Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dingo kruisen met zwitserse witte herder

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

lets have fun

Re: dingo kruisen met zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik vind het gegeven dingo kruisen ontzettend intrigerend. Niet dat ik er zelf 1 wil, dat gaat toch niet passen, maar toch :mrgreen:

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de dingo van ts. Is dat een hond voor in huis? Kun je ermee wandelen in een druk park? Loslopen? Of is het meer een hond voor op een groot terrein en in een kennel? Wat heeft een dingo nodig om gelukkig te zijn. Moet ie elke dag weer heel veel kilometers maken of valt dat mee?
Nou ja, dat soort dingen dus.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Inge O schreef:
Fizgig schreef:Psies, ik vind ook, fokken met wilde dieren moet je gewoon niet willen omdat het wilde dieren zijn. Domesticatie, is een proces van eeuwen. Dat kun je niet even overslaan.
dat hoef je niet over te slaan omdat een dingo al gedomesticeerd IS maar daarna weer verwilderd - da's heel wat anders dan echt wild. eigenlijk zijn ze zo beschouwd dus geen diersoort maar een verwilderd hondenras.
Ja nou ben ik in de war, hahaha. Ik vind gewoon dat de mens zich teveel met de natuur bemoeit en alle problemen die daardoor ontstaan, ik vind dat we die dus ook moeten aanpakken en proberen op te lossen.

Misschien is het wel beter of okee dat de dingo in het wild uitsterft. Maar die beslissing ligt meer in handen van de Australiërs. En die willen de dingo nu dus wel laten overleven.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Fizgig schreef:
Inge O schreef:
Fizgig schreef:Psies, ik vind ook, fokken met wilde dieren moet je gewoon niet willen omdat het wilde dieren zijn. Domesticatie, is een proces van eeuwen. Dat kun je niet even overslaan.
dat hoef je niet over te slaan omdat een dingo al gedomesticeerd IS maar daarna weer verwilderd - da's heel wat anders dan echt wild. eigenlijk zijn ze zo beschouwd dus geen diersoort maar een verwilderd hondenras.
Ja nou ben ik in de war, hahaha. Ik vind gewoon dat de mens zich teveel met de natuur bemoeit en alle problemen die daardoor ontstaan, ik vind dat we die dus ook moeten aanpakken en proberen op te lossen.

Misschien is het wel beter of okee dat de dingo in het wild uitsterft. Maar die beslissing ligt meer in handen van de Australiërs. En die willen de dingo nu dus wel laten overleven.
Je vind dat de mens zich teveel met natuur bemoeit maar de mens moet wel ingrijpen om ze te redden.
Hoe dubbel.
Bemoeien is bemoeien toch .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Fizgig
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Fizgig schreef:
Inge O schreef:

Je vind dat de mens zich teveel met natuur bemoeit maar de mens moet wel ingrijpen om ze te redden.
Hoe dubbel.
Bemoeien is bemoeien toch .
Nee. We moeten de bende opruimen die we zelf hebben gemaakt. Dat is nu eenmaal zo. De mensheid is niet één geheel natuurlijk en bestaat uit mensen met verschillende meningen. De schade herstellen die een ander heeft gemaakt, is iets wat overal op de wereld gebeurt. Gelukkig maar.
bouvierpoedel
Zeer actief

Die schade kun je wel proberen op te gaan lossen en er een paar boompjes en beschermings projecten tegen aan kwakken.
Maar punt is dat je niet meer terug kan en het leed al geschied is en je het beter los kunt laten.
We gaan toch naar de kloten , komen steeds meer mensen bij en we worden steeds ouder door de goede zorg en willen allemaal vreten ,gas ,licht ,water en een auto voor de deur en allemaal een leuke inrichting en hhebbedingetjes.
veel plezier met redden zouk zeggen.
Fizgig
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Die schade kun je wel proberen op te gaan lossen en er een paar boompjes en beschermings projecten tegen aan kwakken.
Maar punt is dat je niet meer terug kan en het leed al geschied is en je het beter los kunt laten.
We gaan toch naar de kloten , komen steeds meer mensen bij en we worden steeds ouder door de goede zorg en willen allemaal vreten ,gas ,licht ,water en een auto voor de deur en allemaal een leuke inrichting en hhebbedingetjes.
veel plezier met redden zouk zeggen.
Ik was zelf eigenlijk alleen van plan om de bijen te redden, hahahaha. Maar ik hoef ook geen dingo.
evs
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Labrador
dingo
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door evs »

Char7 schreef:Ik begrijp echt helemaal niets van je post... heb ik iets gemist?

En een dingo? Is dit serieus?
ja een dingo

omdat ik opzoek was naar mensen die op het oer type vallen maar net wat makkelijke in de omgang als een dingo,had ik een adv op marktplaats staan
ik zat nog niet bij het honden forum
zonder dat iemand mij heeft gebelt voor informatie is er toen een topic gestart
bij mijn kennis making met het honden forum is wederom veel gesproken over mijn dingo en het wel of niet krijgen van een nest
omdat men het interesant vond is er gevraagt of ik de discusie ergens anders wil opstarten
dat heb ik bij deze dus gedaan
het is jammer als alles weer opnieuw gevraagt moet worden vandaar het verzoek op in te lezen
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Waarom wil je overigens kruisen met de witte herder? Waarom geen labrador of poedel bijvoorbeeld.
En ik vraag me af hoe een dingo (kruising) makkelijker zou zijn dan een oertype hond, zouden ze niet gewoon dezelfde hondse gewoontes erop nahouden?
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

evs schreef:

ja een dingo

omdat ik opzoek was naar mensen die op het oer type vallen maar net wat makkelijke in de omgang als een dingo,had ik een adv op marktplaats staan
bij mijn kennis making met het honden forum is wederom veel gesproken over mijn dingo en het wel of niet krijgen van een nest
omdat men het interesant vond is er gevraagt of ik de discusie ergens anders wil opstarten
het is jammer als alles weer opnieuw gevraagt moet worden vandaar het verzoek op in te lezen
Ik heb jouw andere topics doorgeworsteld en ik vind geen antwoorden op mijn vragen :denken:

Dus nogmaals:
lets have fun schreef:Ik vind het gegeven dingo kruisen ontzettend intrigerend. Niet dat ik er zelf 1 wil, dat gaat toch niet passen, maar toch :mrgreen:

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de dingo van ts. Is dat een hond voor in huis? Kun je ermee wandelen in een druk park? Loslopen? Of is het meer een hond voor op een groot terrein en in een kennel? Wat heeft een dingo nodig om gelukkig te zijn. Moet ie elke dag weer heel veel kilometers maken of valt dat mee?
evs
Actief
Labrador
dingo

flamme schreef:
laeken schreef:Ik zie geen enkel probleem met deze kruising. In elk geval niet meer dan met Saarloos of Tjechen. En ook denk ik dat de gemiddelde persoon beter af is met een kruising herder/dingo dan met een kruising pitbull/boerboel. Allemaal leuk en aardig maar waarom een dingo witte herder echt niet kan en een poolhond/wolf ineens wel omdat dat een leuke lieve tamaskan is begrijp ik dus helemaal niet.
Een poolhond/wolf vind ik ook geen goede kruising :wink: . Een pitt/boerboel ook niet.
Ik ben niet voor het kruisen met wilde dieren. Boter op mijn hoofd door het ras wat ik bezit, Oh ja, vast wel. Heb ooit een hybride aangeboden gekregen. Nee dus, die hoef ik niet.
wat is een saarloos ,en hoe is die ontstaan
en wie weet wat een dingo is en hoe is die ontstaan
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

evs schreef:
flamme schreef:
laeken schreef:Ik zie geen enkel probleem met deze kruising. In elk geval niet meer dan met Saarloos of Tjechen. En ook denk ik dat de gemiddelde persoon beter af is met een kruising herder/dingo dan met een kruising pitbull/boerboel. Allemaal leuk en aardig maar waarom een dingo witte herder echt niet kan en een poolhond/wolf ineens wel omdat dat een leuke lieve tamaskan is begrijp ik dus helemaal niet.
Een poolhond/wolf vind ik ook geen goede kruising :wink: . Een pitt/boerboel ook niet.
Ik ben niet voor het kruisen met wilde dieren. Boter op mijn hoofd door het ras wat ik bezit, Oh ja, vast wel. Heb ooit een hybride aangeboden gekregen. Nee dus, die hoef ik niet.
De saarloos is eind jaren 30 ontstaan uit een wolf en een herder maar gezien je interesse in dieren met overgedragen zul je dat best weten :wink:

Een dingo is heel lang geleden ontstaan op onbekende wijze.

Eind jaren 30 waren er wat andere ideeën dan nu. Daarbij is het percentage wolf in de saarloos van nu te verwaarlozen. De aangeboden hybride heb ik afgewezen omdat ik van mening ben dat deze niet thuishoren in de maatschappij. Van dingo's heb ik gelezen en gehoord dat ze op dezelfde wijze leven als wolven. Dat ze wel degelijk gevaarlijk kunnen zijn met name voor kleine kinderen. Ik vind het leuke beesten hoor, daar wil ik niks aan afdoen. Ik houd er alleen niet van om met de kennis en de maatschappij die we nu hebben kruisingen van "wilde" dieren op de wereld te zetten.

Ik zou echter best een foto van jouw dingo willen zien?
Waar heb je de dingo vandaan en hoe is het karakter? Met name naar kinderen en naar andere honden (buiten de roedel dus)
evs
Actief
Labrador
dingo

lets have fun schreef:
evs schreef:

ja een dingo

Ik heb jouw andere topics doorgeworsteld en ik vind geen antwoorden op mijn vragen :denken:

Dus nogmaals:
lets have fun schreef:Ik vind het gegeven dingo kruisen ontzettend intrigerend. Niet dat ik er zelf 1 wil, dat gaat toch niet passen, maar toch :mrgreen:

ik zal er per keer een klein beetje van vertellen
ja wandelen veel en vaak
ik woon ik een natuur gebied en laat haar regelmatig los
ze loop in een boog om mensen heen
een vreemde zal zij buiten niet benaderen
met honden doet ze het wel goed
bij een hond die te opdringerig is laat ze haar tanden zie
het duurt ongeveer vijf min voordat ze voorzichtig met een vreemde hond gaat spelen

ze is halve dagen binnen en halve dagen buiten op een groot terrein
in een kennel is ze nog nooit geweest
aan de riem kan ze goed over de markt
vreemde kunnen haar niet aaien ,het blijft bij een brokje uit de hand eten

ze houd er ontzetten van om gekroelt te worden ,voornamelijk door de mannen binnen de roedel
bij vrouwen binnen de roedel geeft ze aan wanneer ze aandacht van ze wil en wanneer niet
in de eerste twee jaar heeft ze diverse bankstellen gesloopt
sinds een jaar is dat gestopt
ze heeft totaal geen voerbakken nijd en is dol op ficandellen
niet dat we die in haar voer stoppen maar als we die eten komt ze stukjes uiterst voorzichtig uit je mond pakken
wij hebben buiten de drie honden nog drie varkens in huis , snachts slapen ze gezamelijk op de bank
ik denk dat een dingo een klein roedel nodig heeft en alleen niet gelukkig is
ze moeten de vrijheid hebben om op hoogte te kunnen zitten zoals de tafel
iets stelen is haar tweede natuur wij laten haar dit doen
soms steelt ze om het stelen en soms om het te ruilen (aansteker voor een pensstaafje bijv)
af en toe worden we uitgenodigt voor een huil concert , hoe meer roedel leden mee huilen hoe beter
hoewel zij diverse comando,s snap is ze alleen bereid deze op te volgen als het haar schikt
als wij haar zouden drillen zou ze daar niet gelukkig van worden

om te weten wat er zo geweldig aan haar is moet haar kennen zoals wij haar kennen
ook zij kent ons beter dan een gewone hond
Fizgig
Zeer actief

flamme schreef: Waar heb je de dingo vandaan
Kijk, dat bedoel ik dus. Deze dingo kwam uit een dierentuin in Berlijn en was clandestien bij particulieren belandt. Via marktplaats kwam Ts eraan. Klinkt inderdaad alsof er geen dingo uit het wild is gepikt. Alleen, waar kwam die dingo vandaan voordat ie in een dierentuin (legaal) naar Berlijn werd gebracht? Oja! Australië natuurlijk! En zo komt de dingo eigenaar, aan hun dingo. Particulieren mogen ze namelijk niet exporteren maar dierentuinen wel natuurlijk, met de juiste papieren.
evs
Actief
Labrador
dingo

flamme schreef:
evs schreef:
flamme schreef:
De saarloos is eind jaren 30 ontstaan uit een wolf en een herder maar gezien je interesse in dieren met overgedragen zul je dat best weten :wink:

Een dingo is heel lang geleden ontstaan op onbekende wijze.

Eind jaren 30 waren er wat andere ideeën dan nu. Daarbij is het percentage wolf in de saarloos van nu te verwaarlozen. De aangeboden hybride heb ik afgewezen omdat ik van mening ben dat deze niet thuishoren in de maatschappij. Van dingo's heb ik gelezen en gehoord dat ze op dezelfde wijze leven als wolven. Dat ze wel degelijk gevaarlijk kunnen zijn met name voor kleine kinderen. Ik vind het leuke beesten hoor, daar wil ik niks aan afdoen. Ik houd er alleen niet van om met de kennis en de maatschappij die we nu hebben kruisingen van "wilde" dieren op de wereld te zetten.

Ik zou echter best een foto van jouw dingo willen zien?
Waar heb je de dingo vandaan en hoe is het karakter? Met name naar kinderen en naar andere honden (buiten de roedel dus)
als een dingo in de natuur leven ze meer als een wolf

als je een wolf in huis neemt is die wolf een getemde wolf

als je een dingo in huis neemt is die als een getamde wolf met gedomestiseerde trekjes

onze dingo is de meest dominante van het nest , tevens de beste leider

van anderen mensen met twee dingo,s weet ik dat een van deze zich na voorzichtige benadering zich laten aaien door vreemde
evs
Actief
Labrador
dingo

Lief schreef:Waarom wil je overigens kruisen met de witte herder? Waarom geen labrador of poedel bijvoorbeeld.
En ik vraag me af hoe een dingo (kruising) makkelijker zou zijn dan een oertype hond, zouden ze niet gewoon dezelfde hondse gewoontes erop nahouden?
een herder is op het randje van oertype en net niet meer
de meest felle herder vindt ik de collie
collie dingo is al gedaan enis nu zelfs een ras
de meest goedaardige herder vindt ik de zwitserse witte herder
labrador dingo bestaat ook al
poedel is ook behoorlijk fel en voor de intelgentie hoef je het niet te doen
de dingo is slim genoeg
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

evs schreef:
een herder is op het randje van oertype en net niet meer[
Vind je? Ik vind herders best wel behoorlijk gedomesticeerd iha.
Als ik het tegenovergestelde van mijn eigen honden moet noemen qua karakter beschrijf ik vaak herders eigenlijk.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Om eerlijk te zijn zou ik ook op de witte herder komen. Deze honden geven nl de meest prachtige pups met andere rassen. Mooi bleek met toch veel pigment op de huid, mooi type en toch ook hele mooie gangen.
Wel zou ik alleen gaan voor een zeer stabiele witte herder. Die kunnen nl neigen naar zenuwen en stressig gedrag. Dat zou ik niet terug willen zien in een nest kruising dingo's. Dan wil je nl zoveel mogelijk van het uiterlijk behouden en vooral de mooie karaktereigenschappen. Vreemde dingen afblaffen buiten en veel zenuwachtig piepen en bang zijn zal daar niet bij horen.

Is de dingo de teef of de reu?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Hoeveel kinderen zijn er aangevallen en opgegeten door dingo's .?
En hoeveel kinderen zijn er aangevallen door huishonden.?
Die laatste word dan wel alles recht gelult en meestal zal het wel aan de ouders of het kind zelf hebben gelegen.
Maar bij een dingo is het pats boem gelijk een wilde kindermoordenaar.
hahaha vreemd hoor.

Je mag wel een rashond in huis halen waar wolf doorheen zit ,bekend als echt wild dier.
Maar je mag geen nest fokken met een hond die verwilderd is.
Fizgig
Zeer actief

Nou, deze dingo komt uit een dierentuin he. Flamme zegt toch al dat er voor Saarloos pups en andere wolfshonden en hybrides, zowat geen baasjes te vinden zijn? Ik vraag me af of mensen wel weten wat ze in huis nemen als ze zulke pups op marktplaats zien staan en denken, goh, leuk. Dat vind ik niet helemaal fair, eigenlijk horen dat soort advertenties gewoon op daarvoor bestemde plekken, een eigen site bijvoorbeeld. Op een eigen site kun je ook veel meer informatie plaatsen waardoor de kans dat je de juiste baasjes vindt, groter wordt.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Fizgig schreef:Nou, deze dingo komt uit een dierentuin he. Flamme zegt toch al dat er voor Saarloos pups en andere wolfshonden en hybrides, zowat geen baasjes te vinden zijn? Ik vraag me af of mensen wel weten wat ze in huis nemen als ze zulke pups op marktplaats zien staan en denken, goh, leuk. Dat vind ik niet helemaal fair, eigenlijk horen dat soort advertenties gewoon op daarvoor bestemde plekken, een eigen site bijvoorbeeld. Op een eigen site kun je ook veel meer informatie plaatsen waardoor de kans dat je de juiste baasjes vindt, groter wordt.
Nee dat zeg ik niet hoor :wink: dat er zowat geen baasjes te vinden zijn. Wel dat ik geen hybride wil en dat ik denk dat via MP de verkeerde mensen interesse gaan tonen en zo wellicht het idee kan ontstaan dat er veel serieuze interesse is in een dergelijke kruising.

Overigens zeg ik ook niet wat Kees zegt :wink:
Het lijkt me dus zinvol dat ik me terugtrek uit deze discussie. Ik krijg woorden in mijn mond gelegd die ik niet geschreven heb.
Ik kan vast qua gedrag van dingo's veel leren van TS :ok: dat maakt niet dat ik het eens ben met een nestje fokken. Zelfs niet als ik zelf een Saarlooswolfhond in huis heb.

Ik wens TS verder veel succes met zijn plannen en hoop op foto's van zijn dingo :ok:
evs
Actief
Labrador
dingo

flamme schreef:
Fizgig schreef:Nou, deze dingo komt uit een dierentuin he. Flamme zegt toch al dat er voor Saarloos pups en andere wolfshonden en hybrides, zowat geen baasjes te vinden zijn? Ik vraag me af of mensen wel weten wat ze in huis nemen als ze zulke pups op marktplaats zien staan en denken, goh, leuk. Dat vind ik niet helemaal fair, eigenlijk horen dat soort advertenties gewoon op daarvoor bestemde plekken, een eigen site bijvoorbeeld. Op een eigen site kun je ook veel meer informatie plaatsen waardoor de kans dat je de juiste baasjes vindt, groter wordt.
Nee dat zeg ik niet hoor :wink: dat er zowat geen baasjes te vinden zijn. Wel dat ik geen hybride wil en dat ik denk dat via MP de verkeerde mensen interesse gaan tonen en zo wellicht het idee kan ontstaan dat er veel serieuze interesse is in een dergelijke kruising.

Overigens zeg ik ook niet wat Kees zegt :wink:
Het lijkt me dus zinvol dat ik me terugtrek uit deze discussie. Ik krijg woorden in mijn mond gelegd die ik niet geschreven heb.
Ik kan vast qua gedrag van dingo's veel leren van TS :ok: dat maakt niet dat ik het eens ben met een nestje fokken. Zelfs niet als ik zelf een Saarlooswolfhond in huis heb.

Ik wens TS verder veel succes met zijn plannen en hoop op foto's van zijn dingo :ok:
ik vond het erg prettig dat je van je hebt laten horen
en hoop dat je begrijpt dat er niet zomaar een nestje komt
belangstelling voor een kruising is niet genoeg
een pup zal ook goed terecht moeten komen
evs
Actief
Labrador
dingo

laeken schreef:Daarnaast vraagt niemand de topicstarter hoe het karakter en de omgang met zijn dingo verloopt? Misschien dat dat ook wel belangrijk is. Ik heb nu 1 keer dingo's in het echt gezien. Die waren heel erg lief en speels. Dus op basis daarvan zeg ik dat het best moet kunnen. En dat waren echte dingo's. Geen kruisingen. Leken voor mij wel blije speelse poolhondjes oid. :D Cleo-achtige hondjes. Beetje overdreven in de lichaamstaal maar verder heel aardig.
voor het merendeel is het te moeilijk om een dingo als huisdier te houden
ik probeer daarom veelal de nadelige kanten te vernoemen
maar je hebt wel gelijk ze zijn ook heel lief en speels
Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rahne »

laeken schreef: Als ik morgen een Tamaskan neem dan zegt iedereen WAUW! Wat een mooie hond. Ondanks dat er rustig 30% wolf in zit.
Er zit geen 30% wolf in de Tamaskan, bij lange na niet.
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
Fizgig
Zeer actief

flamme schreef: Ik zie het in de hybridewereld, het is gewoon heel lastig om juiste baasjes te vinden.
Dit was waar ik op reageerde eigenlijk, flamme, de hybridewereld is dus iets anders als Saarloos honden? Want als dat zo is, dat wist ik niet. Een Saarloos is toch een hybride?
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

@evs, nee ik begrijp dat je er wel meer van weet dan de gemiddelde medemens zeg maar :ok:

Fizgig schreef:
flamme schreef: Ik zie het in de hybridewereld, het is gewoon heel lastig om juiste baasjes te vinden.
Dit was waar ik op reageerde eigenlijk, flamme, de hybridewereld is dus iets anders als Saarloos honden? Want als dat zo is, dat wist ik niet. Een Saarloos is toch een hybride?

Dat is een ander onderwerp eigenlijk. Zal ik even aanmaken. Anders wordt dit topic misschien vervuilt.
Staat onder hondenrassen :ok:
evs
Actief
Labrador
dingo

Rahne schreef:
laeken schreef: Als ik morgen een Tamaskan neem dan zegt iedereen WAUW! Wat een mooie hond. Ondanks dat er rustig 30% wolf in zit.
Er zit geen 30% wolf in de Tamaskan, bij lange na niet.
inderdaad heel mooi
bouvierpoedel
Zeer actief

Vraag mij af hoe die tamaskan en saarloos gefokt is.
Is er een xsing wolf gedaan en met de 1e generatie weer terug gefokt op de hond of is de eerste generatie wolf onderling verder gefokt F1 x F1.
Zonder inbreng van andere honden of wolfen.
Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rahne »

bouvierpoedel schreef:Vraag mij af hoe die tamaskan en saarloos gefokt is.
Is er een xsing wolf gedaan en met de 1e generatie weer terug gefokt op de hond of is de eerste generatie wolf onderling verder gefokt F1 x F1.
Zonder inbreng van andere honden of wolfen.
Ik heb niet zoveel verstand van de Saarloos maar kan wel zeggen dat de Saarloos echt gefokt is uit Wolf x Duitse Herder, en bij de Tamaskan is het een grote mengelmoes van vanalles en nog wat.
Bij de Tamaskan is niet gekruist met pure wolf, wat er wel inzit oa.:
- Siberische Husky
- Tsjechoslowaakse Wolfhond
- Saarloos Wolfhond
- Duitse Herder
- Alaskan Malamute
- Amerikaanse Wolfhond

De Tamaskan heeft een rasstandaard, en honden die daar (redelijk) aan voldoen qua uiterlijk en temperament zijn vaak mixen die de bovenstaande rassen in zich hebben. Deze honden worden onderling gekruist en daarvan worden de pups geselecteerd die het meest aan de standaard voldoen, en die worden dan verder gebruikt voor de fok.
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
dit is een trol, want dit kan niet waar zijn .. :80: :80: :80:

hij wil ons uit de tent lokken

denken jullie echt niet dat de Autraliers hier al niet aan gedacht zouden hebben ?.. :LOL: :denken:
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Pakdebal schreef:.
dit is een trol, want dit kan niet waar zijn .. :80: :80: :80:

hij wil ons uit de tent lokken
Kun je niet zomaar zeggen/denken hè :D
Afbeelding
Plaats reactie