Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mollen vangen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Mollen vangen

Ongelezen bericht door gonnie »

Pinschers hebben altijd honger. En aangezien ik niet van te dikke honden houd krijgen ze niet teveel.
Tama is al iets te dik dus die krijg momenteel minder te eten, ze kreeg al minder dan de andere twee maar nu dus nog minder en ja dan krijg je buiten natuurlijk wel trek in een muisje.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Pakdebal schreef:
gonnie schreef:[Ik heb liever ook niet dat ze achter konijnen of hazen aangaan, maar ja dan moet ik ze hun hele leven aan de lijn houden en laat ik daar nou geen zin in hebben.

En gisteren hebben ze een paar muisjes verschalkt. En als ze een mol te pakken krijgen vermoorden ze die ook.
Maar ach, die mol vermoord weer regenwormen en slakken e.d.
mollen vangen slakken om te eten .. verhonger jij je honden dan zo ?..

je weet dat dat een vergelijking is , die nergens op slaat . :denken:

Nou, wij eten anders ook allemaal zielige dieren, weleens een koe in haar ogen gekeken? Ziet er ook heel erg lief uit, maar een biefstukje vind ik toch niet te versmaden.
Ik vind dat het de natuur is.
En natuurlijk krijgen mijn honden genoeg te eten, maar misschien vinden ze dat kant en klare voedsel eigenlijk helemaal niet lekker.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

ranetje schreef:Rana luistert ook met heel veel geduld waar de mol in de gangen zit en welke kant hij op gaat.
Dan opeens slaat ze toe.
dit kon geen konijn geweest zijn , eronder was die kop , zo goed geroken . ! :ok:

Afbeelding

Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

[quote="Pakdebal kan best dat je jager bent , maar het verhaal van " ratten bij elkaar en gillen maar " gebeurt volgens mij niet meer ,
ze zetten nu vele vallen uit .
Ik heb dat nog nooit gezien of gehoord , dat het zo cru gaat , dat zal de PvdD niet goed vinden . :neenee:[/quote]

Dieren die in het nauw gedreven worden gillen meestal, ratten in ieder geval.
Beroepsmatig wordt weinig met vallen/klemmen gewerkt. De stomsten trappen erin en de slimmen blijven over.
Niet ideaal dus als je een bepaalde garantie moet geven.
De meeste collega's werken met vergiftigd lokaas.
Een probaat middel maar heeft ook zo zijn nadelen.
Je vindt de kadavers niet altijd terug en dan kan het behoorlijk stinken, om over de vliegenoverlast nog maar te zwijgen.
En bij visvijvers waar veel wandelaars met honden komen werk ik niet met vergif. Dat is hond- en schietwerk.

Binnen de meeste bedrijven wordt op contractbasis (preventief) gewerkt.

Bij de door mij aangehaalde situaties is nooit preventief bestreden.
Daar is het volledig uit de hand gelopen.
Dat zal je ook niet gauw zien PDB.
In de provincie waar ik woon ben ik de enige.
Dat het nu nog gebeurt elders in den lande is me niets van bekend.
Hopelijk zijn er nog enkelen die het oude beroep in stand houden in combinatie met hedendaagse technieken.

Nu achteraf heb ik wel spijt dat ik de diverse bestrijdingen nooit heb laten filmen.
Zelf kon ik dat niet omdat ik altijd moest opletten dat mijn honden nooit in gevaar kwamen.
Het zouden inderdaad unieke beelden geweest zijn.
Er is mij maar een zwart-wit filmpje uit de jaren vijftig bekend.

Wat de PvdD er van vindt, boeit me niet zo erg. Als Geert Wilders het maar goed vindt :mrgreen: Ik houd me aan de wet welzijn dieren. Snel en doeltreffend dus.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Pakdebal schreef:
gonnie schreef:[Ik heb liever ook niet dat ze achter konijnen of hazen aangaan, maar ja dan moet ik ze hun hele leven aan de lijn houden en laat ik daar nou geen zin in hebben.

En gisteren hebben ze een paar muisjes verschalkt. En als ze een mol te pakken krijgen vermoorden ze die ook.
Maar ach, die mol vermoord weer regenwormen en slakken e.d.
mollen vangen slakken om te eten .. verhonger jij je honden dan zo ?..

je weet dat dat een vergelijking is , die nergens op slaat . :denken:
Kom ik weer terug op mijn vorige verhaal.
Wat eet jou hond? Vegetarisch? Dus het slachthuis mag wel zielige koetjes en varkentjes vermoorden? Maar een zich zelf bedienende hond is gemeen?
Over de PvdD gesproken: die zouden m.i. zich meer moeten richten op het gesol met dieren voor (menselijke en dierlijke) consumptie! Dat is pas dierenleed.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Pakdebal

Wolfsblut schreef:Dieren die in het nauw gedreven worden gillen meestal, ratten in ieder geval.
Beroepsmatig wordt weinig met vallen/klemmen gewerkt. De stomsten trappen erin en de slimmen blijven over.
Niet ideaal dus als je een bepaalde garantie moet geven.
De meeste collega's werken met vergiftigd lokaas.
Een probaat middel maar heeft ook zo zijn nadelen.
Je vindt de kadavers niet altijd terug en dan kan het behoorlijk stinken, om over de vliegenoverlast nog maar te zwijgen.
En bij visvijvers waar veel wandelaars met honden komen werk ik niet met vergif. Dat is hond- en schietwerk.

Binnen de meeste bedrijven wordt op contractbasis (preventief) gewerkt.

Bij de door mij aangehaalde situaties is nooit preventief bestreden.
Daar is het volledig uit de hand gelopen.
Dat zal je ook niet gauw zien PDB.
In de provincie waar ik woon ben ik de enige.
Dat het nu nog gebeurt elders in den lande is me niets van bekend.
Hopelijk zijn er nog enkelen die het oude beroep in stand houden in combinatie met hedendaagse technieken.

Nu achteraf heb ik wel spijt dat ik de diverse bestrijdingen nooit heb laten filmen.
Zelf kon ik dat niet omdat ik altijd moest opletten dat mijn honden nooit in gevaar kwamen.
Het zouden inderdaad unieke beelden geweest zijn.
Er is mij maar een zwart-wit filmpje uit de jaren vijftig bekend.

Wat de PvdD er van vindt, boeit me niet zo erg. Als Geert Wilders het maar goed vindt :mrgreen: Ik houd me aan de wet welzijn dieren. Snel en doeltreffend dus.

interessant , maar nogmaals ik vind je wat te cru , zou niet een collega van je willen zijn om je harde werkwijze , ook hoe je met je honden omgaat
maar je hebt wel gelijk , een andere methode hou jij er op na , dan gewoonlijk .
maar ik hou sowieso niet van die dingen , ratten overschot komt op veel plaatsen voor , maar dan gaan ze met bootjes de vallen bekijken
zo heb ik het toen gezien op tv .

Je bent een " ongedierte bestrijder " ? Hoe heet je beroep dan wel niet ?
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

De belangrijkste regel voor rattenvangers: Nooit de laatsten wegvangen :mrgreen: :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Pakdebal schreef:

maar ik hou sowieso niet van die dingen , ratten overschot komt op veel plaatsen voor , maar dan gaan ze met bootjes de vallen bekijken
zo heb ik het toen gezien op tv .

Ik zou niet alles geloven wat ik op tv zag :wink:
En vind je vallen niet zielig dan? Als ze daar verkeerd tussen komen verzuipen (in het water) ze, vind ik ook niet echt een fijn idee hoor.
Hond en schietwerk klinkt dan wellicht erg cru, maar is naar mijn idee wel boven alle andere opties te prefereren.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Tara schreef:Ik zou het niet aanmoedigen op plaatsen waar die mollen geen kwaad kunnen, maar met een echte fanatiekeling zou je kunnen overwegen om eens bij paardenhouders aan te bieden om de hond eens een poosje los te laten in hun weiland.
Mollengangen in de weilanden zijn hartstikke gevaarlijk voor paarden, en ik weet wel zeker dat ze erg blij zouden zijn met een mollenvanger. :wink:
Dankje voor je antwoord! Dat was mijn twijfel ook, ik zag niet direct het nut op de losloopplaats maar wel dat ze het heel erg leuk vond. Het was de eerste keer dat ik dat gedrag observeerde. Toevallig zit er een manege om de hoek, ik zal eens vragen of ze daar last hebben van mollen. Dan doet Mika iets wat ze leuk vind en is het toch een beetje te rechtvaardigen.

@pakdebal; sorry dat ik je misschien choqueer maar ik vind het inderdaad mooi om te zien dat mijn hond ergens goed in is en ze het ontzettend leuk vind. Het is een roofdier, ik sta er niet van te kijken dat ze wil moorden. Of jagen, of wat het ook is. Het verbaasde me dat Gollum dat gedrag niet echt vertoonde. Zij is absoluut geen moordenaar zoals jij dat noemt. Mika blijkbaar wel en als zij daarbij ergens tot nut kan zijn waarom niet. Rashonden zijn ooit gefokt voor bepaalde doeleinden, ik ben niet te beroerd om binnen bepaalde grenzen te voldoen aan hun behoeften. Ik vraag me daarbij wel af wat ethisch is, vandaar ook dit topic.
Pakdebal

Tara schreef:Hee zeg Pak, dit is ook een muizende hond hoor. Die ratst ze ook zomaar onder de sneeuw vandaan als het even kan. :hmmm:

niet waar, wel waargenomen, maar nog nooit eentje in zijn bek gehad . . :tongue: :pffff:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Pakdebal schreef:
Tara schreef:Hee zeg Pak, dit is ook een muizende hond hoor. Die ratst ze ook zomaar onder de sneeuw vandaan als het even kan. :hmmm:

niet waar, wel waargenomen, maar nog nooit eentje in zijn bek gehad . . :tongue: :pffff:
Maar als hij snel genoeg was geweest had hij die muis ook gedood :19: . Daarom zei Tara ook 'als het even kan'.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Liesbeth
Zeer actief

Gollum schreef:
Tara schreef:Ik zou het niet aanmoedigen op plaatsen waar die mollen geen kwaad kunnen, maar met een echte fanatiekeling zou je kunnen overwegen om eens bij paardenhouders aan te bieden om de hond eens een poosje los te laten in hun weiland.
Mollengangen in de weilanden zijn hartstikke gevaarlijk voor paarden, en ik weet wel zeker dat ze erg blij zouden zijn met een mollenvanger. :wink:
Dankje voor je antwoord! Dat was mijn twijfel ook, ik zag niet direct het nut op de losloopplaats maar wel dat ze het heel erg leuk vond. Het was de eerste keer dat ik dat gedrag observeerde. Toevallig zit er een manege om de hoek, ik zal eens vragen of ze daar last hebben van mollen. Dan doet Mika iets wat ze leuk vind en is het toch een beetje te rechtvaardigen.
Als jij een hond hebt die zo snel een mol kan doden, dan vind ik dat je daar gebruik van kan/moet maken. Ik vind die snelle dood, door een hond die zijn werk verstaat, iig veel humaner dan het vergassen van dieren.

Wolfsblut
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Wolfsblut schreef:Je bent een " ongedierte bestrijder " ?
Hoe heet je beroep dan wel niet ?
Zoals Tara al aangaf ben ik een ongediertebestrijder en bestrijd alles wat een gevaar voor de volksgezondheid oplevert.
Het gaat bij mij dus om bruine ratten en niet om de muskusratten.
De Provinciale rattenvangers bestrijden muskusratten die dijken volledig kunnen ondermijnen met hun graafwerk.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
judith & olly

Ongelezen bericht door judith & olly »

ik had ooit es gelezen dat als je een mollenplaag hebt ofzo... je gewoon een hondenhaar moet plaatsen op de holen...
dan zijn ze wel weg

tja... ik vind het niet zo erg dat je t toestaat... als hij niet allerlei beesten doodmaakt, alleen hierin geïnteresseerd is... katten mogen ook jagen, dus wrm mogen honden hun instincten niet gebruiken?

maar olly is ook zo`n fanatieke jager (helaas te fanatiek waardoor we moesten trainen)
maar soms doet hij dit:
AfbeeldingAfbeelding
stiekem moet ik dan wel een beetje lachen :')
Afbeelding
Pakdebal

judith & olly schreef:... katten mogen ook jagen, dus wrm mogen honden hun instincten niet gebruiken?
]
katten mogen helemaal niet jagen , hoe kom je daar bij ?. :denken:

dieren jagen om te eten, maar huisdieren hebben genoeg te eten thuis , dus is het helemaal niet nodig !

leuke foto's , net een vos
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 01 okt 2013 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Wolfsblut
Zeer actief

[quote="Liesbeth
Als jij een hond hebt die zo snel een mol kan doden, dan vind ik dat je daar gebruik van kan/moet maken. Ik vind die snelle dood, door een hond die zijn werk verstaat, iig veel humaner dan het vergassen van dieren.[/quote]

Vergassen duurt relatief lang voordat de mol dood is.
Bovendien is het een pijnlijke dood.
Ik ben er niet zo'n voorstander van.

Een hond schudt zijn prooi, binnen een fractie van een seconde is de prooi gedood met een gebroken nek.
Met de huidige giftige lokazen wordt een rat ernstig ziek en gaat de vierde of vijfde dag na voedsel opname pas dood.
Lijkt me geen lolletje.

Snel dus, zoals jij ook al aangaf Liesbeth, heeft ook mijn voorkeur.
Liesbeth
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
Liesbeth schreef: Als jij een hond hebt die zo snel een mol kan doden, dan vind ik dat je daar gebruik van kan/moet maken. Ik vind die snelle dood, door een hond die zijn werk verstaat, iig veel humaner dan het vergassen van dieren.
Vergassen duurt relatief lang voordat de mol dood is.
Bovendien is het een pijnlijke dood.
Ik ben er niet zo'n voorstander van.

Een hond schudt zijn prooi, binnen een fractie van een seconde is de prooi gedood met een gebroken nek.
Met de huidige giftige lokazen wordt een rat ernstig ziek en gaat de vierde of vijfde dag na voedsel opname pas dood.
Lijkt me geen lolletje.

Snel dus, zoals jij ook al aangaf Liesbeth, heeft ook mijn voorkeur.
Mijn vorige schnauzer heeft eens een jong konijn te pakken gehad. Met één keer schudden de nek gebroken, konijn heeft niet geleden.

Stomme was wel dat nijn een stuiptrekking had waarvan mijn hond zo geschrokken is dat hij nooit meer achter een konijn aan is gegaan :piew: . Ik weet nog steeds niet wat ik daarvan nou moet vinden :hmmm: .

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:
judith & olly schreef:... katten mogen ook jagen, dus wrm mogen honden hun instincten niet gebruiken?
]

dieren jagen om te eten, maar huisdieren hebben genoeg te eten thuis , dus is het helemaal niet nodig !
INSTINCT
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

ranetje schreef:Rana luistert ook met heel veel geduld waar de mol in de gangen zit en welke kant hij op gaat.
Dan opeens slaat ze toe.
Hier nog wat foto's uit 2009.
Bij Rana waren de eksters erg blij met het resultaat want Rana groef ze vaak zo fel uit dat de mollen samen met de kluiten modder achter haar door de lucht vlogen. :mrgreen:

Ita lijkt wat ongeduldiger, maar vangt een stuk beter.
En dan komt ze ze brengen (levend).
Daar heb ik helaas nog geen filmpjes van.

Afbeelding

Afbeelding

En hier staat Rana dus te luisteren ................
Afbeelding

Afbeelding

Geweldig die filmpjes! Rana staat wel heel stil te luisteren, Mika trippelt in de rondte met haar kop laag bij de grond en dan pats! ineens graven en heel hard kwispelen.

Voor de mensen met mollen; ik kom wel langs voor een bak koffie, Mika is tenslotte nog maar een amateurhond :mrgreen:
Pakdebal

malinois schreef:
Pakdebal schreef:
INSTINCT

dat is jammer dan , maar als er zoveel te eten is, thuis, heeft die hond of kat eigenlijk geen instinct meer nodig om te overleven
en dat kan je in banen leiden .
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Hmm, dit instinct mogen ze dus niet, maar als ze een dood beest brengen omdat het er eenmaal inzit vind je het wel "super stoer staan?"

Pakdebal schreef:

deed mijn hond ook, dat heb ik hem nooit aangeleerd dat gaat vanzelf , keurig legde hij het dode konijn voor mijn voeten neer .. :80: :ok: :ok:

ik was zeer trots en vond het super stoer staan .

Wel een beetje dubbel of niet? :19:
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Nanna schreef:
Veronique & Kyra schreef:Hmm, dit instinct mogen ze dus niet, maar als ze een dood beest brengen omdat het er eenmaal inzit vind je het wel "super stoer staan?"
Pakdebal schreef:deed mijn hond ook, dat heb ik hem nooit aangeleerd dat gaat vanzelf , keurig legde hij het dode konijn voor mijn voeten neer .. :80: :ok: :ok:
ik was zeer trots en vond het super stoer staan .
Wel een beetje dubbel of niet? :19:
Daar krijg je toch geen antwoord op hoor :engel:
Logisch want dan moet ze toegeven dat ze uit haar nek kletst en uitleggen waarom ze zichzelf tegen spreekt.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:
malinois schreef:
Pakdebal schreef:
INSTINCT

dat is jammer dan , maar als er zoveel te eten is, thuis, heeft die hond of kat eigenlijk geen instinct meer nodig om te overleven
en dat kan je in banen leiden .
Geen instinct meer nodig :shock: weet je wel wat je zegt...? Dan hebben we straks allemaal van die jaknikkende eenhapscrackers. Ik vond t sneu dat de dobers al behoorlijk wat van hun instinct kwijt gefokt waren. Dit itt de mechels (gelukkig).
Als mn hond een konijn vangt moet ie weten wat ie ermee moet anders lijdt t beest onnodig. En een normale hond vangt niet zomaar een kerngezond konijn. Dan is er iets mis mee de natuur dus.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
M@rijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door M@rijke »

Finca vindt vaak een levende mol maar doet er niets mee ze kijkt er eerst een beetje dommig naar om dan uiteindelijk een beetje er naar te gaan blaffen en uit te gaan dagen om samen te spelen alleen daar trapt die mol niet in die vlucht dan weer snel de grond in :F:
En konijnen die huppelen dit jaar erg veel hier finca ziet ze 9 van de 10 keer nog geen eens en ayla is er bang van die loopt bescheten achter mij aan
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Gollum schreef: Geweldig die filmpjes! Rana staat wel heel stil te luisteren, Mika trippelt in de rondte met haar kop laag bij de grond en dan pats! ineens graven en heel hard kwispelen.

Voor de mensen met mollen; ik kom wel langs voor een bak koffie, Mika is tenslotte nog maar een amateurhond :mrgreen:
Rana hanteert deze jacht net zoals ze voor staat op veerwild.
Het is per slot een voorstaande jachthond :tongue:

Ita is onrustiger, hoewel die ook steeds meer geduld begint te ontwikkelen om die mol te pakken te krijgen.
Vooral nu ze een aantal keer succes heeft gehad.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Elien
Actief
Mijn ras(sen): American Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elien »

Mijn akita's zijn ook echte mollenvangers.
Nu heb ik helemaal geen last meer van die vervelende hopen in het gras in de tuin, maar de putten moet ik er maar bijnemen ;)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jion schreef:Geheel en al off topic: @Ranetje: Wat heb jij mooie honden zeg! Ik dacht dat jouw honden veel lager op de poten stonden (weet niet waarom) maar ze zijn prachtig in proportie. Leuke filmpjes! :cheer:
Dank je :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
judith & olly

Pakdebal schreef:
]

hoi...

er zijn echt wel duizenden katten die gewoon in een veldje staan... in een weiland..
ze komen terug met een muis in de bek... muis is dood...

ik ken die discussie dat honden niet mogen doodmaken etc....
maar om katten wordt er nooit een discussie gevoerd erover...
judith & olly

Liesbeth schreef:
Wolfsblut schreef:
Liesbeth schreef:

Stomme was wel dat nijn een stuiptrekking had waarvan mijn hond zo geschrokken is dat hij nooit meer achter een konijn aan is gegaan :piew: . Ik weet nog steeds niet wat ik daarvan nou moet vinden :hmmm: .
fijn toch haha
olly heeft 1x een babyzwaan doodgebeten.. gat in de buik :'(
belde ambulance, maar helaas moesten we hem afbellen

dat was ook echt verschrikkelijk
als olly er nou van schrok... en het niet meer deed, zou ik super blij mee zijn haha
najah, nu gaat het super. hij gaat niet meer achter dieren aan (wel konijn, maar kom ze zelden tegen) en soms een duif omdat ze langzamer zijn, maar denk eerrder dat hij t doet om ff een reden te hebben om te rennen dan dat hij het echt meent zegmaar...
Pakdebal

judith & olly schreef:
Pakdebal schreef:
]
hoi...

er zijn echt wel duizenden katten die gewoon in een veldje staan... in een weiland..
ze komen terug met een muis in de bek... muis is dood...

ik ken die discussie dat honden niet mogen doodmaken etc....
maar om katten wordt er nooit een discussie gevoerd erover...
katten mogen jagen , ook kleine vogeltjes , omdat ze de hele ganse dag alleen worden gelaten , dus buiten . :ugh:
en
zo worden ze " dan maar " vrij gesproken van dierenleed . !

honden heb je meer in bedwang , maar alleen die bazen , die echt hun hond in bedwang kunnen houden om niet te jagen . :pffff:
de
anderen zijn net als de katten bazen , ze worden " dan maar " vrijgesproken van dierenleed

ik denk dat zo die discussie zal gaan . :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”