Blijkt dat je niet zo goed gelezen hebt, we wilde niet nog eens laten gebeuren dat een vrolijk kitten de weg opspringt en doodgereden word, daarom wilde we een wat rustigere kat!toots schreef:Ik heb alleen het verhaal van Ts gelezen en ben afgehaakt bij omdat we het niet nog eens wilde laten gebeuren hebben we een kat uit het assiel gehaald.
sorrie hoor maar als je dat niet nog eens wil laten gebeuren dan haal je niet nog een kat.
Ik vind het verschrikkelijk dat als je weet dat je hondje een konijn dood bijt en een kat flink te grazen neemt toch de verantwoording niet neemt en het houd bij de hond en aan de hond gaat werken etc.
Ik kan hier geen respect voor hebben.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik heb een hekel aan onze hond gekregen.....
Moderator: moderatorteam
-
Chantal
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Teckel en Jack Russel
- Aantal honden: 2
Re: Ik heb een hekel aan onze hond gekregen.....
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Wat doen jullie verder met haar qua beweging en training en leuks?
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Ik heb inderdaad niet goed gelezentekkel schreef:
Een xtekkel, en ik heb het over mijn tekkel![]()
Overigens: sjuul greep die man toen hij haar in haar nekvel greep. Tsja.....
-
Chantal
- Vaste gebruiker
We wonen op een boerderijtje, ze komt dus genoeg buiten. In het verleden heeft ze wel behendigheid gedaan.DebbieZ schreef:Wat doen jullie verder met haar qua beweging en training en leuks?
- DebbieZ
- Zeer actief
de hond heeft meerdere keren katten te grazen genomen, waarvan twee uiteindelijk doodgebeten. Dat hebben jullie laten gebeuren. Dat het kitten is doodgereden en niet doodgebeten is niet te danken aan jullie inzicht. Dat is gewoon toeval. Dat is echt niet de verantwoordelijkheid van de hond. Hond bijt katten was helder genoeg na 1 of 2 keer.Chantal schreef:
Blijkt dat je niet zo goed gelezen hebt, we wilde niet nog eens laten gebeuren dat een vrolijk kitten de weg opspringt en doodgereden word, daarom wilde we een wat rustigere kat!
-
Chantal
- Vaste gebruiker
Tja, dat de eerste keer Sjuul gevochten heeft met de 4 maandn oude kitten, wat overigens 1 keer is gebeurd, hebben wij inderdaad niet hoog opgenomen. Kat was ook niet gewond.DebbieZ schreef:de hond heeft meerdere keren katten te grazen genomen, waarvan twee uiteindelijk doodgebeten. Dat hebben jullie laten gebeuren. Dat het kitten is doodgereden en niet doodgebeten is niet te danken aan jullie inzicht. Dat is gewoon toeval. Dat is echt niet de verantwoordelijkheid van de hond. Hond bijt katten was helder genoeg na 1 of 2 keer.Chantal schreef:
Blijkt dat je niet zo goed gelezen hebt, we wilde niet nog eens laten gebeuren dat een vrolijk kitten de weg opspringt en doodgereden word, daarom wilde we een wat rustigere kat!
Mijn ouders hun honden vechten ook regelmatig, en kunnen daarnaast ook heerlijk met elkaar overweg! Een incident kan altijd voorkomen. Het was echt niet zo dat het kitten en Sjuul continue ruzie hadden, in tegendeel. Dit was uiteraard voor de andere 2 katten.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Wat een heftig verhaal..
Hoe reageert Sjuul normaal gesproken op (kleine) kinderen?
Een hond die kleine(re) dieren doodt, hoeft geen kinderen aan te vallen natuurlijk, maar prettig zal ik ook niet zitten met zo'n hond in huis.
Hoe reageert je man op haar en de incidenten?
Hoe reageert Sjuul normaal gesproken op (kleine) kinderen?
Een hond die kleine(re) dieren doodt, hoeft geen kinderen aan te vallen natuurlijk, maar prettig zal ik ook niet zitten met zo'n hond in huis.
Hoe reageert je man op haar en de incidenten?
-
Chantal
- Vaste gebruiker
Tot nu toe reageert ze lief naar de kleine, maar ze mag van mij dan ook niet heel dichtbij hem komen!
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Oo mannen. Als ik er niet op zou vallen, had ik hem allang bij het grof vuil gezet, hahaha. Soms denk ik, was ik maar lesbisch, dat gaat vast makkelijker met compromissen sluiten. Zal wel niet waar zijn trouwens.
Ik zou zelf denken, dat je zou kunnen zeggen, okee, we houden haar, maar dan zonder katten/konijnen erbij en als ze bij de baby is, begeleid of niet, met muilkorf om. En dan met haar gaan trainen op gehoorzaamheid oid. Is dat een idee? Hij zal toch over de brug moeten komen op één of andere manier. Jij doet dan al flink water bij de wijn, want wat jou betreft, kan ze vertrekken.
Ik zou zelf denken, dat je zou kunnen zeggen, okee, we houden haar, maar dan zonder katten/konijnen erbij en als ze bij de baby is, begeleid of niet, met muilkorf om. En dan met haar gaan trainen op gehoorzaamheid oid. Is dat een idee? Hij zal toch over de brug moeten komen op één of andere manier. Jij doet dan al flink water bij de wijn, want wat jou betreft, kan ze vertrekken.
-
Chantal
- Vaste gebruiker
Fizgig schreef:Oo mannen. Als ik er niet op zou vallen, had ik hem allang bij het grof vuil gezet, hahaha. Soms denk ik, was ik maar lesbisch, dat gaat vast makkelijker met compromissen sluiten. Zal wel niet waar zijn trouwens.
Dank je wel, inderdaad is dat wat er nu afgesproken is, moest gewoon even mijn verhaal kwijt, en even weten of ik nou zo onredelijk was.
Trainen is wel een optie, maar wat dat betreft met wandelen, of wat dan ook, luistert ze perfect. Als we uit de auto stappen, is de teckel al gevlogen, Sjuul blijft wachten tot wij zeggen dat ze eruit mag etc.
We hebben een nieuw bankstel, en ik wilde proberen ze niet meer op de bank te hebben, de teckel trekt zich er niets van aan, Sjuul zal je niet meer op de bank vinden!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
doe maar herplaatsen naar een gezin zonder kinderen, katten en andere huisdieren.
mensenkinderen hoe kun je dit toch allemaal laten gebeuren
mensenkinderen hoe kun je dit toch allemaal laten gebeuren

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Liesbeth
- Zeer actief
Als ik het zo lees is het een hond(je) die teveel privileges heeft gekregen en niet echt als hond is gezien (door je man en zijn ouders).
Ik begrijp echt dat je een hekel aan de hond hebt gekregen en ik vermoed dat dat niet alleen is omdat ze makkelijk bijt, maar ook omdat ze een wig tussen jou en je man drijft. Het op scherp gaan spelen zou ik nu niet doen, daar heeft iedereen later spijt van.
Misschien is het verstandig om eens rustig met je man om tafel te gaan zitten om te gaan zoeken naar een oplossing waar jullie beiden tevreden mee kunnen zijn. Ik zou dan iig opperen om een gedragstherapeut in de arm te nemen. Wellicht neemt je man meer van die GT aan dan van jou.
Sterkte, makkelijk is zoiets niet.
Ik begrijp echt dat je een hekel aan de hond hebt gekregen en ik vermoed dat dat niet alleen is omdat ze makkelijk bijt, maar ook omdat ze een wig tussen jou en je man drijft. Het op scherp gaan spelen zou ik nu niet doen, daar heeft iedereen later spijt van.
Misschien is het verstandig om eens rustig met je man om tafel te gaan zitten om te gaan zoeken naar een oplossing waar jullie beiden tevreden mee kunnen zijn. Ik zou dan iig opperen om een gedragstherapeut in de arm te nemen. Wellicht neemt je man meer van die GT aan dan van jou.
Sterkte, makkelijk is zoiets niet.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Nou, het is ook wel een naar verhaal. Kan me voorstellen dat je daar best kwaad over bent op je man. Iedereen moet wel veilig zijn, vind ik. Als je dat niet af kunt spreken, wat is er dan wel belangrijk. Als ze goed te trainen is, op dit forum vind je allerlei methodes. De voerdummy, clickeren, gehoorzaamheidstraining. Ook hondensport kan helpen met de gehoorzaamheid. Als je de zoekfunctie gebruikt, vind je van alles over dit soort onderwerpen. Succes iig.Chantal schreef:Fizgig schreef:Oo mannen. Als ik er niet op zou vallen, had ik hem allang bij het grof vuil gezet, hahaha. Soms denk ik, was ik maar lesbisch, dat gaat vast makkelijker met compromissen sluiten. Zal wel niet waar zijn trouwens.
Dank je wel, inderdaad is dat wat er nu afgesproken is, moest gewoon even mijn verhaal kwijt, en even weten of ik nou zo onredelijk was.
Trainen is wel een optie, maar wat dat betreft met wandelen, of wat dan ook, luistert ze perfect. Als we uit de auto stappen, is de teckel al gevlogen, Sjuul blijft wachten tot wij zeggen dat ze eruit mag etc.
We hebben een nieuw bankstel, en ik wilde proberen ze niet meer op de bank te hebben, de teckel trekt zich er niets van aan, Sjuul zal je niet meer op de bank vinden!
-
Chantal
- Vaste gebruiker
Nu je dit zo zegt kan je daar inderdaad wel gelijk in hebben.Liesbeth schreef:Ik begrijp echt dat je een hekel aan de hond hebt gekregen en ik vermoed dat dat niet alleen is omdat ze makkelijk bijt, maar ook omdat ze een wig tussen jou en je man drijft. .
Ik had heel erg het idee dat hij de hond belangrijker vind dan mij, heb hem dit ook gezegd, zijn antwoord is dat hij ons allebei belangrijk vind.
- frisbeedog
- Actief
Je staat voor een lastig iets
je moet een keuze gaan maken
en ik zou voor mezelf kiezen
dus nogmaals ter sprake brengen wat als de baby er is en hoe garandeer jij (lees je man) dat jouw hond de baby niets doet in een onbewaakt ogenblik die er ooit wel eens zal komen (dit kan hij niet dit kan niemand)
naast het feit dat ie meerdere malen heeft gebeten / een prooi heeft gedood vraag ik me af of de hond wel voldoende afleiding/beweging krijgt zodat ie moe wordt en zich niet alleen fixeert of zijn jachtdrift en als ik tussen de regels doorlees heeft je man de hond altijd op de 1e plaats gezet en weet de hond niet beter dat ie alles kan en mag
dus je zal gedragsverandering moeten door gaan voeren als er een baby is want wie is dan hoger in rang
ik heb ook een vraagje hoe reageert je man op het feit dat je een muilkorf voor de hond hebt besteld en die wil gebruiken dan moet je denk ook al veel weerstand krijgen, lastig want je hebt zoals ik lees ook je schoonfamilie tegen je
ik heb een vraag maar die is wel heel prive want wilden jullie echt samen een kind staat je man daar achter of wilde jij een kind als het het laatste is dan zou ik echt voor mezelf kiezen en je man voor de keuze stellen de hond herplaatsen of relatie beeindigen
ik wens je heel veel sterkte en wijsheid in je beslissing
an
dus nogmaals ter sprake brengen wat als de baby er is en hoe garandeer jij (lees je man) dat jouw hond de baby niets doet in een onbewaakt ogenblik die er ooit wel eens zal komen (dit kan hij niet dit kan niemand)
naast het feit dat ie meerdere malen heeft gebeten / een prooi heeft gedood vraag ik me af of de hond wel voldoende afleiding/beweging krijgt zodat ie moe wordt en zich niet alleen fixeert of zijn jachtdrift en als ik tussen de regels doorlees heeft je man de hond altijd op de 1e plaats gezet en weet de hond niet beter dat ie alles kan en mag
dus je zal gedragsverandering moeten door gaan voeren als er een baby is want wie is dan hoger in rang
ik heb ook een vraagje hoe reageert je man op het feit dat je een muilkorf voor de hond hebt besteld en die wil gebruiken dan moet je denk ook al veel weerstand krijgen, lastig want je hebt zoals ik lees ook je schoonfamilie tegen je
ik heb een vraag maar die is wel heel prive want wilden jullie echt samen een kind staat je man daar achter of wilde jij een kind als het het laatste is dan zou ik echt voor mezelf kiezen en je man voor de keuze stellen de hond herplaatsen of relatie beeindigen
an
- DebbieZ
- Zeer actief
Misschien kun je een gedragstherapeut inhuren en neemt je man meer aan van een professional.
- Liesbeth
- Zeer actief
An, ik denk dat je een stukje gemist hebt in de openingspost. Ze hebben inmiddels een zoontje.frisbeedog schreef:Je staat voor een lastig iets
an
- DebbieZ
- Zeer actief
Misschien kun je een gedragstherapeut inhuren en neemt je man meer aan van een professional.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Het gaat trouwens om de JR, begrijp ik nu. Nah, ik stop maar met lezen hier want het gaat mijn verstand/begrip te bovenluna2906 schreef:Ik heb inderdaad niet goed gelezentekkel schreef:
Een xtekkel, en ik heb het over mijn tekkel![]()
Overigens: sjuul greep die man toen hij haar in haar nekvel greep. Tsja.....ik vind het gedrag verklaarbaar en denk dat het te begeleiden is. Maar niet met zo'n man en niet als ts er geen vertrouwen in heeft. Zo te lezen moet het van haar komen, want haar man plaatst er na twee dooie katten zo een derde bij.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Chantal
- Vaste gebruiker
Mijn man staat er helemaal achter dat ik een muilkorf heb besteld voor Sjuul.
Met kinderen en Sjuul hebben we eigenlijk niet veel ervaring, ze is wel gewoon lief tegen mijn neefje van 8, spelen met de bal enz!
Het was geen geplande zwangerschap, maar mijn man is dolblij met ons kleine mannetje!
Met kinderen en Sjuul hebben we eigenlijk niet veel ervaring, ze is wel gewoon lief tegen mijn neefje van 8, spelen met de bal enz!
Het was geen geplande zwangerschap, maar mijn man is dolblij met ons kleine mannetje!
-
Marion.
Is dat zo? Ik lees alleen maar dat het haar zoontje isLiesbeth schreef:An, ik denk dat je een stukje gemist hebt in de openingspost. Ze hebben inmiddels een zoontje.
- DebbieZ
- Zeer actief
Dat is vrije beweging, waar ze helemaal zelf kan bepalen wat ze doet. Ze lijkt niet veel sturing te krijgen, ook al kan ze in bepaalde situaties wel heel goed luisteren. Samen bewegen en trainen is heel belangrijk om haar koppie ook moe te krijgen en een goede band te krijgen samen.Chantal schreef:
We wonen op een boerderijtje, ze komt dus genoeg buiten. In het verleden heeft ze wel behendigheid gedaan.
- Liesbeth
- Zeer actief
Lees maar even na. Als het niet zijn zoontje is dan is ze in de tussentijd vreemd gegaan. GRAPJE natuurlijk.Marion. schreef:Is dat zo? Ik lees alleen maar dat het haar zoontje isLiesbeth schreef:An, ik denk dat je een stukje gemist hebt in de openingspost. Ze hebben inmiddels een zoontje.
-
Chantal
- Vaste gebruiker
Waar gaat dit nou weer over? Het is ons zoontje!Marion. schreef:Is dat zo? Ik lees alleen maar dat het haar zoontje isLiesbeth schreef:An, ik denk dat je een stukje gemist hebt in de openingspost. Ze hebben inmiddels een zoontje.
- frisbeedog
- Actief
Oeps sorry
maar fijn dat de muilkorf geaccepteerd is
maar fijn dat de muilkorf geaccepteerd is
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Trek het je niet te veel aan wat mensen schrijven. Filter de antwoorden op wat er voor jou nuttig is en laat de rest voor wat het isChantal schreef:Waar gaat dit nou weer over? Het is ons zoontje!Marion. schreef:Is dat zo? Ik lees alleen maar dat het haar zoontje isLiesbeth schreef:An, ik denk dat je een stukje gemist hebt in de openingspost. Ze hebben inmiddels een zoontje.
Overigens vind ik het wel wat kort door de bocht dat er wordt geschreven het is nu eenmaal een teckel en teckels doden prooidieren.
Ik heb ook mijn hele leven een teckel gehad en die beet niets of niemand dood ook de kat niet, ook niet toen ie nog jong was.
-
Marion.
O.a. over dit antwoord:Chantal schreef:Waar gaat dit nou weer over? Het is ons zoontje!Marion. schreef:Is dat zo? Ik lees alleen maar dat het haar zoontje isLiesbeth schreef:An, ik denk dat je een stukje gemist hebt in de openingspost. Ze hebben inmiddels een zoontje.
En daar heb je het ook nog over jouw man, en zijn ouders. Maar een paar berichten ervoor ging het ook al over JOUW zoonChantal schreef:Die hebben ook een klein hondje, en ze passen op mijn zoontje, als ik een situatie nog minder vertrouw dan Sjuul en mijn zoontje, is het wel mijn man zijn ouders in combinatie met sjuul en mijn zoon!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik vind het ook een sneu verhaal.Tara schreef:Al die kritiek naar TS is terecht, maar ik denk dat het grootste probleem niet bij TS ligt, maar bij haar man.
Die is er blijkbaar wat laconieker onder, en dat lijkt me de essentie van het hele probleem. Zij kan wel de schouders willen zetten onder een heropvoeding van de hond, maar als hij dat niet doet schiet het natuurlijk ook niet op.
Ik vind het een sneu verhaal, voor de hond, voor de slachtoffers, en ook voor TS.
Maar de angst voor de veiligheid van het kind omdat er katten zijn doodgebeten en een konijn ontgaat me een beetje.
Natuurlijk let je op als kind en hond bij elkaar zijn.
Maar dat moet met elke hond.
En ik krijg de indruk dat even samen gaan zitten (TS + man) om de huisregels voor deze hond aan te scherpen niet slecht zou zijn.
Tenzij TS de hond gewoon kwijt wil.
Laatst gewijzigd door ranetje op 12 sep 2013 14:51, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Goldendelicious
Sluit me hierbij aan. Dan zit de hond niet op de goede plek. Overigens gaan honden en andere dieren vaak niet samen zonder toezicht. De hond wordt nu als 'slecht' bestempeld, maar het is gewoon een hond met instinct. Daar had je op kunnen anticiperen om situaties gewoon te voorkomen en niet meer op te zoeken.moniek&bo schreef:Ik zou het gesprek met je man aangaan.
Als je een hekel hebt aan je hond en vreest voor d veiligheid van je kindje vind ik dat sterke argumenten voor herplaatsing.
Succes in ieder geval
-
Chantal
- Vaste gebruiker
Dat is toch niet van belang in dit topic?Marion. schreef:O.a. over dit antwoord:Chantal schreef:Waar gaat dit nou weer over? Het is ons zoontje!Marion. schreef:Is dat zo? Ik lees alleen maar dat het haar zoontje isLiesbeth schreef:An, ik denk dat je een stukje gemist hebt in de openingspost. Ze hebben inmiddels een zoontje.
En daar heb je het ook nog over jouw man, en zijn ouders. Maar een paar berichten ervoor ging het ook al over JOUW zoonChantal schreef:Die hebben ook een klein hondje, en ze passen op mijn zoontje, als ik een situatie nog minder vertrouw dan Sjuul en mijn zoontje, is het wel mijn man zijn ouders in combinatie met sjuul en mijn zoon!