Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel smuldier magere pup?*update: pg 3

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Hoeveel smuldier magere pup?*update: wormen*

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

van brok gaat ie niet dood hoor :19: echt niet, zijn al hele legers honden gewoon groot mee geworden :19:
en ik heb 14 jaar lang een hond gehad die prima maat kon houden, nam gewoon wat brokken wanneer hij er trek in had.
toegegeven, niet iedere hond zal dat kunnen, maar bij voorbaat zeggen, kan niet is ook zo onnodig jezelf grenzen op leggen
't kan vast niet dus proberen we t maar niet eens, heel vreemd en nooit geschoten is altijd mis
crienepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door crienepien »

Ik kan me er wel iets bij voorstellen, die overstap op brok. Als mijn hond vlees eet is zijn ontlasting duidelijk dunner/smeuiger dan wanneer hij brok eet. Dus als hij aan de dunne is, krijgt hij tijdje geen vlees. Hij heeft vanaf pup Royal Canin gehad, deed hij het super op. Sinds 2 maanden is hij over op de Cavom, gaat ook geweldig. En 3 keer in de week krijgt hij Smuldier, maar dat merk ik gelijk aan zijn ontlasting.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

crienepien schreef:Ik kan me er wel iets bij voorstellen, die overstap op brok. Als mijn hond vlees eet is zijn ontlasting duidelijk dunner/smeuiger dan wanneer hij brok eet. Dus als hij aan de dunne is, krijgt hij tijdje geen vlees. Hij heeft vanaf pup Royal Canin gehad, deed hij het super op. Sinds 2 maanden is hij over op de Cavom, gaat ook geweldig. En 3 keer in de week krijgt hij Smuldier, maar dat merk ik gelijk aan zijn ontlasting.
Kies eens een andere KVV dan? Want dunnere ontlasting op KVV is geen gegeven hoor. Eerder andersom ;-)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Rosita Compagner schreef:
crienepien schreef:Ik kan me er wel iets bij voorstellen, die overstap op brok. Als mijn hond vlees eet is zijn ontlasting duidelijk dunner/smeuiger dan wanneer hij brok eet. Dus als hij aan de dunne is, krijgt hij tijdje geen vlees. Hij heeft vanaf pup Royal Canin gehad, deed hij het super op. Sinds 2 maanden is hij over op de Cavom, gaat ook geweldig. En 3 keer in de week krijgt hij Smuldier, maar dat merk ik gelijk aan zijn ontlasting.
Kies eens een andere KVV dan? Want dunnere ontlasting op KVV is geen gegeven hoor. Eerder andersom ;-)
waarom zou ze als haar hond het ook goed doet op brok?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
Aantal honden: 2

Re: Hoeveel smuldier magere pup?*update: aan de dunne*

Ongelezen bericht door Fiepje »

~Suzanne~ schreef:
Fiepje schreef:
S@ndr@ schreef:jij ook, makkelijker is er niet, hop bok val houden voorlopig :ok:
succes en hopelijk gaat t nu goed komen met heer, RC, is best een goed voer hoor :ok:

:E:

Dankjwel! :D
Ik vrees dat de opmerking over de brok sarcastisch was ;-(
Waarom heb je niet eerst laten onderzoeken of er wel wormen ZIJN? Dat is toch logischer dan er maar een extra belastend gif in gooien of ben ik nou gek? De ontwormingskuur zelf kan nu rot werken voor pup omdat er dus die achterstand al is.

Ik zou ZEKER overwegen om de brok aan de kant te schuiven en het gewoon te houden op Smuldier. Niet onbeperkt trouwens ;-) maar wel meermalen per dag wat aanbieden. Veel dierenartsen hebben geen benul hoe goed vlees is voor honden en verkopen zelf de brokken.. dan willen ze daar natuurlijk ook wat op verdienen.
Geef anders 2 x brok per dag (niet laten staan, dan wordt 't een verwend hondje ;-) en 2 x Smuldier.
Geen van beiden zou ik onbeperkt geven; honden kunnen geen maat houden en vreten zich dan in 1 x vol en dat is niet goed.

Sterkte met frummel!

Wie weet kom je er in de loop der tijd, als ze groeit, achter wat de kruising is / kan zijn. Niet dat dat nou belangrijk is ;-) maar wel grappig om te weten denk ik?

Suzanne
Omdat de DA er nogal zeker van leek te zijn. ook ivm haar bolle buikje.

Ik hou haar eerst maar op RC. Ga nu niet weer wisselen naar wat anders, eerst die diarree maar ver achter ons laten.
Ik wil het niet riskeren.
Vlees kan later altijd nog.

ik heb het wel de hele dag staan, maar ze hapt er zo nu en dan wat in om, en tegen het einde van de dag zit ze ongeveer rond de aanbevolen hoeveelheid verwacht ik.

Eerst maar eens gaan groeien, kan ik dan altijd verder kijken naar welk voer ik wil geven..
Ik ben niet anti brok.
Fresa krijgt Cavom, en zo nu en dan smuldier, dat gaat prima. dus hopelijk is dat voor Grava straks ook mogelijk.

Edit: ik ben inderdaad reuze benieuwd hoe ze uiteindelijk uitgroeit! :I:

En wat betreft dat honden geen maat houden, Fresa heeft ook de hele dag brokken staan, dat werkt voor haar prima. maar er zijn ongetwijfeld honden die zich helemaal te pletter vreten, dan zou het inderdaad geen aanrader zijn.
Afbeelding
Fiepje
Zeer actief

Dipsy20 schreef:Ik hoop dat je pup heel snel opknapt
En haar achterstand toch nog lekker inhaald
Zodat ze een mooie hond mag worden
En hoe is het nu met de pup van je broer
Corrigeer me als ik het fout heb die had toch ook uit zelfde nestje

klopt hoor, die heeft een reutje uit hetzelfde nest.
Die is net zo klein, qua hoogte. maar veel minder mager.
Ook stevigere ontlasting dan Grava.
Hij zou vandaag de dierenarts even bellen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dan klopt de kruising gewoon niet , maar een leuke toverbal is ook niet weg, leuk om te zien hoe t zich ontwikkeld :mrgreen:
Fiepje
Zeer actief

S@ndr@ schreef:dan klopt de kruising gewoon niet , maar een leuke toverbal is ook niet weg, leuk om te zien hoe t zich ontwikkeld :mrgreen:

Is absoluut waar! :lol1:
Dan maar niet de origineel aangeschafte kruising, als ze maar gezond en lief is.
Al wordt het een tekkel met een herder-look... weer es wat anders ;)
Afbeelding
gz
Actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door gz »

Je hondje mag blij zijn met dit baasje. Krijgt hij toch zorg die hij schijnbaar even nodig heeft. Veel succes en komt vast en zeker helemaal goed! Dat hij maar snel groeien mag.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

renee-uk schreef:
Rosita Compagner schreef:
waarom zou ze als haar hond het ook goed doet op brok?
ik zeg niks over brok Renée, alleen over de smuldier die crienepien (niet ts volgens mij) zelf benoemd. Niet paranoïde worden.
Fiepje
Zeer actief

Ik heb niks tegen brok, smuldier etc. ik denk dat je dat moet geven waar je hond het goed op doet.
Wat dat ook moge zijn.

Fresa kan alles prima verwerken, maar ik heb zelf het gevoel dat Grava het voorlopig even bij 1 soort moet houden, en wanneer ze lekker op gewicht is kan ik altijd nog kijken of ik iets van smuldier bij wil/kan geven.

Eerst maar goed groeien en opgevoed worden, want ondanks haar ondermaatse verschijning blijft het natuurlijk gewoon een pup met de nodige streken. ;)
Afbeelding
Fiepje
Zeer actief

Net terug van de dierenarts voor de enting.
Die hadden we iets uitgesteld omdat dierenarts en ik vonden dat ze eerst maar wat moest groeien etc.

De dierenarts was ernstig onder de indruk van mijn vetmest skills :pffff: :mrgreen:

Hij vind haar er al vele malen beter uit zien, en moet zo door gaan. :lol1:

Over 3 weken de vervolg enting.

Tot zover dus mijn te magere pupje, die niet langer te mager is :cheer:

Om het enigzins in de categorie voeding te houden, ze krijgt nog steeds RC en blijf dat nog even voeren voorlopig.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”