd zijn.Want het zijn allemaal duitse herders.
De lijnen maken het uiterlijk,niet de naam.
Sorry???!!! :O: :boos: :gvd: :scratch:
Ik vraag me toch echt af wanneer/waar ik dat gezegd zou moeten hebben.......

Toevoeging:
Ik kan overigens best s gezegd hebben dat ik de kynologische oftewel showlijnen DHs een veel te aflopende rug vind hebben en dat vind ik niet mooi, maar de ODH’s die ook als ODH worden bestempelt, terwijl ze dat in mijn ogen niet zijn (maar wie ben ik? – de KM bepaalt) zijn qua uiterlijk ook niet mijn smaak.
Er wordt ook aan veel LSH DHs het kaartje Oudduitse herder gehangen.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
PepperenAngel
Vaste gebruiker
Jack Russell
Contacteer:

Miranda schreef:
PepperenAngel schreef:Wat ik me afvraag is waarom zie ik hier in mijn omgeving veel duitse herders op erven? De eigenaren van deze honden zijn niet direct mensen die iets met hun hond ondernemen. De hond is de hele dag buiten op het erf en de eigenaren gaan het land of de hort op om te werken.
Ik ken hier (ook in het buitengebied) een aantal erven waar herders zitten net zo als jij beschrijft. Het ene kom ik regelmatig langs, en dan vliegen de twee DH's die daar wonen volkomen neurotisch langs het hek heen en weer. Het andere huis staat aan het kanaal, en daar ontploft de hele zaak als we langskomen (mechels).

Weer een andere boerderij woont een witje. Die is altijd heel erg rustig. Maar die zie ik ook voortdurend met zijn baas op het land.

Herders zijn werkhonden. Die moeten wat te doen hebben, anders komt het niet goed.
Ik heb die ervaring met DH's dan weer niet. Ze waken wel maar zijn hier in de buurt niet neurotisch. Wel twee Rottweilers die hier een paar huizen verderop zitten. Die mogen ook het erf bewaken, alleen is dat beperkt tot een grindpad naar de weg toe en een buitenkennel. Zodra ik langskom met mijn hond(en) of paard dan flippen ze helemaal. Ook doen ze het bij fietsers en auto's.

Wij wonen vrijstaand maar het is niet de bedoeling dat de nieuwe hond hier buiten gaat leven om op het erf te waken. Als ik buiten bezig ben met mijn paarden of in de tuin, op het erf mogen ze ook naar buiten en kunnen vrij rondlopen. Maar hun mand staat gewoon in de huiskamer.
Verder wil ik totdat de pup volwassen is gaan trainen (gehoorzaamheid) en iedere dag wandelen en fietsen als de hond de leeftijd er voor heeft.
PepperenAngel
Vaste gebruiker
Jack Russell
Contacteer:

Annedee schreef:[
Ja dat weet ik maar wat bedoel je er nu precies mee? :wink: Ik beschrijf voor ts alleen mijn hond en benadruk dat het een knuffelkont is die graag in de buurt van ons is. De hele dag alleen op een erf rondhangen zou voor hem een straf zijn. En ik denk voor de meeste herders maakt niet uit wat voor vachttype of kleur. Ik denk dat voor ts een Entlebuchen Sennenhond een betere keus is.
Hier hangen ze echt niet de hele dag rond op het erf. Ik werk niet dus ik ben er de hele dag voor ze.

Veelzijdige hond die 'Entlebuchen Sennenhond'! Het uiterlijk trekt me niet zo maar zo'n hond zou hier wel goed kunnen passen.
renee-uk
Zeer actief

PepperenAngel schreef:Nee, geen hond uit een werklijn.
Ik wil er wel mee gaan 'sporten' (fietsen, lange wandelingen) maar daar blijft het bij.
Verder mag hij/zij ons erf bewaken. Hij zal dus ook veel buiten zijn eigen gang kunnen gaan.
misschien wel fijn als je voor jezelf uitmaakt wat nou eigenlijk de bedoeling is met die hond?
moet ie zich nou wel of niet in z'n uppie op het erf vermaken?
PepperenAngel schreef:We willen graag een hond met een rechte rug.
een hond met een rechte rug die niet uit werklijnen komt zul je moeilijk vinden onder de keurfok dh's :U:
Afbeelding

PepperenAngel
Vaste gebruiker
Jack Russell
Contacteer:

renee-uk schreef:
Ik wil er wel mee gaan 'sporten' (fietsen, lange wandelingen) maar daar blijft het bij.
Verder mag hij/zij ons erf bewaken. Hij zal dus ook veel buiten zijn eigen gang kunnen gaan.
misschien wel fijn als je voor jezelf uitmaakt wat nou eigenlijk de bedoeling is met die hond?
een hond met een rechte rug die niet uit werklijnen komt zul je moeilijk vinden onder de keurfok dh's :U:
Waar staat dat de hond zich in z'n uppie moet vermaken??

Ik heb een vrijstaand huis met aardig wat grond en heb mijn paarden aan huis. Veel werk te doen dus buiten en dat betekend dat als ik buiten ben de honden daar ook zijn. Het is helemaal omheind dus de honden kunnen nergens heen. Waarom zou hij zich persé 'in z'n uppie moeten vermaken'? Dat heb ik nergens gezegd.

Ik denk dat menig Herder er voor zou tekenen om hier te mogen wonen :wink:

Geen idee of ik een herder kan vinden die niet uit een werklijn komt maar wel een rechte rug heeft. Ik heb i.i.g. nog een jaar om te zoeken. Lukt het niet dan wordt het een ander ras. Maar ik wil persé een hond met een rechte rug!
PepperenAngel
Vaste gebruiker
Jack Russell
Contacteer:

Nee, ik reken het de hond ook echt niet aan!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Je had hem toch ook kunnen laten zitten waar hij zat.?
Lijkt mij dat die hond je niet voor de gek heeft gehouden qua karakter toen je naar hem bent gaan kijken en even zijn allergie in de kast had gezet.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
PepperenAngel
Vaste gebruiker
Jack Russell
Contacteer:

Tara schreef:
PepperenAngel schreef:Nee, ik reken het de hond ook echt niet aan!
Nouuuu... Je hebt hem teruggebracht omdat hij niet in orde was, en dat reken je vervolgens de fokker aan, want die heeft immers met die vaderlijn gefokt. Dat is wat je zegt.
Maar als je hem nou meer tijd had gegeven, wie weet wat voor fijne hond je er aan zou hebben gehad.
Want dat hij op dat moment zo was, wil natuurlijk niet zeggen dat hij ook werkelijk zo is.
Dat van die vaders lijn kwamen wij pas achter toen de hond al terug was bij de fokker. Op het moment dat wij het hoorden over die vaders lijn vielen voor ons de puzzelstukjes op zijn plek.

De doorslag van het terugbrengen was eigenlijk dat ik een hond kreeg afgeleverd met een huidprobleem (en wormen) en ik geen zin had om meteen weer de medische molen in te moeten met een gevoel van 'waar gaat dit nu weer eindigen'. Heb al genoeg gedokterd met onze Rottweiler. Als het alleen het gedrag was geweest dan had ik wellicht niet na 6 dagen al besloten om de hond terug te brengen.

Bouvierpoedel, een week er voor hebben wij kennisgemaakt met de hond. Omdat het mooi weer was gebeurde dit in de tuin. Daar liepen nog 4 of 5 andere honden. Ze waren voortdurend met elkaar aan het spelen. Ik heb niet gevraagd of ik met haar naar binnen mocht om te kijken hoe haar gedrag dan zou zijn. Ben puur op hetgeen afgegaan wat de fokker ons vertelde.
Het enige wat mij opviel was dat alle honden last hadden van ligplekken (eelt). Heb nog wel even de plek gezien waar de honden sliepen. Dat was in een aparte ruimte waar allemaal benches stonden, waar overigens geen kussens of kleden inlagen. Waar die eeltplekken vandaan kwamen was mij toen duidelijk. Ook zag ik dat de buitenrennen vol lagen met poep.
Misschien had ik toen al mijn bedenkingen moeten hebben?!
Ze had toen die kale/jeukplekken nog niet.

De fokker heeft de hond hier afgeleverd en toen ze poepte zat de hoop vol met wormen. Tevens constateerden we samen de kale plekken.
Misschien had ik toen moeten zeggen, neem de hond maar weer mee? De fokker zag geen probleem, volgens de fokker had ze wss in de brandnetels gelegen.

Achteraf gezien hadden wij ook beter na moeten denken over de dingen die we toen al constateerden.

Dit gaat ons ook niet nog een tweede keer gebeuren!
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Als die rechte rug dan een vereiste is, en je geen hond wil uit werklijnen dan zou je de Shiloh Shepherd kunnen overwegen.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Hoe is een hollandse herder eigenlijk,
vind het enorm leuke honden namelijk.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
PepperenAngel
Vaste gebruiker
Jack Russell
Contacteer:

moosje schreef:Als die rechte rug dan een vereiste is, en je geen hond wil uit werklijnen dan zou je de Shiloh Shepherd kunnen overwegen.
Die staat ook nog steeds op mijn lijstje :wink:
renee-uk
Zeer actief

PepperenAngel schreef:
renee-uk schreef:
Waar staat dat de hond zich in z'n uppie moet vermaken??

Ik heb een vrijstaand huis met aardig wat grond en heb mijn paarden aan huis. Veel werk te doen dus buiten en dat betekend dat als ik buiten ben de honden daar ook zijn. Het is helemaal omheind dus de honden kunnen nergens heen. Waarom zou hij zich persé 'in z'n uppie moeten vermaken'? Dat heb ik nergens gezegd.

Ik denk dat menig Herder er voor zou tekenen om hier te mogen wonen :wink:

Geen idee of ik een herder kan vinden die niet uit een werklijn komt maar wel een rechte rug heeft. Ik heb i.i.g. nog een jaar om te zoeken. Lukt het niet dan wordt het een ander ras. Maar ik wil persé een hond met een rechte rug!
als ie het erf moet bewaken en zijn eigen gang kan gaan komt dat niet over als fijn met de baas bezig zijn.
ik kan niet reageren op iets dat er niet staat en dat er na mijn reactie bijgezet wordt natuurlijk.
en verder weet ik niet of menig herder ervoor zou tekenen om bij jou te mogen wonen, dat ligt er maar net aan hoe je met hem bezig gaat.
de herders die ik gehad heb -en dat zijn er 7 in totaal- zouden liever in een flatje wonen als ze maar bij mij konden zijn, dan in een huis met een enorme hoeveelheid grond als dat inhield dat ze zich daar het grootste deel van de tijd zelf maar moesten vermaken :U:
ik zou me als ik jou was niet verkijken op de baasgerichtheid van dh's, odh's en zwh's, die is nogal groot namelijk.
Afbeelding

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

renee-uk schreef:ik zou me als ik jou was niet verkijken op de baasgerichtheid van dh's, odh's en zwh's, die is nogal groot namelijk.
Die is voor de gemiddelde mens op het vermoeiende af extreem groot, inderdaad.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
PepperenAngel
Vaste gebruiker
Jack Russell
Contacteer:

renee-uk schreef: als ie het erf moet bewaken en zijn eigen gang kan gaan komt dat niet over als fijn met de baas bezig zijn.ik kan niet reageren op iets dat er niet staat en dat er na mijn reactie bijgezet wordt natuurlijk.
en verder weet ik niet of menig herder ervoor zou tekenen om bij jou te mogen wonen, dat ligt er maar net aan hoe je met hem bezig gaat.
de herders die ik gehad heb -en dat zijn er 7 in totaal- zouden liever in een flatje wonen als ze maar bij mij konden zijn, dan in een huis met een enorme hoeveelheid grond als dat inhield dat ze zich daar het grootste deel van de tijd zelf maar moesten vermaken :U:
ik zou me als ik jou was niet verkijken op de baasgerichtheid van dh's, odh's en zwh's, die is nogal groot namelijk.
Ik heb nergens geschreven dat 'de hond zich in z'n uppie moet vermaken' en ook niet dat wij een 'enorme hoeveelheid grond hebben'!

Ben jij er de hele dag voor je hond of werk je? Werk je wel eens in de tuin, mest je wel eens stallen uit, ben je wel eens in de wei bezig, veeg je wel eens het erf aan of moet je onkruid verwijderen? Waar is dan je hond? Mijn honden zijn dan buiten en bij mij, lijkt me geen straf toch? Op zoek naar mollen, muizen, lekker met een bal spelen, uitgebreid in het gras in de zon luieren en je bemoeien met mensen die langs je erf komen.

Iets leuker dan de tijd doorbrengen op een flatje. Of heb je die 7 herders laten kiezen waar ze liever wilden zijn?... op een flatje de tijd doorbrengen als de baas de dingen van de dag moet doen of lekker buiten zijn met de baas en dan de dingen van de dag moeten doen??

En hoe doe je dat 's nachts, gaat'ie mee met je naar bed??
PepperenAngel
Vaste gebruiker
Jack Russell
Contacteer:

Miranda schreef:
renee-uk schreef:ik zou me als ik jou was niet verkijken op de baasgerichtheid van dh's, odh's en zwh's, die is nogal groot namelijk.
Die is voor de gemiddelde mens op het vermoeiende af extreem groot, inderdaad.
Lijkt me heerlijk!!!!
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
een klein advies , neem geen Duitse herder met een afgezakte, glijbaan rug , bij het lopen zie je ze al moeite hebben . :(:

dus let op de heup-stand , vooral bij fietsen lijkt mij dit belangrijk
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”