lets have fun schreef:evs schreef:Char7 schreef:Ik begrijp echt helemaal niets van je post... heb ik iets gemist?
En een dingo? Is dit serieus?
ja een dingo
omdat ik opzoek was naar mensen die op het oer type vallen maar net wat makkelijke in de omgang als een dingo,had ik een adv op marktplaats staan
ik zat nog niet bij het honden forum
zonder dat iemand mij heeft gebelt voor informatie is er toen een topic gestart
bij mijn kennis making met het honden forum is wederom veel gesproken over mijn dingo en het wel of niet krijgen van een nest
omdat men het interesant vond is er gevraagt of ik de discusie ergens anders wil opstarten
dat heb ik bij deze dus gedaan
het is jammer als alles weer opnieuw gevraagt moet worden vandaar het verzoek op in te lezen
Ik heb jouw andere topics doorgeworsteld en ik vind geen antwoorden op mijn vragen
Dus nogmaals:
lets have fun schreef:Ik vind het gegeven dingo kruisen ontzettend intrigerend. Niet dat ik er zelf 1 wil, dat gaat toch niet passen, maar toch
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de dingo van ts. Is dat een hond voor in huis? Kun je ermee wandelen in een druk park? Loslopen? Of is het meer een hond voor op een groot terrein en in een kennel? Wat heeft een dingo nodig om gelukkig te zijn. Moet ie elke dag weer heel veel kilometers maken of valt dat mee?
Nou ja, dat soort dingen dus.
ik zal er per keer een klein beetje van vertellen
ja wandelen veel en vaak
ik woon ik een natuur gebied en laat haar regelmatig los
ze loop in een boog om mensen heen
een vreemde zal zij buiten niet benaderen
met honden doet ze het wel goed
bij een hond die te opdringerig is laat ze haar tanden zie
het duurt ongeveer vijf min voordat ze voorzichtig met een vreemde hond gaat spelen
ze is halve dagen binnen en halve dagen buiten op een groot terrein
in een kennel is ze nog nooit geweest
aan de riem kan ze goed over de markt
vreemde kunnen haar niet aaien ,het blijft bij een brokje uit de hand eten
ze houd er ontzetten van om gekroelt te worden ,voornamelijk door de mannen binnen de roedel
bij vrouwen binnen de roedel geeft ze aan wanneer ze aandacht van ze wil en wanneer niet
in de eerste twee jaar heeft ze diverse bankstellen gesloopt
sinds een jaar is dat gestopt
ze heeft totaal geen voerbakken nijd en is dol op ficandellen
niet dat we die in haar voer stoppen maar als we die eten komt ze stukjes uiterst voorzichtig uit je mond pakken
wij hebben buiten de drie honden nog drie varkens in huis , snachts slapen ze gezamelijk op de bank
ik denk dat een dingo een klein roedel nodig heeft en alleen niet gelukkig is
ze moeten de vrijheid hebben om op hoogte te kunnen zitten zoals de tafel
iets stelen is haar tweede natuur wij laten haar dit doen
soms steelt ze om het stelen en soms om het te ruilen (aansteker voor een pensstaafje bijv)
af en toe worden we uitgenodigt voor een huil concert , hoe meer roedel leden mee huilen hoe beter
hoewel zij diverse comando,s snap is ze alleen bereid deze op te volgen als het haar schikt
als wij haar zouden drillen zou ze daar niet gelukkig van worden
om te weten wat er zo geweldig aan haar is moet haar kennen zoals wij haar kennen
ook zij kent ons beter dan een gewone hond